Yummie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:03 schreef H.Flick het volgende:
In het originele artikel op Eurogamer was het ook een link.
KLIK
Dat zal genieten zijn op een HDTVquote:
als je pre-rendered zou doen, zou het er wel beter uitzien dan dit denk ik.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:15 schreef H.Flick het volgende:
Zou dit wel ingame zijn dan?
Ja, zo ongeveer, waarom is dat waardeloos, moet iedereen dood?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:49 schreef P-Style het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaat het hier over een FPS, waarbij je alles en iedereen helemaal aan flarden kan schieten, maar niemand dood gaat vanwege de regenerative capaciteiten van je vijanden?
Klink... als een waardeloos spel!
Met veel bloed, vlees en botten enzo.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:01 schreef H.Flick het volgende:
Het is eigenlijk heel kindvriendelijk, niemand gaat dood! Misschien meer iets voor de revo.
Het klinkt echt als iets om de grafische capatiteiten van de PS3 te "showcasen" - het real-time regenereren van spier en huidweefsel - en dat ze daaromheen maar effe een spel gebouwd hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:53 schreef peristilius het volgende:
Ja, zo ongeveer, waarom is dat waardeloos, moet iedereen dood?
FPSquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het klinkt echt als iets om de grafische capatiteiten van de PS3 te "showcasen" - het real-time regenereren van spier en huidweefsel - en dat ze daaromheen maar effe een spel gebouwd hebben.
Nou weten FPS me sowieso niet meer te boeien sinds Quake 1 en Duke Nukem 3D, dus deze game lijkt me ook hélemaal niks!
Zou het,quote:Sony plans Taipei Game Show splash for PS3
[Print][Mobile]
By Tony Smith
9th February 2006 10:54 GMT
Will Taiwan play host to the first working, playable PlayStation 3 consoles? Sony will be presenting the next-generation entertainment device next week at the Taipei Game Show, and Chinese-language paper the Commercial Times said Sony will devote a quarter of its extensive 80-booth show space to the PS3.
The show won't mark the PS3's first public outing - it was shown at the E3 event in May 2005 and more recently at the Consumer Electronics Show (CES) held last month in Las Vegas. In each instance, however, the boxes on display are believed to have been dummy cases, not fully operational prototypes. Where the console has been seen to be doing something, it's just been pumping out rolling graphics demos.
SPONSORED LINKS
It's tempting to hope next week will see the first reports from gamers who've got their hands on the highly anticipated console, but we suspect Sony will hold back until next May's E3. Taiwan is unlikely to be a focus market for the PS3's launch, not like the US, Europe and Japan. Even Microsoft's Xbox 360 has yet to launch there - it's currently scheduled for a March 16 debut after the software giant was forced to delay the console's release because of "supply constraints". ®
Dus je moet niemand neerschieten! Was bij de Resident Evil remake op de Cube ook zo.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
je vijanden worden geregenereerd, en soms muteren ze tot betere vijanden.
riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight. Dus je knalt een zombie af, wat als consequentie heeft dattie terugkomt als Zombie X, met laserstralen uit z'n tenen, en dan valtie nog uit je rug aan ook.
Hmmm... de final kits zijn dus in januari verscheept in plaats van december.quote:Last month Sony shipped final development PS3 hardware to many developers - albeit a month behind the latest schedule - ...
Dat de geshowde PS3's op de E3, TGS en CES lege plastic behuizingen waren, daar ging ik ook al min of meer vanuit. Verder waren die geshowde modellen natuurlijk concepts, maar ik verwacht geen radicale veranderingen eigenlijk. Maargoed we hebben het hier ook maar over een developer die z'n mening geeft, alleen Sony kan ons het verlossende antwoord geven.quote:Firstly however, the box. The stylish PlayStation 3 casing design that SCEI boss Ken Kutaragi revealed last year is, and always has been, empty - and no signs of a final, tangible casing solution appear to be in sight. "I think to fit everything that Sony wants in there AND leave space for a 2.5 inch hard drive," explains one senior developer working on a final kit, who will be our guide for much of this report, "the machine would have to grow. The models they're showing off are way too small for what they want."
Het hele functioneren van de PS3 controller (met de drukgevoelige knoppen e.d.) zal dus in weze gewoon hetzelfde blijven als de Dual Shock 2. Niet echt verrassend.quote:Integrated into an imposing tower set-up, the PS3 development kit is playable using pretty much any standard USB controller, but developers are designing games with the familiar DualShock 2 controls in mind. PS3 controller specifics are "nothing we need to be concerned about as developers," explains the techie.
Hmmm... dat vind ik toch minder geloofwaardig.quote:The controller we used was a generic USB controller. Sony plans to change the unpopular concept design while retaining the familiar DualShock 2 layout, which all developers are working to
Jammer...quote:Perhaps the biggest bombshell we've learned in the world of PS3 development right now is that many (if not most) games are simply running in 720p - not the ambitious, bleeding edge 1080p "Full HD" standard that Sony had us so excited about. And certainly, not two of them stuck together for a ludicrous 32:9 double-1080p.
2x zo krachtige processor. 1,2 GFLOPS van de X360 tegenover de 2,5 GFLOPS van de Cell. Maar dat zegt nog niet alles, de videokaart van de X360 is weer beter dan de RSX, dus laten we gewoon afwachten, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:52 schreef Retuobak het volgende:
Las het gisteren ja, maar goed, geen nieuws. Allemaal precies wat we al verwacht hadden. Ik snap ook niet hoe sommige fanboys kwamen aan '2x zo krachtig blablabla' alsof Ken ineens geavanceerde technologie waar niemand bij in de buurt komt uit z'n reet trekt.
Efficiënter, niet per se beter. Retuobak heeft het netjes samengevat.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
...de videokaart van de X360 is weer beter dan de RSX...
Oh en nog een geinig linkje:quote:CPU
The Xbox 360 processor was designed to give game developers the power that they actually need, in an easy to use form. The Cell processor has impressive streaming floating-point power that is of limited use for games.
The majority of game code is a mixture of integer, floating-point, and vector math, with lots of branches and random memory accesses. This code is best handled by a general purpose CPU with a cache, branch predictor, and vector unit.
The Cell⤙s seven DSPs (what Sony calls SPEs) have no cache, no direct access to memory, no branch predictor, and a different instruction set from the PS3⤙s main CPU. They are not designed for or efficient at general purpose computing. DSPs are not appropriate for game programming.
Xbox 360 has three general purpose CPU cores. The Cell processor has only one.
Xbox 360⤙s CPUs has vector processing power on each CPU core. Each Xbox 360 core has 128 vector registers per hardware thread, with a dot product instruction, and a shared 1-MB L2 cache. The Cell processor⤙s vector processing power is mostly on the seven DSPs.
Dot products are critical to games because they are used in 3D math to calculate vector lengths, projections, transformations, and more. The Xbox 360 CPU has a dot product instruction, where other CPUs such as Cell must emulate dot product using multiple instructions.
Cell⤙s streaming floating-point work is done on its seven DSP processors. Since geometry processing is moved to the GPU, the need for streaming floating-point work and other DSP style programming in games has dropped dramatically.
Just like with the PS2⤙s Emotion Engine, with its missing L2 cache, the Cell is designed for a type of game programming that accounts for a minor percentage of processing time.
Sony⤙s CPU is ideal for an environment where 12.5% of the work is general-purpose computing and 87.5% of the work is DSP calculations. That sort of mix makes sense for video playback or networked waveform analysis, but not for games. In fact, when analyzing real games one finds almost the opposite distribution of general purpose computing and DSP calculation requirements. A relatively small percentage of instructions are actually floating point. Of those instructions which are floating-point, very few involve processing continuous streams of numbers. Instead they are used in tasks like AI and path-finding, which require random access to memory and frequent branches, which the DSPs are ill-suited to.
Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point⤔probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Niet alleen jij hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:36 schreef Retuobak het volgende:
De X360 CPU zit rond de 100 gigaflops trouwens volgens wikipedia, maar ja, ik als conservatieveling zie de GPU, geheugenbandbreedte en I/O bandbreedte nog steeds als de belangrijkste zaken.
Gelukkige maar dat je die uitspraken met een paar korreltjes zout neemt, want hier gaan ze al de mist in...quote:Wat MS destijds gezegd heeft over de CPU vergelijking trouwens: (en ja, ik neem die uitspraken echt wel met een paar korreltjes zout)
De SPE's hebben dus wèl ieder 256KB cache en hebben wèl directe toegang tot het main ram. Ze hebben alleen geen directe toegang tot het videoram.quote:The Cell's seven DSPs (what Sony calls SPEs) have no cache, no direct access to memory...
Dat eerste daar hebben ze gelijk in, maar die conclusie die ze eraan verbinden is nogal flauw. Natuurlijk is één enkele SPE niet geschikt voor "game programming". Maar ze moeten Cell als één geheel zien. Een general purpose PowerPC core met 7 eenvoudige, maar razendsnelle hulpjes voor vectorberekeningen.quote:They are not designed for or efficient at general purpose computing. DSPs are not appropriate for game programming.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij waren er destijds niet zoveel "next generation" games om te "measuren".quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point.
Mja ik denk dat de dingen waar je echt CPU kracht voor wil (Physics ed.) gewoon net buiten bereik zijn wat betreft de leuke dingen. En met leuke dingen denk ik aan bijv. in MP met een tank door een muur heen beuken om iemand plat te rijden. Dat is sowieso al te duur om in een game te stoppen momenteel, iig wel als je het goed wil doen, en daar komt nog eens bij dat wil je het realistisch doen de CPU's eigenlijk nog steeds niet toereikend zijn. Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
Niet alleen jij hoor.Tot nog toe zìjn dat gewoon de belangrijkste aspecten voor grafisch mooie games. CPU heeft tot nu toe niet de belangrijkste rol gehad. Als je de console CPU's (zowel die van de Xbox 360 als de PS3) vergelijkt met die in huidige PC's, zijn de consoles duidelijk in het voordeel. Ik hoop dan ook dat developers die processorkracht gaan gebruiken voor dingen die voorheen simpelweg niet mogelijk waren op consoles.
...of regenererende onsterfelijke mensen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.
Tsja, mensen willen details. Anders is het niet meer realistischquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.
Hey, als ik een eend uit de lucht schiet, wil ik MINIMAAL een realistische weergave van z'n ingewanden kunnen zien, de veren volgens de algemene wetten der natuur naar beneden zien vallen, en de kogel eventueel nog een tweede eend verwond, mits ik het juiste kaliber gebruikte.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Heb het idee dat veel van de physics kracht verspilt gaat worden aan minimaal belangrijke dingen (ook op de PC overigens), dingen als semi-realistisch bewegende jassen enzo.
Details zijn leuk en aardig, maar sommige details slaan nergens op. Zo heb je dat ook met PGR3, alsof iemand ooit gaat kijken naar de etalage van een computerwinkel 50m van de track af.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tsja, mensen willen details. Anders is het niet meer realistisch
Wie weet wordt de X360 wel mooier.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Dat is wel beter ja, echter de gains van het semi-realistisch simuleren ten opzichte van een paar standaardanimaties zijn behoorlijk minimaal. Maar daarentegen kost het wel veel geld om het te implementeren, ergo, zinloos.
En ik denk dat je ook niet teveel moet verwachten van het verschil tegen het einde, zeker geen PS2-Xbox. Eerder de grootte van het verschil Cube-Xbox.
Wat dacht je van realistische haargroei en bruining door de zon?quote:Op zondag 12 februari 2006 09:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Details zijn leuk en aardig, maar sommige details slaan nergens op. Zo heb je dat ook met PGR3, alsof iemand ooit gaat kijken naar de etalage van een computerwinkel 50m van de track af.
BELIEVE!quote:Op zondag 12 februari 2006 14:17 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat lijkt me heel waarschijnlijk dat dat zo is wanneer alle developers zeggen van niet.
Je moet wel heel veel spelen wil je veel van dat eerste merkenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:20 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Wat dacht je van realistische haargroei en bruining door de zon?.
Dat zeggen ze niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:17 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dat lijkt me heel waarschijnlijk dat dat zo is wanneer alle developers zeggen van niet.
Bij baardgroei valt het wel meequote:Op zondag 12 februari 2006 14:21 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je moet wel heel veel spelen wil je veel van dat eerste merken
Ik denk niet dat je de verschillen kunt vergelijken met PS2-Xbox of Cube-Xbox. Ik denk eigenlijk dat de verschillen sowieso amper merkbaar zullen zijn op "screens". Volgens mij worden het vooral "dynamische" verschillen. Verschilen die vooral opvallen met de games in actie dus.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
En ik denk dat je ook niet teveel moet verwachten van het verschil tegen het einde, zeker geen PS2-Xbox. Eerder de grootte van het verschil Cube-Xbox.
Developers zeggen 'Xbox 360 is easier to program but the PS3 will win out in the end'. Denk je dan echt dat de 360 op de lange termijn zal zegevieren qua graphics?quote:
Verschillen zijn verschillenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je de verschillen kunt vergelijken met PS2-Xbox of Cube-Xbox. Ik denk eigenlijk dat de verschillen sowieso amper merkbaar zullen zijn op "screens". Volgens mij worden het vooral "dynamische" verschillen. Verschilen die vooral opvallen met de games in actie dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |