Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
Nog 1.8 weken en dan naar Winterbergquote:
Op zich is er niets mis mee. Sommige mensen vinden het 100% niets en andere gaan er compleet voor en zie je niet zonder boarden. Ik heb een aantal keer met step-ins gereden en dat ging wel lekker. Het enige nadeel is de speling. De step-ins van Snowworld waren zo los, dat je je voet makkelijk 7-8mm vrij kon bewegen voordat je board mee bewoog. Persoonlijk vindt ik dat veel te veel. Uiteraard zijn de bindingen van Snowworld compleet uitgewoond.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Byte_Me het volgende:
Wat vind men hier zo van step in bindingen. In het vorige topic waren burton missions me aanbevolen, maar nu kan ik van een collega deze schoenen + bindingen overnemen (beiden burton) voor 75 euro.
Ik ben niet zo'n stunter, ik ga gewoon over of langs de pistes naar beneden en maak af en toe en sprong als de gelegenheid daar is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben altijd bang met tweedehands schoenen dat mensen zoiets hebben van....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Byte_Me het volgende:
Wat vind men hier zo van step in bindingen. In het vorige topic waren burton missions me aanbevolen, maar nu kan ik van een collega deze schoenen + bindingen overnemen (beiden burton) voor 75 euro.
Ik ben niet zo'n stunter, ik ga gewoon over of langs de pistes naar beneden en maak af en toe en sprong als de gelegenheid daar is.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik mag de schoenen uiteraard eerst passen. Ik had alleen geen idee van dit soort binding. Ik zal er op letten of er veel speling op zit.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:26 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang met tweedehands schoenen dat mensen zoiets hebben van....
Het past ongeveer, dus het is wel goed. Dat is dus niet zo.
Het is pas goed als het perfect zit.
Verder heb ik weinig positiefs over step-in, maar volgens mij zijn van die step-in bindingen die dingen van burton wel de beste.
Nog 2 dagen en dan naar Flims, dat ligt echt vlakbij Laaxquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Nog 1.8 weken en dan naar Winterbergen daarna nog 3 weken en dan naar Alpe d'Huez
![]()
nope, "This NBCOlympic video may not be viewed in your country"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:37 schreef GenesiZ het volgende:
Probeer deze link eens? op mijn werk kan ik geen streams openen.
http://www.nbcolympics.com/video/5103443/detail.html
Uhh, Bergschenhoek - Rotterdamquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
Waar zit je eigenlijk dat je die video's niet kan bekijken? China? Noord-Korea?
Ja, dat is wel even wat anders dan Bergschenhoek natuurlijk!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:01 schreef Steven184 het volgende:
hmm, ik zit in vlaardingen en heb nergens last van:s
Maastricht.. wel beetje uithoek jaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
Ik kan ze ook niet bekijken en ik zit zomaar wel helemaal in Purmerendquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
tja step in wilt soms wel eens losschietenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Byte_Me het volgende:
Revert in Haarlem heft dit allemaalquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:52 schreef The.PhantoM het volgende:
iemand enig idee waar ik een silvere lens voor m'n oakley a frame kan krijgen? En zoek verder nog goeie snowboardshops die ik moet checken. Was aan het denken aan cartel bindingen en 32 lashed boots, board weet ik nog niet helemaal... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, kga binnenkort namelijk alweer sneeuw snuifen
thnx, goeie zaak? Of geen ervaring mee?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Revert in Haarlem heft dit allemaal
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Steven184 het volgende:
We worden hier in Nederland gewoon een echte politiestaat! Daar moeten we wat aan doen, wat vinden jullie van een opstand. Of de oprichting van een nieuwe undergroundscene tegen een Nederlandse politiestaat:D
absoluut goeie zaakquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:12 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
thnx, goeie zaak? Of geen ervaring mee?
kheb maar ff gemailed om te vragen wat ze nog allemaal hadden staan. De winkel is helaas niet even om de hoek. k woon in arnhem dus is toch een eindje wegquote:
Je moet er wat voor over hebben. Haarlem is nu ook weer niet het eind vd wereldquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kheb maar ff gemailed om te vragen wat ze nog allemaal hadden staan. De winkel is helaas niet even om de hoek. k woon in arnhem dus is toch een eindje weg
cartel en 32 lashed kan je ook in de duivestijn in landgraaf vinden ... wel ff bellen vanzelfsprekendquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je moet er wat voor over hebben. Haarlem is nu ook weer niet het eind vd wereld
nee, maar ik he bgeen zin om 2 uur onderweg te zijn, en om er dan achter te komen dat alles al is uitverkocht. Als ze wat leuks hebben staan ga ik wel ff langs...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het daar wel ongeveer ophield.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb al op die site gekeken. Kheb ze ook nog ff gemailed, want als ik voor schoenen kijk of boards dan geeft de site soms niks aan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
cartel en 32 lashed kan je ook in de duivestijn in landgraaf vinden ... wel ff bellen vanzelfsprekend
Ik weiger over dit soort onderwerp serieus genomen te worden, zoals je al heel goed bespreep:pquote:
Bedankt! Link werkt niet direct, maar na ff zoeken op de site toch gevonden!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef superheist het volgende:
gevondenhttp://www.youtube.com/w/Shaun%20White's%20Gold%20Medal%20run?v=4nY3EB8WyHw&eurl=
intresante stellingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef GenesiZ het volgende:
Serieus genomen worden wil je denk ik niet. Ik denk dat je aleen vrouwelijke boarders serieus wil nemen.
jammer dat ze wit zijn, die heb k al... wil nog een setje in een andere kleur zodat ik 2 kleuren op 1 plank kan zettequote:Op woensdag 15 februari 2006 10:21 schreef Thermo het volgende:
Ik heb ook nog een paar witte cartels in maat L liggen![]()
de site van duivestijn is al jaren nix waard... moet je nie op letten, in de winkel ligt er meestal genoeg zutquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:00 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik heb al op die site gekeken. Kheb ze ook nog ff gemailed, want als ik voor schoenen kijk of boards dan geeft de site soms niks aan.
Wat vraag je voor die? Heb nu gewone customs maar die highback is me te laag, samen met geen OTT padding (2005) wil het nog wel eens gaan snijden in m'n kuit als ik lang/heftig bs rijdt. Ben dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar heb het idee dat Cartels te freestyle zijn, of niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:21 schreef Thermo het volgende:
Ik heb ook nog een paar witte cartels in maat L liggen![]()
cartels zijn heerlijk allround... highback lekker schuin hangen en je kan er heerlijk mee carven, wat meer rechtop en je hebt bewegingsvrijheid zatquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wat vraag je voor die? Heb nu gewone customs maar die highback is me te laag, samen met geen OTT padding (2005) wil het nog wel eens gaan snijden in m'n kuit als ik lang/heftig bs rijdt. Ben dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar heb het idee dat Cartels te freestyle zijn, of niet?
Afgekeken van de Olympische spelenquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:52 schreef Rnej het volgende:
[..]
jammer dat ze wit zijn, die heb k al... wil nog een setje in een andere kleur zodat ik 2 kleuren op 1 plank kan zette
ik heb er 1, zal zo wel ff kijken wat er op het doosje staatquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben aan het zoeken naar een zilvere mirror lens voor mijn oakley a frame. Ik wil dus zo'n lens waar je vanaf buiten niet doorheen kan kijken. Op de site van oakley zie ik twee lenzen staan, de black iridium en de vr28 black iridium. Weet iemand wat het verschil is en welke niet doorzichtig is?
Ik ben vandaag wel langs een winkel gegaan waar ze h'm konden bestellen, maar ik wil eerst zeker weten of ie niet doorzichtig is, want op sommige plaatjes lijkt het alsof je wel door de lens kan kijken
Een maatje van me heeft een Black Iridium. Hij zou niet doorzichtig moeten zijn, maar je kan er best makkelijk doorheen kunnen kijken. Ook als je hem op hebt en in een spiegel kijkt, kun je ook je ogen nog zien.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben aan het zoeken naar een zilvere mirror lens voor mijn oakley a frame. Ik wil dus zo'n lens waar je vanaf buiten niet doorheen kan kijken. Op de site van oakley zie ik twee lenzen staan, de black iridium en de vr28 black iridium. Weet iemand wat het verschil is en welke niet doorzichtig is?
Ik ben vandaag wel langs een winkel gegaan waar ze h'm konden bestellen, maar ik wil eerst zeker weten of ie niet doorzichtig is, want op sommige plaatjes lijkt het alsof je wel door de lens kan kijken
hmm, daar was ik al bang voor. Er is dus geen zilvere lens die compleet spiegeld voor de a frame?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:16 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Een maatje van me heeft een Black Iridium. Hij zou niet doorzichtig moeten zijn, maar je kan er best makkelijk doorheen kunnen kijken. Ook als je hem op hebt en in een spiegel kijkt, kun je ook je ogen nog zien.
Mijn vriendin heeft een Roxy Goggle met spiegelglas en die spiegeld echt. Daar zie je je ogen totaal niet mee.
De Fire iridium lens van Oakley is wel compleet spiegelend. Daar zie je je ogen ook niet mee.
ja die is er zeker, ik heb hem hier liggen. alleen het doosje is van een oranje lens. het kan zijn dat ze hem niet meer voeren natuurlijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:25 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
hmm, daar was ik al bang voor. Er is dus geen zilvere lens die compleet spiegeld voor de a frame?
iemand enig idee waar ik hem kan kopen? Liefst gewoon in de winkel ipv online gezien ik volgende week vrijdag weg ga...quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ja die is er zeker, ik heb hem hier liggen. alleen het doosje is van een oranje lens. het kan zijn dat ze hem niet meer voeren natuurlijk
mits ze large zijn... JA!!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:39 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Afgekeken van de Olympische spelenIk vond het er ook wel gaaf uitzien.
Edit: Ik heb een zwart setje. Een zwarte ruilen tegen een witte ?
Vette shit. Gaan we doen dude. Ik ruil 1 zwarte voor een witte van jou. ze zijn van 05 dus dat moet goed komen. Het is ook nog eens een Large. Heb je msn/ email? dan spreken we wat af om te ruilen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
mits ze large zijn... JA!!!
wel van 04/05 , wil niet een dikke en een dunne strap hey
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Vette shit. Gaan we doen dude. Ik ruil 1 zwarte voor een witte van jou. ze zijn van 05 dus dat moet goed komen. Het is ook nog eens een Large. Heb je msn/ email? dan spreken we wat af om te ruilen.
Uiteraard. Zie je het al voor je. Zwarte cartels met een witte highback. zwarte strap en witte toecapquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:36 schreef -Mzraki- het volgende:
[..].
Foto's dan wel he, big pimpin.
kut. ik zit nu op me werk. tot hoelaat moet je werken?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef Rnej het volgende:
msn staat in me profiel
ben nog 15 minuten online, daarna verdwenen naar me werk
lol... terrorquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Uiteraard. Zie je het al voor je. Zwarte cartels met een witte highback. zwarte strap en witte toecapen uiteraard de andere andersom.
![]()
tot 1 uur....quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
kut. ik zit nu op me werk. tot hoelaat moet je werken?
Damn, hier wordt een trend gesetquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Uiteraard. Zie je het al voor je. Zwarte cartels met een witte highback. zwarte strap en witte toecapen uiteraard de andere andersom.
![]()
en er staat niet op wat de naam van die lens is?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ja die is er zeker, ik heb hem hier liggen. alleen het doosje is van een oranje lens. het kan zijn dat ze hem niet meer voeren natuurlijk
nee staat niks op. op de oakley site staan ze ook niet meer, dus ik denk dat ze hem niet meer voeren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:51 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
en er staat niet op wat de naam van die lens is?
Mail anders even naar Oakley met zo van ik wil de master big pimpin zijn met mijn spiegellens.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:51 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
en er staat niet op wat de naam van die lens is?
kan die muziek dan is wat zachterquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:42 schreef Rnej het volgende:
ik ben vrijdagavond de DJ op de baan van 9 tot 12boardersnight...
dus om 8 uur afspreken ofzo (of evt eerder) is geen probleem
Poeh, 1x gebruikt deze 06 cartels. Moet even kijken wat ze nu kostenquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wat vraag je voor die? Heb nu gewone customs maar die highback is me te laag, samen met geen OTT padding (2005) wil het nog wel eens gaan snijden in m'n kuit als ik lang/heftig bs rijdt. Ben dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar heb het idee dat Cartels te freestyle zijn, of niet?
Heh, '06, ok, laat maar, dat gaat me te duur wordenquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:51 schreef Thermo het volgende:
[..]
Poeh, 1x gebruikt deze 06 cartels. Moet even kijken wat ze nu kosten
En nee, ze zijn niet te freestyle nee. Daar is de highback te hoog voor.
VR28® Black Iridium®quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef The.PhantoM het volgende:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
![]()
Vette shit. Mooi man. Ik zat vanavond nog een beetje te twijfelen, maar die twijfel is nu compleet weg.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
![]()
http://groups.msn.com/Bur(...)artel.msnw?Page=Last
Er is ook minder gunstig nieuws, tis nu wat warmer in sommige delen van Oostenrijk (Saalbach) dus het zou morgen kunnen gaan regenen rond de 1000 meter.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:06 schreef GenesiZ het volgende:
Leuke tip? Neem je sneeuwschepje meeEr is erg veel sneeuw gevallen in Oostenrijk. Veel plaatsjes zijn ingesneeuwd en afgesloten van de buitenwereld. Op het nieuws werdt er aangegeven dat er nog meer sneeuw aan zou komen.
Ik hoop dat ik die week overleef daar in dat funpark.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:12 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Er is ook minder gunstig nieuws, tis nu wat warmer in sommige delen van Oostenrijk (Saalbach) dus het zou morgen kunnen gaan regenen rond de 1000 meter.
Maar alles daar boven is wel veilig, dus ook het uberfunpark dat ze daar gebouwd hebben:
3 Rails (1 Straight Rail, 1 Rainbow Rail, 1 C-Rail,
Big Rail Line)
Jump-Boarder X
2 Banks
Bumps und Style Roller
Kinked Box
Powder Kicker
3 Easy Kicker
Corner 7 m hoch und 20 m lang
3 Cliff Jump
1 Corner, 7 Meter hoch, 20 Meter lang
2 Big Pro Kickers (20 Meter weite Airs möglich)
Big Pro Kicker 20 m
14 m Pool mit Slaid
House Box 6 m
Best te doen.
wtf, in saalbach? Ik ben daar nu 2x geweest en kan me niet herinneren dat er zo'n funpark was. Ik weet wel dat er een funpark in het dal is in saalbach met 2 kickers maar het stelde allemaal niet zoveel voor. En nog een funpark als je bij leogang omhoog gaat, maar die lag er toen vrij duf bij toen wij h'm bezochten. Maarja dat was toen ook midden in een sneeuw storm volgens mijquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:12 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Er is ook minder gunstig nieuws, tis nu wat warmer in sommige delen van Oostenrijk (Saalbach) dus het zou morgen kunnen gaan regenen rond de 1000 meter.
Maar alles daar boven is wel veilig, dus ook het uberfunpark dat ze daar gebouwd hebben:
3 Rails (1 Straight Rail, 1 Rainbow Rail, 1 C-Rail,
Big Rail Line)
Jump-Boarder X
2 Banks
Bumps und Style Roller
Kinked Box
Powder Kicker
3 Easy Kicker
Corner 7 m hoch und 20 m lang
3 Cliff Jump
1 Corner, 7 Meter hoch, 20 Meter lang
2 Big Pro Kickers (20 Meter weite Airs möglich)
Big Pro Kicker 20 m
14 m Pool mit Slaid
House Box 6 m
Best te doen.
jij komt zeker als de andere dj er is.. die def rhymz enzo draait? :pquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
kan die muziek dan is wat zachtersoms moet ik echt op baan 2 gaan omdat ik nieteens mezelf kan begrijpen denken
![]()
![]()
Zell am See deelt haar gebied met Kaprun.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:05 schreef Thomas B. het volgende:
Zijn er wel 's mensen in Zell am See geweest. Ga ik volgende week heen... schijnt mooie plek te zijn om te boarden.
Ouwe, doe eens ICQ aan.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef beerke het volgende:
Ik vind het er eigenlijk best wel tof uit zien. Vanmiddag tijdens de finale gaan ze met z'n vieren tegelijk naar beneden (toch?). Dat brengt allicht wat meer spektalkel.
mja, daar hoop ik ook opquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef beerke het volgende:
Ik vind het er eigenlijk best wel tof uit zien. Vanmiddag tijdens de finale gaan ze met z'n vieren tegelijk naar beneden (toch?). Dat brengt allicht wat meer spektalkel.
Dat worden mooie poederruns, in de drukste week van het jaar nota benequote:Op woensdag 15 februari 2006 23:06 schreef GenesiZ het volgende:
Leuke tip? Neem je sneeuwschepje meeEr is erg veel sneeuw gevallen in Oostenrijk. Veel plaatsjes zijn ingesneeuwd en afgesloten van de buitenwereld. Op het nieuws werdt er aangegeven dat er nog meer sneeuw aan zou komen.
Holy shit een warrior voor die prijsquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
![]()
http://groups.msn.com/Bur(...)artel.msnw?Page=Last
`quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef Thermo het volgende:
[..]
Holy shit een warrior voor die prijs
quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:32 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
`
Je moet deze link quotenhttp://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x
mits je kleine boot hebt.. maar ik pas met mijn 46 net op een wide hoor...quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
mid-wide is echt niet nodig met maat 44.
Kan je MAKKELIJK nog op een 25.
jammer dat ze niet in NL leveren. Inkoopaktie!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:32 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
`
Je moet deze link quotenhttp://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x
In deze tijd heb je gewoon met 44 dat niet meer nodig met de boots die ze nu uitbrengen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
mits je kleine boot hebt.. maar ik pas met mijn 46 net op een wide hoor...
damn!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef Thermo het volgende:
Ze leveren wel in NL
zoals mij in het vorige deel werd meedegedeeld:quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef mixed-up het volgende:
dag mensen ik ga bijna ckur de option redline halen maar nu moet ik daar nog een paar goeie bindingen bij hebben iemand nog goeie tips ?
Daarom is het de Magnum ook niet geworden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
mid-wide is echt niet nodig met maat 44.
Kan je MAKKELIJK nog op een 25.
welnee.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zoals mij in het vorige deel werd meedegedeeld:
burton mission en cartel
Een Royal is ook nog net iets breder.. niet veel overigens. 256 max.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:43 schreef JRB het volgende:
[..]
Daarom is het de Magnum ook niet geworden.
Net thuisgekomen met de Burton Royale voor 300,-![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Thermo het volgende:
[..]
welnee.
Rome bindingen, Capita, Forum, Ride, Flow etc etc etc
Alleen die burton meuk aanprijzen is toch niet nodig
doen ze wel toch?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:13 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
jammer dat ze niet in NL leveren. Inkoopaktie!
Voor die 300 euro had je een forum warrior incl verzenden... keuze snel gemaaktquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:57 schreef JRB het volgende:
Waist width is 25,5/6 idd.
Ontiegelijk blij mee trouwens.
Is nog maar de vraag of dat een betere keus voor hem is. Ik denk dat hij met de Royale beter af is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:32 schreef Thermo het volgende:
[..]
Voor die 300 euro had je een forum warrior incl verzenden... keuze snel gemaakt
You are rightquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:34 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Is nog maar de vraag of dat een betere keus voor hem is. Ik denk dat hij met de Royale beter af is.
ik heb hem.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:35 schreef GenesiZ het volgende:
Wie had trouwens een x aantal topics geleden die nette Travis Rice aangeschaft.
Heeft diegene hem al uitgelaten en hoe zijn je ervaringen ermee. Voornamelijk ook met die wazige staalkanten.
Prima hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:05 schreef Thermo het volgende:
XL ik wil toch nog eens een rondje doen op die Malolo van je.. je moet eens mee gaan naar de diepvries.
Ja zo nodig je jezelf uit![]()
maar wat is nou een goeie freestyle freeride binding heb geen zin om in de sjop puur op de ervaring van de verkoper af te gaan hoor liever jullie mening ook greetzquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Thermo het volgende:
[..]
welnee.
Rome bindingen, Capita, Forum, Ride etc etc etc
Alleen die burton meuk aanprijzen is toch niet nodig
Tja, meestal kun je aan het advies van de verkoper ook wel wat waarde hechten hoor, mits je in een speciaalzaak bent zal die knakker daar heus niets voor niets staan. Daarbij gaat hij jou ook niet moedwillig slecht spul aansmeren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:12 schreef mixed-up het volgende:
[..]
maar wat is nou een goeie freestyle freeride binding heb geen zin om in de sjop puur op de ervaring van de verkoper af te gaan hoor liever jullie mening ook greetz
dat snap ik wel maar een btje voorkennis is ook altijd makkelijk !quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Tja, meestal kun je aan het advies van de verkoper ook wel wat waarde hechten hoor, mits je in een speciaalzaak bent zal die knakker daar heus niets voor niets staan. Daarbij gaat hij jou ook niet moedwillig slecht spul aansmeren.
Er is zoveel om uit te kiezen, zeker bij zo een specifieke omschrijving als jij geeft. Beter is om in de winkel te zijn en daar het advies van de verkoper (en misschien de actuele prijzen) je uiteindelijke keuze te laten bepalen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef XL het volgende:
Kentaro, deze 2 torrents zijn de snowboard cross beelden van de BBC als het goed is.
Snowboard Cross
Wat bedoel je dan met een freestyle freeride binding?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef mixed-up het volgende:
[..]
dat snap ik wel maar een btje voorkennis is ook altijd makkelijk !
1 van beiden gaat alquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef Kentaro het volgende:
[..]
alleen zijn er nog geen seeders
![]()
Kijk eens goed!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:29 schreef fs180 het volgende:
wat is dr zo special aan zn staalkanten dan thermo?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:29 schreef fs180 het volgende:
wat is dr zo special aan zn staalkanten dan thermo?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef Kentaro het volgende:
Nog een paar hele mooie spullen voor 2007
...
Gratuliere!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:35 schreef 360sjors het volgende:
AfgestudeerdDat gaat mijn snowtime ernstig ten goede komen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef Kentaro het volgende:
Flows
[afbeelding]
http://www.b-labberd.nl/quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:38 schreef 360sjors het volgende:
Downloadtip
B-Labberd - Stop die lift
![]()
Snellere kantenwissel, snellere spins, meer grip, etc.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:44 schreef fs180 het volgende:
nou weet ik eigenlijk nog steeds niet wat voor voordeel je eruit kan halen, wnat het zit niet alleen bij je bindingen right
Board option redlinequote:Op donderdag 16 februari 2006 18:28 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met een freestyle freeride binding?
Prijsklasse, board, strap/flow voorkeur, discipline?
Dat zou ook wel handig zijn om te weten.
Ja die flow eindelijk met een verstelbare ratel, ik heb die flow ook gezien ja en die fish,unic, custom,jussi,air, zijn ooook veeeeeeeeeetquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef Kentaro het volgende:
De Fish![]()
[afbeelding]
Flows
[afbeelding]
Wat is een ratelquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:34 schreef B het volgende:
[..]
Ja die flow eindelijk met een verstelbare ratel, ik heb die flow ook gezien ja en die fish,unic, custom,jussi,air, zijn ooook veeeeeeeeeet
Bibi Burton dames board van die nieuwe dames burton lijn is ook vet![]()
![]()
![]()
ja. Ik vind dat board er nog steed uber-geil uitzien. Voornamelijk die kanten doen het hem. Volgends mij alleen verschrikkelijk kut te slijpen.quote:
welke boot rij jij dan?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:37 schreef Thermo het volgende:
[..]
In deze tijd heb je gewoon met 44 dat niet meer nodig met de boots die ze nu uitbrengen.
Ik zit met 46 op een midwide en kan ook op een 25 rijden als het moet, zonder net als 3 jaar geleden veel last van heeldrag te hebben.
Vans Fargo. Nu moet ik wel toegeven dat ik mijzelf in een maatje kleiner heb kunnen wurmen in die boot dan in een burton boot. Ook met een 32 TM two kon ik het zelfde trouwens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:43 schreef Rnej het volgende:
[..]
welke boot rij jij dan?
want ik heb een 05/06 driver X en ik heb toch minimaal nog midwide nodig wil een beetje leuk kunnen rijden denk k
Dat slijpen ben ik nog niet helemaal uitquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
ja. Ik vind dat board er nog steed uber-geil uitzien. Voornamelijk die kanten doen het hem. Volgends mij alleen verschrikkelijk kut te slijpen.
Thx! Wel goed prijsje volgens mij. Alleen ik hoorde vandaag dat een Bullet meer voor beginners is. Ik board al een paar jaar, heb nooit een eigen board gehad en vond deze wel lekker, maar zijn er nog andere goeie boards voor big footers:Pquote:Op vrijdag 17 februari 2006 03:30 schreef beerke het volgende:
Beetje last van insomnia deze nacht. Niet echt tussen het afval gevonden, maar misschien kun je er toch iets mee.
http://www.blue-tomato.at(...)TSOFYn5QEBWgen8Aie-1
Hoeveel dagen heb je gesnowboard?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:50 schreef XentriX het volgende:
[..]
Thx! Wel goed prijsje volgens mij. Alleen ik hoorde vandaag dat een Bullet meer voor beginners is. Ik board al een paar jaar, heb nooit een eigen board gehad en vond deze wel lekker, maar zijn er nog andere goeie boards voor big footers:P
ik denk eerlijk gezegd van nietquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef beerke het volgende:
Ik denk dat jij op een Bullet de komende jaren zekern nog goed vooruit kunt. Mocht je het echt niet vertrouwen, dan website moet je op die websiter maar eens kijken naar de Burton Baron dan.
Hoeveel weeg jij ook alweer?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd van niet
een bullet is echt een slappe plank.... je moet er wel van houden wil je bullet rijden....
heeft er nix mee te maken joh, een baron ES is voor mij nog slap, I know.... maar een bullet is gewoon slap.. dat is een gegeven...quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef Byte_Me het volgende:
zo, net nieuwe bindingen gekocht
ik kon helaas geen missions of cartels vinden. heb nu een paar santa cruz bindingen gekocht die voor de helft waren (vorig seizoen). hoop dat ze het goed doen, maar het zal sowieso een hele vooruitgang zijn.
morgen weer lekker een dagje boarden
ik wist helemaal niet dat dat kon, heeft zo'n sticker nog een speciale naam? dan ga ik ook eens op zoek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef GenesiZ het volgende:
Vanmiddag is het pakketje binnen gekomen van BoardboostersGelijk maar na het eten op het boardje van mijn vriendin geplakt en kado gegeven.
Ze wist nog van niets, dus ze is nu in een heeeeele goeie bui (if you know what i mean![]()
)
Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Looks pretty fancy for a girl, don't ya think
Best cool, vraag me als goede Nederlander wel af wat het ook al weer moest opbrengen, zo'n stickervelletje. 75 euro staat me bij, klopt dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef GenesiZ het volgende:
Vanmiddag is het pakketje binnen gekomen van BoardboostersGelijk maar na het eten op het boardje van mijn vriendin geplakt en kado gegeven.
Ze wist nog van niets, dus ze is nu in een heeeeele goeie bui (if you know what i mean![]()
)
Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
heb je een linkje? is echt erg okequote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef GenesiZ het volgende:
)
Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Ik vind je een aardig gast, maar dit is echt grote onzin. Natuurlijk is een ES stijver, maar een Bullet met 75 kg reageert natuurlijk heel anders dan met iemand van 20 of 30 kg meer. Ik denk dat hij aan een Bullet of een Cruzer wide een hele goede keus heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
heeft er nix mee te maken joh, een baron ES is voor mij nog slap, I know.... maar een bullet is gewoon slap.. dat is een gegeven...
kickquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:08 schreef The.PhantoM het volgende:
oke, kben aan het rond bellen geweest. Kheb een aantal snowboard winkels opgebeld: revert, duijvestijn, old man en reprezent. Btje klote, de een heeft dit niet, de ander dat niet etc.. Duijvestijn had dan qua bindingen en schoenen nog wel wat, maar qua boards had je de keus uit een btje vage merken afgezien van burton dan. Qua merk board zit ik te denken aan burton, option, forum, rome.
Ik denk dat ik morgen naar amsterdam ga, kan ik the old man en reprezent ff bezoeken. Nog andere winkels in amsterdam die snowboard spullen verkopen? En iemand ervaring met the old man en reprezent? Alvast bedankt
true, ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel te zeggen dat een bullet gewoon een tamme plank blijft... want dat issie nu eenmaal... en als je een beetje gevorderd bent wil je misschien verder kijken dan een beginnersding.... en daarom zei k ook: " je moet ervan houden" .. ken genoeg gasten die railen met een bullet hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:43 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik vind je een aardig gast, maar dit is echt grote onzin. Natuurlijk is een ES stijver, maar een Bullet met 75 kg reageert natuurlijk heel anders dan met iemand van 20 of 30 kg meer. Ik denk dat hij aan een Bullet of een Cruzer wide een hele goede keus heeft.
Oja wist je dat Seth Westcotts op Cartels en op Driver X goud heeft gehaald op de Snowboard Cross![]()
Vertel dat aan een vrouwquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef B het volgende:
een snowboard moet gewoon rocken, het maakt me geen reet uit hoe die er uit ziet, ik ga heerlijk snowboarden op een custom of een jussi v(ofzo ik zie wel wat ik krijg) van volgend jaaar, daspassjissel , daspas geil heerlijk met een cartel van 2006
De enige binding van Burton volgend seizoen waar ik zeer benieuwd naar ben is de CO2. Die Cartel geloof ik nu wel...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef B het volgende:
een snowboard moet gewoon rocken, het maakt me geen reet uit hoe die er uit ziet, ik ga heerlijk snowboarden op een custom of een jussi v(ofzo ik zie wel wat ik krijg) van volgend jaaar, daspassjissel , daspas geil heerlijk met een cartel van 2006
ja vrouwen en kleurtjes daar heb je een puntquote:Op zaterdag 18 februari 2006 01:28 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Vertel dat aan een vrouwEn het oog wilt ook wat
![]()
die co2 ziet er niet echt heel mooi uit, hij is ook niet lelijk, maar die kap zit een soort van gaas op, en de fads (voorlage in stel ding) die buigt het kunstof ziet er een beetje trikkie uit maar ze geloven heilig in die binding bij burton, dus dan komt het wel goedquote:Op zaterdag 18 februari 2006 07:55 schreef beerke het volgende:
[..]
De enige binding van Burton volgend seizoen waar ik zeer benieuwd naar ben is de CO2. Die Cartel geloof ik nu wel...
hahahahahahah yougotmequote:Op zaterdag 18 februari 2006 09:05 schreef GenesiZ het volgende:
Als ze maar rocken toch, maakt niet uit hoe ze eruit zien
Eerlijk gezegd, ik vond hem heerlijk rijden, reageert snel, en allround vond ik hem prima. Maar ik vraag me wel af, wat is er dan anders aan een board voor gevorderden in vergelijking met deze? Ik heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,) Vind het heerlijk om gewoon hard die berg af te raggen, stukken off-piste afsnijden of tochten maken, ben nu jumpjes aan maken, 360's proberen en voorderest lekker freeriden gewoon. Denk dat ik toch voor de Bullet ga dan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd van niet
een bullet is echt een slappe plank.... je moet er wel van houden wil je bullet rijden....
ik vind dit een vreemde opmerking...maar je bedoelt dus te zeggen dat je gevorderd ben qua boarden en dat je toch voor de bullet gaat?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:43 schreef XentriX het volgende:
[..]
k heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,)
als je een bullet snel vindt reageren dan heb je nog nooit op een echt snowboard gestaan....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:43 schreef XentriX het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik vond hem heerlijk rijden, reageert snel, en allround vond ik hem prima. Maar ik vraag me wel af, wat is er dan anders aan een board voor gevorderden in vergelijking met deze? Ik heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,) Vind het heerlijk om gewoon hard die berg af te raggen, stukken off-piste afsnijden of tochten maken, ben nu jumpjes aan maken, 360's proberen en voorderest lekker freeriden gewoon. Denk dat ik toch voor de Bullet ga dan.
Kom op, je kunt niet op hem reageren. Je weegt 40 (veertig!) kilo meer ouwe.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je een bullet snel vindt reageren dan heb je nog nooit op een echt snowboard gestaan....
een bullet is wel de meest strage slappe stront die ik ooit onder mijn voeten heb gehad![]()
maar hey, wederom, smaken verschillen....
Hoezo gevorderd? Hij heeft 25 dagen geboard... Als je 25 dagen geleden begonnen bent met fietsen en je komt nu net een beetje netjes de straat uit zonder op je bek te gaan. Heb je dan direct een carbon Tour de France fiets van 3 kilo nodig?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:50 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
ik vind dit een vreemde opmerking...maar je bedoelt dus te zeggen dat je gevorderd ben qua boarden en dat je toch voor de bullet gaat?
een local in zm weegt 55 kilo en heeft schoenmaat 46...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef XL het volgende:
[..]
Kom op, je kunt niet op hem reageren. Je weegt 40 (veertig!) kilo meer ouwe.
Je hoeft niet te ontkennen dat een verschil van 40 kg gewicht ervoor zorgt dat jullie ervaringen met de plank totaal verschillend zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
een local in zm weegt 55 kilo en heeft schoenmaat 46...
rijdt op een bullet... vond het een shitplank en te slap om mee te railen en heeft een stijvere plank gekocht.....
ohja, en ik weeg 40 kilo meer, dus in weze zou ik een bullet toch snel om moeten kunnen gooien? .... nou ik vind m nog steeds traag... keb een canyon die maar ietsje stijver is maar ik merk tonnen verschil....
Tuurlijk, maar dan nog is het wel aan te geven dat een plank stijver of slapper is dan een andere.. daar geldt namelijk datzelfde verschil in gewicht. Ik heb ook wel eens op een bullet gereden en ik vond het niks. Het goede nieuws is dat het nog iets slechter kan (clash).quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef XL het volgende:
[..]
Kom op, je kunt niet op hem reageren. Je weegt 40 (veertig!) kilo meer ouwe.
Je kan ook naar de gamma,praxis,enz en dan koop keukenkastjeplankstickervellen in veel printen en die plakje op je boardnog iets goedkoperquote:Op zondag 19 februari 2006 13:05 schreef Byte_Me het volgende:
Ik vond die boardbooster stickers erg cool, en mijn board kan ook wel een facelift gebruiken. Daarom nog een beetje rondgekeken, en heb een ander bedrijfje gevonden: tattooboards.com
Deze zijn een stuk goedkoper (35 euro + 6 euro verzondkosten), via ebay
edit: op hun website kun je ook je eigen custom maken, voor slechts 38 euro!
ik ga alvast wat photoshoppen
er zit weinig verschil in de clash en de bullet alleen de breedte en dat maakt de bullet wat stijver, maar het ligt er ook aan uit welk jaar de boards zijn want de clash van dit jaar is bjina een totaal ander board als van al die jaren ervoor, hij is namelijk stijver geworden dit jaar en hij tapedshaped waardoor die toch makelijk stuurtquote:Op zondag 19 februari 2006 12:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan nog is het wel aan te geven dat een plank stijver of slapper is dan een andere.. daar geldt namelijk datzelfde verschil in gewicht. Ik heb ook wel eens op een bullet gereden en ik vond het niks. Het goede nieuws is dat het nog iets slechter kan (clash).
ik denk ik druk het voorzichtig uit. En voor de ene is 25dagen anders dan voor de andere he. Heb je bijvoorbeeld 25dagen prive-les gehad van echt goede boarder, of heb je zelf 25dagen lopen aankutten. Kan van alles uitmaken natuurlijk!quote:Op zondag 19 februari 2006 09:50 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hoezo gevorderd? Hij heeft 25 dagen geboard... Als je 25 dagen geleden begonnen bent met fietsen en je komt nu net een beetje netjes de straat uit zonder op je bek te gaan. Heb je dan direct een carbon Tour de France fiets van 3 kilo nodig?
als mijn enige doel was om goedkoop uit ze zijn, dan liet ik het wel zoals het is. Het moet er ook goed uitzien. 70 a 80 euro werd me dan wel weer iets te gortig, dan ga ik eerder aan een nieuwe plank denken. 40 euro vind ik wel een mooi bedrag.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:26 schreef B het volgende:
[..]
Je kan ook naar de gamma,praxis,enz en dan koop keukenkastjeplankstickervellen in veel printen en die plakje op je boardnog iets goedkoper![]()
Mijn advies is flow.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:19 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
ik denk ik druk het voorzichtig uit. En voor de ene is 25dagen anders dan voor de andere he. Heb je bijvoorbeeld 25dagen prive-les gehad van echt goede boarder, of heb je zelf 25dagen lopen aankutten. Kan van alles uitmaken natuurlijk!
maarja, ik denk ik herhaal mijn vraag nog even.
-Als ik een Custom X koop en ik zet mijn oude flowbindings hierop, is dat vrij jammer. Iemand een idee voor een redelijk betaalbaar (max300) strapssetje. (of als mijn huidige schoenen mee te nemen zijn, strapsbinding)
jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?quote:
Je mag ook nieuwe flows kopen.....quote:Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?
(flow set was destijds best prijzig...maarja....bij daka gekocht)
Heb je dat altijd gehad?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef mad_dog123 het volgende:
Het enige dat er op staat is flow, met een soort vierkante ruit op zijn kant.
Op de schoenen staat nog iets van "profile"
Kortom ik heb verder geen idee.....
Maarja als ik nieuwe flows koop ben ik volgens mij even veel geld kwijt als ik nieuwe straps koop, en ik denk dat ik met straps mijn voeten vaster op mijn board kan krijgen. Want met flow heb ik het idee dat mijn schoen enige vorm van speling heeft in de binding....
Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januariquote:Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je dat altijd gehad?
Waar zit de speling, meestal is het gewoon slecht afgesteld.
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:49 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januari) met voet (kleinere tenen) zitten te masseren....kortom toen dacht ik al, volgend jaar sparen voor nieuwe spullen.
net weer op mijn kamer ge-arriveerd, waar mijn snowboard ook staat. Ik duik er nu in, maar morgenochtend zal ik het eens uitgebreid gaan onderzoeken, nu tijd voorquote:Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
geen idee, maar t ziet er flink vreemd uit, een graatmager mannetje van ongeveer 1m75 met enorme potenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:47 schreef XL het volgende:
[..]
Je hoeft niet te ontkennen dat een verschil van 40 kg gewicht ervoor zorgt dat jullie ervaringen met de plank totaal verschillend zijn.
55 kilo met schoenmaat 46. Wat heeft die gast in godsnaam op zijn voeten laten vallen toen ie klein was?
Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kanquote:Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:26 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kan) en dan zal ik even extra letten op waar dingen knellen e.d.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 13:29 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.
Fantastische combinatie, lijkt op de foto in prima conditie.
Kun je nog jaren mee vooruit.
Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?
Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.quote:edit:
en ik heb geen verstand van grootte van bindings+schoenen e.d. , maar gaat dit gewoon passen op die burton custom X ? Schoenmaar is trouwens 44
toch handig dat ik het hier nog even vraag dusquote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef XL het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.
[..]
Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.
Zorg eerst dat je weet waarom je pijn hebt. Los dat op, kijk dan voor een andere plank. Neem als je voor een andere plank gaat kijken je binding en schoen mee om te kijken of je geen problemen met toedrag krijgt. Bijvoorbeeld de Custom X is een smalle plank, als je pech hebt komen je tenen over de rand.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:43 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
toch handig dat ik het hier nog even vraag dusJij zegt koop die burton custom x met een 'bindingsplaatje' en het gaat allemaal werken + passen?
gewoon doen, en daarna een zwarte. als je alleen maar op de blauwe blijft pielen leer je veel langzamer dan wanneer je er gewoon voor gaat. wel eerst je bochtjes leren!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef G-SaS het volgende:
heej,
Even voor de grap een snel berichtje uit Niederau, Oostenrijk, mn allereerste wintersport. Ik les nu al 2 ochtenden voor t snowboarden, en morgen een laaste les..en dan heb ik de rest van de week voor mezelf. Heb nog erg veel moeite met een bepaalde bocht (als je met je gezicht gewoon naar voor staat), en ben benieuwd of ik aan het einde van de week een echte (rode?) piste in mn eentje kan doen !
Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boardenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:22 schreef Marjan_K het volgende:
Tja die bochten.....![]()
![]()
![]()
Ooit gaan die nog lukken![]()
ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ikquote:Op maandag 20 februari 2006 16:35 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boarden![]()
Het kost je wat tijd en moeite, maar dan heb je er ook echt veel profijt van.
Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een steile rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bochtquote:Op maandag 20 februari 2006 16:37 schreef Marjan_K het volgende:
[..]
ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ikach er is vast nog hoop voor me
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een stijle rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bocht.
Ik bedoel natuurlijk een rode piste met style.. weetjewel!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:
[..]
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.![]()
Heb jij zo'n dikke reet dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:
[..]
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.![]()
Dat is precies zoals je eruit ziet wanneer je zoals ik 185 cm lang bent en 65 kg weegt.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:56 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Heb jij zo'n dikke reet dan?![]()
[afbeelding]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:37 schreef GenesiZ het volgende:
Jemig wat een sisies hierovorige keer ook al met die foto's van Dropstitch en nu dan met die lekkere weif.
Lastig publiek hier hoor.![]()
Nou, voorruit dan maar.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
Plagiaat!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken.
Waar is der vriendin?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Nou, voorruit dan maar.
Op je imago![]()
[afbeelding]
wat het goed doet zijn wetenschappelijk pdf-jes.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?
I know, maar kan er dus nog wel aan komenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:49 schreef ForumGek het volgende:
Duotone wordt niet meer gemaakt...
Heb altijd huurboardjes van Duotone gehad, zijn fijne boards !
kickers met een "c"quote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gelezen. Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark
.
If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!quote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gehoord. Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark
.
Dan zou ik wegens oververmoeidheid ook overal kikkers zien rondspringen ja, 2 uur per nacht, pffffft.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:11 schreef Sport_Life het volgende:k heb afgelopen 5 dagen slechts 10 uurtjes geslapen bij elkaar, mag ik?
![]()
als je goedkoop uit wil zijn, kun je beter op ebay/marktplaats kijken, daar staan nogal eens leuke koopjes.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens iemand tips waar ik een goedkoop en goed boardje aan kan schaffen in de uitverkoop ofzo?
Ik ben die huurboards sinds afgelopen weekend echt zat. Werd eerst opgescheept met een soort van "klik-systeem-á-la-Snowworld" na 30 min. wachten, maar dat werkte niet echt, dus ben teruggegaan en ik kon bij een andere snowboardverhuur shop en goed boardje krijgen, ook weer eerst een half uur wachten. Stond uiteindelijk 10:30 op de piste, niet echt prettig als je maar 3 dagen hebt. (weekendski). En voordat ik eindelijk aan die afstellingen gewend was kon ik alweer afdalen om te middag eten.
maargoed vandaar dus, ik heb echt heel weinig te besteden.. iemand tips waar momenteel goede aanbiedingen zijn? Hoeft geen beginnersboardje te zijn, maar ook niet super gevorderd. En beetje freestyle, dus leuk voor offpiste, kikkers, maar ook lange afstanden
Je weet wel... van die groen/bruine beesten. Je ziet ze vaak bij vijvers. Plons is een redelijk bekende.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:52 schreef Kentaro het volgende:
kikkers?
Als ik nu een board koop hoop ik daar ten minste 4 of 5 jaar mee te doen, en als ik de komende 5 jaar weer 2x per jaar op wintersport ga (zoals de afgelopen 2 jaar) verwacht ik toch wel een keertje toe te zijn aan wat "kikkers".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef Thermo het volgende:
[..]
If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!
Je image enzo
1m64 heeft meer grip in de bochten , zeker op snelheid, maar is wat moeilijker in de bocht te krijgenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powderquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powder
160 = meer freestyle, wendbaarder, makkelijker te spinnen
De custom X is overgens een stijf en duur board. Als je niet over veel ervaring beschikt is het in mijn ogen een beetje zonde om zo'n high tech en duur board te kopen. Als het je al niet remt in je ontwikkeling, haal je er op zijn minst niet alles uit.
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...
Mad dog, jij was een kilo of 80 met een dag of 25 ervaring toch? Zo'n lange custom x is dan misschien wat hoog gegrepen hoor. Heb je afgelopen weken naar de spelen in Turijn gekeken.... de pro's daar rijden Custom X en doen ze echt niet sinds hun 25ste dag hoor. Dat konden ze toen ook nog niet. Ik denk dat het verstandig is om je nieuwe plank een klasse lager uit te zoeken, een gewone Custom is al veel geld voor 3 weken ervaring en zou zeker op de groei zijn. Als het talent tegenzit is dat misschien al te hoog gegrepen.
Oh ja. Ik weet het alweer. Er komen de laatste tijd zoveel 'nieuwe' mensen om een plank vragen dat het wat lastig onthouden is. Jij twijfelde eerst zelfs nog aan de Malolo, maar maakte je zorgen over de korte tail, nietwaar? Als je nooit op andere planken dan je eigen plank hebt gestaan en je nooit interesse hebt gehad in rijeigenschappen en andere planken testen..... Dan is het heel moeilijk om een keuze te maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).
Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding, en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af
Voor de geintresseerde : http://www.ridersystem.net/index_e.htm
Samengevat, nivo, ik denk goed genoeg voor zo een plankje
edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag
(85kilo, 180cm, 44eu, en dit jaar nog met flow)
Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef Thermo het volgende:
R.I.P voor het nederlandse vrouwtje en de andere mensen die de afgelopen dagen weer zijn overleden....
Altijd de waarschuwingen in acht nemen mensen, en vergeet je pieper niet.
Weer een dure les.
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).
Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.
Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.
Willen geen geld aan gear ervoor uitgeven etc etc..
Meer dan 30 mensen in een seizoen en het nog niet snappen.
nee nee, ik zet het ook meer dr neer zodat mensen die hier langslezen en het nog niet weten, misschien een hoop elende wordt gespaard...je weet maar nooitquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.
Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.
Willen geen geld aan gear ervoor uitgeven etc etc..
Meer dan 30 mensen in een seizoen en het nog niet snappen.
Craig kelly is HEEL iets anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:16 schreef XL het volgende:
[..]
Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.
Tuurlijk, een hoop mensen zijn lomp bezig.... maar ook voor cracks is het gevaarlijk hoor.
Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:21 schreef Thermo het volgende:
[..]
Craig kelly is HEEL iets anders.
Ik kan je nog zo 5 namen geven die afgelopen jaar getraind en wel dood zijn gegaan, ik heb nooit gezegd dat backcountry safe is voor getrainde mensen.
Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:28 schreef XL het volgende:
[..]
Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.
Logisch... Je hoort de mooie verhalen. Dat wil je ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:09 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.
kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).
Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding, en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af
Voor de geintresseerde : http://www.ridersystem.net/index_e.htm
Samengevat, nivo, ik denk goed genoeg voor zo een plankje
edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag
(85kilo, 180cm, 44eu, en dit jaar nog met flow)
waarschijnlijk bedoelen ze dat als je je inschrijft voor een cursus bij een snowboarschool waar ze lid zijn van de ssbs, dat je dan vanzelf lessen krijgt volgens het ridersystem-principe, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. Vrij zinloze opmerking dus eigenlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:
" How much does the RiderSystem costs
Nothing! Your Swiss Snowboard School supports the costs for you! "
als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:32 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik krijg net mailtje binnen van Duijvestijn zoetermeer. Ze denken dat de Burton Custom X te smal is voor schoenmaatje 44 en raden de triumph aan. Dit is echter een plank waar ik, qua verhalen dan, minder enthiousiast van raak.
Best lastig allemaal, ik heb nog maar 2,5week![]()
hangt er vanaf welke lengte plank.... als je zelf niet zo groot bent, maar wel grote voetjes hebt en dus met maatje 44 op een 156 gaat staan ofzo.. dan wordt het krapjes...quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:57 schreef ddx het volgende:
[..]
als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)
kan je ook denken aan de baron es
(maargoed die is meer voor maat 46+)
Ik denk ook dat het krap word maar dat is een kwestie van proberen. Alleen ik was er dit weekend en ze hebben ook geen CX meer staan. Alleen nog een 147quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:32 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik krijg net mailtje binnen van Duijvestijn zoetermeer. Ze denken dat de Burton Custom X te smal is voor schoenmaatje 44 en raden de triumph aan. Dit is echter een plank waar ik, qua verhalen dan, minder enthiousiast van raak.
Best lastig allemaal, ik heb nog maar 2,5week![]()
Ik zag het. De dvd is sinds gister uitquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:18 schreef Thermo het volgende:
L2A heeft veel crap, 2 vette winkeltjes daar van locals maar de prijzen zijn hoog
XL, First.Descent.2005.DVDRip.XviD-SAPHiRE
Ja, alleen met de verkeerde regio-code.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:23 schreef Kentaro het volgende:
is die dvd ook gewoon te koop / te bestellen. ik wil hem wel orgineel
Kentaro, welke schoenmaat heb je (i.v.m. schoenmaat/Custom X vraagstuk hierboven)?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:23 schreef Kentaro het volgende:
Als ik me niet vergis is Kentaro ook gewoon een 42-er.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Kentaro, welke schoenmaat heb je (i.v.m. schoenmaat/Custom X vraagstuk hierboven)?
En kan je eens beschrijven waarin je de X vindt verschillen van de simmen?
Ik ga hem ook orgineel kopen... maar wilde hem wel al zien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:23 schreef Kentaro het volgende:
Heb je hem al binnen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:37 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik ga hem ook orgineel kopen... maar wilde hem wel al zien.
Over een minuut of 10 is hij hier binnen, laat het strax wel wetenquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je hem al binnen.
Uit de nieuwsgroepen heb ik het niet geprobeerd, dat gaat vrijwel altijd fout. De torrent loopt bij mij, maar ik zie dat daar ook rarretjes inzitten. Zijn die wel in orde?
De torrent neem ik aan....quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Over een minuut of 10 is hij hier binnen, laat het strax wel weten
Ik stelde de vraag omdat ik je Simmen gisteren voor het eerst heb getest in Landgraaf, voordat ik hem komende week in Oostenrijk serieus op de proef ga stellen. Hij was minder stijf dan ik verwachtte, maar wat een vreselijk lekker board, nog net een stukje fijner dan mijn oude SC Duo (159). Je Simmen was trouwens een 162quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:09 schreef Kentaro het volgende:
De Simmen is een 159 en mijn CX nu is een 164, dus dat verschilt al flink. De Simmen is meer een halfpipe board. Nu heb ik die altijd en overal gereden, dus dat is zeker niet negatief. De CX is meer Freeride. De nose is wat langer en de flex is directioneel. Met andere woorden, de nose is redelijk los waardoor die in de pow pow een betere float heeft, hij wordt stijver richting de tail. Verder is hij (maar daar betaal je flink voor) gewoon meer high tech. Hij heeft Dragon Fly core, wat hem echt heel licht maakt. Een WFO base, die echt heel snel snelheid oppakt en maar blijft versnellen. Carven doen ze allebei als de beste maar de CX heeft iets meer rebound uit de tail. Je kunt de druk als het ware heel mooi in de bocht richting de tail opbouwen en dan *pop* naar de andere kant. Kijk, de Simmen is een top-board waar je alles overal mee kan, maar de CX kan nog net wat meer en alles net wat beter. Ik vind de extra lengte ook wel fijn omdat ik toch wel veel tijd buiten de gebaande paden doorbreng.
oja maatje 41,5
Apple meuk zekerquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:54 schreef XL het volgende:
[..]
Dat pauperding komt bij mijn niet op snelheid.... 10k/s max ofzo.
Die downloadsnelheid moet ik ook kunnen halen.quote:
Hij is binnen, goede kwaliteit (blijft wel divx natuurlijk). Als je even de gegevens mailt kan ik hem morgen voor je uploaden (zodalijk bezoek, en moet eerst nog ftp prog zoeken, installeren etc.)quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:54 schreef XL het volgende:
[..]
De torrent neem ik aan....
Dat pauperding komt bij mijn niet op snelheid.... 10k/s max ofzo.
Als ik even een servertje voor je opzet, kun jij hem dan naar me uploaden?
Oja, het was mijn Dragon die 159 was, hij voelt inderdaad korter aanquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag omdat ik je Simmen gisteren voor het eerst heb getest in Landgraaf, voordat ik hem komende week in Oostenrijk serieus op de proef ga stellen. Hij was minder stijf dan ik verwachtte, maar wat een vreselijk lekker board, nog net een stukje fijner dan mijn oude SC Duo (159). Je Simmen was trouwens een 162Maar hij voelt helemaal niet lang aan (ook niet in vergelijking met mijn 156 Atomic Rapture). Sterker nog, ik deed er zonder veel moeite on-piste 360's mee. Carven ging inderdaad prima, zelfs in de bagger van Landgraaf (wat carven betreft: niks boven een keiharde, net geprepareerde piste om 08:30 's ochtends).
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, thnx![]()
http://www.supremetorrents.co.uk/ even registreren en zoeken op first descent. De torrent staat ook op torrentspy.com, maar daar werkt hij niet (tracker problemen).quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:12 schreef Kentaro het volgende:
Hoe haal ik First Decent binnen. Een linkje ofzo... ja ik ben een noob![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |