Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
ja het pedaal kost nieuw zo'n 250 euro, is me te veel af, en ga hem dus zelf solderen, kost zo'n 35 euro aan spulletjes + een zaterdag middagquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:11 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat filmpje
Ik zie het schema alleen niet staan op die pagina
Ej als het gelukt is zou je dan misschien een lijst van spullen die je nodig hebt kunnen maken, en iets van een tutorial ? Het lijkt me wel vet om ook zelf zo'n ding te makenquote:Op zaterdag 26 november 2005 12:24 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja het pedaal kost nieuw zo'n 250 euro, is me te veel af, en ga hem dus zelf solderen, kost zo'n 35 euro aan spulletjes + een zaterdag middag
Die zijn er zeker weten. Kijk maar eens op Feedback.nl.quote:Yasper schreef* _Yapser_ wil ook een gitaar.
Maar ik ben linkshandig, schiet dus niet echt op.. zijn er (Betaalbare!) linkshandige elektrische gitaren?
Niks anders dan doen,doen doen en nog is doen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:47 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
iemand een goede tip om het overpakken van accoorden goed onder de knie te krijgen?
of is het toch een kwestie van oefenen oefenen oefenen?
Ja? Is dat niet irritant om met je rukha 'ongebruikte' hand ineens dingetjes aan te slaan enzo?quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:34 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist meldt zich in dit topic.
Trouwens, je hoeft niet per sé op een linkshandige gitaar te spelen als je linkshandig bent. Ik ben van mening dat je dat ook heel goed kan op een rechtshandige..
Of je koopt een strat of SG en keert de snaren om (en stelt de topkam/brug enz af). Met name op een SG gaat dat prima, alleen je knoppen zitten dan ergens anders, maar dat went!quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:05 schreef _Yapser_ het volgende:
[..]
Ja? Is dat niet irritant om met je rukha 'ongebruikte' hand ineens dingetjes aan te slaan enzo?
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef TeleluvR het volgende:
Eindelijk een echte gitaar in de OP!![]()
![]()
![]()
Ik hoop het... Ik stel maar al te graag een goede foto van mijn 52'er beschikbaar!quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]![]()
Zullen we het ooit voor elkaar krijgen om een Tele in de OP te zien, TeleluvR?![]()
Jimi Hendrix stylequote:Op zaterdag 26 november 2005 14:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of je koopt een strat of SG en keert de snaren om (en stelt de topkam/brug enz af). Met name op een SG gaat dat prima, alleen je knoppen zitten dan ergens anders, maar dat went!
Het verschilt idd per persoon. Sommige mensen hebben een heel natuurlijke drang om op een bepaalde manier te spelen. Valt goed te checken als ze luchtgitaar spelenquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:48 schreef BUG80 het volgende:
Ik ben het levende bewijs dat rechtshandig gitaarspelen best mogelijk is als je linkshandig bent. Ik ken trouwens nog twee "links, maar rechtspelende" gitaristen.
Het is een kwestie van wennen. Maar heb je vanaf het begin al het idee dat linkshandig spelen natuurlijker voelt, dan raad ik je aan om gewoon voor een linkshandige gitaar te gaan.
Hij bouwt toch ook de Telecasters voor Pascal van Blof? Hij heeft altijd een mooie toon, dus ik zou zeggen: goede keus!quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:42 schreef Bakksteen het volgende:
Ik laat op dit moment een Telecaster bouwen door Dhr. Swiers te Vlissingen, een man wiens beroep nog een echte ambacht is, Gitaarbouw zoals het hoort!
Daarover gesproken: het valt me op dat veel mensen die voor het eerst een gitaar oppakken het ding in eerste instantie verkeerdom beetpakken, ookal zijn ze rechtshandig. Valt jullie dat ook op? Waarom zou dat zijn?quote:Op zondag 27 november 2005 00:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het verschilt idd per persoon. Sommige mensen hebben een heel natuurlijke drang om op een bepaalde manier te spelen. Valt goed te checken als ze luchtgitaar spelen![]()
Is eigenlijk net als met skate/snowboarden, welke voet je voor zet.
Mooi hoor, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:42 schreef Bakksteen het volgende:
Ik laat op dit moment een Telecaster bouwen door Dhr. Swiers te Vlissingen, een man wiens beroep nog een echte ambacht is, Gitaarbouw zoals het hoort!
Tsja, mijn SG ook. En ik denk wel meer gitarenquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:57 schreef Jorikjet het volgende:
spam! me epiphone les paul staat te koop op speurders!
Mag ik je vragen wat zoiets kost (een gitaar laten bouwen)? En laat je hem volgens jouw specifiacties bouwen, of is het een Jacques Zwiers "standard"?quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:42 schreef Bakksteen het volgende:
Als je voor een gitaar ongeveer 100-150 euro uitgeeft, kom je misschien op een merk wat hier niemand waarschijnlijk kent.. Als je nog niet tot nauwelijks gitaar kan spelen, en uiteindelijk mee op wilt treden (lijkt me moelijk zonder gitaar kunsten, maar in punk bands kan dat tegenwoordigquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:07 schreef Harmen1984 het volgende:
Advies gezocht!
Ik (=beginner en noob) zoek een elektrische gitaar, die wel geschikt moet zijn om op den duur op te treden, dus niet alleen "leuk voor op de slaapkamer". Het budget is beperkt (100-150 euro), versterker kan ik wel van iemand lenen.
Genre is pop/soul/soft rock
Grappig, die vent rockt zeker een lekker eindje weg en nou ben ik helemaal geen stylist (verre van), maar toch grappig hoe hij zijn duim houdt terwijl je toch vaak van gitaarleraren hoort dat je hem achter de hals 'moet' zetten...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
ik weet niet of ie hier al is langsgekomen, maar voor het geval iemand hem nog niet kent: Canon Rock! http://video.google.com/videoplay?docid=-320978629639822541&q=canon+rock
Inderdaad! Je moet gewoon schijt hebbenquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:11 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Grappig, die vent rockt zeker een lekker eindje weg en nou ben ik helemaal geen stylist (verre van), maar toch grappig hoe hij zijn duim houdt terwijl je toch vaak van gitaarleraren hoort dat je hem achter de hals 'moet' zetten...
Ik heb bij Feedback zitten kijken, en de Squiers en Epiphones zijn er ook in mijn prijsrange:quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Als je voor een gitaar ongeveer 100-150 euro uitgeeft, kom je misschien op een merk wat hier niemand waarschijnlijk kent.. Als je nog niet tot nauwelijks gitaar kan spelen, en uiteindelijk mee op wilt treden (lijkt me moelijk zonder gitaar kunsten, maar in punk bands kan dat tegenwoordig).. Zal ik als ik jouw was doorsparen (of natuurlijk 2ehands) voor een Squier of een Epiphone, dat zijn "namaakmerken" van de bekenste merken: "Fender" en "Gibson"..
Zelf ben ik electrisch met een "Squier" begonnen, en dat beviel me toen wel (trad er nauwelijks mee op..), en ben nu overgestapt naar iets ruiger werk: Gibson SG (2ehands = 750 euri..), waarmee het samenspelen in een band wel leuker wordt..
Je kunt best optreden met goedkope gitaren hoor, daar is niks mis mee. Stel alleen niet al te hoge eisen aan geluid en bespeelbaarheid etc.etc. Maar aangezien je nog niet speelt zullen deze parameters je waarschijnlijk niet opvallen. Wanneer je zelf iets langer bezig bent en "bandrijp" kom je er zo achter of je een geschikte gitaar hebt of niet en zul je waarschijnlijk, door het verlies van het plezier in het ding, een betere aanschaffen. Aanrader in de 'budget-series' vind ik de Cort-series. Het buurjongetje hier wilde ook gaan beginnen en wilde persé zo'n ding. K'heb een redelijk gevoel over , nadat ik er eens flink op geragd heb! Redelijke nek, aardige sustain en een leuk design. (maar dat blijft smaakquote:Op woensdag 30 november 2005 08:38 schreef Harmen1984 het volgende:
Bedankt voor de reacties!![]()
[..]
Ik heb bij Feedback zitten kijken, en de Squiers en Epiphones zijn er ook in mijn prijsrange:
Squier vanaf ¤ 99
Epiphone vanaf ¤ 159
Wat zijn de meningen over de goedkopere gitaren van deze twee merken?
Alvast bedankt!![]()
De Squire heb ik geen ervaring mee, maar de Epiphone Les Paul Special is een goedkoop onding. Matig geluid, goedkope humbuckers, weinig sustain. Stemmechanieken en bespeelbaarheid gingen dan nog wel, maar wat mij betreft een enkeltje goedkoop=duurkoop.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:38 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb bij Feedback zitten kijken, en de Squiers en Epiphones zijn er ook in mijn prijsrange:
Epiphone vanaf ¤ 159
Wat zijn de meningen over de goedkopere gitaren van deze twee merken?
Alvast bedankt!![]()
Ik heb zelf een Squier, en mijn ervaring vertelt mij dat het wel lekkere begin gitaren zijn, maar soms inderdaad wat slechte afwerking etc.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:49 schreef BUG80 het volgende:
Even een tegengeluid laten horen: ik ben juist heel enthousiast over Squiers. Verwacht geen topgitaar voor ¤ 100, maar de prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Ze spelen lekker en klinken uitstekend.
Nadelen: de afwerking is vaak niet top (niet helemaal goed uitgesneden slagplaat bijvoorbeeld) en de stemmechanieken zijn matig.
Dean heb ik niet zo veel ervaring mee, maar dat is vast de moeite waard om te proberen. Epiphone word ik in die prijsklasse niet vrolijk van
quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
ik weet niet of ie hier al is langsgekomen, maar voor het geval iemand hem nog niet kent: Canon Rock! http://video.google.com/videoplay?docid=-320978629639822541&q=canon+rock
Om dezelfde reden dat Vito Bratta en Warren DeMartini nooit meer te horen zijn geweest na hun eerste grote bandje?quote:Op woensdag 30 november 2005 22:59 schreef no1uknow het volgende:
Waarom speelt die gast niet in 1 van de bekenste bands ter wereld?
Stagg is brandhout! Als je het dan toch met een klein budget moet doen, ga dan voor richwood: 100x beter! En als je het echt goed wilt doen: De teles/strats van london city schijnen erg goed te zijn!quote:Op woensdag 30 november 2005 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Stagg gitaren schijnen volgens mij best aardige dingen te zijn... als ik een cheape zou moeten aanschaffen zou ik die zeker overwegen.
Het cleane geluid van die dingen staat me tegen, één grote brei. Maar misschien is dat simpel op te lossen door de pickups te vervangen.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:48 schreef no1uknow het volgende:
En waarom wordt je niet bij van Epiphone?
haha, ja een gitaar van 100 euro kopen en er dan voor 300 euro nieuwe pickups inzettenquote:Op donderdag 1 december 2005 10:06 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het cleane geluid van die dingen staat me tegen, één grote brei. Maar misschien is dat simpel op te lossen door de pickups te vervangen.
Tja, waarom niet? Als je dan een goede gitaar hebtquote:Op donderdag 1 december 2005 10:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
haha, ja een gitaar van 100 euro kopen en er dan voor 300 euro nieuwe pickups inzetten
Ahja ik zeg ook maar wat ik gehoord heb. Ga natuurlijk niet zelf in een winkel cheape gitaren testenquote:Op donderdag 1 december 2005 06:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Stagg is brandhout! Als je het dan toch met een klein budget moet doen, ga dan voor richwood: 100x beter! En als je het echt goed wilt doen: De teles/strats van london city schijnen erg goed te zijn!
Wie is het dan waarvan moet ik em kennenquote:Op woensdag 30 november 2005 22:59 schreef no1uknow het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom speelt die gast niet in 1 van de bekenste bands ter wereld?
![]()
![]()
De Shadows meen ik.quote:
Heb zelf ook een Squier.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:49 schreef BUG80 het volgende:
Even een tegengeluid laten horen: ik ben juist heel enthousiast over Squiers. Verwacht geen topgitaar voor ¤ 100, maar de prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Ze spelen lekker en klinken uitstekend.
Nadelen: de afwerking is vaak niet top (niet helemaal goed uitgesneden slagplaat bijvoorbeeld) en de stemmechanieken zijn matig.
Hoi Ray!quote:Op donderdag 1 december 2005 15:32 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Helluup!
Ik als verwende student zit nu voor mijn studie in Manila (Filippijnen) waar het natuurlijk erg warm en zonnig is, maar ik zit met een probleem: ik kan mijn geliefde gitaren hier niet bespelen!!! AAAh hebben jullie dat nou ook, van die ontwenningsverschijnselen?
Ik moet het hier maar doen met een zeer goedkoop (lees: waardeloos, slecht afgesteld, snel ontstemmend) spaans gitaartje met nylonsnaren. Dit betekent echter wel dat ik niet alle trucjes er goed op kan doen (o.a. tappen, ja zelfs hammeren en pullen), hoewel na wat krachttraining het wel een beetje lukt. Daarom bij deze een oproep: weten jullie misschien leuke nummers voor zo'n spaans gitaartje en het liefst nog wat solowerk?
Hulde aan alles!!!![]()
![]()
Meester Stairway To Heaven, en ga die doen bij een serenade aan een lieftallige Filipijnse meid (mét solo uiteraard) neem het op video en zet het op internet, lachen manquote:Op donderdag 1 december 2005 15:32 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Helluup!
Ik als verwende student zit nu voor mijn studie in Manila (Filippijnen) waar het natuurlijk erg warm en zonnig is, maar ik zit met een probleem: ik kan mijn geliefde gitaren hier niet bespelen!!! AAAh hebben jullie dat nou ook, van die ontwenningsverschijnselen?
Ik moet het hier maar doen met een zeer goedkoop (lees: waardeloos, slecht afgesteld, snel ontstemmend) spaans gitaartje met nylonsnaren. Dit betekent echter wel dat ik niet alle trucjes er goed op kan doen (o.a. tappen, ja zelfs hammeren en pullen), hoewel na wat krachttraining het wel een beetje lukt. Daarom bij deze een oproep: weten jullie misschien leuke nummers voor zo'n spaans gitaartje en het liefst nog wat solowerk?
Hulde aan alles!!!![]()
![]()
Maar heb jij ook een squier van 150,-....quote:Op donderdag 1 december 2005 23:36 schreef Gitarist het volgende:
Squiers zijn top om mee te beginnen, maar ook gevorderde gitaristen kunnen er een heel mooi staaltje muziek uit halen!
Ik heb zelf een Squier en een Fender. Je zou denken dat ik vooral op die Fender speel, maar dat valt best mee, de Squier doet er niet echt voor onder (hoogstens qua afwerking misschien).
Ja... wat is daarmee? M'n gitaarleraar heeft (uiteraard onder meer) een Squier Bullet van 99 euro waar hij les mee geeft... Is er ook zeer over te spreken.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:44 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Maar heb jij ook een squier van 150,-....
Nee tis maar dat we het over hetzelfde hebben.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja... wat is daarmee? M'n gitaarleraar heeft (uiteraard onder meer) een Squier Bullet van 99 euro waar hij les mee geeft... Is er ook zeer over te spreken.
?? En dat is ???quote:Op woensdag 30 november 2005 23:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat Vito Bratta en Warren DeMartini nooit meer te horen zijn geweest na hun eerste grote bandje?.
Ik heb een oude squier bullet, die blaast zelfs een USA eruit! Nogmaals, als je begint: koop tweedehands! Er staat zoveel leuk spul te koop (Samick, Yamaha, epiphone, Aria, Squier), allemaal leuke bouwers!quote:Op donderdag 1 december 2005 23:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja... wat is daarmee? M'n gitaarleraar heeft (uiteraard onder meer) een Squier Bullet van 99 euro waar hij les mee geeft... Is er ook zeer over te spreken.
Ja hoor eens, dat heeft weinig met Squier te makenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:39 schreef NiteSpeed het volgende:
Mijn Squier zuigt als de tering. Hij geeft een enooooooorme bron door de amps. Als ik mijn gare 40 jaar oude Columbus Les Paul aansluit klinkt het perfect
. En die Squier was iets van 200-250 euro.
Pro Tones schijnen super te zijn idd, ik heb wel eens gelezen dat ze zich kunnen meten met USA Fenders, maar dan voor de helft van het geld.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:28 schreef TeleluvR het volgende:
Goed spul ook:
Kom je ooit Squiers tegen met JV, SQ, silver series of Pro Tone op de kop, neckplate, meteen doen! Deze behoren tot de beste squiers ooit gemaakt!
Dat doet die knul wel aardig.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hoi, ik heb net 3 dagen mijn rijbewijs en ik ben op zoek naar een auto, die wel geschikt moet zijn om mee te doen aan de WRC. (World Rally Championship) Mijn budget is ongeveer 2000 euro, antivries kan ik wel van iemand lenen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:07 schreef Harmen1984 het volgende:
Advies gezocht!
Ik (=beginner en noob) zoek een elektrische gitaar, die wel geschikt moet zijn om op den duur op te treden, dus niet alleen "leuk voor op de slaapkamer". Het budget is beperkt (100-150 euro), versterker kan ik wel van iemand lenen.
Genre is pop/soul/soft rock
Victor Wootenquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:04 schreef Agiath het volgende:
Omg! check deze bass-skils!
http://video.google.com/videoplay?docid=5313639281780987096&q=victor+wooten
Dan liggen de snaren nogal laag lijkt me. En één van de twee schroefjes om de hoogte in te stellen is kapot. Daardoor staat de brug al schuin.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:14 schreef Cynic het volgende:
Hm, volgens mij kan dat niet zomaar....
Kan je de brug nog verder naar beneden draaien?
Maar dan liggen je snaren toch veel te laag?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:39 schreef Cynic het volgende:
Hm, dat is lastig. Je kan er wel een andere brug opzetten, heb ik met een oude gitaar ook gedaan. Eentje waar wel een tremolo op zit (zo'n onbruikbare) en die heb ik gewoon helemaal naar beneden gedraaid
Heb je er last van dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Een vraagje, hè.
Bij mij niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Maar dan liggen je snaren toch veel te laag?
Échte Fenders zijn geshield, maar soms is extra shielding nodig als je bijvoorbeeld opneemt op de computer en je zit vaak dicht bij je monitor, of je gebruikt lichtdimmers in huis, enz..quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Fenders enzo moeten ook geshield worden om de buzz te stoppen/verminderen, correct? Als het zo is vind ik dat toch echt schandalig. Je betaalt voor een kwaliteitsproduct en dan mag je zelf nog lekker even gaan shielden. Kan je net zo goed een london city kopen. Of wordt die buzz soms als vintage gezien
![]()
Inderdaad, je kunt het geluid altijd "vuig" maken achteraf, maar ik heb het liefst een clean ingangssignaal. Als er vanaf de gitaar al brom in zit is er niks meer aan te doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic
Dit heb ik nu hier staan. Alles behalve steriel.
Misschien het midden (1-2 kHz) zoveel mogelijk wegdraaien en een kleine boost geven in het mid-hoog (4 kHz). Ik zeg dit uit m'n hoofd dus het kan helemaal niks zijn hoorquote:Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic
Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
En waarom speel je via je pc?quote:Fuzz pedals
Keen's Distortion 101 page lists different ways of producing a square wave or other hard-clipped signals, but I still think that boosted bass and cut midrange before the clipping device is the fundamental recipe for fuzz.
Hendrix has some good examples of fuzz. I'm going to create a fuzz examples thread.
Some early Zeppelin might require this type of clipping.
Fuzz is a distortion box with boosted bass before clipping. You can simulate fuzz on any rig by playing the neck pickup, with the tone control down all the way, picking near the neck -- these produce the most bass and least treble prior to the clipping stage. Definitive example: Electro-Harmonix Big Muff Pi (big muff pie).
Nergens, ik ken hem ook niet, maar dat betekent nog niet dat hij niet goed isquote:Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef Even het volgende:
[..]
Wie is het dan waarvan moet ik em kennen![]()
Nouja, voor een beginner als ik (enige elek. gitaar die ik heb is een squier (quote:Op donderdag 1 december 2005 10:06 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het cleane geluid van die dingen staat me tegen, één grote brei. Maar misschien is dat simpel op te lossen door de pickups te vervangen.
Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:14 schreef no1uknow het volgende:
Heeft iemand soms dat filmpje (Canon Rock) als bestandje ergens te downloaden?
Bij voorbaat dank [14.gif]
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:
onze slaapkamer-chinees:
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:
http://jerryc.tw/media/video.htm
Ik zou juist de frequenties van 125-350 hz een boost geven, maar das wel afhankelijk van gitaar. Misschien is de eq voor de overdrive zetten ook eens te proberen als na de overdrive niet goed geluid geeft!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
Hij is wel aardig hoor...quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:13 schreef Jorikjet het volgende:
ik kan die gast echt niet uitstaan...
Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar voor een fuzz moet ik dus zorgen dat er iets met de EQ instellingen gebeurt voordat het geluid overstuurt word. Waar moet ik dat pedaal dan zetten? Naast een overdrive pedaal dacht ik dat een compressor ook wel handig is, aangezien een fuzz geluid volgens mij nog al gecomprimeerd is. Ik had de compressor als volgt ingestelt: level vol open (das boost ie het geluid), release op het laagste en de compressie op het hoogste.
Gedeeltelijk heb ik er wat aan, want mijn compressor heeft geen attack knopje. En $$$$ is ie al helemaaal niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.
Start bij een compressor voor cleane gitaar met een compressie ratio van 2,5:1 en voor distortion op 4:1, dat zijn mooie startpunten.
Start met de snelste attack en langste release. Ga dan de attack korter maken, maar zodra het geluid wat doffer wordt ben je al te ver, dus zoek dat punt op! De relaese stuur je ook steeds korter aan totdat het geluid teveel opbreekt, of totdat het geluid de beat/maat passert, das ook wederom een beetje aanvoelen!
hopelijk heb je er wat aan!
Loop de lokale muziekwinkel binnen, daar zetten die mensen vaak hun kaartje neer en anders kennen de verkopers hen waarschijnlijk wel...quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hapquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:52 schreef no1uknow het volgende:
Hallo allen
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de lage e snaar in het stemmechaniek te krijgen.
Het lukt echt niet
iemand tips?
Ik wil het voor vanavond gefixt hebben, want dan krijg ik effectenbak![]()
Mits hij een 0.56 snaar heeft gekocht, die krijg je echt niet door het stemmechaniekje heen!!!quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
Oh die manier ken ik helemaal nietquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh die manier ken ik helemaal niet
Weetje zeker dat het werkt?
Ik heb deze methode geleerd:
[afbeelding]
KIJK met deze vinger zat ik net in zijn poepgaatje; en ik in de zijne!quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:56 schreef no1uknow het volgende:
Onze slaapkamer chinees is wel lekker bezig
Niet te diep héquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:30 schreef coolhand002 het volgende:
he bedankt voor de tip
Toch geen slechte gok van mij dan!quote:Op zondag 4 december 2005 13:08 schreef Nick1983 het volgende:
Bijna
Het is een Aria Pro II TA-61
De 61 heeft nog een varitone knop en die heeft de 60 niet
De verkopen had beide types, maar deze was EN helemaal gaaf (de ander niet) EN hij speelde lekkerder
Wild Thing was ook het eerste nummer dat ik kende!quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
Hallo ik ben richard en heb jaren gelden een elec. gitaar gekocht , een fender strat. niet uit the usa maar uit mexico. kreeg er wel papieren bij zoals registratie nummer.
Nu wil ik wel na een paar jaar eindelijk weer eens leren spelen, heb wel eens les gehad van een leraar uit Amsterdam, die gaf les in een ruimte hier in Alphen a/d rijn en volgens hem pikte ik dingen snel op en vondt het wel stoer dat ik na een paar lessen wild thing kon spelen, zei het met horten en stoten
want de akoorden over pakken gaf wel wat problemen, en daar geef ik m,n dikke vingers de schuld van. maar goed omdat de prijs van die lessen te duur werden ben ik er mee gestopt waar ik best wel spijt van heb want nu staat die fender mooi te zijn in de hoek terwijl die eigenlijk moet rocken lijkt me. maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!quote:Op maandag 5 december 2005 12:40 schreef Fentoozler het volgende:
Hehe weer een leuk filmpje, misschien wat oud, maar hij haalt weer goede herinderingen op:
http://video.google.com/videoplay?docid=7343678802891334509&q=mario+guitar
en volgens mij kloppen deze tabs wel, nog niet getest![]()
Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!quote:Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb hier een heel andere Mario filmpje:
http://media.putfile.com/sean_mario_guitar_acoustic
Deze vind ik veel leuker
Ja, dat is inderdaad goedquote:Op maandag 5 december 2005 16:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!
Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..quote:Op maandag 5 december 2005 15:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!
Ja, ik heb het zelf gedaan en nee, het heeft me niets gekost. (behalve tijd dan.)quote:Op maandag 5 december 2005 20:57 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..
Kost dit dan veel geld? En heb je het zelf gedaan of iemand laten doen(zo ja wie heb je het laten doen?)..
Ik vind een likje verf en nieuwe elementen wel een leuk examenkadotje van mijn pappa (dan nog even slagen)![]()
![]()
Daar is het nog een beetje vroeg voor ben ik bang. Op TabsRus staan alleen nog oude songs.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:56 schreef TeleluvR het volgende:
Even iets anders:
Zijn er mensen die hier al tabs hebben gevonden/gemaakt van nummers van het nieuwe album van Spinvis?
Ik ben met name op zoek naar tabs van 'De tuinen van Mexico' en van 'Aan de oevers van de tijd'!
Ziet er mooi uit! Klinkt-ie ook een beetje? Heb nog nooit van morgan gehoord eigenlijk, maar ik zit ook niet zo in de akoestische gitaren eigenlijk...quote:
Goeiequote:Op dinsdag 6 december 2005 20:41 schreef Jorikjet het volgende:
want dan kun je makkelijker bij de hoge fretten lijkt me?
Damn! Ik ben al een eindje met de tuinen van Mexico, maar om nou te zeggen dat ik talent genoeg heb om het hele nummer uit te vogelen, dat niet!quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Daar is het nog een beetje vroeg voor ben ik bang. Op TabsRus staan alleen nog oude songs.
Zelf uitzoeken is de enige oplossing
Ik snap er geen yota van.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:25 schreef yootje het volgende:
Ik kom er achter dat het deeltje van het staartstuk (zo heet het geloof ik) bij de hoge e helemaal scheef zit, verticaal gezien. Ik heb een tijd zonder hoge e snaar gespeeld, en nu lijkt het alsof het schroefje gewoon niet goed zit.
Is dit fout?
Hmm.. ziet er goed uit! Mijn complimentenquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, ik heb het zelf gedaan en nee, het heeft me niets gekost. (behalve tijd dan.)
Ik heb de body van zilver naar blank geschuurd. Onder het zilver zat lak om de body uit te vlakken zodat je geen kuiltjes in het spuitwerk krijgt. Dat heb ik laten zitten. Nu heb ik met parket lak een binding om de body en headstock gemaakt in de kleur eikenhout. Ik heb nu een grenen-kleur body met een eikenhouten binding.
Foto:
Dit ben ikzelf niet, maar is de andere gitarist van mijn band op de desbetreffende gitaar:
[afbeelding]
Owja, let op de blauwe dots, die oplichten bij UV licht...
Hij is nog niet af! Ik had em zover klaar, totdat we een reeks optredens hadden die we nu aan het afronden zijn. Zogauw we 'even rust' hebben, knal ik er een DiMarzio Paf Pro element in op de brug en zwarte hardware ipv zilver. En uiteraard moet er een naam op de body en dat wordt d6...![]()
Tapping. Als je met alle geweld alleen de naam wil hebbenquote:Op woensdag 7 december 2005 22:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
(lekenvraag)
Hoe heet die techniek die Eddie Van Halen gebruikt in het nummer Eruption van Vanhalen?
Nee, volgens mij was jouw avatar eerder met The shadow of the Hierophant.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tapping. Als je met alle geweld alleen de naam wil hebben.
Slechts gepopulariseerd en niet uitgevonden door Eddie van Halen trouwens, maar dat geheel terzijde.
Zou goed kunnen, jaquote:Op woensdag 7 december 2005 22:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nee, volgens mij was jouw avatar eerder met The shadow of the Hierophant.
Nee, helaas. Voor mij is dit slechts een manier geweest om even snel een back-up gitaar te hebben. Ik heb het veel te druk met de band om me daaraan te wagen. Het is niet moelijk hoor: probeer zelf eens, en je zult versteld staan van het resultaat!!quote:Op woensdag 7 december 2005 20:58 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Hmm.. ziet er goed uit! Mijn complimenten!..
Trouwens he, misschien dom om te vragen maar doe je het ook voor andere mensen? of is dit gewoon een hobby van je? Ik zoek namelijk nog iemand die mijn gitaar een ander kleurtje kan verfen, slagplaat erop schroeven, nieuwe elementen erin, en misschien nog een plaatje van een maria (uit bijbel) erop kan schilderen (mijn 3e naam).. Als jij dat kan, zou ik het fijn vinden (tuurlijk met een prijskaartje eraan, maar dat maakt niet uit)![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 13:54 schreef Cynic het volgende:
Ik zal ter nagedachtenis er een stukje op spelen vanavond
Jawel.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:31 schreef yootje het volgende:
Godverdomme, gister nieuwe snaren gekocht, gister opgezet, is nu mijn hoge e-snaar al weer geknapt
Zijn die dingen neit apart te koop?
Briljante reactiequote:Op donderdag 8 december 2005 15:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Losse hoge E snaren zijn los te koop.
Niet alleen Dimebag...quote:Op donderdag 8 december 2005 10:23 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dimebag 1 jaar dood vandaag: nog steeds verdrietig....![]()
Mwah, ik vind die zebra-pickups niet zo. Slagplaat zou ik trouwens ook verwijderd hebben. Doe mij em maar zo:quote:Op donderdag 8 december 2005 18:17 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
wow dat is denk ik wel de mooiste LP die ik in tijden heb gezien
Nee, zoals mijn broer hem te koop heeft staan (spam!): Ik vind het een van de mooiste en subtielste bursts die ik ooit gezien heb op een epi!quote:Op donderdag 8 december 2005 18:26 schreef Jorikjet het volgende:
zoals die heb ik hem hier thuis en te koop staan (spam)
bij mij staat altijd alles in de verkoop, als de prijs goed is!quote:Op donderdag 8 december 2005 18:17 schreef Even het volgende:
[..]
Wat staat er nou precies in de verkoop ?![]()
Nou bij mij niet hoor, er zijn toch een aantal gitaren die nooit meer weggaan...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:46 schreef punchdrunk het volgende:
bij mij staat altijd alles in de verkoop, als de prijs goed is!
ach, ik ben ook heel tevreden met mijn epi. maar als iemand daar 600 euro voor bied zeg ik ook geen nee.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou bij mij niet hoor, er zijn toch een aantal gitaren die nooit meer weggaan...
Wat voor akoestische?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik speel de laatste tijd erg veel op me accoustische gitaar, tevens me eerste gitaar
De snaren ervan moet ik wel hard indrukken vergeleken met andere (duurdere) acoutische gitaren. Ligt dit aan de snaren of aan de gitaar zelf? Ik bedoel dus niet de actie..
Ik dacht dus niet bij de winkel wara ik normaal naartoe ga, maar het blijkt van welquote:Op donderdag 8 december 2005 15:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Losse hoge E snaren zijn los te koop.
lees je bericht eerst eens door voordat je hem postquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:42 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik dacht dus niet bij de winkel wara ik normaal naartoe ga, maar het blijkt van wel
Goed, ik heb een Ibanez GAX 30BK, maar misschien is er iets mis mee. Mijn beide elementen kunnen namelijk heen en weer als je ze heen en weer doet. Mijn gitaarleraar zei dat het normaal was dit dit een beetje zo was, maar dat hij niet dacht dat het zo ver kon.
Is dit erg fout? Zo ja, heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Tof, ik ben nu ook een gitaar aan het schuren (een aria strat kopie). Hij was eerst lelijk zwart, maar ik wil m denk ik blank lakken. Daarna uiteraard nieuwe elementen erin (deze klinken echt ruk), nieuwe stemmechanieken, en een mooie fender slagplaat (als die past). Maar het schuren duurt langen dan ik had gedacht, de laag is echt debiel dik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, ik heb het zelf gedaan en nee, het heeft me niets gekost. (behalve tijd dan.)
Ik heb de body van zilver naar blank geschuurd. Onder het zilver zat lak om de body uit te vlakken zodat je geen kuiltjes in het spuitwerk krijgt. Dat heb ik laten zitten. Nu heb ik met parket lak een binding om de body en headstock gemaakt in de kleur eikenhout. Ik heb nu een grenen-kleur body met een eikenhouten binding.
Foto:
Dit ben ikzelf niet, maar is de andere gitarist van mijn band op de desbetreffende gitaar:
[afbeelding]
Owja, let op de blauwe dots, die oplichten bij UV licht...
Hij is nog niet af! Ik had em zover klaar, totdat we een reeks optredens hadden die we nu aan het afronden zijn. Zogauw we 'even rust' hebben, knal ik er een DiMarzio Paf Pro element in op de brug en zwarte hardware ipv zilver. En uiteraard moet er een naam op de body en dat wordt d6...![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 14:54 schreef punchdrunk het volgende:
mijn main gitaar:
Epiphone Les Paul Standard. uitgerust met graphite kam, USA brug en Seymour duncan JB/ Jazz Pickups. speelt en klinkt als boter!
Bassen is gaaf... Helaas heb ik voor bassen nog minder talent dan voor gitaar spelen, dus ik heb mijn Fender bas toentertijd vrij snel weer verkocht...quote:Op zondag 11 december 2005 15:13 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb van een vriend een epiphone thunderbird bass geleend
Een bekend probleem, ik ben ritmisch niet zo goed ontwikkelt maar ik doe nog steeds mijn best.quote:Op zondag 11 december 2005 15:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Bassen is gaaf... Helaas heb ik voor bassen nog minder talent dan voor gitaar spelen, dus ik heb mijn Fender bas toentertijd vrij snel weer verkocht...![]()
Lucky Bastard!quote:Op maandag 12 december 2005 00:16 schreef Fixxxer het volgende:
Er was hier eerst een vent (in de 30 ofzo) die zo'n white falcon kreeg van zn Pa toen hij 18 werd. (2e hands, was eerst van zn vader...)
Nou, ik kan er nu ook wel van genieten hoor, geen probleem!quote:Op maandag 12 december 2005 09:03 schreef Jorikjet het volgende:
yeah, maar ik zou pas zo'n gitaar willen als ik echt super goed kan spelen, anders is het beetje zonde
Hmm, van de vele lelijke basgitaren kies je toch de twee lelijkste uit!! Wat een gedrochten... persoonlijke mening althans, even voor de mierensiftersquote:Op zondag 11 december 2005 15:41 schreef Jorikjet het volgende:
een thunderbird en een fender jazz bass zijn eigenlijk de enige mooie bassen.... er bestaan gewoon te veel lelijke bas gitaren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen maar omdat het niet van die jaren '80 puntdingen zijn waar je probleemloos iemand mee neer kan steken?quote:Op maandag 12 december 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hmm, van de vele lelijke basgitaren kies je toch de twee lelijkste uit!! Wat een gedrochten...
Ik ben bang van wel ja... Doe mij maar een Rickenbacker bas... mooie gitaartjes!quote:Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het niet van die jaren '80 puntdingen zijn waar je probleemloos iemand mee neer kan steken?.
Nee, daar ben ik ook niet echt een liefhebber van. Eerder van mooie nieuwe *blinkende* designs en niet van die jaren 60 "happy days"gitaren!! Voorbeelden:quote:Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alleen maar omdat het niet van die jaren '80 puntdingen zijn waar je probleemloos iemand mee neer kan steken?.
Die is wel tof, ja. De ibanez is niet echt goed te zien zo en de paintjob op die onderste is mij persoonlijk te kitschquote:
Naar mijn idee is die paintjob gewoon de houtnerf, niet?quote:Op maandag 12 december 2005 12:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die is wel tof, ja. De ibanez is niet echt goed te zien zo en de paintjob op die onderste is mij persoonlijk te kitsch.
Dan vind ik het lelijk houtquote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Naar mijn idee is die paintjob gewoon de houtnerf, niet?
Is dat de sig van op volle toeren van de Tros? De grootste familie van Nederland?quote:
Ja, de familie Cohen misschien. Attenoie!quote:Op maandag 12 december 2005 15:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
De grootste familie van Nederland?
quote:Op maandag 12 december 2005 15:26 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Is dat de sig van op volle toeren van de Tros? De grootste familie van Nederland?
Een Pod2 heeft zekers een USB uitgang. Als je hem op je pc aansluit ziet die hem als aparte geluidskaart, prima dus.quote:Op maandag 12 december 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
Weet iemand of een Line 6 POD 2 ook een USB uitgang heeft? Ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen (nieuw of tweedehands), maar wil wel graag met USB het aan me pc hangen, want me geluidskaart hapert steeds via de ingang.
Nee, ik heb een PodXT, de opvolger zeg maar. Maar het principe is hetzelfde: je krijgt een hele zwik versterkersimulaties. Daarmee heb je in feite geen gitaarversterker meer nodig voor de vorming van je geluid. Vooral handig als je wil opnemen met je pc, want je hoeft niet meer te rommelen met microfoons voor je versterker enzo.quote:Op maandag 12 december 2005 17:54 schreef Jorikjet het volgende:
oja, jij had er ook een toch?
hoe bevalt hij je, en hoe zit het met instellingen die je kunt maken aan effecten, en versterkers enzo?
[verkooppraatje]quote:Op maandag 12 december 2005 18:07 schreef Jorikjet het volgende:
ah ok, dan ga ik er denk ik een kopen, een POD2 dusnog even over nadenken of ik het echt wel nodig heb. de xt is me iets te duur, en tweedehands ook nog zo'n 250 euro...
bedankt!
Het is wel vreselijk ja!quote:Op maandag 12 december 2005 18:34 schreef Jorikjet het volgende:
met koptelefoon op spelen is voor mietjes!
Nou, als je toch op je Logic de backingtrack hebt lopen, en je kunt er met je doorgeluste Line 6 spider HD overheen spelen en dat geluid verzamelt zich in je Beyer DT 990 pro, dan hoor je mij toch niet klagen over het geluid. Het is dan nl vetter dan ooit!!! (dan hoor je tenminste het echte effect in je stereo effecten enzo... )quote:
Daarom, ik mis toch wel flink wat door een hoofdtelefoon!quote:Op maandag 12 december 2005 23:51 schreef Fixxxer het volgende:
Neh koptelefoon vind ik ook niks, k moet het wel kunnen voelen.
In een zaal ja, maar volen kun je het alleen maar Onstage!!!quote:Op maandag 12 december 2005 23:51 schreef Fixxxer het volgende:
Neh koptelefoon vind ik ook niks, k moet het wel kunnen voelen.
mazzeltje. een knakker uit overijssel bood hem aan op marjtplaats, was alleen even uit de doos geweest, verder niets. dus meteen laten inpakken en opsturen maar. was ook acuut verliefd op die top.quote:Op zondag 11 december 2005 00:12 schreef Hammet het volgende:
[..]dat is echt een prachtige Epiphone! Zo mooi zijn zelfs vele Gibsons niet. Heb je er lang naar gezocht, of had je gewoon geluk dat ie in de winkel hing?
Ik wou net het zelfde postenquote:Op dinsdag 13 december 2005 21:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Weet iemand misschien in welke prijsklasse je zit als je een kwalitatief gezien GOED distortionpedaltje wilt aanschaffen?.. heb je bijvoorbeeld goeie voor een euro of 70?
BVD!
is een optiequote:Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Of is het beter door te sparen voor een Multi-Effect pedal?
ik hoor 't graag van jullie!
Daar is dan ook een reden voorquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:48 schreef Cynic het volgende:
Uit de metalzone van boss kan je ook best aardige distortions halen. En die dingen liggen overal tweedehands.
Gegeven dat het ding met regelmaat een stofzuiger genoemd wordt in mijn kennissenkring lijkt me dat geen slechte bezigheidquote:Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef Djaser het volgende:
Metalzone heb ik ooit eens in een verstandsverbijsternis gekocht, die ligt nu hier stof te verzamelen.
quote:Op woensdag 14 december 2005 01:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Een distortionpedaal lijkt mij ook wel leuk. Als dat beter klinkt dan die van m'n pauperversterker, where do I sign up?!
antwoord: Waarom overpriced nieuwe zooi kopen...?
ja, omdat nogal wat mensen hun geluid niet goed kunnen afstellenquote:
Blahquote:Op woensdag 14 december 2005 13:28 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zijn inderdaad super, kwalitatief niveau van Fender Mexico. Op Internet kun je ze nieuw al krijgen voor 239 en bovendien staan er momenteel 2 te koop op marktplaats...quote:Op woensdag 14 december 2005 16:52 schreef Jorikjet het volgende:
ik speelde vandaag bij de gitaarboer op een london city comet, fijne gitaartjes zeg, en zeker voor het geld (280 euro)me eerst volgende gitaar wordt denk ik zo eentje.
Eenvoudig...quote:Op woensdag 14 december 2005 23:38 schreef GF het volgende:
Hoe eenvouding is het voor een gitaarbouw-noob om van een stratocaster de slagplaat los te halen en te checken of alles nog ok zit bij 1 van de elementen?
Er zit wat los, af en toe valt m'n humbucker weg.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik kan checken wat er kapot is. Tenzij er draden loshangen ofzoquote:Op donderdag 15 december 2005 07:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Eenvoudig...
Maar weet je zeker dat niet je elementswitch of een van de potmeters kapot is? (Of wil je dat nu juist gaan checken?)
Eeens!quote:Op woensdag 14 december 2005 14:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, omdat nogal wat mensen hun geluid niet goed kunnen afstellen
Dat kan, de 707 bracht dezelfde klanken voort volgens mijquote:Met die Zoom effecten heb ik geen ervaring, wel een kleine uitvoering (505?), en die vond ik erg slecht.
wat Hij zegt.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:14 schreef TeleluvR het volgende:
Koop liever een Behringer V-Amp of Line6 Pod, is leuker om mee te spelen, als je begint!
In V&A staat een Boss ME-50 voor 100 euro. Da's een prima prijs voor een beginnerspedaal. En je kunt er denk ik best goede geluiden uithalen, en Boss is wel een paar klasses beter dan Behringer. Geen expressionpedaal alleen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:52 schreef TheArowana het volgende:
Ok bedankt voor de reacties.. Ik zal sowieso eens bij de dealer gaan kijken en die Behringer en Line6 uitproberen..
Op internet zijn de meningen inderdaad verdeelt.. er zijn redelijk wat positieve reacties te vinden, maar de geluidskwaliteit wordt nergens serieus als erg goed aangeschreven..
[edit]Net even op de site van Line6 en Behringer gekeken.. Ziet er allemaal veelbelovend uit, maar wat ik jammer vond aan de Pod was dat ze niet 'floor-based' zijn zegmaar, en dat wanneer je ze met je voet wilt bedienen, je er nog wel een extra pedaal bij moet kopen..
Verder zag ik op de Behringer site de X V-AMP (http://www.behringer.com/X-V-AMP/index.cfm?lang=ENG).. Waar vooral het expressiepedaal me erg aanspreekt..
Mensen met goede ervaringen met deze X V-AMP? En is zo'n expressiepedaal op zo'n vrij kleine unit echter wel de moeite waard?
Zo lelijk is die gitaar nou ook weer niet. De afwerking is helemaal tiptop en wat mij betreft de klank ook. Die mini-humbuckers zijn een stuk minder modderig (meer hoog) dan normale humbuckers. Voor mij is het top!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:37 schreef Jorikjet het volgende:
wow, die moet wel heel goed klinken wil je zo'n gitaar kopen
Zo op het 1e gezicht niet echt aansprekend. Maar de hardware en flame enzo is op zich wel mooi gedaan. Apart model trouwens; ik zie er een strat, 1/2 explorer en telecaster in terug.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:49 schreef TeleluvR het volgende:
Nieuwe aanwinst, weer in de categorie 'lelijke eendjes'. Maar wel weer een fantastische gave sound door de elementen (Kent Armstrongs)
[afbeelding]
Neequote:Op zaterdag 17 december 2005 20:00 schreef Jorikjet het volgende:
kun je een sampletje inspelen ofzo?
quote:Op zondag 18 december 2005 21:26 schreef Tobbes het volgende:
Mijn hoge e-snaar is dood
Vervangen jullie eigenlijk meteen een heel setje als er een snaar dood is?
Yup. Meestal is het dan toch wel tijd voor de rest.quote:Op zondag 18 december 2005 21:26 schreef Tobbes het volgende:
Mijn hoge e-snaar is dood
Vervangen jullie eigenlijk meteen een heel setje als er een snaar dood is?
Ik sloop hoge e minstens 2 keer per maand....quote:Op zondag 18 december 2005 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Meestal is het dan toch wel tijd voor de rest.
Dan doe je iets foutquote:Op zondag 18 december 2005 21:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ik sloop nooit een snaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |