als mijn enige doel was om goedkoop uit ze zijn, dan liet ik het wel zoals het is. Het moet er ook goed uitzien. 70 a 80 euro werd me dan wel weer iets te gortig, dan ga ik eerder aan een nieuwe plank denken. 40 euro vind ik wel een mooi bedrag.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:26 schreef B het volgende:
[..]
Je kan ook naar de gamma,praxis,enz en dan koop keukenkastjeplankstickervellen in veel printen en die plakje op je boardnog iets goedkoper![]()
Mijn advies is flow.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:19 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
ik denk ik druk het voorzichtig uit. En voor de ene is 25dagen anders dan voor de andere he. Heb je bijvoorbeeld 25dagen prive-les gehad van echt goede boarder, of heb je zelf 25dagen lopen aankutten. Kan van alles uitmaken natuurlijk!
maarja, ik denk ik herhaal mijn vraag nog even.
-Als ik een Custom X koop en ik zet mijn oude flowbindings hierop, is dat vrij jammer. Iemand een idee voor een redelijk betaalbaar (max300) strapssetje. (of als mijn huidige schoenen mee te nemen zijn, strapsbinding)
jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?quote:
Je mag ook nieuwe flows kopen.....quote:Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
jij zegt nu houd die oude troep + 300euro in plaats van voor 300euro nieuwe kopen?
(flow set was destijds best prijzig...maarja....bij daka gekocht)
Heb je dat altijd gehad?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef mad_dog123 het volgende:
Het enige dat er op staat is flow, met een soort vierkante ruit op zijn kant.
Op de schoenen staat nog iets van "profile"
Kortom ik heb verder geen idee.....
Maarja als ik nieuwe flows koop ben ik volgens mij even veel geld kwijt als ik nieuwe straps koop, en ik denk dat ik met straps mijn voeten vaster op mijn board kan krijgen. Want met flow heb ik het idee dat mijn schoen enige vorm van speling heeft in de binding....
Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januariquote:Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je dat altijd gehad?
Waar zit de speling, meestal is het gewoon slecht afgesteld.
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:49 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Eigenlijk altijd al gehad ja...speling zit vooral bij de hiel. Feit is dat ik er steeds meer last van krijg, of het steeds meer begin te merken. Ik zet de flow dus ook steeds strakker, maar dit knelt je voeten wel af. Kortom afgelopen jaar op een gegeven moment keihard moeten remmen, me board uitgedaan, schoen uitgerukt, en serieus in de -20 (het was nog januari) met voet (kleinere tenen) zitten te masseren....kortom toen dacht ik al, volgend jaar sparen voor nieuwe spullen.
net weer op mijn kamer ge-arriveerd, waar mijn snowboard ook staat. Ik duik er nu in, maar morgenochtend zal ik het eens uitgebreid gaan onderzoeken, nu tijd voorquote:Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
geen idee, maar t ziet er flink vreemd uit, een graatmager mannetje van ongeveer 1m75 met enorme potenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:47 schreef XL het volgende:
[..]
Je hoeft niet te ontkennen dat een verschil van 40 kg gewicht ervoor zorgt dat jullie ervaringen met de plank totaal verschillend zijn.
55 kilo met schoenmaat 46. Wat heeft die gast in godsnaam op zijn voeten laten vallen toen ie klein was?
Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kanquote:Op zondag 19 februari 2006 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
De hiel raakt dus de highback niet overal en kan als de binding dicht is bewegen ten opzichte van de highback? In mijn highback zit een 'golf' voor de hak van mijn schoen, heb je dat ook. Zit daar de ruimte?
Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:26 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
Hier wat fotos van schoen + binding, ik hoop dat het wat verduidelijkt. Ik ga as donderdag weer eens richting snowdome (nu met OV, zodat eigen board mee kan) en dan zal ik even extra letten op waar dingen knellen e.d.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 13:29 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt dezelfde schoen en bijna dezelfde binding als ik.
Fantastische combinatie, lijkt op de foto in prima conditie.
Kun je nog jaren mee vooruit.
Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
en jij hebt geen last van afknellende voeten, zelfs zo erg dat je soms direct moet stoppen omdat je denkt dat je tenen afgestorven zijn?
Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.quote:edit:
en ik heb geen verstand van grootte van bindings+schoenen e.d. , maar gaat dit gewoon passen op die burton custom X ? Schoenmaar is trouwens 44
toch handig dat ik het hier nog even vraag dusquote:Op maandag 20 februari 2006 14:13 schreef XL het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dan zou ik direct nieuwe kopen. Ik doe mijn schoenen 's ochtends aan. Strik ze na de lunch opniew (omdat het toch iets losser gaat zitten) en haal ze dan vaak pas na de apres-ski los. Draag ze dus van een uurtje of 8:45 in de ochtend tot ongeveer 19:30 en het comfort is enorm.
[..]
Je hebt een bindingplaatje voor Burton-boards nodig, omdat die andere inserts hebben.
Zorg eerst dat je weet waarom je pijn hebt. Los dat op, kijk dan voor een andere plank. Neem als je voor een andere plank gaat kijken je binding en schoen mee om te kijken of je geen problemen met toedrag krijgt. Bijvoorbeeld de Custom X is een smalle plank, als je pech hebt komen je tenen over de rand.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:43 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
toch handig dat ik het hier nog even vraag dusJij zegt koop die burton custom x met een 'bindingsplaatje' en het gaat allemaal werken + passen?
gewoon doen, en daarna een zwarte. als je alleen maar op de blauwe blijft pielen leer je veel langzamer dan wanneer je er gewoon voor gaat. wel eerst je bochtjes leren!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef G-SaS het volgende:
heej,
Even voor de grap een snel berichtje uit Niederau, Oostenrijk, mn allereerste wintersport. Ik les nu al 2 ochtenden voor t snowboarden, en morgen een laaste les..en dan heb ik de rest van de week voor mezelf. Heb nog erg veel moeite met een bepaalde bocht (als je met je gezicht gewoon naar voor staat), en ben benieuwd of ik aan het einde van de week een echte (rode?) piste in mn eentje kan doen !
Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boardenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:22 schreef Marjan_K het volgende:
Tja die bochten.....![]()
![]()
![]()
Ooit gaan die nog lukken![]()
ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ikquote:Op maandag 20 februari 2006 16:35 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Komt wel goed, mijn vriendin kwam ook de eerste vakantie huilend de berg af omdat ze het verschrikkelijk eng vond en totaal geen zin meer had. Nu gaat ze dit jaar voor het 5e jaar mee en ze kan perfect met mijn stijl (hard en plat) mee boarden![]()
Het kost je wat tijd en moeite, maar dan heb je er ook echt veel profijt van.
Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een steile rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bochtquote:Op maandag 20 februari 2006 16:37 schreef Marjan_K het volgende:
[..]
ik vind het niet eng maar bochten maken is wel een pre denk ikach er is vast nog hoop voor me
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tis gewoon kwestie van die plank omgooien, gaat op een gegeven moment vanzelf. Wel moet ik af en toe nog even slikken bij een stijle rode piste met erg veel hobbels, dan wil ik nog weleens even inhouden bij de bocht.
Ik bedoel natuurlijk een rode piste met style.. weetjewel!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:
[..]
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.![]()
Heb jij zo'n dikke reet dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef XL het volgende:
[..]
Steil is het pas als je rechtop staat en je kont de sneeuw raakt.![]()
Dat is precies zoals je eruit ziet wanneer je zoals ik 185 cm lang bent en 65 kg weegt.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:56 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Heb jij zo'n dikke reet dan?![]()
[afbeelding]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:37 schreef GenesiZ het volgende:
Jemig wat een sisies hierovorige keer ook al met die foto's van Dropstitch en nu dan met die lekkere weif.
Lastig publiek hier hoor.![]()
Nou, voorruit dan maar.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk interesseert het me geen fuck. Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken. Zulke foto's zijn dan nogal slecht voor je image... heeft zo weinig met de studie te maken (godzijdank). Snowboardplaatjes zo nu en dan kan mijn image nog wel hebben.
Plagiaat!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Het is echter in de bieb goed gebruik veel op elkaars schermen te kijken.
Waar is der vriendin?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Nou, voorruit dan maar.
Op je imago![]()
[afbeelding]
wat het goed doet zijn wetenschappelijk pdf-jes.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Welke type plaatjes valt in de bieb van de faculteit der letteren dan wel in de smaak vraag ik me direct af?
I know, maar kan er dus nog wel aan komenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:49 schreef ForumGek het volgende:
Duotone wordt niet meer gemaakt...
Heb altijd huurboardjes van Duotone gehad, zijn fijne boards !
kickers met een "c"quote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gelezen. Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark
.
If you don't know what the hell you're talking about, then just shut up!quote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
Jah zo heten die jumps toch? Iig ergens gehoord. Maar ik bedoel dus beetje klote in zo'n funpark
.
Dan zou ik wegens oververmoeidheid ook overal kikkers zien rondspringen ja, 2 uur per nacht, pffffft.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:11 schreef Sport_Life het volgende:k heb afgelopen 5 dagen slechts 10 uurtjes geslapen bij elkaar, mag ik?
![]()
als je goedkoop uit wil zijn, kun je beter op ebay/marktplaats kijken, daar staan nogal eens leuke koopjes.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens iemand tips waar ik een goedkoop en goed boardje aan kan schaffen in de uitverkoop ofzo?
Ik ben die huurboards sinds afgelopen weekend echt zat. Werd eerst opgescheept met een soort van "klik-systeem-á-la-Snowworld" na 30 min. wachten, maar dat werkte niet echt, dus ben teruggegaan en ik kon bij een andere snowboardverhuur shop en goed boardje krijgen, ook weer eerst een half uur wachten. Stond uiteindelijk 10:30 op de piste, niet echt prettig als je maar 3 dagen hebt. (weekendski). En voordat ik eindelijk aan die afstellingen gewend was kon ik alweer afdalen om te middag eten.
maargoed vandaar dus, ik heb echt heel weinig te besteden.. iemand tips waar momenteel goede aanbiedingen zijn? Hoeft geen beginnersboardje te zijn, maar ook niet super gevorderd. En beetje freestyle, dus leuk voor offpiste, kikkers, maar ook lange afstanden
Je weet wel... van die groen/bruine beesten. Je ziet ze vaak bij vijvers. Plons is een redelijk bekende.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:52 schreef Kentaro het volgende:
kikkers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |