is een optiequote:Op dinsdag 13 december 2005 21:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Of is het beter door te sparen voor een Multi-Effect pedal?
ik hoor 't graag van jullie!
Daar is dan ook een reden voorquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:48 schreef Cynic het volgende:
Uit de metalzone van boss kan je ook best aardige distortions halen. En die dingen liggen overal tweedehands.
Gegeven dat het ding met regelmaat een stofzuiger genoemd wordt in mijn kennissenkring lijkt me dat geen slechte bezigheidquote:Op woensdag 14 december 2005 11:23 schreef Djaser het volgende:
Metalzone heb ik ooit eens in een verstandsverbijsternis gekocht, die ligt nu hier stof te verzamelen.
quote:Op woensdag 14 december 2005 01:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Een distortionpedaal lijkt mij ook wel leuk. Als dat beter klinkt dan die van m'n pauperversterker, where do I sign up?!
antwoord: Waarom overpriced nieuwe zooi kopen...?
ja, omdat nogal wat mensen hun geluid niet goed kunnen afstellenquote:
Blahquote:Op woensdag 14 december 2005 13:28 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zijn inderdaad super, kwalitatief niveau van Fender Mexico. Op Internet kun je ze nieuw al krijgen voor 239 en bovendien staan er momenteel 2 te koop op marktplaats...quote:Op woensdag 14 december 2005 16:52 schreef Jorikjet het volgende:
ik speelde vandaag bij de gitaarboer op een london city comet, fijne gitaartjes zeg, en zeker voor het geld (280 euro)me eerst volgende gitaar wordt denk ik zo eentje.
Eenvoudig...quote:Op woensdag 14 december 2005 23:38 schreef GF het volgende:
Hoe eenvouding is het voor een gitaarbouw-noob om van een stratocaster de slagplaat los te halen en te checken of alles nog ok zit bij 1 van de elementen?
Er zit wat los, af en toe valt m'n humbucker weg.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik kan checken wat er kapot is. Tenzij er draden loshangen ofzoquote:Op donderdag 15 december 2005 07:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Eenvoudig...
Maar weet je zeker dat niet je elementswitch of een van de potmeters kapot is? (Of wil je dat nu juist gaan checken?)
Eeens!quote:Op woensdag 14 december 2005 14:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, omdat nogal wat mensen hun geluid niet goed kunnen afstellen
Dat kan, de 707 bracht dezelfde klanken voort volgens mijquote:Met die Zoom effecten heb ik geen ervaring, wel een kleine uitvoering (505?), en die vond ik erg slecht.
wat Hij zegt.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:14 schreef TeleluvR het volgende:
Koop liever een Behringer V-Amp of Line6 Pod, is leuker om mee te spelen, als je begint!
In V&A staat een Boss ME-50 voor 100 euro. Da's een prima prijs voor een beginnerspedaal. En je kunt er denk ik best goede geluiden uithalen, en Boss is wel een paar klasses beter dan Behringer. Geen expressionpedaal alleen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:52 schreef TheArowana het volgende:
Ok bedankt voor de reacties.. Ik zal sowieso eens bij de dealer gaan kijken en die Behringer en Line6 uitproberen..
Op internet zijn de meningen inderdaad verdeelt.. er zijn redelijk wat positieve reacties te vinden, maar de geluidskwaliteit wordt nergens serieus als erg goed aangeschreven..
[edit]Net even op de site van Line6 en Behringer gekeken.. Ziet er allemaal veelbelovend uit, maar wat ik jammer vond aan de Pod was dat ze niet 'floor-based' zijn zegmaar, en dat wanneer je ze met je voet wilt bedienen, je er nog wel een extra pedaal bij moet kopen..
Verder zag ik op de Behringer site de X V-AMP (http://www.behringer.com/X-V-AMP/index.cfm?lang=ENG).. Waar vooral het expressiepedaal me erg aanspreekt..
Mensen met goede ervaringen met deze X V-AMP? En is zo'n expressiepedaal op zo'n vrij kleine unit echter wel de moeite waard?
Zo lelijk is die gitaar nou ook weer niet. De afwerking is helemaal tiptop en wat mij betreft de klank ook. Die mini-humbuckers zijn een stuk minder modderig (meer hoog) dan normale humbuckers. Voor mij is het top!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:37 schreef Jorikjet het volgende:
wow, die moet wel heel goed klinken wil je zo'n gitaar kopen
Zo op het 1e gezicht niet echt aansprekend. Maar de hardware en flame enzo is op zich wel mooi gedaan. Apart model trouwens; ik zie er een strat, 1/2 explorer en telecaster in terug.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:49 schreef TeleluvR het volgende:
Nieuwe aanwinst, weer in de categorie 'lelijke eendjes'. Maar wel weer een fantastische gave sound door de elementen (Kent Armstrongs)
[afbeelding]
Neequote:Op zaterdag 17 december 2005 20:00 schreef Jorikjet het volgende:
kun je een sampletje inspelen ofzo?
quote:Op zondag 18 december 2005 21:26 schreef Tobbes het volgende:
Mijn hoge e-snaar is dood
Vervangen jullie eigenlijk meteen een heel setje als er een snaar dood is?
Yup. Meestal is het dan toch wel tijd voor de rest.quote:Op zondag 18 december 2005 21:26 schreef Tobbes het volgende:
Mijn hoge e-snaar is dood
Vervangen jullie eigenlijk meteen een heel setje als er een snaar dood is?
Ik sloop hoge e minstens 2 keer per maand....quote:Op zondag 18 december 2005 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Meestal is het dan toch wel tijd voor de rest.
Dan doe je iets foutquote:Op zondag 18 december 2005 21:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ik sloop nooit een snaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |