Even met bronnetje komen en anders geen onzin kramenquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee hoor dat heeft jouw Profeet jullie opgedragen en ik bevestig zijn boodschap![]()
het was een retorische vraagquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemd dat je nog moeite neemt om het me te vragen, na ik tig keer heb neer gezet dat je alles moet verdragen wat mondeling gesproken wordt
ok, mijn antwoord is dus wel duidelijk he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het was een retorische vraag
jouw mening in deze is allang duidelijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ok, mijn antwoord is dus wel duidelijk he?
Je andere standpunt weet ik nu onderhand wel maar op een antwoord van het vet gedrukte zit ik te wachten en uiteraard gaat het over de uitlatingen in brandbare kwestie zoals geopperd zelfs 1 grote islamitische staat compleet met massavernietigingswapensquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry ik ga toch een poging tot vluchten proberen.
Kan je wat specifieker zijn met welke punten je bedoel?
Hetgeen ook duidelijk en letterlijk uit koran geinspireerd isquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jouw mening in deze is allang duidelijken daar kan ik me helemaal in vinden.
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je andere standpunt weet ik nu onderhand wel maar op een antwoord van het vet gedrukte zit ik te wachten en uiteraard gaat het over de uitlatingen in brandbare kwestie zoals geopperd zelfs 1 grote islamitische staat compleet met massavernietigingswapens, persvrijheid inperken e.d.
Wat denk jij zelf over de standpunten van je medegeloofsgenootjes zoals BSB, Meki en die superstrijder?
Vluchtpoging 1 is mislukt.![]()
onrealistisch, en provocerend.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
Het opperen van 1 islamitische staat is zowiezo onrealistisch. En dan met name in deze periode.
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.
Ik kan nu even niets zeggen over wie, wat en waar heeft gezegt. Maar als de geleerden al hebben duidelijk gemaakt dat kruid gebruiken ongepast is wat valt er dan te zeggen van massavernietiginswapens.
En nee er valt niet om heen te lullen met "drastic times, ask for drastic measures" het is absoluut uit den boze en ten strengste verboden van de soenietische islam stroming om onschuldigen te doden met intentie oorlog te winnen.
Als betreffende broeders dat hebben gezegt, sta ik er ook niet achter.
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
onrealistisch, en provocerend.
Maar als ze dat zeggen, weet je dus dat ze het niet eens zijn met die acties. Dat betekent dat ze door moslims niet meer als broeder maar als afvallige worden gezien. Mijnsinsziens juist een goede zaak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.
als er rottigheid wordt uitgehaald en iedereen begint af te geven op de moslimgemeenschap dan is de reactie van de moslims vaak:
"dat zijn geen echte moslims en ze zijn niet representatief voor alle moslims"
ik heb altijd het idee dat broederschap onder moslims alleen voorkomt als ze er profijt uit kunnen halen ...
als je mijn bericht quote ga dan ook in op mijn reactie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vind het altijd opmerkelijk dat het "broeders" zijn.
als er rottigheid wordt uitgehaald en iedereen begint af te geven op de moslimgemeenschap dan is de reactie van de moslims vaak:
"dat zijn geen echte moslims en ze zijn niet representatief voor alle moslims"
ik heb altijd het idee dat broederschap onder moslims alleen voorkomt als ze er profijt uit kunnen halen ...
Waarom zouden ze dat wel mogen? Het volk leeft dan in vrede en veiligheid? Taliban en Iran.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?
Omdat ze zelf voor zich mogen beslissen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat wel mogen? Het volk leeft dan in vrede en veiligheid? Taliban en Iran.
sorry, ik hoorde van een collega dat een imam één grote moslimstaat wilde maken van Europa. Ik legde een link, die ik niet had moeten leggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
provocerend? moslims mogen geen eigen staat hebben?
Oke, met veel omwegen komt het wel over denk ik. Ik kan me wel iets voorstellen dat moslims beledigd zijn door die spotprentjes maar met de nadruk op iets. Vergeef me mijn onwetendheid maar als goedgelovige ware moslim zou ik me toch af en toe eens achter mijn oren krabben als ik zie dat geloofsgenoten op een forum gevoelsmatig mijn basisgeloof door het slijk halen zou ik deze er met nadruk op attenderen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je dat niet mag van je geloof, ja, dan houdt het op.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In principe heeft de Islam wereld als een "fatwa" dat kruid enkel en alleen in noodsituaties mag gebruikt worden. En dan nog alleen tegen de vijand, met garandering dat er geen onschuldige burgers gaan vallen van welke kant dan ook. Een land is pas islamtisch als het aan betreffende fatwa houdt, samen met steun van kalifaat/geleerden.
Ik kan nu even niets zeggen over wie, wat en waar heeft gezegt. Maar als de geleerden al hebben duidelijk gemaakt dat kruid gebruiken ongepast is wat valt er dan te zeggen van massavernietiginswapens.
En nee er valt niet om heen te lullen met "drastic times, ask for drastic measures" het is absoluut uit den boze en ten strengste verboden van de soenietische islam stroming om onschuldigen te doden met intentie oorlog te winnen.
Als betreffende broeders dat hebben gezegt, sta ik er ook niet achter.
Ja als je het zo ziet snap ik je wel ja, geen enkel systeem laat het toe een nieuwe ideologie over te laten nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sorry, ik hoorde van een collega dat een imam één grote moslimstaat wilde maken van Europa. Ik legde een link, die ik niet had moeten leggen.
Ik ben heir een beetje achtergebleven, voor als nog weet ik niet wat ze letterlijk wel/niet hebben gesproken. En dat ik een ander overtuiging heb betekent niet natuurlijk dat hun fout zitten. Maar als ik iets zou zien, dat echt radicaal tegen de fundamenten van de islam zou schoppen dan had ik er zeker wel wat van gezegt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oke, met veel omwegen komt het wel over denk ik. Ik kan me wel iets voorstellen dat moslims beledigd zijn door die spotprentjes maar met de nadruk op iets. Vergeef me mijn onwetendheid maar als goedgelovige ware moslim zou ik me toch af en toe eens achter mijn oren krabben als ik zie dat geloofsgenoten op een forum gevoelsmatig mijn basisgeloof door het slijk halen zou ik deze er met nadruk op attenderen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je dat niet mag van je geloof, ja, dan houdt het op.
Enlarge me.
sorry mijn foutquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ze zelf voor zich mogen beslissen?
Als de moslims achter Taliban stonden was er wel wereldstrijders/mensen in Afghanistan gaan wonen tijdens periode van Taliban.
Iran wordt naar de wetten van Shia bestuurd, meer in verdiepen voor je conclusies trekt beste klummie
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat andersquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef SocialDisorder het volgende:
ik blijf er overigens bij dat een ware gelovige zich niet aangevallen kan worden door een tekening. Hij weet dat Allah de ongelovigen in het hiernamaals wel zal straffen, als Allah dat nodig acht. Allah is volgens mij de enige die mag oordelen over mensen, heb ik begrepen.
Hoeveel moslim landen hebben VS gesteund en hoeveel landen hebben Taliban gesteund tijdens 9/11?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
sorry mijn fout
Iran wordt bestuurd dmv terreur verpakt in een moslimjasje, niet bepaald een oase van vrede.
Ik kan me niet heugen dat het regime van de Taliban scherp veroordeeld is door de moslimwereld.
Dus een resultaat van je er niet verdiepenquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:28 schreef DaveHarris het volgende:
Ik wordt zo moe van dat gezeik over de ware moslim. 100 moslims 100 stromingen, allemaal heilig overtuigd dat ze het bij het juiste eind hebben. Allemaal vertegenwoordigers van de ware islam; allemaal ware mosilms.
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus een resultaat van je er niet verdiepen
Wat/waar/wanneer/wie doet er even niet toe maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je inmiddels in de 23e deel geen enkele dommebroederreactie hebt gezien die je geloofsfundamenten ondermijnen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben heir een beetje achtergebleven, voor als nog weet ik niet wat ze letterlijk wel/niet hebben gesproken. En dat ik een ander overtuiging heb betekent niet natuurlijk dat hun fout zitten. Maar als ik iets zou zien, dat echt radicaal tegen de fundamenten van de islam zou schoppen dan had ik er zeker wel wat van gezegt.
de aanstekertjes in de ambassades lijken toch erg op straffen. Ook de eisen dat de tekenaars door Denemarken gestraft moeten worden, klinkt niet bijster overtuigend tov het Laatste Oordeel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een ware moslim zal geen oordeel vellen/ straffen. Beledigd voelen is wat anders
quote:
Jama'ah: hun die zich bezighouden met Tafseer van metgezellen en Hadith bij interpreteren van Koran en islams boodschapquote:De boodschapper (saw) heeft gezegd:
De joden raakten verdeeld in 71 of 72 sekten, en de christenen raakten verdeeld in 71 of 72 sekten. En mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 sekten.
(Deze hadith is mede overgeleverd door Abu Dawood, at-Tirmidhi, al Hakim en Ahmad, at-Tirmidi verklaarde deze hadith Sahih.)
In een andere variant, heeft imam Ahmad opgenomen dat Abu Amir Abdullah Bin Luhay heeft gezegd:
Wij verrichtte de hadj met Mu'awiyah Bin Abu Sufyan.Toen we arriveerden in Mekka, stond hij op na het duhr gebed en zei: De boodschapper van Allah (SWT) heeft gezegd:
''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens.''
Deze hadith was ook opgenomen door Abu Dawood, Ahmad en al Hakim alsook anderen, met soortgelijke betekenis maar de volgende opbouw:
''72 zullen in het hellevuur verblijven en een zal in de hemel zijn: dat is de Jama'ah.''
ik let niet op hun reacties eerder op die van niet moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat/waar/wanneer/wie doet er even niet toe maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je inmiddels in de 23e deel geen enkele dommebroederreactie hebt gezien die je geloofsfundamenten ondermijnen.
ik blijf maar in herhaling vallen met radicalen enzoquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:35 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de aanstekertjes in de ambassades lijken toch erg op straffen. Ook de eisen dat de tekenaars door Denemarken gestraft moeten worden, klinkt niet bijster overtuigend tov het Laatste Oordeel.
Maar goed, we waren het er al over eens dat dit geen ware moslims zijn. Toch blijft het jammer dat ik de massale tegendemonstraties mis van moslims die het zat zijn dat hun geloof zo misbruikt wordt.
aha, selectief lezen vrindquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik let niet op hun reacties eerder op die van niet moslims
leg mij eens uit waarom de echte moslims, volgens jou meerderheid, zich niet op veel grotere schaal uitspreekt tegen dit misbruik van de Islam.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik blijf maar in herhaling vallen met radicalen enzo
Ik zei niet "echte" moslims ik zei gematigde moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
leg mij eens uit waarom de echte moslims, volgens jou meerderheid, zich niet op veel grotere schaal uitspreekt tegen dit misbruik van de Islam.
Ten eerste zijn er genoeg moslims die geen waarde hechten aan de ahadith en er toch van overtuigd zijn dat ze ware moslims zijn, simpelweg zeggen dat ze dat niet zijn is niet correct. Ten tweede is er een grote diversiteit aan stromingen die wel waarde hechten aan de - of bepaalde -ahadith, nadat zij deze grondig bestudeerd hebben. Alleen een fundamentalist zou zeggen dat dit geen ware moslims zijn, dat ze niet de ware islam beljden.quote:De boodschapper (saw) heeft gezegd:
De joden raakten verdeeld in 71 of 72 sekten, en de christenen raakten verdeeld in 71 of 72 sekten. En mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 sekten.
(Deze hadith is mede overgeleverd door Abu Dawood, at-Tirmidhi, al Hakim en Ahmad, at-Tirmidi verklaarde deze hadith Sahih.)
In een andere variant, heeft imam Ahmad opgenomen dat Abu Amir Abdullah Bin Luhay heeft gezegd:
Wij verrichtte de hadj met Mu'awiyah Bin Abu Sufyan.Toen we arriveerden in Mekka, stond hij op na het duhr gebed en zei: De boodschapper van Allah (SWT) heeft gezegd:
''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens.''
Deze hadith was ook opgenomen door Abu Dawood, Ahmad en al Hakim alsook anderen, met soortgelijke betekenis maar de volgende opbouw:
''72 zullen in het hellevuur verblijven en een zal in de hemel zijn: dat is de Jama'ah.''
Jama'ah: hun die zich bezighouden met Tafseer van metgezellen en Hadith bij interpreteren van Koran en islams boodschap
Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit. Dat is ook in de koran opgenomen en door de eerste 4 kaliefs geaccepteerd als feit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:50 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ten eerste zijn er genoeg moslims die geen waarde hechten aan de ahadith en er toch van overtuigd zijn dat ze ware moslims zijn, simpelweg zeggen dat ze dat niet zijn is niet correct. Ten tweede is er een grote diversiteit aan stromingen die wel waarde hechten aan de - of bepaalde -ahadith, nadat zij deze grondig bestudeerd hebben. Alleen een fundamentalist zou zeggen dat dit geen ware moslims zijn, dat ze niet de ware islam beljden.
alle hadith zijn zo overgeleverd slimmerik, van ik heb de profeet horen zeggen,of de profeet zei. Er zijn 73 sekten in de islam. Mijn argument is gebasseerd op een hadith jouwe maar op je eigen mening.quote:Nog een kleine correctie, het is niet de boodschapper die gezegd heeft, maar er is door iemand anders gezegd dat de boodschapper gezegd heeft. Klein maar toch een heel wezelijk verschil. Ook zijn er natuurlijk veel meer dan 73 stromingen binnen de islam, maar dat terzijde.
be more specific.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen de moslims op fok! zich nog een keer negatief uitspreken over de reacties van hun 'broeders'? just for my sake.
nou dat de reacties volledig buiten proporties zijn en dat ze zich schamen dat een imaam olie op het vuur heeft gegooit door enkele schokkende extra prenten mee te nemen.quote:
Dit is het standpunt van een fundamentalist, hier kan ik dus niets mee. Het is trouwens algemeen bekend dat het overgrote deel van bjiv. de ahadith die overgeleverd zijn door Aboe Hoeraira vandaag de dag verworpen worden. Die verwijzing waar je het over hebt in de koran, waar staat dat? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Als de koran spreekt over andere geschriften dan bedoeld het de voorafgaande bijbelse boeken, niet de ahadith die veel later samengesteld is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen die hadith ontkennen zijn geen ware moslims punt uit. Dat is ook in de koran opgenomen en door de eerste 4 kaliefs geaccepteerd als feit.
Dus, als je zegt dat de profeet heeft gezegd dan is dat onjuist. Aboe Hoeraira heeft gezegd dat, of Aisha heeft gezegd dat. Wezenlijk verschil. De authenticiteit ervan komt dus op het bordje van de overleveraar en niet op die van Mohammed.quote:alle hadith zijn zo overgeleverd slimmerik, van ik heb de profeet horen zeggen,of de profeet zei. Er zijn 73 sekten in de islam. Mijn argument is gebasseerd op een hadith jouwe maar op je eigen mening.
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslimsquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou dat de reacties volledig buiten proporties zijn en dat ze zich schamen dat een imaam olie op het vuur heeft gegooit door enkele schokkende extra prenten mee te nemen.
he he... eindelijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslims
Ahadith van Aboe hoeraira zijn verworpen is rechtstreeks onzin en klopt van geen kantenquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:02 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dit is het standpunt van een fundamentalist, hier kan ik dus niets mee. Het is trouwens algemeen bekend dat het overgrote deel van bjiv. de ahadith die overgeleverd zijn door Aboe Hoeraira vandaag de dag verworpen worden. Die verwijzing waar je het over hebt in de koran, waar staat dat? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen. Als de koran spreekt over andere geschriften dan bedoeld het de voorafgaande bijbelse boeken, niet de ahadith die veel later samengesteld is.
[..]
Dus, als je zegt dat de profeet heeft gezegd dan is dat onjuist. Aboe Hoeraira heeft gezegd dat, of Aisha heeft gezegd dat. Wezenlijk verschil. De authenticiteit ervan komt dus op het bordje van de overleveraar en niet op die van Mohammed.
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dee reacties zijn volledig buiten proporties en het had niet zo uit de hand mogen lopen door acties van hypocriete moslims
ik voel nu wel vooruitgangquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.
Ja nu nog de andere pak hem beet 1.3 miljard moslims tot dezelfde uitspraak, zonderquote:
met jou voel ik achteruitgang zucht.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:24 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja nu nog de andere pak hem beet 1.3 miljard moslims tot dezelfde uitspraak, zonder
een maar, bewegen en dan komen we vooruit.
zucht.......
de mooiste vooruitgang die we zullen gaan zien is de vooruitgang waarbij moslims actief gaan helpen uit hun gelederen de extremisten aan te pakken samen met de niet-moslims.quote:
so truequote:Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mooiste vooruitgang die we zullen gaan zien is de vooruitgang waarbij moslims actief gaan helpen uit hun gelederen de extremisten aan te pakken samen met de niet-moslims.![]()
Een doorn in de voet is moeilijk te vinden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:28 schreef SocialDisorder het volgende:
the world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who see evil and do nothing
Dit lijkt me wel een mooi onderwerp om over met je in discussie te gaan, zal binnenkort een topic in WFL openen. Ik wil je nu niet voor het blok zetten, maar een eye opener kan natuurlijk nooit kwaad. Kijk eens naar de onderstaande overleveringen uit Sahih Moeslim;quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ahadith van Aboe hoeraira zijn verworpen is rechtstreeks onzin en klopt van geen kanten
geen enkel moslim mag hadith die zijn opgenomen in sahih gradatie van Buchari en muslim verwerpen het is ten strenge verboden en zo een daad ontvangt zeer zeker geen steun van de moslims.
Ik zet 5 a4tjes in engels Turks/Arabisch voor jou neer dat elke argument van jou ontkracht.quote:
Wel als het niet plaatsen van die doorn een onleefbare maatschappij tot gevolg heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een doorn in de voet is moeilijk te vinden.
En de doorn in het hart?
Zag iemand die,
dan deed hij nooit een ander verdriet.![]()
Plaatsen van een doorn veroorzaakt juist een onleefbare maatschappijquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wel als het niet plaatsen van die doorn een onleefbare maatschappij tot gevolg heeft.
hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dank je wel! in dat geval spreek ik mij negatief uit over de gebrekkige wetenschap die het westen had naar de waarden/gevoeligheid van moslims.
1. Waarom meteen? Sta je te springen om erover in debat te gaan? Zou wel een goede zaak zijn hoor, maar geduld is een schone zaak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zet 5 a4tjes in engels Turks/Arabisch voor jou neer dat elke argument van jou ontkracht.
Als je serieus in discussie wilt:
1- Open meteen een topic erover.
2- Zet bron er onder van welke site je het hebt.
3- Doe het in je eigen woorden.
4- Doe het in Nederlands.
kopieren/plakken neem ik niet serieus.
Dat had je gedacht. Het niet plaatsen van die doorn zorgt echter voor extreme intolerantie en mondt, dankzij het ontbreken van een corrigerend vermogen van de maatschappij, onontkoombaar uit in een gweldsorgie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Plaatsen van een doorn veroorzaakt juist een onleefbare maatschappij
1- Als je geduldig wilt zijn, goed dan wacht ik geduldig tot je er een topic over opent.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:48 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
1. Waarom meteen? Sta je te springen om erover in debat te gaan? Zou wel een goede zaak zijn hoor, maar geduld is een schone zaak.
2. De overleveringen komen van http://www.usc.edu/dept/MSA/
3. Ik heb in mijn eigen woorden gesproken wat ik wou zeggen, de overleveringen zelf tonen de verschillen aan.
4. Om eigenhandig te gaan vertalen is ook weer zo wat, kost bovendien nogal wat tijd. EDIT: wanneer komt nou eens 1 van de 1000en islamitische stichtingen op de proppen met een Nederlandse vertaling van alle overleveringen.....
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
áls er een wereldoorlog komt, zal de VS waarschijnlijk het hele Oosten de tyfus laten krijgen met hun olie. Dan tuffen wij vrolijk rond op onze waterstofmobiles.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval isquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat had je gedacht. Het niet plaatsen van die doorn zorgt echter voor extreme intolerantie en mondt, dankzij het ontbreken van een corrigerend vermogen van de maatschappij, onontkoombaar uit in een gweldsorgie.
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hij had het over hypocriete moslims, niet alle moslims dus.
in dat geval.. zou jij ook de nuance moeten kunnen aanbrengen om te zeggen.. ik vind het een domme actie van die krant... maar om dan direct heel Europa er bij te halen.
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Ja, dat vond ik dus ook al raar. Maar waarschijnlijk worden deze producten geboycot om die 36 miljard euro per jaar te kunnen behalen. Dus wij zouden er dan ook onder kunnen lijden, nicequote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nederlanders ook. Belgen ook. Saoedische sjeiks hoogstwaarschijnlijk ook. Dus..?
Het kunnen misschien produkten zijn die fabrieken in denemarken hebben of waar deense aandeelhouders grote belangen in hebben ....quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nokia is Fins. Nescafé is volgens mij Zwitsers. Pepsi is Amerikaans. Burger King idem dito. Wat heeft Denemarken daar voor last van?
kijk als ik de vrijheid van meningsuiting steun, dat is dat geen steunbetuiging aan het beledigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nee het is niet alleen een actie van die deense krant. in heel europa is er medianaal veel steun gegeven aan de vrijheid van meningsuiting.
ik denk dat men ook heeft onderschat dat de prenten zoveel pijn zouden doen. ook bij de gemiddelde moslim die dus niet de straat opgaat. zoiets?![]()
Precies, daar zal het waarschijnlijk aan liggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met aanleveren van onderdelen van? Zit er niet een Deense chip in de Nokia ofzo?
Of zou het met aandelen te maken hebben?
fuck, ik bedenk me, eigenlijk heb ik nog nooit een Jylland Posten gekocht ... toch ben ik ook voor de vrijheid van meningsuiting en voel weinig affiniteit met Radikale brandstichtende moslims ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je kleppen voor je ogen of heb je daadwerkelijk niet door dat het juist nu het geval is
Krant? Het is afkomstig vanuit een mail. Ik probeer ff te achterhalen waar het mailtje van afkomstig is. Zo ver ik het heb begrepen is het afkomstig van iemand uit Microsoft. Die heeft het doorgestuurd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:03 schreef Parzival het volgende:
tuuuuurlijk laten we een compleet land, alle inwoners alle bedrijven in dat land en de beurs beinvloeden door een prentje..
logisch..
boycot gewoon die krant, das meer dan voldoende.. als je dan zonodig iets wil doen
Jij snapt mijn punt wel denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik ben trouwens ook voor vrijheid van religie, ondanks het feit dat ik er een hekel aan heb..
snap je het verschil ?
Het bedrag is een beetje zelfoverschatting van de economische macht van de moslimwereld.quote:Caption: A Jordanian Muslim woman poses with a received message on her mobile phone saying ‘If we keep boycotting Danish Products till next summer they will lose at least 36 billion EURO’, in Amman Jordan, Febuary 1, 2006. A French newspaper reprinted on Wednesday a series of 12 Danish newspaper cartoons depicting the Prophet Mohammad that have sparked protests in the Muslim world and prompted Saudi Arabia to recall its ambassador from Denmark. REUTERS
Daar twijfel ik nogal aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee zeker niet, ik denk alleen op een wat fundamenteler niveau over dit soort zaken.
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).quote:
Denen hebben net als Nederlanders en Engelsen aandelen in ongeveer elk bedrijf op deze aardkloot dan kunnen ze dus echt niks meer kopenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:00 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zijn de landen waar ze afkomstig van zijn. Waarschijnlijk hebben de Denen aandelen in deze merken. Vandaar dus...
Dat ik je stelling verwerp toont toch geen minder respect voor jou in persoon. Het is een theorie alsof jij perse mijn stoten moet kunnen opvangen op jouw gevoelige plekken voor we verder samen kunnen praten, nee daar bereik je niets mee en heb je niet aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat mag, toch doe je er verstandig aan mijn stelling niet ondoordacht te verwerpen. Wat je je niet realiseert is dat respect (moeten!) hebben voor gevoeligheden van anderen een zeer onderdrukkende ondertoon in zich heeft, daar komt niet veel goeds uit voort (ik zou zeggen: lees eens wat geschiedkundige overzichtswerken).
ja we gaan alle produkten uit arabische staten boycotten en schroeven direct het oliegebruik met 70% terug, laten de benzine prijs nog 800% stijgen.... zo snijden we vooral onszelf niet in de vingers...quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:59 schreef Bastian het volgende:
Jah idd! wij gaan gewoon de arabische landen boycotten!
Zouden de Denen helemaal geen aandeel hebben in deze producten? Ik vind het ook erg opvallen inderdaad dat er 3 Turkse produkten er tussen zitten. Misschien is dit een achterlijke poging om Turkije ook even te straffen...''Jullie moslim maar toch achter Europa staan, dan wij ook jullie boycotten!'' ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:14 schreef Pony-Lover het volgende:
Arla, is idd Deens.
Nescafe, is Zwitsers.
Pepsi, Amerikaans.
Milka, Nestle dus Zwitsers.
Tamek, is volgens mij zo Turks als wat.
Dove, Unilelever dus Nederlands/Brits.
Danone, is een Frans bedrijf.
Pinar, is Turks.
Vivident, is volgens mij een Italiaans tandpasta merk, wie de eigenaar is weet ik niet.
FIRST, ?
Maret, er zijn nogal veel bedrijven die zo heten waaronder Tsjechische, Turkse en Indonesische.
Nokia, is Fins.
NIVEA, is Duits.
Ipana, Ipana is een Turks merk tandpasta, ook geen idee wie de eigenaar is.
Rejoice, ?
Fruka ?
Burger King. is Amerikaans
Ik kon niet alles zo snel vinden en van sommige merken zijn de eigendomsverhoudingen niet geheel helder maar een ding is duidelijk de meeste merken/bedrijven in het lijstje zijn niet Deens. Er staan opvallend veel Turkse dingen tussen en ook het oproepen tot boycotten van tandpasta vind ik er mooi.
Dus voor de moslimfundametalisten op dit forum: ga eens even uitzoeken wat we echt niet moeten kopen als we de Denen willen pesten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |