Ok, kort even een paar vraagjes..
1: Ik wil graag een effectenpedaal voor m'n gitaar kopen. Op dit moment speel ik op een Squires stratocaster en heb ik een 30W Custom versterker. Ik kan (nog) niet zo spetterend spelen en ben op dit gebied een totale n00b..
Ik dacht zelf aan iets in de richting van een Zoom 707 II.. Ik heb 'm even mogen uitproberen en dit klonk uiteraard een stuk vetter dan waar ik op het moment mee speel. De brave man wilde mij het apparaat voor 200 euro aansmeren wat ik niet helemaal vertrouwde. Nu weet ik ook niet of dat pedaal wel de moeite waard is, want:
Er is dus een soort opvolger hier van uit, de Zoom G2.1u. Moderner enzo, net verschenen, en bij Keys in St. Niklaas voor 185 euro te koop.. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit pedaal (of de Zoom 707 II of andere Zoom pedalen)? Of als jullie mij iets compleet anders willen aanraden, wat dan?
Ik wil overigens wel een effectenbakje met een (ingebouwd) pedaal voor de WahWah en dergelijke effecten, en op de modellen van zoom sprak vooral de drumcomputer me erg aan..
2: Welke snaren gebruiken jullie het liefst en hoeveel kost een setje?
Heb laatst m'n 6 jaar oude lage E vervangen door een snaar van Gibson. Die klinkt imo een stuk beter dan m'n andere snaren, scherper en helderder.. Mooier vind ik zelf.. Ik zou dus graag een heel nieuw setje snaren op m'n gitaar gooien (of toch iig de bassnaren vervangen, die klinken nu zo dof heb ik het idee) Wederom, ervaringen?
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep