Ik kan prima leven met graphics (ongeveer) 2x zo goed als die van Twilight Princess.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:19 schreef King_of_cubes het volgende:
Oei, na het lezen van het graphics bericht is het maar goed dat ik me al had voorbereid op een teleurstelling.
Neem gelijk de slechtste screens zeg.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef Mr.BomBastique het volgende:
[..]
Ik kan prima leven met graphics (ongeveer) 2x zo goed als die van Twilight Princess.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, het word een 2x oude generatie console...quote:Op woensdag 7 december 2005 16:43 schreef Ghostbuster het volgende:
De 360 had op voorhand ook geweldige graphics,en dat valt nu ook heel erg tegen.
Mischien valt het bij de Revolution dan wel heel erg mee
En de Revolution is tenminste wel vernieuwend,en niet een opgepoetste 2e generatie console
Klopt, die zullen er ook niet zijn...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja wij hoeven tenminste geen lcd te kopen,om de nieuwe graphics te kunnen zien
De 360 had heel goed weg gekomen, met 2x betere graphics als de oude xboxquote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, het word een 2x oude generatie console...![]()
als dat inhoud dat het een console word van snes kwaliteit inclusief snes kwaliteit games hoor je mij niet klagenquote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, het word een 2x oude generatie console...![]()
Het gaat om het idee.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neem gelijk de slechtste screens zeg.
[afbeelding]
Er was een heel klein stukje onderwater filmpje en dat was echt bloedmooi.
En dat is nu juist het grote probleem. De Snes was z'n tijd wel ver vooruit en gaf de megadrive gewoon het nakijken.betere graphics,beter geluid,contoller met meer mogelijkheden.....quote:Op woensdag 7 december 2005 17:37 schreef mordradead het volgende:
[..]
als dat inhoud dat het een console word van snes kwaliteit inclusief snes kwaliteit games hoor je mij niet klagen
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oei... dan moeten we de game maar niet kopen...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...
ik ben geen graphicshoer, maar dat valt me meteen op..
SNESquote:Op woensdag 7 december 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij had de MegaDrive/Genesis juist betere graphics, de SNES alleen betere geluid. En natuurlijk heeft de controller van de Revolution meer mogelijkheden, niet X360 of PS3.
mij viel dat niet op, mag ik het spel nu kopen?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur...
ik ben geen graphicshoer, maar dat valt me meteen op..
IGN meld alleen wat zei gehoord hebben van devvers. Ze kunnen niet permiteren om te liegen over gesprekken die ze niet hebben gevoerd.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Maar gelooft iedereen IGN eigelijk meteen? Er worden geen namen genoemd en de devvers zullen vast wel een NDA hebben wat betreft de specs.
Nee.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Konden ze die controller dan niet gewoon voor 4 tientjes als accesoire bij de Gamecube uitbrengen?
Echt??? Ongelooflijk! Jij hebt inside information man! Ga snel de samenleving waarschuwen!quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Je wordt gewoon vet genaaid door nintendo, die hele revo zal er amper beter uitzien en het enige nieuwe is de controller.
Dat gaat denk ik te ver.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:07 schreef moomoo het volgende:
kan pelleke niet uit de nintendo topics gebanned worden? getverdemme zeg.
Neem dan gelijk dezequote:Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[afbeelding]
Daarom zijn ze anoniem.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Maar gelooft iedereen IGN eigelijk meteen? Er worden geen namen genoemd en de devvers zullen vast wel een NDA hebben wat betreft de specs.
http://revolution.ign.com/articles/670/670555p1.html (23 november 2005)quote:New details regarding Nintendo's next-generation console, codenamed Revolution, have started to sprinkle onto the Internet. The machine, which will be revealed during Nintendo's pre-E3 2005 show on Tuesday morning in Los Angeles, will sport a slick, black design and a front blue light.
Revolution will be "two-to-three times more powerful than GameCube," according to Nintendo, which also acknowledges that the next-generation race isn't solely about new technologies. By contrast, Microsoft's Xbox 360 console is 13-15 times more powerful than the first, according to the publisher. And Sony says it's PlayStation 3 is roughly 35 times more powerful than PlayStation 2.
Nintendo also revealed that using Revolution's new Wi-Fi connection, gamers would be able to go online to a free gamer-matching service. Interestingly, in a move similar to Microsoft's Xbox Live Arcade service, Revolution users will be able to download classic and new Nintendo games over the Internet. Nintendo cited such examples as Donkey Kong and Super Mario Sunshine, which suggests that Revolutionaries could have access to games for all the publisher's previous consoles.
quote:Op woensdag 7 december 2005 20:43 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, ik heb liever mooie art dan bijna fotorealistische graphics.
Dat ligt maar net aan de game, fotorealistische graphics zou ik toch erg tof vinden in een WW2 shooter of een flightsimquote:Op woensdag 7 december 2005 20:43 schreef Strolie75 het volgende:
En trouwens, ik heb liever mooie art dan bijna fotorealistische graphics.
Kerel, die controller voor vier tientjes gaat er voor zorgen dat de manier waarop jij en ik onze games spelen totaal gaat veranderen. Sinds die controller getoond is ben ik alleen nog maar benieuwd hoe het is om er mee te spelen. Ik ben dan ook blij dat ik ten minste niet zo conservatief ben ingesteld...quote:Op woensdag 7 december 2005 20:40 schreef piet_pelle het volgende:
Je wordt gewoon vet genaaid door nintendo, die hele revo zal er amper beter uitzien en het enige nieuwe is de controller.
Konden ze die controller dan niet gewoon voor 4 tientjes als accesoire bij de Gamecube uitbrengen?
van mij mag je kopen wat je wil, het valt me nu alleen al op. Tis een gamecube game en het ziet er goed uit. Maar hoe doet 2x deze graphics het over een jaar of 4?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:32 schreef mordradead het volgende:
[..]
mij viel dat niet op, mag ik het spel nu kopen?
Ach joh dat is niet belangrijk, de specs zijn veel belangrijker!!!quote:Op donderdag 8 december 2005 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Spelen met de controller:
http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html
Inderdaad. Bij CoD2 was het af en toe alquote:Op donderdag 8 december 2005 00:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de game, fotorealistische graphics zou ik toch erg tof vinden in een WW2 shooter of een flightsim.
Mmmh, dat batterijvakje ziet er wel groot uit, zou het AA of AAA batterijen slikken?quote:Op donderdag 8 december 2005 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Spelen met de controller:
http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html
Wat denk je, dat is nog niet bekendquote:Op donderdag 8 december 2005 11:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mmmh, dat batterijvakje ziet er wel groot uit, zou het AA of AAA batterijen slikken?
Of gewoon een accu?
toch altijd goed om de gebruikers een keuze te geven, al is de accu in verhouding een stuk goedkoperquote:Op donderdag 8 december 2005 11:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat denk je, dat is nog niet bekendIk verwacht hetzelfde als met de 360. Losse play n charge kit enzo om extra doekoe te vangen
Wat hij zegtquote:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62069quote:In other words, what Nintendo is planning to ship is a system which is no more than around twice to three times as powerful as the current generation GameCube - indeed, more than one developer who has access to the hardware specs suggested "about 2.5 times the power" as the benchmark for the new system.
Although this makes the Revolution significantly less powerful than the PS3 or Xbox 360, developers we spoke to were upbeat about the machine.
"You can basically treat it like a current generation machine," one told us. "The time it'll take to ramp up to developing on this is basically nil - we can just work on a PC or maybe an Xbox, and then improve the quality of our assets when we move to the Revolution. Or even work on a Cube, in fact. The libraries are very similar."
"We could do a game for this in a few months," commented another developer. "Developing games is going to be easy, the challenge is going to be using the controller properly."
The approach mirrors Nintendo's strategy with the DS, which is far less powerful than its rival the PlayStation Portable but offers an innovative interface which has been a hit with gamers and has had major success in the mass market.
Wat nou opgepoetste Gamecube.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
We krijgen dus opgepoetste gamecube spellen met een nieuwe controller.![]()
Het is dat hij heel goedkoop wordt, vind het nog steeds maar een matige zet.
SD geheugen wordt toch? Zo ja lekker goedkoopquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
- 512MB Flash geheugen in elke Revolution
I BELIEVE!
Ik lust geen Cornflakesquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360. Op die manier kunnen ze tegen het eind van de generatie hun consoles wegdoen bij een pak cornflakes..
Aan de andere kant, als ze dan maar minstens drie goede spellen ervoor uitbrengen, dan zal hun poging om het grootste marktaandeel te krijgen heel goed nog wel eens kunnen slagen ook..
jah, want processorkracht is natuurlijk allesquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360. Op die manier kunnen ze tegen het eind van de generatie hun consoles wegdoen bij een pak cornflakes..
Aan de andere kant, als ze dan maar minstens drie goede spellen ervoor uitbrengen, dan zal hun poging om het grootste marktaandeel te krijgen heel goed nog wel eens kunnen slagen ook..
Kameo is volgens mij nog wel het minste wat ons te wachten staat op de Xbox 360 en PS3, als ik me dan bedenk dat de Revolution zoiets waarschijnlijk nog niet eens zal halen vind ik dat toch wel jammer. Natuurlijk betekenen goede graphics niet automagisch een goede game, maar het helpt zeker wel mee.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het lijkt matig, maar ik denk nog steeds dat het uitindelijk allemaal wel meevalt. De grafische pracht en praal van bijv een Kameo is fantastisch, maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet..
Maar wel makkelijk(er) om voor te devven, dus een heel groot voordeel.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef speknek het volgende:
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360.
Nou, laat ik het zo zeggen, van een radeon kaart krijg ik het ook niet erg warm (en de revolution ook niet. wat dan weer voordelig is).quote:Op donderdag 8 december 2005 13:34 schreef Silentuz het volgende:
jah, want processorkracht is natuurlijk alles![]()
Wacht op RE5, dan moet je om de 5 minuten een schone broek aan doenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het lijkt matig, maar ik denk nog steeds dat het uitindelijk allemaal wel meevalt. De grafische pracht en praal van bijv een Kameo is fantastisch, maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet..
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijnquote:Op donderdag 8 december 2005 13:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Wacht op RE5, dan moet je om de 5 minuten een schone broek aan doen
Nou daar noem je er een paar. Hoeveel van zulke spellen zijn de laatste tijd uitgekomen? Daar zit jaren werk aan optimalisatie in, weg makkelijke dev-tijd. En ik verwacht wel dat als je over een jaar Halo2 opstart, dat je die niet bijzonder vindt, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:38 schreef philipnorth het volgende:
En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel?(wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks)
Jammer dat Capcom vooralsnog wat roet in het eten gooitquote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijn
Resident Evil 4 is vooral mooi door zijn schitterend design. Helaas hebben maar zeer weinig developers het talent in huis om zulke sfeervolle omgevingen op je scherm te toveren, en het valt dus zeer te betwijfelen of veel revolution games er echt veel beter uit gaan zien dan pakweg RE4. En nu is dat inderdaad heel mooi, maar als je ziet wat een eerste generatie titel als Gears of War op de Xbox360 al laat zien, dan zal tegen het eind van de volgende generatie het verschil helaas wel erg groot worden met de revolution. En dan moet die controller wel heel erg revolutionair zijn om dat te compenseren.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:38 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Maar wel makkelijk(er) om voor te devven, dus een heel groot voordeel.
Zoals het er evt naar uitziet, zou de Rev dus met relatief veel spellen kunnen launchen, omdat de dev-tijd zo laag ligt.
En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel?(wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks)
Zaklamp zit aan leon's riem!quote:Op donderdag 8 december 2005 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijn
Het punt snelle dev-tijd en die desbetreffende graphics staan dan ook even los van elkaar.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Resident Evil 4 is vooral mooi door zijn schitterend design. Helaas hebben maar zeer weinig developers het talent in huis om zulke sfeervolle omgevingen op je scherm te toveren, en het valt dus zeer te betwijfelen of veel revolution games er echt veel beter uit gaan zien dan pakweg RE4. En nu is dat inderdaad heel mooi, maar als je ziet wat een eerste generatie titel als Gears of War op de Xbox360 al laat zien, dan zal tegen het eind van de volgende generatie het verschil helaas wel erg groot worden met de revolution. En dan moet die controller wel heel erg revolutionair zijn om dat te compenseren.
F.E.A.R. is grafisch erg goed en het is een geweldig spel.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:05 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Het punt snelle dev-tijd en die desbetreffende graphics staan dan ook even los van elkaar.
ok, nieuw punt
Bepaald het grafische of een spel goed is? Of het verhaal?
Wat zijn de mooiste spellen allertijden (tot op heden)
En wat zijn de beste spellen allertijden? (tot op heden)
Als je van die 2 punten een top 10 maakt, denk ik toch dat die niet overeen zullen komen met elkaar.
Nee, soms (ligt aan het genre)quote:Bepaald het grafische of een spel goed is? Of het verhaal?
Wat zijn de mooiste spellen allertijden (tot op heden)
En wat zijn de beste spellen allertijden? (tot op heden)
Niet perse. Ik heb voor Sands of Time op de Cube gekzen destijds omdat die controller het fijnst is voor mij.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:17 schreef peristilius het volgende:
Bij het ene spel voegen graphics gewoon veel toe en bij het andere vrij weinig.
Maar hetzelfde spel met betere graphics is imo toch beter.
SoT zag er op de cube toch het beste uit?quote:Op donderdag 8 december 2005 14:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet perse. Ik heb voor Sands of Time op de Cube gekzen destijds omdat die controller het fijnst is voor mij.
Warrior Within koos ik voor de Xbox vanwege de Live opties (dat ik dat kutspel uiteindelijk weer verkocht doet er niet toe in dit voorbeeld).
Maw, mutiplatformgames kiezen ligt zo aan wat je hebt en wat je persoonlijke afwegingen zijn.
Geen idee, daarom koos ik m iig niet.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:25 schreef Tain het volgende:
[..]
SoT zag er op de cube toch het beste uit?
Nou, elke revolution heeft 512MB flash geheugen, dat soort zoals je dat hebt in flash mp3 spelers, maar je hebt volgens mij ook twee slots voor SD cards voor uitbreiding.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:30 schreef Tain het volgende:
[..]
SD geheugen wordt toch? Zo ja lekker goedkoop
Ik bedoel dat er helemaal niets verandert aan de gameplay, maar dat het er gewoon beter uitziet. Het voorbeeld van Roy met een andere controller heeft er dan ook even helemaal niets mee te maken.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:21 schreef Retuobak het volgende:
Tja hoe definieer je beter, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak, ik heb bijv. nog steeds veel liever high-res 2D bij RTS games dan 3D.
Ik zeg alleen dat er meer redenen zijn om voor een versie te kiezen dan graphics. Jij kiest voor graphics, ik voor controller.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er helemaal niets verandert aan de gameplay, maar dat het er gewoon beter uitziet. Het voorbeeld van Roy met een andere controller heeft er dan ook even helemaal niets mee te maken.
Ach met multiplatform spellen zijn er nog wel meer dingen waar je rekening mee gaat houden om voor jou de juiste versie te kiezen:quote:Op donderdag 8 december 2005 15:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat er meer redenen zijn om voor een versie te kiezen dan graphics. Jij kiest voor graphics, ik voor controller.
Revogamingquote:One of the two sources who gave us information on IBM's "Broadway" processor today gave us information on the "Hollywood" GPU from ATi. Details inside.
The source provided the following information under conditions of anonymity, as well as some other general Revolution statements:
- "Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised
Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:
RV530
600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
512MB Maximum Memory for "XT"
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3
High Optimisation
The source described the Revolution's optimisation like this:
Although he acknowledged that Revolution will not be as powerful as 360 or PS3, he said that the optimisation level of Revolution is similar to that of the GameCube: although it did not have the highest hardware specification, it managed to churn out the best graphics in titles such as Resident Evil 4.
RAM
The RAM is 1T-SRAM, as previously reported. The source mentioned some optimisation of the RAM but did not clarify.
We remind you that this source is very trustworthy: the information that we broke exclusively on IBM's "Broadway" is now mirrored in the comments of various developers to IGN.
There is no official word from Nintendo, however. Take this as you will.
RevoGaming will keep you updated.
hahhahaaaahhahahaaaaaaaaaaahahhahhaa.quote:600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
256MB Maximum Memory for "Pro
Let op, de kaart in de revo is gebaseerd op de pc kaart die eronder staat. Dat wil dus niet zeggen dat het de specs van de revokaart zijnquote:Op donderdag 8 december 2005 15:39 schreef King_of_cubes het volgende:
Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised
Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:
RV530
600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3
Revogaming
Wat hij zegt. Ik wijzig mijn post wel even.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Let op, de kaart in de revo is gebaseerd op de pc kaart die eronder staat. Dat wil dus niet zeggen dat het de specs van de revokaart zijn
Helemaal mee eens, ze zeggen er dus heel weinig mee.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:45 schreef Retuobak het volgende:
Tja, een kaart gebaseerd op de RV530 kan prima, maar een RV530 er direct in proppen?
Dat ding wordt veeeeeeeel te heet voor een dergelijk kleine behuizing als de revo heeft. Daarbij lijkt het me erg sterk dat ze GDDR3 (zelfs al is het 1.4ns en niet 1.1ns oid) gaan gebruiken daar dat behoorlijk wat kost wil je er gezonde hoeveelheden van afnemen.
Maar ik vind het raar dat ze hem dan op de RV530 zouden baseren en niet op de RV515 daar dat beter geschikt is voor een low-power toepassing.
ISBN nummerquote:Op donderdag 8 december 2005 15:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat boek wil ik ook nog steedsHeb je het ISB nummer?
Internationaal Standaard Boeknummerquote:
Psst..quote:Op donderdag 8 december 2005 15:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Internationaal Standaard Boeknummer
ISB Nummer dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |