abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35071604

Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Koelkast
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Handige links
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes (opnieuw gevonden en gelijk veilig gesteld )

Pizza

Terje

Pic van Beerke

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_35071726
tvp-tje
pi_35071787
Nog 2,5 week!
pi_35071794
De olympisch kampioenen:

Shaun White:

Hannah Teter:

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_35072159
Wat vind men hier zo van step in bindingen. In het vorige topic waren burton missions me aanbevolen, maar nu kan ik van een collega deze schoenen + bindingen overnemen (beiden burton) voor 75 euro.

Ik ben niet zo'n stunter, ik ga gewoon over of langs de pistes naar beneden en maak af en toe en sprong als de gelegenheid daar is.

pi_35072287
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:34 schreef Roellio het volgende:
Nog 2,5 week!
Nog 1.8 weken en dan naar Winterberg en daarna nog 3 weken en dan naar Alpe d'Huez
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_35072621
nog maar een keer Shaun White

en goud bij het onderdeel 'bindingen vastmaken'

pi_35073383
En natuurlijk onze eigen Cheryl Maas

Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_35074184
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef Byte_Me het volgende:
Wat vind men hier zo van step in bindingen. In het vorige topic waren burton missions me aanbevolen, maar nu kan ik van een collega deze schoenen + bindingen overnemen (beiden burton) voor 75 euro.

Ik ben niet zo'n stunter, ik ga gewoon over of langs de pistes naar beneden en maak af en toe en sprong als de gelegenheid daar is.

[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich is er niets mis mee. Sommige mensen vinden het 100% niets en andere gaan er compleet voor en zie je niet zonder boarden. Ik heb een aantal keer met step-ins gereden en dat ging wel lekker. Het enige nadeel is de speling. De step-ins van Snowworld waren zo los, dat je je voet makkelijk 7-8mm vrij kon bewegen voordat je board mee bewoog. Persoonlijk vindt ik dat veel te veel. Uiteraard zijn de bindingen van Snowworld compleet uitgewoond.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:26:46 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35075179
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben altijd bang met tweedehands schoenen dat mensen zoiets hebben van....
Het past ongeveer, dus het is wel goed. Dat is dus niet zo.
Het is pas goed als het perfect zit.

Verder heb ik weinig positiefs over step-in, maar volgens mij zijn van die step-in bindingen die dingen van burton wel de beste.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_35075518
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:26 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben altijd bang met tweedehands schoenen dat mensen zoiets hebben van....
Het past ongeveer, dus het is wel goed. Dat is dus niet zo.
Het is pas goed als het perfect zit.

Verder heb ik weinig positiefs over step-in, maar volgens mij zijn van die step-in bindingen die dingen van burton wel de beste.
ik mag de schoenen uiteraard eerst passen. Ik had alleen geen idee van dit soort binding. Ik zal er op letten of er veel speling op zit.
pi_35076449
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Nog 1.8 weken en dan naar Winterberg en daarna nog 3 weken en dan naar Alpe d'Huez
Nog 2 dagen en dan naar Flims, dat ligt echt vlakbij Laax
pi_35077086
Heeft iemand een filmpje van die run van Shaun White? Op google video staat er een, alleen is ie niet geschikt voor dit land
pi_35077201
Ik ben ook al op zoek naar herhalingen, maar zijn niet te vinden helaas

Edit: Waar staat ie op google video? Ik kan hem niet vinden
pi_35077368
Probeer deze link eens? op mijn werk kan ik geen streams openen.

http://www.nbcolympics.com/video/5103443/detail.html
pi_35077502
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:37 schreef GenesiZ het volgende:
Probeer deze link eens? op mijn werk kan ik geen streams openen.

http://www.nbcolympics.com/video/5103443/detail.html
nope, "This NBCOlympic video may not be viewed in your country"
pi_35077897
Vage shit. Mischien op te lossen door een ip-blocker? dan kan hij niet zien waar je vandaan komt.
pi_35079197
Waar zit je eigenlijk dat je die video's niet kan bekijken? China? Noord-Korea?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_35081015
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
Uhh, Bergschenhoek - Rotterdam
pi_35082440
hmm, ik zit in vlaardingen en heb nergens last van:s
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:02:34 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35082476
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:01 schreef Steven184 het volgende:
hmm, ik zit in vlaardingen en heb nergens last van:s
Ja, dat is wel even wat anders dan Bergschenhoek natuurlijk!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_35082518
quote:
Maastricht.. wel beetje uithoek ja
pi_35082624
quote:
Ik kan ze ook niet bekijken en ik zit zomaar wel helemaal in Purmerend
pi_35083041
We worden hier in Nederland gewoon een echte politiestaat! Daar moeten we wat aan doen, wat vinden jullie van een opstand. Of de oprichting van een nieuwe undergroundscene tegen een Nederlandse politiestaat:D
pi_35084678
quote:

tja step in wilt soms wel eens losschieten
strap bindingen gaat iets minder snel los

en idd vaak meer beweging mogelijk met schoen...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:52:37 #27
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35088724
iemand enig idee waar ik een silvere lens voor m'n oakley a frame kan krijgen? En zoek verder nog goeie snowboardshops die ik moet checken. Was aan het denken aan cartel bindingen en 32 lashed boots, board weet ik nog niet helemaal... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, kga binnenkort namelijk alweer sneeuw snuifen
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_35090643
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:52 schreef The.PhantoM het volgende:
iemand enig idee waar ik een silvere lens voor m'n oakley a frame kan krijgen? En zoek verder nog goeie snowboardshops die ik moet checken. Was aan het denken aan cartel bindingen en 32 lashed boots, board weet ik nog niet helemaal... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, kga binnenkort namelijk alweer sneeuw snuifen
Revert in Haarlem heft dit allemaal
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:12:28 #29
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35091868
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Revert in Haarlem heft dit allemaal
thnx, goeie zaak? Of geen ervaring mee?
pi_35092231
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef Steven184 het volgende:
We worden hier in Nederland gewoon een echte politiestaat! Daar moeten we wat aan doen, wat vinden jullie van een opstand. Of de oprichting van een nieuwe undergroundscene tegen een Nederlandse politiestaat:D
pi_35092441
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:12 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

thnx, goeie zaak? Of geen ervaring mee?
absoluut goeie zaak
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:28:41 #32
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35092555
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:26 schreef Kentaro het volgende:

[..]

absoluut goeie zaak
kheb maar ff gemailed om te vragen wat ze nog allemaal hadden staan. De winkel is helaas niet even om de hoek. k woon in arnhem dus is toch een eindje weg
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:29:28 #33
71115 Rnej
I walk the line
pi_35092629
nog een paar nachtjes slapen
Ik heb zoooo'n zin
pi_35093099
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kheb maar ff gemailed om te vragen wat ze nog allemaal hadden staan. De winkel is helaas niet even om de hoek. k woon in arnhem dus is toch een eindje weg
Je moet er wat voor over hebben. Haarlem is nu ook weer niet het eind vd wereld
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:45:47 #36
71115 Rnej
I walk the line
pi_35093311
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

cartel en 32 lashed kan je ook in de duivestijn in landgraaf vinden ... wel ff bellen vanzelfsprekend
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:58:59 #37
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35093905
quote:

[..]

nee, maar ik he bgeen zin om 2 uur onderweg te zijn, en om er dan achter te komen dat alles al is uitverkocht. Als ze wat leuks hebben staan ga ik wel ff langs...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:59:50 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35093944
quote:

[..]

Ik dacht altijd dat het daar wel ongeveer ophield.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:00:21 #39
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35093980
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:45 schreef Rnej het volgende:

[..]

cartel en 32 lashed kan je ook in de duivestijn in landgraaf vinden ... wel ff bellen vanzelfsprekend
ik heb al op die site gekeken. Kheb ze ook nog ff gemailed, want als ik voor schoenen kijk of boards dan geeft de site soms niks aan.
pi_35094526
tvp.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35095630
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:20 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ik weiger over dit soort onderwerp serieus genomen te worden, zoals je al heel goed bespreep:p
pi_35095970
Serieus genomen worden wil je denk ik niet. Ik denk dat je aleen vrouwelijke boarders serieus wil nemen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:32:22 #44
19284 B
van benbenieuwd
pi_35097653
Bij Rsi in Rotterdam zijn de cartels op
pi_35100864
quote:
Bedankt! Link werkt niet direct, maar na ff zoeken op de site toch gevonden!
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_35103228
Ik heb ook nog een paar witte cartels in maat L liggen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:37:50 #47
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_35103652
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef GenesiZ het volgende:
Serieus genomen worden wil je denk ik niet. Ik denk dat je aleen vrouwelijke boarders serieus wil nemen.
intresante stelling

morgen weer is naar sw, volgens mij ben ik het ondertussen wel zelfs verleerd
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:52:45 #48
71115 Rnej
I walk the line
pi_35104107
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:21 schreef Thermo het volgende:
jammer dat ze wit zijn, die heb k al... wil nog een setje in een andere kleur zodat ik 2 kleuren op 1 plank kan zette
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:53:39 #49
71115 Rnej
I walk the line
pi_35104127
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:00 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ik heb al op die site gekeken. Kheb ze ook nog ff gemailed, want als ik voor schoenen kijk of boards dan geeft de site soms niks aan.
de site van duivestijn is al jaren nix waard... moet je nie op letten, in de winkel ligt er meestal genoeg zut
pi_35111848
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:21 schreef Thermo het volgende:
Wat vraag je voor die? Heb nu gewone customs maar die highback is me te laag, samen met geen OTT padding (2005) wil het nog wel eens gaan snijden in m'n kuit als ik lang/heftig bs rijdt. Ben dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar heb het idee dat Cartels te freestyle zijn, of niet?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:54:27 #51
71115 Rnej
I walk the line
pi_35112707
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Wat vraag je voor die? Heb nu gewone customs maar die highback is me te laag, samen met geen OTT padding (2005) wil het nog wel eens gaan snijden in m'n kuit als ik lang/heftig bs rijdt. Ben dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar heb het idee dat Cartels te freestyle zijn, of niet?
cartels zijn heerlijk allround... highback lekker schuin hangen en je kan er heerlijk mee carven, wat meer rechtop en je hebt bewegingsvrijheid zat

cartels zijn vooral naar opzij erg vergeeflijk, directe druk op je highback (haaks op je highback) zegmaar zijn ze erg stijf, maar richting nose en tail leunen zijn ze erg vergeeflijk dus....
pi_35114560
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:52 schreef Rnej het volgende:

[..]

jammer dat ze wit zijn, die heb k al... wil nog een setje in een andere kleur zodat ik 2 kleuren op 1 plank kan zette
Afgekeken van de Olympische spelen Ik vond het er ook wel gaaf uitzien.

Edit: Ik heb een zwart setje. Een zwarte ruilen tegen een witte ?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:02:37 #53
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35115528
ik ben aan het zoeken naar een zilvere mirror lens voor mijn oakley a frame. Ik wil dus zo'n lens waar je vanaf buiten niet doorheen kan kijken. Op de site van oakley zie ik twee lenzen staan, de black iridium en de vr28 black iridium. Weet iemand wat het verschil is en welke niet doorzichtig is?

Ik ben vandaag wel langs een winkel gegaan waar ze h'm konden bestellen, maar ik wil eerst zeker weten of ie niet doorzichtig is, want op sommige plaatjes lijkt het alsof je wel door de lens kan kijken
pi_35115634
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben aan het zoeken naar een zilvere mirror lens voor mijn oakley a frame. Ik wil dus zo'n lens waar je vanaf buiten niet doorheen kan kijken. Op de site van oakley zie ik twee lenzen staan, de black iridium en de vr28 black iridium. Weet iemand wat het verschil is en welke niet doorzichtig is?

Ik ben vandaag wel langs een winkel gegaan waar ze h'm konden bestellen, maar ik wil eerst zeker weten of ie niet doorzichtig is, want op sommige plaatjes lijkt het alsof je wel door de lens kan kijken
ik heb er 1, zal zo wel ff kijken wat er op het doosje staat
pi_35115805
Hele tijd terug was ik hier ook al komen vragen wat voor board ik nodig had, toen werd me de Santa Cruz All Star aangeraden. Nu heb ik echter de Nitro Magnum voor een mooie prijs hier in NL gezien, en ook nog eens de Salomon Link.
Om het feest helemaal compleet te maken zag ik dat Bluetomato ook nog eens de F2 Myst in de aanbieding had. Nu zijn dit allemaal boards van vorig seizoen, maar daar heb ik dus absoluut geen probleem mee whatsoever.

Ik denk dat jullie hier wel aan zien dat ik niet al te hoog wil gaan met de prijs.

Zal nog even m'n 'specs' posten:
1,87 m lang
~70 kg
Maatje 44

Board nu vijf jaar, gewoon op piste, redelijk gevorderd, voorkeur gaat uit naar beetje carven.
Blue Tomato vind ik een geweldige site, en het lijkt me ook een geweldige winkel, maar het is toch wel erg moeilijk om aan de hand van de beschrijvingen daar (en het mooie schema'tje, dat wel) je keuze te maken.

Nu is het natuurlijk ook voor jullie moeilijk om zo maar even te zeggen voor welke ik zou gaan, maar misschien dat jullie wel enige ervaringen met de boards zelf hebben, cq ze kunnen aan of af raden.

Grazi!
pi_35116175
quote:

Een maatje van me heeft een Black Iridium. Hij zou niet doorzichtig moeten zijn, maar je kan er best makkelijk doorheen kunnen kijken. Ook als je hem op hebt en in een spiegel kijkt, kun je ook je ogen nog zien.

Mijn vriendin heeft een Roxy Goggle met spiegelglas en die spiegeld echt. Daar zie je je ogen totaal niet mee.

De Fire iridium lens van Oakley is wel compleet spiegelend. Daar zie je je ogen ook niet mee.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:27 #57
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35116599
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:16 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Een maatje van me heeft een Black Iridium. Hij zou niet doorzichtig moeten zijn, maar je kan er best makkelijk doorheen kunnen kijken. Ook als je hem op hebt en in een spiegel kijkt, kun je ook je ogen nog zien.

Mijn vriendin heeft een Roxy Goggle met spiegelglas en die spiegeld echt. Daar zie je je ogen totaal niet mee.

De Fire iridium lens van Oakley is wel compleet spiegelend. Daar zie je je ogen ook niet mee.
hmm, daar was ik al bang voor. Er is dus geen zilvere lens die compleet spiegeld voor de a frame?
pi_35116678
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:25 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

hmm, daar was ik al bang voor. Er is dus geen zilvere lens die compleet spiegeld voor de a frame?
ja die is er zeker, ik heb hem hier liggen. alleen het doosje is van een oranje lens. het kan zijn dat ze hem niet meer voeren natuurlijk
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:29:29 #59
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35116788
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ja die is er zeker, ik heb hem hier liggen. alleen het doosje is van een oranje lens. het kan zijn dat ze hem niet meer voeren natuurlijk
iemand enig idee waar ik hem kan kopen? Liefst gewoon in de winkel ipv online gezien ik volgende week vrijdag weg ga...
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:32:01 #60
71115 Rnej
I walk the line
pi_35116904
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:39 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Afgekeken van de Olympische spelen Ik vond het er ook wel gaaf uitzien.

Edit: Ik heb een zwart setje. Een zwarte ruilen tegen een witte ?
mits ze large zijn... JA!!!

wel van 04/05 , wil niet een dikke en een dunne strap hey

(je was wel serieus toch? )
pi_35117015
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:32 schreef Rnej het volgende:

[..]

mits ze large zijn... JA!!!

wel van 04/05 , wil niet een dikke en een dunne strap hey
Vette shit. Gaan we doen dude. Ik ruil 1 zwarte voor een witte van jou. ze zijn van 05 dus dat moet goed komen. Het is ook nog eens een Large. Heb je msn/ email? dan spreken we wat af om te ruilen.
pi_35117062
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Vette shit. Gaan we doen dude. Ik ruil 1 zwarte voor een witte van jou. ze zijn van 05 dus dat moet goed komen. Het is ook nog eens een Large. Heb je msn/ email? dan spreken we wat af om te ruilen.
.

Foto's dan wel he, big pimpin .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35117090
toch een nuttig topic
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:37:15 #64
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117112
msn staat in me profiel
ben nog 15 minuten online, daarna verdwenen naar me werk
pi_35117145
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:36 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

.

Foto's dan wel he, big pimpin .
Uiteraard. Zie je het al voor je. Zwarte cartels met een witte highback. zwarte strap en witte toecap en uiteraard de andere andersom.
pi_35117158
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:37 schreef Rnej het volgende:
msn staat in me profiel
ben nog 15 minuten online, daarna verdwenen naar me werk
kut. ik zit nu op me werk. tot hoelaat moet je werken?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:38:49 #67
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117173
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Uiteraard. Zie je het al voor je. Zwarte cartels met een witte highback. zwarte strap en witte toecap en uiteraard de andere andersom.
lol... terror

gaat er echt wierd-ass uitzien
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:39:04 #68
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117187
quote:

[..]

kut. ik zit nu op me werk. tot hoelaat moet je werken?
tot 1 uur....

werk in snowworld zoetermeer
pi_35117254
Mooi. ik werk vlakbij snowworld. Werk je vrijdagavond ook?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:42:47 #70
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117344
ik ben vrijdagavond de DJ op de baan van 9 tot 12 boardersnight...

dus om 8 uur afspreken ofzo (of evt eerder) is geen probleem
pi_35117441
Ik werk tot 18:00 en kan om 18:30/18:40 bij snowworld voor de deur geparkeerd zijn.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:46:25 #72
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117511
kwart voor 7 bij de pinautomaat ofzo?

keb een blauwe canyon 163 zonder bindingen bij en mijn cartels aan me rugzak hangen....

nja, kga werken
mail ff of je t ermee eens bent en je phonenumber naar t adres in me profiel en dan reply k wel...
pi_35117600
Deal. Komt voor de bakker en werk ze.

edit: zo, dat was onze slowchat, nu mag de rest ook weer reageren
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:49:19 #74
71115 Rnej
I walk the line
pi_35117700
quote:

[..]

Damn, hier wordt een trend geset .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:51:27 #76
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35117750
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

en er staat niet op wat de naam van die lens is?
pi_35117910
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:51 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

nee staat niks op. op de oakley site staan ze ook niet meer, dus ik denk dat ze hem niet meer voeren.
pi_35117985
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:51 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Mail anders even naar Oakley met zo van ik wil de master big pimpin zijn met mijn spiegellens.

Denk dat ze je heus wel even vertellen welke echt spiegelen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:56:11 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_35117990
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:42 schreef Rnej het volgende:
ik ben vrijdagavond de DJ op de baan van 9 tot 12 boardersnight...

dus om 8 uur afspreken ofzo (of evt eerder) is geen probleem
kan die muziek dan is wat zachter soms moet ik echt op baan 2 gaan omdat ik nieteens mezelf kan begrijpen denken

pi_35118320
Ouwe
pi_35125069
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Poeh, 1x gebruikt deze 06 cartels. Moet even kijken wat ze nu kosten

En nee, ze zijn niet te freestyle nee. Daar is de highback te hoog voor.
pi_35125211
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:51 schreef Thermo het volgende:

[..]

Poeh, 1x gebruikt deze 06 cartels. Moet even kijken wat ze nu kosten

En nee, ze zijn niet te freestyle nee. Daar is de highback te hoog voor.
Heh, '06, ok, laat maar, dat gaat me te duur worden .

Zit er aan te denken om een paar team skybacks te kopen, die passen ook op m'n Customs.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35125378
Als men mij nu eens voor het seizoen informeert over een Hernia ipv tijdens.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:19:22 #84
19284 B
van benbenieuwd
pi_35129440
quote:

VR28® Black Iridium®
Rate of Transmission: 18%
Light Index = 3 (Sunny)

Black Iridium®
Rate of Transmission: 10%
Light Index = 3 (Sunny)

Die black iridium laat gewoon minder zon door, is de donkerste van de 2,en ze hebben ze 2 jaar geleden lichter gemaakt omdat ze te donker waren als het slecht weer werdt
pi_35129605
quote:

[..]

http://groups.msn.com/Bur(...)artel.msnw?Page=Last
pi_35130709
quote:
Vette shit. Mooi man. Ik zat vanavond nog een beetje te twijfelen, maar die twijfel is nu compleet weg.

Zoals Mc Donalds het zou zeggen "I'm loving it" (insert mac deuntje here)
pi_35131686
Zo ziet de Black Iridium er nu uit.

De bovenste lens is de Permission lens, de standaard oranje lens die je bij de meeste modellen krijgt.
pi_35134919
Vrijdag mee met huski als instructeur, ben benieuwd hoe professioneel de lessen gaan verlopen. Maarja zo pak ik mijn extra weken in de sneeuw mee.. Lekker naar: Hochzeiger, Pitztal, Oostenrijk..

Ik heb me btw ook ingeschreven voor de anwarter cursus bij ripstar... En zoek voor volgend jaar nog een leuke stage plek in en om de sneeuw.. (niet als instructeur)... iemand leuke tips oid?

pi_35135019
Zijn er wel 's mensen in Zell am See geweest. Ga ik volgende week heen... schijnt mooie plek te zijn om te boarden.
pi_35135041
Leuke tip? Neem je sneeuwschepje mee Er is erg veel sneeuw gevallen in Oostenrijk. Veel plaatsjes zijn ingesneeuwd en afgesloten van de buitenwereld. Op het nieuws werdt er aangegeven dat er nog meer sneeuw aan zou komen.
pi_35135386
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:06 schreef GenesiZ het volgende:
Leuke tip? Neem je sneeuwschepje mee Er is erg veel sneeuw gevallen in Oostenrijk. Veel plaatsjes zijn ingesneeuwd en afgesloten van de buitenwereld. Op het nieuws werdt er aangegeven dat er nog meer sneeuw aan zou komen.
Er is ook minder gunstig nieuws, tis nu wat warmer in sommige delen van Oostenrijk (Saalbach) dus het zou morgen kunnen gaan regenen rond de 1000 meter.

Maar alles daar boven is wel veilig, dus ook het uberfunpark dat ze daar gebouwd hebben:

3 Rails (1 Straight Rail, 1 Rainbow Rail, 1 C-Rail,
Big Rail Line)
Jump-Boarder X
2 Banks
Bumps und Style Roller
Kinked Box
Powder Kicker
3 Easy Kicker
Corner 7 m hoch und 20 m lang
3 Cliff Jump
1 Corner, 7 Meter hoch, 20 Meter lang
2 Big Pro Kickers (20 Meter weite Airs möglich)
Big Pro Kicker 20 m
14 m Pool mit Slaid
House Box 6 m

Best te doen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:24:54 #92
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_35136071
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Er is ook minder gunstig nieuws, tis nu wat warmer in sommige delen van Oostenrijk (Saalbach) dus het zou morgen kunnen gaan regenen rond de 1000 meter.

Maar alles daar boven is wel veilig, dus ook het uberfunpark dat ze daar gebouwd hebben:

Big Rail Line)
Jump-Boarder X
2 Banks
Bumps und Style Roller
Kinked Box
Powder Kicker
3 Easy Kicker
3 Cliff Jump
Big Pro Kicker 20 m
14 m Pool mit Slaid
House Box 6 m

Best te doen .
Ik hoop dat ik die week overleef daar in dat funpark.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:40:52 #93
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35136857
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Big Rail Line)
Jump-Boarder X
2 Banks
Bumps und Style Roller
Kinked Box
Powder Kicker
3 Easy Kicker
3 Cliff Jump
Big Pro Kicker 20 m
14 m Pool mit Slaid
House Box 6 m

Best te doen .
wtf, in saalbach? Ik ben daar nu 2x geweest en kan me niet herinneren dat er zo'n funpark was. Ik weet wel dat er een funpark in het dal is in saalbach met 2 kickers maar het stelde allemaal niet zoveel voor. En nog een funpark als je bij leogang omhoog gaat, maar die lag er toen vrij duf bij toen wij h'm bezochten. Maarja dat was toen ook midden in een sneeuw storm volgens mij
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:11:39 #94
71115 Rnej
I walk the line
pi_35138183
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

kan die muziek dan is wat zachter soms moet ik echt op baan 2 gaan omdat ik nieteens mezelf kan begrijpen denken

jij komt zeker als de andere dj er is.. die def rhymz enzo draait? :p
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:16:56 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35142553
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:05 schreef Thomas B. het volgende:
Zijn er wel 's mensen in Zell am See geweest. Ga ik volgende week heen... schijnt mooie plek te zijn om te boarden.
Zell am See deelt haar gebied met Kaprun.
Kaprun is tof. Zell zelf ben ik lang niet meer geweest, heb ik geen goed oordeel over.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:11:19 #97
71115 Rnej
I walk the line
pi_35147656
ligt het aan mij of is die boardercrossbaan een beetje lafjes?

ok, ik zou m lang niet zo snel rijden als die gasten maar ik vind m nou niet echt indrukwekkend hard gereden ofzo
pi_35148083
Ik vind het er eigenlijk best wel tof uit zien. Vanmiddag tijdens de finale gaan ze met z'n vieren tegelijk naar beneden (toch?). Dat brengt allicht wat meer spektalkel.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:32:03 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35148298
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef beerke het volgende:
Ik vind het er eigenlijk best wel tof uit zien. Vanmiddag tijdens de finale gaan ze met z'n vieren tegelijk naar beneden (toch?). Dat brengt allicht wat meer spektalkel.
Ouwe, doe eens ICQ aan.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:49:11 #100
71115 Rnej
I walk the line
pi_35148847
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef beerke het volgende:
mja, daar hoop ik ook op

maar zo in hun 1tje.. tsjah...
pi_35149183
Ik probeer het nog maar een keer.

Nitro Magnum wide, overkill voor 1,87, 70 kg en maatje 44?
Voor een redelijk gevorderde 'freerider'.

Lengte van het board weet ik nog niet, ga hem straks bekijken in de uitverkoop, via via gehoord dat de Magnum aangeboden werd namelijk. Maar dan is het wel handig te weten of het board uberhaupt geschikt voor me is, aangezien ik dacht dat het vooral voor de grote zware jongens was.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:09:07 #102
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35149413
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:06 schreef GenesiZ het volgende:
Dat worden mooie poederruns, in de drukste week van het jaar nota bene Iedere nacht een vers laagje
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:09:42 #103
71115 Rnej
I walk the line
pi_35149427
wide met maat 44 is nie nodig
mid wide of een wat langere plank die wat breder is.....

waist width van 255mm of hoger is genoeg voor die schoenmaat

magnum is voor zware jongens, maar hijs relatief slap, dus op zich kan je met je 87kg tot de 165 gaan qua lengte
pi_35150067
mid-wide is echt niet nodig met maat 44.
Kan je MAKKELIJK nog op een 25.
pi_35150147
quote:
Holy shit een warrior voor die prijs
pi_35150205
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

Holy shit een warrior voor die prijs
`

Je moet deze link quoten http://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x
pi_35150356
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:32 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

`

Je moet deze link quoten http://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x

Ik ben echt zo gaar vandaag
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:57:46 #108
71115 Rnej
I walk the line
pi_35150887
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
mits je kleine boot hebt.. maar ik pas met mijn 46 net op een wide hoor...
pi_35151381
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:32 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

`

jammer dat ze niet in NL leveren. Inkoopaktie!
pi_35152147
Ze leveren wel in NL
pi_35152171
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

mits je kleine boot hebt.. maar ik pas met mijn 46 net op een wide hoor...
In deze tijd heb je gewoon met 44 dat niet meer nodig met de boots die ze nu uitbrengen.
Ik zit met 46 op een midwide en kan ook op een 25 rijden als het moet, zonder net als 3 jaar geleden veel last van heeldrag te hebben.
pi_35152981
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef Thermo het volgende:
Ze leveren wel in NL
damn!

* Byte_Me checkt bankrekening

pi_35153161
dag mensen ik ga bijna ckur de option redline halen maar nu moet ik daar nog een paar goeie bindingen bij hebben iemand nog goeie tips ?
pi_35153482
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:07 schreef mixed-up het volgende:
dag mensen ik ga bijna ckur de option redline halen maar nu moet ik daar nog een paar goeie bindingen bij hebben iemand nog goeie tips ?
zoals mij in het vorige deel werd meedegedeeld:

burton mission en cartel
pi_35154420
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
Daarom is het de Magnum ook niet geworden.
Net thuisgekomen met de Burton Royale voor 300,-
pi_35154980
* Sport_Life is aan het aftellen... nog 2 uur

pi_35154993
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zoals mij in het vorige deel werd meedegedeeld:

burton mission en cartel
welnee.

Rome bindingen, Capita, Forum, Ride etc etc etc

Alleen die burton meuk aanprijzen is toch niet nodig
pi_35155019
GenesiZ is ook aan het aftellen... nog 216 uur
pi_35155068
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:43 schreef JRB het volgende:

[..]

Daarom is het de Magnum ook niet geworden.
Net thuisgekomen met de Burton Royale voor 300,-
Een Royal is ook nog net iets breder.. niet veel overigens. 256 max.
pi_35156983
Waist width is 25,5/6 idd.

Ontiegelijk blij mee trouwens.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:00:01 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35157065
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

welnee.

Rome bindingen, Capita, Forum, Ride, Flow etc etc etc

pi_35157106
Zo vanmiddag even een Dragon DX gehaald, ik moet zeggen: Een mooi goggletje. En ook ik ben aan het aftellen: Nog 18 uurtjes en dan ga ik richting Kaprun/Zell Am See.
pi_35158040
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:13 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

jammer dat ze niet in NL leveren. Inkoopaktie!
doen ze wel toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kentaro op 16-02-2006 17:23:02 (is al gezegd) ]
pi_35158490
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:57 schreef JRB het volgende:
Waist width is 25,5/6 idd.

Ontiegelijk blij mee trouwens.
Voor die 300 euro had je een forum warrior incl verzenden... keuze snel gemaakt
pi_35158565
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:32 schreef Thermo het volgende:

[..]

Voor die 300 euro had je een forum warrior incl verzenden... keuze snel gemaakt
Is nog maar de vraag of dat een betere keus voor hem is. Ik denk dat hij met de Royale beter af is.
pi_35158584
Wie had trouwens een x aantal topics geleden die nette Travis Rice aangeschaft.

Heeft diegene hem al uitgelaten en hoe zijn je ervaringen ermee. Voornamelijk ook met die wazige staalkanten.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:35:55 #127
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35158610
tvp
Or maybe something I thought
pi_35158930
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Is nog maar de vraag of dat een betere keus voor hem is. Ik denk dat hij met de Royale beter af is.
You are right Ligt aan het niveau en de wensen natuurlijk.
pi_35158941
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:35 schreef GenesiZ het volgende:
Wie had trouwens een x aantal topics geleden die nette Travis Rice aangeschaft.

Heeft diegene hem al uitgelaten en hoe zijn je ervaringen ermee. Voornamelijk ook met die wazige staalkanten.
ik heb hem.

Ervaringen gepost in vorig topic.

De helaas minimale ervaring die ik ermee heb door mijn rug zijn "geweldig" .

Voor een mid-wide boardje enorm snelle kantenwissel, agressief te rijden en spint heerlijk, erg fijn om te rijden.

Kanten slijpen ben ik nog niet helemaal uit btw.

Nog maar een keer dan
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:02:18 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35159573
Kentaro, deze 2 torrents zijn de snowboard cross beelden van de BBC als het goed is.

Snowboard Cross
pi_35159645
XL ik wil toch nog eens een rondje doen op die Malolo van je.. je moet eens mee gaan naar de diepvries.

Ja zo nodig je jezelf uit
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:06:48 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35159696
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:05 schreef Thermo het volgende:
XL ik wil toch nog eens een rondje doen op die Malolo van je.. je moet eens mee gaan naar de diepvries.

Ja zo nodig je jezelf uit
Prima hoor.
pi_35159871
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

welnee.

Rome bindingen, Capita, Forum, Ride etc etc etc

maar wat is nou een goeie freestyle freeride binding heb geen zin om in de sjop puur op de ervaring van de verkoper af te gaan hoor liever jullie mening ook greetz
pi_35160033
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:12 schreef mixed-up het volgende:

[..]

maar wat is nou een goeie freestyle freeride binding heb geen zin om in de sjop puur op de ervaring van de verkoper af te gaan hoor liever jullie mening ook greetz
Tja, meestal kun je aan het advies van de verkoper ook wel wat waarde hechten hoor, mits je in een speciaalzaak bent zal die knakker daar heus niets voor niets staan. Daarbij gaat hij jou ook niet moedwillig slecht spul aansmeren.

Er is zoveel om uit te kiezen, zeker bij zo een specifieke omschrijving als jij geeft. Beter is om in de winkel te zijn en daar het advies van de verkoper (en misschien de actuele prijzen) je uiteindelijke keuze te laten bepalen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35160281
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:17 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Tja, meestal kun je aan het advies van de verkoper ook wel wat waarde hechten hoor, mits je in een speciaalzaak bent zal die knakker daar heus niets voor niets staan. Daarbij gaat hij jou ook niet moedwillig slecht spul aansmeren.

Er is zoveel om uit te kiezen, zeker bij zo een specifieke omschrijving als jij geeft. Beter is om in de winkel te zijn en daar het advies van de verkoper (en misschien de actuele prijzen) je uiteindelijke keuze te laten bepalen.
dat snap ik wel maar een btje voorkennis is ook altijd makkelijk !
pi_35160296
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef XL het volgende:
Kentaro, deze 2 torrents zijn de snowboard cross beelden van de BBC als het goed is.

Snowboard Cross
alleen zijn er nog geen seeders
pi_35160376
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef mixed-up het volgende:

[..]

dat snap ik wel maar een btje voorkennis is ook altijd makkelijk !
Wat bedoel je dan met een freestyle freeride binding?

Prijsklasse, board, strap/flow voorkeur, discipline?

Dat zou ook wel handig zijn om te weten.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:28:13 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35160378
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

alleen zijn er nog geen seeders
1 van beiden gaat al
Die ander hopelijk zo snel mogelijk.
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:29:41 #139
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_35160426
wat is dr zo special aan zn staalkanten dan thermo?
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:32:24 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35160529
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:29 schreef fs180 het volgende:
Kijk eens goed!
pi_35160557
Nog een paar hele mooie spullen voor 2007

De Fish

Flows

De UnInc's
pi_35160563
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:29 schreef fs180 het volgende:
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:35:01 #143
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35160612
Afgestudeerd Dat gaat mijn snowtime ernstig ten goede komen
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:36:02 #144
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35160652
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef Kentaro het volgende:
...
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:36:49 #145
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35160675
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:35 schreef 360sjors het volgende:
Afgestudeerd Dat gaat mijn snowtime ernstig ten goede komen
Gratuliere!
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:37:29 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35160697
quote:

Flows
[afbeelding]
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:38:22 #147
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35160729
Downloadtip

B-Labberd - Stop die lift

donderdag 16 februari 2006 @ 18:42:46 #148
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35160875
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:38 schreef 360sjors het volgende:
Downloadtip

B-Labberd - Stop die lift

http://www.b-labberd.nl/
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:44:51 #149
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_35160942
nou weet ik eigenlijk nog steeds niet wat voor voordeel je eruit kan halen, wnat het zit niet alleen bij je bindingen right
pi_35161109
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:44 schreef fs180 het volgende:
nou weet ik eigenlijk nog steeds niet wat voor voordeel je eruit kan halen, wnat het zit niet alleen bij je bindingen right
Snellere kantenwissel, snellere spins, meer grip, etc.
De eerste ervaringen onderstrepen dat ook wel.
pi_35162650
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met een freestyle freeride binding?

Prijsklasse, board, strap/flow voorkeur, discipline?

Dat zou ook wel handig zijn om te weten.
Board option redline
het liefst strap bindingen ! en wil gewoon knallen over piste heen en als de mogelijkheid aanwezig is ook de poeder in
greetz
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:34:33 #152
19284 B
van benbenieuwd
pi_35162910
quote:

De Fish
[afbeelding]

Flows
[afbeelding]
Ja die flow eindelijk met een verstelbare ratel, ik heb die flow ook gezien ja en die fish,unic, custom,jussi,air, zijn ooook veeeeeeeeeet
Bibi Burton dames board van die nieuwe dames burton lijn is ook vet
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:35:34 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35162963
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:34 schreef B het volgende:

[..]

Ja die flow eindelijk met een verstelbare ratel, ik heb die flow ook gezien ja en die fish,unic, custom,jussi,air, zijn ooook veeeeeeeeeet
Bibi Burton dames board van die nieuwe dames burton lijn is ook vet
Wat is een ratel
pi_35163001
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:35 schreef XL het volgende:

[..]

Wat is een ratel
een ding waar je moeren mee aan kan draaien
pi_35173908
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:33 schreef Thermo het volgende:

[..]

[afbeelding]
ja. Ik vind dat board er nog steed uber-geil uitzien. Voornamelijk die kanten doen het hem. Volgends mij alleen verschrikkelijk kut te slijpen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:43:10 #156
71115 Rnej
I walk the line
pi_35175108
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:37 schreef Thermo het volgende:

[..]

In deze tijd heb je gewoon met 44 dat niet meer nodig met de boots die ze nu uitbrengen.
Ik zit met 46 op een midwide en kan ook op een 25 rijden als het moet, zonder net als 3 jaar geleden veel last van heeldrag te hebben.
welke boot rij jij dan?

want ik heb een 05/06 driver X en ik heb toch minimaal nog midwide nodig wil een beetje leuk kunnen rijden denk k
pi_35176597
Die Flow-binding reed Antti Autti afgelopen zondag zjin runs al op. Toen vond ik het er al bijzonder ruig uit zien.
pi_35176890
Yoo, mooi forumpje hier:P Volg het al een tijdje en laat ik nou maar eens meedoen ook he. Heb tijdje terug op 2 Bullets gereden (1.57 en 1.62) en ik vind ze heerlijk (ben 1.93/75kg/maat47 en freeride/freestyler) dus dat past ook wel precies. Wou er nou een kopen, maar zijn bij zaak die goeie aanbieding had uitverkocht (eurofun). Wel kreeg ik een aanbieding van de Santa Cruz GD Keene: http://www.scskate.com/snow/05_06/boards_detail.php?id=9
Enig idee of dit een chill board is? Beetje jammer van de print alleen. Of heeft iemand nog een mooie Bullet van 1.57 in de vuilnis zien liggen?
pi_35177059
Beetje last van insomnia deze nacht. Niet echt tussen het afval gevonden, maar misschien kun je er toch iets mee.

http://www.blue-tomato.at(...)TSOFYn5QEBWgen8Aie-1
pi_35180499
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

welke boot rij jij dan?

want ik heb een 05/06 driver X en ik heb toch minimaal nog midwide nodig wil een beetje leuk kunnen rijden denk k
Vans Fargo. Nu moet ik wel toegeven dat ik mijzelf in een maatje kleiner heb kunnen wurmen in die boot dan in een burton boot. Ook met een 32 TM two kon ik het zelfde trouwens.
pi_35180522
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

ja. Ik vind dat board er nog steed uber-geil uitzien. Voornamelijk die kanten doen het hem. Volgends mij alleen verschrikkelijk kut te slijpen.
Dat slijpen ben ik nog niet helemaal uit
pi_35181475
Succes dan maar
pi_35184952
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 03:30 schreef beerke het volgende:
Beetje last van insomnia deze nacht. Niet echt tussen het afval gevonden, maar misschien kun je er toch iets mee.

http://www.blue-tomato.at(...)TSOFYn5QEBWgen8Aie-1
Thx! Wel goed prijsje volgens mij. Alleen ik hoorde vandaag dat een Bullet meer voor beginners is. Ik board al een paar jaar, heb nooit een eigen board gehad en vond deze wel lekker, maar zijn er nog andere goeie boards voor big footers:P
pi_35185050
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:50 schreef XentriX het volgende:

[..]

Thx! Wel goed prijsje volgens mij. Alleen ik hoorde vandaag dat een Bullet meer voor beginners is. Ik board al een paar jaar, heb nooit een eigen board gehad en vond deze wel lekker, maar zijn er nog andere goeie boards voor big footers:P
Hoeveel dagen heb je gesnowboard?
pi_35185106
Ik denk dat jij op een Bullet de komende jaren zekern nog goed vooruit kunt. Mocht je het echt niet vertrouwen, dan website moet je op die websiter maar eens kijken naar de Burton Baron dan.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:09:07 #166
71115 Rnej
I walk the line
pi_35185653
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef beerke het volgende:
Ik denk dat jij op een Bullet de komende jaren zekern nog goed vooruit kunt. Mocht je het echt niet vertrouwen, dan website moet je op die websiter maar eens kijken naar de Burton Baron dan.
ik denk eerlijk gezegd van niet

een bullet is echt een slappe plank.... je moet er wel van houden wil je bullet rijden....
pi_35185997
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

een bullet is echt een slappe plank.... je moet er wel van houden wil je bullet rijden....
Hoeveel weeg jij ook alweer?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:08:44 #168
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35189947
oke, kben aan het rond bellen geweest. Kheb een aantal snowboard winkels opgebeld: revert, duijvestijn, old man en reprezent. Btje klote, de een heeft dit niet, de ander dat niet etc.. Duijvestijn had dan qua bindingen en schoenen nog wel wat, maar qua boards had je de keus uit een btje vage merken afgezien van burton dan. Qua merk board zit ik te denken aan burton, option, forum, rome.

Ik denk dat ik morgen naar amsterdam ga, kan ik the old man en reprezent ff bezoeken. Nog andere winkels in amsterdam die snowboard spullen verkopen? En iemand ervaring met the old man en reprezent? Alvast bedankt
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:46:30 #169
71115 Rnej
I walk the line
pi_35191333
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Hoeveel weeg jij ook alweer?
heeft er nix mee te maken joh, een baron ES is voor mij nog slap, I know.... maar een bullet is gewoon slap.. dat is een gegeven...
pi_35192424
zo, net nieuwe bindingen gekocht
ik kon helaas geen missions of cartels vinden. heb nu een paar santa cruz bindingen gekocht die voor de helft waren (vorig seizoen). hoop dat ze het goed doen, maar het zal sowieso een hele vooruitgang zijn.

morgen weer lekker een dagje boarden
pi_35194335
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef Byte_Me het volgende:
zo, net nieuwe bindingen gekocht
ik kon helaas geen missions of cartels vinden. heb nu een paar santa cruz bindingen gekocht die voor de helft waren (vorig seizoen). hoop dat ze het goed doen, maar het zal sowieso een hele vooruitgang zijn.

morgen weer lekker een dagje boarden
pi_35201201
Vanmiddag is het pakketje binnen gekomen van Boardboosters Gelijk maar na het eten op het boardje van mijn vriendin geplakt en kado gegeven.

Ze wist nog van niets, dus ze is nu in een heeeeele goeie bui (if you know what i mean )

Zo is het geworden
Voor:

Na:

Looks pretty fancy for a girl, don't ya think
pi_35201456
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef GenesiZ het volgende:
Vanmiddag is het pakketje binnen gekomen van Boardboosters Gelijk maar na het eten op het boardje van mijn vriendin geplakt en kado gegeven.

Ze wist nog van niets, dus ze is nu in een heeeeele goeie bui (if you know what i mean )

Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

ik wist helemaal niet dat dat kon, heeft zo'n sticker nog een speciale naam? dan ga ik ook eens op zoek.

en mijn bindingen (van internet):

zal morgen wel wat actieshotjes maken, die komen dan tzt ook wel online.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:50:26 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35202312
quote:

Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Best cool, vraag me als goede Nederlander wel af wat het ook al weer moest opbrengen, zo'n stickervelletje. 75 euro staat me bij, klopt dat?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:18:50 #175
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35203102
quote:

Zo is het geworden
Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

heb je een linkje? is echt erg oke
pi_35203853
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

heeft er nix mee te maken joh, een baron ES is voor mij nog slap, I know.... maar een bullet is gewoon slap.. dat is een gegeven...
Ik vind je een aardig gast, maar dit is echt grote onzin. Natuurlijk is een ES stijver, maar een Bullet met 75 kg reageert natuurlijk heel anders dan met iemand van 20 of 30 kg meer. Ik denk dat hij aan een Bullet of een Cruzer wide een hele goede keus heeft.

Oja wist je dat Seth Westcotts op Cartels en op Driver X goud heeft gehaald op de Snowboard Cross

[ Bericht 6% gewijzigd door Kentaro op 17-02-2006 23:44:28 ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:41:06 #177
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35205691
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:08 schreef The.PhantoM het volgende:
oke, kben aan het rond bellen geweest. Kheb een aantal snowboard winkels opgebeld: revert, duijvestijn, old man en reprezent. Btje klote, de een heeft dit niet, de ander dat niet etc.. Duijvestijn had dan qua bindingen en schoenen nog wel wat, maar qua boards had je de keus uit een btje vage merken afgezien van burton dan. Qua merk board zit ik te denken aan burton, option, forum, rome.

Ik denk dat ik morgen naar amsterdam ga, kan ik the old man en reprezent ff bezoeken. Nog andere winkels in amsterdam die snowboard spullen verkopen? En iemand ervaring met the old man en reprezent? Alvast bedankt
kick
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:26:22 #178
71115 Rnej
I walk the line
pi_35209177
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:43 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik vind je een aardig gast, maar dit is echt grote onzin. Natuurlijk is een ES stijver, maar een Bullet met 75 kg reageert natuurlijk heel anders dan met iemand van 20 of 30 kg meer. Ik denk dat hij aan een Bullet of een Cruzer wide een hele goede keus heeft.

Oja wist je dat Seth Westcotts op Cartels en op Driver X goud heeft gehaald op de Snowboard Cross
true, ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel te zeggen dat een bullet gewoon een tamme plank blijft... want dat issie nu eenmaal... en als je een beetje gevorderd bent wil je misschien verder kijken dan een beginnersding.... en daarom zei k ook: " je moet ervan houden" .. ken genoeg gasten die railen met een bullet hoor ...

anyhoo, driver X + Cartel rock .. welke plank stond ie op dan?
pi_35209431
Thanx voor de reply's. Ik ben er zelf ook erg blij mee, het zier er echt superstrak uit. De kwaliteit ziet er ook nog eens 100% uit. Er zit een mooie glanzende coating eroverheen zodat het eruit ziet alsof het boarddesign origineel van de fabriek af komt.

Ik heb het besteld bij http://www.boardboosters.com/. Ze hebben twee verschillende modellen. Basic en Limited. Het verschil ertussen weet ik zo snel even niet (behalve de prijs, de basic = E 59,- / Limited = E 69,- ). Waarschijnlijk worden er maar een x aantal gemaakt van de limited en gaan ze daarna uit het assortiment. De stickers zijn ook speciaal gemaakt om flexibel met het board mee te veren. Voor de die-hard freestylers en jibbers geen overbodige luxe dus.

Voor de creatievelingen kun je ook zelf een template ontwerpen. Gewoon een standaard AI of PS template downloaden en je kunt aan de slag. Dit is wel iets duurder, voor ¤ 79,- heb je eigen ontwerp.

Hier nog wat losse shots.

Het is een one-size-fits-all, dus je moet zelf de randen afsnijden. Dit kun je perfect doen met het meegeleverde !!! afbreekmesje. Let er wel op dat de randen bij mij niet zo mooi zijn, dit komt omdat het boardje 4-5 jaar oud is en de rand zag er al niet echt denderend uit.

Doen dus he , want anders hebben we geen tree-runs meer/

De lijm aan de onderzijde is speciaal ontworpen door 3M, het welbekende lijmmerk. Je kan lekker klooien, want de lijm is pas na ongeveer 24 uur echt vastgehecht. Je kan het tijdens het plakken verkeerd doen en overdoen.

Dit is nog het mooiste van heel het pakket en totaal niet verwacht. Je krijgt er een nette kleurenhandleiding bij, een afbreekmesje, een zeer degelijke 3M spatel om alles goed aan te drukken en het misschien aanwezige lucht weg te halen. Ook zit er een reclame-sticker bij, waar wij boarders altijd op kicken

Nu nog een week wachten voordat mijn vriendin hem kan uittesten in de sneeuw. Morgen de bindingen er weer opschroeven en dan kan hij terug in de tas.

[ Bericht 0% gewijzigd door GenesiZ op 18-02-2006 00:42:48 ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 00:55:00 #180
19284 B
van benbenieuwd
pi_35210087
een snowboard moet gewoon rocken, het maakt me geen reet uit hoe die er uit ziet, ik ga heerlijk snowboarden op een custom of een jussi v(ofzo ik zie wel wat ik krijg) van volgend jaaar, daspassjissel , daspas geil heerlijk met een cartel van 2006
pi_35210974
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef B het volgende:
een snowboard moet gewoon rocken, het maakt me geen reet uit hoe die er uit ziet, ik ga heerlijk snowboarden op een custom of een jussi v(ofzo ik zie wel wat ik krijg) van volgend jaaar, daspassjissel , daspas geil heerlijk met een cartel van 2006
Vertel dat aan een vrouw En het oog wilt ook wat
pi_35214007
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef B het volgende:
De enige binding van Burton volgend seizoen waar ik zeer benieuwd naar ben is de CO2. Die Cartel geloof ik nu wel...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 09:01:39 #183
19284 B
van benbenieuwd
pi_35214236
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:28 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Vertel dat aan een vrouw En het oog wilt ook wat
ja vrouwen en kleurtjes daar heb je een punt
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 07:55 schreef beerke het volgende:

[..]

De enige binding van Burton volgend seizoen waar ik zeer benieuwd naar ben is de CO2. Die Cartel geloof ik nu wel...
die co2 ziet er niet echt heel mooi uit, hij is ook niet lelijk, maar die kap zit een soort van gaas op, en de fads (voorlage in stel ding) die buigt het kunstof ziet er een beetje trikkie uit maar ze geloven heilig in die binding bij burton, dus dan komt het wel goed
pi_35214256
Als ze maar rocken toch, maakt niet uit hoe ze eruit zien
pi_35218121
echt heel mooi gemaakt, je vriendin mag blij zijn met zoiemand als jij !

-edit:
Over 3 weken is het dan zover, dan mag ik eindelijk ook richting de sneeuw
Maar nu moet ik dus nog wel even snel nieuwe gear aanschaffen. Ik zit nog steeds het hele internet af te zoeken naar de juiste combi voor mij. Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de custom X 160 / 164. Ik was nu dus bezig leuke boots/bindings hierbij te zoeken, maar ik schrik gigantisch van de prijs! Ik hoopde voor 250euro max deze 2 dingen te kopen, maar dit gaat niet gebeuren ben ik bang....

Nu heb ik dus gewoon flow bindings + flow shoes van 4-5jaar oud, en het zou toch jammer zijn als ik straks een mooi board heb icm deze oude flow's.
Iemand ideeén/tips om voor niet te veel geld toch leuke nieuwe straps te kunnen aanschaffen.

( 80kg / 180cm / 44,5euro / freeride )

[ Bericht 86% gewijzigd door mad_dog123 op 18-02-2006 13:19:32 ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:05:16 #186
19284 B
van benbenieuwd
pi_35229758
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 09:05 schreef GenesiZ het volgende:
Als ze maar rocken toch, maakt niet uit hoe ze eruit zien
hahahahahahah yougotme
pi_35236199
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ik vond hem heerlijk rijden, reageert snel, en allround vond ik hem prima. Maar ik vraag me wel af, wat is er dan anders aan een board voor gevorderden in vergelijking met deze? Ik heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,) Vind het heerlijk om gewoon hard die berg af te raggen, stukken off-piste afsnijden of tochten maken, ben nu jumpjes aan maken, 360's proberen en voorderest lekker freeriden gewoon. Denk dat ik toch voor de Bullet ga dan.
pi_35236440
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:43 schreef XentriX het volgende:

[..]

k heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,)
ik vind dit een vreemde opmerking...maar je bedoelt dus te zeggen dat je gevorderd ben qua boarden en dat je toch voor de bullet gaat?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:09:49 #189
71115 Rnej
I walk the line
pi_35237175
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:43 schreef XentriX het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ik vond hem heerlijk rijden, reageert snel, en allround vond ik hem prima. Maar ik vraag me wel af, wat is er dan anders aan een board voor gevorderden in vergelijking met deze? Ik heb nu in totaal.. 25 dagen geboard misschien. Fakey gaat (op die bullet) praktisch net zo goed als straight (en ik doe zeker niet onder voor mensen die al 5-6 jaar boarden qua techniek,) Vind het heerlijk om gewoon hard die berg af te raggen, stukken off-piste afsnijden of tochten maken, ben nu jumpjes aan maken, 360's proberen en voorderest lekker freeriden gewoon. Denk dat ik toch voor de Bullet ga dan.
als je een bullet snel vindt reageren dan heb je nog nooit op een echt snowboard gestaan....

een bullet is wel de meest strage slappe stront die ik ooit onder mijn voeten heb gehad

maar hey, wederom, smaken verschillen....
pi_35237318
tja sommige mensen hebben liever een slap bord

maar ik zou XentriX gewoon adviseren om eens op wat andere boards te gaan rijden (testdag bijvoorbeeld)
pi_35237503
zo, net terug van een dagje oberwiesenthal. bindingen bevallen super! nu nog nieuwe schoenen. maar eerst ff bijkomen op de bank. best vermoeiend, 2.5 uur rijden, 7 uur boarden en weer 2.5 uur terug rijden.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:29:08 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35237912
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

als je een bullet snel vindt reageren dan heb je nog nooit op een echt snowboard gestaan....

een bullet is wel de meest strage slappe stront die ik ooit onder mijn voeten heb gehad

maar hey, wederom, smaken verschillen....
Kom op, je kunt niet op hem reageren. Je weegt 40 (veertig!) kilo meer ouwe.
pi_35247367
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:50 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

ik vind dit een vreemde opmerking...maar je bedoelt dus te zeggen dat je gevorderd ben qua boarden en dat je toch voor de bullet gaat?
Hoezo gevorderd? Hij heeft 25 dagen geboard... Als je 25 dagen geleden begonnen bent met fietsen en je komt nu net een beetje netjes de straat uit zonder op je bek te gaan. Heb je dan direct een carbon Tour de France fiets van 3 kilo nodig?
  zondag 19 februari 2006 @ 11:25:09 #194
71115 Rnej
I walk the line
pi_35248535
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef XL het volgende:

[..]

een local in zm weegt 55 kilo en heeft schoenmaat 46...

rijdt op een bullet... vond het een shitplank en te slap om mee te railen en heeft een stijvere plank gekocht.....

ohja, en ik weeg 40 kilo meer, dus in weze zou ik een bullet toch snel om moeten kunnen gooien? .... nou ik vind m nog steeds traag... keb een canyon die maar ietsje stijver is maar ik merk tonnen verschil....
  zondag 19 februari 2006 @ 11:47:01 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35248993
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

een local in zm weegt 55 kilo en heeft schoenmaat 46...

rijdt op een bullet... vond het een shitplank en te slap om mee te railen en heeft een stijvere plank gekocht.....

ohja, en ik weeg 40 kilo meer, dus in weze zou ik een bullet toch snel om moeten kunnen gooien? .... nou ik vind m nog steeds traag... keb een canyon die maar ietsje stijver is maar ik merk tonnen verschil....
Je hoeft niet te ontkennen dat een verschil van 40 kg gewicht ervoor zorgt dat jullie ervaringen met de plank totaal verschillend zijn.

55 kilo met schoenmaat 46. Wat heeft die gast in godsnaam op zijn voeten laten vallen toen ie klein was?
  zondag 19 februari 2006 @ 12:53:01 #196
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35250773
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:29 schreef XL het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan nog is het wel aan te geven dat een plank stijver of slapper is dan een andere.. daar geldt namelijk datzelfde verschil in gewicht. Ik heb ook wel eens op een bullet gereden en ik vond het niks. Het goede nieuws is dat het nog iets slechter kan (clash).
pi_35251171
Ik vond die boardbooster stickers erg cool, en mijn board kan ook wel een facelift gebruiken. Daarom nog een beetje rondgekeken, en heb een ander bedrijfje gevonden: tattooboards.com
Deze zijn een stuk goedkoper (35 euro + 6 euro verzondkosten), via ebay

edit: op hun website kun je ook je eigen custom maken, voor slechts 38 euro!
ik ga alvast wat photoshoppen

[ Bericht 19% gewijzigd door Byte_Me op 19-02-2006 13:13:57 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 15:26:38 #198
19284 B
van benbenieuwd
pi_35255392
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:05 schreef Byte_Me het volgende:
Ik vond die boardbooster stickers erg cool, en mijn board kan ook wel een facelift gebruiken. Daarom nog een beetje rondgekeken, en heb een ander bedrijfje gevonden: tattooboards.com
Deze zijn een stuk goedkoper (35 euro + 6 euro verzondkosten), via ebay

edit: op hun website kun je ook je eigen custom maken, voor slechts 38 euro!
ik ga alvast wat photoshoppen
Je kan ook naar de gamma,praxis,enz en dan koop keukenkastjeplankstickervellen in veel printen en die plakje op je boardnog iets goedkoper
  zondag 19 februari 2006 @ 15:29:07 #199
19284 B
van benbenieuwd
pi_35255464
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan nog is het wel aan te geven dat een plank stijver of slapper is dan een andere.. daar geldt namelijk datzelfde verschil in gewicht. Ik heb ook wel eens op een bullet gereden en ik vond het niks. Het goede nieuws is dat het nog iets slechter kan (clash).
er zit weinig verschil in de clash en de bullet alleen de breedte en dat maakt de bullet wat stijver, maar het ligt er ook aan uit welk jaar de boards zijn want de clash van dit jaar is bjina een totaal ander board als van al die jaren ervoor, hij is namelijk stijver geworden dit jaar en hij tapedshaped waardoor die toch makelijk stuurt
pi_35259030
quote:
Op zondag 19 februari 2006 09:50 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Hoezo gevorderd? Hij heeft 25 dagen geboard... Als je 25 dagen geleden begonnen bent met fietsen en je komt nu net een beetje netjes de straat uit zonder op je bek te gaan. Heb je dan direct een carbon Tour de France fiets van 3 kilo nodig?
ik denk ik druk het voorzichtig uit. En voor de ene is 25dagen anders dan voor de andere he. Heb je bijvoorbeeld 25dagen prive-les gehad van echt goede boarder, of heb je zelf 25dagen lopen aankutten. Kan van alles uitmaken natuurlijk!

maarja, ik denk ik herhaal mijn vraag nog even.
-Als ik een Custom X koop en ik zet mijn oude flowbindings hierop, is dat vrij jammer. Iemand een idee voor een redelijk betaalbaar (max300) strapssetje. (of als mijn huidige schoenen mee te nemen zijn, strapsbinding)
pi_35259261
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:26 schreef B het volgende:

[..]

Je kan ook naar de gamma,praxis,enz en dan koop keukenkastjeplankstickervellen in veel printen en die plakje op je boardnog iets goedkoper
als mijn enige doel was om goedkoop uit ze zijn, dan liet ik het wel zoals het is. Het moet er ook goed uitzien. 70 a 80 euro werd me dan wel weer iets te gortig, dan ga ik eerder aan een nieuwe plank denken. 40 euro vind ik wel een mooi bedrag.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:25:22 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35259274
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:19 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

ik denk ik druk het voorzichtig uit. En voor de ene is 25dagen anders dan voor de andere he. Heb je bijvoorbeeld 25dagen prive-les gehad van echt goede boarder, of heb je zelf 25dagen lopen aankutten. Kan van alles uitmaken natuurlijk!

maarja, ik denk ik herhaal mijn vraag nog even.
-Als ik een Custom X koop en ik zet mijn oude flowbindings hierop, is dat vrij jammer. Iemand een idee voor een redelijk betaalbaar (max300) strapssetje. (of als mijn huidige schoenen mee te nemen zijn, strapsbinding)
Mijn advies is flow.
pi_35260258
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:25 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn advies is flow.
jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?

(flow set was destijds best prijzig...maarja....bij daka gekocht )
  zondag 19 februari 2006 @ 17:56:50 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35260376
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?

(flow set was destijds best prijzig...maarja....bij daka gekocht )
Je mag ook nieuwe flows kopen.....

Als ze goed zijn zou ik ze houden. Mijn bindingen hebben echt al wat weken achter de rug en die zijn nog steeds prima. Welke heb je?
pi_35265915
Het enige dat er op staat is flow, met een soort vierkante ruit op zijn kant.
Op de schoenen staat nog iets van "profile"
Kortom ik heb verder geen idee.....
Maarja als ik nieuwe flows koop ben ik volgens mij even veel geld kwijt als ik nieuwe straps koop, en ik denk dat ik met straps mijn voeten vaster op mijn board kan krijgen. Want met flow heb ik het idee dat mijn schoen enige vorm van speling heeft in de binding....
  zondag 19 februari 2006 @ 20:10:08 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35266044
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef mad_dog123 het volgende:
Het enige dat er op staat is flow, met een soort vierkante ruit op zijn kant.
Op de schoenen staat nog iets van "profile"
Kortom ik heb verder geen idee.....
Maarja als ik nieuwe flows koop ben ik volgens mij even veel geld kwijt als ik nieuwe straps koop, en ik denk dat ik met straps mijn voeten vaster op mijn board kan krijgen. Want met flow heb ik het idee dat mijn schoen enige vorm van speling heeft in de binding....
Heb je dat altijd gehad?
Waar zit de speling, meestal is het gewoon slecht afgesteld.
pi_35267745
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je dat altijd gehad?
Waar zit de speling, meestal is het gewoon slecht afgesteld.
Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januari ) met voet (kleinere tenen) zitten te masseren....kortom toen dacht ik al, volgend jaar sparen voor nieuwe spullen.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:55:33 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35267979
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:49 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januari ) met voet (kleinere tenen) zitten te masseren....kortom toen dacht ik al, volgend jaar sparen voor nieuwe spullen.
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
pi_35275893
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:

[..]

De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
net weer op mijn kamer ge-arriveerd, waar mijn snowboard ook staat. Ik duik er nu in, maar morgenochtend zal ik het eens uitgebreid gaan onderzoeken, nu tijd voor
pi_35279975
Daar ben ik weer !

Gave week achter de rug met als hoogtepunt de enalaatste dag verse poeder !!
Het had niet veel gesneeuwd, eigenlijk helemaal niet dus het moest ook gebeuren. Pistes werden erg ijzig en dat nam wel plezier af. Off-piste was het helemaal niet meer te doen. Ik had "les" met mijn zus bij een groep met jongens van een beroepsopleiding uit oostenrijk. Volledig losgeslagen lui die er alles aan deden om zo snel/radicaal mogelijk de berg af te komen. De leraar was eigenlijk mee ter begeleiding voor de verzekering, en we konden lekker met ze mee boarden !

Mijn nieuwe spullen zijn goed bevallen (goggle, broek, board, bindingen, tas) alleen over mijn schoenen (DC Judge) ben ik niet te spreken. Ik had vanaf dag 1 last van mijn rechter voet, deze is dan ook iets groter dan mijn linker). Een beetje vooraan werden mijn tenen tegen elkaar gedruk, maar deze pijn was nog te overzien. Het vreemde was alleen dat ik ook heel-lift had met mijn rechter voet. Daardoor kreeg ik last van mijn hak, maar gekgenoeg geen blaar. Het was echt een bobbel die gevoelig (erg gevoelig, en ik ben wel wat gewend) werd vooral tijdens het lopen, wanneer ik op mijn board stond viel het nog te overzien.

Nu weet ik niet wat ik met deze schoenen moet doen, is model 04/05 en is dus 8 dagen op geboard !

Omdat we voor de voorjaarsvakantie waren was het lekker rustig overal en waren het vooral Denen (ja, die durven dus wel weg), Engelsen (1 bus vol schoolkinderen), en wat locaal gespuis dat er rond liep.

Toen we zaterdag er voor de laatste dag waren, waren er al 2 bussen met een school uit Culemborg aangekomen allemaal voorzien van dezelfde gele trui die de pistes en de rest onveilig maakten. Overal waar je was hoorde je weer Nederlands en dat was wel erg wennen. Vooral hoe asociaal de meeste nederlanders zijn wanneer ze hun landje hebben vertrokken.

Zaterdag middag/avond/nacht heeft het de hele tijd gesneeuwd en gisterenmorgen lag er zo'n 30cm poeder in het dorp, wat boven dus zo'n 50cm zou zijn geweest. Jammer dat dit vrijdag niet viel, maar ach, we hadden donderdag al poeder gehad

Wat leuke first-tracks kunnen zetten, zie foto's die ik er straks bij edit

Al met al een super week gehad met lekker eten (met de nodige hoeveelheid knoflook natuurlijk, TIP: Spaghetti Carbonara) Gear is me prima bevalleen alleen de schoenen moet ik zien wat ik er mee ga doen. Helemaal omdat wanneer ik mijn Anwärter op de gletscher ga halen (die van Ripstar erkennen ze niet overal omdat deze gericht schijnt te zijn op groepsreizen), ik er zeker van ben dat ik in Mallnitz kan komen te werken (we hadden les van de hoofd van het snowboarden, die heeft me dit toegezegd, ik heb zijn e-mail adres voor vragen en alles wat ik wil weten) wat me erg gaaf lijkt voor een seizoen !!

Nu ga ik ff bezig met foto's uppen en zullen die er zo komen !!

Mijn first-track

http://img50.imageshack.us/img50/6043/first2ra.jpg

Ik liggend in de sneeuw

http://img50.imageshack.us/img50/5627/iklig5yp.jpg

Er komen nog mee foto's maar putfile is down

[ Bericht 5% gewijzigd door ForumGek op 20-02-2006 19:52:51 ]
Fingerspitzgefühl
pi_35280006
Zo net terug uit Flaine, maar godsamme wat een lekkere poedersneeuw zeg . Donderdag en vrijdag is er zeker een meter gevallen, en er was geen hond . Helaas had ik ski's gehuurd en dan is poedersneeuw niet zo prettig vind ik, dus gisteren maar wat bijbetaald voor een snowboard en echt heerlijk met een zonnetje op de verse sneeuw geweest! . Overigens is me ook meteen duidelijk waarom vrijwel elke boarder een dikke skibril draagt, ook al schijnt de zon... Ben een paar keer met mn hoofd recht de sneeuw ingedoken .

Gelukkig is er ook wat gevallen in Val Thorens zag ik net, hoop dat dat nog even door blijft sneeuwen 3 weken lang .

Terugreis was trouwens ook erg spannend, de buschauffeur dacht wel eventjes omhoog te rijden zonder sneeuwkettingen, nou mooi niet dus . Op 2 cm na (en nee ik overdrijf niks!!!) een verkeersbord ontweken oa. Hoop paniek in de bus later toch maar sneeuwkettingen omgedaan . en onderweg ook nog 2 vrachtauto's overdwars zien staan en auto's die niet weg konden komen op de snelweg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2006 10:09:56 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 12:36:18 #212
71115 Rnej
I walk the line
pi_35284189
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:47 schreef XL het volgende:

[..]

Je hoeft niet te ontkennen dat een verschil van 40 kg gewicht ervoor zorgt dat jullie ervaringen met de plank totaal verschillend zijn.

55 kilo met schoenmaat 46. Wat heeft die gast in godsnaam op zijn voeten laten vallen toen ie klein was?
geen idee, maar t ziet er flink vreemd uit, een graatmager mannetje van ongeveer 1m75 met enorme poten

ik ben 1m92 en 115 kilo en heb maat 46, dat is netjes in proportie (in verhouding zelfs best goed als je kijkt naar wat voor breedte board ik kan rijden en hoeveel gewicht ik heb om m om te gooien)

maarja, mannetje is nie eens de slechtste, je ziet m alleen flink worstelen met een bullet onder zijn voetjes...
pi_35284413
Kun je trouwens ergens uit afleiden hoe stijf of slap je snowboard is? Of werkt dat alleen door te vergelijken. Ik heb een Nitro spectrum 54, al best een oudje. Dit het derde snowboard waar ik ooit op gereden heb, eerste 2 waren huurplanken. In principe is hij nog behoorlijk goed, alleen de bovenkant ziet er niet ze netjes meer uit. zijkanten zijn nog goed scherp, de onderkant zit nog goed in de was. Ik begin me nu langzaam af te vragen, ook door de discussie hierboven, of dit board nog geschikt is voor mij. Ik ben nu namelijk een stuk zwaarder dan toen ik hem gekocht heb. (1m80, 90 kilo, maat 44).
  maandag 20 februari 2006 @ 12:45:30 #214
71115 Rnej
I walk the line
pi_35284516
nja, elk merk heeft een soort van eigen index, en ook maakt het uit waar je board slapper is en stijver, soms is een board alleen tussen de bindingen in stijf, of juist slapper dan de nose en tail...

tis een kwestie van vergelijken.. maar een merk geeft zelf meestal wel aan waar een boardje geschikt voor is en waar niet......

enne, met 90 kilo mag je wel iets langers rijden dan 1m54, tenzij je alleen in het funpark te vinden bent
pi_35285850
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:

[..]

Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kan ) en dan zal ik even extra letten op waar dingen knellen e.d.

maandag 20 februari 2006 @ 13:29:04 #216
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35285925
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:26 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kan ) en dan zal ik even extra letten op waar dingen knellen e.d.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.
Fantastische combinatie, lijkt op de foto in prima conditie.
Kun je nog jaren mee vooruit.
pi_35287130
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:29 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.
Fantastische combinatie, lijkt op de foto in prima conditie.
Kun je nog jaren mee vooruit.
en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?

edit:
en ik heb geen verstand van grootte van bindings+schoenen e.d. , maar gaat dit gewoon passen op die burton custom X ? Schoenmaar is trouwens 44
  maandag 20 februari 2006 @ 14:13:01 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35287326
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?
Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.
quote:
edit:
en ik heb geen verstand van grootte van bindings+schoenen e.d. , maar gaat dit gewoon passen op die burton custom X ? Schoenmaar is trouwens 44
Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.
pi_35288263
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef XL het volgende:

[..]

Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.
[..]

Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.
toch handig dat ik het hier nog even vraag dus Jij zegt koop die burton custom x met een 'bindingsplaatje' en het gaat allemaal werken + passen?
  maandag 20 februari 2006 @ 14:48:12 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35288409
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:43 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

toch handig dat ik het hier nog even vraag dus Jij zegt koop die burton custom x met een 'bindingsplaatje' en het gaat allemaal werken + passen?
Zorg eerst dat je weet waarom je pijn hebt. Los dat op, kijk dan voor een andere plank. Neem als je voor een andere plank gaat kijken je binding en schoen mee om te kijken of je geen problemen met toedrag krijgt. Bijvoorbeeld de Custom X is een smalle plank, als je pech hebt komen je tenen over de rand.
pi_35290729
heej,

Even voor de grap een snel berichtje uit Niederau, Oostenrijk, mn allereerste wintersport. Ik les nu al 2 ochtenden voor t snowboarden, en morgen een laaste les..en dan heb ik de rest van de week voor mezelf. Heb nog erg veel moeite met een bepaalde bocht (als je met je gezicht gewoon naar voor staat), en ben benieuwd of ik aan het einde van de week een echte (rode?) piste in mn eentje kan doen !
pi_35291807
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef G-SaS het volgende:
heej,

Even voor de grap een snel berichtje uit Niederau, Oostenrijk, mn allereerste wintersport. Ik les nu al 2 ochtenden voor t snowboarden, en morgen een laaste les..en dan heb ik de rest van de week voor mezelf. Heb nog erg veel moeite met een bepaalde bocht (als je met je gezicht gewoon naar voor staat), en ben benieuwd of ik aan het einde van de week een echte (rode?) piste in mn eentje kan doen !
gewoon doen, en daarna een zwarte. als je alleen maar op de blauwe blijft pielen leer je veel langzamer dan wanneer je er gewoon voor gaat. wel eerst je bochtjes leren!
  maandag 20 februari 2006 @ 16:22:57 #223
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35291895
Tja die bochten.....

Ooit gaan die nog lukken
pi_35292364
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:22 schreef Marjan_K het volgende:
Tja die bochten.....

Ooit gaan die nog lukken
Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boarden

Het kost je wat tijd en moeite, maar dan heb je er ook echt veel profijt van.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:37:26 #225
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35292433
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:35 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boarden

Het kost je wat tijd en moeite, maar dan heb je er ook echt veel profijt van.
ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ik ach er is vast nog hoop voor me
pi_35292551
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:37 schreef Marjan_K het volgende:

[..]

ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ik ach er is vast nog hoop voor me
Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een steile rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bocht .

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2006 16:48:19 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 16:44:26 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35292687
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:40 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een stijle rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bocht .
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.
pi_35292806
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk een rode piste met style.. weetjewel! sorry domme tik fout
pi_35293133
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:

[..]

Heb jij zo'n dikke reet dan?

maandag 20 februari 2006 @ 17:24:16 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35294132
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:56 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Heb jij zo'n dikke reet dan?

[afbeelding]
Dat is precies zoals je eruit ziet wanneer je zoals ik 185 cm lang bent en 65 kg weegt.
Daarbij vind ik het plaatje prima voor mijn eetlust, had honger maar eten zit er voorlopig nog niet in. Komt dus wel aardig uit... Desondank mag je hem best klikbaar maken
pi_35294557
Jemig wat een sisies hiero vorige keer ook al met die foto's van Dropstitch en nu dan met die lekkere weif.

Lastig publiek hier hoor.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:44:27 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35294764
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:37 schreef GenesiZ het volgende:
Jemig wat een sisies hiero vorige keer ook al met die foto's van Dropstitch en nu dan met die lekkere weif.

Lastig publiek hier hoor.
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:47:04 #233
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_35294862
* No-Li-Ta telt af tot vrijdag!!
__-*-__
pi_35295387
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
Nou, voorruit dan maar.

Op je imago

maandag 20 februari 2006 @ 18:04:57 #235
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35295561
quote:

[..]

Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?
  maandag 20 februari 2006 @ 18:05:52 #236
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35295583
quote:

[..]
Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken.
Plagiaat!
  maandag 20 februari 2006 @ 18:15:49 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35295917
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Nou, voorruit dan maar.

Op je imago

[afbeelding]
Waar is der vriendin?

Dit is wel de leukste
  maandag 20 februari 2006 @ 18:16:29 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35295934
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?
wat het goed doet zijn wetenschappelijk pdf-jes.
Ik heb er heel veel van.... maar vind er weinig aan.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:22:21 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_35298409
menschen

duotone street en duotone style ....

iemand ervaring mee? ik heb een RPM gehad maar wil wel weer een duotone ... any good?
pi_35299528
Duotone wordt niet meer gemaakt...

Heb altijd huurboardjes van Duotone gehad, zijn fijne boards !
Fingerspitzgefühl
  maandag 20 februari 2006 @ 20:57:53 #241
71115 Rnej
I walk the line
pi_35302894
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:49 schreef ForumGek het volgende:
Duotone wordt niet meer gemaakt...

Heb altijd huurboardjes van Duotone gehad, zijn fijne boards !
I know, maar kan er dus nog wel aan komen

oke, relevante info iemand?
(pas ik er met mijn kano's (lees: voeten) op?)
pi_35303450
Trouwens iemand tips waar ik een goedkoop en goed boardje aan kan schaffen in de uitverkoop ofzo?

Ik ben die huurboards sinds afgelopen weekend echt zat. Werd eerst opgescheept met een soort van "klik-systeem-á-la-Snowworld" na 30 min. wachten, maar dat werkte niet echt, dus ben teruggegaan en ik kon bij een andere snowboardverhuur shop en goed boardje krijgen, ook weer eerst een half uur wachten. Stond uiteindelijk 10:30 op de piste, niet echt prettig als je maar 3 dagen hebt. (weekendski). En voordat ik eindelijk aan die afstellingen gewend was kon ik alweer afdalen om te middag eten .

maargoed vandaar dus, ik heb echt heel weinig te besteden.. iemand tips waar momenteel goede aanbiedingen zijn? Hoeft geen beginnersboardje te zijn, maar ook niet super gevorderd. En beetje freestyle, dus leuk voor offpiste, kikkers, maar ook lange afstanden
pi_35305790
kikkers?
pi_35306460
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gehoord . Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark .

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2006 23:11:17 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 22:30:00 #245
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35307741
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gelezen . Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark .
kickers met een "c"

Maar kikkers kunnen ook idd springen
pi_35309845
k heb afgelopen 5 dagen slechts 10 uurtjes geslapen bij elkaar, mag ik?
pi_35319121
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gehoord . Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark .
If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!

Je image enzo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:17:03 #248
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35319130
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:11 schreef Sport_Life het volgende:
k heb afgelopen 5 dagen slechts 10 uurtjes geslapen bij elkaar, mag ik?
Dan zou ik wegens oververmoeidheid ook overal kikkers zien rondspringen ja, 2 uur per nacht, pffffft.
pi_35319206
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens iemand tips waar ik een goedkoop en goed boardje aan kan schaffen in de uitverkoop ofzo?

Ik ben die huurboards sinds afgelopen weekend echt zat. Werd eerst opgescheept met een soort van "klik-systeem-á-la-Snowworld" na 30 min. wachten, maar dat werkte niet echt, dus ben teruggegaan en ik kon bij een andere snowboardverhuur shop en goed boardje krijgen, ook weer eerst een half uur wachten. Stond uiteindelijk 10:30 op de piste, niet echt prettig als je maar 3 dagen hebt. (weekendski). En voordat ik eindelijk aan die afstellingen gewend was kon ik alweer afdalen om te middag eten .

maargoed vandaar dus, ik heb echt heel weinig te besteden.. iemand tips waar momenteel goede aanbiedingen zijn? Hoeft geen beginnersboardje te zijn, maar ook niet super gevorderd. En beetje freestyle, dus leuk voor offpiste, kikkers, maar ook lange afstanden
als je goedkoop uit wil zijn, kun je beter op ebay/marktplaats kijken, daar staan nogal eens leuke koopjes.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:26:35 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35319325
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:52 schreef Kentaro het volgende:
kikkers?
Je weet wel... van die groen/bruine beesten. Je ziet ze vaak bij vijvers. Plons is een redelijk bekende.
pi_35320031
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef Thermo het volgende:

[..]

If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!

Je image enzo
Als ik nu een board koop hoop ik daar ten minste 4 of 5 jaar mee te doen, en als ik de komende 5 jaar weer 2x per jaar op wintersport ga (zoals de afgelopen 2 jaar) verwacht ik toch wel een keertje toe te zijn aan wat "kikkers".
pi_35322848
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:50:58 #253
71115 Rnej
I walk the line
pi_35323587
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
1m64 heeft meer grip in de bochten , zeker op snelheid, maar is wat moeilijker in de bocht te krijgen

1m60 is wat makkelijker te roteren op een box/rail of bij een sprong.. of gewoon op de piste, je hebt minder lengte (en dus gewicht) om rond te gooien

t hangt ook van je techniek af wat je t beste kan nemen, ken genoeg mensen die een vrij lange plank gebruiken om te freestylen, of juist met een korte plank nog best ok een berg af kunnen rossen...
pi_35323652
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powder
160 = meer freestyle, wendbaarder, makkelijker te spinnen

De custom X is overgens een stijf en duur board. Als je niet over veel ervaring beschikt is het in mijn ogen een beetje zonde om zo'n high tech en duur board te kopen. Als het je al niet remt in je ontwikkeling, haal je er op zijn minst niet alles uit.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:06:53 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35324063
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:53 schreef Kentaro het volgende:

[..]

164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powder
160 = meer freestyle, wendbaarder, makkelijker te spinnen

De custom X is overgens een stijf en duur board. Als je niet over veel ervaring beschikt is het in mijn ogen een beetje zonde om zo'n high tech en duur board te kopen. Als het je al niet remt in je ontwikkeling, haal je er op zijn minst niet alles uit.
Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...

Mad dog, jij was een kilo of 80 met een dag of 25 ervaring toch? Zo'n lange custom x is dan misschien wat hoog gegrepen hoor. Heb je afgelopen weken naar de spelen in Turijn gekeken.... de pro's daar rijden Custom X en doen ze echt niet sinds hun 25ste dag hoor. Dat konden ze toen ook nog niet. Ik denk dat het verstandig is om je nieuwe plank een klasse lager uit te zoeken, een gewone Custom is al veel geld voor 3 weken ervaring en zou zeker op de groei zijn. Als het talent tegenzit is dat misschien al te hoog gegrepen.
pi_35324567
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef XL het volgende:

[..]

Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...

Mad dog, jij was een kilo of 80 met een dag of 25 ervaring toch? Zo'n lange custom x is dan misschien wat hoog gegrepen hoor. Heb je afgelopen weken naar de spelen in Turijn gekeken.... de pro's daar rijden Custom X en doen ze echt niet sinds hun 25ste dag hoor. Dat konden ze toen ook nog niet. Ik denk dat het verstandig is om je nieuwe plank een klasse lager uit te zoeken, een gewone Custom is al veel geld voor 3 weken ervaring en zou zeker op de groei zijn. Als het talent tegenzit is dat misschien al te hoog gegrepen.
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).

Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding , en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af

Voor de geintresseerde : http://www.ridersystem.net/index_e.htm

Samengevat, nivo, ik denk goed genoeg voor zo een plankje

edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag

(85kilo, 180cm, 44eu, en dit jaar nog met flow )

[ Bericht 14% gewijzigd door mad_dog123 op 21-02-2006 13:26:56 ]
pi_35325101
Dat moet wel lukken met die Custom X dan... ik zou de 164 pakken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:41:13 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35325343
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).

Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding , en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af

edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag

Oh ja. Ik weet het alweer. Er komen de laatste tijd zoveel 'nieuwe' mensen om een plank vragen dat het wat lastig onthouden is. Jij twijfelde eerst zelfs nog aan de Malolo, maar maakte je zorgen over de korte tail, nietwaar? Als je nooit op andere planken dan je eigen plank hebt gestaan en je nooit interesse hebt gehad in rijeigenschappen en andere planken testen..... Dan is het heel moeilijk om een keuze te maken.

want zelfs afgaan op mijn Malolo ervaring en de Custom X ervaring van Kentaro is lastig. Onze mening is uiteraard ook hartstikke persoonlijk. Je zou moeten kijken of je in Nederlandse koelkasten niet wat verschillende planken kan proberen. Vorig jaar ben ik op een testdag geweest, in Oostenrijk waar verschillende merken de planken van het volgende seizoen presenteerden. Dat is hartstikke waardevolle snowboardervaring. Verschillende planken van verschillende merken vrijblijvend proberen en je bent er zo uit wat fijn is en wat niet. Zo'n dagje opzoeken is alleen voor ons Nederlanders niet zo gemakkelijk.

Wat overblijft is de plank die je op het oog hebt testen voor je hem koopt. Alleen is de kans aanwezig dat de geteste plank veel beter presteert dan je huidige en dat je dus tevreden bent. Terwijl een andere plank nog beter bij je zou passen...

en met alle wijsheid in pacht trouwens... was ook de aanschaf van mijn Malolo een behoorlijke gok die gelukkig goed uitpakte (alleen had ik wel een goed alternatief achter de hand, een goed alternatief dat inmidddels wel verkocht is trouwens).
pi_35327343
Ja natuurlijk is het beter om te rijden op een board voordat je hem koopt. Ik denk echter dat een uurtje of 2 op een indoorbaan alleen nog steeds geen goed genoege indruk kan geven van wat die plank kan. Je zult namelijk zelf moeten wennen aan de plank, en dat gaat gewoon niet lukken op een indoorbaan. (denk ik dan) Kortom ik probeer zoveel mogelijk ervaringen van mensen te lezen, en van verkopers te horen, om zo tot een goed beeld te komen. En daarnaast heb ik het idee dat custom x niet meer bij elke winkel te koop is, en volgens mij ook niet meer bij zoetermeer....
pi_35327896
Zo lekker ook weer terug van twee daagjes boarden in Oberstdorf. Wel gekkenwerk: 14 uur autorijden, 10 uur boarden, en 8 uur apres skieen en dat in 44 uur. Maar de super poeder maakte alles goed! Wel én mijn schoenen én mijn bindingen naar de klote geholpen. Gelukkig waren het goedkopertjes van 3 jaar oud. Iemand tips qua boots?
It takes two to lie: One to lie and one to listen (Homer J. Simpson)
pi_35329789
R.I.P voor het nederlandse vrouwtje en de andere mensen die de afgelopen dagen weer zijn overleden....

Altijd de waarschuwingen in acht nemen mensen, en vergeet je pieper niet.
Weer een dure les.
pi_35330102
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef Thermo het volgende:
R.I.P voor het nederlandse vrouwtje en de andere mensen die de afgelopen dagen weer zijn overleden....

Altijd de waarschuwingen in acht nemen mensen, en vergeet je pieper niet.
Weer een dure les.
Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).
pi_35330985
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.
Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.
Willen geen geld aan gear ervoor uitgeven etc etc..

Meer dan 30 mensen in een seizoen en het nog niet snappen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:16:22 #264
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35333931
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:

[..]

Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.

Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.
Tuurlijk, een hoop mensen zijn lomp bezig.... maar ook voor cracks is het gevaarlijk hoor.
pi_35334218
Craig Kelly

pi_35334578
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:

[..]

nee nee, ik zet het ook meer dr neer zodat mensen die hier langslezen en het nog niet weten, misschien een hoop elende wordt gespaard...je weet maar nooit

edit:

Ik krijg net mailtje binnen van Duijvestijn zoetermeer. Ze denken dat de Burton Custom X te smal is voor schoenmaatje 44 en raden de triumph aan. Dit is echter een plank waar ik, qua verhalen dan, minder enthiousiast van raak.
Best lastig allemaal, ik heb nog maar 2,5week

[ Bericht 21% gewijzigd door mad_dog123 op 21-02-2006 17:53:57 ]
pi_35336699
Beetje raar, vragen om een costum X en dan met een triumph als alternatief komen... beter kijken ze eens een stukje weg van die burton shit
pi_35336725
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:16 schreef XL het volgende:

[..]

Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.
Tuurlijk, een hoop mensen zijn lomp bezig.... maar ook voor cracks is het gevaarlijk hoor.
Craig kelly is HEEL iets anders.

Ik kan je nog zo 5 namen geven die afgelopen jaar getraind en wel dood zijn gegaan, ik heb nooit gezegd dat backcountry safe is voor getrainde mensen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:28:23 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35336966
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

Craig kelly is HEEL iets anders.

Ik kan je nog zo 5 namen geven die afgelopen jaar getraind en wel dood zijn gegaan, ik heb nooit gezegd dat backcountry safe is voor getrainde mensen.
Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.
pi_35338414
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:28 schreef XL het volgende:

[..]

Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.
Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:20:24 #271
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35338888
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:09 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.
Logisch... Je hoort de mooie verhalen. Dat wil je ook.
De mens kopieert, dat is niets nieuws.

Duurde eeuwen voordat we kwalitatief goede kopieerapparaten hadden.
We hebben nog even te gaan dus.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:52:42 #272
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35342870
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

edit:

kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:

" How much does the RiderSystem costs
Nothing! Your Swiss Snowboard School supports the costs for you! "
pi_35350830
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:

" How much does the RiderSystem costs
Nothing! Your Swiss Snowboard School supports the costs for you! "
waarschijnlijk bedoelen ze dat als je je inschrijft voor een cursus bij een snowboarschool waar ze lid zijn van de ssbs, dat je dan vanzelf lessen krijgt volgens het ridersystem-principe, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. Vrij zinloze opmerking dus eigenlijk
pi_35354261
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:32 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik krijg net mailtje binnen van Duijvestijn zoetermeer. Ze denken dat de Burton Custom X te smal is voor schoenmaatje 44 en raden de triumph aan. Dit is echter een plank waar ik, qua verhalen dan, minder enthiousiast van raak.
als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)
kan je ook denken aan de baron es

(maargoed die is meer voor maat 46+)
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:08:18 #275
71115 Rnej
I walk the line
pi_35358898
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:57 schreef ddx het volgende:

[..]

als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)
kan je ook denken aan de baron es

(maargoed die is meer voor maat 46+)
hangt er vanaf welke lengte plank.... als je zelf niet zo groot bent, maar wel grote voetjes hebt en dus met maatje 44 op een 156 gaat staan ofzo.. dan wordt het krapjes...
pi_35359459
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:32 schreef mad_dog123 het volgende:

Ik denk ook dat het krap word maar dat is een kwestie van proberen. Alleen ik was er dit weekend en ze hebben ook geen CX meer staan. Alleen nog een 147 . Het zal moeilijk worden om nog een 160 of 164 te vinden denk ik.

Maar wat Thermo zegt je kunt ook verder kijken dan Burton alleen. Waarom ga je niet eens naar een paar shops met je bindingen, boots en je verhaal.
pi_35360615

Shibbie. Snow Games te België gaat door 25 hectare aan sneeuwplezier

150m groene piste, 800m blauwe piste, twee 500m rode piste en 350m zwarte piste. Het duurt nog even, maar eind 2007 zou het op moeten gaan. Op http://www.snowgames.be/ staan een zwik foto's waaronder deze. Ik ben echt benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Vanaf Rotterdam is het ruim 200 km rijden. Landgraaf is ook ruim 200 km. Aangezien Landgraaf redelijk te doen is voor een dagje boarden, moet dit dus ook makkelijk lukken voor een dagje boarden.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:17:47 #278
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35360816
kee dan
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:12:01 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35362557
Tussen Gent en Brussel....
Dat is een half uurtje rijden vanaf de roots van dit halve topic.
pi_35364215
Ik heb een winkel gevonden die nog een Custom X 164 kan leveren, ze houden hem apart en ik ga er idd langs met mijn boots+bindings, even kijken hoe dat gaat werken. mocht het geen succes zijn ga ik me verder orienteren op andere merken
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:02:06 #281
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35364317
kga overmorgen naar L2A en heb nu eigenlijk niet zoveel tijd mer om hier thuis nog spullen te kopen. Weet iemand of je in L2A nog mooie snowboard gear kan kopen zoals jassen en broeken?
pi_35366557
... de meeste steden hebben op donderdagavond toch een koopavond? Ik raad je echt aan om je benodigde gear hier te kopen, want anders ga je flink meer betalen.
Mocht dat geen bezwaar zijn, dan heb je door heel de dorpsstraat een zwik winkels liggen waar je in twee dagen nog niet uitgekeken bent.
pi_35369176
L2A heeft veel crap, 2 vette winkeltjes daar van locals maar de prijzen zijn hoog

XL, First.Descent.2005.DVDRip.XviD-SAPHiRE
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:21:45 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35369331
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:18 schreef Thermo het volgende:
L2A heeft veel crap, 2 vette winkeltjes daar van locals maar de prijzen zijn hoog

XL, First.Descent.2005.DVDRip.XviD-SAPHiRE
Ik zag het. De dvd is sinds gister uit

Mooi medium
pi_35369406
is die dvd ook gewoon te koop / te bestellen. ik wil hem wel orgineel
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:26:46 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35369558
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:23 schreef Kentaro het volgende:
Ja, alleen met de verkeerde regio-code.
Of hij officieel naar Europa komt is nog onduidelijk.

Je kunt hem voor 25 euro ongeveer hebben via Amazon. Verzenden duurt uiterlijk een paar weken.
Ik ga hem ook bestellen en kan hem voor de liefhebber naar de juiste regio rippen. Ik heb mijn bestelling nog niet geplaatst dus weet niet of Amazon ook daadwerkelijk specifiek deze dvd naar Europa stuurt, maar heb een Amerikaans adres achter de hand.
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:41:15 #287
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35370173
quote:
Kentaro, welke schoenmaat heb je (i.v.m. schoenmaat/Custom X vraagstuk hierboven)?

En kan je eens beschrijven waarin je de X vindt verschillen van de simmen?
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:42:27 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35370230
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Kentaro, welke schoenmaat heb je (i.v.m. schoenmaat/Custom X vraagstuk hierboven)?

En kan je eens beschrijven waarin je de X vindt verschillen van de simmen?
Als ik me niet vergis is Kentaro ook gewoon een 42-er.
pi_35373567
De Simmen is een 159 en mijn CX nu is een 164, dus dat verschilt al flink. De Simmen is meer een halfpipe board. Nu heb ik die altijd en overal gereden, dus dat is zeker niet negatief. De CX is meer Freeride. De nose is wat langer en de flex is directioneel. Met andere woorden, de nose is redelijk los waardoor die in de pow pow een betere float heeft, hij wordt stijver richting de tail. Verder is hij (maar daar betaal je flink voor) gewoon meer high tech. Hij heeft Dragon Fly core, wat hem echt heel licht maakt. Een WFO base, die echt heel snel snelheid oppakt en maar blijft versnellen. Carven doen ze allebei als de beste maar de CX heeft iets meer rebound uit de tail. Je kunt de druk als het ware heel mooi in de bocht richting de tail opbouwen en dan *pop* naar de andere kant. Kijk, de Simmen is een top-board waar je alles overal mee kan, maar de CX kan nog net wat meer en alles net wat beter. Ik vind de extra lengte ook wel fijn omdat ik toch wel veel tijd buiten de gebaande paden doorbreng.

oja maatje 41,5
pi_35374651
quote:
Ik ga hem ook orgineel kopen... maar wilde hem wel al zien.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:42:01 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35374853
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:37 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik ga hem ook orgineel kopen... maar wilde hem wel al zien.
Heb je hem al binnen.
Uit de nieuwsgroepen heb ik het niet geprobeerd, dat gaat vrijwel altijd fout. De torrent loopt bij mij, maar ik zie dat daar ook rarretjes inzitten. Zijn die wel in orde?
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:53:01 #292
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35375379
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je hem al binnen.
Uit de nieuwsgroepen heb ik het niet geprobeerd, dat gaat vrijwel altijd fout. De torrent loopt bij mij, maar ik zie dat daar ook rarretjes inzitten. Zijn die wel in orde?
Over een minuut of 10 is hij hier binnen, laat het strax wel weten
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:54:18 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35375439
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Over een minuut of 10 is hij hier binnen, laat het strax wel weten
De torrent neem ik aan....
Dat pauperding komt bij mijn niet op snelheid.... 10k/s max ofzo.

Als ik even een servertje voor je opzet, kun jij hem dan naar me uploaden?
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:01:53 #294
19284 B
van benbenieuwd
pi_35375806
met 812kb/s stroomttie binnen
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:02:34 #295
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35375831
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:09 schreef Kentaro het volgende:
De Simmen is een 159 en mijn CX nu is een 164, dus dat verschilt al flink. De Simmen is meer een halfpipe board. Nu heb ik die altijd en overal gereden, dus dat is zeker niet negatief. De CX is meer Freeride. De nose is wat langer en de flex is directioneel. Met andere woorden, de nose is redelijk los waardoor die in de pow pow een betere float heeft, hij wordt stijver richting de tail. Verder is hij (maar daar betaal je flink voor) gewoon meer high tech. Hij heeft Dragon Fly core, wat hem echt heel licht maakt. Een WFO base, die echt heel snel snelheid oppakt en maar blijft versnellen. Carven doen ze allebei als de beste maar de CX heeft iets meer rebound uit de tail. Je kunt de druk als het ware heel mooi in de bocht richting de tail opbouwen en dan *pop* naar de andere kant. Kijk, de Simmen is een top-board waar je alles overal mee kan, maar de CX kan nog net wat meer en alles net wat beter. Ik vind de extra lengte ook wel fijn omdat ik toch wel veel tijd buiten de gebaande paden doorbreng.

oja maatje 41,5
Ik stelde de vraag omdat ik je Simmen gisteren voor het eerst heb getest in Landgraaf, voordat ik hem komende week in Oostenrijk serieus op de proef ga stellen. Hij was minder stijf dan ik verwachtte, maar wat een vreselijk lekker board, nog net een stukje fijner dan mijn oude SC Duo (159). Je Simmen was trouwens een 162 Maar hij voelt helemaal niet lang aan (ook niet in vergelijking met mijn 156 Atomic Rapture). Sterker nog, ik deed er zonder veel moeite on-piste 360's mee. Carven ging inderdaad prima, zelfs in de bagger van Landgraaf (wat carven betreft: niks boven een keiharde, net geprepareerde piste om 08:30 's ochtends).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, thnx
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:03:17 #296
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35375862
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:54 schreef XL het volgende:

[..]

Apple meuk zeker
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:07:53 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35376029
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:01 schreef B het volgende:
met 812kb/s stroomttie binnen
Die downloadsnelheid moet ik ook kunnen halen.
Misschien heb ik een slechte tracker, zal er eens wat mee gaan klooien.
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:09:40 #298
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35376116
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:54 schreef XL het volgende:

[..]

De torrent neem ik aan....

Als ik even een servertje voor je opzet, kun jij hem dan naar me uploaden?
Hij is binnen, goede kwaliteit (blijft wel divx natuurlijk). Als je even de gegevens mailt kan ik hem morgen voor je uploaden (zodalijk bezoek, en moet eerst nog ftp prog zoeken, installeren etc.)
pi_35376181
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:02 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik stelde de vraag omdat ik je Simmen gisteren voor het eerst heb getest in Landgraaf, voordat ik hem komende week in Oostenrijk serieus op de proef ga stellen. Hij was minder stijf dan ik verwachtte, maar wat een vreselijk lekker board, nog net een stukje fijner dan mijn oude SC Duo (159). Je Simmen was trouwens een 162 Maar hij voelt helemaal niet lang aan (ook niet in vergelijking met mijn 156 Atomic Rapture). Sterker nog, ik deed er zonder veel moeite on-piste 360's mee. Carven ging inderdaad prima, zelfs in de bagger van Landgraaf (wat carven betreft: niks boven een keiharde, net geprepareerde piste om 08:30 's ochtends).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, thnx
Oja, het was mijn Dragon die 159 was, hij voelt inderdaad korter aan Je zal zien dat op snelheid pas goed tot zijn recht komt. Hij zal je zeker niet teleurstellen, en switch rijdt hij waanzinnig goed.
pi_35376241
Hoe haal ik First Decent binnen. Een linkje ofzo... ja ik ben een noob
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:17:34 #301
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35376469
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:12 schreef Kentaro het volgende:
Hoe haal ik First Decent binnen. Een linkje ofzo... ja ik ben een noob
http://www.supremetorrents.co.uk/ even registreren en zoeken op first descent. De torrent staat ook op torrentspy.com, maar daar werkt hij niet (tracker problemen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')