En dat groene ledje bij de X360 danquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik vind het niks, ik vind dergelijke LEDs voor hetzelfde volk dat doet aan casemodding. Van die mensen die van hun electronica halve discofeesten moeten maken.
'De review'?quote:Op zondag 4 december 2005 03:32 schreef alex4allofyou het volgende:
Vinden jullie t trouwens ook 'zorgwekkend' dat Nintendo z'n touch een beetje aan het kwijtraken is? Kijkende naar de review van Mario Soccer kan ik niet anders dan dat zo onderhand concluderen.
Ik hoop dat ze een andere software filosofie tentoonspreiden straks op de Revolution.
iddquote:Op zondag 4 december 2005 05:32 schreef MMaRsu het volgende:
Mario Soccer is niet door Nintendo gemaakt
quote:NIBRIS is working on a game called Raid Over the River, and theywant to bring their game to the DS and Revolution exclusively. This game will not be showing up on Xbox360 or PS3 because the developers have stated that “Nintendo is their life”. They hold a great amount of respect for Nintendo, and only want to see their game published on Nintendo systems.
While Raid Over the River doesn’t have a distributor yet, they are in talks with a few companies as of right now. This hasn’t stopped them from working on the game day and night. NIBRIS doesn’t even have a Revolution dev kit, so they have been doing all their work on a PC version.
Perhaps the saddest news is that NIBRIS got in touch with Nintendo of Europe about publishing the game, but NOE told them that the game “wasn’t in their target”. I hope that the tides will turn, and that this game will be picked up by Nintendo. We have heard how Nintendo is eager to work with any developers to bring their games to Revolution, but after hearing this news I am left wondering what the truth is.
You can check out some screenshots of the Raid Over the River below, and perhaps get a feel for what the game may look like if it ever makes it to the Revolution.
I am providing a couple links for everyone to check out. If you want to contact the developer and give them some encouragement or kind words, I am sure they would love to hear it. Also, if you would like to contact Nintendo of Europe and pleade NIBRIS’s case in hopes of their game getting published, I will provide you with the NOE contact page.
Check IGN voor de review. IGN staat ook nog eens bekend als een site die aardig hoge cijfers geeft, dan is een 7 gewoon crap dus.quote:Op zondag 4 december 2005 06:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
'De review'?Die komt maandag pas online
Eerst zeggen dat je kleine ontwikkelaars wil stimuleren om games te maken voor je console en dan weigeren omdat het niet bij je target past, zwak hoor Nintendo erg zwakquote:Op zondag 4 december 2005 14:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.game-rotr.net/screens.php
Ziet er saai uitArt is wel mooi...
Twilight Princessquote:Op zondag 4 december 2005 15:10 schreef alex4allofyou het volgende:
Wat zijn TTP trailers?
Ik vind dat schietspel er geweldig uitzien, kan me niet voorstellen dat Nintendo niet vereerd is.
Ja, Zelda is nog steeds niet aangetast door het kwaliteitsvirus. De reden dat Zelda nog steeds meest populair is is omdat ze nog geen misstap hebben gemaakt met die franchise (celshading is geen misstap in the sense of gameplay). Ergens ben ik een beetje zenuwachtig over de reviews van TTP, het is het laatste bouwwerk van Nintendo die nog niet gevallen is.quote:Op zondag 4 december 2005 15:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Twilight PrincessNintendo-touch all over the place.
En is het niet zo dat Nintendo die ene game niet zelf wil uitgeven? Dat kan ik begrijpen. Zou raar zijn als ze de game niet op Rev laten uitkomen :S
Zou zo vet zijn als dat erin zatquote:Reverse gyration spotted:
-The fishing man, pulls harder than expected
-Sword fighter 'stopped' in mid air
-the shooter, the gun has recoil
Je kent de powerball niet? Soort variatie daarop.quote:Op zondag 4 december 2005 16:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Reverse gyration is niet eens mogelijk man.Wie verzint zoiets, damn.
quote:Grote kans dat die force feedback erin zit. Uitvoering zou niet moeilijk zijn. Je stopt een vrijdraaiende gyrosoop in de controller die door input van het spel naar believen vastgezet kan worden. Gevolg is dat je ineens weerstand voelt. Zou leuk systeem zijn. Hoewel ik me afvraag hoeveel stroom het gaat kosten om zo's gyroscoop constant te laten draaien.
Wario Ware Touchedquote:Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wario Ware Touched heeft oook een vorm van feedback, dat past MAKKELIJK in de afstandsbedieing
Hoe denk je dat een kruisraket bestuurd wordt?quote:Op zondag 4 december 2005 16:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Reverse gyration is niet eens mogelijk man.Wie verzint zoiets, damn.
Volgens mij bedoel je iets anders, ik heb het dus over een kracht dat je in een richting stuurt, geen sensoren ofzo.quote:Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wario Ware Touched heeft oook een vorm van feedback, dat past MAKKELIJK in de afstandsbedieing
Blaat.quote:Op zondag 4 december 2005 16:08 schreef Ruzbeh het volgende:
De mechanisme zou dus nooit in de controller passen. Een powerball moet je trouwens zelf bewegen en draaien enzo.
En dat je ineens zomaar weerstand voelt of het je in een richting duwt klopt helemaal niks van, volgens mij is dat ook niet mogelijk anders bestond het al.
het is chagrijnig, niet chagerijnigquote:Op zondag 4 december 2005 20:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo ben je de laatste tijd zo chagerijnig?
Dat ben ik niet. Maar het begint wel vervelend te worden dat ik je posts altijd al enkele minuten van te voren op GAF kan lezen van andere members.quote:Op zondag 4 december 2005 20:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo ben je de laatste tijd zo chagerijnig?
Ik heb gewoon gelijk.quote:Op zondag 4 december 2005 20:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. Maar het begint wel vervelend te worden dat ik je posts altijd al enkele minuten van te voren op GAF kan lezen van andere members.
Daarnaast reageer je echt werkelijk op elk gerucht of nieuwtje, en zolang het niet op GAF is verschenen, bestempel je het direct als fake en kom je weer met een uit je duim gezuigt verhaaltje dat kant noch wal raakt m.i.
Er is gewoon geen fucking nieuws te vertellen over de Revolution, laat men dan iig nog geruchten posten en discussieren over de mogelijkheid
De dikke reet van de groenteboer ook.quote:
Ruzbeh.. je hebt jezelf weer eens overtroffen in nutteloze postsquote:Op zondag 4 december 2005 21:17 schreef Ruzbeh het volgende:
[knip]
Ik verdenk een Kabouter met een rode puntmuts!quote:
Was ik niet, nu logischerwijs wel nee gestemd.quote:Op zondag 4 december 2005 22:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik verdenk een Kabouter met een rode puntmuts!
Voor zover ik weet wel jaquote:Op zondag 4 december 2005 22:30 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Zeg heb jij me trouwens nog toegevoegd bij NWFC?
Dat einde zegt me niets. Die XY knoppen en het stukje 'Coming 2006'quote:
quote:Op zondag 4 december 2005 22:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Was ik niet, nu logischerwijs wel nee gestemd.
quote:Supposedly, this comes from some swedish magazine called Loading.
En Neerlandse Rev minisite:quote:I'm skeptical that this is a true pic, since Nintendo seems to be keeping Rev game details under wraps. But if true, that looks nice.
Nou nou, DAAR zou ik mee kunnen levenquote:Op maandag 5 december 2005 15:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
En Neerlandse Rev minisite:
http://ms.nintendo-europe.com/black/nlNL/
Dat vond ik juist erg mooiquote:Op maandag 5 december 2005 17:21 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat het nep is, is al bevestigd hoor, maar ik denk persoonlijk dat de Revolution zoiets zou kunnen. Ik zie niet iets waarvan ik denk dat het onmogelijk is. Dat water is trouwens best lelijk.
Nee zo wordt het niet op de Revoquote:Op maandag 5 december 2005 21:23 schreef Steeven het volgende:
Btw, dat WiFi gedoe, op de DS is het nogal beperkt tot nog toe, als dat ook zo is op de Rev dan weet ik nu al: geen MMO's.
Ja, en? We hebben het hier ook niet over planeet aardequote:Op maandag 5 december 2005 21:15 schreef moomoo het volgende:
het reflecteert te veel en er zijn te weinig kleine rimpels. het is te glad zeg maar alsof het veel dikker is dan water. het ziet er meer uit als vloeibaar metaal ofzo.
Wel honderden die het beter doenquote:Op maandag 5 december 2005 22:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, en? We hebben het hier ook niet over planeet aarde![]()
Ik vind het in vergelijk met andere games er super uitzien, die rimpelingen zien er gewoon mooi uit. Of ze realistisch zijn is een tweede, maar er bestaan tot nu toe geen spellen die water perfect visualiseren.
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.htmlquote:Revolution Tech Details Emerge
Devs give us the scoop on performance power and RAM capacity. Exclusive information revealed.
by Matt Casamassina
December 5, 2005 - Nintendo has during recent months remained publicly quiet on its next-generation console, codenamed Revolution, but even so the company has taken behind-the-scenes steps to prepare development studios for the platform. We spoke with multiple software houses either creating software for or experimenting with the machine in its still incomplete stage and have been able to compile some new technical details.
Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
That stated, many third parties have been partially briefed by Nintendo representatives about the Revolution hardware, its overall horsepower, and the Big N's plan for the console. Based on the information studios have relayed to us, Revolution is truly poised to cater to an altogether different game market than either Microsoft or Sony with their Xbox 360 and PlayStation 3 consoles respectively. Nintendo's machine will simply not deliver the same graphic horsepower as its competitors. Revolution is all about the controller and what it can do for gameplay experiences.
When Revolution was initially unveiled, a Nintendo executive said it would be "two-to-three times more powerful than GameCube." The company never commented on Revolution's horsepower again and we were later told that the initial statement was incorrect. However, according to development houses, that description accurately sums up Revolution's power.
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nintendo has said all along that sheer horsepower has not been a priority with Revolution. Rather, the company hopes to make the console small, quiet and affordable. It is very likely for this reason that the Big N chose not to make Revolution compatible with the emerging 720p, 1080i and 1080p high-definition video resolutions, which are focuses for competing consoles.
Metroid Prime 3 for Revolution as shown at E3 2005. A giant leap in graphics or a marginal improvement over GameCube?
Gamers holding out for Nintendo to reverse its stance on the HD front may be in for a disappointment. Revolution will not have the RAM capacity to store and display an abundant source of high-definition textures. Third parties have revealed to us that the console will top out with 128MBs of RAM, and possibly even less. One studio would not give us an exact figure, but did say, "The same as GameCube plus an extra 64MB of main RAM." That number is by comparison nearly triple the amount of memory in GameCube. However, it is a far cry from the 512MBs present in Xbox 360.
One studio we spoke to hinted at the possibility of accessing further Revolution RAM, but its comments were cryptic. "There is more RAM that you can use, but Nintendo is using that for general memory, like game saves and all sorts of other things. You could use it, but you can't rely on it." This comment seems to suggest that developers might be able to tap into Revolution's 512MBs of on-board Flash memory, but to our knowledge such a solution would be too slow to utilize in games.
Still, the studios we spoke with are still very intrigued by Revolution and are not ruling out the possibility of additional graphic horsepower. No developer that chatted with us had, or was willing to share, details on the console's GPU, Hollywood. One studio said: "As soon as we find out what it can do then we'll know if Revolution will just be like an Xbox or something a little more."
Asked if it was developing for Revolution, one major third party source said that it was well past the experimental stage and was evaluating what types of games might work on the platform. "We are looking at it quite differently. It's like another current generation platform for us. But it's such a nice controller that it opens up a lot of possibilities. It's very different and it's very precise."
Finally, quizzed about publishers' internal reaction to the device, a source responded: "People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier."
Nintendo has consistently downplayed the role of horsepower with Revolution, often saying that graphics have reached a "saturation point" in today's games. Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
The Big N will reveal much more about Revolution beginning early next year, according to company executives, and will show first games at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles. Stay tuned for more
Dat xbox 360 is toch ook nauwelijks sterker dan de Xbox? Wat is je puntquote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
yaaay \o/ ('souped up Xbox' betekend hopelijk beter dan een Xbox)quote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
quote:Nintendo will very likely reveal the official Revolution launch date to the public at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles, but developers have already been given a decidedly narrowed time frame. According to studios we spoke with under the condition of anonymity, Nintendo has told them that Revolution will debut in America "during the week of Thanksgiving 2006."
Tja, ik lig er niet wakker van, maar of dit aanslaat bij het grote publiek?quote:Revolution Tech Details Emerge
Devs give us the scoop on performance power and RAM capacity. Exclusive information revealed.
by Matt Casamassina
December 5, 2005 - Nintendo has during recent months remained publicly quiet on its next-generation console, codenamed Revolution, but even so the company has taken behind-the-scenes steps to prepare development studios for the platform. We spoke with multiple software houses either creating software for or experimenting with the machine in its still incomplete stage and have been able to compile some new technical details.
Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
That stated, many third parties have been partially briefed by Nintendo representatives about the Revolution hardware, its overall horsepower, and the Big N's plan for the console. Based on the information studios have relayed to us, Revolution is truly poised to cater to an altogether different game market than either Microsoft or Sony with their Xbox 360 and PlayStation 3 consoles respectively. Nintendo's machine will simply not deliver the same graphic horsepower as its competitors. Revolution is all about the controller and what it can do for gameplay experiences.
When Revolution was initially unveiled, a Nintendo executive said it would be "two-to-three times more powerful than GameCube." The company never commented on Revolution's horsepower again and we were later told that the initial statement was incorrect. However, according to development houses, that description accurately sums up Revolution's power.
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nintendo has said all along that sheer horsepower has not been a priority with Revolution. Rather, the company hopes to make the console small, quiet and affordable. It is very likely for this reason that the Big N chose not to make Revolution compatible with the emerging 720p, 1080i and 1080p high-definition video resolutions, which are focuses for competing consoles.
Gamers holding out for Nintendo to reverse its stance on the HD front may be in for a disappointment. Revolution will not have the RAM capacity to store and display an abundant source of high-definition textures. Third parties have revealed to us that the console will top out with 128MBs of RAM, and possibly even less. One studio would not give us an exact figure, but did say, "The same as GameCube plus an extra 64MB of main RAM." That number is by comparison nearly triple the amount of memory in GameCube. However, it is a far cry from the 512MBs present in Xbox 360.
One studio we spoke to hinted at the possibility of accessing further Revolution RAM, but its comments were cryptic. "There is more RAM that you can use, but Nintendo is using that for general memory, like game saves and all sorts of other things. You could use it, but you can't rely on it." This comment seems to suggest that developers might be able to tap into Revolution's 512MBs of on-board Flash memory, but to our knowledge such a solution would be too slow to utilize in games.
Still, the studios we spoke with are still very intrigued by Revolution and are not ruling out the possibility of additional graphic horsepower. No developer that chatted with us had, or was willing to share, details on the console's GPU, Hollywood. One studio said: "As soon as we find out what it can do then we'll know if Revolution will just be like an Xbox or something a little more."
Asked if it was developing for Revolution, one major third party source said that it was well past the experimental stage and was evaluating what types of games might work on the platform. "We are looking at it quite differently. It's like another current generation platform for us. But it's such a nice controller that it opens up a lot of possibilities. It's very different and it's very precise."
Finally, quizzed about publishers' internal reaction to the device, a source responded: "People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier."
Nintendo has consistently downplayed the role of horsepower with Revolution, often saying that graphics have reached a "saturation point" in today's games. Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
The Big N will reveal much more about Revolution beginning early next year, according to company executives, and will show first games at the Electronics Entertainment Expo 2006 next May in Los Angeles. Stay tuned for more.
Het artikel is dus helaas niks nieuws.quote:Readers are advised to make two notes before continuing with this article. The first is that developers are still working with incomplete Revolution hardware. Most studios are, in fact, developing on "GameCube-based kits," according to major software houses we spoke to, which have asked to remain anonymous. The second is that developers are still without final specifications for Revolution's ATI-developed graphics chip, codenamed Hollywood.
Iets beter dan de Xbox. Net zo krachtig als de Xbox 360 dus?quote:Op dinsdag 6 december 2005 05:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
http://revolution.ign.com/articles/673/673578p1.html
"To be honest, it's not much more powerful than an Xbox. It's like a souped up Xbox," a major third party source revealed to us. "But it's the controller that makes the difference and the controller is really nice."
Nauwlijks krachtiger dan de XBOX 1!
Game Cube Turbo for show!
Okay he's lost itquote:Nintendo bigwig Shigeru Miyamoto has suggested that players might not be able to tell the difference between the new Legend of Zelda: Twilight Princess and some high-definition games.
Dat is wat Nintendo van plan is maar of dat net zo goed werkt op een home console als op een handheld dat is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo moet dus echt zorgen dat de gameplay iets extra's biedt. En dan niet Eyetoy extra, maar DS extra. Er moeten leuke, simpele games komen die voor iedereen geschikt zijn, Nintendo's plan moet dus lukken, anders kunnen ze het vergeten met de Revolution.
Dat ben ik totaal niet met je eens. Als Nintendo casuals wil aantrekken hebben ze wel titels van de fifa kwaliteit nodig anders raken casuals de console al helemaal niet aan en we weten allemaal dat dat een nog groter gebrek aan third party titels tot gevolg zal hebben.quote:Verder vind ik dat ze wat extra mogen gaan letten op kwaliteitscontrole. Als je ziet wat King Kong en NFS:MW op de DS doen is dat simpelweg schandalig... Nintendo moet dan gewoon 'nee' zeggen tegen deze games. Dan maar minder 3rd party.
Dat denk ik ook, prijs gaat wel een rol spelen en als de revolution door de prijs veel verkocht zal worden dan zullen third partys zich ook voor de rev in gaan zetten.quote:Overigens, kijkend naar het succes van de DS, ik heb er wel vertrouwen inDe DS werd ook uitgelachen. De PSP was vele malen beter maar ondertussen is de DS wereldleider. Steeds meer developers gaan voor de DS werken en zelfs grote developers als Square doen meer met de DS dan met de PSP. Het prijsverschil helpt ook mee natuurlijk, dus zo MOETEN launchen onder de 200 dollar, net als altijd. No way dat de PS3 en 360 tegen die tijd evenveel kosten namelijk.
Juist, er moet snel informatie gegeven gaan worden en Nintendo moet ook de publiciteit opzoeken. Want ik denk nu dat als je de gemiddelde casual vraagt wat de revolution is hij je aankijkt of hij een spook ziet.quote:Ik geloof er nog steeds in, maar Nintendo moet nu EN opschieten met informatie, EN zorgen dat ze een goede launch line-up hebben EN zorgen dat ze een betere spreiding qua games hebben dan met de Cube.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:37 schreef King_of_cubes het volgende:
Dat ben ik totaal niet met je eens. Als Nintendo casuals wil aantrekken hebben ze wel titels van de fifa kwaliteit nodig anders raken casuals de console al helemaal niet aan en we weten allemaal dat dat een nog groter gebrek aan third party titels tot gevolg zal hebben.
Ik vind dat spel er top uitziet! Dat is toch dat zombie spel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kwaliteitscontrole!
Tuurlijk heb je grote namen nodig, maar niet op deze manier.
Lijkt mij King Kong en met een 3 gemiddeld lijkt me dat niet eenquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:43 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik vind dat spel er top uitziet! Dat is toch dat zombie spel?
Third party games![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Lijkt mij King Kong en met een 3 gemiddeld lijkt me dat niet eenspel
Het ligt zo aan de developer weet je... Castlevania bijv, bijna geen gebruik van touchscreen, maar wat ze doen is leuk (ondanks dat ik de game dus ruk vond). Ze moeten het ook niet forceren. Liever geen gebruik, dan geforceerd gebruik zeg ik altijd maarquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:04 schreef Tain het volgende:
Je weet maar nooit met Nintendo fans
Maar ik ben er eigenlijk wel bang voor dat de meeste multiplatform/third party titels te geforceerd de nieuwe besturingsmogelijkheden gaan gebruiken wat je ook met DS titels ziet.
Ik denk dat ontwikkelen voor de Revolution controller makkelijker is voor de DS. Als je kijkt naar de DS en naar de Rev controller, zijn er grote verschillen, en dan zie je eigelijk ook dat de DS niet echt makkelijker is, maar juist moeilijker.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:04 schreef Tain het volgende:
Je weet maar nooit met Nintendo fans
Maar ik ben er eigenlijk wel bang voor dat de meeste multiplatform/third party titels te geforceerd de nieuwe besturingsmogelijkheden gaan gebruiken wat je ook met DS titels ziet.
Niets makkelijker dan een touchscreen. Zie Nintendogs, een hond aaien is ook daadwerkelijk een hond aaien.quote:Ingewikkeld layout, als een non-gamer naar dat ding kijkt is het niet echt makkelijk met die touchscreen
Inderdaad, dat is ook vervelend, niet alleen bij Castlevania, maar bij meer gamesquote:Schakelen tussen interfaces, in Castlevania op de DS zit je lekker bezig met die knoppen, opeens moet je wat doen op de touchscreen, dan moet je dus overschakelen van de knoppen naar de touchscreen, stylus pakken enzo, lastig, alweer a-relaxed.
Ik heb me net laten vertellen dat de PS2 veel meer waar voor je geld is dan zo'n fokking dure 360quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:18 schreef King_of_cubes het volgende:
Iets krachtiger dan de Xbox... Niet echt waar de meeste graphicshoeren casuals voor zullen gaan.
Je vergeet dat er ook nog een Omhoog/Omlaag functie ingebouwd moet worden en ook snelheid waarmee de beweging wordt gemaakt invloed kan hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:57 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik heb me net laten vertellen dat de PS2 veel meer waar voor je geld is dan zo'n fokking dure 360Dus valt wel mee
Overigens werkt de X/Y van de RevCon gewoon als een analoge stick, met naar voren = een knop en naar achteren ook. Zo lastig lijkt me het niet.
De echt innovatieve developers (Nintendo zelf iig) zullen ook wat doen met kantelen enzo
Oja?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Je vergeet dat er ook nog een Omhoog/Omlaag functie ingebouwd moet worden en ook snelheid waarmee de beweging wordt gemaakt invloed kan hebben
Alsof developers niet goed in wiskunde zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:45 schreef Tain het volgende:
Het ontwikkelen lijkt me voor de revo juist moeilijker te worden dan voor de DS. Je kan immers met een revo controller, mits je de sensoren gebruikt, veel meer kanten op (letterlijk en figuurlijk). ipv een simpele x,y as heb je nu een x,y,z as. Voor de DS hoef je in principe alleen maar de x,y coordinaten te weten van de plek waar het scherm geraakt wordt.
Op je tv scherm worden over het algemeen gewoon 3D beelden getoond en in een FPS kan je dus die 3e as gebruiken voor bijv. springen of kruipen of er een knop aan op offeren. Voor andere titels zijn nog wel meer mogelijkheden te bedenk waar je een Z as gebruikt en waar snelheid ook vrij veel invloed zou moeten hebben, denk hier bij aan spellen waarbij je moet vissen, honkballen, zwaardvechten enzo. Als snelheid en/of hoogte 0 invloed bij dit soort spellen zou hebben dan is het leuk voor 10 minuten, maar daarna zo repetief als wat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:13 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Oja?
Zie de TV als een plat beeld. X/Y wordt in FPSs, net als deze generatie, gedaan met een pookje. Dit pookje vervang je nu door bewegingen met je wand. Dan heb je nog 2 knoppen, bijv. A en B, waarbij de een staat voor zoomen en de ander voor uitzoomen. Dit doe je met naar voren/terug halen.
Was het ieder geval maar zo simpel zoals je het nu opschrijftquote:Dan script je er nog in van 'hoe meer naar boven/onder/links/rechts je hem richt, hoe harder hij draait', en voila. Porten zou dus niet per se een probleem hoeven zijn. Zeker niet als bijvoorbeeld UE3 scalable zou zijn en op de Rev zou komen.
Een paar weken nodig hebben om een spel aan te passen aan een nieuwe controller zegt vrij weinig eigenlijk als je niet weet met hoeveel man ze dat gedaan hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Alsof developers niet goed in wiskunde zijn.
Retro Studios had trouwens maar een paar weken nodig om een Metroid Prime 2 demo aan te passen aan de Revolution controller, terwijl ze (denk ik) nooit eerder hadden gewerkt aan zo'n controller met sensoren. Aan de andere kant heeft Retro Studios veel talent.
Free Radical!! Dat zou fantastisch zijnquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Jeux-france en Meristation hadden dus wel gelijk.
Klik.
Serieus? Kut man! Dan koop ik geen Revo hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef Antonieau het volgende:
Microsoft en Sony ownen Nintendo toch wel.
k doei.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:09 schreef Antonieau het volgende:
en ja jorryt, iedereen doet wat ik zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |