Ik doe toch niet alsof graphics volkomen onbelangerijk zijn? Tuurlijk zijn graphics en geluid belangerijk, maar nu hebben we de punt bereikt waar je genoeg polygonen en shader effects hebt om een goede sfeer te maken. Hoe kan je nu met meer polygonen, betere textures, betere lightning en betere shader effects enzo, veel meer bijdragen aan sfeer en immersie enzo? Tuurlijk is het beter, maar het is niet zo alsof de sfeer en immersie worden verpest door minder scherpe textures, minder indrukwekkende lightning en minder polygonen. Voor sommige mensen wel, maar echt niet enorm veel ofzo.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Graphicshoeren. Ik word zo moe van die mensen die doen alsof graphics volkomen onbelangrijk zijn. Graphics en geluid hebben een enorme impact op de sfeer van een game en de immersie die een speler ervaart in de game. En laten dat nou net 2 vlakken zijn waar Nintendo zich niet de sterkste in toont.
quote:NEW IWATA REVOLUTION AIRBRUSHES
Iwata quality and performance at value pricing!
Iwata-Medea Airbrush Products, Portland, Oregon, is very proud to announce the release of their new IWATA REVOLUTION airbrushes. After many months of planning and meticulous design engineering the Iwata Revolution is now being manufactured for the new airbrush user with these traits in mind: Quality, Performance and Value. The Revolution airbrushes are made so that new airbrush users of all backgrounds can now get started with Iwata performance. This is a tremendous breakthrough in the airbrush industry, a top-of-the-line quality airbrush at value pricing!
The Iwata Revolution airbrushes excel in all areas—the way they look, the way handle, and especially the way they spray. Noticeably there is also a new, more ergonomic chrome-handle design. All of the parts are precision fitted to Iwata standards and can be removed easily for cleaning. The spray quality is simply superb for an airbrush at this price range and category. And like the Iwata Eclipse models, one tip and one needle do it all. These dual-action, internal-mix metal airbrushes are manufactured to the same precision standards as the entire Iwata Airbrush line. The Revolution airbrushes are ideally suited for beginning students, hobbyists, crafts persons and industrial use.
The Iwata Revolution airbrushes use a Teflon packing needle seal, which is impervious to solvent-based paints, and is easily replaced. There are two models available: Iwata Revolution BCR (bottom feed) and the CR (gravity feed cup—15 cc). Simply put, the Revolution out performs all other airbrushes in the same price range, and continues to keep Iwata in the forefront of precision airbrush technology.
The new IWATA REVOLUTION AIRBRUSHES are available now at your favorite Iwata-Medea-Artool supplier. For a complete listing of the IWATA–MEDEA–ARTOOL catalog on the Web, go to www.iwata-medea.com.
Lol.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://www.arttalk.com/iwata/revolutionpromo.htm
quote:Op woensdag 7 december 2005 12:38 schreef Tomasso het volgende:
Tain, normaal gesproken als jij iets post in een Nintendo topic is het negatief.
Daar ben ik niet van overtuigd eigelijk. Als je vandaag Ocarina of Time zou spelen zou het net zo meeslepend en immersief zijn als 7 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
Tja Ruzbeh, wat Speknek al zei in de vorige draad, standaarden verschuiven. Ben je gewend aan het een, dan doet het af aan de sfeer om iets met mindere graphics en geluid te spelen. Vroeger had je bijv. immersie bij een Blake Stone (ik noem maar wat), maar tegenwoordig absoluut niet meer. En het kan inderdaad nog veel beter allemaal, overtuigend emoties brengen in de gezichten van personages bijv. kan enorm veel doen voor de ervaring bij een RPG of Adventure. En zo zijn er nog een hoop meer dingen.
Dat betwijfel ik ten zeerstequote:Op woensdag 7 december 2005 12:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd eigelijk. Als je vandaag Ocarina of Time zou spelen zou het net zo meeslepend en immersief zijn als 7 jaar geleden.
(Volgens die logica zou het met films hetzelfde moeten zijn, maar dat is dus ook niet waar. Het zou voor films zelfs sterker moeten gelden, omdat het voornamelijk een non-interactief visueel medium is.)quote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Graphicshoeren. Ik word zo moe van die mensen die doen alsof graphics volkomen onbelangrijk zijn. Graphics en geluid hebben een enorme impact op de sfeer van een game en de immersie die een speler ervaart in de game. En laten dat nou net 2 vlakken zijn waar Nintendo zich niet de sterkste in toont.
Doet het ook af aan de gameplay?quote:Tja Ruzbeh, wat Speknek al zei in de vorige draad, standaarden verschuiven. Ben je gewend aan het een, dan doet het af aan de sfeer om iets met mindere graphics en geluid te spelen
In ieder geval meer dan 5 keer uitgespeeld. Ik kan me echt niet voorstellen dat het nu niet immersief zou zijn als ik het vandaag nog een keer zou spelen.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:47 schreef BMH het volgende:
Ruzbeh, wat weet jij nu van OOT?
Niks nostalgie. Ocarina of Time is gewoon harstikke immersief, geen midi achtige geluidjes, geen korrelige graphics, etc.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik denk dat iemand die de game voor het eerst speelt (en dus geen nostalgische gevoelens ervaart) minder immersie zal ervaren dan hij 7 jaar geleden zou hebben gedaan.
Immersie zie ik in een hoop games als wezenlijk onderdeel van de gameplay, speel jij maar eens F.E.A.R. met matige graphics en geluid en vertel me dan nog dat het geen effect heeft op de gameplay.quote:Doet het ook af aan de gameplay?
quote:Op woensdag 7 december 2005 12:55 schreef Ruzbeh het volgende:
[afbeelding]
Met die graphics zijn zeker niks mis.
Sterker nog, OoT is nog steeds meer immersiever dan de meeste spellen van tegenwoordig. Als je in OoT tegen een klein bosje aan loopt of in een bosje hoor je ook een geluid van een bosje en dan gaat het ook een klein beetje bewegen.Zulke subtiele dingen helpen aan de immersieve dinges enzo. Toen ik in World of Warcraft in een bosje lopen begon het niet te bewegen, en ook niet eens een geluidje ofzo. Minder immersief, maar ja wat verwacht je van een MMORPG.
Of het was ook niet in Morrowind ofzo. Dat weet ik niet meer.
Helaas een slecht voorbeeld in mijn geval want ik vond FEAR echt erg kut... vooral de gameplay, maar ik vind 1st person shooters ook niks aan.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Immersie zie ik in een hoop games als wezenlijk onderdeel van de gameplay, speel jij maar eens F.E.A.R. met matige graphics en geluid en vertel me dan nog dat het geen effect heeft op de gameplay.
Dat is gewoon een geemuleerd screen als ik het goed begrijp.quote:
Overigens: welk effect hebben de graphics van Zelda 3 gehad op de gameplay?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Immersie zie ik in een hoop games als wezenlijk onderdeel van de gameplay, speel jij maar eens F.E.A.R. met matige graphics en geluid en vertel me dan nog dat het geen effect heeft op de gameplay.
Spellen worden niet beter of origineler maar betere graphics/effecten kunnen wel bijdragen aan een betere belevenis van een spel. Als je in een fantasy RPG door een bos loopt draagt het wel bij aan de sfeer als dat bos ook echt lijkt en niet dat het een paar bomen zijn en er een texture op de grond ligt wat gras moet voorstellenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Helaas een slecht voorbeeld in mijn geval want ik vond FEAR echt erg kut... vooral de gameplay, maar ik vind 1st person shooters ook niks aan.
Het steeds beter maken van de graphics (wat in steeds kleinere stappen gebeurt) maakt dat in jouw opzicht de spellen beter en origineler? Dat ze er beter uitzien, ben ik met je eens.
Maar hetzelfde argument geldt voor fims: zijn films met superieure special effects ook de betere films?
Dan is het nog geen slecht voorbeeld, want voor een first person shooter is F.E.A.R. een HELE goede game. En dat komt door een behoorlijk deel door de sfeer en immersie (waar de erg nette graphics en het geweldige geluid zeker aan bijdragen)quote:Op woensdag 7 december 2005 13:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Helaas een slecht voorbeeld in mijn geval want ik vond FEAR echt erg kut... vooral de gameplay, maar ik vind 1st person shooters ook niks aan.
Het verschilt per spel of een game er beter van wordt of niet, in het geval van een Civilization? Nee.quote:Het steeds beter maken van de graphics (wat in steeds kleinere stappen gebeurt) maakt dat in jouw opzicht de spellen beter en origineler? Dat ze er beter uitzien, ben ik met je eens.
Worden zwart-wit films met enkel nog muziek nog geaccepteerd door de mainstream?quote:Maar hetzelfde argument geldt voor fims: zijn films met superieure special effects ook de betere films?
Ik zou het je vertellen als ik de game gespeeld had...quote:Op woensdag 7 december 2005 13:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Overigens: welk effect hebben de graphics van Zelda 3 gehad op de gameplay?
Daar waren mooie graphics niet nodig. Basaal als ze waren brachten ze het verhaal icm de meer dan briljante gameplay geweldig tot leven. Anderzijds waren de graphics toentertijd helemaal niet slecht. het gebruik van semi-transparante lagen om mist, regen, of slecht verlichte ruimtes te creeren deden, ondersteund door het geluid, verschrikkelijk veel met de beleving van het spel.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Overigens: welk effect hebben de graphics van Zelda 3 gehad op de gameplay?
quote:Worden zwart-wit films met enkel nog muziek nog geaccepteerd door de mainstream?
What physics betreft ligt dáár de grootst mogelijke verbetering op visueel gebied, niet de graphics. Kijk maar naar beat-em-ups hoe onrealistisch de klappen vaak zijn bij combo's, hoe men valt, etc.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:18 schreef Retuobak het volgende:
Dat geldt zeker niet voor games, er is nog erg veel ruimte voor verbetering, zeker wat betreft personages, vegetatie en physics.
Ik heb gisteravond zitten denken, ik vind graphics wel belangrijk, maar minder bij Nintendo gamesquote:Op woensdag 7 december 2005 13:19 schreef King_of_cubes het volgende:
Oei, na het lezen van het graphics bericht is het maar goed dat ik me al had voorbereid op een teleurstelling.
Jep, alleen geldt ook hier dat dit niet binnen Nintendo's filosofie past, want bijv. een realistisch instortend huis maken kost en ziek veel CPU power en is ook nog eens enorm duur om te implementeren in een game.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:25 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
What physics betreft ligt dáár de grootst mogelijke verbetering op visueel gebied, niet de graphics. Kijk maar naar beat-em-ups hoe onrealistisch de klappen vaak zijn bij combo's, hoe men valt, etc.
Kijk bij de X Box 360 naar Project Gotham Racing hoe het bochtenwerk van de auto';s eruit ziet... gewoon nog steeds niet realistisch, hoewel de auto's er wel mooi uitzien.
Voordeel wat Nintendo heeft is dat bijna al hun topfranchises gebruik maken van een cartoony uiterlijk en daar is wel ruimte voor grafische vooruitgang maar minder als bij spellen die realistisch proberen te lijkenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:26 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond zitten denken, ik vind graphics wel belangrijk, maar minder bij Nintendo games
Ja en ik vind bij echte Nintendo topfranchises altijd de gameplay heel erg leukquote:Op woensdag 7 december 2005 13:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Voordeel wat Nintendo heeft is dat bijna al hun topfranchises gebruik maken van een cartoony uiterlijk en daar is wel ruimte voor grafische vooruitgang maar minder als bij spellen die realistisch proberen te lijken
Teleurstelling? Nee, juist niet. 2 keer de graphics van de gamecube vind ik prima. Als de nieuwe Nintendo inderdaad zo goedkoop wordt, dan heb ik mooi geld over om een ps3 of xbox 360 te kopen voor ernaast.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:19 schreef King_of_cubes het volgende:
Oei, na het lezen van het graphics bericht is het maar goed dat ik me al had voorbereid op een teleurstelling.
Alle CPU power in de wereld helpt niet als bedrijven niks doen aan clipping en edge detection. Er zijn gewoon erg veel slechte animaties met realistische graphics.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jep, alleen geldt ook hier dat dit niet binnen Nintendo's filosofie past, want bijv. een realistisch instortend huis maken kost en ziek veel CPU power en is ook nog eens enorm duur om te implementeren in een game.
Laat dat nou net de weg zijn die Nintendo op wil met haar nieuwe console.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:38 schreef snoekiesnoek het volgende:
Als de nieuwe Nintendo inderdaad zo goedkoop wordt, dan heb ik mooi geld over om een ps3 of xbox 360 te kopen voor ernaast.
quote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef beerke het volgende:
[..]
Laat dat nou net de weg zijn die Nintendo op wil met haar nieuwe console.
Daarom zeg ik Gameplay > Graphicsquote:Op woensdag 7 december 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Tja, bij snellere platforms hebben de developers de mogelijkheid om meer te doen, of ze het ook doen is natuurlijk een 2e...
nuff saidquote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef Strolie75 het volgende:
Gameplay > Graphics
DS > PSP
En voor die prijs komt hij zeker in huis!
Een heel goed in elkaar stekend spel wat op dit moment met 8bit graphics wordt uitgegeven wordt niet verkocht hoe goed het spel ook isquote:Op woensdag 7 december 2005 13:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Daarom zeg ik Gameplay > Graphics
Als je een spel niet kunt uitspelen omdat de besturing gewoon frustrerend is, er allemaal fouten in het spel zitten of de AI gewoon belachelijk vals speelt, hebben alle specs in the world geen zin
Bij shooters, waar de rev zich prima voor leent vind ik graphics wel erg belangrijk en dat zal nu heel erg tegenvallen als je het vergelijkt met de PS3.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:26 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb gisteravond zitten denken, ik vind graphics wel belangrijk, maar minder bij Nintendo games
De games zullen geen 30 euro worden maar gewoon iets van 60 euro. Bovendien is het nog geen 2 keer de kracht van de GameCube.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:38 schreef snoekiesnoek het volgende:
Teleurstelling? Nee, juist niet. 2 keer de graphics van de gamecube vind ik prima. Als de nieuwe Nintendo inderdaad zo goedkoop wordt, dan heb ik mooi geld over om een ps3 of xbox 360 te kopen voor ernaast.
Hopen dat de games ook rond de 30 euro gaan kosten, dan hebben ze aan mij een goede klant.
En zoals Strolie hier boven zegt, de DS > PSP en dat is dus echt zo gezien de beschikbare games.
Die worden ook niet meer gemaakt...quote:Op woensdag 7 december 2005 13:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Een heel goed in elkaar stekend spel wat op dit moment met 8bit graphics wordt uitgegeven wordt niet verkocht hoe goed het spel ook is
Precies, helemaal mee eens. Nu kunnen deze graphics nog net mee maar na een aantal jaar gaat dit echt vies tegenvallen.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef Herr.Flick het volgende:
Volgens mij laat nintendo nu echt een grote steek vallen...![]()
Een console moet toch enkele jaren mee kunnen, en het kan toch niet zo zijn dat je nog blij bent met ondermaatse garphic tov de andere console's.Als ie in het begin al bij lange na niet mee kan komen, wat moet er dan gebeuren over 2 a 3 jaar
* Herr.Flick is een echte die-hard nintendofan, maar dit zie ik geen lang levenslicht hebben....![]()
Je hebt ze al gezien?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens. Nu kunnen deze graphics nog net mee maar na een aantal jaar gaat dit echt vies tegenvallen.
Zit Jack Spijkerman er achter?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik ben Jomanda, ik zie alles.
En waarom zou nintendo daar niet in mee kunnen gaan? RE 4 vind ik bv best engquote:Op woensdag 7 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
Tja Ruzbeh, wat Speknek al zei in de vorige draad, standaarden verschuiven. Ben je gewend aan het een, dan doet het af aan de sfeer om iets met mindere graphics en geluid te spelen. Vroeger had je bijv. immersie bij een Blake Stone (ik noem maar wat), maar tegenwoordig absoluut niet meer. En het kan inderdaad nog veel beter allemaal, overtuigend emoties brengen in de gezichten van personages bijv. kan enorm veel doen voor de ervaring bij een RPG of Adventure. En zo zijn er nog een hoop meer dingen.
Overigens, je vindt de graphics van Resident Evil - the Remake voor de Cube dus ook al vies tegenvallen? Het is een spel uit 2002, dus volgens jouw logica zijn de graphics nu erg tegenvallend...quote:Op woensdag 7 december 2005 13:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens. Nu kunnen deze graphics nog net mee maar na een aantal jaar gaat dit echt vies tegenvallen.
En dan hebben we het nog niet over de opslagcapacitteit.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
He, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Graphics en gameplay moeten hand in hand gaan, het gameplay-element mag iig niet ontbreken.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Hoeveel pc spellen worden er op dvd geleverd en hoe lang heeft het geduurd voordat iemand dat uberhaupt deed?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over de opslagcapacitteit.
De Xbox en de PS3 kunnen/ hebben Blue-ray of hd-dvd, spelmakers innoveren ook.De markt blijft vernieuwen, en dan kan een lullige 8GB toch wel eens wat mager worden (tov bijv. 54GB)
PC spellen zijn gecomprimeerd (daarom hebben ze ook installaties nodig), daarom doen ze veel langer met een kleiner opslagmedium.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hoeveel pc spellen worden er op dvd geleverd en hoe lang heeft het geduurd voordat iemand dat uberhaupt deed?
Kan wel zijn, maar als jij 2 consoles hebt, en een spel komt op beide consoles uit, dan koop je eerder de enkele disc versie ipv de 2 disc versie.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hoeveel pc spellen worden er op dvd geleverd en hoe lang heeft het geduurd voordat iemand dat uberhaupt deed?
Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij door een spel rent, maar ik wissel niet zo snel hoor. ToS, RE4, eenmalige wissel, kan me er niet aan ergerenquote:Op woensdag 7 december 2005 14:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar als jij 2 consoles hebt, en een spel komt op beide consoles uit, dan koop je eerder de enkele disc versie ipv de 2 disc versie.
Niemand wil disc's wisselen tijdens het gamen, ik iig niet!
Alleen de textures zijn goed te comprimeren, wat de rev niet in highres nodig zal hebbenquote:Op woensdag 7 december 2005 14:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
PC spellen zijn gecomprimeerd (daarom hebben ze ook installaties nodig), daarom doen ze veel langer met een kleiner opslagmedium.
Wel als je een console hebt waarbij je het absoluut niet hoeft te doen, en mooier uit ziet, en beter geluid heeft, ect ect ect ect ect...quote:Op woensdag 7 december 2005 14:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij door een spel rent, maar ik wissel niet zo snel hoor. ToS, RE4, eenmalige wissel, kan me er niet aan ergeren
Waar zeg ik dat het de enige factor is? Ik zeg dat geluid en graphics factoren zijn die sterk kunnen bijdragen aan de sfeer en daarmee de gameplay.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:15 schreef beerke het volgende:
Sfeer in games creeer je niet alleen met graphics. In deze durf nog wel een keer de link met de filmindustrie te leggen. Kijk nog maar eens naar de Blair Witch Project met alle gordijnen dicht, lichten uit en het geluid lekker hard. Want ja, met geluid creeer je sfeer! Als die leuke meisje als date bij jou thuis zit zet je toch ook Robbie Williams op...
Vreemd genoeg is Nintendo altijd underdog geweest als je naar specs kijkt, maar de verkopen gaan altijd goed. Met de gamecube hebbenz e gewoon lastig gedaan met aparte schijfjes etc etc, dus 3rd party support was droevig. We zullen zien, over 5 jaar wat de rev doetquote:Op woensdag 7 december 2005 14:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wel als je een console hebt waarbij je het absoluut niet hoeft te doen, en mooier uit ziet, en beter geluid heeft, ect ect ect ect ect...
De gemiddlede console heeft toch altijd een levensduur van een jaartje of 5, en als de nieuwe nintendo (alweer) de underdog gaat worden in het 1e kwartier, dan zie ik het somber in voor ze.Ook jij wenst leuke games te blijven spelen, en je hebt er een bloedhekel aan als er mooie games uitgebracht gaan worden voor zowel PS3 als de 360, maar niet voor de Rev. omdat die niet krachtig genoeg blijkt te zijn....
De oldschoolgamers zijn het met je eensquote:Op woensdag 7 december 2005 14:34 schreef beerke het volgende:
Nou quote ik expres niet, zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen...
Ik ben alleen van mening dat anno 2005 graphics vreselijk gehypet worden. Terwijl het alleen maar een "onderdeel van" is.
Nou, we kunnen niet echt stellen dat de verkopen van de N64 en de cube nou echt goed waren....quote:Op woensdag 7 december 2005 14:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is Nintendo altijd underdog geweest als je naar specs kijkt, maar de verkopen gaan altijd goed. Met de gamecube hebbenz e gewoon lastig gedaan met aparte schijfjes etc etc, dus 3rd party support was droevig. We zullen zien, over 5 jaar wat de rev doet
Ze maken er winst op, dat kunnen we van microsoft niet zeggenquote:Op woensdag 7 december 2005 14:43 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nou, we kunnen niet echt stellen dat de verkopen van de N64 en de cube nou echt goed waren....
En dat is nu net geen rede om een rev. te kopen.....quote:Op woensdag 7 december 2005 14:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze maken er winst op, dat kunnen we van microsoft niet zeggen
Dat is waarschijnlijk ook wel een beetje mijn probleem, het zijn van een oldschoolgamer. Maar laten we eerlijk zijn. Wat heeft het voor zin om iets te roepen over de graphics van de Revolution? Niemand hier heeft ook nog maar een screenshot gezien. En als we bij Metroid Prime II nou eens inbeelden dat het er nog een keer zo mooi uit ziet, dan mogen we toch echt niet klagen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Pheno het volgende:
De oldschoolgamers zijn het met je eens
Het 'probleem' is dat dat hypen ook werkt, al vond ik de xbox360 erg tegenvallen.
En graphics zijn leuk, maar vreemd genoeg grijp ik sneller terug naar Diablo 2, Starcraft, Warcraft 1/2/3 en de oude C&C ipv de 3D varianten erop. De sfeer in die spellen is gewoon vele malen beter, ondanks de misschien outdated graphics.
Wat ik niet eens slecht vind, maar ja, ik ben opgegroeid met muds enzoquote:Op woensdag 7 december 2005 15:09 schreef beerke het volgende:
[..]
Overigens wil ik er graag op wijzen dat de console met de slechtste graphics tot op heden nog altijd de best verkopende console is, de PS 2.
Denk je niet dat het onder andere te maken heeft dat de PS2 het grootste spelaanbod heeft en het langste uit is van de huidige generatie consoles en er een ontzettend grote marketingmachine achter staat?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:09 schreef beerke het volgende:
[..]
Overigens wil ik er graag op wijzen dat de console met de slechtste graphics tot op heden nog altijd de best verkopende console is, de PS 2.
Nog geen 2x GameCube.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:54 schreef Xrenity het volgende:
2x Gamecube klinkt niet veelbelovend. Wil wel eerst wat screenshots zien
Ja, maar ik wil niet alleen zelda spelen, maar ook final fantasy en de grote verrassing van de volgende generatie. Ik wil dat alle leuke spellen uitkomen op 1 platform. Nou zal dat natuurlijk nooit gebeuren, maar nu weet je het helemaal zeker dat enorme groepen spellen niet op de rev komen.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:26 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de xbox screens dus mooier/meer sfeer uitstralen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:59 schreef ScienceFriction het volgende:
De verbetering van de graphics is niet zo groot meer als in het verleden, dus is de stap naar vernieuwende gameplay een juiste. Daar valt meer te verbeteren dan bij de graphics.
Hier 4 screenshots van Madden 2006 (geweldig spel). De eerste 2 zijn van de X Box versie en de rest van de X Box 360. Erg veel verschil is er niet als je het spel speelt (bij de close ups zijn de verschillen wel groter, maar 80% van de tijd zie je die niet)
quote:Iwata quotes
"If we cannot expand the market, all we can do is wait for the industry to slowly die."
"It is our responsibility to make games for all skill levels...including people who are not playing games now."
"Technology alone can't advance videogames...which is why we plan to take Revolution in a dramatic new direction."
"Revolution...does not follow the conventional path of new game systems."
quote:Revolution
Third-Party Reaction
- Creative Liberation
- Easy to Port
- Traditional Controller Cradle
- Developer Enthusiasm
Sega: “I don’t think there’s a creator who doesn’t get tickled after getting their hands on this.”
Square-Enix: “You have to start by looking back at your play as a kid and think of what kinds of things you could do…you will be able to make a completely new form of play.”
Namco: “There are great possibilities hidden within this controller.”
EA: “Our sports titles might be the first to immediately take advantage of what this controller has to offer.”
“It's a brilliant controller, and as usual we can credit Nintendo with being innovative and neat and fresh and fun. They continue to pioneer in our industry…they make some of the best games in the industry…and we look forward to partnering with them.”
”It looks very interesting to me (Will Wright). I like the idea of taking the games more outside the box…"
Activision: “It’s designed with an eye on enticing new players to the industry…something we firmly support.”
THQ: “THQ is very focused on creating unique and innovative game play in this next console generation…and Nintendo's new controller fundamentally alters the interface between gamer and game in a unique and compelling way.”
Ubisoft: “We were among the first publishers to see it in action, and are looking forward to taking advantage of it…”
Zoveel kracht en dan nog is het publiek een lelijke bitmap. Echt triest....dat had fifa op mijn pentium 75 ook al....quote:Op woensdag 7 december 2005 15:59 schreef ScienceFriction het volgende:
De verbetering van de graphics is niet zo groot meer als in het verleden, dus is de stap naar vernieuwende gameplay een juiste. Daar valt meer te verbeteren dan bij de graphics.
Hier 4 screenshots van Madden 2006 (geweldig spel). De eerste 2 zijn van de X Box versie en de rest van de X Box 360. Erg veel verschil is er niet als je het spel speelt (bij de close ups zijn de verschillen wel groter, maar 80% van de tijd zie je die niet)
[afbeelding]
[afbeelding]
X Box - Madden 2006
[afbeelding]
[afbeelding]
X Box 360 - Madden 2006
Overigens lijkt het mij geweldig om dit spel met de revolution controller te spelen. Je kunt met de controller snel de QB vision gebruiken om de verdedigers te misleiden, verder snel hot routes veranderen etc, iets wat je met een gewone controller minder makkelijk of intuitief kunt doen.
Next gen en A.I.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat doet hij, heeft ie pijn aan zn elleboog ofzo?![]()
[afbeelding]
De rest van het team staat ook stil de andere kant heen te kijken![]()
En hup, madden 2006 xbox360 versie in een paar minuten tot aan de grond afgefiktquote:Op woensdag 7 december 2005 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
Mijn standaard reply op vragen naar een bron: Mijn duim.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Bron van dat easy to port gedeelte?
Toffe duimquote:Op woensdag 7 december 2005 16:23 schreef BMH het volgende:
[..]
Mijn standaard reply op vragen naar een bron: Mijn duim.
Muziek en geluid zijn gebieden waarin Nintendo nou juist erg goed is.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Graphics en geluid hebben een enorme impact op de sfeer van een game en de immersie die een speler ervaart in de game. En laten dat nou net 2 vlakken zijn waar Nintendo zich niet de sterkste in toont.
Wat doen die 2 rechtsachter?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=74906quote:Op woensdag 7 december 2005 16:22 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Bron van dat easy to port gedeelte?
Let's ask Suzy Kolber for a sideline report:quote:
En dat is gewoon suf, want waarom breng je dan een spel er voor uit? Als je er weinig tot niks van gebruikt? Ontwikkel dan door en release je spel 2 maanden later dat je er wel meer uithaalt.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:29 schreef user_friendly het volgende:
het is logisch dat die madden screens voor de xbox360 er niet veel beter uitzien dan de xbox versie. Zodra de xbox 360 de tweede golf spellen krijgt zie je veel meer het verschil. De launch titels voor een console gebruiken vaak maar weinig van een nieuwe console.
Dus als die specs voor de rev echt zijn dan zal je straks een groot verschil gaan zien. Misschien niet als je ze vergelijkt met de launchtitels van de xbox360 maar ik verwacht niet dat het beter dan dat zal worden voor de rev.
Bij de stap van de Snes naar de N64 zag je meteen een enorm verschil. De stap van PS1 naar PS2 was al wat minder groot, dus het verbaast mij niet echt dat de stap van X Box naar X Box 360 al helemaal niet zo groot meer is.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:29 schreef user_friendly het volgende:
het is logisch dat die madden screens voor de xbox360 er niet veel beter uitzien dan de xbox versie. Zodra de xbox 360 de tweede golf spellen krijgt zie je veel meer het verschil.
Ja, het staat daar opgesomd maar ik heb het nog geen enkele dev horen zeggen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:29 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=74906
Er zijn altijd mensen die een console bij de release zullen kopen en de developers zien daar gewoon geld in, immers moeten er ook spellen beschikbaar zijn bij de launch van een nieuwe console. Als die mensen met de nieuwe console ook een oudere console hebben dan koop je als je een multiplatform spel koopt dat spel natuurlijk voor je nieuwste console.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:40 schreef philipnorth het volgende:
[..]
En dat is gewoon suf, want waarom breng je dan een spel er voor uit? Als je er weinig tot niks van gebruikt? Ontwikkel dan door en release je spel 2 maanden later dat je er wel meer uithaalt.
Juist voor de Rev moeten de launch titels straks dus ook WEL gebruik gaan maken van de controller mogelijkheden, niet allemaal, maar een flink deel wel. Als dat niet zo is/zou zijn, is dat gewoon zonde/stom.
Er zullen zat titels op de PS3/360 uitkomen die niet naar hun voorganger zullen komen zoals Kameo, PGR3, nieuwste FF, nieuwe Metal Gear, etc.quote:Juist de xbox360+ps3 hebben een "grote bek" over hoe vet de graphics zijn/worden, dan moet je dat ook bewijzen met je titels, en niet met een net iets betere/mooiere versie uitkomen van het zelfde spel dat op z'n voorganger ook uit is. (zoals Madden 2006) Waaom zou je dan zo'n bedrag uitgeven aan een nieuwe console?
Komt uit een presentatie van Reggie, gehouden op 5 december. Dus.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:43 schreef King_of_cubes het volgende:
Ja, het staat daar opgesomd maar ik heb het nog geen enkele dev horen zeggen.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:51 schreef Tain het volgende:
nieuwe Metal Gear
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:52 schreef Xrenity het volgende:
Komt uit een presentatie van Reggie, gehouden op 5 december. Dus.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:52 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Komt uit een presentatie van Reggie, gehouden op 5 december. Dus.
quote:The 33rd Annual UBS Global Media Conference began Monday, December 5 at the Grand Hyatt Hotel in New York City and runs through Thursday, December 8.
Ik kan prima leven met graphics (ongeveer) 2x zo goed als die van Twilight Princess.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:19 schreef King_of_cubes het volgende:
Neem gelijk de slechtste screens zeg.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef Mr.BomBastique het volgende:
[..]
Ik kan prima leven met graphics (ongeveer) 2x zo goed als die van Twilight Princess.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, het word een 2x oude generatie console...quote:Op woensdag 7 december 2005 16:43 schreef Ghostbuster het volgende:
De 360 had op voorhand ook geweldige graphics,en dat valt nu ook heel erg tegen.
Mischien valt het bij de Revolution dan wel heel erg mee
En de Revolution is tenminste wel vernieuwend,en niet een opgepoetste 2e generatie console
Klopt, die zullen er ook niet zijn...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja wij hoeven tenminste geen lcd te kopen,om de nieuwe graphics te kunnen zien
De 360 had heel goed weg gekomen, met 2x betere graphics als de oude xboxquote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, het word een 2x oude generatie console...![]()
als dat inhoud dat het een console word van snes kwaliteit inclusief snes kwaliteit games hoor je mij niet klagenquote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, het word een 2x oude generatie console...![]()
Het gaat om het idee.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neem gelijk de slechtste screens zeg.
[afbeelding]
Er was een heel klein stukje onderwater filmpje en dat was echt bloedmooi.
En dat is nu juist het grote probleem. De Snes was z'n tijd wel ver vooruit en gaf de megadrive gewoon het nakijken.betere graphics,beter geluid,contoller met meer mogelijkheden.....quote:Op woensdag 7 december 2005 17:37 schreef mordradead het volgende:
[..]
als dat inhoud dat het een console word van snes kwaliteit inclusief snes kwaliteit games hoor je mij niet klagen
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oei... dan moeten we de game maar niet kopen...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...
ik ben geen graphicshoer, maar dat valt me meteen op..
SNESquote:Op woensdag 7 december 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij had de MegaDrive/Genesis juist betere graphics, de SNES alleen betere geluid. En natuurlijk heeft de controller van de Revolution meer mogelijkheden, niet X360 of PS3.
mij viel dat niet op, mag ik het spel nu kopen?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...
ik ben geen graphicshoer, maar dat valt me meteen op..
IGN meld alleen wat zei gehoord hebben van devvers. Ze kunnen niet permiteren om te liegen over gesprekken die ze niet hebben gevoerd.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Maar gelooft iedereen IGN eigelijk meteen? Er worden geen namen genoemd en de devvers zullen vast wel een NDA hebben wat betreft de specs.
Nee.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Konden ze die controller dan niet gewoon voor 4 tientjes als accesoire bij de Gamecube uitbrengen?
Echt??? Ongelooflijk! Jij hebt inside information man! Ga snel de samenleving waarschuwen!quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Je wordt gewoon vet genaaid door nintendo, die hele revo zal er amper beter uitzien en het enige nieuwe is de controller.
Dat gaat denk ik te ver.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:07 schreef moomoo het volgende:
kan pelleke niet uit de nintendo topics gebanned worden? getverdemme zeg.
Neem dan gelijk dezequote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Daarom zijn ze anoniem.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Maar gelooft iedereen IGN eigelijk meteen? Er worden geen namen genoemd en de devvers zullen vast wel een NDA hebben wat betreft de specs.
http://revolution.ign.com/articles/670/670555p1.html (23 november 2005)quote:New details regarding Nintendo's next-generation console, codenamed Revolution, have started to sprinkle onto the Internet. The machine, which will be revealed during Nintendo's pre-E3 2005 show on Tuesday morning in Los Angeles, will sport a slick, black design and a front blue light.
Revolution will be "two-to-three times more powerful than GameCube," according to Nintendo, which also acknowledges that the next-generation race isn't solely about new technologies. By contrast, Microsoft's Xbox 360 console is 13-15 times more powerful than the first, according to the publisher. And Sony says it's PlayStation 3 is roughly 35 times more powerful than PlayStation 2.
Nintendo also revealed that using Revolution's new Wi-Fi connection, gamers would be able to go online to a free gamer-matching service. Interestingly, in a move similar to Microsoft's Xbox Live Arcade service, Revolution users will be able to download classic and new Nintendo games over the Internet. Nintendo cited such examples as Donkey Kong and Super Mario Sunshine, which suggests that Revolutionaries could have access to games for all the publisher's previous consoles.
quote:Op woensdag 7 december 2005 20:43 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, ik heb liever mooie art dan bijna fotorealistische graphics.
Dat ligt maar net aan de game, fotorealistische graphics zou ik toch erg tof vinden in een WW2 shooter of een flightsimquote:Op woensdag 7 december 2005 20:43 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, ik heb liever mooie art dan bijna fotorealistische graphics.
Kerel, die controller voor vier tientjes gaat er voor zorgen dat de manier waarop jij en ik onze games spelen totaal gaat veranderen. Sinds die controller getoond is ben ik alleen nog maar benieuwd hoe het is om er mee te spelen. Ik ben dan ook blij dat ik ten minste niet zo conservatief ben ingesteld...quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Je wordt gewoon vet genaaid door nintendo, die hele revo zal er amper beter uitzien en het enige nieuwe is de controller.
Konden ze die controller dan niet gewoon voor 4 tientjes als accesoire bij de Gamecube uitbrengen?
van mij mag je kopen wat je wil, het valt me nu alleen al op. Tis een gamecube game en het ziet er goed uit. Maar hoe doet 2x deze graphics het over een jaar of 4?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:32 schreef mordradead het volgende:
[..]
mij viel dat niet op, mag ik het spel nu kopen?
Ach joh dat is niet belangrijk, de specs zijn veel belangrijker!!!quote:Op donderdag 8 december 2005 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Spelen met de controller:
http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html
Inderdaad. Bij CoD2 was het af en toe alquote:Op donderdag 8 december 2005 00:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de game, fotorealistische graphics zou ik toch erg tof vinden in een WW2 shooter of een flightsim.
Mmmh, dat batterijvakje ziet er wel groot uit, zou het AA of AAA batterijen slikken?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Spelen met de controller:
http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html
Wat denk je, dat is nog niet bekendquote:Op donderdag 8 december 2005 11:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mmmh, dat batterijvakje ziet er wel groot uit, zou het AA of AAA batterijen slikken?
Of gewoon een accu?
toch altijd goed om de gebruikers een keuze te geven, al is de accu in verhouding een stuk goedkoperquote:Op donderdag 8 december 2005 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat denk je, dat is nog niet bekendIk verwacht hetzelfde als met de 360. Losse play n charge kit enzo om extra doekoe te vangen
Wat hij zegtquote:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62069quote:In other words, what Nintendo is planning to ship is a system which is no more than around twice to three times as powerful as the current generation GameCube - indeed, more than one developer who has access to the hardware specs suggested "about 2.5 times the power" as the benchmark for the new system.
Although this makes the Revolution significantly less powerful than the PS3 or Xbox 360, developers we spoke to were upbeat about the machine.
"You can basically treat it like a current generation machine," one told us. "The time it'll take to ramp up to developing on this is basically nil - we can just work on a PC or maybe an Xbox, and then improve the quality of our assets when we move to the Revolution. Or even work on a Cube, in fact. The libraries are very similar."
"We could do a game for this in a few months," commented another developer. "Developing games is going to be easy, the challenge is going to be using the controller properly."
The approach mirrors Nintendo's strategy with the DS, which is far less powerful than its rival the PlayStation Portable but offers an innovative interface which has been a hit with gamers and has had major success in the mass market.
Wat nou opgepoetste Gamecube.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
We krijgen dus opgepoetste gamecube spellen met een nieuwe controller.![]()
Het is dat hij heel goedkoop wordt, vind het nog steeds maar een matige zet.
SD geheugen wordt toch? Zo ja lekker goedkoopquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
- 512MB Flash geheugen in elke Revolution
I BELIEVE!
Ik lust geen Cornflakesquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360. Op die manier kunnen ze tegen het eind van de generatie hun consoles wegdoen bij een pak cornflakes..
Aan de andere kant, als ze dan maar minstens drie goede spellen ervoor uitbrengen, dan zal hun poging om het grootste marktaandeel te krijgen heel goed nog wel eens kunnen slagen ook..
jah, want processorkracht is natuurlijk allesquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360. Op die manier kunnen ze tegen het eind van de generatie hun consoles wegdoen bij een pak cornflakes..
Aan de andere kant, als ze dan maar minstens drie goede spellen ervoor uitbrengen, dan zal hun poging om het grootste marktaandeel te krijgen heel goed nog wel eens kunnen slagen ook..
Kameo is volgens mij nog wel het minste wat ons te wachten staat op de Xbox 360 en PS3, als ik me dan bedenk dat de Revolution zoiets waarschijnlijk nog niet eens zal halen vind ik dat toch wel jammer. Natuurlijk betekenen goede graphics niet automagisch een goede game, maar het helpt zeker wel mee.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het lijkt matig, maar ik denk nog steeds dat het uitindelijk allemaal wel meevalt. De grafische pracht en praal van bijv een Kameo is fantastisch, maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet..
Maar wel makkelijk(er) om voor te devven, dus een heel groot voordeel.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360.
Nou, laat ik het zo zeggen, van een radeon kaart krijg ik het ook niet erg warm (en de revolution ook niet. wat dan weer voordelig is).quote:Op donderdag 8 december 2005 13:34 schreef Silentuz het volgende:
jah, want processorkracht is natuurlijk alles![]()
Wacht op RE5, dan moet je om de 5 minuten een schone broek aan doenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het lijkt matig, maar ik denk nog steeds dat het uitindelijk allemaal wel meevalt. De grafische pracht en praal van bijv een Kameo is fantastisch, maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet..
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijnquote:Op donderdag 8 december 2005 13:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Wacht op RE5, dan moet je om de 5 minuten een schone broek aan doen
Nou daar noem je er een paar. Hoeveel van zulke spellen zijn de laatste tijd uitgekomen? Daar zit jaren werk aan optimalisatie in, weg makkelijke dev-tijd. En ik verwacht wel dat als je over een jaar Halo2 opstart, dat je die niet bijzonder vindt, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:38 schreef philipnorth het volgende:
En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel?(wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks)
Jammer dat Capcom vooralsnog wat roet in het eten gooitquote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijn
Resident Evil 4 is vooral mooi door zijn schitterend design. Helaas hebben maar zeer weinig developers het talent in huis om zulke sfeervolle omgevingen op je scherm te toveren, en het valt dus zeer te betwijfelen of veel revolution games er echt veel beter uit gaan zien dan pakweg RE4. En nu is dat inderdaad heel mooi, maar als je ziet wat een eerste generatie titel als Gears of War op de Xbox360 al laat zien, dan zal tegen het eind van de volgende generatie het verschil helaas wel erg groot worden met de revolution. En dan moet die controller wel heel erg revolutionair zijn om dat te compenseren.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:38 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Maar wel makkelijk(er) om voor te devven, dus een heel groot voordeel.
Zoals het er evt naar uitziet, zou de Rev dus met relatief veel spellen kunnen launchen, omdat de dev-tijd zo laag ligt.
En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel?(wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks)
Zaklamp zit aan leon's riem!quote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijn
Het punt snelle dev-tijd en die desbetreffende graphics staan dan ook even los van elkaar.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Resident Evil 4 is vooral mooi door zijn schitterend design. Helaas hebben maar zeer weinig developers het talent in huis om zulke sfeervolle omgevingen op je scherm te toveren, en het valt dus zeer te betwijfelen of veel revolution games er echt veel beter uit gaan zien dan pakweg RE4. En nu is dat inderdaad heel mooi, maar als je ziet wat een eerste generatie titel als Gears of War op de Xbox360 al laat zien, dan zal tegen het eind van de volgende generatie het verschil helaas wel erg groot worden met de revolution. En dan moet die controller wel heel erg revolutionair zijn om dat te compenseren.
F.E.A.R. is grafisch erg goed en het is een geweldig spel.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:05 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Het punt snelle dev-tijd en die desbetreffende graphics staan dan ook even los van elkaar.
ok, nieuw punt
Bepaald het grafische of een spel goed is? Of het verhaal?
Wat zijn de mooiste spellen allertijden (tot op heden)
En wat zijn de beste spellen allertijden? (tot op heden)
Als je van die 2 punten een top 10 maakt, denk ik toch dat die niet overeen zullen komen met elkaar.
Nee, soms (ligt aan het genre)quote:Bepaald het grafische of een spel goed is? Of het verhaal?
Wat zijn de mooiste spellen allertijden (tot op heden)
En wat zijn de beste spellen allertijden? (tot op heden)
Niet perse. Ik heb voor Sands of Time op de Cube gekzen destijds omdat die controller het fijnst is voor mij.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:17 schreef peristilius het volgende:
Bij het ene spel voegen graphics gewoon veel toe en bij het andere vrij weinig.
Maar hetzelfde spel met betere graphics is imo toch beter.
SoT zag er op de cube toch het beste uit?quote:Op donderdag 8 december 2005 14:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet perse. Ik heb voor Sands of Time op de Cube gekzen destijds omdat die controller het fijnst is voor mij.
Warrior Within koos ik voor de Xbox vanwege de Live opties (dat ik dat kutspel uiteindelijk weer verkocht doet er niet toe in dit voorbeeld).
Maw, mutiplatformgames kiezen ligt zo aan wat je hebt en wat je persoonlijke afwegingen zijn.
Geen idee, daarom koos ik m iig niet.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:25 schreef Tain het volgende:
[..]
SoT zag er op de cube toch het beste uit?
Nou, elke revolution heeft 512MB flash geheugen, dat soort zoals je dat hebt in flash mp3 spelers, maar je hebt volgens mij ook twee slots voor SD cards voor uitbreiding.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:30 schreef Tain het volgende:
[..]
SD geheugen wordt toch? Zo ja lekker goedkoop
Ik bedoel dat er helemaal niets verandert aan de gameplay, maar dat het er gewoon beter uitziet. Het voorbeeld van Roy met een andere controller heeft er dan ook even helemaal niets mee te maken.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:21 schreef Retuobak het volgende:
Tja hoe definieer je beter, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak, ik heb bijv. nog steeds veel liever high-res 2D bij RTS games dan 3D.
Ik zeg alleen dat er meer redenen zijn om voor een versie te kiezen dan graphics. Jij kiest voor graphics, ik voor controller.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er helemaal niets verandert aan de gameplay, maar dat het er gewoon beter uitziet. Het voorbeeld van Roy met een andere controller heeft er dan ook even helemaal niets mee te maken.
Ach met multiplatform spellen zijn er nog wel meer dingen waar je rekening mee gaat houden om voor jou de juiste versie te kiezen:quote:Op donderdag 8 december 2005 15:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat er meer redenen zijn om voor een versie te kiezen dan graphics. Jij kiest voor graphics, ik voor controller.
Revogamingquote:One of the two sources who gave us information on IBM's "Broadway" processor today gave us information on the "Hollywood" GPU from ATi. Details inside.
The source provided the following information under conditions of anonymity, as well as some other general Revolution statements:
- "Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised
Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:
RV530
600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
512MB Maximum Memory for "XT"
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3
High Optimisation
The source described the Revolution's optimisation like this:
Although he acknowledged that Revolution will not be as powerful as 360 or PS3, he said that the optimisation level of Revolution is similar to that of the GameCube: although it did not have the highest hardware specification, it managed to churn out the best graphics in titles such as Resident Evil 4.
RAM
The RAM is 1T-SRAM, as previously reported. The source mentioned some optimisation of the RAM but did not clarify.
We remind you that this source is very trustworthy: the information that we broke exclusively on IBM's "Broadway" is now mirrored in the comments of various developers to IGN.
There is no official word from Nintendo, however. Take this as you will.
RevoGaming will keep you updated.
hahhahaaaahhahahaaaaaaaaaaahahhahhaa.quote:600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
256MB Maximum Memory for "Pro
Let op, de kaart in de revo is gebaseerd op de pc kaart die eronder staat. Dat wil dus niet zeggen dat het de specs van de revokaart zijnquote:Op donderdag 8 december 2005 15:39 schreef King_of_cubes het volgende:
Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised
Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:
RV530
600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3
Revogaming
Wat hij zegt. Ik wijzig mijn post wel even.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Let op, de kaart in de revo is gebaseerd op de pc kaart die eronder staat. Dat wil dus niet zeggen dat het de specs van de revokaart zijn
Helemaal mee eens, ze zeggen er dus heel weinig mee.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:45 schreef Retuobak het volgende:
Tja, een kaart gebaseerd op de RV530 kan prima, maar een RV530 er direct in proppen?
Dat ding wordt veeeeeeeel te heet voor een dergelijk kleine behuizing als de revo heeft. Daarbij lijkt het me erg sterk dat ze GDDR3 (zelfs al is het 1.4ns en niet 1.1ns oid) gaan gebruiken daar dat behoorlijk wat kost wil je er gezonde hoeveelheden van afnemen.
Maar ik vind het raar dat ze hem dan op de RV530 zouden baseren en niet op de RV515 daar dat beter geschikt is voor een low-power toepassing.
ISBN nummerquote:Op donderdag 8 december 2005 15:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat boek wil ik ook nog steedsHeb je het ISB nummer?
Internationaal Standaard Boeknummerquote:
Psst..quote:Op donderdag 8 december 2005 15:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Internationaal Standaard Boeknummer
ISB Nummer dus
Mja, vind ik nietz o vreemd op zich. ATI is ook niet achterlijk en zijn natuurlijk ook bezig om meer GPU power naar hun mobility serie te gooien. Ik denk dat ATI hun expertise weer in de revo stoppen.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:45 schreef Retuobak het volgende:
Tja, een kaart gebaseerd op de RV530 kan prima, maar een RV530 er direct in proppen?
Dat ding wordt veeeeeeeel te heet voor een dergelijk kleine behuizing als de revo heeft. Daarbij lijkt het me erg sterk dat ze GDDR3 (zelfs al is het 1.4ns en niet 1.1ns oid) gaan gebruiken daar dat behoorlijk wat kost wil je er gezonde hoeveelheden van afnemen.
Maar ik vind het raar dat ze hem dan op de RV530 zouden baseren en niet op de RV515 daar dat beter geschikt is voor een low-power toepassing.
Als ze alles eruit persen wat er mogelijk is met zo'n kaart zie ik geen probleemquote:Op donderdag 8 december 2005 15:55 schreef speknek het volgende:
Zal me niets verbazen als hij uiteindelijk vergelijkbaar wordt met een x700.
Mijn leraar Nederlands noemt het ook ISBN nummer. Maar omdat ik in zo'n goede bui ben, en de vrede onder de Nintendo fans wil bewaren zal ik me achter jou scharen en het voortaan ISB nummer noemen.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, ik heb gelijk dusDe N staat voor nummer, dus ISB nummer. Ik kan ook zeggen IS boeknummer
Of International SBN. Of ISboekN
Ja, wat hij zegt. Is het nou eens afgelopen!?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeg, ik had een discussie met King_Of_Cubes en dan gaat iedereen er doorheen praten
Als secret of mana maar lekker draait, dan ben ik tevredenquote:Op donderdag 8 december 2005 15:59 schreef Retuobak het volgende:
Ik ga meer uit van een Mobility Radeon X600 qua power uiteindelijk. En ATi kan heel veel willen, maar met de beperkte mogelijkheden die ze hebben (geen optie voor verdere die-shrinks de komende tijd bijv.) zie ik ze niet zo snel een flinke speedbump realiseren voor mobiele kaarten.
Heel slim. Zouden we toch ook krijgen als er über graphics uit het apparaat kwamenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
We krijgen dus opgepoetste gamecube spellen met een nieuwe controller.![]()
En dat IS Boeknummer heb ik je tijden terug ook al gegeven in t (1e) Nintendo slowchat topicquote:Op donderdag 8 december 2005 16:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zeg, ik had een discussie met King_Of_Cubes en dan gaat iedereen er doorheen praten
Zoals het in alle geruchten staat lijkt het net alsof de graphics alleen opgepoetst worden, ik zou graag goede physics en AI zien, dan zou je leuke dingen kunnen doen met de controller.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heel slim. Zouden we toch ook krijgen als er über graphics uit het apparaat kwamen
Ben benieuwd of die nieuwe info van revogaming klopt
Dat kan toch ook met 2x cube's power? Het is niet alsof het ding compleet zuigtquote:Op donderdag 8 december 2005 17:04 schreef peristilius het volgende:
Zoals het in alle geruchten staat lijkt het net alsof de graphics alleen opgepoetst worden, ik zou graag goede physics en AI zien, dan zou je leuke dingen kunnen doen met de controller.
Nou ja, 2x de cube is eigenlijk gewoon ontzettend zwak. Ik hoop dat de specs uiteindelijk iets beter zullen zijn.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat kan toch ook met 2x cube's power? Het is niet alsof het ding compleet zuigt
Daarbij zijn deze specs ook nog niet helemaal bevestigd he
Je kan beter tot die tijd gewoon wegblijven!quote:Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef peristilius het volgende:
Hmmz zal ik het topic tot die tijd dan maar gewoon sluiten?
Tsja... dat heeft de XBOX 360 niet?quote:Op donderdag 8 december 2005 17:04 schreef peristilius het volgende:
[..]
Zoals het in alle geruchten staat lijkt het net alsof de graphics alleen opgepoetst worden.
Reborution?quote:Op donderdag 8 december 2005 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:
MTV probeert de Reborution controller.
Als je kijkt naar Oblivion... neequote:Op donderdag 8 december 2005 18:17 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tsja... dat heeft de XBOX 360 niet?
Excuse my engrish.quote:
Ik vind Oblivion juist meevallen, makkelijk te doen op een PC.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Oblivion... nee
Het spel komt ook uit voor de PC.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik vind Oblivion juist meevallen, makkelijk te doen op een PC.
Vind je? Ik vind het er fantastisch uitzien!quote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet..
Het ziet er ook fantastisch uit. Heerlijk sfeervol. Maar je merkt wel dat de PS2 het soms bijna niet meer aan kan.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:34 schreef chibibo het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het er fantastisch uitzien!
Ja, nou. Je snapt me welquote:Op donderdag 8 december 2005 19:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het ziet er ook fantastisch uit. Heerlijk sfeervol. Maar je merkt wel dat de PS2 het soms bijna niet meer aan kan.
Het enige waar ik het merkte is bij het openingsfilmpje, op het moment dat de hoofdrolspeler voor het eerst de brug op gaat. Verder heb ik eigenlijk geen merkbare haperingen gezien (hoewel ik er ook niet erg op heb gelet).quote:Op donderdag 8 december 2005 19:38 schreef H.Flick het volgende:
Het ziet er ook fantastisch uit. Heerlijk sfeervol. Maar je merkt wel dat de PS2 het soms bijna niet meer aan kan.
De PC is dan ook koploper op technologisch gebiedquote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Excuse my engrish.
[..]
Ik vind Oblivion juist meevallen, makkelijk te doen op een PC.
Ik zie anders altijd wel games op consoles die je nooit zo mooi ziet als op de PC. Neem nou Gran Turismo 3 die uitkwam op de PS2 in 2001. Het is nu 2005 en ik zie nog steeds geen race spel die mooier is op de PC.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PC is dan ook koploper op technologisch gebied
PC hardware mag meer kosten, meer hitte produceren en gewoon meer ruimte innemen dan console hardware.
Flick heeft een gewone zegtiequote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
We hebben alledrie een slimline NTSC PS2
Koop een betere PCquote:Op donderdag 8 december 2005 19:47 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik zie anders altijd wel games op consoles die je nooit zo mooi ziet als op de PC. Neem nou Gran Turismo 3 die uitkwam op de PS2 in 2001. Het is nu 2005 en ik zie nog steeds geen race spel die mooier is op de PC.
Met de draw distance is toch niks mis? Ik heb spel nergens op 'pop-ups' kunnen betrappen, zelfs niet als je uitkijkt over die grote woestijn waar de toegangsbrug in staat. Of snap ik niet wat draw distance betekent?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, nou. Je snapt me welHet ziet er heerlijk sfeervol uit inderdaad. Maar als je kijkt naar textures, draw distance, gezichtsanimaties, de handen van je character, etc, dan ziet het er niet uit.
?quote:
Ik heb wel wat popup af en toe hoor, maar je moet dit spel niet te kritisch bekijken. Dat is mn punt nou juist de hele tijdquote:Op donderdag 8 december 2005 19:51 schreef chibibo het volgende:
[..]
Met de draw distance is toch niks mis? Ik heb spel nergens op 'pop-ups' kunnen betrappen, zelfs niet als je uitkijkt over die grote woestijn waar de toegangsbrug in staat. Of snap ik niet wat draw distance betekent?
De animatie is af en toe inderdaad wat houterig, met name die van het paard. Bij het traplopen lijkt hij af en toe boven de treden te zweven. Daarnaast tonen de gezichten van de karakters weinig tot geen emotie.
De textures vind ik weer prima in orde. Natuurlijk worden ze wat blurry als je ze van dichtbij bekijkt, maar dat is bij bijna elk spel op elke console. Ik was al blij dat bijvoorbeeld de wat grotere grasvlakten niet opgebouwd waren uit een grote wazige texture.
Maar als ik jullie zo hoor, moet ik het spel misschien toch wat kritischer bekijken. Ik voel me nu alsof ik het met een grote roze bril op heb gespeeld.
Zolang het NTSC is, is het okee.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb een gewone zwarte NTSC PS2. Zou dat het zijn?
De mijne is geen slimline.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
We hebben alledrie een slimline NTSC PS2
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Koop een betere PC Mac.
Serieus.
Het probleem is dat ik mezelf als redelijk kritisch beschouw, maar de meeste punten die jullie noemden totaal over het hoofd heb gezien.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb wel wat popup af en toe hoor, maar je moet dit spel niet te kritisch bekijken. Dat is mn punt nou juist de hele tijd![]()
De PC versie van Need for Speed: Most Wanted heeft beeldschone lighting die ik nog in eender console racer terug moet zien. De lighting in NFS:MW PC is zelfs ruim beter dan in PGR3 imho.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
?
Ik zeg dus dat er geen PC spel is die mooier is dan Gran Turismo 3. Tuurlijk winnen PC spellen het altijd wel met texture resolutie en polygonen maar GT3 heeft mooie lighting die ik nog steeds niet zie in PC race games.
Als jij het zegt.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:11 schreef Retuobak het volgende:
De lighting in NFS:MW PC is zelfs ruim beter dan in PGR3 imho.
Haloquote:Op donderdag 8 december 2005 20:11 schreef Retuobak het volgende:
En Tomasso, een mac? Zodat ie Warcraft en Simcity (maar dan ook bijna alleen maar die games) kan spelen? En dan online met jou en de andere Mac gamer zeker
.
Ja, maar jij hebt ook een brakke PCquote:Op donderdag 8 december 2005 20:25 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, ik heb nl. zowel PGR3 als NFS:MW PC.
I know, ik upgrade begin volgend jaar wel weer watquote:Op donderdag 8 december 2005 20:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt ook een brakke PC
http://www.apple.com/games/quote:Op donderdag 8 december 2005 20:11 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PC versie van Need for Speed: Most Wanted heeft beeldschone lighting die ik nog in eender console racer terug moet zien. De lighting in NFS:MW PC is zelfs ruim beter dan in PGR3 imho.
En Tomasso, een mac? Zodat ie Warcraft en Simcity (maar dan ook bijna alleen maar die games) kan spelen? En dan online met jou en de andere Mac gamer zeker
.
Jij had het over lighting, slimmerd.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:27 schreef Retuobak het volgende:
Ja, want screens zeggen meer dan werkelijke speel ervaring
Er zijn een klein aantal games ja, maar je noemt bijv. Civ IV, uit voor PC. Pas ergens in 2006 voor de mac. Call of Duty heb je voor de mac ja, maar waar is Call of Duty 2?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
http://www.apple.com/games/
http://www.gamedb.com/ssps/0/0
Call of Duty heb je ook voor de Mac. Net als Civ. En nog vele andere games. Niet zeiken, een pc is niet heilig ofzo, zeker niet met windoos
En daar mag ik alleen over oordelen adhv screenshots?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:29 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Jij had het over lighting, slimmerd.
Jij zei dat er geen games voor de Mac waren. Ik laat zien dat die er wel zien. Geen andere excuses erbij halen, ik heb gewoon gelijkquote:Op donderdag 8 december 2005 20:31 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Er zijn een klein aantal games ja, maar je noemt bijv. Civ IV, uit voor PC. Pas ergens in 2006 voor de mac. Call of Duty heb je voor de mac ja, maar waar is Call of Duty 2?
En daar komt ook nog eens bij dat Mac games overwegend exorbitant duur zijn en veel te weinig in prijs dalen, zeker wanneer vergelijken met PC games.
Pfff, filmpjes dan.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:31 schreef Retuobak het volgende:
En daar mag ik alleen over oordelen adhv screenshots?
quote:Op donderdag 8 december 2005 20:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij zei dat er geen games voor de Mac waren. Ik laat zien dat die er wel zien. Geen andere excuses erbij halen, ik heb gewoon gelijk![]()
En met dat hoopje titels dat totaal niet in verhouding staat met het aantal titels dat jaarlijks voor de PC verschijnt heb ik dus gewoon gelijkquote:maar dan ook bijna alleen maar die games
Nee, want zo'n 90% van de games voor de PC van die prutgames van developers als Davilex die geen ene hond wilt kopen. Voor de Mac komen alle goede spellen uit, dat is het verschil. Dus ik blijf gelijk hebbenquote:Op donderdag 8 december 2005 20:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
[..]
En met dat hoopje titels dat totaal niet in verhouding staat met het aantal titels dat jaarlijks voor de PC verschijnt heb ik dus gewoon gelijk.
Nee dat is het Gamecube Turbo topic.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:44 schreef _Administr8or_ het volgende:
hier ergens : [Nintendo Revolution 44] Gamecube Turbo
Check God of War om mooie graphics op de PS2 te zien. Ik was er behoorlijk van onder de indruk.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:38 schreef philipnorth het volgende:
[..]
En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel? (wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks)
Eerst maar even afwachtenquote:Op donderdag 8 december 2005 22:30 schreef jorryt het volgende:
Zelda, met zwaardje rondzwaaien
Mario kart sturen
FPS
Sportspellen
Die controller wordt vettttttttt
Dan moet je eens gaan sporten...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:32 schreef Steeven het volgende:
[..]
Eerst maar even afwachten. Ik krijg nu al een lamme arm als ik met dat ding moet zwaaien in een Zelda-game
.
Super Metroid? Super Punch Out!!!!!!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik had liever ook voor twee keer Gamecube power + klein, mooi en goedkoop i.p.v. tien keer Gamecube power + groot, mooi en duur zoals PS3.
Ik kan trouwens niet wachten om Super Metroid te spelen op de Revolution.![]()
![]()
Grappig zegquote:Op donderdag 8 december 2005 22:37 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan moet je eens gaan sporten...
En spierpijn is een goed teken?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:41 schreef Steeven het volgende:
[..]
Grappig zeg. Een uurtje of twee met de Eyetoy stond ook garant voor spierpijn. Wishi Washi
.
Blijkbaar heb je totaal geen ervaring met dat soort spellenquote:Op donderdag 8 december 2005 22:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En spierpijn is een goed teken?again
Maar nevermind.... is off topic
Wat had je dan verwacht?quote:mo valt het grafische geweld op de 360 bv erg tegen
Geef mij maar een efficiënt ipv een "mooi" design. Dan kun je voor dezelfde prijs al heel wat meer op hardwaregebied. Dat het wat meer ruimte inneemt kan mij persoonlijk niet zoveel schelen als er voldoende tegenover staat.quote:Ik had liever ook voor twee keer Gamecube power + klein, mooi en goedkoop i.p.v. tien keer Gamecube power + groot, mooi en duur zoals PS3.
Sony was destijds ook gewoon een nieuwe speler in deze markt en had ongetwijfeld ook geen enorme fabrieken voor high-end chips (dus gebruikt voor bijv. computers en consoles). Daarnaast zal de R&D afdeling van Sony destijds ook niet echt veel ervaring gehad hebben met dergelijke electronica. Uiteindelijk zal het vooral neergekomen zijn op kapitaal, want met voldoende geld kan iedereen instappen. Er zijn ook maar weinig bedrijven die en de productiecapaciteit hebben en de R&D afdelingen bij voorbaat al hebben voor een dergelijk project als dit. Sterker nog, ik zou geen andere speler dan Intel kunnen bedenken.quote:Sony is een concern die gespecialiseerd is electronica. In andere woorden, als een console tegelijkertijd uitkomt wint Sony de strijd op dit front omdat het groter kan produceren (meedere toepassingen CELL chip) & het kwa design kan putten uit enorme (technologische) resources (R&D).
Tja en daar staat of valt het hele project mee, of Nintendo meer goede titels uit kan poepen dan alleen de usual suspects. Want ongetwijfeld zal het genoeg zijn voor iedereen hier, je wint er natuurlijk niet veel marktaandeel mee. Nintendo zal met nieuwe kwaliteitsexclusives moeten komen evenals toch de grote multi-platform titels aan zich moeten weten te binden.quote:Gamecube heeft de reputatie dat het de zwakste grafische console van de 3 is deze gen. Niet waar natuurlijk, maar dat is de algemene consensus. Vervelend? Ja. Biedt het mogelijkheden? Ja![/quote
Echt? Zelfs toen ik me nauwelijks bezig hield met consoles wist ik toch zeker wel dat PS2 met afstand de lelijkste graphics uitpoepte. En ik denk dat ik zeker geen uitzondering was.
[quote]Komen er ook nog eens AAA titels dan is de consument helemaal geneigd deze wijze beslissing te maken.
Technologische kwaliteit bieden weerhoudt niemand van innoveren hoor.quote:echt richten op geweldige innovatieve games.
Mijns inziens omdat de doelgroep te nauw was buiten Japan en dat daardoor een hoop titels die veel mensen zouden trekken (denk aan titels van het soort GTA) gewoon niet beschikbaar waren op de Gamecube.quote:it kwam mijns inziens omdat Nintendo zich staande moest houden op de 'grafische' markt
Veel Nintendo games zijn al goedkoper te produceren, maar toch kosten ze nog steeds veel. Waarschijnlijk zal Nintendo gewoon de komende generatie ook de ruime winstmarges kunnen hanteren op de home console markt als ze nu al kunnen op de handheld markt.quote:* eenvoudiger om games te produceren, dus sneller en goedkoper = meer games & meer support
True, dat zal ze zeker veel verkopen opleveren mits ze een aanbod van titels zullen hebben op de revolution dat gevarieerd is en interessant is voor elke doelgroep.quote:*REV is ideaal als 2e console
Dus? Xbox was groot, luidruchtig en lelijk en toch verkocht ie voor een nieuwe deelnemer aan de markt op dit punt behoorlijk goed buiten Japan.quote:* REV is klein/ stil & stylish
* Zoals eerder genoemd, alles van Nintendo (hopelijk) voor een schappelijke prijs te downloaden.quote:* (vullen jullie me aan svp)
Dat ligt mischien meer aan jouw handen dan aan de DS, want ik heb er geen last van. Je zegt het alsof het iets algemeens is dat je na een uur kramp in je handen krijgt.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:49 schreef Steeven het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je totaal geen ervaring met dat soort spellen. Ik kan je iig vertellen dat het niet fijn is, net zo min dat het fijn is langer dan een uur met een DS te spelen omdat je kramp in je handen krijgt. Anders ga je vast oefenen en een uur lang rondzwaaien met je arm, topsporter die je er bent
.
Je bent echt de eerste die ik het hoor zeggen. Van tig andere mensen heb ik het tegenovergestelde gehoord, dus ik neem aan dat het algemeen bekend is.quote:Dat ligt mischien meer aan jouw handen dan aan de DS, want ik heb er geen last van. Je zegt het alsof het iets algemeens is dat je na een uur kramp in je handen krijgt.
quote:Op donderdag 8 december 2005 23:18 schreef Steeven het volgende:
Je bent echt de eerste die ik het hoor zeggen.
quote:Op donderdag 8 december 2005 23:12 schreef Erwtensoep het volgende:
@Retuobak
Wat is jouw toegevoegde waarde eigenlijk in dit topic? Heb je nu interesse in de Revolution of zoek je alleen maar argumenten om het apparaat subtiel af te zeiken, want dat gevoel krijg ik wel.
quote:
Dat is mischien wel zo, maar ik vind het een beetje flauw om constant negatief te posten over dit prachtige apparaat (want dat word het). Ik ben ook niet kapot van de nieuwe xbox maar daarom ga ik er ook niks posten.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:22 schreef Steeven het volgende:
[..].
Maar ontopic: ik denk niet dat Kabouter de Rev. aan het afzeiken is, ik denk eerder dat hij de hype eruit wil halen. Zijn realistische beeld is net wat sommige Nbots hier nodig hebben.
Dat is nog maar de vraag, of het een prachtig apparaat wordt. Mensen die niet van de retro houden weten nog niet of deze console wel de moeite waard is voor ze.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dat is mischien wel zo, maar ik vind het een beetje flauw om constant negatief te posten over dit prachtige apparaat (want dat word het). Ik ben ook niet kapot van de nieuwe xbox maar daarom ga ik er ook niks posten.
Hij zegt nergens dat hij het niets vindt, hij bekijkt het alleen redelijk objectief, en aangezien de meeste mensen hier ontzettend positief zijn valt het misschien op dat hij iets negatiever is. Maar discussie moet er toch zijn op een forum?quote:Op donderdag 8 december 2005 23:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dat is mischien wel zo, maar ik vind het een beetje flauw om constant negatief te posten over dit prachtige apparaat (want dat word het). Ik ben ook niet kapot van de nieuwe xbox maar daarom ga ik er ook niks posten.
Nou vertel eens iets positiefs dan bij dezequote:Op donderdag 8 december 2005 23:37 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb zeker wel interesse in het apparaat, maar ik ga er niet zonder meer vanuit dat het ding al z'n potentieel waar zal maken itt een hoop anderen hier. En als jullie alleen een 100% Nintendo lover draad willen zonder enige vorm van kritiek dan tief ik wel gewoon op hoor
.
We hebben ook nog weinig gezien om echt positief over te zijn.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Tuurlijk, en ik heb ook liever hem dan zo'n malloot als die gast met zn sonic/thundercats avater, maar ik hoor zelden een positieve noot en dat begint mij een beetje te vervelen.
Zie mijn vorige post:quote:Op donderdag 8 december 2005 23:39 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nou vertel eens iets positiefs dan bij deze
quote:* Zoals eerder genoemd, alles van Nintendo (hopelijk) voor een schappelijke prijs te downloaden.
* gratis online gamen (ook buiten het weekend itt Xbox Live Silver )
Interesse betekent niet meteen dat je heel positief bent, we moeten eerst nog iets te zien krijgen, maar het apparaat heeft potentie.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:43 schreef Erwtensoep het volgende:
Tja als dat het enige positieve is wat je kan vertellen over de revo, dan ligt je interesse wel op een laag pitje....
quote:Op donderdag 8 december 2005 23:38 schreef Erwtensoep het volgende:
maar ik hoor zelden een positieve noot
Misschien zit hier het verschil. Niet iedereen is van plan om ook echt zijn lul in zijn console te stoppen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:59 schreef Tomasso het volgende:
Daarom heeft hij nu ook een 360. Hij heeft per definitie iets tegen design, dus ik vraag me hoe het later bij hem met z'n vriendin zal gaan,
Nou......iig tot er ECHT iets bekend word (hetzij door Nintendo zelf, hetzij Screens etc)quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:21 schreef BMH het volgende:
This thread is useless till may!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |