quote:De ontwikkeling van de processor voor de Nintendo Revolution is afgerond, tenminste, zo schrijft de Nintendo Revolution-site RevoGaming. Deze processor genaamd ''Broadway'' zou IBM, de ontwikkelaar van de processor, al hebben laten zien aan verscheidene ontwikkelaars.
RevoGaming heeft deze informatie van twee ontwikkelaars in de gamingindustrie die de processor dus al hebben gezien. Op verzoek van deze ontwikkelaars geeft men deze namen echter niet vrij. Één van deze ontwikkelaars gaf aan dat de processor een dual-core processor is
Oud.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee, dr moet gewoon Nintendo opstaan. Nintendo is 1 van de meest gewaardeerde merken op aarde (ook al wil Sony propaganda anders beweren). Nintendo moet gewoon werken aan hun naam.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Oh ja, ik denk trouwens dat het mogelijk is dat Nintendo de Nintendo Revolution misschien niet eens Nintendo gaat heten. De Gamecube heet eigelijk Nintendo Gamecube, maar nu bedoel ik dus dat ze mogelijk Nintendo gewoon weglaten. Ik denk dit dus omdat het wel goed zou passen bij de plannen en idee achter de Revolution.
De Revolution ziet er totaal niet uit als speelgoed, het ziet er vrij interessant uit, dus kan het goed non-gamers aantrekken. Ook omdat de controller er niet uitziet als een game controller zullen non-gamers het niet zomaar negeren of afdoen als een ding die spelletjes speelt. Maar als mensen (non-gamers) horen "Nintendo bla bla" dan denken ze mogelijk "oh dat is een ding die spelletjes speelt, dat is niks voor mij". Zoiets wilt Nintendo natuurlijk niet, dus misschien dat het, naast een niet-Nintendo uiterlijk, ook een niet-Nintendo naam krijgt.
Zeker geen slechte naam, maar een Atari vind ik een veel lekker klinkende naam eigenlijkquote:Vinden jullie trouwens ook dat Nintendo zo'n lekker klinkende naam is?
Laten we eerlijk zijn, de voornaamste doelgroep van de PS(2) en Xbox zijn gewoon mannen tussen 15-30. Alles daarbuiten is mooi meegenomen, maar daar zit niet het meeste geld voor hen. Is gewoon een bewuste keus geweest, onder het mom van, beter het grootste deel van de markt domineren dan van alles wat meepikken.quote:Ik vind sowieso Playstation en XBOX geen titel voor een console voor alle leeftijden.
Dat ligt helemaal niet aan fanboyisme, een console gewoon Nintendo noemen is stoer!quote:Op donderdag 1 december 2005 00:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik wilde ook wel dat het gewoon Nintendo heet, maar dat ligt aan je fanboyisme. Het zou misschien toch beter zijn als Nintendo de naam dumpte en voor iets heel anders ging.
Wie weet.
Dat meen je niet, ik vind Atari meer een naam voor een Koelkast ofzo:quote:Op woensdag 30 november 2005 23:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zeker geen slechte naam, maar een Atari vind ik een veel lekker klinkende naam eigenlijk.
[..]
Klopt, vandaar ook mijn opmerking. Ik zeg niet dat het een slechte naam is, maar niet 1 voor een mass-market (hoewel op dit moment = die doelgroep massmarket).quote:Laten we eerlijk zijn, de voornaamste doelgroep van de PS(2) en Xbox zijn gewoon mannen tussen 15-30. Alles daarbuiten is mooi meegenomen, maar daar zit niet het meeste geld voor hen. Is gewoon een bewuste keus geweest, onder het mom van, beter het grootste deel van de markt domineren dan van alles wat meepikken.
Kijk, dat bedoel ik dus. Wat nou stoer? Geef het gewoon een goede naam en je bent klaar. Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat Nintendo niet voor een Nintendo naam zal kiezen. Er zitten, IMO, niet veel voordelen aan de naam Nintendo meer, maar wel wat nadelen. Voor heel veel mensen geldt het volgende:quote:Op donderdag 1 december 2005 00:29 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal niet aan fanboyisme, een console gewoon Nintendo noemen is stoer!
Dat blijft tenminste hangen bij moeders, die noemen alles een Nintendo.
Waarbij 13 de puistigere pubers zijn die zich helemaal tof vinden en 18 de mensen die voor het laatste jaar op een PS / Xbox gaan spelen, omdat ze het licht hebben gezienquote:Op woensdag 30 november 2005 23:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de voornaamste doelgroep van de PS(2) en Xbox zijn gewoon mannen tussen 15-30 13-18.
Inderdaad, van die kids die heel stoer zijn want ze hebben de nieuwe Killzonequote:Op donderdag 1 december 2005 06:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarbij 13 de puistigere pubers zijn die zich helemaal tof vinden en 18 de mensen die voor het laatste jaar op een PS / Xbox gaan spelen, omdat ze het licht hebben gezien
Zoals ik al aangaf in die perceptie ontstaan door Sony propaganda en de GC en gedeeltelijk N64. Die naam Nintendo zal sowieso wel te zien zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:55 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Wat nou stoer? Geef het gewoon een goede naam en je bent klaar. Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat Nintendo niet voor een Nintendo naam zal kiezen. Er zitten, IMO, niet veel voordelen aan de naam Nintendo meer, maar wel wat nadelen. Voor heel veel mensen geldt het volgende:
- Zien Nintendo als iets voor kinderen
- Zien Nintendo als iets met spelletjes
- Zien Nintendo als systeem met de minste spellen (Gamecube, N64. Aan de andere kant kan je natuurlijk stellen dat ze de beste spellen hebben, maar ik heb het over mainstream).
- Zien Nintendo als iets dat ze niet intereseert.
Dus, waarom zou je de naam Nintendo niet dumpen?
Nintendo kan inderdaad wat doen aan die perceptie enzo, maar dan gaat denk ik niet lukken in 2006 of misschien zelfs niet in 2007. Nintendo kan wel een nieuw betekenis krijgen, maar je kan het ook zomaar dumpen. En over dat Heineken, als dat bedrijf mensen wilt aantrekken die bier willen drinken moet de naam Heineken gewoon blijven natuurlijk. Maar als het bedrijf nou ook limonade wil maken ofzo, dan gebruik je de naam Heineken toch niet? Dan gebruik je iets anders. Zo zie ik dat ook met Nintendo en de Revolution. Je ziet nu ook dat Nintendo de naam Gameboy heeft gedumpt met de Nintendo DS. Tuurlijk zaten er voordelen aan, maar ook nadelen. 'Gameboy' is bijv. niet zo heel vrouwvriendelijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:11 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf in die perceptie ontstaan door Sony propaganda en de GC en gedeeltelijk N64. Die naam Nintendo zal sowieso wel te zien zijn.
Laatst was een onderzoek in Amerika en daar blijkt nog steeds dat Nintendo na Disney de meest geliefde company is.
Nintendo moet gewoon wat doen aan die perceptie en niet hun (grote) naam verbergen omdat ze de laatste jaren weinig aan marketing gedaan hebben. De mensen die zo denken zoals je opsomt zullen sowieso niet veranderen van die gedachte op korte termijn, het is dus een kwestie van kordaat handelen en die perceptie veranderen.
Geen voordelen aan de naam Nintendo??? Alleen al als een product die naam heeft verkoopt het al bij de vleet, zonder inspanningen. Dat is een droom voor vele andere bedrijven. Nintendo die hun eigen naam 'dumpt' is hetzelfde als Heineken die bang is dat de naam Heineken niet een goede naam is voor een ambachtelijk biertje.
Dan kunnen ze er beter mee stoppen.
Dat zal wel moeten, anders wordt het een zeer korte excercitie voor Nintendoquote:Op donderdag 1 december 2005 12:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo kan inderdaad wat doen aan die perceptie enzo, maar dan gaat denk ik niet lukken in 2006 of misschien zelfs niet in 2007.
Nee dat kan niet, en dat ligt ook niet in de aard van Nintendo. Zie je Disney zn naam veranderen zomaar omdat ze een nieuw soort tekenfilm maken? Natuurlijk niet, dan gooi je bakken met marktpotentie uit het raam. Als Nintendo er niet opstaat is het in de ogen van mensen zoiets als een 3DO. Nintendo staat dan misschien bekend als een kiddy company, maar niet als een company die geen lange productcycli kent. Mensen kopen niet een console waarbij ze niet zeker weten of het voor lange tijd bestaat.quote:Nintendo kan wel een nieuw betekenis krijgen, maar je kan het ook zomaar dumpen.
Heineken was alleen maar bedoelt om iets duidelijk te maken. Heineken heeft ook Amstel en daar staat idd niet duidelijk op dat het Heineken is. Maar dat ligt toch anders, die 2 producten zijn behoorlijk homogeen en als ze niet een andere naam hadden gebruikt zouden ze zichzelf concurreren op direct niveau.quote:En over dat Heineken, als dat bedrijf mensen wilt aantrekken die bier willen drinken moet de naam Heineken gewoon blijven natuurlijk. Maar als het bedrijf nou ook limonade wil maken ofzo, dan gebruik je de naam Heineken toch niet? Dan gebruik je iets anders.
Zelfde reden zoals ik hierboven noem: Nintendo wil van de DS niet een directe concurrent maken van de Gameboybrand. Ze wilden de DS differentieren met de SP, om dit te bereiken noemden ze m anders.quote:Zo zie ik dat ook met Nintendo en de Revolution. Je ziet nu ook dat Nintendo de naam Gameboy heeft gedumpt met de Nintendo DS. Tuurlijk zaten er voordelen aan, maar ook nadelen.
Zo letterlijk moet je t nou ook weer niet nemenquote:'Gameboy' is bijv. niet zo heel vrouwvriendelijk.En als je non-gamers wilt aantrekken moet je IMO ook geen Gameboy gebruiken, dus Nintendo maakte de goede keuze.
Ja, ok.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:23 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten, anders wordt het een zeer korte excercitie voor Nintendo![]()
Kijk, de REV is iets totaal nieuws, zonder goede (lees betere) marketing kun je een innovatief product niet op grote schaal aan de man brengen.
Geen goede marketing? Bye bye Revolution.
Dat vind ik niet echt vergelijkbaar. Disney is gewoon Disney die tekenfilms maakt. Disney doet zo ver ik weet alleen aan kindvriendelijke tekenfilms. Ik vind dat de nieuwe console van Nintendo bekend kan staan als iets veel meers dan een spelletjescomputer, maar iets als een interactiviteit dinges dat voor iedereen. Dan mag je net zo goed Nintendo gewoon niet gebruiken.quote:Nee dat kan niet, en dat ligt ook niet in de aard van Nintendo. Zie je Disney zn naam veranderen zomaar omdat ze een nieuw soort tekenfilm maken? Natuurlijk niet, dan gooi je bakken met marktpotentie uit het raam. Als Nintendo er niet opstaat is het in de ogen van mensen zoiets als een 3DO.
?quote:Nintendo staat dan misschien bekend als een kiddy company, maar niet als een company die geen lange productcycli kent. Mensen kopen niet een console waarbij ze niet zeker weten of het voor lange tijd bestaat.
Helemaal mee eens, ze wilden eerst de GBA platform volledig uitmelken, maar om hun doel te bereiken (non-gamers aantrekken, meer vrouwen aantrekken) met de Nintendo DS moest het sowieso iets anders geen heeten.quote:Zelfde reden zoals ik hierboven noem: Nintendo wil van de DS niet een directe concurrent maken van de Gameboybrand. Ze wilden de DS differentieren met de SP, om dit te bereiken noemden ze m anders.
Complete onzin, op dit moment is het GBA (SP, Micro) + DS vs PSP. Er komt geen nieuwe handheld naast de DS. Het lijkt me wel erg onlogisch om zoiets te denken, een nieuwe handheld is een nieuwe platform. Een nieuwe platform heeft spellen nodig. Dan moet Nintendo zelf ook gaan concentreren op die nieuwe platform. Dus moeten ze games maken voor Revolution, NDS en nieuwe Gameboy. Dat gaat natuurlijk niet lukken, als Nintendo de eigen first party steun langzaam laat gaan naar de nieuwe Gameboy, brengen ze de eigen Nintendo DS om. Als ze maar voor de helft first party steun geven aan die nieuwe Gameboy raken third parties niet overtuigd, en de consument ook niet. Nieuwe Gameboy gaat dan floppen. Dat hele 'Nintendo DS naast huidige Gameboy' als een third pillar dinges zoals Nintendo zelf zei is gewoon onzin, dit was gewoon om de GBA platform uit te melken. Het is vrijwel onmogelijk voor Nintendo om drie verschillende platformen te ondersteunen, IMO. Tenzij de nieuwe Gameboy iets compleet anders is, bijv. een ding van 30 euro waar de spellen gewoon mini-games zijn die je koopt voor 5 euro per stuk ofzo. Het zal in ieder geval geen volwaardig gamesplatform zijn.quote:Slimme zet, want op dit moment is het PSP vs GB Micro, hoewel veel mensen hier anders over denken (check maar ns marktplaats en lees ns hoe vaak mensen de DS de Gameboy DS noemen). Nintendo doet dit bewust zodat ze de nieuwe Gameboy straks kunnen launchen naast de DS. btw, de Gameboy zal rulen over de PSP![]()
MENSEN, DIE NIEUWE GAMEBOY KOMT ER ECHT WEL HOOR! (Moest ik ffe kwijt)
Nee, ok. Maar dat zal wel liggen aan de gamesaanbod voor de Gameboy (advance). 'Nintendo DS' is in ieder geval een stuk makkelijker te marketen als iets voor iedereen (non-gamers, vrouwen) dan 'Gameboy'.quote:Zo letterlijk moet je t nou ook weer niet nemen![]()
De naam Gameboy overtreft de lading van de naam. Gameboy spreek je al uit zonder dat je echt denkt aan de letterlijke betekenis. Volgens mij verkoopt de Gameboy relatief zeer goed onder vrouwen.
Hoezo wil je dan dat Nintendo gebruikt maakt van de naam? Het zou heel mooi zijn als Nintendo weer de glorie zou terugkrijgen van de jaren 80. Ik zeg alleen dat de Revolution een Nintendo kan heeten, maar ook geen Nintendo.quote:Deze perceptie van de naam Gameboy gaat helaas ook op voor Playstation. Helaas zeg ik dr bij omdat het vroeger Nintendo was (even Nintendo'en). Maar is ook meteen de reden dat ik hoop dat ze weer gewoon Nintendo gebruiken als naam.
Ging alleen over dat stukje dat het niet zou lukken.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja, ok.Dat begrijp ik ook wel. Maar je kan met een nieuwe naam zonder 'Nintendo' ook wel aardig marketen.
[..]
Nou, volgens mij zijn er legio parallellen: voor alle leeftijden, beide entertainment in brede zin(vergeet niet dat Disney ook pretparken enzo heeft) etcquote:Dat vind ik niet echt vergelijkbaar. Disney is gewoon Disney die tekenfilms maakt. Disney doet zo ver ik weet alleen aan kindvriendelijke tekenfilms. Ik vind dat de nieuwe console van Nintendo bekend kan staan als iets veel meers dan een spelletjescomputer, maar iets als een interactiviteit dinges dat voor iedereen. Dan mag je net zo goed Nintendo gewoon niet gebruiken.
[..]
Nee hoor, mensen kopen niet een systeem die niet garant staat voor een hele levenscycli. Kijk naar 3DO en Jaguar. Zelfs Dreamcast zakte helemaal weg toen bekend was dat het niet goed verkocht. Mensen willen zekerheid dat een console gewoon zn 4/5 jaar meegaat. Niemand wou nog een Betamax videorecorder toen het niet de standaard werd.quote:?. Dat vind ik een beetje onzin, ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Mensen kunnen er gewoon altijd van uitgaan dat iets voor een paar jaar wel bestaat ofzo.
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat ze straks die andere demografie ook willen aanspreken.quote:Nee, ok. Maar dat zal wel liggen aan de gamesaanbod voor de Gameboy (advance). 'Nintendo DS' is in ieder geval een stuk makkelijker te marketen als iets voor iedereen (non-gamers, vrouwen) dan 'Gameboy'.
[..]
Heb ik toch duidelijk opgesomd?quote:Hoezo wil je dan dat Nintendo gebruikt maakt van de naam? Het zou heel mooi zijn als Nintendo weer de glorie zou terugkrijgen van de jaren 80. Ik zeg alleen dat de Revolution een Nintendo kan heeten, maar ook geen Nintendo.
Laten we het anders stellen:quote:Op donderdag 1 december 2005 17:02 schreef Xrenity het volgende:
Wat zou het voordeel zijn van een nieuwe Gameboy? Innovatie = nihil.
Daarbij, een portable-cube, daar zit niemand op te wachten. Mocht je er cube-discs mee af kunnen spelen, dan wordt nieuwe software nauwelijks verkocht.
Wordt niks.
Fabeltjes op GAF?quote:Op donderdag 1 december 2005 17:02 schreef Tomasso het volgende:
Ruzbeh, hoe kom je er in godsnaam bij dat Nintendo de volgende console zonder de naam Nintendo moet brengen? Wat is dat voor BS? Heb je weer gekke fabeltjes gelezen op GAF? Een Nintendo console waarbij Nintendo de naam laat vallen is hetzelfde als een Philips tv zonder Philips erbij, BS en onwerkelijk dus.
Wat een onzin, Nintendo heeft bijna geen naam meer, in ieder geval niet zo groot als vroeger. De voordelen van de naam Nintendo zijn echt niet zo groot meer.quote:Dan zal het zoiezo al voor geen ene meter gaan verkopen.
Nintendo = verkopen.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:13 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat een onzin, Nintendo heeft bijna geen naam meer, in ieder geval niet zo groot als vroeger. De voordelen van de naam Nintendo zijn echt niet zo groot meer.
Voor de laatste keer, ik zeg alleen dat het mogelijk is dat Nintendo de Revolution geen Nintendo gaat noemen, dus ik zeg niet dat het ook gaat gebeuren. Keep an open mind, damn.
Oh pleasequote:Wat een onzin, Nintendo heeft bijna geen naam meer, in ieder geval niet zo groot als vroeger. De voordelen van de naam Nintendo zijn echt niet zo groot meer.
Dat weet ik ook, dat heb ik daarnet ook gezegd, maar dan zou wel even duren, pas in 2007 of 2008.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:15 schreef Xrenity het volgende:
Bij de tienerts van tegenwoordig is die 'kiddy' naam zo weer terug te zetten als je met een tof apparaat komt met toffe games.
Als de games enzo hetzelfde zullen zijn op de Gamecube mag het wat mij betreft gewoon een Nintendo heeten. Maar als het echt iets meer moet zijn mag het wel een andere naam hebben. Nintendo moet dan niet alleen concentreren op echte games maar op interactieve dingen voor non-gamers. En dan bedoel ik veel meer dan op de NDS.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:25 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo is het meer dan dat?
Volgens mij is het nog steeds een gameconsole hoor net zoals de Gamecube
Maar je hebt nog altijd de probleem van non-gamers die game consoles zomaar negeren. Dit probleem heeft er dus voor gezorgd voor de uiterlijk van de Revolution, het ziet er totaal niet uit als een ding waar je spelletjes op speelt, vooral dankzij de controller.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:27 schreef Retuobak het volgende:
wat een onzin, een 'innovatieve' game console is nog steeds een game console. En de non-game applicaties zullen naar alle waarschijnlijk nog minder aanwezig zijn dan op de PS3 en met name de Xbox 360.
Ik lees dat niet eens meer, ik lees over posts van Ruzbeh en Alex heenquote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
Nintendo laten vallen als merknaam!!!!!
Raar topic dit !
Mmmh, erg goed idee idd, zeg, dat fok!block, hoe werkt dat ook alweer?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik lees dat niet eens meer, ik lees over posts van Ruzbeh en Alex heen
He, als jij nog een punt weet wat niet gediscussieerd is over de REV. Be my guest.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mmmh, erg goed idee idd, zeg, dat fok!block, hoe werkt dat ook alweer?
En? Is er iets interessants bekendgemaakt? I thinkquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:46 schreef Ruzbeh het volgende:
Daarom zeg ik net, wachten tot die speech. Er zal waarschijnlijk niks nieuws komen...Maar goed. Nog een paar uur te gaan.
Als ze dan ook nog eens iets zouden melden mag jij een countdown makenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Sorry hoorHet lijkt hier alsof mensen gelijk beledigt raken als je met een stelling komt.
Damn.
Maar goed... er mag trouwens meer aandacht naar de speech van Miyamoto morgen. Niet eens een countdown gemaakt.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:34 schreef Mr.BomBastique het volgende:
En waar blijft Ruzbeh met nieuws?
Ik wil alsnog weten wtf Miyamoto daar heeft gedaan. Hideo Kojima enzo was daar ook.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:46 schreef Ruzbeh het volgende:
Daarom zeg ik net, wachten tot die speech. Er zal waarschijnlijk niks nieuws komen...Maar goed. Nog een paar uur te gaan.
Was dat niet om Japanners enthousiast te maken voor game ontwikkeling?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik wil alsnog weten wtf Miyamoto daar heeft gedaan. Hideo Kojima enzo was daar ook.
Niets nieuws dusquote:hi, mailing from cell phone!
mmoto revealed that there is an extra feature in the rev that is still secret.
also, valve r v excited about rev, and love nintendo
jools
Headset?quote:Actually, with symposium of afternoon as for Nintendo Co. Miyamoto, when in the topic regarding the controller of revolution, the game of the interface design where the immersion characteristic which is represented in head mount display is high, "is seen from side, we would like to make your own child with you do not think, (laughing). Looking at the person who plays, it is smile-provoking, that, we would like to make the kind of scenery which you can think ", that you have expressed. Of course, as for this both parties, the layer of point of view differs, it is not story of the level, either one right and wrong. The military affairs 邑 as for lecture, you felt that originally the professional of scientific research, having referred strongly concerning the part of the source of game design theory is more interesting than what.
Dan komt mijn voorspelling van LCD schermpjes toch wel iets dichterbij. Niet flamen, laat me svp blijven dromen.quote:IGN
December 2, 2005 - Nintendo bigwigs including Shigeru Miyamoto spoke at Japan's Digital Interactive Entertainment Conference today and while no specifics on games or hardware were revealed, some intriguing Revolution gossip was spun all the same, according to the website kotaku.com.
The site reports that Miyamoto again talked about the possibilities of the Revolution controller, and referred to the peripheral's nunchuck-style analog add-on. Most interesting, though, was what Miyamoto didn't talk about. The Nintendo legend flat-out stated that there's more to be revealed about the Revolution controller. "There's another secret [about the Revolution controller]," he stated. "But I'm not going to go into that here. That'll be for a later date."
The news is in line with Nintendo of Europe demi-god Jim Merrick's recent statements that not everything about the Revolution controller has been shown.
Readers can expect full disclosure on the peripheral, the console, and its games at the Electronics Entertainment Expo 2006, which kicks off in Los Angeles next May.
Ik ook. Laat ze binnenkort maar eens flink wat bekend maken, ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de eerste beelden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik word een beetje moe van dat geheimdoen
Even voor de mensen die dat iets te snel ging (waaronder ik)quote:
games.fokquote:In de vraag en antwoord sectie van Revolution Europe staat een vraag over het medium dat de Revolution moet gaan gebruiken. Het antwoord erop is dat Nintendo en Panasonic samen bezig zijn om een 12GB disc te maken:
Q: Which kind of storage medium do you think the Revolution is going to use? Since I've read great things about Sony's Blu-Ray disc.
Richard, 16
A: The Revolution will initially use a proprietary disc standard developed between Nintendo and Panasonic. It uses 12 gig capacity discs. However, with a hardware attachment planned, it is quite possible more DVD standards will be supported in the future.
Iets voor jou dusquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:02 schreef Retuobak het volgende:
Allemaal attachments en upgrades, PC!!!!!!
Slimme zet van Nintendo, op deze manier maakt het voor Nintendo niet uit welke standaard uiteindelijk zal winnen want ze kunnen gewoon de hardware erop aanpassen. Ze wedden dus niet op één paard zoals Sony wel doet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:48 schreef MMaRsu het volgende:. Hardware attachment waarmee je blu ray kan afspelen?
quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:47 schreef Retuobak het volgende:
Nee idd, een upgradebaar platform, hoe komen ze er op?
Heb je niets aan als de rev geen HD resoluties ondersteund lijkt mij (nee, niet nog een HD discussie, maar wat heb je aan Blue Ray als je niet de hoe res door kan geven)quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:48 schreef MMaRsu het volgende:. Hardware attachment waarmee je blu ray kan afspelen?
Hoppelijk komen de screens dan al volgende maandquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Ontwikkeling van Super Smash Bros. Revolution is pas begonnen.
Hoe lang duurde Super Smash Bros. Melee om te ontwikkelen?
In 99 kwam de N64 versie en in 2001 lag de Cube versie al in de winkels:quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Ontwikkeling van Super Smash Bros. Revolution is pas begonnen.
Hoe lang duurde Super Smash Bros. Melee om te ontwikkelen?
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
In 99 kwam de N64 versie en in 2001 lag de Cube versie al in de winkels:
http://www.n-sider.com/gameview.php?gameid=157
Erg lang zal het dus niet duren
Het blijft een gerucht hoor, dat 12gb. En die schijfjes van de Gamecube zijn gewoon mini-DVD.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:07 schreef alex4allofyou het volgende:
GEWELDIG die 12gig schijfjes!
Ik dacht al toen ik hoorde dat ze DVDs zouden gebruiken, hoe doen ze dat dan met piracy?
Eigenlijk zijn het dezelfde disks als die van de Cube, die zijn ook iets meer dan 2keer een normale CD.
Het is een gerucht.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
12 ? Dus ongeveer 9/10 zo groot als de NGC cd'tjes?
quote:The Gamecube was so fucked up. I'm glad Nintendo decided to change shit with Revolution.
One of the most obvious and apparent mistakes is the design of the Gamecube.
It's purple.
What does this mean? People think Gamecube failed because it looked purple, and though it was 'gay' because of that. Complete idiocy, it being purple made the Gamecube very hard to blend in with the household. Everything is black, your Hi-Fi thing, your TV. PS2 (black) and Xbox (green black) both properly blend in with the household. Revolution avoids this stupid mistake: no extravagent color as the standard (probably going to be black or white).
It's cube-shaped.
Another stupid mistake. It's not because it makes the Gamecube look stupid, well, it actually kind of makes it look special. But the reason why this is stupid is because it can hardly fit anywhere. Is your DVD player/recorder cube-shaped? No, it's very likely thin and long, so it can sit on top of underneath your TV. You can hardly fit the Gamecube anywhere in the household, thus it, once again, cannot blend in properly with the household. Revolution avoids this issue as well: it can stand vertically or horizontally, which makes it very flexible so it can fit anywhere, like the PS2. You can argue the Xbox couldn't sit upright, but that console wasn't so high like the Gamecube. Not only this, it's small as well.
You can see with the Revolution that it is almost the complete opposite of the Gamecube in terms of design, where the Gamecube completely fails to blend in with the household, the Revolution perfectly blends in with the household. In fact, moreso than any other console has ever done before. Case in point: The revolution controller. Shaped as a remote, it will definately earn it's right to sit right next to the TV remote. Not only does it blend in perfectly with everything else, it tries to stand out at the same time. The shiny finish, on both the console unit and controller, the blue light out of the disc slot... combined, it subtly tries to grab your attention and not disrupt anything you have next to it.
In other words, and in my opinion, the Revolution design can be described in one word:
Perfect.
Inderdaad, maar alsnog vind ik tot nu toe de PSTwo het mooist. Klein, je kan hem ook overal neerzetten omdat hij kan liggen en verticaal staan. Ik heb totaal geen problemen met een kiddy uiterlijk van een console, maar een volwassen, flexibele design mag dan weer wel.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op zich is het waar (een huisgenoot zei het vandaag nog: 'waarom ziet dat ding er eigenlijk uit als speelgoed?'), maar ik vind het wel jammer aan de ene kant. Juist dat speelse vind ik leuk, het zijn immers maar spelletjes.
Ze waren op de goede weg ja, totdat ze die oerlelijke blauwe LED Er in moesten stoppen.quote:You can see with the Revolution that it is almost the complete opposite of the Gamecube in terms of design, where the Gamecube completely fails to blend in with the household, the Revolution perfectly blends in with the household. In fact, moreso than any other console has ever done before.
Wat zeg je soms toch gekke dingen Kaboutertjequote:Op zaterdag 3 december 2005 17:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ze waren op de goede weg ja, totdat ze die oerlelijke blauwe LED Er in moesten stoppen.
Je kan em overal neerzetten omdat er geen andere consoles in je kamer staan.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad, maar alsnog vind ik tot nu toe de PSTwo het mooist. Klein, je kan hem ook overal neerzetten omdat hij kan liggen en verticaal staan. Ik heb totaal geen problemen met een kiddy uiterlijk van een console, maar een volwassen, flexibele design mag dan weer wel.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ze waren op de goede weg ja, totdat ze die oerlelijke blauwe LED Er in moesten stoppen.
http://cube.ign.com/articles/617/617195p1.htmlquote:The Revolution's slot-loading drive is unbelievably gorgeous when viewed up close. It really is striking. The drive is not just illuminated, but surrounded by a sleek blue light
Ik bedoel onder me TV, op me TV, boven je DVD speler, etc.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:35 schreef BMH het volgende:
[..]
Je kan em overal neerzetten omdat er geen andere consoles in je kamer staan.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij is het meer dan een LED.
Het zou me niet verbazen als dat blauwe licht meer energie nodig heeft dan de processors.
quote:"THE PWRficient PROCESSOR ROLLOUT
The first PWRficient chip, the PA6T-1682M, which dissipates between just 5-13 watts, depending upon the application, is a dual-core implementation running at 2GHz with two DDR2 memory controllers, 2MB of L2 cache, and a flexible I/O subsystem that supports eight PCI Express controllers, two 10 Gigabit Ethernet XAUI controllers, and four Gigabit Ethernet SGMII controllers sharing 24 serdes lanes. It will sample in the third calendar quarter of 2006, with single-core and quad-core versions due in early and late 2007, respectively, and an eight-core version planned for 2008. "
Ik vind het niks, ik vind dergelijke LEDs voor hetzelfde volk dat doet aan casemodding. Van die mensen die van hun electronica halve discofeesten moeten makenquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat zeg je soms toch gekke dingen KaboutertjeBlauwe LED is de uitvinding van de eeuw!
En dat groene ledje bij de X360 danquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik vind het niks, ik vind dergelijke LEDs voor hetzelfde volk dat doet aan casemodding. Van die mensen die van hun electronica halve discofeesten moeten maken.
'De review'?quote:Op zondag 4 december 2005 03:32 schreef alex4allofyou het volgende:
Vinden jullie t trouwens ook 'zorgwekkend' dat Nintendo z'n touch een beetje aan het kwijtraken is? Kijkende naar de review van Mario Soccer kan ik niet anders dan dat zo onderhand concluderen.
Ik hoop dat ze een andere software filosofie tentoonspreiden straks op de Revolution.
iddquote:Op zondag 4 december 2005 05:32 schreef MMaRsu het volgende:
Mario Soccer is niet door Nintendo gemaakt
quote:NIBRIS is working on a game called Raid Over the River, and theywant to bring their game to the DS and Revolution exclusively. This game will not be showing up on Xbox360 or PS3 because the developers have stated that “Nintendo is their life”. They hold a great amount of respect for Nintendo, and only want to see their game published on Nintendo systems.
While Raid Over the River doesn’t have a distributor yet, they are in talks with a few companies as of right now. This hasn’t stopped them from working on the game day and night. NIBRIS doesn’t even have a Revolution dev kit, so they have been doing all their work on a PC version.
Perhaps the saddest news is that NIBRIS got in touch with Nintendo of Europe about publishing the game, but NOE told them that the game “wasn’t in their target”. I hope that the tides will turn, and that this game will be picked up by Nintendo. We have heard how Nintendo is eager to work with any developers to bring their games to Revolution, but after hearing this news I am left wondering what the truth is.
You can check out some screenshots of the Raid Over the River below, and perhaps get a feel for what the game may look like if it ever makes it to the Revolution.
I am providing a couple links for everyone to check out. If you want to contact the developer and give them some encouragement or kind words, I am sure they would love to hear it. Also, if you would like to contact Nintendo of Europe and pleade NIBRIS’s case in hopes of their game getting published, I will provide you with the NOE contact page.
Check IGN voor de review. IGN staat ook nog eens bekend als een site die aardig hoge cijfers geeft, dan is een 7 gewoon crap dus.quote:Op zondag 4 december 2005 06:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
'De review'?Die komt maandag pas online
Eerst zeggen dat je kleine ontwikkelaars wil stimuleren om games te maken voor je console en dan weigeren omdat het niet bij je target past, zwak hoor Nintendo erg zwakquote:Op zondag 4 december 2005 14:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.game-rotr.net/screens.php
Ziet er saai uitArt is wel mooi...
Twilight Princessquote:Op zondag 4 december 2005 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
Wat zijn TTP trailers?
Ik vind dat schietspel er geweldig uitzien, kan me niet voorstellen dat Nintendo niet vereerd is.
Ja, Zelda is nog steeds niet aangetast door het kwaliteitsvirus. De reden dat Zelda nog steeds meest populair is is omdat ze nog geen misstap hebben gemaakt met die franchise (celshading is geen misstap in the sense of gameplay). Ergens ben ik een beetje zenuwachtig over de reviews van TTP, het is het laatste bouwwerk van Nintendo die nog niet gevallen is.quote:Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Twilight PrincessNintendo-touch all over the place.
En is het niet zo dat Nintendo die ene game niet zelf wil uitgeven? Dat kan ik begrijpen. Zou raar zijn als ze de game niet op Rev laten uitkomen :S
Zou zo vet zijn als dat erin zatquote:Reverse gyration spotted:
-The fishing man, pulls harder than expected
-Sword fighter 'stopped' in mid air
-the shooter, the gun has recoil
Je kent de powerball niet? Soort variatie daarop.quote:Op zondag 4 december 2005 16:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Reverse gyration is niet eens mogelijk man.Wie verzint zoiets, damn.
quote:Grote kans dat die force feedback erin zit. Uitvoering zou niet moeilijk zijn. Je stopt een vrijdraaiende gyrosoop in de controller die door input van het spel naar believen vastgezet kan worden. Gevolg is dat je ineens weerstand voelt. Zou leuk systeem zijn. Hoewel ik me afvraag hoeveel stroom het gaat kosten om zo's gyroscoop constant te laten draaien.
Wario Ware Touchedquote:Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wario Ware Touched heeft oook een vorm van feedback, dat past MAKKELIJK in de afstandsbedieing
Hoe denk je dat een kruisraket bestuurd wordt?quote:Op zondag 4 december 2005 16:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Reverse gyration is niet eens mogelijk man.Wie verzint zoiets, damn.
Volgens mij bedoel je iets anders, ik heb het dus over een kracht dat je in een richting stuurt, geen sensoren ofzo.quote:Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wario Ware Touched heeft oook een vorm van feedback, dat past MAKKELIJK in de afstandsbedieing
Blaat.quote:Op zondag 4 december 2005 16:08 schreef Ruzbeh het volgende:
De mechanisme zou dus nooit in de controller passen. Een powerball moet je trouwens zelf bewegen en draaien enzo.
En dat je ineens zomaar weerstand voelt of het je in een richting duwt klopt helemaal niks van, volgens mij is dat ook niet mogelijk anders bestond het al.
het is chagrijnig, niet chagerijnigquote:Op zondag 4 december 2005 20:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo ben je de laatste tijd zo chagerijnig?
Dat ben ik niet. Maar het begint wel vervelend te worden dat ik je posts altijd al enkele minuten van te voren op GAF kan lezen van andere members.quote:Op zondag 4 december 2005 20:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo ben je de laatste tijd zo chagerijnig?
Ik heb gewoon gelijk.quote:Op zondag 4 december 2005 20:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. Maar het begint wel vervelend te worden dat ik je posts altijd al enkele minuten van te voren op GAF kan lezen van andere members.
Daarnaast reageer je echt werkelijk op elk gerucht of nieuwtje, en zolang het niet op GAF is verschenen, bestempel je het direct als fake en kom je weer met een uit je duim gezuigt verhaaltje dat kant noch wal raakt m.i.
Er is gewoon geen fucking nieuws te vertellen over de Revolution, laat men dan iig nog geruchten posten en discussieren over de mogelijkheid
De dikke reet van de groenteboer ook.quote:
Ruzbeh.. je hebt jezelf weer eens overtroffen in nutteloze postsquote:Op zondag 4 december 2005 21:17 schreef Ruzbeh het volgende:
[knip]
Ik verdenk een Kabouter met een rode puntmuts!quote:
Was ik niet, nu logischerwijs wel nee gestemd.quote:Op zondag 4 december 2005 22:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik verdenk een Kabouter met een rode puntmuts!
Voor zover ik weet wel jaquote:Op zondag 4 december 2005 22:30 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Zeg heb jij me trouwens nog toegevoegd bij NWFC?
Dat einde zegt me niets. Die XY knoppen en het stukje 'Coming 2006'quote:
quote:Op zondag 4 december 2005 22:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Was ik niet, nu logischerwijs wel nee gestemd.
quote:Supposedly, this comes from some swedish magazine called Loading.
En Neerlandse Rev minisite:quote:I'm skeptical that this is a true pic, since Nintendo seems to be keeping Rev game details under wraps. But if true, that looks nice.
Nou nou, DAAR zou ik mee kunnen levenquote:Op maandag 5 december 2005 15:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
En Neerlandse Rev minisite:
http://ms.nintendo-europe.com/black/nlNL/
Dat vond ik juist erg mooiquote:Op maandag 5 december 2005 17:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat het nep is, is al bevestigd hoor, maar ik denk persoonlijk dat de Revolution zoiets zou kunnen. Ik zie niet iets waarvan ik denk dat het onmogelijk is. Dat water is trouwens best lelijk.
Nee zo wordt het niet op de Revoquote:Op maandag 5 december 2005 21:23 schreef Steeven het volgende:
Btw, dat WiFi gedoe, op de DS is het nogal beperkt tot nog toe, als dat ook zo is op de Rev dan weet ik nu al: geen MMO's.
Ja, en? We hebben het hier ook niet over planeet aardequote:Op maandag 5 december 2005 21:15 schreef moomoo het volgende:
het reflecteert te veel en er zijn te weinig kleine rimpels. het is te glad zeg maar alsof het veel dikker is dan water. het ziet er meer uit als vloeibaar metaal ofzo.
Wel honderden die het beter doenquote:Op maandag 5 december 2005 22:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, en? We hebben het hier ook niet over planeet aarde![]()
Ik vind het in vergelijk met andere games er super uitzien, die rimpelingen zien er gewoon mooi uit. Of ze realistisch zijn is een tweede, maar er bestaan tot nu toe geen spellen die water perfect visualiseren.
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.htmlquote:Revolution Tech Details Emerge
Devs give us the scoop on performance power and RAM capacity. Exclusive information revealed.
by Matt Casamassina
December 5, 2005 - Nintendo has during recent months remained publicly quiet on its next-generation console, codenamed Revolution, but even so the company has taken behind-the-scenes steps to prepare development studios for the platform. We spoke with multiple software houses either creating software for or experimenting with the machine in its still incomplete stage and have been able to compile some new technical details.
Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
That stated, many third parties have been partially briefed by Nintendo representatives about the Revolution hardware, its overall horsepower, and the Big N's plan for the console. Based on the information studios have relayed to us, Revolution is truly poised to cater to an altogether different game market than either Microsoft or Sony with their Xbox 360 and PlayStation 3 consoles respectively. Nintendo's machine will simply not deliver the same graphic horsepower as its competitors. Revolution is all about the controller and what it can do for gameplay experiences.
When Revolution was initially unveiled, a Nintendo executive said it would be "two-to-three times more powerful than GameCube." The company never commented on Revolution's horsepower again and we were later told that the initial statement was incorrect. However, according to development houses, that description accurately sums up Revolution's power.
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nintendo has said all along that sheer horsepower has not been a priority with Revolution. Rather, the company hopes to make the console small, quiet and affordable. It is very likely for this reason that the Big N chose not to make Revolution compatible with the emerging 720p, 1080i and 1080p high-definition video resolutions, which are focuses for competing consoles.
Metroid Prime 3 for Revolution as shown at E3 2005. A giant leap in graphics or a marginal improvement over GameCube?
Gamers holding out for Nintendo to reverse its stance on the HD front may be in for a disappointment. Revolution will not have the RAM capacity to store and display an abundant source of high-definition textures. Third parties have revealed to us that the console will top out with 128MBs of RAM, and possibly even less. One studio would not give us an exact figure, but did say, "The same as GameCube plus an extra 64MB of main RAM." That number is by comparison nearly triple the amount of memory in GameCube. However, it is a far cry from the 512MBs present in Xbox 360.
One studio we spoke to hinted at the possibility of accessing further Revolution RAM, but its comments were cryptic. "There is more RAM that you can use, but Nintendo is using that for general memory, like game saves and all sorts of other things. You could use it, but you can't rely on it." This comment seems to suggest that developers might be able to tap into Revolution's 512MBs of on-board Flash memory, but to our knowledge such a solution would be too slow to utilize in games.
Still, the studios we spoke with are still very intrigued by Revolution and are not ruling out the possibility of additional graphic horsepower. No developer that chatted with us had, or was willing to share, details on the console's GPU, Hollywood. One studio said: "As soon as we find out what it can do then we'll know if Revolution will just be like an Xbox or something a little more."
Asked if it was developing for Revolution, one major third party source said that it was well past the experimental stage and was evaluating what types of games might work on the platform. "We are looking at it quite differently. It's like another current generation platform for us. But it's such a nice controller that it opens up a lot of possibilities. It's very different and it's very precise."
Finally, quizzed about publishers' internal reaction to the device, a source responded: "People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier."
Nintendo has consistently downplayed the role of horsepower with Revolution, often saying that graphics have reached a "saturation point" in today's games. Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
The Big N will reveal much more about Revolution beginning early next year, according to company executives, and will show first games at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles. Stay tuned for more
Dat xbox 360 is toch ook nauwelijks sterker dan de Xbox? Wat is je puntquote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
yaaay \o/ ('souped up Xbox' betekend hopelijk beter dan een Xbox)quote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
quote:Nintendo will very likely reveal the official Revolution launch date to the public at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles, but developers have already been given a decidedly narrowed time frame. According to studios we spoke with under the condition of anonymity, Nintendo has told them that Revolution will debut in America "during the week of Thanksgiving 2006."
Tja, ik lig er niet wakker van, maar of dit aanslaat bij het grote publiek?quote:Revolution Tech Details Emerge
Devs give us the scoop on performance power and RAM capacity. Exclusive information revealed.
by Matt Casamassina
December 5, 2005 - Nintendo has during recent months remained publicly quiet on its next-generation console, codenamed Revolution, but even so the company has taken behind-the-scenes steps to prepare development studios for the platform. We spoke with multiple software houses either creating software for or experimenting with the machine in its still incomplete stage and have been able to compile some new technical details.
Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
That stated, many third parties have been partially briefed by Nintendo representatives about the Revolution hardware, its overall horsepower, and the Big N's plan for the console. Based on the information studios have relayed to us, Revolution is truly poised to cater to an altogether different game market than either Microsoft or Sony with their Xbox 360 and PlayStation 3 consoles respectively. Nintendo's machine will simply not deliver the same graphic horsepower as its competitors. Revolution is all about the controller and what it can do for gameplay experiences.
When Revolution was initially unveiled, a Nintendo executive said it would be "two-to-three times more powerful than GameCube." The company never commented on Revolution's horsepower again and we were later told that the initial statement was incorrect. However, according to development houses, that description accurately sums up Revolution's power.
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nintendo has said all along that sheer horsepower has not been a priority with Revolution. Rather, the company hopes to make the console small, quiet and affordable. It is very likely for this reason that the Big N chose not to make Revolution compatible with the emerging 720p, 1080i and 1080p high-definition video resolutions, which are focuses for competing consoles.
Gamers holding out for Nintendo to reverse its stance on the HD front may be in for a disappointment. Revolution will not have the RAM capacity to store and display an abundant source of high-definition textures. Third parties have revealed to us that the console will top out with 128MBs of RAM, and possibly even less. One studio would not give us an exact figure, but did say, "The same as GameCube plus an extra 64MB of main RAM." That number is by comparison nearly triple the amount of memory in GameCube. However, it is a far cry from the 512MBs present in Xbox 360.
One studio we spoke to hinted at the possibility of accessing further Revolution RAM, but its comments were cryptic. "There is more RAM that you can use, but Nintendo is using that for general memory, like game saves and all sorts of other things. You could use it, but you can't rely on it." This comment seems to suggest that developers might be able to tap into Revolution's 512MBs of on-board Flash memory, but to our knowledge such a solution would be too slow to utilize in games.
Still, the studios we spoke with are still very intrigued by Revolution and are not ruling out the possibility of additional graphic horsepower. No developer that chatted with us had, or was willing to share, details on the console's GPU, Hollywood. One studio said: "As soon as we find out what it can do then we'll know if Revolution will just be like an Xbox or something a little more."
Asked if it was developing for Revolution, one major third party source said that it was well past the experimental stage and was evaluating what types of games might work on the platform. "We are looking at it quite differently. It's like another current generation platform for us. But it's such a nice controller that it opens up a lot of possibilities. It's very different and it's very precise."
Finally, quizzed about publishers' internal reaction to the device, a source responded: "People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier."
Nintendo has consistently downplayed the role of horsepower with Revolution, often saying that graphics have reached a "saturation point" in today's games. Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
The Big N will reveal much more about Revolution beginning early next year, according to company executives, and will show first games at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles. Stay tuned for more.
Het artikel is dus helaas niks nieuws.quote:Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
Iets beter dan de Xbox. Net zo krachtig als de Xbox 360 dus?quote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
Okay he's lost itquote:Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
Dat is wat Nintendo van plan is maar of dat net zo goed werkt op een home console als op een handheld dat is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo moet dus echt zorgen dat de gameplay iets extra's biedt. En dan niet Eyetoy extra, maar DS extra. Er moeten leuke, simpele games komen die voor iedereen geschikt zijn, Nintendo's plan moet dus lukken, anders kunnen ze het vergeten met de Revolution.
Dat ben ik totaal niet met je eens. Als Nintendo casuals wil aantrekken hebben ze wel titels van de fifa kwaliteit nodig anders raken casuals de console al helemaal niet aan en we weten allemaal dat dat een nog groter gebrek aan third party titels tot gevolg zal hebben.quote:Verder vind ik dat ze wat extra mogen gaan letten op kwaliteitscontrole. Als je ziet wat King Kong en NFS:MW op de DS doen is dat simpelweg schandalig... Nintendo moet dan gewoon 'nee' zeggen tegen deze games. Dan maar minder 3rd party.
Dat denk ik ook, prijs gaat wel een rol spelen en als de revolution door de prijs veel verkocht zal worden dan zullen third partys zich ook voor de rev in gaan zetten.quote:Overigens, kijkend naar het succes van de DS, ik heb er wel vertrouwen inDe DS werd ook uitgelachen. De PSP was vele malen beter maar ondertussen is de DS wereldleider. Steeds meer developers gaan voor de DS werken en zelfs grote developers als Square doen meer met de DS dan met de PSP. Het prijsverschil helpt ook mee natuurlijk, dus zo MOETEN launchen onder de 200 dollar, net als altijd. No way dat de PS3 en 360 tegen die tijd evenveel kosten namelijk.
Juist, er moet snel informatie gegeven gaan worden en Nintendo moet ook de publiciteit opzoeken. Want ik denk nu dat als je de gemiddelde casual vraagt wat de revolution is hij je aankijkt of hij een spook ziet.quote:Ik geloof er nog steeds in, maar Nintendo moet nu EN opschieten met informatie, EN zorgen dat ze een goede launch line-up hebben EN zorgen dat ze een betere spreiding qua games hebben dan met de Cube.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:37 schreef King_of_cubes het volgende:
Dat ben ik totaal niet met je eens. Als Nintendo casuals wil aantrekken hebben ze wel titels van de fifa kwaliteit nodig anders raken casuals de console al helemaal niet aan en we weten allemaal dat dat een nog groter gebrek aan third party titels tot gevolg zal hebben.
Ik vind dat spel er top uitziet! Dat is toch dat zombie spel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kwaliteitscontrole!
Tuurlijk heb je grote namen nodig, maar niet op deze manier.
Lijkt mij King Kong en met een 3 gemiddeld lijkt me dat niet eenquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:43 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik vind dat spel er top uitziet! Dat is toch dat zombie spel?
Third party games![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Lijkt mij King Kong en met een 3 gemiddeld lijkt me dat niet eenspel
Het ligt zo aan de developer weet je... Castlevania bijv, bijna geen gebruik van touchscreen, maar wat ze doen is leuk (ondanks dat ik de game dus ruk vond). Ze moeten het ook niet forceren. Liever geen gebruik, dan geforceerd gebruik zeg ik altijd maarquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:04 schreef Tain het volgende:
Je weet maar nooit met Nintendo fans
Maar ik ben er eigenlijk wel bang voor dat de meeste multiplatform/third party titels te geforceerd de nieuwe besturingsmogelijkheden gaan gebruiken wat je ook met DS titels ziet.
Ik denk dat ontwikkelen voor de Revolution controller makkelijker is voor de DS. Als je kijkt naar de DS en naar de Rev controller, zijn er grote verschillen, en dan zie je eigelijk ook dat de DS niet echt makkelijker is, maar juist moeilijker.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:04 schreef Tain het volgende:
Je weet maar nooit met Nintendo fans
Maar ik ben er eigenlijk wel bang voor dat de meeste multiplatform/third party titels te geforceerd de nieuwe besturingsmogelijkheden gaan gebruiken wat je ook met DS titels ziet.
Niets makkelijker dan een touchscreen. Zie Nintendogs, een hond aaien is ook daadwerkelijk een hond aaien.quote:Ingewikkeld layout, als een non-gamer naar dat ding kijkt is het niet echt makkelijk met die touchscreen
Inderdaad, dat is ook vervelend, niet alleen bij Castlevania, maar bij meer gamesquote:Schakelen tussen interfaces, in Castlevania op de DS zit je lekker bezig met die knoppen, opeens moet je wat doen op de touchscreen, dan moet je dus overschakelen van de knoppen naar de touchscreen, stylus pakken enzo, lastig, alweer a-relaxed.
Ik heb me net laten vertellen dat de PS2 veel meer waar voor je geld is dan zo'n fokking dure 360quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:18 schreef King_of_cubes het volgende:
Iets krachtiger dan de Xbox... Niet echt waar de meeste graphicshoeren casuals voor zullen gaan.
Je vergeet dat er ook nog een Omhoog/Omlaag functie ingebouwd moet worden en ook snelheid waarmee de beweging wordt gemaakt invloed kan hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:57 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik heb me net laten vertellen dat de PS2 veel meer waar voor je geld is dan zo'n fokking dure 360Dus valt wel mee
Overigens werkt de X/Y van de RevCon gewoon als een analoge stick, met naar voren = een knop en naar achteren ook. Zo lastig lijkt me het niet.
De echt innovatieve developers (Nintendo zelf iig) zullen ook wat doen met kantelen enzo
Oja?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Je vergeet dat er ook nog een Omhoog/Omlaag functie ingebouwd moet worden en ook snelheid waarmee de beweging wordt gemaakt invloed kan hebben
Alsof developers niet goed in wiskunde zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:45 schreef Tain het volgende:
Het ontwikkelen lijkt me voor de revo juist moeilijker te worden dan voor de DS. Je kan immers met een revo controller, mits je de sensoren gebruikt, veel meer kanten op (letterlijk en figuurlijk). ipv een simpele x,y as heb je nu een x,y,z as. Voor de DS hoef je in principe alleen maar de x,y coordinaten te weten van de plek waar het scherm geraakt wordt.
Op je tv scherm worden over het algemeen gewoon 3D beelden getoond en in een FPS kan je dus die 3e as gebruiken voor bijv. springen of kruipen of er een knop aan op offeren. Voor andere titels zijn nog wel meer mogelijkheden te bedenk waar je een Z as gebruikt en waar snelheid ook vrij veel invloed zou moeten hebben, denk hier bij aan spellen waarbij je moet vissen, honkballen, zwaardvechten enzo. Als snelheid en/of hoogte 0 invloed bij dit soort spellen zou hebben dan is het leuk voor 10 minuten, maar daarna zo repetief als wat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Oja?
Zie de TV als een plat beeld. X/Y wordt in FPSs, net als deze generatie, gedaan met een pookje. Dit pookje vervang je nu door bewegingen met je wand. Dan heb je nog 2 knoppen, bijv. A en B, waarbij de een staat voor zoomen en de ander voor uitzoomen. Dit doe je met naar voren/terug halen.
Was het ieder geval maar zo simpel zoals je het nu opschrijftquote:Dan script je er nog in van 'hoe meer naar boven/onder/links/rechts je hem richt, hoe harder hij draait', en voila. Porten zou dus niet per se een probleem hoeven zijn. Zeker niet als bijvoorbeeld UE3 scalable zou zijn en op de Rev zou komen.
Een paar weken nodig hebben om een spel aan te passen aan een nieuwe controller zegt vrij weinig eigenlijk als je niet weet met hoeveel man ze dat gedaan hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Alsof developers niet goed in wiskunde zijn.
Retro Studios had trouwens maar een paar weken nodig om een Metroid Prime 2 demo aan te passen aan de Revolution controller, terwijl ze (denk ik) nooit eerder hadden gewerkt aan zo'n controller met sensoren. Aan de andere kant heeft Retro Studios veel talent.
Free Radical!! Dat zou fantastisch zijnquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Jeux-france en Meristation hadden dus wel gelijk.
Klik.
Serieus? Kut man! Dan koop ik geen Revo hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef Antonieau het volgende:
Microsoft en Sony ownen Nintendo toch wel.
k doei.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:09 schreef Antonieau het volgende:
en ja jorryt, iedereen doet wat ik zeg
Heb je Gear of War niet gezien ofzo moron?quote:Dat xbox 360 is toch ook nauwelijks sterker dan de Xbox? Wat is je punt
DS kwam eerder uit en de console markt is niet hetzelfde als de handheldmarkt die gedomineerd wordt door kindjes die Nintendogs willen spelen.quote:De DS werd ook uitgelachen. De PSP was vele malen beter maar ondertussen is de DS wereldleider.
Die lage prijs heeft de Game Cube ook niet geholpen anders...quote:Het prijsverschil helpt ook mee natuurlijk, dus zo MOETEN launchen onder de 200 dollar, net als altijd. No way dat de PS3 en 360 tegen die tijd evenveel kosten namelijk.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef Notorious het volgende:
[..]
Heb je Gear of War niet gezien ofzo moron?
[..]
DS kwam eerder uit en de console markt is niet hetzelfde als de handheldmarkt die gedomineerd wordt door kindjes die Nintendogs willen spelen.
[..]
Die lage prijs heeft de Game Cube ook niet geholpen anders...
Wie gaat nog een Game Cube Turbo kopen als je dan inmiddels al second generation XBOX 360 games ziet. De games die je nu ziet gebruiken niet eens alle cores.
Ja negeer de waarheid maar N-tard.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Och jezus daar hebben we de grootste gamesnerd van fok weer
[afbeelding]
negeren die hap
Je lijkt Pacman wel man, je blijft maar happenquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef Notorious het volgende:
[..]
Heb je Gear of War niet gezien ofzo moron?
[..]
DS kwam eerder uit en de console markt is niet hetzelfde als de handheldmarkt die gedomineerd wordt door kindjes die Nintendogs willen spelen.
[..]
Die lage prijs heeft de Game Cube ook niet geholpen anders...
Wie gaat nog een Game Cube Turbo kopen als je dan inmiddels al second generation XBOX 360 games ziet. De games die je nu ziet gebruiken niet eens alle cores.
De Revolution wordt toch juist een Xbox 1.5?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:49 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach ja hij mag best blij zijn met zijn xbox 1.5, als hij er ons maar niet mee lastig valt
quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef Antonieau het volgende:
Microsoft en Sony ownen Nintendo toch wel.
wat is daarmee dan?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef Notorious het volgende:
Heb je Gear of War niet gezien ofzo moron?
Eerst verdedig je de PSP en vervolgens komt het erop neer dat het toch niet uit maakt.quote:DS kwam eerder uit en de console markt is niet hetzelfde als de handheldmarkt die gedomineerd wordt door kindjes die Nintendogs willen spelen.
Hoe bedoel je? Aardig wat mensen kopen laatste tijd een Cube (in mijn omgeving), want 'hij is maar 100 euro'.quote:Die lage prijs heeft de Game Cube ook niet geholpen anders...
Gameplay, de Nintendo games. Als ik toffe visuals wil ga ik wel een film kijken. Toegegeven - graphics zijn belangrijk, maar het zal deze keer niet een ENORM verschil worden, net als met de laatste generatie.quote:Wie gaat nog een Game Cube Turbo kopen als je dan inmiddels al second generation XBOX 360 games ziet. De games die je nu ziet gebruiken niet eens alle cores.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nintendo d00med!!!111
Zou zeker mooi zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:24 schreef Steeven het volgende:
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=74762
Specs vanavond Amerikaanse tijd?
Damage Control man, nu denkt men dat het een opgevoerde Xbox wordtquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Oh nee he toch geen specs
Krijg je dat vergelijk gezeik weer net als bij de 360 en de ps3....
Geen specsquote:Whoa baby. I should put an end to some speculation before it runs out of control.
Tonight's article will be a continuation of last night's. Satoru Iwata has not personally delivered us the full spec breakdown. Nintendo doesn't want to talk specs and I don't think anything we do will really change that.
That said, devs do have official documentation and it has been directly quoted to me over the phone.
Tonight, we'll talk a bit more about CPU / GPU power. We'll also have a clarification on RAM. (And before you go thinking that we messed up and it has 512MBs, think again -- it's the other way.) And we'll reveal the real DVD capacity. That 12GB stuff was completely bogus.
Devs also speculate on a price point.
Can someone do me a favor and pass this along to the guys at the GA Forum before they toss me into the bonfire.
Thanks.
Matt
quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:20 schreef Ruzbeh het volgende:
Steeven, wat zit je nou te hypen.
Dat hoor ik te doen.
Ik miste je al.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:20 schreef Ruzbeh het volgende:
Steeven, wat zit je nou te hypen.
Dat hoor ik te doen.
En wtf ben jij dan?quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:31 schreef Kill_em_all het volgende:
is Notorious eigelijk dezelfde idioot als op inside-gamer?
Neemt niet weg dat het de slechtsverkopende Nintendo console ooit is. En 3e staat wereldwijd.quote:Hoe bedoel je? Aardig wat mensen kopen laatste tijd een Cube (in mijn omgeving), want 'hij is maar 100 euro'.
Jij hebt geen recht van spreken in dit topic omdat je een irritant mannetje bent zonder een objectief verhaal die hier alleen maar komt bashenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:00 schreef Notorious het volgende:
[..]
En wtf ben jij dan?
[..]
Neemt niet weg dat het de slechtsverkopende Nintendo console ooit is. En 3e staat wereldwijd.
Blaat...quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:09 schreef Notorious het volgende:
Als Matt van IGN de rest van Game Cube Turbo bekend maakt gaan jullie allemaal huilend slapen vanacht.
notorious, blijf jij maar lekker wegquote:
quote:
Mensen op andere game sites dachten dat ik in een N-tard was veranderd terwijl het gewoon Roy van Fok was die mijn reputatie kwam beschadigen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
notorious, blijf jij maar lekker weg
Je verdient die naam nog geen eens, hij lijkt teveel op die vanRoy
quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:16 schreef Notorious het volgende:
[..]
Mensen op andere game sites dachten dat ik in een N-tard was veranderd terwijl het gewoon Roy van Fok was die mijn reputatie kwam beschadigen.![]()
En de rest die zitten te flamen ook. Mochten er nog een paar nodig vinden om door te gaan geef ik een goede reden om een eigen gamesforum te beginnen en daar te blijven.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:21 schreef MMaRsu het volgende:
Notorious opkrassen uit de Nintendo topics svp.
http://revolution.ign.com/articles/673/673799p1.htmlquote:December 6, 2005 - Just yesterday IGN Revolution launched with technical details on Nintendo's next-generation console, codenamed Revolution. And today more development sources have come forward with both clarification and even more tech specs. The latest news begins to paint a clearer picture of Nintendo's aim with its next platform.
We cannot stress this enough: Revolution is not being positioned as a competitor to either Xbox 360 or PlayStation 3. Nintendo has instead chosen to design a console that will be very affordable for consumers. For that very reason, say developers in the know, the Big N has opted out of filling the system with a massive supply of expensive RAM.
In yesterday's article, we wrote that Revolution would include 128MBs of RAM, or possibly less. Developers have clarified the makeup based on officially released Nintendo documentation. Revolution will build on GameCube's configuration of 24MBs 1T-SRAM and 16MBs D-RAM (40MBs) by adding an addition 64MBs of 1T-SRAM. The result is a supply of memory in Revolution that totals 104MBs. That number does not consider either the 512MBs of allegedly accessible (but hardly ideal) Flash RAM or the Hollywood GPU's on-board memory, said to be 3MBs by sources.
Revolution's Broadway CPU, developed by IBM, is an extension of the Gekko CPU in GameCube, according to official Nintendo documentation passed to us by software houses. The Hollywood GPU, meanwhile, is believed to be an extension of the Flipper GPU in GameCube. Since developers have not gone hands-on with the GPU, they can only go on Nintendo documentation, which is limited.
Exact clock rates were not disclosed, but one development source we spoke to had this to say of the Revolution CPU and GPU: "Basically, take a GameCube, double the clock rate of the CPU and GPU and you're done."
We presented that description to another informed studio, which clarified that the clock rates may even fall short of doubling those on GameCube.
"The CPU is the same as Gekko with one and a half to two times the performance and improved caching," said a source. "Our guys experimented with it and think they'll be able to get about twice the performance as GameCube."
"It's a gamble for the Big N," said another source. "It's not about horsepower for them -- it's about innovation and gameplay."
We've also been able to unearth firm details on the storage capacity for Revolution discs. Recent rumors suggesting that the discs can hold 12GBs of data are false. In fact, Revolution discs can store 4.7GBs of data on a single layer or 8.5GBs when double-layered on a single-side. This is a massive jump from the 1.5GB capacity of GameCube discs and more than enough storage capacity for any non-high-definition game.
Readers discouraged by Revolution's seeming lack of horsepower when compared to Xbox 360 and PlayStation 3 should remember that Nintendo is not interested in competing in the high-definition gaming arena, and as a standard-definition console, Revolution is more than capable. Capcom's Resident Evil 4 remains one of the most gorgeous games this generation and it ran on GameCube, a console at least half as powerful according to developer reports.
Software houses we spoke with also waxed on the immediate advantage to Nintendo's approach with Revolution, which is, of course, system price. Every developer was in agreement that Revolution should launch with a price tag of $149 or lower. Some speculated that based on the tech, a $99 price point would not be out of the question.
Stay tuned for more as it develops.
Niet zo gek, want ze zullen de chips wel gedieshrinkt hebben naar 90nm. Dat betekent dus dat ze enorm veel chips uit een wafer kunnen halen en dat de productiekosten ongekend laag zijn. Ws. kost het ding ze 100 dollar om te maken bij launch, if that.quote:Er wordt ook verwacht dat de Revo niet duurdere zal worden dan $149.
quote:Op woensdag 7 december 2005 02:39 schreef PandorasBox het volgende:
Ja.
[..]
...
Er wordt ook verwacht dat de Revo niet duurdere zal worden dan $149.
..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Ik koop hemquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:20 schreef Notorious het volgende:
Die lage prijs heeft de Game Cube ook niet geholpen anders...
Wie gaat nog een Game Cube Turbo kopen als je dan inmiddels al second generation XBOX 360 games ziet. De games die je nu ziet gebruiken niet eens alle cores.
Leuk dat je op m'n argumenten in gaat en deze probeerd te ontkrachtenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:07 schreef Notorious het volgende:
Het is de waarheid wat ik zeg N-tard.
Mooie show voor Nintendo om weer wat te vertellen over Rev.quote:From March 20-24, 2006, the Game Developers Conference will return to San Jose. The event will focus on What’s Next as next-gen game development will revolutionize every aspect of the gaming industry.
Het zijn ook altijd de xbox fanboys die specs belangrijk vinden. Zolang de games er aardig uitzien en ik veel plezier heb tijdens het gamen zal het mij een worst zijnquote:Op woensdag 7 december 2005 08:33 schreef knater het volgende:
Ik snap al die commotie over specs niet, ik keek vroeger ook niet naar m'n NES of SNES specs, nu doen vele niet anders.
Ich habe es nicht gesehen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:00 schreef nikky het volgende:
En geen gezeik met " ik heb het niet gezien" Ain't buying it.
Idd current gen games zien er prima uit IMO, en als je ook overal leest dat met RE4 op de cube het "best uitziende spel van deze generatie" vind, denk ik: dat x2 is een toppertjequote:Op woensdag 7 december 2005 08:39 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd de xbox fanboys die specs belangrijk vinden. Zolang de games er aardig uitzien en ik veel plezier heb tijdens het gamen zal het mij een worst zijn
Kwam je in die tijd al op discussiefora?quote:Op woensdag 7 december 2005 08:33 schreef knater het volgende:
Ik snap al die commotie over specs niet, ik keek vroeger ook niet naar m'n NES of SNES specs, nu doen vele niet anders.
Heeft iemand hier misschen een bron van?quote:And I think we're gonna be in for a hell of a shock at E3(look at how much more space they are renting out for E3)
Nope, alleen wel dat Nintendo de uitnodigingen al verstuurd heeftquote:Op woensdag 7 december 2005 09:18 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heeft iemand hier misschen een bron van?
Coolquote:Op woensdag 7 december 2005 11:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik (gamenitwit voor de rest) heb gisteren toevallig een promofilmje over de revolution gezien. Ik vond het er echt leuk uitzien. Ik zie mezelf al helemaal zwaardvechtend of tennissend op de bank zitten!
(en ze vonden mijn donkey-konga-bongo's al lachwekkend)
Nitwit in die zin dat ik dus wel heel af en toe met de gamecube van mijn man aan het klooien ben. Daar blijft het dan ook bij, een beetje bongoën enzo.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
CoolDit zijn de meningen die we willen horen. De 'gewone' user in GAM heeft zn mening al gegeven, maar als nitwits (zoals je het zelf zegt
) ook positief is over de controller is het toch alleen maar goed?
Precies.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:39 schreef philipnorth het volgende:
Tsja, totdat er officiele specs zijn heb ik zoiets van: we zien het wel.
En verder heb ik zoiets van: als de games tof zijn en qua graphics op minimaal cube niveau zijn, is het toch prima?
Who cares (op Notorious na)?quote:Op woensdag 7 december 2005 11:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Dus de Revolution gebruikt 8.5GB discs maximaal. Terwijl de Xbox 360 discs maximaal 7GB kunnen gebruiken.
Daar zal Notorious hardstikke blij mee zijn...
Inderdaad. Ik vind het trouwens best merkwaardig dat de Xbox 360 zo weinig ruimte heeft op die schijfjes, vooral juist omdat je extra ruimte nodig hebt. Dat wordt later een HD-DVD ding of Blu-ray later, anders krijgen ontwikkelaars het moeilijk zoals op de Gamecube (geen catastrophe, maar het belooft niks goeds).quote:Op woensdag 7 december 2005 11:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Who cares (op Notorious na)?
Het gaat niet om de grootte van de disk, het gaat erom wat je er op zet
DVD-9: single sided, double layer, 8.5 GB (7.92 GiB)quote:Op woensdag 7 december 2005 11:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Dus de Revolution gebruikt 8.5GB discs maximaal. Terwijl de Xbox 360 discs maximaal 7GB kunnen gebruiken.
Daar zal Notorious hardstikke blij mee zijn...
Zoiets als de N64 Bulky drivequote:Op woensdag 7 december 2005 11:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het trouwens best merkwaardig dat de Xbox 360 zo weinig ruimte heeft op die schijfjes, vooral juist omdat je extra ruimte nodig hebt. Dat wordt later een HD-DVD ding of Blu-ray later, anders krijgen ontwikkelaars het moeilijk zoals op de Gamecube (geen catastrophe, maar het belooft niks goeds).
Ik heb laatst Mario Power Tennis voor de GBA gekocht. Verder helemaal geen fantastische graphics, maar de gameplay is oh-so sweeeet. Echt fantastische intuïtieve controls en daarom dus een geweldige game. Dáár gaat het mij om. Ik vind de huidige generatie spellen al goede graphics leveren. Nóg betere graphics interesseren me dus niet echt meer.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Op zich is het maar weinig natuurlijk, maar net als knater heb ik nooit naar specs gekeken. Als je er lekker mee kan gamen is het prima.
Het heette niet voor niets Bulky, er zou meer op passen dacht ik. Of was het ook meteen een geheugenuitbreiding van 4Mbquote:Op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat was volgens mij voor internet enzo niet voor meer capaciteit.
Dat vind ik dan weer net een slecht voorbeeldquote:Op woensdag 7 december 2005 11:44 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb laatst Mario Power Tennis voor de GBA gekocht. Verder helemaal geen fantastische graphics, maar de gameplay is oh-so sweeeet. Echt fantastische intuïtieve controls en daarom dus een geweldige game. Dáár gaat het mij om. Ik vind de huidige generatie spellen al goede graphics leveren. Nóg betere graphics interesseren me dus niet echt meer.
Gameplay > Graphics
Ik had Majora's Mask gekocht en kwam thuis.... en toen werkte het spel niet en moest ik die 4MB geheugenuitbreiding ook nog eens kopen...quote:Op woensdag 7 december 2005 11:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het heette niet voor niets Bulky, er zou meer op passen dacht ik. Of was het ook meteen een geheugenuitbreiding van 4Mb? In ieder geval, het was crap
Alleen N-fans zeggen datquote:
Ik moet het denk ik even in de juiste context plaatsen... Ik speel nog heel veel de allereerste tennisgame op de Gameboy (uit 1989, met Mario als scheidsrechter) en dat spel vind ik nog steeds helemaal geweldig. Mario Power Tennis is een vervolg op dat spel, met verbeterde gameplay (zonder de power shots).quote:Op woensdag 7 december 2005 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer net een slecht voorbeeldIk vind die game dus helemaal niet zo leuk
Maar ik snap wel wat je bedoelt en ik ben het er ook helemaal mee eens
![]()
En dat is het idee achter de Rev controller!quote:Op woensdag 7 december 2005 11:14 schreef _Arual_ het volgende:
Maar het zag er gewoon enorm aanstekelijk uit, in dat filmpje! En de besturing leek me ook erg logisch. Heb je in het spel een vliegenmepper in je handen? dan mep je met die "afstandsbediening" alsof het een vliegenmepper is. In het spel aan het tenissen? dan gebruik je het als racket. Dat spreekt mij meer aan dan het uit je hoofd leren van de functies van tienduizenden knopjes op een controller.
Jij bent ook alleen maar in de Nintendo topics als je iets negatiefs kan melden he?quote:Op woensdag 7 december 2005 11:36 schreef Tain het volgende:
[..]
DVD-9: single sided, double layer, 8.5 GB (7.92 GiB)
Een DVD is gewoon een DVD, dus de revo en de 360 zullen gewoon evenveel data op een dvd hebben staan
Nee, de Xbox 360 heeft 7GB vanwege security gedoe enzo. Shogmaster van GAF heeft me daar op gecorrigeerd want ik dacht zelf ook dat het gewoon 8.5GB was. Revolution heeft gewoon meer data.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:36 schreef Tain het volgende:
[..]
DVD-9: single sided, double layer, 8.5 GB (7.92 GiB)
Een DVD is gewoon een DVD, dus de revo en de 360 zullen gewoon evenveel data op een dvd hebben staan
Het grootste nadeel is dat de immersie van games steeds minder wordt naarmate het gat tussen de Revolution en de rest van de markt op grafisch niveau groeit.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Precies.
Voordeel van de rev is:
- dat spellen veel sneller te maken zijn: hoe meer detail een machine aan kan, hoe meer er ontworpen moet worden. Hoe meer polygonen, hoe mooier, maar ook hoe arbeidsintensiever
- ontwikkelkosten lager zijn: zie voordeel 1
- oude nes/snes en n64 spellen weer te spelen zijn
En daar ik me prima vermaak met de Gamecube, zal deze me ook veel plezier geven.
Graphics verkopen een spel makkelijker misschien, maar prijs ook
En ik koop liever een spel waar ik lang plezier van heb dan een spel als Doom3, dat er prachtig uit ziet, maar een herspeelwaarde van 0,0 heeft.
Ja tis zo ontzettend negatief dat ik zeg dat een DVD-9 DVD-9 isquote:Op woensdag 7 december 2005 12:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij bent ook alleen maar in de Nintendo topics als je iets negatiefs kan melden he?![]()
Dat had ik gewoon gelezen, dat Tomasso in mijn post meteen weer wat negatiefs ziet kan ik ook niks aan doen.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat zeg ik nou net.De X360 schijven hebben minder ruimte dan de Revolution schijven. Het zijn niet standaard DVD-9s, ze zijn beide aangepast, waar de X360 helaas minder ruimte heeft.
Ik vraag me juist af hoe lang het duurt voordat die beveiliging gekraakt isquote:Op woensdag 7 december 2005 12:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat had ik gewoon gelezen, dat Tomasso in mijn post meteen weer wat negatiefs ziet kan ik ook niks aan doen.
Vraag me alleen af waar je ooit 1.5GB voor nodig hebt in een beveiliging maar ja
Tja, ik ga er even vanuit dat Big N hierna weer een graphical update aan hun nextgen na de rev gaat geven, ze kunnen uiteindelijk niet achterblijven. 3rd party support moet je hebben, nu zie ik dat voor de rev wel goed komen, maar hierna moeten ze toch met een beest van een machine komen om met de xbox 720 en ps4 ontwikkelaars te kunnen praten over portsquote:Op woensdag 7 december 2005 12:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het grootste nadeel is dat de immersie van games steeds minder wordt naarmate het gat tussen de Revolution en de rest van de markt op grafisch niveau groeit.
Voor de rev zie ik dat zeker niet goed komen met een verschil van minimaal factor 4 in grafische kracht met de restquote:Op woensdag 7 december 2005 12:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tja, ik ga er even vanuit dat Big N hierna weer een graphical update aan hun nextgen na de rev gaat geven, ze kunnen uiteindelijk niet achterblijven. 3rd party support moet je hebben, nu zie ik dat voor de rev wel goed komen, maar hierna moeten ze toch met een beest van een machine komen om met de xbox 720 en ps4 ontwikkelaars te kunnen praten over ports
Ja, inderdaad. Ofschoon de xbox 360 en ps3 daar in de loop van hun levensduur ook mee te maken gaan krijgen, maar de revolution begint met een achterstand. Immersie is mede (en op belangrijke wijze) afhankelijk van het doorbreken van zogenaamde schema's (interne representaties). Dat verklaart waarom we ons vroeger heel erg identificeerde met Link in Zelda, en nu iedereen onmiddelijk de tekortkomingen ziet, en geen immersion meer voelt. De grens moet elke keer weer verlegd worden om immersion te verkrijgen, zodra mensen eraan gewend zijn werkt het niet meer.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:07 schreef Retuobak het volgende:
Het grootste nadeel is dat de immersie van games steeds minder wordt naarmate het gat tussen de Revolution en de rest van de markt op grafisch niveau groeit.
We zullen zien. Ik zie iig echt hele coole dingen voor me met zo'n controller, als het een beetje te doen is en men de SDK vrij geeft, dan wil ik ook wel een poging wagen met iets low-budgetquote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Graphicshoeren. Ik word zo moe van die mensen die doen alsof graphics volkomen onbelangrijk zijn. Graphics en geluid hebben een enorme impact op de sfeer van een game en de immersie die een speler ervaart in de game. En laten dat nou net 2 vlakken zijn waar Nintendo zich niet de sterkste in toont.
Ho, stop. Gelul. Heb je uberhaupt weleens een Zelda game gespeeld? Meer sfeer in een game is er bijna niet. Verder is de sfeer in zowat elke Mario game perfect afgestemd op de gameplay.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Graphicshoeren. Ik word zo moe van die mensen die doen alsof graphics volkomen onbelangrijk zijn. Graphics en geluid hebben een enorme impact op de sfeer van een game en de immersie die een speler ervaart in de game. En laten dat nou net 2 vlakken zijn waar Nintendo zich niet de sterkste in toont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |