Ook goed!quote:
Maar daar houdt het dan ook wel op.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:38 schreef Retuobak het volgende:
Als de speler 2x is, no way dat er volwaardige games op BD-ROM verschijnen. Of het moeten uberlelijke RPG's zijn met zieke cutscenes. Mmmh maybe heb je toch gelijk, Japanners houden wel van lelijke RPG's met mooie FMV's.
Verschil tussen jou en een flink deel van de PS2 en ws. PS3 kopersquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik koop m'n consoles voor GAMEN, niet om films te kijken..
Maar als HD-DVD nou de "oorlog" wint, heb je nagenoeg niets aan je BR speler...quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Verschil tussen jou en een flink deel van de PS2 en ws. PS3 kopers
Die zien de console als een goede combo tussen films kijken en gamen.
Wist jij dit ook eigenlijk, of is dit voor jou net zulk nieuws als voor mij?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:43 schreef SocialDisorder het volgende:
Retuobak, zo maak je natuurlijk geen vrienden, popijopie!
PS3 + blu-ray = win voor blu-ray.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar als HD-DVD nou de "oorlog" wint, heb je nagenoeg niets aan je BR speler...
Of als ze uiteindelijk toch voor die holo-discs kiezen.
HD-DVD is een stuk goedkoper... Als medium en qua hardware..quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:45 schreef Retuobak het volgende:
[..]
PS3 + blu-ray = win voor blu-ray.
Maar daarmee is nog niet een beslissende keuze gemaakt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:47 schreef Retuobak het volgende:
In Europa zal het langzamer gaan ja, maar de HDTV penetratie in de US en zeker in Japan is vrij hoog hoor.
zullen we eerst ff wachten hoeveel speed die BR-ding wordt in de PS3quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar wat een MEGA MISSER dit van Sony zeg. Ik dacht dat het voor games ook een onwijs technologische voorsprong was, maar wsl komen alle games dus gewoon op DVD-9. Meerdere zelfs, mocht 2x BR te traag zijn..
En al die PS3 fanboys maar lachen over het eventueel DVDtje wisselen in de toekomst.
Ben benieuwd op hoeveel discs FF komt..
Nou ja, ga maar uit van 2x.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:48 schreef kepler het volgende:
[..]
zullen we eerst ff wachten hoeveel speed die BR-ding wordt in de PS3
De kans dat HD-DVD de "oorlog" wint is ongeveer net zo groot als een succesvolle invasie van de VS door Luxemburg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar als HD-DVD nou de "oorlog" wint, heb je nagenoeg niets aan je BR speler...
Of als ze uiteindelijk toch voor die holo-discs kiezen.
Ik ben het gewoon met je eensquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De kans dat HD-DVD de "oorlog" wint is ongeveer net zo groot als een succesvolle invasie van de VS door Luxemburg.
En holo-discs? Ik denk dat het nu nog te vroeg is voor de consumenten om direct door te skippen naar holodiscs.
Hij is al heel duur, dus die paar tientjes kunnen er nog wel bijquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou ja, ga maar uit van 2x.
Of ze moeten de ps3 heel duur maken...
No way!quote:
Prototype holodiscs met een capaciteit van 300GB moeten voor het einde van het jaar klaar zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De kans dat HD-DVD de "oorlog" wint is ongeveer net zo groot als een succesvolle invasie van de VS door Luxemburg.
En holo-discs? Ik denk dat het nu nog te vroeg is voor de consumenten om direct door te skippen naar holodiscs.
maar wat extra ram is ook maar een paar tientjes, en wat extra memory-bandwith kost ook maar 20 dollar extra. Iets meer videogeheugen kost ook maar een paar tientjes... Ik denk dat Sony ergens een grens moet trekken en de PS3 gewoon moet uitbrengen, want op deze manier kan je blijven wachten natuurlijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hij is al heel duur, dus die paar tientjes kunnen er nog wel bij
quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Weet je... eigenlijk moéten ze er wel minstens een 4x BD-ROM erin gooien!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:38 schreef Retuobak het volgende:
Als de speler 2x is, no way dat er volwaardige games op BD-ROM verschijnen. Of het moeten uberlelijke RPG's zijn met zieke cutscenes. Mmmh maybe heb je toch gelijk, Japanners houden wel van lelijke RPG's met mooie FMV's.
En je hebt nog wel een 1080i tv aangeschaft!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik koop m'n consoles voor GAMEN, niet om films te kijken..
Het is laatst nog ter sprake gekomen in de PS3-Topics.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wist jij dit ook eigenlijk, of is dit voor jou net zulk nieuws als voor mij?.
Ik ook niet, maar dat is normaal bij de introductie van een nieuw formaat. In 1997 zag ik mensen ook niet massaal overstappen op DVD en in 1981 zag ik mensen ook niet massaal overstappen naar CD. De grote golf komt altijd later, nadat de early adopters al zijn overgestapt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sowieso zie ik mensen niet massaal BR schijfjjes kopen, DVD is nog zo levend als wat..
Ik denk dat het wel meer dan een paar tientjes is dan.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hij is al heel duur, dus die paar tientjes kunnen er nog wel bij
Maar dan nog is het trager.. Maar iig snel genoeg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Weet je... eigenlijk moéten ze er wel minstens een 4x BD-ROM erin gooien!Ik ben nou toch wel benieuwd. Panasonic heeft in ieder geval al een chipset die 4x BD-ROM mogelijk maakt.
Voor gamen. DVD's kijk ik ook nauwelijks, ik download m'n films altijdquote:En je hebt nog wel een 1080i tv aangeschaft!
Niet gezienquote:Het is laasts nog ter sprake gekomen in de PS3-Topics.
Ja, inderdaad.quote:Ik ook niet, maar dat is normaal bij de introductie van een nieuw formaat. In 1997 zag ik mensen ook niet massaal overstappen op DVD en in 1981 zag ik mensen ook niet massaal overstappen naar CD. De grote golf komt altijd later, nadat de early adopters al zijn overgestapt.
Op de PC gaat het wat anders. Laten we videokaarten als voorbeeld nemen:quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meer dan een paar tientjes is dan.
Het snelste is altijd wel duurder dan het eerstvolgende wat daaronder zit, ook al is het verschil marginaal. Dat moet jij als PC-addict toch wel weten..
Eigenwijs!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:53 schreef kepler het volgende:
@P-style
maar het is dus nog niet officieel bevestigd door SonyDat was meer mijn vraag. Zolang dit niet het geval is moet ik nog maar zien of ze echt met een interne adapter komen. Ik zie persoonlijk namelijk niet het voordeel van een interne adapter? Een externe adapter flikker je ergens onder/achter/tussen een kast en je hebt er geen last van. En ook heeft de console dan minder last van hitte door de voeding.
Een externe voeding zal mensen er echt niet van weerhouden om een console te verkopen en het biedt alleen maar voordelen voor het interne gedeelte van de PS3.
Het zou me niks verbazen als ze met een externe adapter komen
En waarom zou die vlieger nu dan ook niet opgaan?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef Retuobak het volgende:
Maar men weet gewoon dat fanaten extra betalen voor het nieuwste van het nieuwste, dus gaan er enorme marges op.
Zoals ik al zei, IK koop um om te gamen. Mij maakt het dus niet echt uit.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef Retuobak het volgende:
Oh en die Java zooi zit niet in de eerste golf blu-ray spelers en ws. ook niet in de PS3. Wachten met kopen van nieuwe tech is okay.
je bent zelf eigenwijsquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eigenwijs!Het is in principe al bevestigd. Sony zet niet in z'n persberichten of z'n apparaten een interne of externe voeding krijgen, maar voor mij is het al lang duidelijk!
Als ie wel extern is, mogen we je dan heel hard uitlachen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eigenwijs!Het is in principe al bevestigd. Sony zet niet in z'n persberichten of z'n apparaten een interne of externe voeding krijgen, maar voor mij is het al lang duidelijk!
Ik heb een LAN HD-DivX speler besteld.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:06 schreef Retuobak het volgende:
Ja jij, maar anderen kijken er misschien films op. Kijk, blu-ray kan mij ook geen fuck schelen. Want tegen de tijd dat ik een HDTV heb dan zit iedereen aan de holodiscs of nog beter. Ik houd het nog wel een jaartje of 6-7 bij DVD
BD-J (Blu-Ray Java) is onderdeel van de BD-video standaard en zal dus ook aanwezig zijn in de PS3. Het maakt interactieve menu'tjes (uitgebreider dan de DVD-menu'tjes) mogelijk en andere rotzooi...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar hoe zat het nou met dat Java gebeuren. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit eens iets had gelezen over BR spelers en Java en extra opties die daardoor beschikbaar zouden zijn.
Zit dat wel in de PS3 of is dat gewoon standaard voor alle BR spelers?.
Ik verwacht die Java troep eigenlijk wčl in de eerste BD-ROM spelers komt. Een tijdje terug (in december ofzo) was er inderdaad een bericht dat die Java zooi nog niet helemaal rond is. Maar als de eerste generatie BD-ROM spelers het niet ondersteunt dan kan dat later compatibiliteitsproblemen geven. En dat kan natuurlijk niet!quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef Retuobak het volgende:
Oh en die Java zooi zit niet in de eerste golf blu-ray spelers en ws. ook niet in de PS3. Wachten met kopen van nieuwe tech is okay.
Nee, jij zult zien. Ik weet het toch al!quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:05 schreef kepler het volgende:
Je bent zelf eigenwijsVoor mij is het namelijk helemaal niet duidelijk
We zullen wel zien
Van mij mag je!quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als ie wel extern is, mogen we je dan heel hard uitlachen?.
hij is dus niet groter dan de 360, vandaar dat ik het knap zou vinden als er een interne voeding in zal zitten (er moeten ook tig kaartlezers in, plek voor een optionele HDD, 20 netwerkpporten en 80 usb-poorten en 12 video-uitgangen)quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als ie wel extern is, mogen we je dan heel hard uitlachen?.
Maar gezien de grote kan je er van uitgaan dat ie intern is ja, anders wordt ie wel heel groot..
Firmware upgrades?quote:Ik verwacht die Java troep eigenlijk wčl in de eerste BD-ROM spelers komt. Een tijdje terug (in december ofzo) was er inderdaad een bericht dat die Java zooi nog niet helemaal rond is. Maar als de eerste generatie BD-ROM spelers het niet ondersteunt dan kan dat later compatibiliteitsproblemen geven. En dat kan natuurlijk niet!
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:01 schreef Retuobak het volgende:
Dat verwacht je dus, of heb je ook een bron waarin het bevestigd wordt?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
BD-J (Blu-Ray Java) is onderdeel van de BD-video standaard en zal dus ook aanwezig zijn in de PS3. Het maakt interactieve menu'tjes (uitgebreider dan de DVD-menu'tjes) mogelijk en andere rotzooi...
Te moeilijk voor de gemiddelde pc/console gebruikerquote:
Tik eens Blue Ray Java in in Google, en je hebt 20.000 bronnen waarin de standaard omschreven staat.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat verwacht je dus, of heb je ook een bron waarin het bevestigd wordt?
Alleen weer anonieme bronnenquote:Volgens anonieme bronnen van de website is BD-J echter nog lang niet geschikt om in spelers verwerkt te worden en zou in eerste instantie zelfs Blu-ray-apparatuur worden uitgebracht die helemaal niet interactief is. In afwachting van de Java-code zouden voorlopig alleen zogenaamde 'player-only'-spelers op de markt worden gebracht, en pas bij het verschijnen van 'full profile'-spelers zouden consumenten de beschikking krijgen over het volledige interactieve potentieel van de Blu-ray-standaard.
Knap is het niet hoor. Sony weet heus wel hoe ze apparaten moeten maken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:10 schreef kepler het volgende:
hij is dus niet groter dan de 360, vandaar dat ik het knap zou vinden als er een interne voeding in zal zitten (er moeten ook tig kaartlezers in, plek voor een optionele HDD, 20 netwerkpporten en 80 usb-poorten en 12 video-uitgangen)
lichtelijk overdreven
Nee, dat verwacht ik niet alleen, dat is al héél lang bekend. Hier, een directere bron bestaat niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat verwacht je dus, of heb je ook een bron waarin het bevestigd wordt?
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
Nee, dat verwacht ik niet alleen, dat is al héél lang bekend. Hier, een directere bron bestaat niet.
Meer staat er niet.quote:"BD-J" mode
Offers unparalleled flexibility and features, because it is based on Java runtime environment. It allows for extensive interactive applications, and offers Internet connectivity.
Ik bedoel een bron waarin bevestigd staat dat het in ALLE BR drives zit, dus ook die van de ps3.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Tik eens Blue Ray Java in in Google, en je hebt 20.000 bronnen waarin de standaard omschreven staat.
Tnx, dat artikel was het iddquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:16 schreef Tain het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/40632
[..]
Alleen weer anonieme bronnen
uit de bron van P-style:quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik bedoel een bron waarin bevestigd staat dat het in ALLE BR drives zit, dus ook die van de ps3.
quote:Every Blu-ray Disc player will be equipped with a Java interpreter, so that it is capable of running discs authored in BD-J mode.
Dat absoluut.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:26 schreef SocialDisorder het volgende:
Sony zit achter BD, het zal ze er dus alles aan gelegen zijn om het product zo goed mogelijk te tonen.
Moet je natuurlijk wel de moeite nemen om nog wat verder naar beneden te scrollen...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Meer staat er niet.
Dat het kan wil niet zeggen dat het er ook sowieso in zit.
quote:"BD-J" mode
Introduction
"BD-J" mode was designed to offer the content provider almost unlimited functionality when creating interactive titles. It is based on Java 2 Micro Edition, so programmers will quickly be familiar with the programming environment for BD-J. Every Blu-ray Disc player will be equipped with a Java interpreter, so that it is capable of running discs authored in BD-J mode.
redenatie +10quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Knap is het niet hoor. Sony weet heus wel hoe ze apparaten moeten maken.
[..]
Precies.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Anders had je helemaal niets aan die drive...
humor hč?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Cheiron het volgende:
lol, grappig hoe 1 opmerking in het vorige topic over de BR snelheid tot waarheid wordt verheven...
Wat was er niet waar aan dan?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:31 schreef Cheiron het volgende:
lol, grappig hoe 1 opmerking in het vorige topic over de BR snelheid tot waarheid wordt verheven...
Het is nog geen feit dat er een 2x BD-ROM speler in komt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nogmaals, wat is er dan precies niet waar aan?.
Enlighten me..
Gelezen...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:12 schreef Retuobak het volgende:
http://www.ps3week.com/blogs/ps3week.php?title=title_6&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Interviewtje met Mr. Idiot
Dat niks in ontwikkeling voor de PS3 er next-gen uit ziet. En dat de 360 overall krachtiger is. Kortom, precies wat je moet zeggen als je ontslag wil.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gelezen...
Hij komt redelijk oprecht en betrouwbaar over..
Wat had hij ook alweer precies allemaal beweerd?.
net zo min als het feit dat er een 4X in komtquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is nog geen feit dat er een 2x BD-ROM speler in komt.
De meeste spelers die gepland staan voor een zomer release zijn 2x speed en dan zou de PS3 die in de lente uit moet komen een 4x speed bevatten?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is nog geen feit dat er een 2x BD-ROM speler in komt.
wacht maar tot PS-Conferencequote:Op donderdag 2 februari 2006 14:46 schreef Retuobak het volgende:
Boeit het wat? Het PS3 topic is nog nooit zo snel gegaan
Je realiseert je wel dat we hier met z'n 5en ofzo regelmatig posten he?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wacht maar tot PS-Conference
Hmm, eens.. En 16x DVD is nog altijd beter dan de 12x van de X360. Dus dan hebben ze alsnog sneller met hun game-medium.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Retuobak het volgende:
Dat het niet zeker is welke snelheid lezer er in de PS3 komt. Tis afwachten of het 2x of 4x wordt. 8x zal het ongetwijfeld niet worden. En tja, 4x is erg duur. Tis maar net of Sony het waard is om het ding ook te gebruiken voor games of dat ze enkel voor de films gaan. Ik zou als Sony zijnde gaan voor een 2x blu-ray lezer met 16x DVD iig. 16x DVD is sneller dan 4x blu-ray en de capaciteit is meer dan voldoende voor de meeste games.
Dat eerste had ik sowieso al verwacht..quote:Dat niks in ontwikkeling voor de PS3 er next-gen uit ziet. En dat de 360 overall krachtiger is. Kortom, precies wat je moet zeggen als je ontslag wil.
je hoeft niet meteen zie zeik-smiley te gebruiken, ik doe alleen een constatering..quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat was er niet waar aan dan?
Het is trager dan 12x DVD en zelfs dat was voor sommige devers blijkbaar te weinig.. Dan is 2x BR dat zeker..
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat we hier met z'n 5en ofzo regelmatig posten he?
Dit is niet zoals het Revolution topic waar 10 hyperactieve 15-jarige kindjes met 700 aanslagen per minuut een conference zitten hypen he.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:49 schreef Cheiron het volgende:
[..]
je hoeft niet meteen zie zeik-smiley te gebruiken, ik doe alleen een constatering..
Er is toch nog geen statement over de snelheid van de speler die in de PS3 zit?
Vind ik wel een logische opmerking, eigenlijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef Tain het volgende:
[..]
De meeste spelers die gepland staan voor een zomer release zijn 2x speed en dan zou de PS3 die in de lente uit moet komen een 4x speed bevatten?
Roy is geen 15... toch?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat we hier met z'n 5en ofzo regelmatig posten he?
Dit is niet zoals het Revolution topic waar 10 hyperactieve 15-jarige kindjes met 700 aanslagen per minuut een conference zitten hypen he.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
Het aantal FLOPS zegt idd niks, maar als vele developers zeggen dat het close is maar dat de PS3 net IETSJE sneller is (minder dan gamecube - Xbox versschil) dan ben ik eerder geneigd dat te geloven dan 1! artist bij Sony.
Dat is het zeker weten en de games op BD-ROM zullen ook komen. Een 2x speed drive heeft zeker wel consequenties voor games. Het is nu dus nog te vroeg om nu al te concluderen wat voor BD-ROM drive erin komt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:44 schreef Retuobak het volgende:
Tis maar net of Sony het waard is om het ding ook te gebruiken voor games of dat ze enkel voor de films gaan.
Maar gelukkig ben jij Sony niet!quote:Ik zou als Sony zijnde gaan voor een 2x blu-ray lezer met 16x DVD iig. 16x DVD is sneller dan 4x blu-ray en de capaciteit is meer dan voldoende voor de meeste games.
Klopt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:45 schreef kepler het volgende:
net zo min als het feit dat er een 4X in komt
Over een uitspraak die tot waarheid verheven wordt!quote:...dus waar hebben we het eigenlijk over
Lijkt me niet onmogelijk. Het gaat hier immers om branders. Het is vaker voorgekomen dat branders een read-speed hebben die lager ligt dan readers die op hetzelfde moment op de markt zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef Tain het volgende:
De meeste spelers die gepland staan voor een zomer release zijn 2x speed en dan zou de PS3 die in de lente uit moet komen een 4x speed bevatten?
Opzģch is het geen ramp. Maar de gedachte alleen al vind ik wel vrij belachelijk als je beseft dat het apparaat ook BR-ROM ondersteunt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
En hoe erg is het nou eigenlijk om een schijfje te wisselen..
Audiomeubel zou je niet meer nodig hebben met de PS3quote:Maar gelukkig ben jij Sony niet! Anders zou m'n PS3 niet eens in een audiomeubel passen.
hmmm, dat verklaart een hoop. M'n PS2 is een stuk dikker geworden, en m'n buurjongen is z'n Xbox kwijt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:00 schreef peristilius het volgende:
PS3 gaat de 360 opeten, stiekem eet de PS2 de Xbox ook op.
ist een kannibaal die PS2 of zo. Ziekquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hmmm, dat verklaart een hoop. M'n PS2 is een stuk dikker geworden, en m'n buurjongen is z'n Xbox kwijt.
nee hoor, gewoon een kwestie van Law of the Jungle. Strong ones eat the weak ones.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:05 schreef Morthill het volgende:
[..]
ist een kannibaal die PS2 of zo. Ziek
Gelukkig heeft Sony genoeg exclusives in huis. Daarnaast is het nog mogelijk dat, net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind, en vervolgens naar de andere consoles 'geport' wordt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:07 schreef P-Style het volgende:
Het ligt er een beetje aan of de PS3 het een beetje trekt om al z'n games in 1080p te kunnen draaien, of dat 1080p vooral gebruikt gaat worden voor BD-video en 720p vooral voor games. Mocht het eerste het geval zijn čn je beschikt over een 1080p tv, dan ligt de PS3 in het voordeel. Ook acht ik Cell tot meer in staat dan de 360-cpu, wat zich volgens mij toch vooral gaat uiten in realistische physics, animatie en collision detection. Maar op een SDTV of op 720p verwacht ik geen al te grote verschillen en zéker niet bij multiplatform games.
Zijn er deze generatie dan óók titels ontwikkeld met de PS3 in mind?!quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind
Klopt inderdaad, ik verwacht daar ook steeds meer van gezien de gestegen development kosten. En daar PS3 > PC zeker relatief makkelijk is verwacht ik er daar ook behoorlijk wat van. Gewoon na een jaartje de toptitels naar de PC brengen om nog ff wat extra te cashen of om zelfs enkel break-even te draaien. En een hoop zullen ws. ook na een tijdje gaan voor de 360. Een paar miljoen extra potentiele klanten passeer je niet zomaar als de kosten vergeleken met het ontwikkelen van een volledig nieuwe titel erg klein zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Sony genoeg exclusives in huis. Daarnaast is het nog mogelijk dat, net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind, en vervolgens naar de andere consoles 'geport' wordt.
Die smiley is leukerquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Vind ik wel een logische opmerking, eigenlijk.
Maar er is idd nog niets zeker.
voor deze generatie bedoel ik uiteraard de PS2quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zijn er deze generatie dan óók titels ontwikkeld met de PS3 in mind?!
En vanwaar haal je dat de GPU van de 360 krachtiger is?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Kwestie van tijd voor ze het optimale uit de Cell halen.
Maar daar tegenover staat de krachtigere GPU van de X360. Ik ben echt heel benieuwd naar het uiteindelijke verschil,.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
En vanwaar haal je dat de GPU van de 360 krachtiger is?
Het is al bewezen dat de Cell in zn eentje sommige grafische taken tot 7keer sneller kan dan de huidige videokaarten. Van de RSX (de GPU voor de PS3) is nog niet zoveel bekend hoor, maar er wordt wel gespeculeerd dat die ook multicore gaat zijn![]()
Heb je een bron voor deze beweringen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Het is al bewezen dat de Cell in zn eentje sommige grafische taken tot 7keer sneller kan dan de huidige videokaarten. Van de RSX (de GPU voor de PS3) is nog niet zoveel bekend hoor, maar er wordt wel gespeculeerd dat die ook multicore gaat zijn![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef pkwarts het volgende:
Geloof het of niet, maar het woord yields is al 108 posts lang NIET gevallen
en er is er altijd een die het moet verpesten.....quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef pkwarts het volgende:
Geloof het of niet, maar het woord yields is al 108 posts lang NIET gevallen
Ketamine of DMT?quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de cell een huidige GPU verslaat, ik zeg dat sommige taken veel sneller gaan met de cell. En dan bedoel ik dingen die te maken hebben met physics en dergelijkequote:Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jij bent grappig
1. De Cell stelde zo teleur op graphics gebied dat Sony naar nVidia moest hollen om een grafische kaart
2. De RSX is gewoon een verbouwde G70 na een die-shrink
3. Multi-core GPU's komen op z'n allervroegst in 2008 aldus de roadmaps van nVidia en ATi
Sukkelquote:You made some pretty big waves, at least in the gaming press, with your article about PS3 development. Tell us how your life has changed since that article, and what you’re working on now.
Yea I can’t believe how out of control everything got. It’s absolutely absurd how the internet can take something relatively harmless and turn it into something so insane.
Let me first just say, all I really did was write a few paragraphs that gave my opinion on publicly released information. I never actually released any information. After reading my small article the reader is not any more informed about the PS3 than he was before the article. I didn’t reveal any tech info and I didn’t reveal different shipping plans. I’m still in awe at the whole uproar over what amounts to NO information.
My life has changed a lot since the article. I was let go at Sony after the article was plopped on the desk of Sony corporate. I was also asked to remove the article immediately. (Which I did without any resistance.)
Het is lekker.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:02 schreef Retuobak het volgende:
[..]
*wikipedia gebruikt om op te zoeken wat Ketamine is*
Als je het hebt over physics, waarom begin je dan over GPU's?quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:03 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de cell een huidige GPU verslaat, ik zeg dat sommige taken veel sneller gaan met de cell. En dan bedoel ik dingen die te maken hebben met physics en dergelijke![]()
Ik zal nogeens kijken of ik een link kan vinden waar het wat duidelijker in staat![]()
Drugs are bad, mmmmkay?quote:
http://gametomorrow.com/blog/index.php/2005/11/30/gpus-vs-cell/quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze beweringen?
Maar is het wel zo traag als wordt beweerd? Dat het langzamer is dan de drive van de Xbox 360 is duidelijk, maar het is blijkbaar snel genoeg om HD films te streamen; waarom zou dat niet genoeg zijn voor (het merendeel van de) spellen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is trager dan 12x DVD en zelfs dat was voor sommige devers blijkbaar te weinig.. Dan is 2x BR dat zeker..
Rekening houdend met het feit dat next-gen games veel data-intensiever worden dan games op de huidige console. En GTA:San Andreas als voorbeeld van een game die enorm veel moeite had met streamen op de PS2 kan een indicatie zijn dat een hoge transferrate voor BD-ROM zeker geen overbodige luxe is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:31 schreef chibibo het volgende:
Maar is het wel zo traag als wordt beweerd? Dat het langzamer is dan de drive van de Xbox 360 is duidelijk, maar het is blijkbaar snel genoeg om HD films te streamen; waarom zou dat niet genoeg zijn voor (het merendeel van de) spellen?
P-Style:quote:Hopen dat Sony niet weer bullshit zit uit te kramen zoals voor de launch van de PS2. Niks dan loze beloftes destijds (het ding zou wel ff in z\'n geheel de PC vervangen en Pixar+-kwaliteit aan graphics neerzetten, een punt waar we nog steeds niet aanbeland zijn), gelukkig is er nu direct al echte concurrentie in de vorm van MS waardoor Sony misschien wat meer gemotiveerd is om aan alle beloftes te voldoen.
Ik:quote:Hčhč... die Retuobak. Het was toch al ląng bekend dat de PS3 deze Mediafuncties ging krijgen.
P-Style:quote:Het feit dat het een DVR wordt was allang bekend? Eerste dat ik er over hoor hoor
En vullen maar P-Stylequote:Dat het een ook DVR wordt moet je inderdaad maar even met een korreltje zout nemen. Daar ga ik ook niet vanuit namelijk. Vergeet ook niet wat de bron is hier.
Maar goed... laten we maar wachten tot het forum weer actief is, dan kunnen we de PS3-topic weer vullen.
http://www.ps3land.com/news/article239.phpquote:Game stores start PS3 game preorders
Gamestop and EBGames have started preordering video games for the coming PS3 console. Both retailers are preordering for $59.99 and have a shipping date of October 1st 2006 except for the long awaited Metal Gear Solid 4 who has a date of December 1st 2006.
This is very good news because it means that Sony has spoken to major retailers and announced an approximate release date of Fall 2006 for the PS3 in North America.
Here is a full list of games available for preorders:
I-8
Condemned: Criminal Origins
Dark Sector
Devil May Cry 4
Dirty Harry
Dog Tag
Eyedentify
Fifth Phantom Saga
Fight Night Round 3
Formula 1
Gundam World
Heavenly Sword
Indiana Jones
Killing Day
Killzone 2
Metal Gear Solid 4
Metronome
MotorStorm
NioH
Peter Jackson’s King Kong
Possession
Project Delta
Psychopath
Scarface: The World is Yours
Spider-Man 3
Stranglehold
Tekken
The Darkness
The Getaway 3
Theseis
Vision Gran Turismo
Warhawk
By Walid
Hoi P-Stylequote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk
het is geen X360 hč!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Ik wil er wel een thermostaat in eigenlijk![]()
.
dat ding misschien niet, maar de voeding.......quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef Retuobak het volgende:
Dat ding wordt nauwelijks warm
M\'n PC gaat daar met gemak overheen
In Amerika ja, Europa heeft dat probleem niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat ding misschien niet, maar de voeding.......
De voeding wordt niet eens warm, die is gewoon op kamertemperatuur.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat ding misschien niet, maar de voeding.......
quote:Beetje bij beetje komen we te weten wat er achter die andere twee next-gen consoles schuilgaat, maar de grote informatiegolf zal waarschijnlijk toch nog op zich laten wachten tot het E3. Niettemin kon het Amerikaanse PlayStation Magazine en aantal details losfutselen. De informatie zou van een aantal ontwikkelaars afkomstig zijn en is dus voor alle duidelijkheid nog niet bevestigd door Sony zelf. Beschouw het dus voorlopig toch nog maar allemaal als pure speculaties.
In Amerika zouden er momenteel meer PS3-games in ontwikkeling zijn als oorspronkelijk werd aangenomen.
Eén van de ontwikkelaars meldt dat het bedrijf in januari 2006 een eerste hardwarekit had ontvangen en dat deze krachtiger was dan verwacht.
De PS3 zou de functionaliteiten van een Digital Video Recorder (kortweg DVR) bevatten. Concreet houdt dit in dat gebruikers de mogelijkheid zouden hebben om muziek en high definition-films te downloaden via een iTunes-achtig programma.
De PS3 zou de media-functionaliteiten van de Xbox 360 overtreffen. Alle bekende video- en audioformaten zouden zich via een Home Network laten streamen.
De PS3 zou regiovrij zijn, net zoals de PSP. Daardoor is het mogelijk om wereldwijd films, muziek,... weer te geven via Home Network.
De PSP zal data naar de PS3 kunnen versturen. Zo wordt het mogelijk om foto's die je op een MemoryStick in je PSP hebt opgeslagen via WiFi te verzenden naar je PS3 (handig dus voor wanneer je MemoryStick vol is).
Er zouden meer FirmWare-updates verschijnen voor de PS3, een beetje vergelijkbaar met de PSP tegenwoordig. Eveneens zouden er af en toe updates gereleased worden.
De Blu Ray-lezer van de PS3 zou gunstiger zijn dan die van een "gewone" Blu Ray-lezer. Wat hiermee bedoeld wordt, is niet echt duidelijk.
De PS3 zou in de herfst van 2006 in Amerika verschijnen, maar het is nog niet geweten of de online dienst van de PS3 ook dan meteen beschikbaar zal zijn. Mogelijk wordt die nadien pas toegevoegd. Over een Europese releasedate wordt niet gerept.
Eigenlijk blijft veel dus nog onduidelijk, den deze had graag eens wat harde cijfers en exacte data willen zien!
Welnee joh... véél te omslachtig. :') Games die meer dan 9GB nodig hebben komen gewoon op BD-ROM.quote:Op donderdag 2 februari 2006 20:22 schreef SToRM81 het volgende:
Er is nog een oplossing, de hybrid blu-ray: klik![]()
Dan kun je dus op de dvd layer het spel zetten en de rest op de blu-ray layer.
Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om zo snel om te schakelen van dvd naar blu-ray of andersom en de prijs van zo'n schijfje ligt natuurlijk nog hoger dan een gewone blu-ray schijf
Nou... het is niet alsof er problemen zijn. Het "probleem" is dat we er te veel vanuit gaan dat 'ie 2x is. Misschien is dat uiteindelijk ook wel zo, maar zeker weten doen we het in ieder geval nog lang niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 21:07 schreef mustisuc het volgende:
ik denk dat al die blu-ray probleempjes wel zijn opgelost als de ps3 bij ons word gereleased
dan zijn vast al die dingen eruit gehaalt of gefixed en aangepast en die japanners testen alles mooi voor ons
Tja... ik heb eigenlijk al gezegd wat erover gezegd kan worden.quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.ps3land.com/news/article239.php
wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk, maar wel MGS4 bij launch. Geeft mij nog een jaar om te sparen voor wat extra centimeters op die HDTV
Ja hoi!quote:
Volgens mij ben ik altijd al de enige geweest die gelooft in een 2006 release voor Europa!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:39 schreef Retuobak het volgende:
Nu ben jij alleen nog over voor de \'06 posse
Hčhč.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:43 schreef Retuobak het volgende:
De massa heeft altijd gelijk
Heb ik je al verteld over die gekken die dachten dat de aarde rond was?
hahaquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik altijd al de enige geweest die gelooft in een 2006 release voor Europa!
...de enige die gelijk heeft!
jij wacht met HDTV tot PS5 uitkomt?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:29 schreef Retuobak het volgende:
Als ie 2x is dan is het voor mij iig (als non-HDTV user totdat HDTV platte schermen net zo goedkoop zijn als breedbeeld CRT nu) een volkomen non-feature. Films kijken wil ik er niet op en als het ook nog eens niet voor games gebruikt gaat worden dan zou ik dus betalen voor iets waar ik nooit wat mee doe :/.
Die Retoubak geeft helemįįl niks om kwaliteit of hoge resoluties.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:21 schreef SocialDisorder het volgende:
jij wacht met HDTV tot PS5 uitkomt?
Hoeveel geef jij uit aan je pc dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:42 schreef Retuobak het volgende:
Retuobak, Retuobak.
En ik geef wel om hoge resoluties en hoge kwaliteit, maar het moet natuurlijk niet teveel kosten. Ik blijf Nederlander he
.
uuhm die lijst klopt nietquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://www.ps3land.com/news/article239.php
wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk, maar wel MGS4 bij launch. Geeft mij nog een jaar om te sparen voor wat extra centimeters op die HDTV
Klopt inderdaad geen hol van die lijst. Ik mag er dan wel vanuit gaan dat de PS3 nog in 2006 in Nederlandse winkels ligt, maar MGS4 verwacht ik niet vóór eind 2007. Misschien pas in 2008 zelfs!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:08 schreef kepler het volgende:
uuhm die lijst klopt niet
Condemned is geannuleerd voor de PS3 en de ontwikkelaars van MGS4 hebben toch gezegd dat ze pas een jaar (minimaal) na launch met MGS4 komen?
:'(quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
maar MGS4 verwacht ik niet vóór eind 2007. Misschien pas in 2008 zelfs!
Das altijd handig als je een succes wil jaquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:16 schreef P-Style het volgende:
Was nog een item over Blu-Ray vs HD-DVD op RTL-nieuws. Maar daar werd natuurlijk niks verteld wat wij nog niet wisten.
Hoe dan ook wordt de doorsnee consument zo wel een beetje op de hoogte gesteld van het bestįįn van die formaten.
Nee. Gelłkkig niet! Wat mij betreft is RTL-nieuws niet in de positie om daarover uitspraken te doen!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:28 schreef Retuobak het volgende:
Das altijd handig als je een succes wil ja
Meldden ze ook nog iets over welke van de 2 de winnaar zou worden volgens hen?
Precies. Om dezelfde argumenten als die Philipswoordvoerder. Ik bedoel... hoeveel mensen hebben er nou Toshiba of NEC apparaten thuis staan?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:36 schreef Retuobak het volgende:
Valt wat tegen, maar inderdaad, blu-ray zal winnen denk ik (iig dat impliceer jij ook).
Je moet wel een HDTV-hebbende filmliefhebber zijn om wat in Blu-Ray te kunnen zien ja. Maar vergis je niet hoor. In 1080p heb je zo'n 50GB schijfje zó gevuld en om nou 50GB te downloaden... pčr film.quote:Desondanks zie ik er helemaal niks in, ik ga liever voor HDD capaciteit (en downloadservices icm daarmee).
Je neemt dus genoegen met 720x480 als film-resolutie. Dat kan.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:45 schreef Retuobak het volgende:
1080p vind ik dan ook overkill, ik neem genoegen met zo'n GB per uur film (wel dan met een goede codec als Xvid of H.264), dan heb je echt prima kwaliteit imho.
Hčhč.quote:En ik heb een NEC DVD brander
(en ik heb nog nooit een DVD gebrand)
Nou heb ik nog nóóit langer dan 2 minuten naar Talpa gekeken, maar als er één zender in Nederland met HD-uitzendingen begint, dan zal dat best wel eens Talpa kunnen zijn. Dan moeten ze natuurlijk wel hun eigen digitale kanaal beginnen en niet meer uitzenden op het SD-kanaal van Nickelodeon.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef SocialDisorder het volgende:
1080p HDTV FTW!!!!!!
TV kijk ik ook zelden, maar ik heb begrepen dat Talpa series als Deadwood en The 4400 (die in HD zijn opgenomen) ook in HD zal door gaan geven.
Fuck niet met Deadwood en 4400!quote:
Goed gelezenquote:Op zondag 5 februari 2006 09:54 schreef Chocobo het volgende:
Hoorde ik nu wat over HD recording op PS3?
Gerucht. Ik geloof er in ieder geval niks van.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:54 schreef Chocobo het volgende:
Hoorde ik nu wat over HD recording op PS3?
4400 is tofquote:
Nu de rest nogquote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jep, kwaliteitsserie, ook direct het eerste programma dat het waard is te kijken op Talpa.
Er is ook altijd nog voetbal. Al heb ik dat meestal al live gezien op Versatel. Die quiz met Linda de Mol is ook wel okquote:Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jep, kwaliteitsserie, ook direct het eerste programma dat het waard is te kijken op Talpa.
Ik had het eigenlijk over die andere quiz, met bekende Nederlanders. Maar miljoenenjacht is ook wel geinig, al is dat natuurlijk gewoon een TROS programma.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:06 schreef Retuobak het volgende:
Oeh ja, miljoenenjacht was ik vergeten, altijd lachen wanneer iemand 5 ton ofzo verliest omdat ie te hebberig wordt en superveel risico neemt. En voetbal, tja,
moet je je creditcardnummer opgeven, en als je verliest, wordt er automatisch geld afgeschreven. Commentaar van de Mol: "Ja, je moet ergens je investering in het voetbal terugverdienen."quote:Op zondag 5 februari 2006 17:08 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk over die andere quiz, met bekende Nederlanders. Maar miljoenenjacht is ook wel geinig, al is dat natuurlijk gewoon een TROS programma.
Misschien komt er wel een Miljoenenjacht game op de PS3.
Kijkend naar de games die in die lijst staan, zou dit nog wel eens kunnen kloppen (in tegenstelling tot die lijsten waar ook MGS4 en GT5 in stonden die 2006 natuurlijk nóóit kunnen halen!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:54 schreef SToRM81 het volgende:
Of de lijst klopt weet ik niet, maar er staan wel een paar interessante titels tussen zoals bijv. Half-Life2
Ja sorry, ik meen het wel. Heeft die Alan Wake zoveel media-aandacht gehad dan, wat ik compleet gemist heb?quote:
Aha... nou de Max Payne games ken ik ook alleen maar van naam en verder niet, misschien dat Alan Wake daarom aan mij voorbij gegaan is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:22 schreef Retuobak het volgende:
Alan Wake is een Silent Hill achtig iets met een wereld waarin je vrij kunt rondlopen (er is een plot, maar je moet zelf naar locaties toe en zelf besluiten hoe je iets aan gaat pakken). Is ook van de makers van Max Payne.
Lijkt me iig erg leuk worden.
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1608
Aan de andere kant zijn de kerels van Guerilla al aan Killzone 2 bezig sinds ze klaar zijn met Killzone. Maar ook die hoef ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:29 schreef Retuobak het volgende:
Van Killzone PS3 is nog niks bekend behalve het feit dat hij er komt en dat hij voor de PS3 exclusief zal zijn. Dus tja, ik verwacht hem niet in 2006 iig
PC telt niet mee in dat soort dingen, vind ikquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:01 schreef Retuobak het volgende:
PC was het eerste platform waarvoor het aangekondigd werd geloof ik, daarna 360/PS3.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:14 schreef Retuobak het volgende:
Als de redenatie van H.Flick goed zou zijn dan zou de 360 een enorme hoeveelheid exclusives hebben trouwens
das inderdaad redelijk goed nieuws. Veel zal echter afhangen van de prijs van de spelers. Kijk BRD heeft sowieso het voordeel dat de PS3 ze kan afspelen, dus miljoenen huishoudens zullen een BRD-speler in huis halen. Voor hén is dit goed nieuws.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef SToRM81 het volgende:
En weer goed nieuws voor Blu-Ray t.o.v. HD-DVD: http://www.videobusiness.com/article/CA6305651.html
Is toch ook zo. Althans, voor mij welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:14 schreef Retuobak het volgende:
Als de redenatie van H.Flick goed zou zijn dan zou de 360 een enorme hoeveelheid exclusives hebben trouwens
2007 en duur toch?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:26 schreef Retuobak het volgende:
Stilte voor de storm?
Hoop iig op wat meer info, paar dingen definitief en dan met name een launchdatum (en prijs)
Als ik Sony was zou ik het wel op zo'n moment doen eigenlijk, doe je het tegen E3 dan zijn er zoveel anderen die om aandacht strijden. Doe je het voor die tijd dan heb je de volle aandacht en 100% coverage van alle media. Tijdens de E3 kun je ws. sowieso al niet meer zoveel blitsen met graphics daar 360 developers een 2e generatie games gaan showen en PC developers met een hele golf DX10 titels aan zullen komen. Maar goed, we zullen zienquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:40 schreef SocialDisorder het volgende:
misschien dat Sony de DSA iets strakker heeft getrokken, en dat straks een vloedgolf aan screens movies en gameplay ons gaat overdonderen.
Ja, nu hoeft het al niet meer hoorquote:Ken "And the best part is, you can switch on your central heating and air-co through E-mail!"
True, maar Sony wist zelfs aandacht van MS weg te kapen zonder ook maar één speelbare demo te tonen bij de afgelopen E3. Ik denk ook dat men meer geļnteresseerd is in de PS3 dan de nieuwe X360 spellen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als ik Sony was zou ik het wel op zo'n moment doen eigenlijk, doe je het tegen E3 dan zijn er zoveel anderen die om aandacht strijden. Doe je het voor die tijd dan heb je de volle aandacht en 100% coverage van alle media. Tijdens de E3 kun je ws. sowieso al niet meer zoveel blitsen met graphics daar 360 developers een 2e generatie games gaan showen en PC developers met een hele golf DX10 titels aan zullen komen. Maar goed, we zullen zien. Ik wacht iig vol spanning af
.
E-mail is zo passé. Ik wil m'n huishouden via een webbased interface bedienen.quote:[..]
Ja, nu hoeft het al niet meer hoor
Nu wil ik ook m'n magnetron via e-mail kunnen bedienen.
Natuurlijk zal Sony de grootste factor zijn op de E3 als ze ervoor kiezen om daar alles te onthullen (ze zijn immers marktleider), maar je moet niet vergeten dat als ze het nu doen dat ze 0 concurrentie hebben om de mediaaandacht terwijl de concurrentie er genoeg is tijdens de E3. Ga maar na, tijdens E3 gaat er aandacht naar de Revolution (waar ws. veel info over vrij zal komen), DX10 games en tech, 2e generatie X360 games en wie weet wat nog meer.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
True, maar Sony wist zelfs aandacht van MS weg te kapen zonder ook maar één speelbare demo te tonen bij de afgelopen E3. Ik denk ook dat men meer geļnteresseerd is in de PS3 dan de nieuwe X360 spellen.
De PS-conferences zijn meestal ideaal om rustig het product te tonen in z'n volle glorie.
Een implantaat direct in de hersenen is nog veel beterquote:E-mail is zo passé. Ik wil m'n huishouden via een webbased interface bedienen.
wordt ook onthuld op de conferencequote:Op donderdag 9 februari 2006 00:09 schreef P-Style het volgende:
Velen gaan er nog steeds vanuit dat Sony heel veel gaat onthullen op de Playstation conference ergens deze maand, vóór de E3 dus. Waar ik nu alleen een beetje op wacht is de dįtum van die conference.
please, mensen lopen nu al te mekkeren over de prijsquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:58 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Natuurlijk zal Sony de grootste factor zijn op de E3 als ze ervoor kiezen om daar alles te onthullen (ze zijn immers marktleider), maar je moet niet vergeten dat als ze het nu doen dat ze 0 concurrentie hebben om de mediaaandacht terwijl de concurrentie er genoeg is tijdens de E3. Ga maar na, tijdens E3 gaat er aandacht naar de Revolution (waar ws. veel info over vrij zal komen), DX10 games en tech, 2e generatie X360 games en wie weet wat nog meer.
[..]
Een implantaat direct in de hersenen is nog veel beter
ik heb ook gehoord dat dit vooral inhouse is. Dat het publiek er dus niet veel van mee zal krijgen, maar ik heb geen idee waar ik dat gelezen hebquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:09 schreef P-Style het volgende:
Velen gaan er nog steeds vanuit dat Sony heel veel gaat onthullen op de Playstation conference ergens deze maand, vóór de E3 dus. Waar ik nu alleen een beetje op wacht is de dįtum van die conference.
zolang we maar ingame beelden, een prijs en een releasdatum meekrjgen, ben ik blijquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:15 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb ook gehoord dat dit vooral inhouse is. Dat het publiek er dus niet veel van mee zal krijgen, maar ik heb geen idee waar ik dat gelezen heb
Ach, aangezien 99% van het PS3-nieuws afkomstig is van onbetrouwbare anonieme bronnen...quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:15 schreef kepler het volgende:
ik heb ook gehoord dat dit vooral inhouse is. Dat het publiek er dus niet veel van mee zal krijgen, maar ik heb geen idee waar ik dat gelezen heb
Dat is bijna allesquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zolang we maar ingame beelden, een prijs en een releasdatum meekrjgen, ben ik blij
Die Taiwan-show is niet in plaats van de conference hoor. Gewoon een goed moment om de PS3 te promoten in Taiwan. Al verwacht ik niet veel meer dan wat we op de E3 of TGS (Tokyo, niet Taipei) te zien kregen. De echt nieuwe info verwacht ik pas op dč conference... wanneer die ook moge zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:24 schreef kepler het volgende:
http://www.digitimes.com/systems/a20060209A8050.html
geen conference, maar een show in FUCKING taiwanof all places
of zullen ze hetzelfde doen als op de E3 en gewoon nog steeds niks laten zien
staat niets in over de conferencequote:Op donderdag 9 februari 2006 14:24 schreef kepler het volgende:
http://www.digitimes.com/systems/a20060209A8050.html
geen conference, maar een show in FUCKING taiwanof all places
of zullen ze hetzelfde doen als op de E3 en gewoon nog steeds niks laten zien
nee, maar die show is al volgende week. We hebben nog niks gehoord over die conference... Grote kans dat Sony nu wel wat games laat zien op die show.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
staat niets in over de conference
Of niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef kepler het volgende:
Grote kans dat Sony nu wel wat games laat zien op die show.
Killzone pre-renderedquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef kepler het volgende:
[..]
nee, maar die show is al volgende week. We hebben nog niks gehoord over die conference... Grote kans dat Sony nu wel wat games laat zien op die show.
Sonyquote:
Dat "we" die conferencedatum nog niet weten is wel typisch ja...quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:34 schreef kepler het volgende:
...laat in ieder geval weten wanneer ze wat laten zien, op deze manier werkt het niet![]()
...gerenderd met Cell-renderfarms!quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:37 schreef Retuobak het volgende:
Ik verwacht een aankondiging van Sony dat Guerilla Studios overstapt van SCE naar Sony's filmdivisie en gaat werken aan animatiefilms.
in real-time in de bioscoopquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
...gerenderd met Cell-renderfarms!
Klinkt als een gezellige gamequote:UK developer Kuju has announced that it is currently working on a first-person shooter for the PlayStation 3.
Kuju unveiled the game, which is titled Redwood Falls, at the Play UK 2006 games seminar in Tokyo. Judging by the footage which was shown at the event, it's likely to have Jack Thompson and his chums up in arms, as it appears that when a character is shot their skin and flesh are torn away to reveal bones and organs.
Characters don't die, though - their bodies then start to regenerate until they are back to full health. You can view some pics over at Famitsu.com.
Advertisement
Producer Tancred Dyke-Wells told Famitsu that enemies in the game will also be able to heal themselves and mutate into more powerful entities, and will even use their own bones as weapons. "In this game, the cells of your enemies have individual AI," he said.
Dyke-Wells went on to say that the theme of the game is "regeneration" rather than "destruction", stating: "It was our intention to completely reproduce the human body."
Kuju is currently seeking a publisher for Redwood Falls.
Yummie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:03 schreef H.Flick het volgende:
In het originele artikel op Eurogamer was het ook een link.
KLIK
Dat zal genieten zijn op een HDTVquote:
als je pre-rendered zou doen, zou het er wel beter uitzien dan dit denk ik.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef H.Flick het volgende:
Zou dit wel ingame zijn dan?
Ja, zo ongeveer, waarom is dat waardeloos, moet iedereen dood?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:49 schreef P-Style het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaat het hier over een FPS, waarbij je alles en iedereen helemaal aan flarden kan schieten, maar niemand dood gaat vanwege de regenerative capaciteiten van je vijanden?
Klink... als een waardeloos spel!
Met veel bloed, vlees en botten enzo.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:01 schreef H.Flick het volgende:
Het is eigenlijk heel kindvriendelijk, niemand gaat dood! Misschien meer iets voor de revo.
Het klinkt echt als iets om de grafische capatiteiten van de PS3 te "showcasen" - het real-time regenereren van spier en huidweefsel - en dat ze daaromheen maar effe een spel gebouwd hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:53 schreef peristilius het volgende:
Ja, zo ongeveer, waarom is dat waardeloos, moet iedereen dood?
FPSquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het klinkt echt als iets om de grafische capatiteiten van de PS3 te "showcasen" - het real-time regenereren van spier en huidweefsel - en dat ze daaromheen maar effe een spel gebouwd hebben.
Nou weten FPS me sowieso niet meer te boeien sinds Quake 1 en Duke Nukem 3D, dus deze game lijkt me ook hélemaal niks!
Zou het,quote:Sony plans Taipei Game Show splash for PS3
[Print][Mobile]
By Tony Smith
9th February 2006 10:54 GMT
Will Taiwan play host to the first working, playable PlayStation 3 consoles? Sony will be presenting the next-generation entertainment device next week at the Taipei Game Show, and Chinese-language paper the Commercial Times said Sony will devote a quarter of its extensive 80-booth show space to the PS3.
The show won't mark the PS3's first public outing - it was shown at the E3 event in May 2005 and more recently at the Consumer Electronics Show (CES) held last month in Las Vegas. In each instance, however, the boxes on display are believed to have been dummy cases, not fully operational prototypes. Where the console has been seen to be doing something, it's just been pumping out rolling graphics demos.
SPONSORED LINKS
It's tempting to hope next week will see the first reports from gamers who've got their hands on the highly anticipated console, but we suspect Sony will hold back until next May's E3. Taiwan is unlikely to be a focus market for the PS3's launch, not like the US, Europe and Japan. Even Microsoft's Xbox 360 has yet to launch there - it's currently scheduled for a March 16 debut after the software giant was forced to delay the console's release because of "supply constraints". ®
Dus je moet niemand neerschieten! Was bij de Resident Evil remake op de Cube ook zo.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
je vijanden worden geregenereerd, en soms muteren ze tot betere vijanden.
riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight. Dus je knalt een zombie af, wat als consequentie heeft dattie terugkomt als Zombie X, met laserstralen uit z'n tenen, en dan valtie nog uit je rug aan ook.
Hmmm... de final kits zijn dus in januari verscheept in plaats van december.quote:Last month Sony shipped final development PS3 hardware to many developers - albeit a month behind the latest schedule - ...
Dat de geshowde PS3's op de E3, TGS en CES lege plastic behuizingen waren, daar ging ik ook al min of meer vanuit. Verder waren die geshowde modellen natuurlijk concepts, maar ik verwacht geen radicale veranderingen eigenlijk. Maargoed we hebben het hier ook maar over een developer die z'n mening geeft, alleen Sony kan ons het verlossende antwoord geven.quote:Firstly however, the box. The stylish PlayStation 3 casing design that SCEI boss Ken Kutaragi revealed last year is, and always has been, empty - and no signs of a final, tangible casing solution appear to be in sight. "I think to fit everything that Sony wants in there AND leave space for a 2.5 inch hard drive," explains one senior developer working on a final kit, who will be our guide for much of this report, "the machine would have to grow. The models they're showing off are way too small for what they want."
Het hele functioneren van de PS3 controller (met de drukgevoelige knoppen e.d.) zal dus in weze gewoon hetzelfde blijven als de Dual Shock 2. Niet echt verrassend.quote:Integrated into an imposing tower set-up, the PS3 development kit is playable using pretty much any standard USB controller, but developers are designing games with the familiar DualShock 2 controls in mind. PS3 controller specifics are "nothing we need to be concerned about as developers," explains the techie.
Hmmm... dat vind ik toch minder geloofwaardig.quote:The controller we used was a generic USB controller. Sony plans to change the unpopular concept design while retaining the familiar DualShock 2 layout, which all developers are working to
Jammer...quote:Perhaps the biggest bombshell we've learned in the world of PS3 development right now is that many (if not most) games are simply running in 720p - not the ambitious, bleeding edge 1080p "Full HD" standard that Sony had us so excited about. And certainly, not two of them stuck together for a ludicrous 32:9 double-1080p.
2x zo krachtige processor. 1,2 GFLOPS van de X360 tegenover de 2,5 GFLOPS van de Cell. Maar dat zegt nog niet alles, de videokaart van de X360 is weer beter dan de RSX, dus laten we gewoon afwachten, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:52 schreef Retuobak het volgende:
Las het gisteren ja, maar goed, geen nieuws. Allemaal precies wat we al verwacht hadden. Ik snap ook niet hoe sommige fanboys kwamen aan '2x zo krachtig blablabla' alsof Ken ineens geavanceerde technologie waar niemand bij in de buurt komt uit z'n reet trekt.
Efficiėnter, niet per se beter. Retuobak heeft het netjes samengevat.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
...de videokaart van de X360 is weer beter dan de RSX...
Oh en nog een geinig linkje:quote:CPU
The Xbox 360 processor was designed to give game developers the power that they actually need, in an easy to use form. The Cell processor has impressive streaming floating-point power that is of limited use for games.
The majority of game code is a mixture of integer, floating-point, and vector math, with lots of branches and random memory accesses. This code is best handled by a general purpose CPU with a cache, branch predictor, and vector unit.
The Cell⤙s seven DSPs (what Sony calls SPEs) have no cache, no direct access to memory, no branch predictor, and a different instruction set from the PS3⤙s main CPU. They are not designed for or efficient at general purpose computing. DSPs are not appropriate for game programming.
Xbox 360 has three general purpose CPU cores. The Cell processor has only one.
Xbox 360⤙s CPUs has vector processing power on each CPU core. Each Xbox 360 core has 128 vector registers per hardware thread, with a dot product instruction, and a shared 1-MB L2 cache. The Cell processor⤙s vector processing power is mostly on the seven DSPs.
Dot products are critical to games because they are used in 3D math to calculate vector lengths, projections, transformations, and more. The Xbox 360 CPU has a dot product instruction, where other CPUs such as Cell must emulate dot product using multiple instructions.
Cell⤙s streaming floating-point work is done on its seven DSP processors. Since geometry processing is moved to the GPU, the need for streaming floating-point work and other DSP style programming in games has dropped dramatically.
Just like with the PS2⤙s Emotion Engine, with its missing L2 cache, the Cell is designed for a type of game programming that accounts for a minor percentage of processing time.
Sony⤙s CPU is ideal for an environment where 12.5% of the work is general-purpose computing and 87.5% of the work is DSP calculations. That sort of mix makes sense for video playback or networked waveform analysis, but not for games. In fact, when analyzing real games one finds almost the opposite distribution of general purpose computing and DSP calculation requirements. A relatively small percentage of instructions are actually floating point. Of those instructions which are floating-point, very few involve processing continuous streams of numbers. Instead they are used in tasks like AI and path-finding, which require random access to memory and frequent branches, which the DSPs are ill-suited to.
Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point⤔probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Niet alleen jij hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:36 schreef Retuobak het volgende:
De X360 CPU zit rond de 100 gigaflops trouwens volgens wikipedia, maar ja, ik als conservatieveling zie de GPU, geheugenbandbreedte en I/O bandbreedte nog steeds als de belangrijkste zaken.
Gelukkige maar dat je die uitspraken met een paar korreltjes zout neemt, want hier gaan ze al de mist in...quote:Wat MS destijds gezegd heeft over de CPU vergelijking trouwens: (en ja, ik neem die uitspraken echt wel met een paar korreltjes zout)
De SPE's hebben dus wčl ieder 256KB cache en hebben wčl directe toegang tot het main ram. Ze hebben alleen geen directe toegang tot het videoram.quote:The Cell's seven DSPs (what Sony calls SPEs) have no cache, no direct access to memory...
Dat eerste daar hebben ze gelijk in, maar die conclusie die ze eraan verbinden is nogal flauw. Natuurlijk is één enkele SPE niet geschikt voor "game programming". Maar ze moeten Cell als één geheel zien. Een general purpose PowerPC core met 7 eenvoudige, maar razendsnelle hulpjes voor vectorberekeningen.quote:They are not designed for or efficient at general purpose computing. DSPs are not appropriate for game programming.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij waren er destijds niet zoveel "next generation" games om te "measuren".quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point.
Mja ik denk dat de dingen waar je echt CPU kracht voor wil (Physics ed.) gewoon net buiten bereik zijn wat betreft de leuke dingen. En met leuke dingen denk ik aan bijv. in MP met een tank door een muur heen beuken om iemand plat te rijden. Dat is sowieso al te duur om in een game te stoppen momenteel, iig wel als je het goed wil doen, en daar komt nog eens bij dat wil je het realistisch doen de CPU's eigenlijk nog steeds niet toereikend zijn. Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
Niet alleen jij hoor.Tot nog toe zģjn dat gewoon de belangrijkste aspecten voor grafisch mooie games. CPU heeft tot nu toe niet de belangrijkste rol gehad. Als je de console CPU's (zowel die van de Xbox 360 als de PS3) vergelijkt met die in huidige PC's, zijn de consoles duidelijk in het voordeel. Ik hoop dan ook dat developers die processorkracht gaan gebruiken voor dingen die voorheen simpelweg niet mogelijk waren op consoles.
...of regenererende onsterfelijke mensen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.
Tsja, mensen willen details. Anders is het niet meer realistischquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.
Hey, als ik een eend uit de lucht schiet, wil ik MINIMAAL een realistische weergave van z'n ingewanden kunnen zien, de veren volgens de algemene wetten der natuur naar beneden zien vallen, en de kogel eventueel nog een tweede eend verwond, mits ik het juiste kaliber gebruikte.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Details zijn leuk en aardig, maar sommige details slaan nergens op. Zo heb je dat ook met PGR3, alsof iemand ooit gaat kijken naar de etalage van een computerwinkel 50m van de track af.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tsja, mensen willen details. Anders is het niet meer realistisch
Wie weet wordt de X360 wel mooier.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Dat is wel beter ja, echter de gains van het semi-realistisch simuleren ten opzichte van een paar standaardanimaties zijn behoorlijk minimaal. Maar daarentegen kost het wel veel geld om het te implementeren, ergo, zinloos.
En ik denk dat je ook niet teveel moet verwachten van het verschil tegen het einde, zeker geen PS2-Xbox. Eerder de grootte van het verschil Cube-Xbox.
Wat dacht je van realistische haargroei en bruining door de zon?quote:Op zondag 12 februari 2006 09:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Details zijn leuk en aardig, maar sommige details slaan nergens op. Zo heb je dat ook met PGR3, alsof iemand ooit gaat kijken naar de etalage van een computerwinkel 50m van de track af.
BELIEVE!quote:Op zondag 12 februari 2006 14:17 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat lijkt me heel waarschijnlijk dat dat zo is wanneer alle developers zeggen van niet.
Je moet wel heel veel spelen wil je veel van dat eerste merkenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:20 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Wat dacht je van realistische haargroei en bruining door de zon?.
Dat zeggen ze niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:17 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat lijkt me heel waarschijnlijk dat dat zo is wanneer alle developers zeggen van niet.
Bij baardgroei valt het wel meequote:Op zondag 12 februari 2006 14:21 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je moet wel heel veel spelen wil je veel van dat eerste merken
Ik denk niet dat je de verschillen kunt vergelijken met PS2-Xbox of Cube-Xbox. Ik denk eigenlijk dat de verschillen sowieso amper merkbaar zullen zijn op "screens". Volgens mij worden het vooral "dynamische" verschillen. Verschilen die vooral opvallen met de games in actie dus.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
En ik denk dat je ook niet teveel moet verwachten van het verschil tegen het einde, zeker geen PS2-Xbox. Eerder de grootte van het verschil Cube-Xbox.
Developers zeggen 'Xbox 360 is easier to program but the PS3 will win out in the end'. Denk je dan echt dat de 360 op de lange termijn zal zegevieren qua graphics?quote:
Verschillen zijn verschillenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je de verschillen kunt vergelijken met PS2-Xbox of Cube-Xbox. Ik denk eigenlijk dat de verschillen sowieso amper merkbaar zullen zijn op "screens". Volgens mij worden het vooral "dynamische" verschillen. Verschilen die vooral opvallen met de games in actie dus.
Niet alleen onbenullige animaties, maar gewoon meer animaties tegelijk op je scherm, animaties die er wčl toe doen, iets hogere draw distance, meer games die met de volledige 60fps draaien.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
Verschillen zijn verschillen
Maar goed, als de enige verschillen van die onbelangrijke zijn als realistisch bewegende jassen/haren, laat maar zitten hoor. Dan heb ik liever m'n game wat eerder
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |