Inderdaad, je kunt het geluid altijd "vuig" maken achteraf, maar ik heb het liefst een clean ingangssignaal. Als er vanaf de gitaar al brom in zit is er niks meer aan te doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic
Dit heb ik nu hier staan. Alles behalve steriel.
Misschien het midden (1-2 kHz) zoveel mogelijk wegdraaien en een kleine boost geven in het mid-hoog (4 kHz). Ik zeg dit uit m'n hoofd dus het kan helemaal niks zijn hoorquote:Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
gitaar > compressor > overdrive > wahwah > EQ (gewoon alles vol open) > PC speakers > mic
Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
En waarom speel je via je pc?quote:Fuzz pedals
Keen's Distortion 101 page lists different ways of producing a square wave or other hard-clipped signals, but I still think that boosted bass and cut midrange before the clipping device is the fundamental recipe for fuzz.
Hendrix has some good examples of fuzz. I'm going to create a fuzz examples thread.
Some early Zeppelin might require this type of clipping.
Fuzz is a distortion box with boosted bass before clipping. You can simulate fuzz on any rig by playing the neck pickup, with the tone control down all the way, picking near the neck -- these produce the most bass and least treble prior to the clipping stage. Definitive example: Electro-Harmonix Big Muff Pi (big muff pie).
Nergens, ik ken hem ook niet, maar dat betekent nog niet dat hij niet goed isquote:Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef Even het volgende:
[..]
Wie is het dan waarvan moet ik em kennen![]()
Nouja, voor een beginner als ik (enige elek. gitaar die ik heb is een squier (quote:Op donderdag 1 december 2005 10:06 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het cleane geluid van die dingen staat me tegen, één grote brei. Maar misschien is dat simpel op te lossen door de pickups te vervangen.
Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:14 schreef no1uknow het volgende:
Heeft iemand soms dat filmpje (Canon Rock) als bestandje ergens te downloaden?
Bij voorbaat dank [14.gif]
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:
onze slaapkamer-chinees:
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hier staat-ie, alsmede enkele andere filmpjes van onze slaapkamer-chinees:
http://jerryc.tw/media/video.htm
Ik zou juist de frequenties van 125-350 hz een boost geven, maar das wel afhankelijk van gitaar. Misschien is de eq voor de overdrive zetten ook eens te proberen als na de overdrive niet goed geluid geeft!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weet iemand misschien hoe je een fuzz achtige geluidje kan maken met een EQpedaal?
Hij is wel aardig hoor...quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:13 schreef Jorikjet het volgende:
ik kan die gast echt niet uitstaan...
Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar voor een fuzz moet ik dus zorgen dat er iets met de EQ instellingen gebeurt voordat het geluid overstuurt word. Waar moet ik dat pedaal dan zetten? Naast een overdrive pedaal dacht ik dat een compressor ook wel handig is, aangezien een fuzz geluid volgens mij nog al gecomprimeerd is. Ik had de compressor als volgt ingestelt: level vol open (das boost ie het geluid), release op het laagste en de compressie op het hoogste.
Gedeeltelijk heb ik er wat aan, want mijn compressor heeft geen attack knopje. En $$$$ is ie al helemaaal niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat per se moet, maar ik zou dta wel als uitgangspunt pakken. Een compressor is voor distortion nie zo heel nodig omdat de conussen van je versterker al heel veel comprimeren. (tenzij je een $$$$ compressor hebt die een hele eigen sound geeft, dat is een ander verhaal). Wel bij cleane gitaar kan hij heel gaaf zijn en bij lichte distortion. bij fuzz zou ik de compressor achter alles zetten, dus net voor hij de amp ingaat, dat zorgt er dan vor dat alle noten ongeveer even hard binnenkomen en je sustain ook iets zal toenemen.
Start bij een compressor voor cleane gitaar met een compressie ratio van 2,5:1 en voor distortion op 4:1, dat zijn mooie startpunten.
Start met de snelste attack en langste release. Ga dan de attack korter maken, maar zodra het geluid wat doffer wordt ben je al te ver, dus zoek dat punt op! De relaese stuur je ook steeds korter aan totdat het geluid teveel opbreekt, of totdat het geluid de beat/maat passert, das ook wederom een beetje aanvoelen!
hopelijk heb je er wat aan!
Loop de lokale muziekwinkel binnen, daar zetten die mensen vaak hun kaartje neer en anders kennen de verkopers hen waarschijnlijk wel...quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hapquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:52 schreef no1uknow het volgende:
Hallo allen
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de lage e snaar in het stemmechaniek te krijgen.
Het lukt echt niet
iemand tips?
Ik wil het voor vanavond gefixt hebben, want dan krijg ik effectenbak![]()
Mits hij een 0.56 snaar heeft gekocht, die krijg je echt niet door het stemmechaniekje heen!!!quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
Oh die manier ken ik helemaal nietquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
trek hem er helemaal door tot je snaar langs de anderen ligt maar nog wel een beetje losjes is, dan buig je er een hoek in van 90 graden direct waar hij het mechaniek verlaat. 1 cm verderop afknippen en aandraaien die hap
quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh die manier ken ik helemaal niet
Weetje zeker dat het werkt?
Ik heb deze methode geleerd:
[afbeelding]
KIJK met deze vinger zat ik net in zijn poepgaatje; en ik in de zijne!quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:56 schreef no1uknow het volgende:
Onze slaapkamer chinees is wel lekker bezig
Niet te diep héquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:30 schreef coolhand002 het volgende:
he bedankt voor de tip
Toch geen slechte gok van mij dan!quote:Op zondag 4 december 2005 13:08 schreef Nick1983 het volgende:
Bijna
Het is een Aria Pro II TA-61
De 61 heeft nog een varitone knop en die heeft de 60 niet
De verkopen had beide types, maar deze was EN helemaal gaaf (de ander niet) EN hij speelde lekkerder
Wild Thing was ook het eerste nummer dat ik kende!quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef coolhand002 het volgende:
Hallo ik ben richard en heb jaren gelden een elec. gitaar gekocht , een fender strat. niet uit the usa maar uit mexico. kreeg er wel papieren bij zoals registratie nummer.
Nu wil ik wel na een paar jaar eindelijk weer eens leren spelen, heb wel eens les gehad van een leraar uit Amsterdam, die gaf les in een ruimte hier in Alphen a/d rijn en volgens hem pikte ik dingen snel op en vondt het wel stoer dat ik na een paar lessen wild thing kon spelen, zei het met horten en stoten
want de akoorden over pakken gaf wel wat problemen, en daar geef ik m,n dikke vingers de schuld van. maar goed omdat de prijs van die lessen te duur werden ben ik er mee gestopt waar ik best wel spijt van heb want nu staat die fender mooi te zijn in de hoek terwijl die eigenlijk moet rocken lijkt me. maar goed als iemand nog een goede leraar weet hier in alphen die een redelijke prijs hanteerd dan hoor ik dat graag
Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!quote:Op maandag 5 december 2005 12:40 schreef Fentoozler het volgende:
Hehe weer een leuk filmpje, misschien wat oud, maar hij haalt weer goede herinderingen op:
http://video.google.com/videoplay?docid=7343678802891334509&q=mario+guitar
en volgens mij kloppen deze tabs wel, nog niet getest![]()
Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!quote:Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb hier een heel andere Mario filmpje:
http://media.putfile.com/sean_mario_guitar_acoustic
Deze vind ik veel leuker
Ja, dat is inderdaad goedquote:Op maandag 5 december 2005 16:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind juist die 'muntjes' bij die andere versie zo gaaf!
Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..quote:Op maandag 5 december 2005 15:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die zonnebril van die gozer!! Maar het is wel lol.. De kleur van die gitaar; die komt eigenlijk best overeen met een mijn Ibanez die ik "gecustom-ized" heb. Best maf eigenlijk!
Ja, ik heb het zelf gedaan en nee, het heeft me niets gekost. (behalve tijd dan.)quote:Op maandag 5 december 2005 20:57 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
Hoe heb jij je gitaar "gecustom-ized" dan? Ik wil ook heel erg mijn (fel)rode Gibson SG zwart laten verfen en dan een donkere slagplaat erop, en dan nog een teken erop..
Kost dit dan veel geld? En heb je het zelf gedaan of iemand laten doen(zo ja wie heb je het laten doen?)..
Ik vind een likje verf en nieuwe elementen wel een leuk examenkadotje van mijn pappa (dan nog even slagen)![]()
![]()
Daar is het nog een beetje vroeg voor ben ik bang. Op TabsRus staan alleen nog oude songs.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:56 schreef TeleluvR het volgende:
Even iets anders:
Zijn er mensen die hier al tabs hebben gevonden/gemaakt van nummers van het nieuwe album van Spinvis?
Ik ben met name op zoek naar tabs van 'De tuinen van Mexico' en van 'Aan de oevers van de tijd'!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |