quote:Op maandag 9 januari 2006 22:22 schreef alwaysthebest het volgende:
Iedereen kan zichzelf dus toevoegen op de wiki (met dank aan Repeat).![]()
Was het maar waar Robinquote:Op maandag 9 januari 2006 21:51 schreef Robin__ het volgende:
Mare mirelia.. was er dan niemand die je tegen hield?? Ookal had ik een eigen auto denk ik niet dat ik dat zou moeten flikken
Ga er dan deze keer helemaal voor! Je kan het heus wel, anders zou je instructeur je niet laten afrijden. Je laat maar lekker weten dat je geslaagd bent hoor!quote:Op maandag 9 januari 2006 23:17 schreef SuperBosch het volgende:
Ik laat morgen wel weten dat ik gezakt ben.
Ja. Ik ben pessimistisch.
En dat mag ook wel na 3 keer zakken.
je gaat het gewoon halen hoor!! Zet hem opquote:Op maandag 9 januari 2006 23:17 schreef SuperBosch het volgende:
Ik laat morgen wel weten dat ik gezakt ben.
Ja. Ik ben pessimistisch.
En dat mag ook wel na 3 keer zakken.
Ik hoop dat ik het kan. We zullen zien.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je gaat het gewoon halen hoor!! Zet hem op
Succes, al je dit nog leestquote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:17 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het kan. We zullen zien.
24e?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:58 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Succes, SuperBosch!JIj gaat het halen!
Ik ben ook 'al' twee keer gezaktga het ook halen over twee weekjes!
Zie je nou welquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:47 schreef SuperBosch het volgende:
Ik heb iets in mijn hand en het is roze.
Al was de auto wel afgeslagen en heb ik wel wat foutjes gemaakt.quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:47 schreef SuperBosch het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:47 schreef SuperBosch het volgende:
Ik hoop er ook in te komenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:22 schreef Metalman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Wel fijn, dan sta ik tenminste niet meer in m'n eentje bij het lijstje geslaagden 2006![]()
Wanneer mag je op (sorry als dit al eerder is beantwoord, ik heb geen zin om deel 35 ook nog helemaal door te lezenquote:
Dat zal nog wel ff duren.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:29 schreef Metalman het volgende:
[..]
Wanneer mag je op (sorry als dit al eerder is beantwoord, ik heb geen zin om deel 35 ook nog helemaal door te lezen)?
volgens mij ga je echt veels te hard zo. Dan ben je straks klaar voor het examen, dan moet het aangevraagd worden en moet je ondertussen toch nog blijven lessen om er een beetje in te blijven.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:50 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Dat zal nog wel ff duren.net 9,5 lessen gehad
![]()
![]()
Volgens de instructeur heb ik ~39 lessen nodig. En ik doe het versneld hé. En in Februari kan ik 2 weken niet lessen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
volgens mij ga je echt veels te hard zo. Dan ben je straks klaar voor het examen, dan moet het aangevraagd worden en moet je ondertussen toch nog blijven lessen om er een beetje in te blijven.
Ow ok, ja als je er 39 nodig hebt kan je maar beter vaker lessen, best veelquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:56 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Volgens de instructeur heb ik ~39 lessen nodig. En ik doe het versneld hé. En in Februari kan ik 2 weken niet lessen.
Wil hem graag ook zsm hebben. Staat hier namelijk al een auto voor de deurquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ow ok, ja als je er 39 nodig hebt kan je maar beter vaker lessen, best veel![]()
Wel knap van die kerel dat ie dat zo goed kan schatten hoor
Dat is handig. Bij mij dus nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:59 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wil hem graag ook zsm hebben. Staat hier namelijk al een auto voor de deur![]()
Wat houdt dat rijbewijs garantie nou precies in?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:00 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat is handig. Bij mij dus nietIk heb mijn rijbewijs eigenlijk ook niet snel nodig. Als ik hem maar voor mijn eindexamen haal, ben ik al blij
Zakken voor mijn rijbewijs is wel balen natuurlijk, maar heb gelukkig rijbewijsgarantie.
Als je zakt, betaalt de rijschool alle verdere kosten. Je hoeft dus niks meer bij te betalen, maar je moet wel het advies volgen van je rijschool qua lessen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:15 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat houdt dat rijbewijs garantie nou precies in?
Biiiijjjjjnaaa!quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:47 schreef SuperBosch het volgende:
Dan kost het hún geld, niet jou, wat is het probleem dan? Iets meer lessen misschien, maarja daardoor ook meer zelfvertrouwen qua rijgedrag bij het examen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:43 schreef Repeat het volgende:
bij zoiets ben ik dan wel bang dat ze je toch te lang laten lessen om niet het risico te lopen dat je zakt en daardoor hun een hoop geld gaat kosten....
Is voor niemand heel nadelig, lijkt mij, tenzij iemand zoveel haast heeft als jij.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Repeat het volgende:
nee, maar voordat je voor het eerst examen gaat doen zullen ze je wel meer lessen laten doen om zichzelf in te dekken. Dat bedoel ik
dat is voor de lesser natuurlijk wel nadelig, kost toch veel geld!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Is voor niemand heel nadelig, lijkt mij, tenzij iemand zoveel haast heeft als jij.
erm kost veel geld? Rijlessen zijn al zo duur...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Is voor niemand heel nadelig, lijkt mij, tenzij iemand zoveel haast heeft als jij.
Als je toch al 'n pakket hebt is dat jouw zorg toch niet?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm kost veel geld? Rijlessen zijn al zo duur...
lekker!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Asmodean het volgende:
vanmiddag theorie gehaald, 2 foutjes
![]()
ja dan wel jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als je toch al 'n pakket hebt is dat jouw zorg toch niet?(niet dat jij een pakket hebt, dat weet ik, maar in het geval dát...)
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Asmodean het volgende:
![]()
Pak alvast pen en papierquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
straks het cbr maar es bellen voor theorie examen, oh ja, tevens tvp
Niet verkeerd!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Asmodean het volgende:
![]()
Succes!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:10 schreef RMU het volgende:
Morgen de grote dag... om 08:00uur afrijden...
Ja, dat ken ik. Ik heb die lui keer gebeld voor me brommercertificaat he. En toen heb ik dus helemaal geen registratienummer gehoordquote:
Ja, oke. Alleen mijn examen is dus al ingepland. Zoveel meer lessen kan ik dus nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:43 schreef Repeat het volgende:
bij zoiets ben ik dan wel bang dat ze je toch te lang laten lessen om niet het risico te lopen dat je zakt en daardoor hun een hoop geld gaat kosten....
Gefeliciteerd! Ik had ook 2 fouten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Asmodean het volgende:
![]()
moest je toch op dat formulier invullenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:51 schreef Asmodean het volgende:
ik heb dat nummer vandaag niet eens hoeven noemen....
weet niet wat voor inzichtsfoutjes je bedoelt.. maar bij elke weg die je inslaat direct denken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:58 schreef Sylvana het volgende:
Zo, vandaag weer sinds lange tijd rijles in het donker gehad en dat was best even wennen
Het rijden zelf ging prima en de bijzondere verrichtingen gingen ook erg goed
Dus daar wel veel complimentjes over gekregen, alleen nog steeds die stomme inzichtsfouten, deze les ook weer een paar keer, en daar word ik echt moedeloos van onderhand
het heeft idd vooral te maken met niet ver genoeg vooruit kijken/denken, verkeerd inschatten ( denk ik dat het wel kan, kan het niet en omgekeerd) en niet besluitvaardig genoeg zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:27 schreef Devilnl het volgende:
[..]
weet niet wat voor inzichtsfoutjes je bedoelt.. maar bij elke weg die je inslaat direct denken.
hoe is de voorang hier geregeld?. hoe snel mag ik hier?. etc.
Gewoon proberen vooruit te denkendat laatste heb ik zelf ook nog wel eens.. rij je een straat in.. oh fuck bord vergeten te bekijken
majah da's opzich niet zo erg (moet je natuurlijk niet tevaak doen
![]()
Misschien is het iets om met iemand mee te gaan rijden (als passagier!), en dan moet jij telkens vertellen qua vooruit kijken/denken, wat er kan gebeuren, situaties inschatten.. Dan hoef je ook niet zo op het rijden te letten, dat komt dan welquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
het heeft idd vooral te maken met niet ver genoeg vooruit kijken/denken, verkeerd inschatten ( denk ik dat het wel kan, kan het niet en omgekeerd) en niet besluitvaardig genoeg zijn
tja, ik heb nou al bijna een jaar rijles en het lukt nog steeds nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:03 schreef Devilnl het volgende:
toch eens proberen om vooruit te denkendan moet het goed komen
je had vandaag ook les in het donker. dan is inschatten ook veel moeilijker. noujah moeilijker.. Lastigerquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik heb nou al bijna een jaar rijles en het lukt nog steeds niet
ja, soms wel, en soms dus niet
vandaag ook, soms dan deed ik het wel goed, zag ik het wel op tijd, schatte ik het wel goed in en soms zat ik er echt totaal naast, zag ik het totaal over het hoofd enzo
Ik heb gisternacht voor het eerst 's nachts gereden en ik vind het makkelijker dan overdag. Vooral omdat ik dan verder van tevoren zie of er mensen van rechts komen door hun koplampen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik heb nou al bijna een jaar rijles en het lukt nog steeds niet
ja, soms wel, en soms dus niet
vandaag ook, soms dan deed ik het wel goed, zag ik het wel op tijd, schatte ik het wel goed in en soms zat ik er echt totaal naast, zag ik het totaal over het hoofd enzo
Tussen m'n examen en m'n herexamen? 20 dagenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:30 schreef Badabingea het volgende:
Maandag weer, hopelijk krijg ik dan mn afrij datum te horen. Hoelang zat er bij jullie herexamen?
Haha maak je niet druk, je hebt nu een aantal lessen gehad en dan laten ze je toch echt wel merken dat je het zelf zal moeten doen.. als ze je blijven helpen leer je het nooit hequote:Op woensdag 11 januari 2006 00:06 schreef Knoekie het volgende:
Vanmorgen zat het niet ech mee. Auto sloeg 4 keer afDeed alles verkeerd (Oke het was ook wel heel erg druk en donker maarja )
Geslaagd!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:10 schreef RMU het volgende:
Morgen de grote dag... om 08:00uur afrijden...
ja als auto licht aan heeft. het gebeurt vaak genoeg dat je mensen ziet rijden zonder goed werkend licht, dan denk ik toch, wat nou als die van rechts kwamen. gelukkig is dat mij nog niet overkomen... het is meer zo, als er zeker iets aankomt zie je dat, maar of er niets aankomt kun je beter niet vanuit gaanquote:Op woensdag 11 januari 2006 07:06 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ik heb gisternacht voor het eerst 's nachts gereden en ik vind het makkelijker dan overdag. Vooral omdat ik dan verder van tevoren zie of er mensen van rechts komen door hun koplampen.
geloof ik ook nooit.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
Even vraagje aan iedereen die al eens op examen geweest is, hoeveel lessen hebben jullie gehad voor het 1e examen.
Het gemiddelde in mn klas lijkt 20 te zijn.. maar daar geloof ik geen zak van (dacht dat het gemiddelde veel hoger was..)
als ze tussen de 25 en 30 zeggen geloof ik het wel.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
Even vraagje aan iedereen die al eens op examen geweest is, hoeveel lessen hebben jullie gehad voor het 1e examen.
Het gemiddelde in mn klas lijkt 20 te zijn.. maar daar geloof ik geen zak van (dacht dat het gemiddelde veel hoger was..)
welk formulierquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
moest je toch op dat formulier invullen [afbeelding]
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:59 schreef Nuna het volgende:
Bij Asmodean gaat alles een beetje anders
quote:
Gefeliciteerdquote:
Succesquote:
quote:
Ik heb er 38 gehad, volgens rijschool lag gemiddelde op 35.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
40 Hier. Maar dat is ook niet helemaal standaard.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
heeft geen nut, mn instructeur zegt dat er ook 0,1% kans is dat het gevraagd wordt op je examen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:26 schreef Devilnl het volgende:
ff over dat bochtje achteruit..
wat is daar nou eigenlijk het nut van?kheb het eigenlijk nog nooit iemand zien doen behalve de melkboer
Ik heb op mijn examen bochtje achteruit moeten doen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
heeft geen nut, mn instructeur zegt dat er ook 0,1% kans is dat het gevraagd wordt op je examen...
47 uur bij eerste examen.. En bij 2e 55 uur.. Bij derde waarsch. 58 uur.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
Ja, wachten tot een denkbeeldige lijn gelijk loopt aan de stoep, en 1.5 slag insturen (belangrijk!), bochtje maken, en als de wielen weer recht staan, terugsturen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:48 schreef ASroma het volgende:
is er uberhaupt een methode om bochtje achteruit te doen? ik doe vaak maar gewoon wat op intuitie![]()
Jammer! Was dat het enige wat er niet goed ging? En was het je eerste keer btw?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:58 schreef Jarkie het volgende:
Vandaag gezakt, mag 7 februari weer opnieuw![]()
Als ik uit mijn raam kijk zie ik het volgende:quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
heeft geen nut, mn instructeur zegt dat er ook 0,1% kans is dat het gevraagd wordt op je examen...
tja dit is bijna van toepassing op elk parkeerterrein, dit noem ik gewoon "uitparkeren"quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:08 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als ik uit mijn raam kijk zie ik het volgende:
[afbeelding]
Mag jij 1 keer raden hoe die autos die met de neus naar het huis toe staan (zijn er nu wat weinig) de weg op komen..
owquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:45 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik heb op mijn examen bochtje achteruit moeten doen.
Het heeft op zich wel nut, maar dan in andere situaties.
Tja ach.. ze willen gewoon dat je het wel perfect kan als dat moet (en dat is iid bijna nooit nee)quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
tja dit is bijna van toepassing op elk parkeerterrein, dit noem ik gewoon "uitparkeren"
36 lesurenquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
Ik had Cquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
36 lesuren
Via de ANWB rijopleiding zoals je wel weet. Van te voren een intest gedaan en toen hebben ze me daarop ingeschaald. Ze zeiden erbij dat dat een redelijk gemiddeld niveau is (maar zou best kunnen dat ze dat bij iedereen standaard zeggen, want niemand wil natuurlijk horen dat 'ie laag is ingeschaald).
Was trouwens niveau E, op schaal tot en met G. Je zou dus eerder zeggen dat het iets onder het gemiddelde is (D zou gemiddeld zijn).
Nou ik bleef op de ringweg hier in Groningen waar je 70 mag een stukje achter een bestelwagen rijden die 60 reed, examinator vond dat ik hem moest inhalen. Terwijl die bestelwagen vijf seconden later wel 70 reed, als ik ingehaald had was ik er wel erg langzaam voorbij gekomen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jammer! Was dat het enige wat er niet goed ging? En was het je eerste keer btw?
Naja vandaag even balen, morgen is het hopelijk al een stuk minder 'erg' (was bij mij iig wel zo). Plús, drie weken wachttijd is heeeel kort! Succes alvast op 7 februari!
Nee, dat niet. maar ik doe het wel versneld.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volg je 10-daagse opleiding? En weet je al wanneer je examen moet doen?
Ik heb totaal 40 lesuren gehad voor het eerste examen en in 1 keer geslaagd. Dus net iets boven het gemiddelde (35) volgens m'n rijschool.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
Dat is vervelend ja, lekker wakker liggen enzoquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:18 schreef garnage-patrick het volgende:
best zenuwachtig geworden omdat ik moet afrijden :/ iemand tips om die zenuwachtigeheid te "onderdrukken"?
Nee, dat hoort er gewoon bij moet je maar denkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:18 schreef garnage-patrick het volgende:
best zenuwachtig geworden omdat ik moet afrijden :/ iemand tips om die zenuwachtigeheid te "onderdrukken"?
neem niet aan dat ze je alleen daarop laten zakkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:19 schreef Jarkie het volgende:
[..]
Nou ik bleef op de ringweg hier in Groningen waar je 70 mag een stukje achter een bestelwagen rijden die 60 reed, examinator vond dat ik hem moest inhalen. Terwijl die bestelwagen vijf seconden later wel 70 reed, als ik ingehaald had was ik er wel erg langzaam voorbij gekomen.
Je moet wel zo vlot mogelijk rijden,, indien veilig natuurlijk!quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
neem niet aan dat ze je alleen daarop laten zakken
60 rijden op een 70 weg is toch niet zo gek
en inhalen als je inhalen kan! en wel vloeiend, en niet als een gek aan het stuur trekkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Je moet wel zo vlot mogelijk rijden,, indien veilig natuurlijk!
Dan zijn we ongeveer evenverquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:08 schreef FabFabFabFab het volgende:
Ik heb gisteren mn 12e les gehad, het ging allemaal wel goed, ik liet hem alleen 1x afslaan, was vergeten terug te schakelen.Ik heb gisteren ook voor het eerst achteruit gereden
gewoon in een rechte lijn, maar dat ging ook wel goed.
Nu eerst volgende week toetsweek, daarna aan mn theorie beginnen.
Ja, als ik eindelijk mijn rijbewijs heb willen mijn ouders niet dat ik in hun auto ga rijdenquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:02 schreef missblack het volgende:
Jeetje deel 36 alweer!! Ben een tijdje niet geweest.
Ben nog steeds superblij met m,n rijbewijs en nu lekker aan het sparen voor een eigen bakkie.
M,n vriend wil me nog niet alleen laten rijden in zijn auto.
Ergens balen maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk heeft net een andere mooie auto waar hij apetrots op is( volgens mij echt een mannending ).
Dus echt alleen rijden doe ik nog niet, maar heb er bijna geen erg in als hij er naast zit want hij bemoeit zich verder nergens mee.
Maar het is wel lastig dus maar goed sparen voor een eigen bakkie.
Het heeft voor hem tijd nodig en het vertrouwen daarin moet groeien.
Kennen meer mensen hier dit probleem?![]()
Ik moest dat doen op m'n examenquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:48 schreef ASroma het volgende:
is er uberhaupt een methode om bochtje achteruit te doen? ik doe vaak maar gewoon wat op intuitie![]()
Ja, ook zoiets. Ik had namelijk helemaal geen beschikking over een auto, en moest er dus eerst eentje kopen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:02 schreef missblack het volgende:
Jeetje deel 36 alweer!! Ben een tijdje niet geweest.
Ben nog steeds superblij met m,n rijbewijs en nu lekker aan het sparen voor een eigen bakkie.
M,n vriend wil me nog niet alleen laten rijden in zijn auto.
Ergens balen maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk heeft net een andere mooie auto waar hij apetrots op is( volgens mij echt een mannending ).
Dus echt alleen rijden doe ik nog niet, maar heb er bijna geen erg in als hij er naast zit want hij bemoeit zich verder nergens mee.
Maar het is wel lastig dus maar goed sparen voor een eigen bakkie.
Het heeft voor hem tijd nodig en het vertrouwen daarin moet groeien.
Dat heb ik ook ja, mijn pa heeft een autobedrijf, ik ben dus best een verwend krengquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:56 schreef Repeat het volgende:
Ik zou trouwens wel de auto's van mn ouders mogen lenen. Van mn pa zeker, leaseauto met tankpas, onbeperkt rijden voor niksmaar die is altijd weg met de auto
Morgen 7:15 les!.. heb er GEEN zin in!.. fucking vroeg manquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:49 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Morgen half 10 les, heb er zin in!
Ik om 7 uur, niet zeurenquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:03 schreef Knoekie het volgende:
Nou ik heb een keer om 8 uur moeten beginnen. Ging niet echt goed
M'n buurjongen begon rond april met rijlessen (deed het heeeeeel rustig aan, lesje per week ofzo), maar nu doen we allebei examenquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:43 schreef Robin__ het volgende:
Wij hebben thuis een mazda2 (en ik les in een mazda6) die 95% hier op de oprit staat.. maar ik ken mn moeder goed genoeg om te weten dat lenen nog een hele klus word"Ja blablabla stel nou dat ik ineens weg moet.."
Of misschien is het wel totaaal geen probleem.. dat kan ook nog (maar ik denk het niet)
Net gehoord dat een behoorlijk pestventje hier uit de buurt ook begonnen is met rijles.. zowat iedere dag een les, toen ik begon was het allemaal zo simpel en blabla, 10 lessen max (nou dat gebeurt gewoon niet, en dat zal ie ook wel inzien) maargoed, als ik iets slecht zou kunnen hebben is het als hij m eerder heeft"ben je nou nog bezig, tis vet simpel ik heb maar 2,5 les gehad"
Nou wat lekkerquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik om 7 uur, niet zeuren. Eigenlijk best vaak..stuk of 14 keer. Is eigenlijk wel lekker hoor!
Ach ik ben tussen 6 en 8 flink wakker, en daarna totaal niet meerquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:09 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nou wat lekker![]()
Viel me nog mee dat wakker bleef![]()
![]()
Ohja jij reed op een shovel he? Dat vond ik vroegah echt te vetquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:00 schreef Devilnl het volgende:
tis m'n 1na laatste les voor het examen
denk dat ie eens wil kijken hoe ik presteer in de ochtend spits
---
denk dat het eigenlijk best wel bedtijd is voor me
6uur me nest uit.. vol tanken met koffie.. en dan moet het lukken![]()
maar normaal ben ik ook wel om 4uur s'ochtens op de weg.. dus ben het wel een beetje gewend, maar dan ben ik 3,35m breed. met zwaai lampies aan
Nee!quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:02 schreef missblack het volgende:
Ik dacht al: wat doet ie dan wel niet?quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:15 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ohja jij reed op een shovel he? Dat vond ik vroegah echt te vetkeer zo'n bouwterrein opgelopen en gevraagt of ik een stukkie mee mocht rijden
mocht nog ook
![]()
wel minder zorgen in het verkeer. iedereen gaat voor je aan de kantquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik dacht al: wat doet ie dan wel niet?Maar nu weet ik het, haha.
Succesquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:27 schreef Devilnl het volgende:
maar fuck.. tis nu al 0:27.. moet over 5½ uur ook me nest weer uitzijn
spreek jullie morgen wel weer
Ja ik liep ook altijd op bouwterreinen enzo me met die gasten te bemoeienquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:18 schreef Devilnl het volgende:
jah idd Robin__
toen ik in groep 7 zat kwam ik altijd bij het bedrijf om te helpen (sleutels aangeven, boel wat opruimen etc)
en toen ik in groep 8 zat zetten ze me daar voor het eerst op de shovel(alleen op het bedrijf uiteraard)
puntje van de stoel zitten. kon net bij de pedalen.. en in de eerste versnelling (wel de sterkste maargoed).
scheelt wel dat er geen koppeling opzit =]
Mijn ouders hebben twee auto's, een hyundai h200 uit 1998 en een opel astra uit 2000. Normaal gesproken zou ik in de hyundai mogen gaan rijden, ware het niet dat mijn zus het vertrouwen van mijn ouders zo heeft geschaad met alle deuken die ze heeft geredenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef rena het volgende:
Wij hebben thuis een 2e auto'tje die ik moet delen met mijn broer en zus, maar mijn zus is alleen in het weekend thuis, dus eigenlijk heb ik al een soort van eigen auto![]()
Een Peugeot 206.
Met rijles rijd ik in een VW Golf. En jullie?
Nette bakquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:58 schreef Maikalo het volgende:
Lessen doe ik in een Volvo S40 van een week oud![]()
Viel mij ook al een keer op ja! eerst stond ie op 221900 ofzo, ik zei nog de 222k ga ik niet meer halen deze les. 1,5 week later stond ie al op 226k Volgende keer eens opletten hoeveel km je nou rijd in een lesquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef Devilnl het volgende:
khad vorige week eens op de kilometer stand gelet.. stond toen op 127k.. nu op 131k
gewoon ongeveer 4.000-3.000 kilometer in de week? nooit gedacht dat het zosnel gaat met les auto's
Als ze gemiddeld 45 km/u rijden, 8 uur op een dag, 5 dagen in de week dan is dat al 1.800 in een week, zaterdagen niet meegerekend.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef Devilnl het volgende:
ben ik weer noujah al ongeveer 3kwartier
volgende week maandag 8:15.. kijk dat zijn beter tijden
en dan dinsdag 13:05 - 14:00 examen.. volgens oproep kaart iig.
khad vorige week eens op de kilometer stand gelet.. stond toen op 127k.. nu op 131k
gewoon ongeveer 4.000-3.000 kilometer in de week? nooit gedacht dat het zosnel gaat met les auto's
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:24 schreef bravo het volgende:
JAAAAAAA!!
Ik heb mijn rijbewijs......
De rijles ging kut vanmorgen, maar tijdens het examen was het echt 'gezellig'. Over allerlei dingen gepraat!
Feliquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:24 schreef bravo het volgende:
JAAAAAAA!!
Ik heb mijn rijbewijs......
De rijles ging kut vanmorgen, maar tijdens het examen was het echt 'gezellig'. Over allerlei dingen gepraat!
Ik ben blij
Einde mededeling
* begonnen eind 2004 ( november)
* paar keer geen les gehad door een paar ontstekingen
* 12-01-2006 gehaadl!
Gefeli Bravoquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:27 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Als ze gemiddeld 45 km/u rijden, 8 uur op een dag, 5 dagen in de week dan is dat al 1.800 in een week, zaterdagen niet meegerekend.
Dan kom je inderdaad wel tussen de 3.000 en 4.000 km per week uit ja. Als je dat met een 'gewone' auto per week rijdt dan heb je redelijke afschrijvingquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:36 schreef Devilnl het volgende:
[..]
ennuh hij rijd zaterdag ook (van 9 tot 15 ofzo) en door de week van 7:15 tot.. 20:45
lijkt me trouwens alleen maar minder om vrijstelling ergens voor tekrijgen..quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:33 schreef twi het volgende:
Net bij de TTT het gigantisch verkloot. Zeker 4 ingrepen, voor de rest nog een paar andere punten die erg slecht gingen. Vrijstelling wel behaald voor bijzondere verrichtingen, maar echt happy ermee ben ik nietWaslijst aan verbeterpunten, maar dat moet nog wel lukken met nog 3 a 4 x 2 uur voor m'n examen.
quote:
"Verder ging het wel goed" *proest*quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:20 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad. De berm half ingereden, bijna tegen een paaltje gereden, over een rand ergens in een bocht gereden + over een rand van de rotonde, te hard gereden. Verder ging het wel goed.
quote:
Het schakelen en gasgeven ging wel goed??quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:20 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad. De berm half ingereden, bijna tegen een paaltje gereden, over een rand ergens in een bocht gereden + over een rand van de rotonde, te hard gereden. Verder ging het wel goed.
Ik had tijdens alle proefexamens die ik gemaakt had 8 fouten of meer, en toen ik op moest heb ik het gehaald met 5 foutjesquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:23 schreef rena het volgende:
Een beetje maar![]()
Ik ben nu nog hard aan het oefenen en het gaat aardig goed, ik snap het nu best.
Ik hoefde alleen maar gas te geven en richting aan te geven. Dat ging wel goed alleen vergat ik soms bij de rotondes richting aan te geven.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:24 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Het schakelen en gasgeven ging wel goed??![]()
Oh mag wel hoor. Het was ook zo bedoeld.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:21 schreef Devilnl het volgende:
[..]
"Verder ging het wel goed" *proest*![]()
sorry maar moest toch ff lachen
Heeft iedereen volgens mij de eerste keer tochquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:32 schreef diertjuh het volgende:
Oh mag wel hoor. Het was ook zo bedoeld.
Het was ook de eerste keer dan kan je toch zulke dingen overkomen:P.
Dat dat denk ik ook wel. Het is spannend en je bent zenuwachtig. Had ik tenminste wel ik zag er helemaal tegen op maar het viel erg mee.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:43 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Heeft iedereen volgens mij de eerste keer toch. Maar ik vergeet nog steeds wel eens richting aan te geven bij rotondes
![]()
En in wat voor auto les je?quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:48 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Dat dat denk ik ook wel. Het is spannend en je bent zenuwachtig. Had ik tenminste wel ik zag er helemaal tegen op maar het viel erg mee.Alleen hield ik afentoe het stuur te strak vast en het gevolg daarvan was dat ik begon te slingeren
.
Heb je niet nog ergens in een vergeten la misschien nog een oudere versie? Want volgens mij staat er geen datum op het uitrekselquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:57 schreef rena het volgende:
Ik ben het gemeente uitreksel vergeten en het gemeentehuis is dicht.![]()
Wat moet ik nu
![]()
Ze willen 3 bewijzen hebben dat je echt wel jij bentquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:02 schreef rena het volgende:
Nee, heb ik dus niet. Geen theorie examen dus vandaagWaarom hebben ze dat ding dan nodig, ik heb toch ook een Identiteitsbewijs dat ik ik ben?
![]()
Mag je het uittreksel van je iemand met dezelfde naam gebruiken?quote:
nee je moet dat uittreksel hebben omdat ze bewijs willen dat je in nederland woont. voor theorie en praktijk gelden allerlei van die regels. weet niet precies hoe of wat, maar zal wel ergens op site van cbr staanquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:08 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Ze willen 3 bewijzen hebben dat je echt wel jij bent, vind het ook een nutteloos ding. Mij lijkt ook dat een identiteitsbewijs genoeg is maarja
. Regelde je het via de rijschool of ging je gewoon op? Ik had via de rijschool, en kon gewoon een nieuwe afspraak maken voor de volgende week.
staat ook geboortedatum en stad op. Dat kan dus niet, dat is het hele idee erachterquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:24 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Mag je het uittreksel van je iemand met dezelfde naam gebruiken?Alsnog succes
![]()
Zo hoort hetquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:11 schreef garnage-patrick het volgende:
![]()
WOEJJJJJ!!!!
net me rijbewijs gehaalt!
![]()
![]()
alles in 1x gehaald!
chillquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:11 schreef garnage-patrick het volgende:
![]()
WOEJJJJJ!!!!
![]()
![]()
alles in 1x gehaald!
het was een mevrouw~~quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
chillWat zei ie? Alles helemaal goed? Of toch nog dingetjes die niet helemaal lekker gingen?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:11 schreef garnage-patrick het volgende:
![]()
WOEJJJJJ!!!!
![]()
![]()
alles in 1x gehaald!
Mijn oudste broer en zus hebben 4 a 5 x examen gedaan bij dezelfde rijschool. Vervolgens hebben mijn twee zussen daaronder bij een lokale rijschool gelesd en in 1 en 2 x geslaagdquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:22 schreef garnage-patrick het volgende:
(offtopic~~ grappig detail is, me ouders hebben in totaal 5kinderen. ik ben de jongste. van de 5kinderen hebben 4 bij de zelfde rijschool gelest (waaronder ikzelf dus). die zijn allemaal in 1x geslaagt! en me broer die bij andere rijschool zat heeft er 3x over gedaan)
quote:
gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:11 schreef garnage-patrick het volgende:
![]()
WOEJJJJJ!!!!
![]()
![]()
alles in 1x gehaald!
Niet teveel héquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:03 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden!!
Net terug van rijles..we hebben effe m'n examenroute nog een keer gedaan, ging echt perfect dit keerHumor. Ben begonnen met antistresspilletjes, homeopatisch spul..werkt perfect so far
.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:05 schreef Raissa het volgende:
[..]
En wat is de oplossing? Vertel, vertel
Op welke onderwerpen? op je uitslag kaart staat ergens (in mijn geval) N : 2 U : 1 W : 1quote:
Zeker de vraag of je met stadslicht rond mag rijden. Dat mag dus nooit. (dacht ikquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Op welke onderwerpen? op je uitslag kaart staat ergens (in mijn geval) N : 2 U : 1 W : 1
en dan binnenin staat welke catagorie bijvoorbeeld W is (gebruik van lichten) en daar had ik dus 1 fout in gemaakt
(er stond een auto net buiten de bebouwde kom en dan iets over stadslicht ofzo.. en die had ik fout.. het zal wel, ik snap er nog steeds geen zak van)
Heb je 1 onderwerp waar het echt misging of echt vanalles?
dat is wat je koopt bij het cbr kantoor vlak voordat je examen begint...quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:21 schreef Knoekie het volgende:
Verrek, weet iemand waar je zo'n theoriekaart kan kopen?
Oke.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat is wat je koopt bij het cbr kantoor vlak voordat je examen begint...
Heb ikquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:24 schreef Asmodean het volgende:
pasfoto die recht van voren is genomen
naar bed toe dan hup!quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:24 schreef Santjuh het volgende:
Alle geslaagden nog gefeliciteerd!![]()
Net de laatste les gehad voor het examen van morgen. En het ging niet echt goedVooral invoegen op de autoweg doe ik nooit helemaal goed, en dat moet ik morgen zeker gaan doen. Ook ging ik bijna spookrijden, en dan moet ik morgen gewoon afrijden
![]()
Pfff ik ben echt gewoon te zenuwachtigHet stomme is dat ik een hele drukke week heb gehad en maar zo'n 3 of 4 uur per nacht geslapen heb, dus dat werkt ook niet echt mee
.
Morgen staat hij ook alweer om kwart over 7 voor de deur![]()
Denk maar zo: een slechte generale is een goede voorstelling.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:24 schreef Santjuh het volgende:
Alle geslaagden nog gefeliciteerd!![]()
Net de laatste les gehad voor het examen van morgen. En het ging niet echt goedVooral invoegen op de autoweg doe ik nooit helemaal goed, en dat moet ik morgen zeker gaan doen. Ook ging ik bijna spookrijden, en dan moet ik morgen gewoon afrijden
![]()
Pfff ik ben echt gewoon te zenuwachtigHet stomme is dat ik een hele drukke week heb gehad en maar zo'n 3 of 4 uur per nacht geslapen heb, dus dat werkt ook niet echt mee
.
Morgen staat hij ook alweer om kwart over 7 voor de deur![]()
Nee, want op de snelweg komen geen blinden en slechtzienden...quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:15 schreef Knoekie het volgende:
wat nou als je op de snelweg zit en een blinde of slechtziende steekt over? Moet je dan op je rem gaan staan?
Ja, en wat nou als er wel een staat?quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:18 schreef reul_lb het volgende:
[..]
Nee, want op de snelweg komen geen blinden en slechtzienden...
dat vragen ze dus echt niet. Je moet niet zo moeilijk denkenquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:22 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, en wat nou als er wel een staat?
Ja, zal je net zienquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat vragen ze dus echt niet. Je moet niet zo moeilijk denken
Dude. Believe me. Dat vragen ze echt NOOIT. Anders zou het in je theorieboek staan. Zo'n stelletje naaiers zijn ze oook weer nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:15 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben nu theorie een beetje aan het oefen enzo. Maar er is een vraag over blinden en slechtziende, en dat deze onder alle omstandigheden voorgelaten moeten worden, wat nou als je op de snelweg zit en een blinde of slechtziende steekt over? Moet je dan op je rem gaan staan?
Dat vragen ze echt niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:15 schreef Knoekie het volgende:
Ik ben nu theorie een beetje aan het oefen enzo. Maar er is een vraag over blinden en slechtziende, en dat deze onder alle omstandigheden voorgelaten moeten worden, wat nou als je op de snelweg zit en een blinde of slechtziende steekt over? Moet je dan op je rem gaan staan?
Ik heb op mn theorie wel een vraag gehad over een blinde/slechtziende, maar niet op de snelwegquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:15 schreef Knoekie het volgende:
keihard toeteren, als het moet remmen stampen en op de een of andere manier ontwijkenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 06:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vragen ze echt niet.
Wat denk je zelf trouwens wat je dan moet doen?
wat houden die praktijkbegeleidingslessen in danquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:11 schreef its_me_ het volgende:
Gister mijn eerste rijles gehad. Ging wel aardig alleen rij ik in een auto alsof het een kart is! Maargoed, heb nog genoeg lessen om dat af te leren!
Er werd mij aangeraden om een compactopleiding te volgen. Is dit aan te raden?
Deze compactopleiding bestaat uit 35 rijlessen van 1 uur en 3*2 uur praktijkbegeleidingslessen. Dit is inclusief een examengarantie. Dit houdt in dat als je de eerste keer zakt, je het tweede examen vergoed krijgt. De kosten bedragen 1750 euro.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:52 schreef Santjuh het volgende:
Ik ben geslaagd!![]()
Het ging allemaal goed tijdens het examen vanmorgen.
Ik ben echt blij dat ik eindelijk van die rijlessen af ben![]()
dank uquote:
heb je nog best snel gedaan danquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:25 schreef Houniet het volgende:
Geslaagd
Begin November mijn theorie in een keer gehaald, eind November begon ik met lessen en vandaag geslaagd. Vrijdag de 13de.
Ik had trouwens ook vrijstelling van mijn bijzondere verrichtingen.whaaa
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:25 schreef Houniet het volgende:
Geslaagd
Begin November mijn theorie in een keer gehaald, eind November begon ik met lessen en vandaag geslaagd. Vrijdag de 13de.
Ik had trouwens ook vrijstelling van mijn bijzondere verrichtingen.whaaa
dat wegbrengen oid vind ik nooit zo erg. Je rijdt dan toch ook gewoon auto, dus is hoort dat ook gewoon bij je les...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik heb weer les over een half uurtje, waarschijnlijk zonder dat ik iemand weg moet brengen of op moet halenMeer nuttige lestijd dus
Ik gok dat ik naar hilversum gaals het goed gaat deze les ga ik ook eens vragen hoe ik er nou voor sta (hij heeft zo'n leuke kaart, maar ik heb geen idee wat ie dr nou eigenlijk opschrijft, wil k wel eens zien
)
same. maandag 8:15 - 10:15....quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:36 schreef Badabingea het volgende:
Overmorgen weer, hopelijk snel afrijden!
Wegbregen komt in Almere neer op 15 min over voorrangswegen rijden.. 50km/h maar iedereen rijd harder en vliegt je aan alle kanten voorbij. Moest overigens wel iemand wegbrengen, instructeur is geen ster in plannen af en toe, willen andere mensen extra les, is er uiteindelijk geen plek meer voor mijquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat wegbrengen oid vind ik nooit zo erg. Je rijdt dan toch ook gewoon auto, dus is hoort dat ook gewoon bij je les...
Ik ben ook net terugGing weer erg lekker, slaat nooit meer af. Enige opmerking: vaker in de binnenspiegel kijken, maar opzich gaat het zonder ook goed omdat ik bij het inhalen gewoon goed in de linker en rechter kijk
Ik zit nu ook rond de 11 lessen. Hellingproef heb ik al gehad. (Maar die vind ik niet echt vervelend eigenlijk) Straatjekeren en fileparkeren nog niet gedaan trouwensquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:51 schreef Repeat het volgende:
ik heb nu 11 lessen gehad, en pas 1 keer beetje parkeren geoefend
zal er volgende keer wel even over beginnen of ie het niet vergeten is dat ik ook nog moet straatjekeren en fileparkeren enz
owja hellingproef wel al, want die komt vaak gewoon voorbij tijdens het rijden.
met handrem natuurlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:46 schreef Devilnl het volgende:
met of zonder handrem?
mjah ik zit dus al over de helft met mn lessen en heb het nog nooit gedaan, best raar eigenlijk. Maar ik zal er volgende week es over beginnenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:11 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik zit nu ook rond de 11 lessen. Hellingproef heb ik al gehad. (Maar die vind ik niet echt vervelend eigenlijk) Straatjekeren en fileparkeren nog niet gedaan trouwens
Hellingproef met de voetrem gebruik ik heel vaak. Als je voor het stoplicht staat bijvoorbeeld. Ik rol bijna altijd weer achteruit.quote:
Meestal hou ik dan stiekem mn koppeling al aangegrepen vastquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
Hellingproef met de voetrem gebruik ik heel vaak. Als je voor het stoplicht staat bijvoorbeeld. Ik rol bijna altijd weer achteruit.
Je kan jezelf het beste daar ff toevoegenquote:Op maandag 9 januari 2006 22:21 schreef alwaysthebest het volgende:
De openingspost kan hier terug gevonden worden!
Houd je de koppeling de hele tijd vast?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Meestal hou ik dan stiekem mn koppeling al aangegrepen vastRol je als je de rem loslaat niet naar achter
Ja, wat bedoel je daar eigenlijk meequote:Op zondag 15 januari 2006 13:53 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Houd je de koppeling de hele tijd vast?
Dit is namelijk heel slecht voor de versnellingsbak.
Ik hou de koppeling bij het stilstaan op een helling alvast een opgekomen vast (zodat hij net een beetje aangrijpt zegmaar), zodat als ik de rem loslaat, de auto niet naar achter rolt.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:53 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Houd je de koppeling de hele tijd vast?
Dit is namelijk heel slecht voor de versnellingsbak.
Inderdaad. Als je voor het stoplicht staat en je hebt de koppeling niet volledig ingedrukt. Voor bij het optrekken maakt het niet veel uit, maar als je 2 minuten stil staat en je laat die 2 minuten de koppeling een beetje opkomen is dat slecht voor de versnellingsbak.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:56 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, wat bedoel je daar eigenlijk meeDat je hem al iets laat opkomen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |