Als ik nu een board koop hoop ik daar ten minste 4 of 5 jaar mee te doen, en als ik de komende 5 jaar weer 2x per jaar op wintersport ga (zoals de afgelopen 2 jaar) verwacht ik toch wel een keertje toe te zijn aan wat "kikkers".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef Thermo het volgende:
[..]
If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!
Je image enzo
1m64 heeft meer grip in de bochten , zeker op snelheid, maar is wat moeilijker in de bocht te krijgenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powderquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:29 schreef mad_dog123 het volgende:
Wat zou voor mij precies het verschil maken tussen een plank van 160 of 164 ? Waar ga je dit het meeste in merken?
Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
164 = meer freeride, stabieler, betere float in de powder
160 = meer freestyle, wendbaarder, makkelijker te spinnen
De custom X is overgens een stijf en duur board. Als je niet over veel ervaring beschikt is het in mijn ogen een beetje zonde om zo'n high tech en duur board te kopen. Als het je al niet remt in je ontwikkeling, haal je er op zijn minst niet alles uit.
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
Er was hier toch laatst iemand die een hippe plank had gekocht en vervolgens problemen had met het rijden omdat hij er niet goed genoeg voor was. Plank reed met hem weg...
Mad dog, jij was een kilo of 80 met een dag of 25 ervaring toch? Zo'n lange custom x is dan misschien wat hoog gegrepen hoor. Heb je afgelopen weken naar de spelen in Turijn gekeken.... de pro's daar rijden Custom X en doen ze echt niet sinds hun 25ste dag hoor. Dat konden ze toen ook nog niet. Ik denk dat het verstandig is om je nieuwe plank een klasse lager uit te zoeken, een gewone Custom is al veel geld voor 3 weken ervaring en zou zeker op de groei zijn. Als het talent tegenzit is dat misschien al te hoog gegrepen.
Oh ja. Ik weet het alweer. Er komen de laatste tijd zoveel 'nieuwe' mensen om een plank vragen dat het wat lastig onthouden is. Jij twijfelde eerst zelfs nog aan de Malolo, maar maakte je zorgen over de korte tail, nietwaar? Als je nooit op andere planken dan je eigen plank hebt gestaan en je nooit interesse hebt gehad in rijeigenschappen en andere planken testen..... Dan is het heel moeilijk om een keuze te maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).
Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding, en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af
Voor de geintresseerde : http://www.ridersystem.net/index_e.htm
Samengevat, nivo, ik denk goed genoeg voor zo een plankje
edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag
(85kilo, 180cm, 44eu, en dit jaar nog met flow)
Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef Thermo het volgende:
R.I.P voor het nederlandse vrouwtje en de andere mensen die de afgelopen dagen weer zijn overleden....
Altijd de waarschuwingen in acht nemen mensen, en vergeet je pieper niet.
Weer een dure les.
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Ga altijd met 2 of 3, neem allemaal een pieper-zoek-ding mee + schepje. Houd minsten 30seconde afstand en weet wat je gaat doen. Houd het weer in de gaten en kijk elke ochtend naar de ontwikkelingen (afgelopen dagen in acht nemen! ).
Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.
Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.
Willen geen geld aan gear ervoor uitgeven etc etc..
Meer dan 30 mensen in een seizoen en het nog niet snappen.
nee nee, ik zet het ook meer dr neer zodat mensen die hier langslezen en het nog niet weten, misschien een hoop elende wordt gespaard...je weet maar nooitquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vertellen. Maar de rest helaas wel.
Mensen hebben allemaal 0 backcountry ervaring, 0 begeleiding gehad en 0 lessen erin.
Willen geen geld aan gear ervoor uitgeven etc etc..
Meer dan 30 mensen in een seizoen en het nog niet snappen.
Craig kelly is HEEL iets anders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:16 schreef XL het volgende:
[..]
Ken je de hele verhalen? Craig Kelly ging ook in lawine dood.
Tuurlijk, een hoop mensen zijn lomp bezig.... maar ook voor cracks is het gevaarlijk hoor.
Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:21 schreef Thermo het volgende:
[..]
Craig kelly is HEEL iets anders.
Ik kan je nog zo 5 namen geven die afgelopen jaar getraind en wel dood zijn gegaan, ik heb nooit gezegd dat backcountry safe is voor getrainde mensen.
Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:28 schreef XL het volgende:
[..]
Ik las in je reactie de aanname dat iedereen maar ongetraind offpiste gaat en dood gaat. Zo zwart wit is het niet.
Logisch... Je hoort de mooie verhalen. Dat wil je ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:09 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is wel zo dat de toename van ongetrainde offpiste mensen @ de bergen zelf al langer op valt, en dat het in de cijfers ook terug te zien is.
kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Nee nee ik denk even dat er een misverstand gaande is. Ik rijd al 8jaar en heb nu 5jaar een eigen plank. Ik ga nu een nieuwe plank kopen, maar kwam er achter dat ik tot nu toe alleen maar heb gereden zonder te letten op planken. Ik had tot een paar weken terug werkelijk geen idee wat het verschil was tussen alle verschillende boards, kortom dit is allemaal vrij nieuw voor mij. Het vreemde is echter dat ik wel veel rij-ervaring heb. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe hoog mijn nivo is, maar ik heb elk jaar prive les gehad en heb (mocht het jullie iets zeggen) van het ridersystem (ssbs) elk mogelijk nivo/pasje gehaald, behalve het hoogste nivo freestyle en park (dat springen enzo was, zoals eerder gezegt, toch niet helemaal mijn ding).
Ook met deze leraar (rasechtige zwitser uit dat gebied, protes du soleil) een aantal keren aan het wandelen gegaan om zo echt fresh powder mee te pakken, je kent het wel, tennisrackets onder, schepje mee, lifesaver-apparaatje-piep-zoek-ding, en dan dus 3uur de berg op lopen en daarna 1,5uur afdaling. Zoals mijn leraar dan zei, ik ken je nu al een aantal jaar en ik zou dit niet met de eerste en de beste doen, want als je op dit eerste stuk zou vallen loopt het niet goed af
Voor de geintresseerde : http://www.ridersystem.net/index_e.htm
Samengevat, nivo, ik denk goed genoeg voor zo een plankje
edit:
Omdat ik de laatste 5 jaar altijd dezelfde board heb gebruikt en daarnaast verder nooit me verdiept heb in verschillende soorten boards, vind ik het lastig om dingen te zeggen als, stijf board, wil ik dat...? Geen idee. Ik vroeg hier dus 2weken terug naar een goed board voor mij, met voorkeur voor freeride en onderweg naar beneden elke jump pakken. Kortom een goede allround plank zou ik het noemen? Toen kwamen we uit bij de burton custom X, en dan zou ik dus zeggen de 160.
Maar goed, mochten jullie nog andere suggesties, op en of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag
(85kilo, 180cm, 44eu, en dit jaar nog met flow)
waarschijnlijk bedoelen ze dat als je je inschrijft voor een cursus bij een snowboarschool waar ze lid zijn van de ssbs, dat je dan vanzelf lessen krijgt volgens het ridersystem-principe, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. Vrij zinloze opmerking dus eigenlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
kheb ff op die site gekeken, maar wat snap ik hier niet aan:
" How much does the RiderSystem costs
Nothing! Your Swiss Snowboard School supports the costs for you! "
als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:32 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik krijg net mailtje binnen van Duijvestijn zoetermeer. Ze denken dat de Burton Custom X te smal is voor schoenmaatje 44 en raden de triumph aan. Dit is echter een plank waar ik, qua verhalen dan, minder enthiousiast van raak.
Best lastig allemaal, ik heb nog maar 2,5week![]()
hangt er vanaf welke lengte plank.... als je zelf niet zo groot bent, maar wel grote voetjes hebt en dus met maatje 44 op een 156 gaat staan ofzo.. dan wordt het krapjes...quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:57 schreef ddx het volgende:
[..]
als de custom x te smal zou zijn (valt wel mee met maat 44 volgens mij)
kan je ook denken aan de baron es
(maargoed die is meer voor maat 46+)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |