boeit niet een excuus is gegevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de regering in Libanon heeft er dan ook weer baat bij om het geheel in de schoenen te schuiven van de Syriërs
Je bent niet de eerste die dat beaamd. Klopt inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
gelukkig hebben we jou nog. jouw posts leveren altijd wel iets op
De koran vermeld helemaal niets over de authenticiteit van de overleveringen, waarvan deze door derden bevestigd zouden moeten zijn. Het standpunt wat je inneemt, dat iemand die een of meerdere of alle overleveringen verwerpt als niet authentiek zijnde geen ware moslim is, is een puur religieus standpunt dat net zo goed zijn weerklank vindt in de koran als dat het door de koran verworpen kan worden. Het is niet aan jou om daar een oordeel over te geven, alleen Allah is daartoe in staat zeg je zelf in een andere post. Soenieten die zeggen dat Sji`ieten verkeerd zijn omdat ze andere overleveringen gebruiken, zijn in de ogen van een niet-moslim als ik, evengoed "ware moslims" als iemand die ze niet verwerpt. Ik vind het voor neit-moslims niet gepast om een waardeoordeel uit te spreken over interne religieuze discussies die binnen islam z`n gang vinden. Okee, vanuit historisch perspectief kan men niet om de ahadith heen maar dat is geen religieus standpunt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg dat hun die ware overleveringen verwerpen geen ware moslims zijn op basis van wat er in de koran staat. Dat je de profeet moet volgen. Verdiep je een wat meer
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:25 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
De koran vermeld helemaal niets over de authenticiteit van de overleveringen, waarvan deze door derden bevestigd zouden moeten zijn. Het standpunt wat je inneemt, dat iemand die een of meerdere of alle overleveringen verwerpt als niet authentiek zijnde, is een puur religieus standpunt dat net zo goed zijn weerklank vindt in de koran als dat het door de koran verworpen kan worden. Het is niet aan jou om daar een oordeel over te geven, alleen Allah is daartoe in staat zeg je zelf in een andere post. Soenieten die zeggen dat Sji`ieten verkeerd zijn omdat ze andere overleveringen gebruiken, zijn in de ogen van een niet-moslim als ik, evengoed "ware moslims" als iemand die ze niet verwerpt. Ik vind het voor neit-moslims niet gepast om een waardeoordeel uit te spreken over interne religieuze discussies die binnen islam z`n gang vinden. Okee, vanuit historisch perspectief kan men niet om de ahadith heen maar dat is geen religieus standpunt.
achzooquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:29 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Goed dat er een excuus is gekomen, dus...
mij boeit het niet. ook al geven ze geen excuus. zij kunnen er ook niets aan doen. beter zou er een excuus komen van de personen die het geweld hebben gepleegdquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
boeit niet een excuus is gegeven
ik vind het toch een mooi gebaar.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mij boeit het niet. ook al geven ze geen excuus. zij kunnen er ook niets aan doen. beter zou er een excuus komen van de personen die het geweld hebben gepleegd
alleen zo nutteloosquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vind het toch een mooi gebaar.
dan moet je bij de media zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:34 schreef L.Denninger het volgende:
maar waarom kunnen al die mensen met die mooie boeken mij net gewoon even overal buiten laten ?
your misssing t the point, ze laten zo zien dat niet iedereen in Libanon 8er bestorming @ ambassade stond.quote:
ze hebben zich verontschuldigd omdat ze als regering verantwoordlijk zijn voor de veilighied van de Denen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
boeit niet een excuus is gegeven
ja, dat dacht men natuurlijk. er wonen miljoenen mensen in Libanonquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
your misssing t the point, ze laten zo zien dat niet iedereen in Libanon 8er bestorming @ ambassade stond.
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ze hebben zich verontschuldigd omdat ze als regering verantwoordlijk zijn voor de veilighied van de Denen.
De Deense regering kan zich niet verontschuldigen omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitlatingen in een krant.
Snap ie ?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:13 schreef Super7fighter het volgende:
DaveHarris gebruikt de eeuwenoude, middeleeuwse missionarismethoden om fitnah te zaaien onder moslims. Truukjes die al heel lang bekend zijn bij moslims. Negeren die hap, opdat we een zuivere discussie kunnen blijven voeren.![]()
waarvan de president en opperleger bevelhebber Christen zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, dat dacht men natuurlijk. er wonen miljoenen mensen in Libanon
ik zou hier graag nog een antwoord op krijgenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:34 schreef L.Denninger het volgende:
Maaruhm, als ik me nou buiten al dit gezeik wil houden en jullie whatever-vereerders het allemaal samen wil laten uitvechten, hoe doe ik dat dan ?
Ik heb het gevoel alsof ik in al jullie problemen betrokken wordt terwijl ik geen donder te maken heb met om het even welk boek jullie aanhangen of welke tekenfilm of strip jullie allergisch voor zijn.
Het zal me m'n anus oxyderen waar jullie allemaal wel of niet in geloven, wat jullie denken te weten of waar je voor mijn part opgewonden van raakt (cartoons, onthoofdingen, kruistochten in Irak, zwarte sokken op Urk..),
maar waarom kunnen al die mensen met die mooie boeken mij net gewoon even overal buiten laten ?
We wachten nog op excuses van Iran.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.
Oh ik dacht dat jou standpunt was dat de Deense regering zich moet veronschuldigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vroeg ik voor een verontschuldiging van Denemarken dan, ik heb het hier over geweldadige bestorming van een (deense) ambassade door moslims, waarover Libanon zijn excuses heeft aangeboden.
waar wordt jij mee betrokken dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
ik zou hier graag nog een antwoord op krijgen![]()
Iran is een trots land,quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Klummie het volgende:
[..]
We wachten nog op excuses van Iran.
Deens regering moet maar doen wat ze willen,quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat jou standpunt was dat de Deense regering zich moet veronschuldigen.
Maar als dat niet zo is.. respect![]()
Nou, als nationale veiligheidsniveau's een graadje omhoog gaan betekent dat meestal dat het minder veilig is geworden op straat..quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waar wordt jij mee betrokken dan?
dus Mohammed en niet radicale moslims kunnen rustig blijven omdat ze weten dat er nog een straf zal volgenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:42 schreef Triggershot het volgende:
Allah stelt Mohammed gerust
“En wij zullen de verantwoordelijkheid over degenen die de spot drijven met jou voor Ons nemen!”
een moslim is even zwak voor een aanslag/oorlog als jij hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou, als nationale veiligheidsniveau's een graadje omhoog gaan betekent dat meestal dat het minder veilig is geworden op straat..
Verder hou ik niet zo van dreigementen van aanslagen, oorlogen etc..
allebei helaasquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Een trots land of een koppige dictatuur ?
Ja .. als dat in het hiernamaals is.. prima.. En mensen niet nu in de naam van Allah voor eigen rechter gaan spelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deens regering moet maar doen wat ze willen,
Allah stelt Mohammed gerust
“En wij zullen de verantwoordelijkheid over degenen die de spot drijven met jou voor Ons nemen!”
Ik vrees het ergste, overigens je sarcastische opmerking voegen echt geen waarde aan een discussie hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dus Mohammed en niet radicale moslims kunnen rustig blijven omdat ze weten dat er nog een straf zal volgenWat geruststellend
ik heb geen idee of het hiernamaals zal zijn of op Aarde.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ja .. als dat in het hiernamaals is.. prima.. En mensen niet nu in de naam van Allah voor eigen rechter gaan spelen.
Zolang diegene die in Denemarken wonen, zich tijdens het aardse bestaan, maar aan de Deense wet houden. Vind ik alles best.
geloofsovertuigingen voegen ook niets toequote:Op woensdag 8 februari 2006 17:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste, overigens je sarcastische opmerking voegen echt geen waarde aan een discussie hoor.![]()
voegen genoeg toe dat een moslim niets heeft te ondernemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geloofsovertuigingen voegen ook niets toe
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geloofsovertuigingen voegen ook niets toe
nee, dat is jouw overtuigingquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voegen genoeg toe dat een moslim niets heeft te ondernemen.
d8 dat hier om prentjes en islam overtuiging ging, maar goed zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?²
dat is de islamitische overtuigingquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dat is jouw overtuiging
vrede op aarde, in de mensen een welbehagenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je misschien dan iets wat wel iets toevoegd?²
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat is deeen islamitische overtuiging
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ze zijn er trots op dat ze uit naam van God 68 miljoen mensen onderdrukken ja
Nou, ik denk dat je je dan terecht zorgen maakt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb geen idee of het hiernamaals zal zijn of op Aarde.
lig wel beetje wakker van
Ik denk dat zoiets niet snel zal komen, niet door zulke kleine dingen iig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je dan terecht zorgen maakt.
Als wetten en grondwetten met voeten getreden worden, is niemand veilig meer.
Ik denk dan vooral aan de tweede wereld oorlog. Het gros van de Europeanen had zo’n hekel aan joden. Dat ze toekeken terwijl er miljoenen vergast werden.
Dit zou met moslims ook kunnen gebeuren. Als de hetze tegen moslims doorgaat komt er een punt dat de publieke opinie zo is , dat ze het niet erg vinden als moslims op gewelddadige wijze uit de samenleving worden verwijdert.
Zo ver zie ik het nog komen, dat sommige niet-moslims zo bang worden voor Moslims dat er een nieuwe genocide komt.
Je vergist je denk ik .. de gemiddelde blanke Nederlander is doodsbang voor moslims. En denken slecht over ze.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets niet snel zal komen, niet door zulke kleine dingen iig.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Je vergist je denk ik .. de gemiddelde blanke Nederlander is doodsbang voor moslims. En denken slecht over ze.
De grootste angst is denk ik, dat we weer terug moeten in de tijd en rechten moeten inleveren. In de beleving van de meeste blanke Nederlanders zijn islamieten erg agressief en dulden geen tegenspraak.
Er heerst een grote angst voor verlies van cultuur, vrijheden en welvaart.
De angsten die op moslims wordt geprojecteert gaat diep. En datgene wat er nu gebeurt (bv demonstranten in London die oproepen tot geweld) bevestigd hun vooroordelen.
idd, een dialoog is de enige manier... en aan bijde "kanten" uitleggen hoe de beleving is.. en die beleving accepteren..quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
![]()
Tsjaah, kan enkel en alleen opgelost worden door een dialoog denk ik, of er moet daadwerkelijk een nutteloze oorlog komen waarvan we weer niets leren en zo onnodig weer onschuldige mensen dupe worden.
kan er niets meer aan toevoegenquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
idd, een dialoog is de enige manier... en aan bijde "kanten" uitleggen hoe de beleving is.. en die beleving accepteren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |