abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:16:43 #101
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32757918
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic
Dit heb ik nu hier staan. Alles behalve steriel.
Inderdaad, je kunt het geluid altijd "vuig" maken achteraf, maar ik heb het liefst een clean ingangssignaal. Als er vanaf de gitaar al brom in zit is er niks meer aan te doen.
quote:
Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
Misschien het midden (1-2 kHz) zoveel mogelijk wegdraaien en een kleine boost geven in het mid-hoog (4 kHz). Ik zeg dit uit m'n hoofd dus het kan helemaal niks zijn hoor

edit: Dit in combinatie met overdrive, uiteraard.
pi_32758490
quote:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic

Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
quote:
Fuzz pedals
Keen's Distortion 101 page lists different ways of producing a square wave or other hard-clipped signals, but I still think that boosted bass and cut midrange before the clipping device is the fundamental recipe for fuzz.
Hendrix has some good examples of fuzz. I'm going to create a fuzz examples thread.

Some early Zeppelin might require this type of clipping.

Fuzz is a distortion box with boosted bass before clipping. You can simulate fuzz on any rig by playing the neck pickup, with the tone control down all the way, picking near the neck -- these produce the most bass and least treble prior to the clipping stage. Definitive example: Electro-Harmonix Big Muff Pi (big muff pie).
En waarom speel je via je pc?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:54:09 #103
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_32760497
kan niet achter computer vandaan komen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_32760944
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef Even het volgende:

[..]

Wie is het dan waarvan moet ik em kennen
Nergens, ik ken hem ook niet, maar dat betekent nog niet dat hij niet goed is
pi_32760965
Heeft iemand soms dat filmpje (Canon Rock) als bestandje ergens te downloaden?

Bij voorbaat dank [14.gif]
pi_32761089
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:06 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Het cleane geluid van die dingen staat me tegen, één grote brei. Maar misschien is dat simpel op te lossen door de pickups te vervangen.
Nouja, voor een beginner als ik (enige elek. gitaar die ik heb is een squier ( ) is het bijv. de G-400 een heerlijk gitaartje
pi_32761138
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:14 schreef no1uknow het volgende:
Heeft iemand soms dat filmpje (Canon Rock) als bestandje ergens te downloaden?

Bij voorbaat dank [14.gif]
Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:

http://jerryc.tw/media/video.htm
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:30:55 #108
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32761339
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:
onze slaapkamer-chinees:
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_32761573
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:

[..]

Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:

http://jerryc.tw/media/video.htm
pi_32761630
Hij speelt erg leuk, mooi geluid ook. Maar de liedjes zijn wel erg saai, doen me een beetje denken aan die instrumentale tracks die onder Need for Speed enzo zitten
It has to mean something
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:53:52 #111
47781 Jorikjet
pi_32761865
boah, mijn held, ik wou dat ik zo kon rocken op me slaapkamer
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:06:08 #112
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32762116
Ik wou dat ik überhaupt zo kon rocken .

Nou goed, dan post ik deze ook nog maar voor degenen die hem nog niet kennen. WEet niet of ik hem al gepost heb, maargoed, lekker boeiend: http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv
Het enige wat ik leuk vind van Marcel Coenen, trouwens. Ik hou niet zo van solos, ik kots bijvoorbeeld op de meeste metallica solos. En toch wil ik ze spelen
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:13:16 #113
47781 Jorikjet
pi_32762253
ik kan die gast echt niet uitstaan...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:29:54 #114
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32762638
quote:

Ik zou juist de frequenties van 125-350 hz een boost geven, maar das wel afhankelijk van gitaar. Misschien is de eq voor de overdrive zetten ook eens te proberen als na de overdrive niet goed geluid geeft!
pi_32766630
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:13 schreef Jorikjet het volgende:
ik kan die gast echt niet uitstaan...
Hij is wel aardig hoor...
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:44:52 #116
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_32767665
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:37 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

[..]

En waarom speel je via je pc?
Ik speel niet via m'n PC, ik heb PC speakers aangesloten op het laatste pedaal.
feest
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:57:11 #117
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_32768037
Maar voor een fuzz moet ik dus zorgen dat er iets met de EQ instellingen gebeurt voordat het geluid overstuurt word. Waar moet ik dat pedaal dan zetten? Naast een overdrive pedaal dacht ik dat een compressor ook wel handig is, aangezien een fuzz geluid volgens mij nog al gecomprimeerd is. Ik had de compressor als volgt ingestelt: level vol open (das boost ie het geluid), release op het laagste en de compressie op het hoogste.
feest
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:11:33 #118
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32768458
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar voor een fuzz moet ik dus zorgen dat er iets met de EQ instellingen gebeurt voordat het geluid overstuurt word. Waar moet ik dat pedaal dan zetten? Naast een overdrive pedaal dacht ik dat een compressor ook wel handig is, aangezien een fuzz geluid volgens mij nog al gecomprimeerd is. Ik had de compressor als volgt ingestelt: level vol open (das boost ie het geluid), release op het laagste en de compressie op het hoogste.
Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.

Start bij een compressor voor cleane gitaar met een compressie ratio van 2,5:1 en voor distortion op 4:1, dat zijn mooie startpunten.
Start met de snelste attack en langste release. Ga dan de attack korter maken, maar zodra het geluid wat doffer wordt ben je al te ver, dus zoek dat punt op! De relaese stuur je ook steeds korter aan totdat het geluid teveel opbreekt, of totdat het geluid de beat/maat passert, das ook wederom een beetje aanvoelen!

hopelijk heb je er wat aan!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:20:44 #119
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_32768722
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:11 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.

Start bij een compressor voor cleane gitaar met een compressie ratio van 2,5:1 en voor distortion op 4:1, dat zijn mooie startpunten.
Start met de snelste attack en langste release. Ga dan de attack korter maken, maar zodra het geluid wat doffer wordt ben je al te ver, dus zoek dat punt op! De relaese stuur je ook steeds korter aan totdat het geluid teveel opbreekt, of totdat het geluid de beat/maat passert, das ook wederom een beetje aanvoelen!

hopelijk heb je er wat aan!
Gedeeltelijk heb ik er wat aan, want mijn compressor heeft geen attack knopje. En $$$$ is ie al helemaaal niet.
Bedankt voor de uitleg!
feest
pi_32775846
Hallo ik ben richard en heb jaren gelden een elec. gitaar gekocht , een fender strat. niet uit the usa maar uit mexico. kreeg er wel papieren bij zoals registratie nummer.

Nu wil ik wel na een paar jaar eindelijk weer eens leren spelen, heb wel eens les gehad van een leraar uit Amsterdam, die gaf les in een ruimte hier in Alphen a/d rijn en volgens hem pikte ik dingen snel op en vondt het wel stoer dat ik na een paar lessen wild thing kon spelen, zei het met horten en stoten
want de akoorden over pakken gaf wel wat problemen, en daar geef ik m,n dikke vingers de schuld van. maar goed omdat de prijs van die lessen te duur werden ben ik er mee gestopt waar ik best wel spijt van heb want nu staat die fender mooi te zijn in de hoek terwijl die eigenlijk moet rocken lijkt me . maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
pi_32779342
Hallo allen

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de lage e snaar in het stemmechaniek te krijgen.
Het lukt echt niet
iemand tips?

Ik wil het voor vanavond gefixt hebben, want dan krijg ik effectenbak
pi_32779375
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
Loop de lokale muziekwinkel binnen, daar zetten die mensen vaak hun kaartje neer en anders kennen de verkopers hen waarschijnlijk wel...
pi_32779486
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:52 schreef no1uknow het volgende:
Hallo allen

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de lage e snaar in het stemmechaniek te krijgen.
Het lukt echt niet
iemand tips?

Ik wil het voor vanavond gefixt hebben, want dan krijg ik effectenbak
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
pi_32780602
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
Mits hij een 0.56 snaar heeft gekocht, die krijg je echt niet door het stemmechaniekje heen!!!
pi_32780638
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Oh die manier ken ik helemaal niet
Weetje zeker dat het werkt?

Ik heb deze methode geleerd:
pi_32780688
Onze slaapkamer chinees is wel lekker bezig

pi_32781254
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:55 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oh die manier ken ik helemaal niet
Weetje zeker dat het werkt?

Ik heb deze methode geleerd:
[afbeelding]
Is toch hetzelfde alleen laat ik dat lusje er niet aan... of bedoel je dat in 90 graden? Dat is er alleen maar voor om te zorgen dattie niet terugschiet bij het aandraaien.
pi_32781297
hmm kee
bedankt
pi_32781302
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:56 schreef no1uknow het volgende:
Onze slaapkamer chinees is wel lekker bezig

KIJK met deze vinger zat ik net in zijn poepgaatje; en ik in de zijne!

[ Bericht 4% gewijzigd door Fixxxer op 03-12-2005 15:28:51 ]
pi_32781490
he bedankt voor de tip
pi_32793646
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:30 schreef coolhand002 het volgende:
he bedankt voor de tip
Niet te diep hé
pi_32798530
pi_32800897
quote:
Op zondag 4 december 2005 02:25 schreef Fixxxer het volgende:
pi_32803151
Ik heb vrijdag een "nieuwe" gitaar gekocht

Ben er ERG blij mee Speelt echt heerlijk !
pi_32803435
En wat is het voor gitaar?
It has to mean something
  zondag 4 december 2005 @ 12:34:31 #136
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_32804697
Bijna

Het is een Aria Pro II TA-61

De 61 heeft nog een varitone knop en die heeft de 60 niet

De verkopen had beide types, maar deze was EN helemaal gaaf (de ander niet) EN hij speelde lekkerder
  zondag 4 december 2005 @ 13:11:09 #138
98135 TeleluvR
pi_32804773
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:08 schreef Nick1983 het volgende:
Bijna

Het is een Aria Pro II TA-61

De 61 heeft nog een varitone knop en die heeft de 60 niet

De verkopen had beide types, maar deze was EN helemaal gaaf (de ander niet) EN hij speelde lekkerder
Toch geen slechte gok van mij dan!
Veel plezier ermee... Aria maakt fijne gitaartjes!
pi_32805959
nee totaal geen slechte gok

Hij is ongeveer 16 jaar oud, maar hij heeft werkelijk geen krasje

Alleen aan de elementen zie je een heel klein beetje aanslag, maar verder is hij helemaal gaaf

En verder vind ik hem echt erg lekker spelen, denk dat het de favoriet onder mijn eigen gitaren is/wordt
  maandag 5 december 2005 @ 09:57:43 #140
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_32828561
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
Hallo ik ben richard en heb jaren gelden een elec. gitaar gekocht , een fender strat. niet uit the usa maar uit mexico. kreeg er wel papieren bij zoals registratie nummer.

Nu wil ik wel na een paar jaar eindelijk weer eens leren spelen, heb wel eens les gehad van een leraar uit Amsterdam, die gaf les in een ruimte hier in Alphen a/d rijn en volgens hem pikte ik dingen snel op en vondt het wel stoer dat ik na een paar lessen wild thing kon spelen, zei het met horten en stoten
want de akoorden over pakken gaf wel wat problemen, en daar geef ik m,n dikke vingers de schuld van. maar goed omdat de prijs van die lessen te duur werden ben ik er mee gestopt waar ik best wel spijt van heb want nu staat die fender mooi te zijn in de hoek terwijl die eigenlijk moet rocken lijkt me . maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
Wild Thing was ook het eerste nummer dat ik kende!
feest
pi_32832003
Hehe weer een leuk filmpje, misschien wat oud, maar hij haalt weer goede herinderingen op:

http://video.google.com/videoplay?docid=7343678802891334509&q=mario+guitar

en volgens mij kloppen deze tabs wel, nog niet getest
pi_32836170
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:40 schreef Fentoozler het volgende:
Hehe weer een leuk filmpje, misschien wat oud, maar hij haalt weer goede herinderingen op:

http://video.google.com/videoplay?docid=7343678802891334509&q=mario+guitar

en volgens mij kloppen deze tabs wel, nog niet getest
Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!
pi_32836786
Ik heb hier een heel andere Mario filmpje:

http://media.putfile.com/sean_mario_guitar_acoustic

Deze vind ik veel leuker
pi_32836856
Je hoort wel een helicopter en een auto die toetert er tussendoor, maar toch
  maandag 5 december 2005 @ 16:01:57 #145
98135 TeleluvR
pi_32837560
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb hier een heel andere Mario filmpje:

http://media.putfile.com/sean_mario_guitar_acoustic

Deze vind ik veel leuker
Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!
pi_32840411
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!
Ja, dat is inderdaad goed
pi_32845693
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!
Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..

Kost dit dan veel geld? En heb je het zelf gedaan of iemand laten doen(zo ja wie heb je het laten doen?)..

Ik vind een likje verf en nieuwe elementen wel een leuk examenkadotje van mijn pappa (dan nog even slagen)
pi_32856281
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:57 schreef Fentoozler het volgende:

[..]

Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..

Kost dit dan veel geld? En heb je het zelf gedaan of iemand laten doen(zo ja wie heb je het laten doen?)..

Ik vind een likje verf en nieuwe elementen wel een leuk examenkadotje van mijn pappa (dan nog even slagen)
Ja, ik heb het zelf gedaan en nee, het heeft me niets gekost. (behalve tijd dan.)

Ik heb de body van zilver naar blank geschuurd. Onder het zilver zat lak om de body uit te vlakken zodat je geen kuiltjes in het spuitwerk krijgt. Dat heb ik laten zitten. Nu heb ik met parket lak een binding om de body en headstock gemaakt in de kleur eikenhout. Ik heb nu een grenen-kleur body met een eikenhouten binding.

Foto:

Dit ben ikzelf niet, maar is de andere gitarist van mijn band op de desbetreffende gitaar:

Owja, let op de blauwe dots, die oplichten bij UV licht...

Hij is nog niet af! Ik had em zover klaar, totdat we een reeks optredens hadden die we nu aan het afronden zijn. Zogauw we 'even rust' hebben, knal ik er een DiMarzio Paf Pro element in op de brug en zwarte hardware ipv zilver. En uiteraard moet er een naam op de body en dat wordt d6...
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:56:12 #149
98135 TeleluvR
pi_32863053
Even iets anders:
Zijn er mensen die hier al tabs hebben gevonden/gemaakt van nummers van het nieuwe album van Spinvis?
Ik ben met name op zoek naar tabs van 'De tuinen van Mexico' en van 'Aan de oevers van de tijd'!
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:49:15 #150
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32867518
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:56 schreef TeleluvR het volgende:
Even iets anders:
Zijn er mensen die hier al tabs hebben gevonden/gemaakt van nummers van het nieuwe album van Spinvis?
Ik ben met name op zoek naar tabs van 'De tuinen van Mexico' en van 'Aan de oevers van de tijd'!
Daar is het nog een beetje vroeg voor ben ik bang. Op TabsRus staan alleen nog oude songs.

Zelf uitzoeken is de enige oplossing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')