een grove schatting maken is vrij gemakkelijk voor een onderzoeksbureau. Sony wil gewoon het nieuwste van het nieuwste in hun ps3 en daardoor kun je zo'n hoge prijzen verwachten.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Oh... dat zijn die lui die denken hardware prijzen te voorspellen toch?
Endimorphonic is er niet al te vaak meer neequote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:13 schreef Retuobak het volgende:
Ja, alleen ontbreekt het hier nog aan blinde hypehoeren.
hey die plastic look herken ikquote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Tain het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens Tothegame.com moeten dit beelden zijn van Medal of Honor: Airborne voor de PS3...
quote:"There is no change in our original plan to release the console in spring 2006 in Japan", liet Kei Sakaguchi, een Sony PR Manager in Tokyo weten.
nee de planning zal nog wel hetzelfde zijn jah, de vraag is alleen of ze die ook gaan halenquote:
Verstandig genoeg zei hij er niet bij welke games er dan voor beschikbaar zullen zijnquote:
Hoe moet hij nou weten welke games er beschikbaar zullen zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:27 schreef HassieBassie het volgende:
Verstandig genoeg zei hij er niet bij welke games er dan voor beschikbaar zullen zijn![]()
Zouden er daadwerkelijk launchtitels beschikbaar zijn die enigszins gebruik maken van de mogelijkheden van de PS3? (Behalve dan 6 EA-360 ports..)quote:Op maandag 20 februari 2006 14:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe moet hij nou weten welke games er beschikbaar zullen zijn?Hij's een woordvoerder van SCEI, niet van alle developers die aan (launch)games bezig zijn.
misschien bedoelen ze wel de lente op het zuidelijke halfrondquote:Op maandag 20 februari 2006 14:32 schreef SocialDisorder het volgende:
ik krijg er eerder zo'n Al-Sahaf-gevoel bij. "no no there are no Americans in Baghdad. We will slaughter them like pigs when they reach Baghdad. If they reach Baghdad, because our elite military should make short work of this American filth!"
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Zouden er daadwerkelijk launchtitels beschikbaar zijn die enigszins gebruik maken van de mogelijkheden van de PS3? (Behalve dan 6 EA-360 ports..)
Super Mario Bros 1.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
[..]
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?
Het was een goede game, maar daaropvolgende games zagen er toch echt beter uit en maakte dus beter gebruik van de console.quote:
Halo, PGR3, het kan dus wel je moet er alleen wat extra moeite in steken. Ik denk dat ze bij sony wel druk genoeg zijn met het uitbrengen van het apparaat zelf.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
[..]
zijn er ooit launchtitels geweest die goed gebruik maken van een console?
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:12 schreef piet_pelle het volgende:
Halo, PGR3, het kan dus wel je moet er alleen wat extra moeite in steken.
Ja maar je moet toch realistisch zijn in de vergelijking met latere games. Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.
Dat klopt ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef piet_pelle het volgende:
Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.
aha op die fietsquote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja maar je moet toch realistisch zijn in de vergelijking met latere games. Zo vind ik een EA sports game nooit tekenent voor de kracht van een console als launch titel maar zijn er wel mooiere titels bij de launch.
Een game kan wel goed gebruik maken van de kracht van een console en desondanks niet de mooiste game ooit op die console zijn......quote:Op maandag 20 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zelfs dat zijn geen goeie voorbeelden, want na Halo zijn er mooiere games verschenen op de Xbox en na PGR3 zullen er ook veel mooiere games verschijnen op de Xbox 360.
Als ze alle processingpower in omslachtige onefficiënte berekeningen voor allerlei onbenullige zaken stoppen wel ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:27 schreef Retuobak het volgende:
Een game kan wel goed gebruik maken van de kracht van een console en desondanks niet de mooiste game ooit op die console zijn......
Een launch game maakt niet alleen gebruikt van de kracht van de console maar ook van de kennis van de techniek van de ontwikkelaars op dat moment. Dus er moet aan beide factoren voldaan worden en de kennis wordt steeds beter natuurlijk.quote:
dat snap ik ook wel, ik had je alleen verkeerd begrepenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Een launch game maakt niet alleen gebruikt van de kracht van de console maar ook van de kennis van de techniek van de ontwikkelaars op dat moment. Dus er moet aan beide factoren voldaan worden en de kennis wordt steeds beter natuurlijk.
Wat vind je er zo raar aan?
Geen een game maakt ooit optimaal gebruik van de hardware in een consolequote:Op maandag 20 februari 2006 17:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als ze alle processingpower in omslachtige onefficiënte berekeningen voor allerlei onbenullige zaken stoppen wel ja.Maar dat geen enkele launchgame optimaal gebruik maakt van de hardware in een console mag je gerust een feit noemen hoor.
Klopt. Maar launchgames natuurlijk nòg veel minder dan games (van topdevelopers) die 3/4/5 jaar na de introductie van een console verschijnen.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef Retuobak het volgende:
Geen een game maakt ooit optimaal gebruik van de hardware in een console
Ik denk eerlijk gezegd dat PGR3 nog maar een voorproefje is en straks vér overtroffen gaat worden. Je hoort nu al mensen zeuren over karteltjes in PGR3.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
True, maar desondanks zal een PGR3 ongetwijfeld tegen het einde van de generatie nog wel te boek staan als grafisch 'goed'. Alleen veel andere games als geweldig omdat daar gewoon meer uit het ding is gehaald.
ik denk het nietquote:Op maandag 20 februari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
True, maar desondanks zal een PGR3 ongetwijfeld tegen het einde van de generatie nog wel te boek staan als grafisch 'goed'. Alleen veel andere games als geweldig omdat daar gewoon meer uit het ding is gehaald.
...of je hebt gewoon weinig ervaring met consoles.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef Retuobak het volgende:
Oh ik geloof niet zo in die gouden bergen die mensen zich voorstellen.
....of je overhypt jezelfquote:Op maandag 20 februari 2006 18:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
...of je hebt gewoon weinig ervaring met consoles.
...of jij onderschat hoe kut de verhouding krachttoename/toename grafische pracht deze generatie isquote:Op maandag 20 februari 2006 18:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
...of jij overschat developers die launchgames maken.
Heeft natuurlijk niks met de leercurve van developers te maken.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:12 schreef Retuobak het volgende:
...of jij onderschat hoe kut de verhouding krachttoename/toename grafische pracht deze generatie is
Dat zal inderdaad ook bijdragen, maar ook daarin zullen de gains zeker op de 360 kleiner zijn dan in de vorige generatiequote:Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niks met de leercurve van developers te maken.
Het merendeel wel ja, en vooruit, ander topic:quote:Op maandag 20 februari 2006 18:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Feit blijft dat launchgames relatief het lelijkst zijn.
Ik denk dat op we beide consoles weer bijzondere gains zullen zien, vooral dankzij de introductie van de multicore processors die in beide consoles zitten. Zodra developers dàt eenmaal onder de knie beginnen te krijgen zullen we dat echt wel merken. Het symmetrische ontwerp van de Xbox 360 CPU vergt dan ook nog eens een andere aanpak dan het asymmetrische optwerp van Cell. Kortom, de grootste gains zullen wel weer zichtbaar zijn in de first-party en de meer dedicated third party exclusive titels.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Retuobak het volgende:
Dat zal inderdaad ook bijdragen, maar ook daarin zullen de gains zeker op de 360 kleiner zijn dan in de vorige generatie. Bij de PS3 zullen de verschillen ws. weer groter zijn
.
Zó erg zijn zo toch niet met hun konten aan het draaien?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Retuobak het volgende:
De draaikonterij van Sony's persmensen
Als CPU's geen al te belangrijke factor zouden zijn, dan mag jij mij uitleggen waarom deze twee consoles deze generatie van die verschrikkelijk lompe multicore CPU's hebben gekregen in tegenstelling tot voorgaande consoles die altijd relatief simpele CPU's hadden. Denk dat CPU's een belangrijkere rol gaan spelen, anders lopen Sony en Microsoft onnodig geld weg te gooien en hadden ze bij wijze van spreke net zo goed een eenvoudige single-core PowerPC CPU kunnen nemen.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:28 schreef Retuobak het volgende:
De GPU van de 360 is dit keer echter enorm straightforward en al heel snel gemaxed, en zoals jij ook weet zijn CPU's geen enorme factor en ik zie dat niet direct sterk veranderen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nintendo heeft toch een aardige geschiedenis van system-selling-launchgames (de Gamecube evn niet meegerekend). NIet dat ze nou de allermooiste games waren, maar ze toonden wel direct aan waarom je deze nieuwe console moest hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als CPU's geen al te belangrijke factor zouden zijn, dan mag jij mij uitleggen waarom deze twee consoles deze generatie van die verschrikkelijk lompe multicore CPU's hebben gekregen in tegenstelling tot voorgaande consoles die altijd relatief simpele CPU's hadden. Denk dat CPU's een belangrijkere rol gaan spelen, anders lopen Sony en Microsoft onnodig geld weg te gooien en hadden ze bij wijze van spreke net zo goed een eenvoudige single-core PowerPC CPU kunnen nemen.
De vraag is alleen welke developers de lompe processorkracht van deze CPU's nuttig gaan gebruiken en vooral... waarvóór.
Het ging dan ook niet om system-sellers. Het ging om launch games die fatsoenlijk gebruik maken van de hardware.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef HassieBassie het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nintendo heeft toch een aardige geschiedenis van system-selling-launchgames (de Gamecube evn niet meegerekend). NIet dat ze nou de allermooiste games waren, maar ze toonden wel direct aan waarom je deze nieuwe console moest hebben.
En het gaat al helemáál niet om de Revolution.quote:Helaas is innovatieve gameplay als reden volledig vervangen door geile graphicsIk hoop toch wel een beetje op de Revolution wat dat betreft
![]()
Juist die games zorgen ervoor dat mensen een nieuw systeem kopen (tenminste, zolang er geen Playstation op staat, die koopt men sowieso wel)quote:Op maandag 20 februari 2006 18:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om system-sellers. Het ging om launch games die fatsoenlijk gebruik maken van de hardware.
Die heeft gegarandeerd een paar launchgames die niet alleen fantsoenlijk gebruik maken van de hardware, maar ook nog mensen kan overtuigen om het apparaat te kopen..quote:En het gaat al helemáál niet om de Revolution.
Je hoeft mij natuurlijk niet uit te leggen wat "systemseller" betekent...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:00 schreef HassieBassie het volgende:
Juist die games zorgen ervoor dat mensen een nieuw systeem kopen (tenminste, zolang er geen Playstation op staat, die koopt men sowieso wel)
Je punt is? Ook op de Revolution zullen latere games beter gebruik maken van het apparaat dan de launchgames. En àlle consoles hebben systemsellers (behalve de Xbox en Xbox 360 in Japan dan)... anders zouden consoles niet verkopen natuurlijk.quote:Die heeft gegarandeerd een paar launchgames die niet alleen fantsoenlijk gebruik maken van de hardware, maar ook nog mensen kan overtuigen om het apparaat te kopen..
Dat doe ik niet, ik merk alleen op dat launchgames die fantsoenlijk gebruik maken van de nieuwe hardware de systemsellers zijn, terwijl jij opmerkte dat je het daar niet over hád.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hoeft mij natuurlijk niet uit te leggen wat "systemseller" betekent...
Op mn PS2 heb ik anders ongeveer 9 maanden lang alleen maar SSX gespeeld toen ik em bij de launch kochtquote:Je punt is? Ook op de Revolution zullen latere games beter gebruik maken van het apparaat dan de launchgames. En àlle consoles hebben systemsellers (behalve de Xbox en Xbox 360 in Japan dan)... anders zouden consoles niet verkopen natuurlijk.
Ik ben het dan ook niet met je eens dat systemsellers per se fatsoenlijk gebruik maken van de hardware. Met GTA:SA als ultieme voorbeeld. Dat was een behóórlijke systemseller, maar ook een van de lelijkste en meest bug-volle PS2 games die ik ooit heb gespeeld!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:30 schreef HassieBassie het volgende:
Dat doe ik niet, ik merk alleen op dat launchgames die fantsoenlijk gebruik maken van de nieuwe hardware de systemsellers zijn, terwijl jij opmerkte dat je het daar niet over hád.
"Systemseller" blijft natuurlijk een subjectief begrip. Ik verwacht ook niet teveel van de PS3-launchgames. Maar een Tekken 6 als launchgame kan best een systemseller zijn, ondanks dat ik (en anderen) wel ben uitgekeken op Tekken.quote:Op mn PS2 heb ik anders ongeveer 9 maanden lang alleen maar SSX gespeeld toen ik em bij de launch kocht![]()
En 1 van de grootste games met de meeste vrijheid, alleen was dit geen launchgame.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook niet met je eens dat systemsellers per se fatsoenlijk gebruik maken van de hardware. Met GTA:SA als ultieme voorbeeld. Dat was een behóórlijke systemseller, maar ook een van de lelijkste en meest bug-volle PS2 games die ik ooit heb gespeeld!
Smaken verschillen gelukkig, voor mij zou een briljante nieuwe versie van Micromachines een goede reden zijn om de PS3 bij de launch te halenquote:"Systemseller" blijft natuurlijk een subjectief begrip. Ik verwacht ook niet teveel van de PS3-launchgames. Maar een Tekken 6 als launchgame kan best een systemseller zijn, ondanks dat ik (en anderen) wel ben uitgekeken op Tekken.
Sony heeft nu enigszins officieel bevestigd dat uitstel mogelijk is.quote:Reports Surface of Sony Delaying PS3 Launch
It appears that Sony may be facing a delay in the launch of their anticipated PS3 console due mainly to the availability of the hardware related to the Blu-ray DVD drive as well a number of other factors.
"We're aiming for spring, but we haven't announced specific regions," a spokeswoman for Sony Computer Entertainment said, adding that it was waiting for the final specifications on some of the technology it is using in the PS3, such as that related to the Blu-ray DVD drive and to input and output video and sound.
The specifications are decided by industry consortiums.
"We're waiting for them until the last possible minute, but the launch could be pushed back if they're not decided soon," the spokeswoman said. If the PS3 is not ready in time, the company will choose the next best timing for the launch, she said.
Wat is betrouwbaar. Er staat "als we het redden redden we het en zo niet niet"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of een een woordvoerder van Sony ook niet betrouwbaar?.
Het was ook enigszins ironisch bedoeld omdat alles altijd in twijfel wordt getrokken hier.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef disjfa het volgende:
[..]
Wat is betrouwbaar. Er staat "als we het redden redden we het en zo niet niet"
Betrouwbaar is het dan uiteraard. Maar wanneer de ps3 komt is dan nog altijd de vraag
Nou, aangezien het een Sony woordvoerder is en aangezien hij precies hetzelfde zegt als de conclusie die ik ook al getrokken had. Natuurlijk is dit wel betrouwbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sony heeft nu enigszins officieel bevestigd dat uitstel mogelijk is.
Aim is nog steeds spring 2006.
*roll eyes*
Of een een woordvoerder van Sony ook niet betrouwbaar?.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, aangezien het een Sony woordvoerder is en aangezien hij precies hetzelfde zegt als de conclusie die ik ook al getrokken had. Natuurlijk is dit wel betrouwbaar.
Zou jij aan kunnen duiden wat het wezenlijke verschil is?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:53 schreef disjfa het volgende:
Het is een andere conclusie dan die van jouw, maar dat maakt niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |