abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34713811
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:07 schreef P-Style het volgende:
Het ligt er een beetje aan of de PS3 het een beetje trekt om al z'n games in 1080p te kunnen draaien, of dat 1080p vooral gebruikt gaat worden voor BD-video en 720p vooral voor games. Mocht het eerste het geval zijn èn je beschikt over een 1080p tv, dan ligt de PS3 in het voordeel. Ook acht ik Cell tot meer in staat dan de 360-cpu, wat zich volgens mij toch vooral gaat uiten in realistische physics, animatie en collision detection. Maar op een SDTV of op 720p verwacht ik geen al te grote verschillen en zéker niet bij multiplatform games.
Gelukkig heeft Sony genoeg exclusives in huis. Daarnaast is het nog mogelijk dat, net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind, en vervolgens naar de andere consoles 'geport' wordt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34713869
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind
Zijn er deze generatie dan óók titels ontwikkeld met de PS3 in mind?!
pi_34713922
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Sony genoeg exclusives in huis. Daarnaast is het nog mogelijk dat, net als deze generatie, een titel ontworpen wordt met de PS3 in mind, en vervolgens naar de andere consoles 'geport' wordt.
Klopt inderdaad, ik verwacht daar ook steeds meer van gezien de gestegen development kosten. En daar PS3 > PC zeker relatief makkelijk is verwacht ik er daar ook behoorlijk wat van. Gewoon na een jaartje de toptitels naar de PC brengen om nog ff wat extra te cashen of om zelfs enkel break-even te draaien. En een hoop zullen ws. ook na een tijdje gaan voor de 360. Een paar miljoen extra potentiele klanten passeer je niet zomaar als de kosten vergeleken met het ontwikkelen van een volledig nieuwe titel erg klein zijn.
pi_34714029
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

[..]

Vind ik wel een logische opmerking, eigenlijk.
Maar er is idd nog niets zeker.
Die smiley is leuker

Maar niets staat nog vast inderdaad. Het zou gewoon vreselijk dom zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_34714235
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zijn er deze generatie dan óók titels ontwikkeld met de PS3 in mind?!
voor deze generatie bedoel ik uiteraard de PS2
pi_34716686
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Kwestie van tijd voor ze het optimale uit de Cell halen.
Maar daar tegenover staat de krachtigere GPU van de X360. Ik ben echt heel benieuwd naar het uiteindelijke verschil, .
En vanwaar haal je dat de GPU van de 360 krachtiger is?
Het is al bewezen dat de Cell in zn eentje sommige grafische taken tot 7keer sneller kan dan de huidige videokaarten. Van de RSX (de GPU voor de PS3) is nog niet zoveel bekend hoor, maar er wordt wel gespeculeerd dat die ook multicore gaat zijn
PSN id: NL_SToRM
pi_34716814
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Het is al bewezen dat de Cell in zn eentje sommige grafische taken tot 7keer sneller kan dan de huidige videokaarten. Van de RSX (de GPU voor de PS3) is nog niet zoveel bekend hoor, maar er wordt wel gespeculeerd dat die ook multicore gaat zijn

Jij bent grappig
1. De Cell stelde zo teleur op graphics gebied dat Sony naar nVidia moest hollen om een grafische kaart
2. De RSX is gewoon een verbouwde G70 na een die-shrink
3. Multi-core GPU's komen op z'n allervroegst in 2008 aldus de roadmaps van nVidia en ATi
pi_34717053
quote:

[..]

Heb je een bron voor deze beweringen?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34717084
Geloof het of niet, maar het woord yields is al 108 posts lang NIET gevallen
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_34717123
pkwarts
You ruined the streak
pi_34717125
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef pkwarts het volgende:
en nu wel
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34717150
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef pkwarts het volgende:
en er is er altijd een die het moet verpesten.....
pi_34717273
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:55:02 #114
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_34717610
Wat zijn Yields?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_34717688
Retuobak! Your moment to shine!
pi_34717769
Ik weiger .
pi_34717813
Google/wikipedia yields intikken en knopje drukken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_34717848
quote:

[..]

Ketamine of DMT? .
-
pi_34717877
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ketamine of DMT? .
*wikipedia gebruikt om op te zoeken wat Ketamine is*
pi_34717916
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Jij bent grappig
1. De Cell stelde zo teleur op graphics gebied dat Sony naar nVidia moest hollen om een grafische kaart
2. De RSX is gewoon een verbouwde G70 na een die-shrink
3. Multi-core GPU's komen op z'n allervroegst in 2008 aldus de roadmaps van nVidia en ATi
Ik zeg niet dat de cell een huidige GPU verslaat, ik zeg dat sommige taken veel sneller gaan met de cell. En dan bedoel ik dingen die te maken hebben met physics en dergelijke
Ik zal nogeens kijken of ik een link kan vinden waar het wat duidelijker in staat
pi_34717942
Anyway, omdat ik de hele discussie verpest heb, help ik hem ook weer even on-topic:

De man die ontslagen is na zijn mening over de PS3:
quote:
You made some pretty big waves, at least in the gaming press, with your article about PS3 development. Tell us how your life has changed since that article, and what you’re working on now.

Yea I can’t believe how out of control everything got. It’s absolutely absurd how the internet can take something relatively harmless and turn it into something so insane.

Let me first just say, all I really did was write a few paragraphs that gave my opinion on publicly released information. I never actually released any information. After reading my small article the reader is not any more informed about the PS3 than he was before the article. I didn’t reveal any tech info and I didn’t reveal different shipping plans. I’m still in awe at the whole uproar over what amounts to NO information.

My life has changed a lot since the article. I was let go at Sony after the article was plopped on the desk of Sony corporate. I was also asked to remove the article immediately. (Which I did without any resistance.)
Sukkel
pi_34718007
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:02 schreef Retuobak het volgende:

[..]

*wikipedia gebruikt om op te zoeken wat Ketamine is*
Het is lekker. .
-
pi_34718026
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:03 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de cell een huidige GPU verslaat, ik zeg dat sommige taken veel sneller gaan met de cell. En dan bedoel ik dingen die te maken hebben met physics en dergelijke
Ik zal nogeens kijken of ik een link kan vinden waar het wat duidelijker in staat
Als je het hebt over physics, waarom begin je dan over GPU's?
En onder het grafische vlak verstaat men enkel de taken van een GPU.
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:06 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het is lekker. .
Drugs are bad, mmmmkay?
pi_34718694
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:38 schreef Tain het volgende:

[..]

Heb je een bron voor deze beweringen?
http://gametomorrow.com/blog/index.php/2005/11/30/gpus-vs-cell/

Het was een andere link die ik eens gelezen had, maar er stond iets soortgelijks in
pi_34722303
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is trager dan 12x DVD en zelfs dat was voor sommige devers blijkbaar te weinig.. Dan is 2x BR dat zeker. .
Maar is het wel zo traag als wordt beweerd? Dat het langzamer is dan de drive van de Xbox 360 is duidelijk, maar het is blijkbaar snel genoeg om HD films te streamen; waarom zou dat niet genoeg zijn voor (het merendeel van de) spellen?
pi_34722697
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:31 schreef chibibo het volgende:
Maar is het wel zo traag als wordt beweerd? Dat het langzamer is dan de drive van de Xbox 360 is duidelijk, maar het is blijkbaar snel genoeg om HD films te streamen; waarom zou dat niet genoeg zijn voor (het merendeel van de) spellen?
Rekening houdend met het feit dat next-gen games veel data-intensiever worden dan games op de huidige console. En GTA:San Andreas als voorbeeld van een game die enorm veel moeite had met streamen op de PS2 kan een indicatie zijn dat een hoge transferrate voor BD-ROM zeker geen overbodige luxe is.

Natuurlijk heeft de PS3 wel veel meer geheugen dan de PS2 en is 2x BD-ROM sneller dan 4x DVD-ROM, maar dan nog is een hoge transferrate belangrijk.

Maargoed. We weten nog niet wàt voor drive erin komt, dus het is inderdaad te vroeg om conclusies te trekken.
pi_34722910
Er is nog een oplossing, de hybrid blu-ray: klik

Dan kun je dus op de dvd layer het spel zetten en de rest op de blu-ray layer.

Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om zo snel om te schakelen van dvd naar blu-ray of andersom en de prijs van zo'n schijfje ligt natuurlijk nog hoger dan een gewone blu-ray schijf
  donderdag 2 februari 2006 @ 21:07:17 #128
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_34723183
ik denk dat al die blu-ray probleempjes wel zijn opgelost als de ps3 bij ons word gereleased
dan zijn vast al die dingen eruit gehaalt of gefixed en aangepast en die japanners testen alles mooi voor ons
pi_34724672
Ik:
quote:
Hopen dat Sony niet weer bullshit zit uit te kramen zoals voor de launch van de PS2. Niks dan loze beloftes destijds (het ding zou wel ff in z\'n geheel de PC vervangen en Pixar+-kwaliteit aan graphics neerzetten, een punt waar we nog steeds niet aanbeland zijn), gelukkig is er nu direct al echte concurrentie in de vorm van MS waardoor Sony misschien wat meer gemotiveerd is om aan alle beloftes te voldoen.
P-Style:
quote:
Hèhè... die Retuobak. Het was toch al làng bekend dat de PS3 deze Mediafuncties ging krijgen.
Ik:
quote:
Het feit dat het een DVR wordt was allang bekend? Eerste dat ik er over hoor hoor
P-Style:
quote:
Dat het een ook DVR wordt moet je inderdaad maar even met een korreltje zout nemen. Daar ga ik ook niet vanuit namelijk. Vergeet ook niet wat de bron is hier.

Maar goed... laten we maar wachten tot het forum weer actief is, dan kunnen we de PS3-topic weer vullen.
En vullen maar P-Style

Dit allemaal met betrekking op deze info trouwens:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8928
pi_34725601
quote:
Game stores start PS3 game preorders

Gamestop and EBGames have started preordering video games for the coming PS3 console. Both retailers are preordering for $59.99 and have a shipping date of October 1st 2006 except for the long awaited Metal Gear Solid 4 who has a date of December 1st 2006.

This is very good news because it means that Sony has spoken to major retailers and announced an approximate release date of Fall 2006 for the PS3 in North America.

Here is a full list of games available for preorders:
I-8
Condemned: Criminal Origins
Dark Sector
Devil May Cry 4
Dirty Harry
Dog Tag
Eyedentify
Fifth Phantom Saga
Fight Night Round 3
Formula 1
Gundam World
Heavenly Sword
Indiana Jones
Killing Day
Killzone 2
Metal Gear Solid 4
Metronome
MotorStorm
NioH
Peter Jackson’s King Kong
Possession
Project Delta
Psychopath
Scarface: The World is Yours
Spider-Man 3
Stranglehold
Tekken
The Darkness
The Getaway 3
Theseis
Vision Gran Turismo
Warhawk

By Walid
http://www.ps3land.com/news/article239.php

wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk, maar wel MGS4 bij launch. Geeft mij nog een jaar om te sparen voor wat extra centimeters op die HDTV
pi_34725653
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk
Hoi P-Style
pi_34725775
Ik geloof er geen zak van dat het een DVR wordt.
pi_34725805
Ik hoop het, maar ik verwacht het ook niet echt nee. Dat zou het ding gewoon TE duur maken.
pi_34726038
zolang hij m'n verwarming maar kan aanzetten via e-mail.
pi_34726142
Ik wil er wel een thermostaat in eigenlijk .
pi_34726183
Die release list. .
Ik denk dat er misschien 3 of 4 games ook echt bij de daadwerkelijke launch zitten. .
-
pi_34726252
Condemned: Criminal Origins, Fight Night Round 3, Peter Jackson’s King Kong, Scarface: The World is Yours. Die toch sowieso wel lijkt me.
pi_34726274
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
Ik wil er wel een thermostaat in eigenlijk .
het is geen X360 hè!

pi_34726359
Dat ding wordt nauwelijks warm
M'n PC gaat daar met gemak overheen
pi_34727120
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:51 schreef Retuobak het volgende:
Dat ding wordt nauwelijks warm
M\'n PC gaat daar met gemak overheen
dat ding misschien niet, maar de voeding.......
pi_34727187
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

In Amerika ja, Europa heeft dat probleem niet.
-
pi_34727253
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

De voeding wordt niet eens warm, die is gewoon op kamertemperatuur.
Hitteproblemen van de voeding is US-only
pi_34727911
Ik vind DVD'tje wisselen eigenlijk altijd wel leuk. Op de PSX vond ik het ook altijd mooi als je weer op een nieuwe disc aanbeland was bij een RPG, dat was altijd een historisch moment .
pi_34728121
quote:
Beetje bij beetje komen we te weten wat er achter die andere twee next-gen consoles schuilgaat, maar de grote informatiegolf zal waarschijnlijk toch nog op zich laten wachten tot het E3. Niettemin kon het Amerikaanse PlayStation Magazine en aantal details losfutselen. De informatie zou van een aantal ontwikkelaars afkomstig zijn en is dus voor alle duidelijkheid nog niet bevestigd door Sony zelf. Beschouw het dus voorlopig toch nog maar allemaal als pure speculaties.

In Amerika zouden er momenteel meer PS3-games in ontwikkeling zijn als oorspronkelijk werd aangenomen.

Eén van de ontwikkelaars meldt dat het bedrijf in januari 2006 een eerste hardwarekit had ontvangen en dat deze krachtiger was dan verwacht.

De PS3 zou de functionaliteiten van een Digital Video Recorder (kortweg DVR) bevatten. Concreet houdt dit in dat gebruikers de mogelijkheid zouden hebben om muziek en high definition-films te downloaden via een iTunes-achtig programma.

De PS3 zou de media-functionaliteiten van de Xbox 360 overtreffen. Alle bekende video- en audioformaten zouden zich via een Home Network laten streamen.

De PS3 zou regiovrij zijn, net zoals de PSP. Daardoor is het mogelijk om wereldwijd films, muziek,... weer te geven via Home Network.

De PSP zal data naar de PS3 kunnen versturen. Zo wordt het mogelijk om foto's die je op een MemoryStick in je PSP hebt opgeslagen via WiFi te verzenden naar je PS3 (handig dus voor wanneer je MemoryStick vol is).

Er zouden meer FirmWare-updates verschijnen voor de PS3, een beetje vergelijkbaar met de PSP tegenwoordig. Eveneens zouden er af en toe updates gereleased worden.

De Blu Ray-lezer van de PS3 zou gunstiger zijn dan die van een "gewone" Blu Ray-lezer. Wat hiermee bedoeld wordt, is niet echt duidelijk.

De PS3 zou in de herfst van 2006 in Amerika verschijnen, maar het is nog niet geweten of de online dienst van de PS3 ook dan meteen beschikbaar zal zijn. Mogelijk wordt die nadien pas toegevoegd. Over een Europese releasedate wordt niet gerept.

Eigenlijk blijft veel dus nog onduidelijk, den deze had graag eens wat harde cijfers en exacte data willen zien!
pi_34728148
Dat is inderdaad wat hier al boven stond Storm
pi_34729669
noem dan op z'n minst de bron storm.....
pi_34732178
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 20:22 schreef SToRM81 het volgende:
Er is nog een oplossing, de hybrid blu-ray: klik

Dan kun je dus op de dvd layer het spel zetten en de rest op de blu-ray layer.

Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om zo snel om te schakelen van dvd naar blu-ray of andersom en de prijs van zo'n schijfje ligt natuurlijk nog hoger dan een gewone blu-ray schijf
Welnee joh... véél te omslachtig. :') Games die meer dan 9GB nodig hebben komen gewoon op BD-ROM.
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 21:07 schreef mustisuc het volgende:
ik denk dat al die blu-ray probleempjes wel zijn opgelost als de ps3 bij ons word gereleased
dan zijn vast al die dingen eruit gehaalt of gefixed en aangepast en die japanners testen alles mooi voor ons
Nou... het is niet alsof er problemen zijn. Het "probleem" is dat we er te veel vanuit gaan dat 'ie 2x is. Misschien is dat uiteindelijk ook wel zo, maar zeker weten doen we het in ieder geval nog lang niet.
pi_34732310
Als ie 2x is dan is het voor mij iig (als non-HDTV user totdat HDTV platte schermen net zo goedkoop zijn als breedbeeld CRT nu ) een volkomen non-feature. Films kijken wil ik er niet op en als het ook nog eens niet voor games gebruikt gaat worden dan zou ik dus betalen voor iets waar ik nooit wat mee doe :/.
pi_34732397
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:
En vullen maar P-Style
Tja... ik heb eigenlijk al gezegd wat erover gezegd kan worden. Het is een anomieme bron (as usual ) die allerlei dingen loopt te verkondigen. DVR zal er niét standaard in gaan zitten. Tenzij we in de toekomst de HD-uitzendingen via ethernet zullen kunnen ontvangen zal die optie er eventueel in de toekomst ook niet inkomen. Analoge ingangen heeft 'ie al helemaal niet. Hoewel het technisch mogelijk zal zijn om er eventuele USB-tv tuners aan te hangen, ga ik daar óók niet vanuit.

Ach, er zal ooit wel een PSX-variant van de PS3 komen. Want aangezien de cell een media-monster is en met gemak talloze MPEG-streams kan verwerken is 'ie wel perfect geschikt voor DVR's.
pi_34732492
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.ps3land.com/news/article239.php

wordt dus een lente 2007 voor ons waarschijnlijk, maar wel MGS4 bij launch. Geeft mij nog een jaar om te sparen voor wat extra centimeters op die HDTV
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:28 schreef Retuobak het volgende:
Hoi P-Style
Ja hoi! Nee, nú ben ik overtuigd dat \'ie in Europa pas in 2007 komt. Kerel... ik ging er al lang vanuit dat \'ie in \"Fall\" pas in de VS zal komen. En ik weet niet eens meer hoé vaak ik gezegd heb dat de PS1 & PS2 ook allebei in \"fall\" in de VS èn Europa op de markt kwam. Er zat hooguit maar een maand of 2 tussen die twee releases.

2007-believers zijn werkelijk tè hardnekkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')