Even met bronnetje komen en anders geen onzin kramenquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee hoor dat heeft jouw Profeet jullie opgedragen en ik bevestig zijn boodschap![]()
het was een retorische vraagquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemd dat je nog moeite neemt om het me te vragen, na ik tig keer heb neer gezet dat je alles moet verdragen wat mondeling gesproken wordt
ok, mijn antwoord is dus wel duidelijk he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het was een retorische vraag
jouw mening in deze is allang duidelijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ok, mijn antwoord is dus wel duidelijk he?
Je andere standpunt weet ik nu onderhand wel maar op een antwoord van het vet gedrukte zit ik te wachten en uiteraard gaat het over de uitlatingen in brandbare kwestie zoals geopperd zelfs 1 grote islamitische staat compleet met massavernietigingswapensquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry ik ga toch een poging tot vluchten proberen.
Kan je wat specifieker zijn met welke punten je bedoel?
Hetgeen ook duidelijk en letterlijk uit koran geinspireerd isquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jouw mening in deze is allang duidelijken daar kan ik me helemaal in vinden.
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je andere standpunt weet ik nu onderhand wel maar op een antwoord van het vet gedrukte zit ik te wachten en uiteraard gaat het over de uitlatingen in brandbare kwestie zoals geopperd zelfs 1 grote islamitische staat compleet met massavernietigingswapens, persvrijheid inperken e.d.
Wat denk jij zelf over de standpunten van je medegeloofsgenootjes zoals BSB, Meki en die superstrijder?
Vluchtpoging 1 is mislukt.![]()
onrealistisch, en provocerend.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
Het opperen van 1 islamitische staat is zowiezo onrealistisch. En dan met name in deze periode.
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.
Ik kan nu even niets zeggen over wie, wat en waar heeft gezegt. Maar als de geleerden al hebben duidelijk gemaakt dat kruid gebruiken ongepast is wat valt er dan te zeggen van massavernietiginswapens.
En nee er valt niet om heen te lullen met "drastic times, ask for drastic measures" het is absoluut uit den boze en ten strengste verboden van de soenietische islam stroming om onschuldigen te doden met intentie oorlog te winnen.
Als betreffende broeders dat hebben gezegt, sta ik er ook niet achter.
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
onrealistisch, en provocerend.
Maar als ze dat zeggen, weet je dus dat ze het niet eens zijn met die acties. Dat betekent dat ze door moslims niet meer als broeder maar als afvallige worden gezien. Mijnsinsziens juist een goede zaak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.
als er rottigheid wordt uitgehaald en iedereen begint af te geven op de moslimgemeenschap dan is de reactie van de moslims vaak:
"dat zijn geen echte moslims en ze zijn niet representatief voor alle moslims"
ik heb altijd het idee dat broederschap onder moslims alleen voorkomt als ze er profijt uit kunnen halen ...
als je mijn bericht quote ga dan ook in op mijn reactie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.
als er rottigheid wordt uitgehaald en iedereen begint af te geven op de moslimgemeenschap dan is de reactie van de moslims vaak:
"dat zijn geen echte moslims en ze zijn niet representatief voor alle moslims"
ik heb altijd het idee dat broederschap onder moslims alleen voorkomt als ze er profijt uit kunnen halen ...
Waarom zouden ze dat wel mogen? Het volk leeft dan in vrede en veiligheid? Taliban en Iran.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?
Omdat ze zelf voor zich mogen beslissen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat wel mogen? Het volk leeft dan in vrede en veiligheid? Taliban en Iran.
sorry, ik hoorde van een collega dat een imam één grote moslimstaat wilde maken van Europa. Ik legde een link, die ik niet had moeten leggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?
Oke, met veel omwegen komt het wel over denk ik. Ik kan me wel iets voorstellen dat moslims beledigd zijn door die spotprentjes maar met de nadruk op iets. Vergeef me mijn onwetendheid maar als goedgelovige ware moslim zou ik me toch af en toe eens achter mijn oren krabben als ik zie dat geloofsgenoten op een forum gevoelsmatig mijn basisgeloof door het slijk halen zou ik deze er met nadruk op attenderen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je dat niet mag van je geloof, ja, dan houdt het op.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.
Ik kan nu even niets zeggen over wie, wat en waar heeft gezegt. Maar als de geleerden al hebben duidelijk gemaakt dat kruid gebruiken ongepast is wat valt er dan te zeggen van massavernietiginswapens.
En nee er valt niet om heen te lullen met "drastic times, ask for drastic measures" het is absoluut uit den boze en ten strengste verboden van de soenietische islam stroming om onschuldigen te doden met intentie oorlog te winnen.
Als betreffende broeders dat hebben gezegt, sta ik er ook niet achter.
Ja als je het zo ziet snap ik je wel ja, geen enkel systeem laat het toe een nieuwe ideologie over te laten nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sorry, ik hoorde van een collega dat een imam één grote moslimstaat wilde maken van Europa. Ik legde een link, die ik niet had moeten leggen.
Ik ben heir een beetje achtergebleven, voor als nog weet ik niet wat ze letterlijk wel/niet hebben gesproken. En dat ik een ander overtuiging heb betekent niet natuurlijk dat hun fout zitten. Maar als ik iets zou zien, dat echt radicaal tegen de fundamenten van de islam zou schoppen dan had ik er zeker wel wat van gezegt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oke, met veel omwegen komt het wel over denk ik. Ik kan me wel iets voorstellen dat moslims beledigd zijn door die spotprentjes maar met de nadruk op iets. Vergeef me mijn onwetendheid maar als goedgelovige ware moslim zou ik me toch af en toe eens achter mijn oren krabben als ik zie dat geloofsgenoten op een forum gevoelsmatig mijn basisgeloof door het slijk halen zou ik deze er met nadruk op attenderen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je dat niet mag van je geloof, ja, dan houdt het op.
Enlarge me.
sorry mijn foutquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ze zelf voor zich mogen beslissen?
Als de moslims achter Taliban stonden was er wel wereldstrijders/mensen in Afghanistan gaan wonen tijdens periode van Taliban.
Iran wordt naar de wetten van Shia bestuurd, meer in verdiepen voor je conclusies trekt beste klummie
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat andersquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef SocialDisorder het volgende:
ik blijf er overigens bij dat een ware gelovige zich niet aangevallen kan worden door een tekening. Hij weet dat Allah de ongelovigen in het hiernamaals wel zal straffen, als Allah dat nodig acht. Allah is volgens mij de enige die mag oordelen over mensen, heb ik begrepen.
Hoeveel moslim landen hebben VS gesteund en hoeveel landen hebben Taliban gesteund tijdens 9/11?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
sorry mijn fout
Iran wordt bestuurd dmv terreur verpakt in een moslimjasje, niet bepaald een oase van vrede.
Ik kan me niet heugen dat het regime van de Taliban scherp veroordeeld is door de moslimwereld.
Dus een resultaat van je er niet verdiepenquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:28 schreef DaveHarris het volgende:
Ik wordt zo moe van dat gezeik over de ware moslim. 100 moslims 100 stromingen, allemaal heilig overtuigd dat ze het bij het juiste eind hebben. Allemaal vertegenwoordigers van de ware islam; allemaal ware mosilms.
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus een resultaat van je er niet verdiepen
Wat/waar/wanneer/wie doet er even niet toe maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je inmiddels in de 23e deel geen enkele dommebroederreactie hebt gezien die je geloofsfundamenten ondermijnen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben heir een beetje achtergebleven, voor als nog weet ik niet wat ze letterlijk wel/niet hebben gesproken. En dat ik een ander overtuiging heb betekent niet natuurlijk dat hun fout zitten. Maar als ik iets zou zien, dat echt radicaal tegen de fundamenten van de islam zou schoppen dan had ik er zeker wel wat van gezegt.
de aanstekertjes in de ambassades lijken toch erg op straffen. Ook de eisen dat de tekenaars door Denemarken gestraft moeten worden, klinkt niet bijster overtuigend tov het Laatste Oordeel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat anders
quote:
Jama'ah: hun die zich bezighouden met Tafseer van metgezellen en Hadith bij interpreteren van Koran en islams boodschapquote:De boodschapper (saw) heeft gezegd:
De joden raakten verdeeld in 71 of 72 sekten, en de christenen raakten verdeeld in 71 of 72 sekten. En mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 sekten.
(Deze hadith is mede overgeleverd door Abu Dawood, at-Tirmidhi, al Hakim en Ahmad, at-Tirmidi verklaarde deze hadith Sahih.)
In een andere variant, heeft imam Ahmad opgenomen dat Abu Amir Abdullah Bin Luhay heeft gezegd:
Wij verrichtte de hadj met Mu'awiyah Bin Abu Sufyan.Toen we arriveerden in Mekka, stond hij op na het duhr gebed en zei: De boodschapper van Allah (SWT) heeft gezegd:
''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens.''
Deze hadith was ook opgenomen door Abu Dawood, Ahmad en al Hakim alsook anderen, met soortgelijke betekenis maar de volgende opbouw:
''72 zullen in het hellevuur verblijven en een zal in de hemel zijn: dat is de Jama'ah.''
ik let niet op hun reacties eerder op die van niet moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat/waar/wanneer/wie doet er even niet toe maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je inmiddels in de 23e deel geen enkele dommebroederreactie hebt gezien die je geloofsfundamenten ondermijnen.
ik blijf maar in herhaling vallen met radicalen enzoquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de aanstekertjes in de ambassades lijken toch erg op straffen. Ook de eisen dat de tekenaars door Denemarken gestraft moeten worden, klinkt niet bijster overtuigend tov het Laatste Oordeel.
Maar goed, we waren het er al over eens dat dit geen ware moslims zijn. Toch blijft het jammer dat ik de massale tegendemonstraties mis van moslims die het zat zijn dat hun geloof zo misbruikt wordt.
aha, selectief lezen vrindquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik let niet op hun reacties eerder op die van niet moslims
leg mij eens uit waarom de echte moslims, volgens jou meerderheid, zich niet op veel grotere schaal uitspreekt tegen dit misbruik van de Islam.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik blijf maar in herhaling vallen met radicalen enzo
Ik zei niet "echte" moslims ik zei gematigde moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
leg mij eens uit waarom de echte moslims, volgens jou meerderheid, zich niet op veel grotere schaal uitspreekt tegen dit misbruik van de Islam.
Ten eerste zijn er genoeg moslims die geen waarde hechten aan de ahadith en er toch van overtuigd zijn dat ze ware moslims zijn, simpelweg zeggen dat ze dat niet zijn is niet correct. Ten tweede is er een grote diversiteit aan stromingen die wel waarde hechten aan de - of bepaalde -ahadith, nadat zij deze grondig bestudeerd hebben. Alleen een fundamentalist zou zeggen dat dit geen ware moslims zijn, dat ze niet de ware islam beljden.quote:De boodschapper (saw) heeft gezegd:
De joden raakten verdeeld in 71 of 72 sekten, en de christenen raakten verdeeld in 71 of 72 sekten. En mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 sekten.
(Deze hadith is mede overgeleverd door Abu Dawood, at-Tirmidhi, al Hakim en Ahmad, at-Tirmidi verklaarde deze hadith Sahih.)
In een andere variant, heeft imam Ahmad opgenomen dat Abu Amir Abdullah Bin Luhay heeft gezegd:
Wij verrichtte de hadj met Mu'awiyah Bin Abu Sufyan.Toen we arriveerden in Mekka, stond hij op na het duhr gebed en zei: De boodschapper van Allah (SWT) heeft gezegd:
''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens.''
Deze hadith was ook opgenomen door Abu Dawood, Ahmad en al Hakim alsook anderen, met soortgelijke betekenis maar de volgende opbouw:
''72 zullen in het hellevuur verblijven en een zal in de hemel zijn: dat is de Jama'ah.''
Jama'ah: hun die zich bezighouden met Tafseer van metgezellen en Hadith bij interpreteren van Koran en islams boodschap
Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit. Dat is ook in de koran opgenomen en door de eerste 4 kaliefs geaccepteerd als feit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:50 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ten eerste zijn er genoeg moslims die geen waarde hechten aan de ahadith en er toch van overtuigd zijn dat ze ware moslims zijn, simpelweg zeggen dat ze dat niet zijn is niet correct. Ten tweede is er een grote diversiteit aan stromingen die wel waarde hechten aan de - of bepaalde -ahadith, nadat zij deze grondig bestudeerd hebben. Alleen een fundamentalist zou zeggen dat dit geen ware moslims zijn, dat ze niet de ware islam beljden.
alle hadith zijn zo overgeleverd slimmerik, van ik heb de profeet horen zeggen,of de profeet zei. Er zijn 73 sekten in de islam. Mijn argument is gebasseerd op een hadith jouwe maar op je eigen mening.quote:Nog een kleine correctie, het is niet de boodschapper die gezegd heeft, maar er is door iemand anders gezegd dat de boodschapper gezegd heeft. Klein maar toch een heel wezelijk verschil. Ook zijn er natuurlijk veel meer dan 73 stromingen binnen de islam, maar dat terzijde.
be more specific.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen de moslims op fok! zich nog een keer negatief uitspreken over de reacties van hun 'broeders'? just for my sake.
nou dat de reacties volledig buiten proporties zijn en dat ze zich schamen dat een imaam olie op het vuur heeft gegooit door enkele schokkende extra prenten mee te nemen.quote:
Dit is het standpunt van een fundamentalist, hier kan ik dus niets mee. Het is trouwens algemeen bekend dat het overgrote deel van bjiv. de ahadith die overgeleverd zijn door Aboe Hoeraira vandaag de dag verworpen worden. Die verwijzing waar je het over hebt in de koran, waar staat dat? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Als de koran spreekt over andere geschriften dan bedoeld het de voorafgaande bijbelse boeken, niet de ahadith die veel later samengesteld is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit. Dat is ook in de koran opgenomen en door de eerste 4 kaliefs geaccepteerd als feit.
Dus, als je zegt dat de profeet heeft gezegd dan is dat onjuist. Aboe Hoeraira heeft gezegd dat, of Aisha heeft gezegd dat. Wezenlijk verschil. De authenticiteit ervan komt dus op het bordje van de overleveraar en niet op die van Mohammed.quote:alle hadith zijn zo overgeleverd slimmerik, van ik heb de profeet horen zeggen,of de profeet zei. Er zijn 73 sekten in de islam. Mijn argument is gebasseerd op een hadith jouwe maar op je eigen mening.
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou dat de reacties volledig buiten proporties zijn en dat ze zich schamen dat een imaam olie op het vuur heeft gegooit door enkele schokkende extra prenten mee te nemen.
he he... eindelijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslims
Ahadith van Aboe hoeraira zijn verworpen is rechtstreeks onzin en klopt van geen kantenquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dit is het standpunt van een fundamentalist, hier kan ik dus niets mee. Het is trouwens algemeen bekend dat het overgrote deel van bjiv. de ahadith die overgeleverd zijn door Aboe Hoeraira vandaag de dag verworpen worden. Die verwijzing waar je het over hebt in de koran, waar staat dat? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Als de koran spreekt over andere geschriften dan bedoeld het de voorafgaande bijbelse boeken, niet de ahadith die veel later samengesteld is.
[..]
Dus, als je zegt dat de profeet heeft gezegd dan is dat onjuist. Aboe Hoeraira heeft gezegd dat, of Aisha heeft gezegd dat. Wezenlijk verschil. De authenticiteit ervan komt dus op het bordje van de overleveraar en niet op die van Mohammed.
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslims
ik voel nu wel vooruitgangquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.
Ja nu nog de andere pak hem beet 1.3 miljard moslims tot dezelfde uitspraak, zonderquote:
met jou voel ik achteruitgang zucht.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:24 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja nu nog de andere pak hem beet 1.3 miljard moslims tot dezelfde uitspraak, zonder
een maar, bewegen en dan komen we vooruit.
zucht.......
de mooiste vooruitgang die we zullen gaan zien is de vooruitgang waarbij moslims actief gaan helpen uit hun gelederen de extremisten aan te pakken samen met de niet-moslims.quote:
so truequote:Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mooiste vooruitgang die we zullen gaan zien is de vooruitgang waarbij moslims actief gaan helpen uit hun gelederen de extremisten aan te pakken samen met de niet-moslims.![]()
Een doorn in de voet is moeilijk te vinden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef SocialDisorder het volgende:
the world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who see evil and do nothing
Dit lijkt me wel een mooi onderwerp om over met je in discussie te gaan, zal binnenkort een topic in WFL openen. Ik wil je nu niet voor het blok zetten, maar een eye opener kan natuurlijk nooit kwaad. Kijk eens naar de onderstaande overleveringen uit Sahih Moeslim;quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ahadith van Aboe hoeraira zijn verworpen is rechtstreeks onzin en klopt van geen kanten
geen enkel moslim mag hadith die zijn opgenomen in sahih gradatie van Buchari en muslim verwerpen het is ten strenge verboden en zo een daad ontvangt zeer zeker geen steun van de moslims.
Ik zet 5 a4tjes in engels Turks/Arabisch voor jou neer dat elke argument van jou ontkracht.quote:
Wel als het niet plaatsen van die doorn een onleefbare maatschappij tot gevolg heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een doorn in de voet is moeilijk te vinden.
En de doorn in het hart?
Zag iemand die,
dan deed hij nooit een ander verdriet.![]()
Plaatsen van een doorn veroorzaakt juist een onleefbare maatschappijquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wel als het niet plaatsen van die doorn een onleefbare maatschappij tot gevolg heeft.
hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.
1. Waarom meteen? Sta je te springen om erover in debat te gaan? Zou wel een goede zaak zijn hoor, maar geduld is een schone zaak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zet 5 a4tjes in engels Turks/Arabisch voor jou neer dat elke argument van jou ontkracht.
Als je serieus in discussie wilt:
1- Open meteen een topic erover.
2- Zet bron er onder van welke site je het hebt.
3- Doe het in je eigen woorden.
4- Doe het in Nederlands.
kopieren/plakken neem ik niet serieus.
Dat had je gedacht. Het niet plaatsen van die doorn zorgt echter voor extreme intolerantie en mondt, dankzij het ontbreken van een corrigerend vermogen van de maatschappij, onontkoombaar uit in een gweldsorgie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Plaatsen van een doorn veroorzaakt juist een onleefbare maatschappij
1- Als je geduldig wilt zijn, goed dan wacht ik geduldig tot je er een topic over opent.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:48 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
1. Waarom meteen? Sta je te springen om erover in debat te gaan? Zou wel een goede zaak zijn hoor, maar geduld is een schone zaak.
2. De overleveringen komen van http://www.usc.edu/dept/MSA/
3. Ik heb in mijn eigen woorden gesproken wat ik wou zeggen, de overleveringen zelf tonen de verschillen aan.
4. Om eigenhandig te gaan vertalen is ook weer zo wat, kost bovendien nogal wat tijd. EDIT: wanneer komt nou eens 1 van de 1000en islamitische stichtingen op de proppen met een Nederlandse vertaling van alle overleveringen.....
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
áls er een wereldoorlog komt, zal de VS waarschijnlijk het hele Oosten de tyfus laten krijgen met hun olie. Dan tuffen wij vrolijk rond op onze waterstofmobiles.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval isquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat had je gedacht. Het niet plaatsen van die doorn zorgt echter voor extreme intolerantie en mondt, dankzij het ontbreken van een corrigerend vermogen van de maatschappij, onontkoombaar uit in een gweldsorgie.
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.
in dat geval.. zou jij ook de nuance moeten kunnen aanbrengen om te zeggen.. ik vind het een domme actie van die krant... maar om dan direct heel Europa er bij te halen.
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Ja, dat vond ik dus ook al raar. Maar waarschijnlijk worden deze producten geboycot om die 36 miljard euro per jaar te kunnen behalen. Dus wij zouden er dan ook onder kunnen lijden, nicequote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?
Het kunnen misschien produkten zijn die fabrieken in denemarken hebben of waar deense aandeelhouders grote belangen in hebben ....quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
kijk als ik de vrijheid van meningsuiting steun, dat is dat geen steunbetuiging aan het beledigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.
ik denk dat men ook heeft onderschat dat de prenten zoveel pijn zouden doen. ook bij de gemiddelde moslim die dus niet de straat opgaat. zoiets?![]()
Precies, daar zal het waarschijnlijk aan liggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met aanleveren van onderdelen van? Zit er niet een Deense chip in de Nokia ofzo?
Of zou het met aandelen te maken hebben?
fuck, ik bedenk me, eigenlijk heb ik nog nooit een Jylland Posten gekocht ... toch ben ik ook voor de vrijheid van meningsuiting en voel weinig affiniteit met Radikale brandstichtende moslims ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval is
Krant? Het is afkomstig vanuit een mail. Ik probeer ff te achterhalen waar het mailtje van afkomstig is. Zo ver ik het heb begrepen is het afkomstig van iemand uit Microsoft. Die heeft het doorgestuurd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
tuuuuurlijk laten we een compleet land, alle inwoners alle bedrijven in dat land en de beurs beinvloeden door een prentje..
logisch..
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Jij snapt mijn punt wel denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik ben trouwens ook voor vrijheid van religie, ondanks het feit dat ik er een hekel aan heb..
snap je het verschil ?
Het bedrag is een beetje zelfoverschatting van de economische macht van de moslimwereld.quote:Caption: A Jordanian Muslim woman poses with a received message on her mobile phone saying ‘If we keep boycotting Danish Products till next summer they will lose at least 36 billion EURO’, in Amman Jordan, Febuary 1, 2006. A French newspaper reprinted on Wednesday a series of 12 Danish newspaper cartoons depicting the Prophet Mohammad that have sparked protests in the Muslim world and prompted Saudi Arabia to recall its ambassador from Denmark. REUTERS
Daar twijfel ik nogal aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).quote:
Denen hebben net als Nederlanders en Engelsen aandelen in ongeveer elk bedrijf op deze aardkloot dan kunnen ze dus echt niks meer kopenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
Zouden de Denen helemaal geen aandeel hebben in deze producten? Ik vind het ook erg opvallen inderdaad dat er 3 Turkse produkten er tussen zitten. Misschien is dit een achterlijke poging om Turkije ook even te straffen...''Jullie moslim maar toch achter Europa staan, dan wij ook jullie boycotten!'' ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:14 schreef Pony-Lover het volgende:
Arla, is idd Deens.
Nescafe, is Zwitsers.
Pepsi, Amerikaans.
Milka, Nestle dus Zwitsers.
Tamek, is volgens mij zo Turks als wat.
Dove, Unilelever dus Nederlands/Brits.
Danone, is een Frans bedrijf.
Pinar, is Turks.
Vivident, is volgens mij een Italiaans tandpasta merk, wie de eigenaar is weet ik niet.
FIRST, ?
Maret, er zijn nogal veel bedrijven die zo heten waaronder Tsjechische, Turkse en Indonesische.
Nokia, is Fins.
NIVEA, is Duits.
Ipana, Ipana is een Turks merk tandpasta, ook geen idee wie de eigenaar is.
Rejoice, ?
Fruka ?
Burger King. is Amerikaans
Ik kon niet alles zo snel vinden en van sommige merken zijn de eigendomsverhoudingen niet geheel helder maar een ding is duidelijk de meeste merken/bedrijven in het lijstje zijn niet Deens. Er staan opvallend veel Turkse dingen tussen en ook het oproepen tot boycotten van tandpasta vind ik er mooi.
Dus voor de moslimfundametalisten op dit forum: ga eens even uitzoeken wat we echt niet moeten kopen als we de Denen willen pesten.![]()
Je hebt niet alleen "positieve terreur" in de vorm van het uiten van al dan niet lastrelijke taal, maar ook "negatieve tereur" in de vorm van het anderen opleggen van jouw denkbeelden (= het rekening houden met gevoeligheden, gevoeligheden waar je uiteraard zelf van uitmaakt of ze gevoelig zijn).quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.
Als een dialoog het niet oplost lost niets het op, tenzij je geweld gaat raadplegen en mensen onder dwang gaat zetten.
vorige eeuw was het met Rusdie, 21 eeuw met Denemarken het blijft gewoon een gevoelig onderwerp
Een punt/front waar ik met mijn cultuur gevoelig/zwak voor ben heeft een buitenstaander niets mee te maken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen "positieve terreur" in de vorm van het uiten van al dan niet lastrelijke taal, maar ook "negatieve tereur" in de vorm van het anderen opleggen van jouw denkbeelden (= het rekening houden met gevoeligheden, gevoeligheden waar je uiteraard zelf van uitmaakt of ze gevoelig zijn).
Jawel, zo ben ik helemaal niet gevoelig voor die spotprenten, en als ik daar rekening mee moet gaan houden zal je indirect dus jouw normen en gevoeligheden aan mij opleggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een punt/front waar ik met mijn cultuur gevoelig/zwak voor ben heeft een buitenstaander niets mee te maken.
nein, mijn normen en waarden zijn om ze te verdragen, maar als je natuurlijk prentjes steeds in me gezicht zou drukken. Tjaah iedereen is menselijk en zou los van me religie zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jawel, zo ben ik helemaal niet gevoelig voor die spotprenten, en als ik daar rekening mee moet gaan houden zal je indirect dus jouw normen en gevoeligheden aan mij opleggen.
Het is goed dat de Britse haatimam celstraf heeft gekregen, al heeft het ook een wrange nasmaak, omdat racisten/islamofoben in het verleden zijn vrijgesproken voor het aanzetten van haat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen de moslims op fok! zich nog een keer negatief uitspreken over de reacties van hun 'broeders'? just for my sake.
Mischien is het helemaal niet zo'n gek idee om al die landen in het MO te boycotten, inclusief het toerisme, behalve de olie. Gevolg is het MO voor het verkrijgen van buitenlandse valuta volledig afhankelijk worden van olie-export. Met weer als gevolg dat die landen olie niet meer als afpersmiddel kunnen gebruiken, ze draaien zichzelf dan letterlijk de nek omquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:20 schreef ed_reeb het volgende:
[..]
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...![]()
Heb ik al een paar keer gedaan. Maar niemand wil het horen. Mensen horen mij maar al te graag als ik op het scherpst van de snede debatteer extreme dingen zeggen en daarmee dan blij zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
Dat zeg ik al de hele tijd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:15 schreef LXIV het volgende:
Laten wij eens een algehele handelsboycot afkondigen met de moslimwereld. Die olie pompen we zolang wel uit de Noordzee, Venezuela, Rusland en Irak.
Wat hebben die moslims dan nog over? Niks, helemaal niks. Geen enkele multinational, geen enkele fabriek die ook maar iets zinnigs produceert. Zandhappen is alles wat ze rest.
Zelf niet in staat om ook maar het simpelste, laag-technologische product te fabriceren. Zelfs de olie moet door westerse maatschappijen opgepompt worden, omdat ze na 90 jaar nog steeds niet over de know-how beschikken. Laat staan dat ze óóit in staat zullen zijn computers, GSM's, GPS'n, vliegtuigen of autos te produceren. Ze kunnen feitelijk helemaal niks, behalve in het zand zitten en hun hand ophouden.
Ik wens ze veel succes met hun boycot en doe mee. Vanaf nu geen enkel westers product meer naar de moslimwereld. Kijken hoe snel ze op hun knietjes aankomen janken of ze alsjeblieft wat graan mogen kopen.
Dus al die relschoppers en brandbomfundi's zijn géén ware moslims?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat anders
oordeel over geloof is alleen bij Godquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dus al die relschoppers en brandbomfundi's zijn géén ware moslims?
Dat is hoe dan ook noodzakelijk. Alleen hoor ik zelfs nu met deze hoge olie-prijzen geen enkel initiatief van De Balk, of welke bestuurder dan ook. Afgezien dan van Bush die zo nu en dan vrijblijvende babbeltjes verkondigd. Was George trouwens niet opweg naar Mars?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat zeg ik al de hele tijd.
Laten we in het westen meer tijd en geld steken in het ontwikkelen van een alternatief voor olie.
...........
tsjah, zo maak je er makkelijk vanafquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordeel over geloof is alleen bij God
Nogmaals ik zal over niemand geloof oordelenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
tsjah, zo maak je er makkelijk vanaf
Wat vind jij er zelf van? Of de moslimbroeders die jij kent? Dat is wat telt hier en nu..
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordeel over geloof is alleen bij God
What about cosmetische artikelen, plastic, asfalt voor wegen en dakbedekking, smeermiddel voor machines, grondstoffen voor de chemische industrie etc?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat zeg ik al de hele tijd.
Laten we in het westen meer tijd en geld steken in het ontwikkelen van een alternatief voor olie.
Er is maar 1 land in het midden-oosten die NIET afhankelijk is van olie, en dat is dubai.
De rest zakt zodoende terug af naar een niveau van voor de industriele revolutie.
Wat nog leuker is... doordat ze geen geld meer krijgen kunnen ze geen wapens meer kopen waardoor ze in geen enkel opzicht nog een dreiging vormen voor het westen.
Zij hebben ons nodig om te bestaan. Wij hebben hun niet nodig om te bestaan. Zonder olie krijgen we het wellicht erg moeilijk voor een korte periode, maar in deze periode wordt natuurlijk 10000% meer energie gestoken in het ontwikkelen van alternatieven. Tis ff afzien, maar we komen er wel weer bovenop.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)e_in_teheran_aa.htmlquote:Ongeveer 200 demonstranten hebben vandaag stenen gegooid naar de Britse ambassade in Teheran uit protest tegen de spotprenten en het standpunt dat Londen inneemt in het Iraanse atoomdossier. De betogers hebben meerdere ruiten vernield alvorens er werd ingegrepen door de oproerpolitie. Groot-Britannië is een van de Europese landen waar de pers de spotprenten niet heeft gepubliceerd. Wel hebben de Engelsen samen met Frankrijk en Duitsland ervoor gezorgd dat het Iraanse atoomdossier door wordt geschoven naar de VN-veiligheidsraad.
waar heb jij het over?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.
Hier heb ik het over;quote:
quote:oordeel over geloof is alleen bij God
quote:een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen
quote:Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit.
Maar het met geweld uitleven van frustraties zoals het volk in beiroet etc.. nu doet keur je dan ook af? Volgens mij zegt de koran namelijk niks over het met geweld oplossen van dit soort kinderachtighedenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals ik zal over niemand geloof oordelen
als iemand zegt datie een moslim is blijft hij mijn broeder, maar als ze openlijk in strijd zijn met de koran.. Dan distanieer ik me wel
Dan weet jij niet wat oordelen betekend. Ik vraag me alleen af wat je link met de Islam is, je denkt er veel vanaf te weten, je bent zelf geen Moslim blijkt, je spreekt Arabisch (Egyptisch). Wie of wat ben je???quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Spreken over ware moslims zoals jij deed kan dus ook eigenlijk helemaal niet.
dus?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:03 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hier heb ik het over;
[..]
[..]
[..]
Banshee ben jij het daarmee eens?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:05 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dus spreek je jezelf nog al tegen.
ik keur het af, maar ik ga ze niet ongelovig verklaren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar het met geweld uitleven van frustraties zoals het volk in beiroet etc.. nu doet keur je dan ook af? Volgens mij zegt de koran namelijk niks over het met geweld oplossen van dit soort kinderachtigheden
Uiteraard niet. Maar DaveHarris richt zich heel eenzijdig op de berichtgeving omtrent de Islam, hij leest alleen datgene wat tegen de Islam is. Hij komt ook vaak aan met zaken waarvan hij denkt dat het feiten zijn maar dit juist niet het geval is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Banshee ben jij het daarmee eens?
Of je spreekt jezelf tegen, of je bent geen ware moslim zoals je die zelf beschreef. Een ware moslim zou namelijk geen oordeel vellen, dat doet Allah zeg je aan de ene kant. Maar aan de andere kant zeg je dat diegene die overleveringen verwerpen geen ware moslims zijn. Misschien niet helemaal de bedoeling maar zo komt het op mij over.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Banshee ben jij het daarmee eens?
Sjoekran agie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar DaveHarris richt zich heel eenzijdig op de berichtgeving omtrent de Islam, hij leest alleen datgene wat tegen de Islam is. Hij komt ook vaak aan met zaken waarvan hij denkt dat het feiten zijn maar dit juist niet het geval is.²
Ik ben geen ware moslim in de zin dat ik het beweer. een moslim probeert een ware moslim te worden, als je beweerd dat je het hebt dan heb je last van hoogmoed, en dus geen ware moslim. Ik zeg dat hun die ware overleveringen verwerpen geen ware moslims zijn op basis van wat er in de koran staat. Dat je de profeet moet volgen. Verdiep je een wat meerquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:09 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Of je spreekt jezelf tegen, of je bent geen ware moslim zoals je die zelf beschreef. Een ware moslim zou namelijk geen oordeel vellen, dat doet Allah zeg je aan de ene kant. Maar aan de andere kant zeg je dat diegene die overleveringen verwerpen geen ware moslims zijn. Misschien niet helemaal de bedoeling maar zo komt het op mij over.
Dat is dus zijn probleem, hij komt vaak niet verder dan citaten of Engelse quotes. Wat valt er dan nog te discussieren?quote:
Woellahi agie, de da3a wah was zelfs verplicht tegen Aboe djahl enzo dus ik durf niet hoop op te geven of dialoog te stoppenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus zijn probleem, hij komt vaak niet verder dan citaten of Engelse quotes. Wat valt er dan nog te discussieren?²
Kijk, hierin ligt dus de vicieuze knoop van al het moslimgeweld van de laatste jaren... als moslims elkaar niet mogen veroordelen in hun (vaak laffe en onzinnige) daden, wie mag het dan wel? Zeker geen niet-moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik keur het af, maar ik ga ze niet ongelovig verklaren.
Klopt, klopt. Maar hadith zegt wel als je over geloof oordeelt van wie dan ook, dat je zelf uit geloof kan stappen.
Die olie halen we wel uit de VS, Rusland of andere landen. No problem.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
What about cosmetische artikelen, plastic, asfalt voor wegen en dakbedekking, smeermiddel voor machines, grondstoffen voor de chemische industrie etc?
Olie is belangrijker dan je denkt.
De islamitische congres gaat zich hier heen over buigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kijk, hierin ligt dus de vicieuze knoop van al het moslimgeweld van de laatste jaren... als moslims elkaar niet mogen veroordelen in hun (vaak laffe en onzinnige) daden, wie mag het dan wel? Zeker geen niet-moslims
Daarmee los je deze spiraal van geweld dus nooit op![]()
Ben ik met je eens waarde broeder. Alleen één probleem is dat veel mensen hem hier als een autoriteit zien, maar inhoudelijk komt hij niet verder dan Islam-gebash. Eerlijk is eerlijk, hij kan goed trollen, soms brengt hij zijn zaken op een zeer kwalijke manier met uiteraard de intentie kwaad bloed te zetten bij de MoslimFok!Kers, dat dit dan niets oplevert lijkt hem niks uit te maken, een soort Akkersloot dus.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:13 schreef Super7fighter het volgende:
DaveHarris gebruikt de eeuwenoude, middeleeuwse missionarismethoden om fitnah te zaaien onder moslims. Truukjes die al heel lang bekend zijn bij moslims. Negeren die hap, opdat we een zuivere discussie kunnen blijven voeren.![]()
Waarom openlijk? We doen het op onze manier.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:17 schreef kamagurka het volgende:
M.a.w: misschien moeten mede-moslims eens een standpunt innemen en de geweldadige moslims openlijk ter verantwoording roepen op basis van hun geloofsbelijding!
eerste excuus is al vanuit libanon gekomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:17 schreef kamagurka het volgende:
M.a.w: misschien moeten mede-moslims eens een standpunt innemen en de geweldadige moslims openlijk ter verantwoording roepen op basis van hun geloofsbelijding!
gelukkig hebben we jou nog. jouw posts leveren altijd wel iets opquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik met je eens waarde broeder. Alleen één probleem is dat veel mensen hem hier als een autoriteit zien, maar inhoudelijk komt hij niet verder dan Islam-gebash. Eerlijk is eerlijk, hij kan goed trollen, soms brengt hij zijn zaken op een zeer kwalijke manier met uiteraard de intentie kwaad bloed te zetten bij de MoslimFok!Kers, dat dit dan niets oplevert lijkt hem niks uit te maken, een soort Akkersloot dus.²
de regering in Libanon heeft er dan ook weer baat bij om het geheel in de schoenen te schuiven van de Syriërsquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eerste excuus is al vanuit libanon gekomen.
Omdat het dan meer indruk maakt dan als je zwijgend gaat zitten toekijkenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom openlijk? We doen het op onze manier.²
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eerste excuus is al vanuit libanon gekomen.
boeit niet een excuus is gegevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de regering in Libanon heeft er dan ook weer baat bij om het geheel in de schoenen te schuiven van de Syriërs
Je bent niet de eerste die dat beaamd. Klopt inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
gelukkig hebben we jou nog. jouw posts leveren altijd wel iets op
De koran vermeld helemaal niets over de authenticiteit van de overleveringen, waarvan deze door derden bevestigd zouden moeten zijn. Het standpunt wat je inneemt, dat iemand die een of meerdere of alle overleveringen verwerpt als niet authentiek zijnde geen ware moslim is, is een puur religieus standpunt dat net zo goed zijn weerklank vindt in de koran als dat het door de koran verworpen kan worden. Het is niet aan jou om daar een oordeel over te geven, alleen Allah is daartoe in staat zeg je zelf in een andere post. Soenieten die zeggen dat Sji`ieten verkeerd zijn omdat ze andere overleveringen gebruiken, zijn in de ogen van een niet-moslim als ik, evengoed "ware moslims" als iemand die ze niet verwerpt. Ik vind het voor neit-moslims niet gepast om een waardeoordeel uit te spreken over interne religieuze discussies die binnen islam z`n gang vinden. Okee, vanuit historisch perspectief kan men niet om de ahadith heen maar dat is geen religieus standpunt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg dat hun die ware overleveringen verwerpen geen ware moslims zijn op basis van wat er in de koran staat. Dat je de profeet moet volgen. Verdiep je een wat meer
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:25 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
De koran vermeld helemaal niets over de authenticiteit van de overleveringen, waarvan deze door derden bevestigd zouden moeten zijn. Het standpunt wat je inneemt, dat iemand die een of meerdere of alle overleveringen verwerpt als niet authentiek zijnde, is een puur religieus standpunt dat net zo goed zijn weerklank vindt in de koran als dat het door de koran verworpen kan worden. Het is niet aan jou om daar een oordeel over te geven, alleen Allah is daartoe in staat zeg je zelf in een andere post. Soenieten die zeggen dat Sji`ieten verkeerd zijn omdat ze andere overleveringen gebruiken, zijn in de ogen van een niet-moslim als ik, evengoed "ware moslims" als iemand die ze niet verwerpt. Ik vind het voor neit-moslims niet gepast om een waardeoordeel uit te spreken over interne religieuze discussies die binnen islam z`n gang vinden. Okee, vanuit historisch perspectief kan men niet om de ahadith heen maar dat is geen religieus standpunt.
achzooquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:29 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Goed dat er een excuus is gekomen, dus...
mij boeit het niet. ook al geven ze geen excuus. zij kunnen er ook niets aan doen. beter zou er een excuus komen van de personen die het geweld hebben gepleegdquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
boeit niet een excuus is gegeven
ik vind het toch een mooi gebaar.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mij boeit het niet. ook al geven ze geen excuus. zij kunnen er ook niets aan doen. beter zou er een excuus komen van de personen die het geweld hebben gepleegd
alleen zo nutteloosquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vind het toch een mooi gebaar.
dan moet je bij de media zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:34 schreef L.Denninger het volgende:
maar waarom kunnen al die mensen met die mooie boeken mij net gewoon even overal buiten laten ?
your misssing t the point, ze laten zo zien dat niet iedereen in Libanon 8er bestorming @ ambassade stond.quote:
ze hebben zich verontschuldigd omdat ze als regering verantwoordlijk zijn voor de veilighied van de Denen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
boeit niet een excuus is gegeven
ja, dat dacht men natuurlijk. er wonen miljoenen mensen in Libanonquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
your misssing t the point, ze laten zo zien dat niet iedereen in Libanon 8er bestorming @ ambassade stond.
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ze hebben zich verontschuldigd omdat ze als regering verantwoordlijk zijn voor de veilighied van de Denen.
De Deense regering kan zich niet verontschuldigen omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitlatingen in een krant.
Snap ie ?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:13 schreef Super7fighter het volgende:
DaveHarris gebruikt de eeuwenoude, middeleeuwse missionarismethoden om fitnah te zaaien onder moslims. Truukjes die al heel lang bekend zijn bij moslims. Negeren die hap, opdat we een zuivere discussie kunnen blijven voeren.![]()
waarvan de president en opperleger bevelhebber Christen zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, dat dacht men natuurlijk. er wonen miljoenen mensen in Libanon
ik zou hier graag nog een antwoord op krijgenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:34 schreef L.Denninger het volgende:
Maaruhm, als ik me nou buiten al dit gezeik wil houden en jullie whatever-vereerders het allemaal samen wil laten uitvechten, hoe doe ik dat dan ?
Ik heb het gevoel alsof ik in al jullie problemen betrokken wordt terwijl ik geen donder te maken heb met om het even welk boek jullie aanhangen of welke tekenfilm of strip jullie allergisch voor zijn.
Het zal me m'n anus oxyderen waar jullie allemaal wel of niet in geloven, wat jullie denken te weten of waar je voor mijn part opgewonden van raakt (cartoons, onthoofdingen, kruistochten in Irak, zwarte sokken op Urk..),
maar waarom kunnen al die mensen met die mooie boeken mij net gewoon even overal buiten laten ?
We wachten nog op excuses van Iran.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.
Oh ik dacht dat jou standpunt was dat de Deense regering zich moet veronschuldigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.
waar wordt jij mee betrokken dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
ik zou hier graag nog een antwoord op krijgen![]()
Iran is een trots land,quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Klummie het volgende:
[..]
We wachten nog op excuses van Iran.
Deens regering moet maar doen wat ze willen,quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat jou standpunt was dat de Deense regering zich moet veronschuldigen.
Maar als dat niet zo is.. respect![]()
Nou, als nationale veiligheidsniveau's een graadje omhoog gaan betekent dat meestal dat het minder veilig is geworden op straat..quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waar wordt jij mee betrokken dan?
dus Mohammed en niet radicale moslims kunnen rustig blijven omdat ze weten dat er nog een straf zal volgenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:42 schreef Triggershot het volgende:
Allah stelt Mohammed gerust
“En wij zullen de verantwoordelijkheid over degenen die de spot drijven met jou voor Ons nemen!”
een moslim is even zwak voor een aanslag/oorlog als jij hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou, als nationale veiligheidsniveau's een graadje omhoog gaan betekent dat meestal dat het minder veilig is geworden op straat..
Verder hou ik niet zo van dreigementen van aanslagen, oorlogen etc..
allebei helaasquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Een trots land of een koppige dictatuur ?
Ja .. als dat in het hiernamaals is.. prima.. En mensen niet nu in de naam van Allah voor eigen rechter gaan spelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deens regering moet maar doen wat ze willen,
Allah stelt Mohammed gerust
“En wij zullen de verantwoordelijkheid over degenen die de spot drijven met jou voor Ons nemen!”
Ik vrees het ergste, overigens je sarcastische opmerking voegen echt geen waarde aan een discussie hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dus Mohammed en niet radicale moslims kunnen rustig blijven omdat ze weten dat er nog een straf zal volgenWat geruststellend
ik heb geen idee of het hiernamaals zal zijn of op Aarde.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ja .. als dat in het hiernamaals is.. prima.. En mensen niet nu in de naam van Allah voor eigen rechter gaan spelen.
Zolang diegene die in Denemarken wonen, zich tijdens het aardse bestaan, maar aan de Deense wet houden. Vind ik alles best.
geloofsovertuigingen voegen ook niets toequote:Op woensdag 8 februari 2006 17:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste, overigens je sarcastische opmerking voegen echt geen waarde aan een discussie hoor.![]()
voegen genoeg toe dat een moslim niets heeft te ondernemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geloofsovertuigingen voegen ook niets toe
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geloofsovertuigingen voegen ook niets toe
nee, dat is jouw overtuigingquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voegen genoeg toe dat een moslim niets heeft te ondernemen.
d8 dat hier om prentjes en islam overtuiging ging, maar goed zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?²
dat is de islamitische overtuigingquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dat is jouw overtuiging
vrede op aarde, in de mensen een welbehagenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?²
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat is deeen islamitische overtuiging
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ze zijn er trots op dat ze uit naam van God 68 miljoen mensen onderdrukken ja
Nou, ik denk dat je je dan terecht zorgen maakt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb geen idee of het hiernamaals zal zijn of op Aarde.
lig wel beetje wakker van
Ik denk dat zoiets niet snel zal komen, niet door zulke kleine dingen iig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je dan terecht zorgen maakt.
Als wetten en grondwetten met voeten getreden worden, is niemand veilig meer.
Ik denk dan vooral aan de tweede wereld oorlog. Het gros van de Europeanen had zo’n hekel aan joden. Dat ze toekeken terwijl er miljoenen vergast werden.
Dit zou met moslims ook kunnen gebeuren. Als de hetze tegen moslims doorgaat komt er een punt dat de publieke opinie zo is , dat ze het niet erg vinden als moslims op gewelddadige wijze uit de samenleving worden verwijdert.
Zo ver zie ik het nog komen, dat sommige niet-moslims zo bang worden voor Moslims dat er een nieuwe genocide komt.
Je vergist je denk ik .. de gemiddelde blanke Nederlander is doodsbang voor moslims. En denken slecht over ze.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets niet snel zal komen, niet door zulke kleine dingen iig.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Je vergist je denk ik .. de gemiddelde blanke Nederlander is doodsbang voor moslims. En denken slecht over ze.
De grootste angst is denk ik, dat we weer terug moeten in de tijd en rechten moeten inleveren. In de beleving van de meeste blanke Nederlanders zijn islamieten erg agressief en dulden geen tegenspraak.
Er heerst een grote angst voor verlies van cultuur, vrijheden en welvaart.
De angsten die op moslims wordt geprojecteert gaat diep. En datgene wat er nu gebeurt (bv demonstranten in London die oproepen tot geweld) bevestigd hun vooroordelen.
idd, een dialoog is de enige manier... en aan bijde "kanten" uitleggen hoe de beleving is.. en die beleving accepteren..quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
![]()
Tsjaah, kan enkel en alleen opgelost worden door een dialoog denk ik, of er moet daadwerkelijk een nutteloze oorlog komen waarvan we weer niets leren en zo onnodig weer onschuldige mensen dupe worden.
kan er niets meer aan toevoegenquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
idd, een dialoog is de enige manier... en aan bijde "kanten" uitleggen hoe de beleving is.. en die beleving accepteren..
Nou, zullen we deze topic nu maar sluiten danquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kan er niets meer aan toevoegen
geen slecht idee;)quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou, zullen we deze topic nu maar sluiten dan![]()
Dan maken we een nieuwe topic, waarin het respect en dialoog voorop staat.
"Islam: Een kennismaking met respect en dialoog."quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou nog een titel bedenken voor deze topic.. heb je een idee?
En een groot verschil is nog dat de Joden geen duidelijke aanleiding hadden gegeven voor deze Jodenhaat. Iets wat je van de fundamentalisten onder de moslims niet bepaald kunt zeggen, na alle aanslagen op onze way of life. Het lijkt mij absoluut noodzakelijk voor het zelfbehoud van de moslims dat de groep gematigde moslims tegen hun radicale geloofsgenoten in het verweer komen, in ieder geval (veel) meer dan ze de afgelopen jaren gedaan hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je dan terecht zorgen maakt.
Als wetten en grondwetten met voeten getreden worden, is niemand veilig meer.
Ik denk dan vooral aan de tweede wereld oorlog. Het gros van de Europeanen had zo?n hekel aan joden. Dat ze toekeken terwijl er miljoenen vergast werden.
Dit zou met moslims ook kunnen gebeuren. Als de hetze tegen moslims doorgaat komt er een punt dat de publieke opinie zo is , dat ze het niet erg vinden als moslims op gewelddadige wijze uit de samenleving worden verwijdert.
Zo ver zie ik het nog komen, dat sommige niet-moslims zo bang worden voor Moslims dat er een nieuwe genocide komt.
Waarschijnlijk is de EU meer de lul dan, aangezien wij meer olie importeren vanuit het MO dan de VS.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Skv het volgende:
[..]
áls er een wereldoorlog komt, zal de VS waarschijnlijk het hele Oosten de tyfus laten krijgen met hun olie. Dan tuffen wij vrolijk rond op onze waterstofmobiles.
Oosten gaat failliet -> Westen wint.
En het milieuprobleem is ook opgelost.
Nou.. dat zou ik er van maken: “ religieuze overtuigingen en andere overtuigingen: een kennismaking en dialoog op basis van wederzijds respect”quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Islam: Een kennismaking met respect en dialoog."
wel erg lang hequote:Op woensdag 8 februari 2006 18:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou.. dat zou ik er van maken: “ religieuze overtuigingen en andere overtuigingen: een kennismaking en dialoog op basis van wederzijds respect”
![]()
Inderdaad wel langquote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mooi! DankjewelNou weet ik van welke producten ik de komende tijd juist méér ga aanschaffen
even eten enzo kom hier op terugquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:25 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Inderdaad wel lang.. maar het maakt wel direct duidelijk dat het gaat om een topic waar het om de nuance gaat en niet om simplificaties en het simpelweg uitten van vooroordelen.
Dat de bash mensen een beetje ontmoedigd worden. Want daar heb ik het nu wel mee gehad.![]()
Ik denk ook als je de islam zo centraal zou stellen ,dan stel je je kwetsbaar op, en ook theatraal alsof het alleen gaat om een kennismaking met de islam. Een dialoog is juist wederkering en het zou dan moeten gaan om een kennismaking met islam, christendom, humanisme, boedisme en alle stromingen die ik nu vergeet. Alleen door iedereen aan te spreken kun je iets bereiken. Het topic moet ook draagvlak hebben en alle stromingen aanspreken zeg maar.
eetsequote:Op woensdag 8 februari 2006 18:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
even eten enzo kom hier op terug
WTFquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:49 schreef Vulkan het volgende:
Arla, Nescafe, Pepsi, Milka, Tamek, Dove, Danone, Pinar, Vivident, FIRST, Maret, Nokia, NIVEA, Ipana, Rejoice, Fruka en Burger King.
Bron: Reutersquote:COPENHAGEN (Reuters) - The Danish newspaper that first published caricatures of the Prophet Mohammad infuriating Muslims worldwide previously turned down cartoons of Jesus as too offensive, a cartoonist said on Wednesday.
[..]
"My cartoon, which certainly did not offend any Christians I showed it to, was rejected because the editor felt it would be considered offensive to readers -- readers in general, not necessarily Christians," cartoonist Christoffer Zieler said in an email he sent to Reuters on Wednesday.
Jens Kaiser, the former editor of Jyllands-Posten's Sunday edition who turned down the cartoons three years ago, said he had done so because they were no good.
"Having seen the cartoons, I found that they were not very good. I failed to see the purportedly provocative nature," he said in a statement.
"My fault is that I didn't tell him what I really meant: The cartoons were bad." Kaiser said he told Zieler he had not used the cartoons because they were offensive to some readers.
[..]
quote:Bron nu.nl
BRUSSEL - Europees commissaris Frattini (justitie en binnenlandse zaken) is bereid op korte termijn een dialoog tussen religieuze leiders en vertegenwoordigers van de media bijeen te roepen, als daaraan behoefte bestaat in de mediawereld. Dat heeft zijn woordvoerder woensdag meegedeeld. Zo'n dialoog zou kunnen leiden tot meer wederzijds begrip, onder meer in de kwestie over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed.
In principe wil Frattini in mei een rondetafelgesprek organiseren met mediaorganisaties, waaronder de internationale journalistenvakbond IFJ en de verenigingen van krantenuitgevers en de Europese omroepkoepel EBU.
Die bijeenkomst zou een voorschot moeten zijn op een grotere conferentie met religieuze leiders, eind dit jaar. "Als er bij de media behoefte bestaat om dit door alle recente ontwikkelingen naar voren te halen, wil commissaris Frattini daar van harte aan meewerken", aldus de woordvoerder.
Gedragscode
Ook als de media daar behoefte aan hebben, wil Frattini praten over een vrijwillige gedragscode voor journalisten. De plannen daarvoor bestonden al voordat de Deense krant Jyllands Posten september vorig jaar de gewraakte spotprenten publiceerde.
Volgens de woordvoerder kan de Europese Commissie als dagelijks bestuur van de EU de lidstaten of media niets opleggen. "We kunnen alleen faciliteren en kijken of er behoefte aan bestaat."
Beroering
In Nederland ontstond de afgelopen dagen beroering over Brusselse plannen voor een gedragscode, maar dit zou volgens de Brusselse woordvoerder altijd een vorm van zelfregulering zijn, "als het al zover komt". "Dan kun je je vervolgens nog eens afvragen of alle journalisten of media daar wel aan mee willen werken en of iedereen het na ondertekening ook nog eens uitvoert."
Gematigde moslims
Een groep gematigde Deense moslims wil in de Arabische wereld een lans breken voor Denemarken. Ze willen hun boze geloofsgenoten in het Midden-Oosten ervan overtuigen dat het in het Scandinavische land, waar een krant onlangs een reeks spotprenten over de profeet Mohammed afdrukte, zo slecht nog niet toeven is. Dat maakten zij woensdag bekend.
Formeel
Volgens een van de initiatiefnemers van de pro-Deense campagne, Fathi El-Abed, moeten onder meer advertenties in kranten het ware verhaal vertellen achter de cartoons, die onder moslims tot een golf van verontwaardiging hebben geleid. Ook willen de moslims uitleggen dat de Deense regering niets te maken heeft met de satirische tekeningen en er formeel ook niets tegen kan ondernemen.
Rice
Ondertussen zegt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Rice, dat Iran en Syrië de woede in de moslimwereld over Deense islam-spotprenten opzettelijk aan wakkeren. Deze beschuldiging uitte zij woensdag na een onderhoud met haar Israëlische ambtgenoot Livni.
Waarom krijg ik spontaan zo'n rare smaak in m'n mond?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:16 schreef DaveHarris het volgende:
Brussel wil dialoog media en religies
[..]
been there done that, effect?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom krijg ik spontaan zo'n rare smaak in m'n mond?
Ga eens minder AOE 3 spelen jijquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:27 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb geen zin om terug te baggeren; even een samenvatting van wat er gebeurd is? Hoeveel doden voor ons, hoeveel doden van hen, wat doet de frontlinie, waar zijn de strategische punten, en hoe staan we ervoor met de munitie?
Of is de oorlog stiekem nog niet uitgebroken?
Age of empiresquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga eens minder AOE 3 spelen jij
wannabe moslimquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Age of empires![]()
command and conquer FTW!
en ja ik speelde altijd de terroristen
suggereer je nu dat alle moslims terroristen zijnquote:
sure, kijk naar al die matige moslims.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
suggereer je nu dat alle moslims terroristen zijn
bronquote:Danish paper pursues Holocaust cartoons
The Danish paper responsible for the original caricatures of the prophet Muhammad is set to run cartoons satirising the Holocaust.
Flemming Rose, the culture editor of Danish daily Jyllands-Posten, said today he was trying to get in touch with the Iranian paper, Hamshari, which plans to run an international competition seeking cartoons about the Holocaust.
"My newspaper is trying to establish a contact with the Iranian newspaper, and we would run the cartoons the same day as they publish them," Mr Rose told CNN.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:50 schreef schatje het volgende:
De Deense krant die de spotprenten van de profeet Mohammed publicieerde wil nu ook de spotprenten over de Holocaust plaatsen.
[..]
bron
Het hele bericht: Rellen Iran grotendeels in scène gezetquote:"Jullie revolutionaire daad wordt gewaardeerd, maar pas op dat jullie je religieuze broeders niet verwonden", zo roept een commandant van de politie door een megafoon. Hierna kunnen de rellen van start. Er vliegen stenen, vuurwerk en molotovcocktails door de lucht. In de tuin van de ambassade wordt een boom in brand gestoken.
propoganda ik geloof er niks van . De moslims zijn woedend en Iran heeft ze niet op scene gezetquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Iran komt er ook steeds beter op te staan
[..]
Het hele bericht: Rellen Iran grotendeels in scène gezet
IN scene, meki.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
propoganda ik geloof er niks van . De moslims zijn woedend en Iran heeft ze niet op scene gezet
ook propogandaquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
IN scene, meki.
En tuurlijk zal Iran niets in scene gezet hebben. Dit is zeker ook propaganda?
Ik las Klier-keten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:49 schreef Meki het volgende:
Turkse supermarkt boycot Deense en Noorse spullen
ANKARA - Een Turkse supermarktketen boycot Deense en Noorse producten. De eigenaar, parlementslid van de regerende AK-partij, heeft woensdag bekendgemaakt dat in de 110 winkels van zijn Kiler-keten alle spullen uit de Scandinavische landen van de schappen zijn gehaald.
Vahit Kiler riep tegelijkertijd „alle moslims” op goederen uit de Noord-Europese landen te boycotten vanwege de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. De islamitische volksvertegenwoordiger heeft de Deense premier Anders Fogh Rasmussen per post een exemplaar van de koran toegestuurd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Noorse_spullen.html
Ik geloof maar al te 'graag' dat dat in die landen gebeurt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
propoganda ik geloof er niks van . De moslims zijn woedend en Iran heeft ze niet op scene gezet
ik de acherlijke cultuur die graag beledigt nog steeds mensen aan het kwesten ??quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
Is die achterlijke cultuur die mijlen ver achter ons aan hobbelt met hun middeleeuwse denkbeelden nu nog aan het janken over een paar kinder tekeningetjes?![]()
Fuck kwetsen en beledigen. Ze moeten in denemarken toch zelf weten of ze daar cartoons van de profeet plaatsen. Is gewoon een kant en klare lamlul die profeet van jullie. Dus niet zo zeiken veeg die traantjes weg en ga door met je leven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:18 schreef Meki het volgende:
[..]
ik de acherlijke cultuur die graag beledigt nog steeds mensen aan het kwesten ??
Denemarken gaat nu ook holocaust ontkennenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Fuck kwetsen en beledigen. Ze moeten in denemarken toch zelf weten of ze daar cartoons van de profeet plaatsen. Is gewoon een kant en klare lamlul die profeet van jullie. Dus niet zo zeiken veeg die traantjes weg en ga door met je leven.![]()
En die zin is niet te volgen van je. Pas hem even aan. Je lijkt wel een allochtoon.![]()
![]()
Denemarken is gewoon aan het janken omdat ze bang zijn geworden van die barbaarse idioten. Rug recht houden en massaal doorgaan met het plaatsen van cartoons over de proleet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken gaat nu ook holocaust ontkennen
wat vind je ervan '?
geen antwoord op me vraagquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:23 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Denemarken is gewoon aan het janken omdat ze bang zijn geworden van die barbaarse idioten. Rug recht houden en massaal doorgaan met het plaatsen van cartoons over de proleet.Bange stumpers.
Ik vind het een slecht plan. Holocaust heeft hier geen flikker mee te maken. Denemarken is gewoon bang geworden van die achterlijke beesten daar. Denken ze dat ze het goed maken met een paar cartoons over jullie aartsvijanden. Gewoon watjes zijn het daar. Plaats een paar cartoons over jezus en mohammed de shoarma boer ofzo.quote:
altijd fijn, die voorspelbare reacties van jouquote:
Mohammed heeft er ook niks mee te maken . Dus je vindt dat Denemarken verkeerd bezig isquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:26 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik vind het een slecht plan. Holocaust heeft hier geen flikker mee te maken. Denemarken is gewoon bang geworden van die achterlijke beesten daar. Denken ze dat ze het goed maken met een paar cartoons over jullie aartsvijanden. Gewoon watjes zijn het daar. Plaats een paar cartoons over jezus en mohammed de shoarma boer ofzo.
Holocaust![]()
Tja moslims zijn heel zielig he. Ze zijn er erg goed in om altijd in de slachtoffer rol te vallen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:29 schreef Re het volgende:
is en blijf best zielig allemaal eigenlijk
bepaal jij datquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:35 schreef typtypo het volgende:
Geen afbeelding van mohammed dan ook geen moskee in het westen.
Moskee ook symbool islam moHammed ookquote:
Diegene die zielig zijn . zijn mensen die het goedkeuren van beledigen . Mensen die mensen beledigen in hun waarde zijn pas zielig. Mensen die onnodig mensen kwetsen die zijn pas zielig en dat ambassades in fik steken zijn de gevolgen ervanquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Tja moslims zijn heel zielig he. Ze zijn er erg goed in om altijd in de slachtoffer rol te vallen.
Ik vind het zo ontzettend verschrikkelijk voor ze. Er worden zomaar in een of ander land zoals Denemarken grappige strips geplaatst over hun profeet. Verschrikkelijk met geen pen te beschrijven. Niks meer dan normaal dat je gaat moorden, boycotten en chaos gaat veroorzaken.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Moskee ook symbool islam moHammed ook
![]()
Kan iemand mij nu eens uitleggen wat 'beledigen in hun waarde' betekent?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Diegene die zielig zijn . zijn mensen die het goedkeuren van beledigen . Mensen die mensen beledigen in hun waarde zijn pas zielig. Mensen die onnodig mensen kwetsen die zijn pas zielig en dat ambassades in fik steken zijn de gevolgen ervan
daarom, best ziekig allemaal, ze hebben helaas niet het idee dat ze gebruikt worden voor een hoger plan zo lijkt hetquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Tja moslims zijn heel zielig he. Ze zijn er erg goed in om altijd in de slachtoffer rol te vallen.
Ik vind het zo ontzettend verschrikkelijk voor ze. Er worden zomaar in een of ander land zoals Denemarken grappige strips geplaatst over hun profeet. Verschrikkelijk met geen pen te beschrijven. Niks meer dan normaal dat je gaat moorden, boycotten en chaos gaat veroorzaken.
doe jij dat maarquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:41 schreef typtypo het volgende:
mohammed = symbool islam wij niiet mogen afbeelden in westen
moskee = symbool islam wij niet mogen afbeelden in westen
conclusie moskee afbreken
ik niet julliequote:
Okee schatjequote:Op woensdag 8 februari 2006 22:52 schreef schatje het volgende:
Kap eens met dat geneuzel.
Moslims hechten zich veel aan hun geloof en dat zijn de waardes van de Moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:39 schreef Poncho het volgende:
[..]
Kan iemand mij nu eens uitleggen wat 'beledigen in hun waarde' betekent?![]()
Ik ben er nog steeds niet uit.
Hoe moet ik de -om maar een voorbeeld te noemen- cartoons van de Iraanse krant dan beschouwen? Als een uiting van respect in plaats van constant beledigen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims hechten zich veel aan hun geloof en dat zijn de waardes van de Moslims
Moslims geloven streng in de Islaam . respect uiten is het enige wat je kan doen in plaats van het constant maar beledigen
dat was eerst beledigen . Het kwetsen van mensen is fout en verkeerd maar sinds deze week is het goedquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe moet ik de -om maar een voorbeeld te noemen- cartoons van de Iraanse krant dan beschouwen? Als een uiting van respect in plaats van constant beledigen?
Goed in de zin van...?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
dat was eerst beledigen . Het kwetsen van mensen is fout en verkeerd maar sinds deze week is het goed
dat het nu toegestaan is . je mag iedereen kwetsen in hun geloof en waarden .quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Goed in de zin van...?
Verklaar je eens nader, aub.
Ik ben niet op de hoogte dat er een wetsherziening heeft plaatsgevonden? Praten we nu over een wetswijziging in Iran of ergens anders?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
dat het nu toegestaan is . je mag iedereen kwetsen in hun geloof en waarden .
In Iran is het anders geregeld dan hierquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte dat er een wetsherziening heeft plaatsgevonden? Praten we nu over een wetswijziging in Iran of ergens anders?
Geloof het of niet, maar ik denk dat Meki sarcastisch is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte dat er een wetsherziening heeft plaatsgevonden? Praten we nu over een wetswijziging in Iran of ergens anders?
Het is misschien niet goed maar het mag, Meki. Ik zal je huis niet in de fik steken als je mij kwetst. En ik schakel ook geen advocaat in.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
dat was eerst beledigen . Het kwetsen van mensen is fout en verkeerd maar sinds deze week is het goed
Alleen gaat dit bezijden het punt waarover we zojuist spraken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:10 schreef Meki het volgende:
[..]
In Iran is het anders geregeld dan hier
Nou is de vraag of het goed moet keuren wat Iran allemaal doet
De cartoons uit Iran zijn blijkbaar geen uiting van 'respect uiten het enige wat je kan doen...' .quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims hechten zich veel aan hun geloof en dat zijn de waardes van de Moslims
Moslims geloven streng in de Islaam . respect uiten is het enige wat je kan doen in plaats van het constant maar beledigen
Hee Meki, als je snel rijk wil worden:quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:10 schreef Meki het volgende:
[..]
In Iran is het anders geregeld dan hier
Nou is de vraag of het goed moet keuren wat Iran allemaal doet
quote:ISLAMABAD - De voormalige radicaal islamitische machthebbers in Afghanistan, de taliban, hebben een prijs gezet op het hoofd van de tekenaar van de omstreden Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Wie hem vermoordt, kan een beloning van 100 kilo goud tegemoetzien.
Dat heeft mullah Dadullah, een prominente talibanleider, woensdag gezegd tegen het persbureau AIP. Volgens het in Pakistan gevestigde Afghaanse agentschap hebben de taliban bovendien een beloning uitgeloofd van 5 kilo goud voor iedere gedode Deense, Noorse of Duitse militair.
Dat geloof ik niet. Bron?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:32 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Hee Meki, als je snel rijk wil worden:
[..]
de ommezwaai is duidelijk . Omdat Europa beledigen goedkeurt . Dat hebben we gezien in Nederland Denemarken etc. alleen Poetin die keurde het fel afquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen gaat dit bezijden het punt waarover we zojuist spraken.
Je beweert dat de Iraanse cartoons eerst beledigend waren, en ineens niet meer. Ik wil erachter komen wat de reden is van die ommezwaai.
Je kan immers niet eerst beweren dat:
[..]
De cartoons uit Iran zijn blijkbaar geen uiting van 'respect uiten het enige wat je kan doen...' .
En dat het nu is toegestaan is volgens welke wetgeving? De Iraanse of andere grondwet?
Poetin en de pers.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
alleen Poetin die keurde het fel af
Europa keurt belediging goed. Jij keurt gebouwen afbranden goed. We staan op z'n minst quitte, hmm?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
de ommezwaai is duidelijk . Omdat Europa beledigen goedkeurt . Dat hebben we gezien in Nederland Denemarken etc. alleen Poetin die keurde het fel af
Quitte staan we zeker wetenquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:00 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Europa keurt belediging goed. Jij keurt gebouwen afbranden goed. We staan op z'n minst quitte, hmm?
*licht dubbel van het lachen*. Iemand anders hier die deze uitlating een beeeeeeeeetje absurd vindt? 'Alleen ambassades'.....For the love o' pete.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Quitte staan we zeker weten
Alleen ambassades
Oké we praten dus over jouw persoonlijke opinie ('het was eerst beledigend en nu goed').quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
de ommezwaai is duidelijk . Omdat Europa beledigen goedkeurt . Dat hebben we gezien in Nederland Denemarken etc. alleen Poetin die keurde het fel af
quote:Nu.Nl
Taliban zetten prijs op hoofd tekenaar
Uitgegeven: 8 februari 2006 22:47
ISLAMABAD - De voormalige radicaal islamitische machthebbers in Afghanistan, de taliban, hebben een prijs gezet op het hoofd van de tekenaar van de omstreden Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Wie hem vermoordt, kan een beloning van 100 kilo goud tegemoetzien.
Dat heeft mullah Dadullah, een prominente talibanleider, woensdag gezegd tegen het persbureau AIP. Volgens het in Pakistan gevestigde Afghaanse agentschap hebben de taliban bovendien een beloning uitgeloofd van 5 kilo goud voor iedere gedode Deense, Noorse of Duitse militair.
quote:Bron : Nu.Nl
Brussel wil dialoog media en religies
Uitgegeven: 8 februari 2006 14:44
Laatst gewijzigd: 8 februari 2006 21:25
BRUSSEL - Europees commissaris Frattini (justitie en binnenlandse zaken) is bereid op korte termijn een dialoog tussen religieuze leiders en vertegenwoordigers van de media bijeen te roepen, als daaraan behoefte bestaat in de mediawereld. Dat heeft zijn woordvoerder woensdag meegedeeld. Zo'n dialoog zou kunnen leiden tot meer wederzijds begrip, onder meer in de kwestie over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Ondertussen zegt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Rice, dat Iran en Syrië de woede in de moslimwereld over de spotprenten opzettelijk aan wakkeren.
Bekijk video: Modem/ Breedband
In principe wil Frattini in mei een rondetafelgesprek organiseren met mediaorganisaties, waaronder de internationale journalistenvakbond IFJ en de verenigingen van krantenuitgevers en de Europese omroepkoepel EBU.
Die bijeenkomst zou een voorschot moeten zijn op een grotere conferentie met religieuze leiders, eind dit jaar. "Als er bij de media behoefte bestaat om dit door alle recente ontwikkelingen naar voren te halen, wil commissaris Frattini daar van harte aan meewerken", aldus de woordvoerder.
Gedragscode
Ook als de media daar behoefte aan hebben, wil Frattini praten over een vrijwillige gedragscode voor journalisten. De plannen daarvoor bestonden al voordat de Deense krant Jyllands Posten september vorig jaar de gewraakte spotprenten publiceerde.
Volgens de woordvoerder kan de Europese Commissie als dagelijks bestuur van de EU de lidstaten of media niets opleggen. "We kunnen alleen faciliteren en kijken of er behoefte aan bestaat."
Beroering
In Nederland ontstond de afgelopen dagen beroering over Brusselse plannen voor een gedragscode, maar dit zou volgens de Brusselse woordvoerder altijd een vorm van zelfregulering zijn, "als het al zover komt". "Dan kun je je vervolgens nog eens afvragen of alle journalisten of media daar wel aan mee willen werken en of iedereen het na ondertekening ook nog eens uitvoert."
Gematigde moslims
Een groep gematigde Deense moslims wil in de Arabische wereld een lans breken voor Denemarken. Ze willen hun boze geloofsgenoten in het Midden-Oosten ervan overtuigen dat het in het Scandinavische land, waar een krant onlangs een reeks spotprenten over de profeet Mohammed afdrukte, zo slecht nog niet toeven is. Dat maakten zij woensdag bekend.
Formeel
Volgens een van de initiatiefnemers van de pro-Deense campagne, Fathi El-Abed, moeten onder meer advertenties in kranten het ware verhaal vertellen achter de cartoons, die onder moslims tot een golf van verontwaardiging hebben geleid. Ook willen de moslims uitleggen dat de Deense regering niets te maken heeft met de satirische tekeningen en er formeel ook niets tegen kan ondernemen.
Rice
Iran en Syrië wakkeren de woede in de moslimwereld over Deense islam-spotprenten opzettelijk aan. Deze beschuldiging uitte de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Rice, woensdag na een onderhoud met haar Israëlische ambtgenoot Livni.
Einde
"Iran en Syrië hebben er alles aan gedaan om sentimenten aan te wakkeren en deze voor hun eigen doeleinden te gebruiken. De wereld moet ze daarop aanspreken", aldus Rice. Het is de verregaandste uitlating van een Amerikaanse regeringsfunctionaris tot nu toe. De VS hadden Syrië en Iran hiervoor alleen verweten niet genoeg te doen om een einde te maken aan de rellen.
Rice' baas president Bush had de regeringen van islamitische landen eerder op de dag opgeroepen er alles aan te doen om een eind te maken aan de rellen naar aanleiding van de Deense spotprenten.
"Geweld is geen middel om je ongenoegen over publicaties in de vrije pers te uiten", aldus Bush na overleg met de Jordaanse koning Abdullah. Die keurde het geweld ook af.
quote:Bron : Niews.nl
'Cartoons niet de ware reden van protesten'
Uitgegeven op donderdag 09 februari 2006 om 00:13:52
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum) - De huidige protesten van moslims in verschillende landen zijn niet zozeer het gevolg van de in Europese kranten gepubliceerde spotprenten van de profeet Mohammed. Zij zijn eerder te wijten aan het achterblijven van een levende democratie in de Arabische wereld en de malaise waarin islamitische landen zich momenteel bevinden. Dat stelde bijzonder hoogleraar grootstedelijke politiek aan de Universiteit van Amsterdam Paul Scheffer woensdagavond.
De hoogleraar sprak tijdens een discussie over de gewraakte cartoons in Felix Meritis in Amsterdam. Voorafgaand aan het debat 'In vrijheid getekend?' werden alle bezoekers gefouilleerd en gecontroleerd op gevaarlijke voorwerpen. De debaters waren het er woensdag over eens dat aan de vrijheid van meningsuiting niet getornd mag worden.
Scheffer stelde dat in de moslimwereld een 'grote malaise' heerst. "Die diepgewortelde ellende is precies de reden van al die opgekropte agressie." De hoogleraar ziet ook een geregisseerde actie in de protesten. "Die cartoons, dat was nou net de georganiseerde druppel die de emmer deed overlopen."
Scheffers mening werd gedeeld door hoofdredacteur van dagblad Trouw Frits van Exter. "Die demonstraties tegen de spotprenten zijn symptomatisch voor de complexe situatie waarin de moslimwereld zich bevindt." Van Exter vindt dat de discussie over de islam in de westerse wereld niet moet worden geschuwd. "Religie is iets van het publieke domein. Daarom mag het ook onderwerp zijn van spot, kritiek en discussie." Van Exter zei verder alleen beelden te plaatsen als zij de lezer informeren. "Dus hebben we begin deze week wel een cartoon geplaatst, in de context van een artikel. Dan vinden wij dat het wél kan."
Publicist Mohammed Benzakour zei dat achter de woede van moslims over de cartoons een 'hele politieke analyse' schuilt. "Die woede komt niet zomaar. Westerlingen zijn in deze behoorlijk hypocriet. Er heerst een dubbele moraal in de westerse wereld."
Cartoonist Jos Collignon, zelf bedreigd naar aanleiding van een spotprent in de Volkskrant, was ook aanwezig. "Je tekent altijd om iets te willen zeggen", sprak hij over zijn beroep. "Daarom zou ik juist een oproep doen om nog indringender te tekenen als cartoonist. Goede cartoons brengen de dialoog op gang."
quote:Bron : Nieuws.nl
'Jyllands-Posten beoordeelt holocaustcartoons'
Uitgegeven op donderdag 09 februari 2006 om 00:21:50
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum/AP) - Hoofdredacteur Carsten Juste van Jyllands-Posten, de Deense krant die als eerste de spotprenten van de profeet Mohammed plaatste die voor zoveel ophef in de islamitische wereld hebben gezorgd, is niet van plan ook zonder meer spotprenten over de holocaust te publiceren. Dat heeft Juste woensdagavond laten weten. Voordat spotprenten geplaatst worden, neemt Jyllands-Posten de tijd om ze te beoordelen, aldus Juste.
Eerder woensdag had cultuurredacteur Flemming Rose van Jyllands-Posten in een interview met American Morning van CNN gezegd dat zijn krant probeerde in contact te komen met de Iraanse krant Hamshahri, die een cartoonwedstrijd over de holocaust heeft uitgeschreven. De bedoeling zou zijn geweest om de holocaust-spotprenten op dezelfde dag te publiceren als Hamshahri, maar dat werd later door Juste tegengesproken. Rose zei woensdagavond dat hij fout zat, en dat hij voor 100 procent achter zijn hoofdredacteur staat.
De Duitse regering veroordeelde de cartoonwedstrijd van Hamshahri woensdag als 'een smakeloze poging een nieuw conflict te creëren'. Hamshahri, een van de grootste kranten van Iran en eigendom van het stadsbestuur van Teheran, zei de wedstrijd voor de inzending van spotprenten over de holocaust te hebben uitgeschreven 'als test van de door het Westen gepropageerde vrijheid van meningsuiting'.
De Duitse onderminister van buitenlandse zaken Gernot Eller karakteriseerde tegenover de Berliner Zeitung de cartoonwedstrijd als 'een nieuwe poging van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad' om een conflict met het Westen te forceren. "Eerder riep hij op tot het van de kaart vegen van Israël en ontkende hij de holocaust. Nu zoekt hij opnieuw naar escalatie van een conflict", aldus Erler. "Er is reden om ons ernstige zorgen te maken als een staatshoofd zijn bevoegdheden gebruikt om een confrontatie tussen culturen te bevorderen."
In reactie op de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed kondigde Iran dinsdag als eerste moslimland een officiële boycot van Deense producten af. De hoogste Iraanse geestelijke, ayatollah Ali Khamenei, noemde de publicatie van de tekeningen 'een Israëlisch complot, ingegeven door woede over de overwinning van de Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen'.
Hmmmz.quote:
Onderbouw je mening eens ?quote:
Het meest ultieme uitvaagsel van de mensheid dat onschuldige mannen, vrouwen en kinderen vermoord zou ik maar niet vertrouwen als het om het uitkeren van beloningen gaat...quote:
Posting verder aangepast (met meer nieuwslinks).quote:
Bepaalde Deense spotprenten beelden dan ook op een vrij milde wijze de nietsonziende terreur vanuit een deel van de moslimwereld uit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
- De volgende spotprent die met menselijk bloed/leed getekend zal worden laat niet lang meer op zich wachten. En dan is hij niet zo grappig meer. -
Dat weet jij, dat weet ik... maar de opvattingen van mensen met een andere cultuur +/- 5000 km van hier kunnen heel anders naar deze tekeningen kijken en beoordelen.. Bedenk er een goed (deels) gelogen verhaal bij en je hebt een (media) tijdbom te pakken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:57 schreef rutger05 het volgende:
Bepaalde Deense spotprenten beelden dan ook op een vrij milde wijze de nietsonziende terreur vanuit een deel van de moslimwereld uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik... maar de opvattingen van mensen met een andere cultuur +/- 5000 km van hier kunnen heel anders naar deze tekeningen kijken en beoordelen.. Bedenk er een goed (deels) gelogen verhaal bij en je hebt een (media) tijdbom te pakken.
Ken je C.Powell nog met die mobiele WMD installaties in Irak... dat was ook een tekening/cartoon en de boodschap was ook heel duidelijk. We moeten nu ingrijpen... En welke politieke agenda zat daar achter. ?Natuurlijk heb je gelijk, maar moeten wij ons +/- 5000 km daarvandaan in een meer ontwikkelde samenleving gaan aanpassen aan een minder ontwikkelde samenleving? Een veel minder ontwikkelde samenleving die door allerlei ontwikkelingen steeds meer invloed dreigt uit te oefenen op onze meer ontwikkelde en ingewikkelde samenleving? Zou dat niet een behoorlijke achteruitgang betekenen voor de ontwikkeling van onze eigen samenleving?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn excuses voor het veelvuldig gebruik van het woord en begrip ‘ontwikkeling’, maar naar mijn mening is het uiteindelijk een kwestie en discussie van en over ontwikkeling.
[ Bericht 2% gewijzigd door rutger05 op 09-02-2006 03:45:49 ]
Maar je zou het niet erg vinden als ze het wel zouden verbieden?quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar voordat half Fok! over me heen buitelt, kritisch is niet gelijk aan verbieden.
Dan zou ik mij zelf net zo schuldig maken aan voorstander te zijn van dictatorschap wat je ziet in islamitisch georiënteerde landen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar je zou het niet erg vinden als ze het wel zouden verbieden?²
Neem me niet kwalijk, maar ik zie hier duidelijk, tussen de regels, dat je toch wel respect hebt voor gelovigen, dat is me nl. nooit eerder opgevallen. Ik schaarde je altijd in de troll-categorie alá Akkersloot en DaveHarris (X-Ray).quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan zou ik mij zelf net zo schuldig maken aan voorstander te zijn van dictatorschap wat je ziet in islamitisch georiënteerde landen.
Het totaal verbieden van godsdienst is op zijn zachtst gezegd facistisch en aantasting van het individu.
Zo zie je maar weer.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar ik zie hier duidelijk, tussen de regels, dat je toch wel respect hebt voor gelovigen, dat is me nl. nooit eerder opgevallen. Ik schaarde je altijd in de troll-categorie alá Akkersloot en DaveHarris (X-Ray).²
my thoughts exactlyquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer.
Ik heb altijd respect gehad voor welk geloof dan ook, maarrrrrrrrrrrr............. zogauw een ideologie of geloof de minste of geringste poging doet om mij een leefwijze op te dringen of mijn bewegingsvrijheid in handelen en denken te beknotten ben ik daar absoluut niet van gediend en zal me dan ook met hand en tand tegen verdedigen.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:38 schreef rutger05 het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk, maar moeten wij ons +/- 5000 km daarvandaan in een meer ontwikkelde samenleving gaan aanpassen aan een minder ontwikkelde samenleving? Een veel minder ontwikkelde samenleving die door allerlei ontwikkelingen steeds meer invloed dreigt uit te oefenen op onze meer ontwikkelde en ingewikkelde samenleving? Zou dat niet een behoorlijke achteruitgang betekenen voor de ontwikkeling van onze eigen samenleving?
Mijn excuses voor het veelvuldig gebruik van het woord en begrip ‘ontwikkeling’, maar naar mijn mening is het uiteindelijk een kwestie en discussie van en over ontwikkeling.
Dan ga ik weer roet in het eten gooien.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zo zie je maar weer.
Ik heb altijd respect gehad voor welk geloof dan ook, maarrrrrrrrrrrr............. zogauw een ideologie of geloof de minste of geringste poging doet om mij een leefwijze op te dringen of mijn bewegingsvrijheid in handelen en denken te beknotten ben ik daar absoluut niet van gediend en zal me dan ook met hand en tand tegen verdedigen.
verschil met regels vanuit een religie is dat beperkingen van vrijheid die jij opgevoerd hebt (ID-plicht, bewaarplicht) hebben een rationele achtergrond. Er zijn gedachtengangen aan vooraf gegaan. En ze hebben ook daadwerkelijk een functie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[..]
Dan ga ik weer roet in het eten gooien.![]()
Ook zonder geloof is het mogelijk om jou een andere leefwijze op te dringen die de bewegingsvrijheid zal gaan inperken.Bewaarplicht van digi gegevens. ID-plicht Een democratie die in vervalling is en verplicht sommige mensen een gele ster te dragen.
Voorbeelden genoeg hoor als je doordenkt.
Ook zonder geloof maar met een democratisch bestel kan ik iemand het nog verdomd moeilijk maken. Vooral die bewaarplicht van gegevens is een leuke.. Omdat ik iemand mondddood kan maken als de uitspraken mij niet bevallen die zijn geuit over een zogenaamd vrij medium.
Of kijk anders naar China of Amerika. Vrijheid heeft een prijs, maar absolute vrijheid bestaat niet. Het politieke systeem en samenleving zal bepalen waar je het beste thuis voelt. En daar krijg je soms ook katers van.
-- Vooruitgang is niet altijd ontwikkeling --
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |