abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35179253
Intel die Microsoft gaat bevechten op de consolemarkt? Denk het niet. Intel en Microsoft topfiguren hebben aandelen van elkaars bedrijf. Ik denk eerder een verregaande samenwerking.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35179428
Intel is helemaal niet zo vriendelijk meer met MS, ze waren niet bepaald blij met de keus voor IBM voor de 360 en met het continue uitstel van Vista is Microsoft ook druk bezig een goed deel van de industrie tegen zich in het harnas aan het jagen. Reken er maar op dat als Intel echt de console markt in stapt dat ze dat doen in een joint venture met een bedrijf dat goed software kan leveren en dat geld heeft, een Vivendi Universal bijvoorbeeld zou niet geheel onwaarschijnlijk zijn. VUG wil de laatste tijd behoorlijk uitbreiden en heeft zelfs al geprobeerd EA aan te kopen, dat zou opzich prima aansluiten met een eigen platform. En toen MS in het console-avontuur stapte waren ze een stuk kleiner als publisher dan VUG nu, dus het is zeer zeker wel te doen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:49:46 #253
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35179615
imo ligt een console veel te ver van de corebusiness van intel om er uberhaupt steun voor te krijgen van aandeelhouders
pi_35179665
Daar ben ik het zeer zeker niet mee eens, trouwens, ligt een console zo dicht tegen de PC OS markt aan dan volgens jou?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:56:32 #255
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35179780
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:51 schreef Retuobak het volgende:
Daar ben ik het zeer zeker niet mee eens, trouwens, ligt een console zo dicht tegen de PC OS markt aan dan volgens jou?
MS ziet een verschuiving in de markt de komende jaren. Computers worden een steeds groter onderdeel van ons dagelijks leven en dat groeit nu uit het achterkamertje bij de mensen thuis steeds meer naar de huiskamer van mensen. Een logische stap om de huiskamer te veroveren is dan ook het maken van een console, want dan heb je je software en services tenminste al in die huiskamer staan. etc etc
pi_35179803
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:51 schreef Retuobak het volgende:
ligt wel dicht bij de mission-statement van Microsoft; "We just want the entire world hooked on Microsoft, that's all".
pi_35179823
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:56 schreef Fliepke het volgende:

[..]

MS ziet een verschuiving in de markt de komende jaren. Computers worden een steeds groter onderdeel van ons dagelijks leven en dat groeit nu uit het achterkamertje bij de mensen thuis steeds meer naar de huiskamer van mensen. Een logische stap om de huiskamer te veroveren is dan ook het maken van een console, want dan heb je je software en services tenminste al in die huiskamer staan. etc etc
En Intel wil de hardware in die huiskamer hebben, en zolang MS, Sony en Nintendo Intel buitenspel zetten door voor IBM te gaan....
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:59:30 #258
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35179857
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:58 schreef Retuobak het volgende:

[..]

En Intel wil de hardware in die huiskamer hebben, en zolang MS, Sony en Nintendo Intel buitenspel zetten door voor IBM te gaan....
Lijkt het me handiger als ze gewoon een beter product leveren voor een betere prijs, want dat is de enige overweging uiteraard. Het zal MS, sony en ninty natuurlijk aan hun reet roesten wie het levert als het maar werkt, veel geleverd kan worden en relatief goedkoop is
pi_35179915
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:41 schreef Retuobak het volgende:
Intel is helemaal niet zo vriendelijk meer met MS, ze waren niet bepaald blij met de keus voor IBM voor de 360 en met het continue uitstel van Vista is Microsoft ook druk bezig een goed deel van de industrie tegen zich in het harnas aan het jagen. Reken er maar op dat als Intel echt de console markt in stapt dat ze dat doen in een joint venture met een bedrijf dat goed software kan leveren en dat geld heeft, een Vivendi Universal bijvoorbeeld zou niet geheel onwaarschijnlijk zijn. VUG wil de laatste tijd behoorlijk uitbreiden en heeft zelfs al geprobeerd EA aan te kopen, dat zou opzich prima aansluiten met een eigen platform. En toen MS in het console-avontuur stapte waren ze een stuk kleiner als publisher dan VUG nu, dus het is zeer zeker wel te doen.
Intel hoeft maar één blik op de aandelenwaarde te werpen, en ze zijn weer dolgelukkig met MS
pi_35179920
Jammer alleen dat backwards compatibility ook mee zal spelen, de keus voor IBM de volgende generatie weer is een stuk makkelijker als je daardoor makkelijk de vorige generatie kunt emuleren.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:06:24 #261
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35180041
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:01 schreef Retuobak het volgende:
Jammer alleen dat backwards compatibility ook mee zal spelen, de keus voor IBM de volgende generatie weer is een stuk makkelijker als je daardoor makkelijk de vorige generatie kunt emuleren.
Oh dat is wel waar, maar als ze heel slim zijn maken ze de consoles zoooo enorm krachtig dat de emulator pist op die meuk die we nu krijgen
pi_35180455
Je kunt de console nog zo krachtig maken, maar we zien met de Xbox 360 en Xbox wel dat backwards compatibility behoorlijk kut kan gaan .
pi_35180607
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:22 schreef Retuobak het volgende:
Je kunt de console nog zo krachtig maken, maar we zien met de Xbox 360 en Xbox wel dat backwards compatibility behoorlijk kut kan gaan .
Barbe Horse Adventures werkt toch. De rest heb je niet nodig
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:29:20 #264
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35180641
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:22 schreef Retuobak het volgende:
Nou volgens mij ligt dat onder andere aan het feit dat de heren nogal gerusht hebben en na de release meteen maar een hele lange vakantie hebben genomen. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat nog gaat verbeteren.

En eigenlijk he? Boeit die hele BC mij geen reet
pi_35180677
IBM heeft in het verleden wel vaker samengewerkt met Commodore, geloof ik.
Zou ook nog een speler kunnen worden op de consolemarkt.
Of SEGA die samen met een bedrijf als Intel of IBM gaat.
-
pi_35180823
quote:
A day before Satoru Iwata takes the stand to deliver his keynote address, it has been confirmed that Sony Computer Entertainment Worldwide Studios President Phil Harrison will be on the scene to represent Sony's interests by delivering his own speech entitled "PlayStation 3: Beyond the Box".

According the the GDC website, Harrison's address is set to "focus on the new creative, technical, and business opportunities provided by the arrival of PlayStation 3", a console that has been kept almost completely under wraps since its huge impact premiere at last year's E3 convention.

It seems the covers are now ready to come to come off, to some degree at least. Jamil Moledina, director of GDC had this to say about Harrison's involvement in the conference, "His discussion will answer many questions developers have for Sony at this stage before the impending PS3 launch." I'd take that as a good sign that we'll hear some pretty intriguing stuff about Sony's console.

This years GDC is sure to be one of the more interesting conferences of the year with Nintendo and now Sony presenting themselves with potentially info rich speeches. Hopefully, what the two main players have to say will satisfy the many thousands of info hungry gamers hanging onto every scrap of info they can find. Let's hope it's at least enough to whet our appetites during the long wait until E3.
-
pi_35181025
IK WIL INGAME BEELDEN ZIEN GVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pleurt op met toespraken, persberichten en beloftes. Show me the games! Show me the machine! Show me the MONEY!

sorry, het gaat wel weer nu
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:46:32 #268
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35181098
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:43 schreef SocialDisorder het volgende:

pleurt op met toespraken, persberichten en beloftes. Show me the games! Show me the machine! Show me the MONEY!

Wie niet.
Volgens mij is het een complot van sony en ninty
pi_35181109
Je hebt wel een punt.
This is getting really old, really fast. .
We zitten nog geen 2 maanden voor de beoogde launch.
-
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:49:09 #270
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35181178
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
Je hebt wel een punt.
This is getting really old, really fast. .
We zitten nog geen 2 maanden voor de beoogde launch.
Ja ik snap de strategie niet.
Of is er een bepaalde marketing regel dat het grote publiek X maanden nodig heeft om beelden uit mei vorig jaar te vergeten en de echte beelden kan accepteren?
pi_35182682
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:01 schreef Retuobak het volgende:
Playstations hebben iedere generatie totaal van elkaar afwijkende hardware gehad en zijn allemaal backward compatible (op de PS1 na natuurlijk).

Al zou het best kunnen dat SCEI vanaf nu een blijvend CPU ontwerp heeft en dat de PS4 een nieuwe versie van CELL krijgt, met een hogere klokfrequentie en nog meer SPE's.
pi_35183635
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:43 schreef SocialDisorder het volgende:

Wáren er maar persberichten!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 14:55:25 #273
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35189524
het word gepresenteerd op de taipei game show.. wanneer dan??
De site van de TGS doet het ook al niet meer
pi_35189678
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:55 schreef mustisuc het volgende:
het word gepresenteerd op de taipei game show.. wanneer dan??
De site van de TGS doet het ook al niet meer
die is platgeëfvijfd
pi_35190530
Ik geloof dat er al bevestigd was dat er ook op deze show geen fuck aan nieuwe dingen wordt gepresenteerd.
Helaars.
-
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:27:02 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35190576
Nee, alleen oude videos van de E3 en TGS
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_35191269
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik geloof dat er al bevestigd was dat er ook op deze show geen fuck aan nieuwe dingen wordt gepresenteerd.
Helaars.
Ja.
pi_35191474
zijn er trouwens al immigranten uit cloud cuckooland aangekomen?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:57:44 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35191786
http://www.tweakers.net/nieuws/41210

de PS3 iig niet voor eind april als we dit moeten geloven
The line is a dot to you!
pi_35192102
quote:
HD DVD and Blu-ray delayed again, as AACS is pushed back

Remember all of the positioning about which next-generation optical format would hit the market first? Forget about it. It now appears that both formats will hit the market at the same time, because delays in the security specification that they both share have left everyone—device manufacturers, movie studios, and the leaders of the respective formats—in a holding pattern. The final specification of the Advanced Access Content System (AACS) has been delayed again, meaning that the final specifications needed to produce HD DVD and Blu-ray products still sits off in the undetermined future.

According to a report at Heise online, the members of the AACS licensing authority could not agree on a final specification last week. The hold up must infuriate HD DVD backers, because the last sticking point apparently only applies to the Blu-ray specific BD+ anti-piracy measure. BD+ is part of Blu-ray's "we have more protection than you" approach to appeasing the studios.

When Blu-ray announced their additional protection measures in August of last year, it was largely thought that the extra lockdown was there to woo content owners, especially FOX. BD+ is a dynamic encryption scheme that allows for changing encryption schemes midstream. Should the encryption be cracked, the Blu-ray Disc group can update the encryption scheme and put it on all new discs, thus preventing a single crack from opening up the entire BD spec for the duration of its lifetime. The lack of a dynamic encryption model is what made DeCSS so disastrous in the industry's eyes: once CSS was cracked, all DVDs from then on were crackable. AACS attempts to deal with this problem, but Blu-ray's members believed that additional protection was necessary.

This particular delay could push the Spring 2006 launches of HD DVD and Blu-ray back by a month or more. HD DVD drives were going to hit US stores in March, while Blu-ray players where expected as early as April.

Bron
Dat kan nog wel even duren dus...

Zonder definitieve BD-video specs, geen PS3... Zonder de volgende HDMI versie (waar Ken op wacht) geen PS3... Weetje... misschien haalt de PS3 z'n spring-launch inderdaad niet. Zelfs al zijn Cell en RSX klaar voor productie en de yields goed genoeg, dan nòg kunnen ze de PS3 nog niet produceren. Er zijn te veel factoren waarvan de PS3 afhankelijk is, voordat 'ie in productie kan gaan.

Nou ja... hoe langer het duurt voordat 'ie geproduceerd kan worden, des te meer tijd hebben developers om aan hun (launch)games te werken en des te groter de kans dat er een 4-speed BD-ROM drive in komt.
pi_35192297
Als ze zo door gaan, 8 speed baby
pi_35192317
Ah, ik ben allang blij dat je inmiddels zo ver bent om te geloven dat de lente niet gehaald wordt. .
-
pi_35192336
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:09 schreef Retuobak het volgende:
Als ze zo door gaan, 8 speed baby
Of gewoon meteen holodiscs.
Alle delen van FF op 1 schijfje. .
-
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:10:24 #284
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35192358
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ah, ik ben allang blij dat je inmiddels zo ver bent om te geloven dat de lente niet gehaald wordt. .
Maar het begint wel een klucht te worden hoor dat hele blu ray en hddvd
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:11:25 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35192401
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:10 schreef Fliepke het volgende:

[..]

waar twee vechten om een been...

alhoewel ik nog niet kan zien wie de derde is
pi_35192420
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:10 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, en aangezien het wsl ook niet echt nut heeft voor spellen had ik het prima gevonden als de ps3 gewoon met normale dvd was uitgekomen.
Dan hadden we er wsl over een paar weken al op zitten gamen .
-
pi_35192463
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef kepler het volgende:

[..]

HOLODISCS!
Hoe langer dit duurt, hoe eerder het voor de consument betaalbaar is.
HOLODISCS FOR TEH WIN
-
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:18:44 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35192743
nog meer aanwijzingen dat de PS3 vertraagd is:

http://blogs.mercurynews.com/aei/2006/02/a_clue_from_nvi.html
quote:
Jen-Hsun Huang, CEO, said that he couldn't talk about the schedule for the PlayStation 3. He said that Nvidia's RSX graphics chip for the PS 3 is done and the company has production silicon for it.

However, since Nvidia won't be collecting royalties on the chip this quarter, that suggests that Sony isn't going to be producing machines during the months that close at the end of April, 2006. That suggests that Sony won't be shipping the PS 3 anytime soon, despite its comment last May that it would ship in the spring of 2006.
pi_35192771
Niks Holodiscs
Solid state storage
Das de toekomst, schijfjes zijn on the way out .
pi_35192995
Ik baal trouwens nu wel, als P-Style geen meester-bluffer was had ik nu een gratis PS3 in het vooruitzicht gehad
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:24:42 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_35193030
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:23 schreef Retuobak het volgende:
Ik baal trouwens nu wel, als P-Style geen meester-bluffer was had ik nu een gratis PS3 in het vooruitzicht gehad
Met HD TV toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_35193273
Zou Nintendo dan nog zelfs Sony de pas afsnijden?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:30:45 #293
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35193298
quote:
dat ging toch over de Europa-launch?
pi_35193601
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:30 schreef SocialDisorder het volgende:
Zou Nintendo dan nog zelfs Sony de pas afsnijden?
Zelfs dan nog is er niets aan het handje.
De naam Playstation staat wel garant voor succes.
Het enige wat z'n succes in de weg zou kunnen zitten is een achterlijke launchprijs.
Maar zelfs dat probleem lost zichzelf op.
-
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:37:55 #295
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35193609
nouja iig meer tijd om voor m'n 1080p hd-tv te sparen
pi_35194538
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef kepler het volgende:

Nou, het punt is dat het hier om de AACS beveiliging gaat die op zowel Blu-Ray als HD-DVD komt. Iets waar beide kampen last van hebben en niet zozeer iets dat met de strijd tùssen de kampen te maken heeft.
quote:
Maar niemand durfde de weddenschap met me aan te gaan!
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:30 schreef kepler het volgende:
dat ging toch over de Europa-launch?
Dat ook, welke overigens nog stééds in 2006 kan plaatsvinden.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:01:10 #297
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35194611
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:59 schreef P-Style het volgende:
Dat ook, welke overigens nog stééds in 2006 kan plaatsvinden.
Wie weet doen ze japan, amerika en europa wel vlak achter elkaar aan
niet gauw te verwachten maar zeg nooit nooit
pi_35194904
ik voel gewoon de centimeters aan m'n 1080 HDTV groeien..............

kosten worden over grotere periode verspreid
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:10:37 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35194937
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou, het punt is dat het hier om de AACS beveiliging gaat die op zowel Blu-Ray als HD-DVD komt. Iets waar beide kampen last van hebben en niet zozeer iets dat met de strijd tùssen de kampen te maken heeft.
dat bedoel en misschien heeft een derde daar geen last van, maar dat zal wel niet
pi_35198278
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:10 schreef kepler het volgende:
dat bedoel en misschien heeft een derde daar geen last van, maar dat zal wel niet
Als het een medium is om HD-filmmateriaal weer te geven dan zal een derde daar ook last van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')