Volgens de letterlijke betekenis wordt het sowieso een afstandsbediening natuurlijk. Hoop dat je ermee ook je PS3 aan en uit kan zetten, net als bij de 360.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:20 schreef H.Flick het volgende:
Straks is de controller een afstandsbediening.
Nee, een anti-Xbot wapenquote:Op maandag 9 januari 2006 18:20 schreef H.Flick het volgende:
Straks is de controller een afstandsbediening.
Ook lullig als je net bij de laatste level bij een spel bent en je per ongeluk op de uitknop drukt op de controller.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens de letterlijke betekenis wordt het sowieso een afstandsbediening natuurlijk. Hoop dat je ermee ook je PS3 aan en uit kan zetten, net als bij de 360.
Hoezo? Als je dat bij de X360 doet vraagt ie gewoon of je het ding uit wil zetten en pauzeert ie ondertussen gewoon de game. Ik neem aan dat ze zoiets ook bij de PS3 zullen doen mocht je de console aan/uit kunnen zetten met het ding.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ook lullig als je net bij de laatste level bij een spel bent en je per ongeluk op de uitknop drukt op de controller.![]()
Of hij gaat naar standby, maar kun je direct verder gaan waar je gebleven bent als je'm weer aan doet, net als bij de PSP.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo? Als je dat bij de X360 doet vraagt ie gewoon of je het ding uit wil zetten en pauzeert ie ondertussen gewoon de game. Ik neem aan dat ze zoiets ook bij de PS3 zullen doen mocht je de console aan/uit kunnen zetten met het ding.
...er vanuit gaande dat er zo'n knop komt.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:31 schreef Retuobak het volgende:
Maar ze zullen het heus geen directe power-off switch maken.
Als je eenmaal 1 controller kent ken je ze allemaal.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:36 schreef Retuobak het volgende:
Laat ze gewoon de Xbox 360 controller default gebruiken
Ik ben nu eindelijk eens een beetje gewend aan een controller, ik wil niet aan een 2e compleet andere helemaal gaan wennen.
Dat was vroeger zo, Nintendo heeft roet in het eten gegooid.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als je eenmaal 1 controller kent ken je ze allemaal.
Ik denk dat het sowieso wel even gaat duren voordat we games op BD-ROM zullen zien. FFIII en GT5 wellicht de eersten?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef kepler het volgende:
Blu-Ray disc productie begint eind februari
het lijkt erop dat de eerste games misschien wel gewoon op DVD zullen uitkomen als de PS3 in de lente uitkomt. Wat ik uit het artikel begrijp is dat ze pas aan het einde van de zomer een capaciteit hebben van 2,5 miljoen voor Europa en 5 miljoen voor Japan (per maand). Dit betekent dat de capaciteit in de lente dus veel lager zal liggen (met maar 1 fabriek).
ja ok die getallen heb ik hier omgedraaid...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso wel even gaat duren voordat we games op BD-ROM zullen zien. FFIII en GT5 wellicht de eersten?Tenzij de transfer-rate van Blu-Ray discs hoger is dan van DVD's in de drive van de PS3, biedt Blu-Ray voor games alleen het voordeel van de hoge opslagcapaciteit en die is voorlopig nog niet nodig denk ik.
En o ja, er staat trouwens 2,5 miljoen voor Europa en Japan en 5 miljoen voor de USA.Maar wat die productiecapaciteit betreft, voor PS3 games komt die natuurlijk nóg lager te liggen aangezien ze die productiecapaciteit ook zullen gebruiken voor films van Sony Pictures die op BD-ROM verschijnen.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:23 schreef kepler het volgende:
ik dacht dat de transfer-snelheid juist hoger zou zijn van BR?
maar dat is toch nadelig met het streamen van data van de BR-discs met een grote game zoals bijvoorbeeld GTA of iets anders met een grote wereld. Wel lekker stil waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:34 schreef P-Style het volgende:
[..]Tranfer-rate van Blu-Ray is 36Mbit/sec Tranfer-rate van DVD is 1352 KByte/sec dus ongeveer 11Mbit/sec
Maar het gaat hier om 1-speed. Blu-Ray films vereisen 54Mbit/sec dus de Blu-Ray drive in de PS3 moet minstens 2-speed zijn, dus in ieder geval minstens 72Mbit/sec voor Blu-Ray in de PS3. Maar misschien is de DVD transfer in de PS3 wel 16-speed en dat zou dan 176Mbit/sec zijn.
Dan zou 'ie dus een hogere transfer-rate van DVD kennen dan van Blu-Ray discs.
Volgens mij houdt dat in dat BR wel degelijk sneller is.... 36/72 MB/s t.o.v. 21 MB/s...quote:How fast can you read/write data on a Blu-ray disc?
According to the Blu-ray Disc specification, 1x speed is defined as 36Mbps. However, as BD-ROM movies will require a 54Mbps data transfer rate the minimum speed we're expecting to see is 2x (72Mbps). Blu-ray also has the potential for much higher speeds, as a result of the larger numerical aperture (NA) adopted by Blu-ray Disc. The large NA value effectively means that Blu-ray will require less recording power and lower disc rotation speed than DVD and HD-DVD to achieve the same data transfer rate. While the media itself limited the recording speed in the past, the only limiting factor for Blu-ray is the capacity of the hardware. If we assume a maximum disc rotation speed of 10,000 RPM, then 12x at the outer diameter should be possible (about 400Mbps). This is why the Blu-ray Disc Association (BDA) already has plans to raise the speed to 8x (288Mbps) or more in the future. (blu-ray.com)
DVD transfer speeds
The reference data rate of DVD is 11.08 Mbps (million bits per second). The data transfer rate of a DVD drive is often given in multiples of 1352 KB/s, which means that a drive with 16x speed designation allows a data transfer rate of 16 × 1352 = 21640 KB/s (21.13 MB/s) (wikipedia)
Daarom hoop ik dat ze de Blu-Ray drive 4-speed maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef kepler het volgende:
maar dat is toch nadelig met het streamen van data van de BR-discs met een grote game zoals bijvoorbeeld GTA of iets anders met een grote wereld. Wel lekker stil waarschijnlijk
Inderdaad!quote:
Zeg maar gerust niet. Ik snap ook niet zo goed waar ze die 1-speed op gebaseerd hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:58 schreef Tain het volgende:
Eigenlijk wel vaag dat 1 van de media voor HD-films niet goed afgespeeld kan worden in een 1 speed blu-ray speler
Dat snap ik dus ook niet. BR lijkt mij bedacht juist voor de HD-films...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zeg maar gerust niet. Ik snap ook niet zo goed waar ze die 1-speed op gebaseerd hebben.
ach waarom niet, dan komt de prijs boven de 1000 dollar uitquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:56 schreef P-Style het volgende:
...hoewel een 4-speed Blu-Ray drive alsnog langzamer is dan een 16-speed DVD-drive.Dan maar 8-speed! Er werd toch al beweerd dat die drive in de PS3 zo duur zou worden.
Bron?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat het inmiddels wel meer dan alleen een gerucht is....
Nee.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:45 schreef kepler het volgende:
maar het is nog niet bekend hoeveel speed de speler in de PS3 zal zijn?
dan hoop ik dat het minimaal 4-speed is... want 2-speed lijkt me te langzaam voor games (ontwikkelaars hebben al 'geklaagd' dat de 12x DVD van de 360 te langzaam is)quote:
Ja inderdaad. Je zou haast denken dat die hele Blu-Ray drive erin zit enkel en alleen voor de HD-films.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Als het 2x is krijg je straks gewoon games die juist op DVD uitkomen omdat blu-ray bij lange na niet snel genoeg is
Nou ja, het komt inmiddels van zoveel verschillende kanten..quote:
als dit zo is dan heeft Microsoft toch de goede keus gemaaktquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Als het 2x is krijg je straks gewoon games die juist op DVD uitkomen omdat blu-ray bij lange na niet snel genoeg is
Haast? Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Je zou haast denken dat die hele Blu-Ray drive erin zit enkel en alleen voor de HD-films.
Van alles wat je hier opnoemt zijn alleen de developers enigszins betrouwbaar. Maar veel verhalen van developers heb ik niet gelezen (geen dus).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou ja, het komt inmiddels van zoveel verschillende kanten..
Journalisten, devvers, bedrijven die randaaparatuur maken etc etc.
dat had meer te maken met de compressie die op de games toegepast moest worden om het op een magere 9GB kwijt te kunnen dacht ik. Met 54GB lijkt me dat er geen tot weinig compressie meer nodig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:48 schreef kepler het volgende:
[..]
dan hoop ik dat het minimaal 4-speed is... want 2-speed lijkt me te langzaam voor games (ontwikkelaars hebben al 'geklaagd' dat de 12x DVD van de 360 te langzaam is)
dat lijkt me nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat had meer te maken met de compressie die op de games toegepast moest worden om het op een magere 9GB kwijt te kunnen dacht ik. Met 54GB lijkt me dat er geen tot weinig compressie meer nodig is.
Volgens mij bedoelt 'ie dat developers meer zaten te "zeuren" over de opslagruimte dan over de snelheid.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:56 schreef kepler het volgende:
dat lijkt me niet
als de compressie hoog is dan kun je dit juist sneller van de DVD halen. Hoe minder compressie hoe sneller de transfer-rate moet zijn want dan zijn de bestanden ook groter.
Het uitpakken is dan weer een ander verhaal maar daar heb je dan het RAM-geheugen weer voor natuurlijk
nope: http://games.fok.nl/news.php?newsid=6519quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt 'ie dat developers meer zaten te "zeuren" over de opslagruimte dan over de snelheid.
Die gasten beheersen "het streamen" gewoon niet zo goed.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:09 schreef kepler het volgende:
nope: http://games.fok.nl/news.php?newsid=6519
gaat erom dat de Xbox 360 geen HD heeft, en de snelheid van de speler niet genoeg is. Zover ik weet komt de PS3 ook niet met een standaard HD. Komt er ook bij dat het ook gewoon slecht programmeren kan zijn van de developer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |