abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30818757
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, vooral tweevoeters.
pi_30818828
pi_30818834
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30819372
Hoogervorst

jammer van het excuus
pi_30819391
Wat een onzin dat hij daar z'n excuses voor moet aanbieden.....als dat geen uiting van betrokkenheid is weet ik het niet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30819429
Ik zal eens vragen aan mijn vader of hij een handtekening kan fixen, mijn vader werkt bij VWS
pi_30819491
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zal eens vragen aan mijn vader of hij een handtekening kan fixen, mijn vader werkt bij VWS
. Handtekening van een minister?

Meki is scherp
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30819494
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een onzin dat hij daar z'n excuses voor moet aanbieden.....als dat geen uiting van betrokkenheid is weet ik het niet.
on·par·le·men·tair (bn.)
1 van de manier waarop men zich uitdrukt, onbeschaafd

Het is onparlementair. Normen en waarden enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30819544
quote:
Bos vond dat ook niet nodig, part of the game , maar Hoogervorst was wrs. bang dat dit hem zal achtervolgen als hij er achter bleef staan, maar dat zal wel spoedig overschaduwd worden in 2006 door het nieuwe zorgverzekeringsstelsel...
pi_30819566
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef RichardQuest het volgende:
. Handtekening van een minister?
Het is natuurlijk niet serieus bedoeld. Op de foto met Hoogervorst terwijl hij het kostgebaar maakt lijkt me veel stoerder
pi_30820018
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef sigme het volgende:

[..]

on·par·le·men·tair (bn.)
1 van de manier waarop men zich uitdrukt, onbeschaafd

Het is onparlementair. Normen en waarden enzo.
Ik zag onbeschaafdere dingen daar, vooral verbaal.
pi_30820027
En in veel woorden...
pi_30820140
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:18 schreef RichardQuest het volgende:
En in veel woorden...
Ja maar dat is dan juist weer enorm parlementair

Ik heb laatst wat boekjes van zo'n honderd jaar oud gelezen, over wezen en vorm van het parlementarisme. Daarin wordt nog wel een stil gestaan bij al dat geklets. In eerste instantie waren er parlementen zonder beperking aan de spreektijd, toen werd er nog wel eens geprobeerd wetten te verhinderen door dagen (dagen!) door te emmeren. Ieder parlementslid mocht zolang oreren als 'ie wou. Daar is men dan ook wat van teruggekomen..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30820221
quote:

Zuidoost-Brabant kan Europese topregio worden

Gepubliceerd op donderdag 22 september 2005

DEN HAAG (ANP) - Zuidoost-Brabant kan in Europa uitgroeien tot de belangrijkste technologieregio. Voorwaarde is wel dat er de komende jaren door de verschillende overheden en het bedrijfsleven 1,75 miljard euro wordt geïnvesteerd.

Om voldoende 'speelruimte' te hebben moet er een regelvrije zone voor de kennisindustrie komen. Ook grensoverschrijdende samenwerking met de agglomeraties Aken en Leuven is een voorwaarde.

Dat staat in een rapport van het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven. Het is donderdag in Den Haag aangeboden aan staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken. De regio staat nu samen met München op de derde plaats, na Stockholm en Helsinki.

Brainport

De regering heeft Zuidoost-Brabant al eerder aangewezen als zogenoemde Brainport. De regio draagt meer bij aan de nationale economie dan de afzonderlijke grootstedelijke gebieden in de Randstad. Het bedrijfsleven investeert er fors in onderzoek en ontwikkeling, ruim 3 procent van het bruto nationaal product. Het rapport pleit er voor om dat percentage de komende jaren te verdubbelen.

Het rapport pleit ook voor het schrappen van een aantal regels in de regio Eindhoven. Starters kunnen daardoor gemakkelijker aan de slag en bovendien is het eenvoudiger om wetenschappers uit de hele wereld naar Zuidoost-Brabant te halen.

Volgens het rapport doet Nederland er goed aan de komende jaren vooral in die regio te investeren omdat het rendement daar het hoogst is. ,,Zuidoost-Brabant is het trekpaard van de Nederlandse economie. De omzet groeit er dubbel zo hard als in de rest van het land'', aldus het rapport.

Op prinsjesdag werd al bekend dat het Rijk 40 miljoen euro wil investeren in het Holstcentrum, een onderzoeksinstituut op het gebied van onder meer elektronica en microsystemen. Een andere opsteker is de rijksbijdrage van 10 miljoen in de verhuizing van TNO Automotive van Delft naar Zuidoost-Brabant.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=622639/sc=5f1a0f

pi_30820451
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar niet fatsoenlijk.
pi_30820521
Zo ik ga maar eens de stad onveilig maken met dit mooie weer
pi_30821250
quote:
de zorg is geen apenrots
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30821867
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb laatst wat boekjes van zo'n honderd jaar oud gelezen, over wezen en vorm van het parlementarisme. Daarin wordt nog wel een stil gestaan bij al dat geklets. In eerste instantie waren er parlementen zonder beperking aan de spreektijd, toen werd er nog wel eens geprobeerd wetten te verhinderen door dagen (dagen!) door te emmeren. Ieder parlementslid mocht zolang oreren als 'ie wou. Daar is men dan ook wat van teruggekomen..
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30821952
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

de zorg is geen apenrots
Vandaar dat Sir Smoke a lot alleen maar in de bijstand zit.
pi_30822013
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Vandaar dat Sir Smoke a lot alleen maar in de bijstand zit.
sir smoke-alot is een rapper die zijn succes eind jaren 90 beleefde bij wijze van promotionele optredens in het kader van de wietmarkt. Dat jij 'm niet kent
  donderdag 22 september 2005 @ 13:29:37 #22
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30822027
Zo, ik ben er weer.

2
pi_30822208
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, ik ben er weer.

2
Poedelfiel.
  donderdag 22 september 2005 @ 13:39:03 #24
93744 Finder_elf_towns
pi_30822355
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:34 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Poedelfiel.
Eerder sheltiefiel. Voor al dat andere moet je bij alterego MohammedPedo zijn.
pi_30822402
Ik ken alleen Mohammed. en Pedofeet.
pi_30822446
Ja.
pi_30822473
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef zakjapannertje het volgende:
Swiebertje is dood
Het zat er eens aan te komen. Landloperij is nou eenmaal niet goed voor den mensch
  donderdag 22 september 2005 @ 13:43:01 #29
93744 Finder_elf_towns
pi_30822513
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ken alleen Mohammed. en Pedofeet.
pi_30822620
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, verdomd:
fi·li·bus·ter (de ~ (m.), ~s)
1 langdurige toespraak als vertragingstactiek

fi·li·bus·te·ren (onov.ww.)
1 obstructie plegen

Ik kende het woord wel, maar zonder de betekenis. Weer wat geleerd
pi_30822694
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_30823030
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, verdomd:
fi·li·bus·ter (de ~ (m.), ~s)
1 langdurige toespraak als vertragingstactiek

fi·li·bus·te·ren (onov.ww.)
1 obstructie plegen

Ik kende het woord wel, maar zonder de betekenis. Weer wat geleerd
Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ik ).
pi_30823077
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Recordhouder met 24 uur en 18 minuten is Strom Thurmond:

In België werd er voor de stemming van het gemeentelijk stemrecht voor migranten ook lustig gefilibusterd. Het beeld van Dedecker die de slappe lach kreeg tijdens een uiteenzetting over de Thaise geschiedenis zal hem wel altijd blijven achtervolgen.
pi_30823737
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ik ).
Volgens mij niet gebruikt; alleen gedreigd.

Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
pi_30824129
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
quote:
bron: Marc van Gestel
Redistricting.

Dat is het opnieuw trekken van de districtslijnen door de parlementen van de Amerikaanse staten. Dat gebeurt dus altijd door de partij die de meerderheid in het Congres van de betreffende staat heeft. Dan is het niet moeilijk om in te zien dat kiesdistricten dan zo veranderd worden dat in zoveel mogelijk districten de grootste partij ook vooral de grootste partij blijft. Goed en recent voorbeeld is Texas, waar, na de Republikeinse overwinning, in 2003 de districten zo werden aangepast dat een Democratische kandidaat in geen enkel Texaans district meer kans maakt. Niet dat de Democraten wel zuiver op de graat zijn. Zij doen al tijden van harte mee. Het lijkt een beetje bij de oorlogsbuit van de verkiezingsoverwinning te horen.
pi_30824144
Fijna stad dat Groningen
quote:
Dodelijk val van Martinitoren blijkt geen ongeluk
ANP

GRONINGEN - Een 20-jarige Assenaar die in april 2004 door een val van de Martinitoren in Groningen om het leven kwam, blijkt door een vriendin van de toren te zijn geduwd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Groningen donderdag bekendgemaakt. De 24-jarige verdachte heeft bekend en is donderdag in bewaring gesteld.

Destijds ging justitie er vanuit dat het incident een ongeluk of zelfdoding was. ‘Wij hadden geen reden om aan te nemen dat het om een misdrijf ging’, aldus persofficier P. van Rest. Nieuwe getuigenverklaringen deden een ander licht op de zaak schijnen.
pi_30824192
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:

Uitholling van de democratie ?
pi_30824201
Vrouwen...
pi_30824214
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]
Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...
pi_30824291
Die Rembrandt kon toch wel goed schilderen .
pi_30824295
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...
Gerrymandering?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:37:46 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30824375
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.
pi_30824381
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Gerrymandering?
Idd.
pi_30824394
Voor de wijze waarop de partijpolitieke meerderheid in een staat de grenzen zó probeert te trekken dat de eigen partij er het meest van profiteert, bestaat al sinds 1811 het begrip ‘gerrymandering’.

Nooit van gehoord trouwens, heb er nu wel wat linkjes over..

edit: deze bijvoorbeeld: http://www.fairvote.org/index.php?page=564
pi_30824452
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.
bedoel je niet boroughmongering?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:41:44 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30824573
Among western democracies, only Israel and the Netherlands are free from gerrymandering in the national government, having electoral systems with only one (nationwide) electoral district.
pi_30824580
waar komen al die nieuwe users vandaan
pi_30824681
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:43 schreef Tafkahs het volgende:
waar komen al die nieuwe users vandaan
Haha ja viel mij ook al op,

Maar welkom allen .
pi_30824702
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha ja viel mij ook al op,

Maar welkom allen .
Komt door de linkse lente natuurlijk
pi_30824736
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Komt door de linkse lente natuurlijk
Juist! Daarom schijnt het zonnetje vandaag ook .

Ofwel tijd om op het balkon een of ander vaag engels studieboek te lezen .
pi_30824765
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:42 schreef Sidekick het volgende:
Among western democracies, only Israel and the Netherlands are free from gerrymandering in the national government, having electoral systems with only one (nationwide) electoral district.
Zoals ik al zei, ik was wat 100 jaar oude boekjes aan het leven over het parlementarisme. Daartussen zat ook literatuur over de nieuwe grondwet & de nieuwe kieswet, toen we overstapten van het districtenstelsel naar de evenredige vertegenwoordiging die we nu kennen (boekje uit 1916 of 17 geloof ik). Kieskringen worden daarin ook geintroduceerd en beschreven.
Kiesdistricten worden in de kritiek op het parlementarisme beschreven.

Erg interessant om het huidig systeem beschreven te zien vanuit de situatie dat het plan er al was maar de invoering nog geen feit was
pi_30824836
Boeiend inderdaad .
  donderdag 22 september 2005 @ 14:50:03 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30824842
Dank voor het welkom.

Ik ben mijn verveling aan het verdrijven tijdens de boring spells van het begrotingsdebat op TV (lees: als Balkenende er weer eens omheen stottert)
pi_30824918
quote:
21/09 Expeditie naar bron van de Nijl gestart

In Egypte is een expeditie gestart naar de bron van de Nijl. Een team van Britten en Nieuw-Zeelanders vaart de komende drie maanden met een kleine boot de Nijl stroomopwaarts op tot aan de bron.
Het expeditieteam bestaat uit vijf mannen en vrouwen. Tijdens hun 6.000 km lange tocht moeten ze verschillende watervallen overwinnen. Daartoe staat hen een ULM-vliegtuigje ter beschikking, dat elk van de drie rubberboten met buitenboordmotor over de hindernissen kan brengen.
Hun tocht gaat van Egypte over Soedan, Oeganda, Tanzania en Rwanda naar Burundi, waar de Witte Nijl ontspringt. De bron van de Blauwe Nijl ligt in Ethiopië. Beide stromen vloeien samen in de Soedanese hoofdstad Khartoem.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)0-BCCB-B3BDDD17CF27}

iets goedkoper dan een reisje naar de Maan, maar minstens net zo interessant
pi_30825094
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:50 schreef Floripas het volgende:
Dank voor het welkom.

Ik ben mijn verveling aan het verdrijven tijdens de boring spells van het begrotingsdebat op TV (lees: als Balkenende er weer eens omheen stottert)
Let vooral op zijn geschommel.
pi_30825151
MAAHH!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 22 september 2005 @ 15:07:55 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30825409
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Let vooral op zijn geschommel.
Liever niet!

En ik kijk ook liever niet naar Donner met zijn wenkbrouwen als rupsen, Sharon Dijksma die een soort blauw tafzijden sinaasappelnet aanheeeft, of Halsema, die geheel in het paars is - zelfs heur haar, zo lijkt het.
pi_30825447
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:49 schreef du_ke het volgende:
Boeiend inderdaad .
Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de wei

Ieder z'n hobby. Ik studeer niet, dan wil je nog wel eens studeren voor je lol.. Tenminste ik wel. Maar ik ben dan ook al oud & wijs
pi_30825792
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
pi_30825961
Aan digitale entiteiten zonder sociaal leven uit gaan leggen wat vrouwengedrag is.
pi_30825962
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
Zeg, zal ik jou es ff bashen! Ik ben best gezeggelijk, maar me om de oren slaan met "'typisch vrouwengedrag" in een slowchatreeks die bijna uitsluitend door mannen wordt vol-gebept gaat me te ver. Knul.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:26:52 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826025
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Aan digitale entiteiten zonder sociaal leven uit gaan leggen wat vrouwengedrag is.
Is M. slotjes aan het zetten?
pi_30826045
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef sigme het volgende:
blaat
.
pi_30826143
hoor je het eens van een ander, rennende-pop-met-hand-in-kont
pi_30826181
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de wei

Ieder z'n hobby. Ik studeer niet, dan wil je nog wel eens studeren voor je lol.. Tenminste ik wel. Maar ik ben dan ook al oud & wijs
Bedoelde het min of meer serieus . Vast leuker leesvoer dan "Collaborative Planning' van Patsy Healy. Taaie kost voor een mooie donderdagmiddag.

Oh je hebt nog wel schaapjes over ?
pi_30826201
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:30 schreef Tafkahs het volgende:
hoor je het eens van een ander, rennende-pop-met-hand-in-kont
The doctor said you need had a vasectomy.
pi_30826206
Haal die spastische avatar eens weg JdW!
Allah Al Watan Al Malik
pi_30826226
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Yohen toch.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:35:48 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826263
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.
pi_30826291
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.
mijn mening = beleid
Allah Al Watan Al Malik
pi_30826301
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:35 schreef Floripas het volgende:
Mij feeling say you must have need a grammar course.
At one point, yes.
pi_30826322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

mijn mening = beleid
pi_30826343
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
vind hem wel gaaf eigenlijk .
pi_30826375
Voor de wat trageren onder ons; Tamagotchi is een kloon van zakjapanner en ik heb 1066 notes.
pi_30826400
En als deze verdwijnt, komt Bush terug.
pi_30826479
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedoelde het min of meer serieus .
Dat kwam dan weer niet bij me op.
quote:
Vast leuker leesvoer dan "Collaborative Planning' van Patsy Healy. Taaie kost voor een mooie donderdagmiddag.
Vast! Waar gaat 't over?
quote:
Oh je hebt nog wel schaapjes over ?
Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.
Uiteindelijk blijven er 7 volwassen dieren de winter over (1 ram). Die ram heeft zo ongeveer de komende 2 maanden de leukste tijd van het jaar en als 'ie daarmee doet wat 'ie moet doen komen in februari weer nieuwe lammetjes

Het 300ste bericht wordt dus ook gelezen, valt me niks tegen

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 22-09-2005 15:49:47 ]
pi_30826521
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

.
Ik vraag pardon.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:48:08 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826612
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat kwam dan weer niet bij me op.
[..]

Vast! Waar gaat 't over?
[..]
Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzo . En dat gaan we dan maandag lekker bespreken (in groepjes met daarin ook onverstaanbare indonesiërs).
quote:
Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.
Uiteindelijk blijven er 7 volwassen dieren de winter over (1 ram). Die ram heeft zo ongeveer de komende 2 maanden de leukste tijd van het jaar en als 'ie daarmee doet wat 'ie moet doen komen in februari weer nieuwe lammetjes

[sub]Het 300ste bericht wordt dus ook gelezen, valt me niks tegen [/sub
Lammetjes zijn cool .
pi_30826673
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de wat trageren onder ons; Tamagotchi is een kloon van zakjapanner en ik heb 1066 notes.
hij is weer heerlijk, Yohen

pi_30826744
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef Floripas het volgende:
Johan, wat voor bush wordt dat?

[afbeelding]
Onbedorven Bush;

Groetende Bush:

pi_30826838
Dochter Bush:

pi_30826845
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzo . En dat gaan we dan maandag lekker bespreken (in groepjes met daarin ook onverstaanbare indonesiërs).
Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch? "Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.

Houden planologen zich tegenwoordig met gezweef bezig, of is wat je beschijft ook wel concreet te bevatten?
quote:
[..]Lammetjes zijn cool .
Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..
pi_30826882
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hij is weer heerlijk, Yohen

[afbeelding]
pi_30826889
Over gerrymandering en de uitvinder: Elbridge Gerry 1744-1814

quote:
Near the end of his two terms, scarred by partisan controversy, the Democratic-Republicans passed a redistricting measure to ensure their domination of the state senate. In response, the Federalists heaped ridicule on Gerry and coined the pun "gerrymander" to describe the salamander-like shape of one of the redistricted areas.
http://odur.let.rug.nl/~usa/B/gerry/gerry.htm
pi_30826960
describe the salamander-like shape of one of the redistricted areas.

Hele kiesdistricten die het op een shapeshiften zetten!
pi_30827184
pi_30827645
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch?
Ja het schijnt, althans dat proberen ze mij wijs te maken .
quote:
"Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.
quote:
Houden planologen zich tegenwoordig met gezweef bezig, of is wat je beschijft ook wel concreet te bevatten?
[..]
In principe is het wel concreet te bevatten. je meot de extremen begrijpen om er tussenin goed te kunnen opereren.
quote:
Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..
Jammer inderdaad .
pi_30827862
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:20 schreef du_ke het volgende:
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.
Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?

En het Waagstraatcomplex is buttom up, de bevolking dicteert middels referendum de nieuwbouw?

Zoiets? Of zit ik er concreet geheel naast?
quote:
Jammer inderdaad .
En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoel
  donderdag 22 september 2005 @ 16:29:06 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30827958
Even wat anders, zogen jullie net Weisglas de Kamer als een boze schoolmeester toespreken? Gheghe.
pi_30828222
Wouter Bos had een lache-opmerking met z'n podcast:
quote:
Je ziet dat de minima op nul blijven staan in de koopkrachtplaatjes, en dat betekent dus met inflatie in de min
Zij het niet dat inflatie gewoon meeberekend wordt met de koopkrachtplaatjes .
pi_30828238
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?

En het Waagstraatcomplex is buttom up, de bevolking dicteert middels referendum de nieuwbouw?

Zoiets? Of zit ik er concreet geheel naast?
[..]
Ja dat klopt wel aardig .
quote:
En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoel
Kan het me goed voorstellen .
  donderdag 22 september 2005 @ 16:37:16 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30828278
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Dochter Bush:

[afbeelding]
Als ze maar niet zo'n pop als Laura Bush wordt .
  donderdag 22 september 2005 @ 16:44:54 #98
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 22 september 2005 @ 16:49:31 #99
93744 Finder_elf_towns
pi_30828670
Bush! Bush! Bush!
pi_30828727
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

de zorg is geen apenrots
Apenrots = Tweede Kamer
pi_30828802
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Apenrots = Tweede Kamer
Wat is de eerste kamer dan?
  donderdag 22 september 2005 @ 16:53:43 #102
93744 Finder_elf_towns
pi_30828834
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:52 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Een verzorgingstehuis.
pi_30828887
quote:

[..]

bushmeat
  donderdag 22 september 2005 @ 16:57:21 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30828989
quote:

[..]

Als Driek van Vugt er zat.....
pi_30829005
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als Driek van Vugt er zat.....
Tja, die zien we volgend jaar vast wel in een andere jas terug
  donderdag 22 september 2005 @ 17:05:37 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30829258
Driek van Vught is opgestapt als Leids gemeenteraadslid.

Wel jammer.

Ik mocht hem wel.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:08:59 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30829384
quote:
He, een nieuwe kloon. Wat leuk.
pi_30830072
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Tja, die zien we volgend jaar vast wel in een andere jas terug
Liefst in hetzelfde soort houten jas als zijn grote held:

donderdag 22 september 2005 @ 17:34:00 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830179
Haha, ja, inderdaad, typisch hij.

Volgens mij is dat van die houten jas een doodsbedreiging. Wie belt Bart Jan Spruyt?
pi_30830222
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:34 schreef Floripas het volgende:
Haha, ja, inderdaad, typisch hij.

Volgens mij is dat van die houten jas een doodsbedreiging. Wie belt Bart Jan Spruyt?
Ludiekere schendingen van de persoonlijke integriteit dan maar.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:40:07 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830432
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:40 schreef Floripas het volgende:
Laat hem maar ruzie maken met dat Eurodusnietuig.
Ik heb nooit geweten waar hun hoofdkwartier nu precies was, alleen dat het zich ergens in Leiden bevond. Uitgerekend op 11 september zag ik het vanuit de trein. Het blijkt gevestigd in de straat waar ik vijf jaar naar school ben gegaan, .
pi_30830473
http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/3933.shtml

''Een taart is iets anders dan een kogel''.

Ja. Het is ook iets anders dan een debat. Vergelijkingen met Laurel en Hardy en andere filmfiguren gaan niet op, aangezien die weten wat komen gaat.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:43:55 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830477
Ik herinner me nog dat het gekraakt was, toen zat ik ook nog op school. De Boerhaavelaan, geloof ik.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:44:42 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830497
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/3933.shtml

''Een taart is iets anders dan een kogel''.

Ja. Het is ook iets anders dan een debat.
Ja, dat zijn twee zaken die voor zich spreken.
pi_30830510
indymedia

Zaterdag is hun dag
  donderdag 22 september 2005 @ 17:45:58 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830541
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik heb nooit geweten waar hun hoofdkwartier nu precies was, alleen dat het zich ergens in Leiden bevond. Uitgerekend op 11 september zag ik het vanuit de trein. Het blijkt gevestigd in de straat waar ik vijf jaar naar school ben gegaan, .
volgens mij kun je dat toch vanuit de trein zien op het stuk tussen Leiden en Den Haag?
pi_30830543
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Floripas het volgende:
Ik herinner me nog dat het gekraakt was, toen zat ik ook nog op school. De Boerhaavelaan, geloof ik.
Op welke school heb jij gezeten?
pi_30830562
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

volgens mij kun je dat toch vanuit de trein zien op het stuk tussen Leiden en Den Haag?
Wat bedoel je?
pi_30830576
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:45 schreef Floripas het volgende:
Zaterdag ik ook mijn dag.
Je bent onderdeel van de omsingeling?
pi_30830581
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
het hq van eurodusnie
  donderdag 22 september 2005 @ 17:49:30 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830641
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je bent onderdeel van de omsingeling?
Ik overweeg ernstig om te gaan, ja.

Ik zat overigens niet op school bij de boerhaavelaan, maar ik fietste er elke dag doorheen van en naar school.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:49:31 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30830642
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:

Vergelijkingen met Laurel en Hardy en andere filmfiguren gaan niet op, aangezien die weten wat komen gaat.
Nu weten de Zionisten en Kruisvaarders ook wat hun te wachten staat. De vergelijking gaat dus wel op.
pi_30830685
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Floripas het volgende:
Ik overweeg ernstig om te gaan, ja.
Veel succes.

Maar wat ik me afvraag, wat is de drang om het Binnenhof te gaan omsingelen, is dat een stukje links idealisme vermengd met calimero gedrag?
pi_30830720
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

het hq van eurodusnie
Iets vergelijkbaars zei ik toch ook?
pi_30830744
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nu weten de Zionisten en Kruisvaarders ook wat hun te wachten staat. De vergelijking gaat dus wel op.
Precies. Exit Cindy Sheehan.
pi_30830788
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Iets vergelijkbaars zei ik toch ook?
ja, dus?
  donderdag 22 september 2005 @ 17:56:26 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830828
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Veel succes.

Maar wat ik me afvraag, wat is de drang om het Binnenhof te gaan omsingelen, is dat een stukje links idealisme vermengd met calimero gedrag?
Ik kan niet voor die anderen spreken, maar ikzelf maak me nogal zorgen over de dienstenrichtlijn.
pi_30830833
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ja, dus?
Want?
pi_30830847
Ik ging trouwens naar je geliefde Armsterdam.
pi_30830863
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kan niet voor die anderen spreken, maar ikzelf maak me nogal zorgen over de dienstenrichtlijn.
Wat is je angst daarin precies?
pi_30830884
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ging trouwens naar je geliefde Armsterdam.
Wat kwam je doen?
pi_30830940
Ik was net nog in de stad die niemand lief heeft, Rotterdam
  donderdag 22 september 2005 @ 18:01:01 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30830960
Ik heb familie die in de glastuinbouw werkt. Ik vrees dat die hun arbo-regels wel kunnen vergeten als die dienstenrichtlijn er komt.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:01:17 #140
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30830967
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Precies. Exit Cindy Sheehan.
Wij anti-Amerikanisten begrijpen elkaar tenminste.
pi_30831001
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat kwam je doen?
Ik ging naar de Souk in het Concertgebouw.
pi_30831045
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:01 schreef Floripas het volgende:
Ik heb familie die in de glastuinbouw werkt. Ik vrees dat die hun arbo-regels wel kunnen vergeten als die dienstenrichtlijn er komt.
Maar de Bolkenstein dienstenrichtlijn is iets dat mogelijk gemaakt zou worden als de Europese grondwetsverdragen geaccepteerd zouden worden. De Partij van de Arbeid en GroenLinks waren er voor om te tekenen.
Met een ja had je overigens geen ja gezegd voor de dienstenrichtlijn, maar de beperkingen om die tot stand te laten komen waren weg.
Momenteel heb je alleen nog concurrentievervalsing door Poolse arbeiders.
pi_30831058
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wij anti-Amerikanisten begrijpen elkaar tenminste.
Zowaar ik bakkebaarden heb.
pi_30831098
quote:
Geinig. Was het wat? Als je de van Baerlestraat zou zijn uitgelopen richting de 2e Constantijn Huygenstraat, dan had je in cafe Souk een heerlijk bakje thee in een relaxte omgeving kunnen nuttigen
  donderdag 22 september 2005 @ 18:07:44 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30831160
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Maar de Bolkenstein dienstenrichtlijn is iets dat mogelijk gemaakt zou worden als de Europese grondwetsverdragen geaccepteerd zouden worden. De Partij van de Arbeid en GroenLinks waren er voor om te tekenen.
Met een ja had je overigens geen ja gezegd voor de dienstenrichtlijn, maar de beperkingen om die tot stand te laten komen waren weg.
Momenteel heb je alleen nog concurrentievervalsing door Poolse arbeiders.
Dat klopt, en da's knap vervelend.

Ik heb overigens ook nee gezegd tegen de grondwet, net als bijna iedereen die ik ken. De Europese Commissie wil overigens gewoon doorgaan met de dienstenrichtlijn.
pi_30831235
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:06 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Geinig. Was het wat?
Ja. In de Grote Zaal werden Stravinsky en Kachaturian afgewisseld met microtonale Berberzang en de 21-jarige zangeres Oumnia , die later ook nog in de Spiegelzaal te bewonderen waren. Wel waren er veel afgrijselijke ringtones en bestonden mensen het om te gaan zitten eten.
pi_30831239
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat klopt, en da's knap vervelend.

Ik heb overigens ook nee gezegd tegen de grondwet, net als bijna iedereen die ik ken. De Europese Commissie wil overigens gewoon doorgaan met de dienstenrichtlijn.
Okay, maar dan begrijp ik nog niet wat a.s. zaterdag, de demonstratie om je onvrede te spuien over de maatregelen van Kabinet Balkenende 2, te maken heeft met de dienstenrichtlijn, die is immers even van tafel en zal niet meer in zijn huidige vorm terugkomen.
pi_30831266
Goed zo, Harry. Verdedig het kabinet!
pi_30831378
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Goed zo, Harry. Verdedig het kabinet!
doe ik niet, er zijn tal van redenen om dit kabinet gewoon nooit meer te willen. Een daarvan is de tanende kwaliteit van de gezondheidszorg. Een goede 2e, waar jij je overigens ook nog eens kwaad voor hebt gemaakt, is het barre onderwijsbeleid. Om dan maar tot de 3 te komen, Brinkhorst is een absoluut stuk onbenul dat echt alle natuurwetten omtrent rationaliteit weet te tarten.

O ja en Kamp moesten ze met een blauw petje op de bergen in Afghanistan laten uitkammen op zoek naar papaverbolletjes ofzo
pi_30831398
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:16 schreef Tafkahs het volgende:

. Een goede 2e, waar jij je overigens ook nog eens kwaad voor hebt gemaakt, is het barre onderwijsbeleid. Om dan maar tot de 3 te komen, Brinkhorst is een absoluut stuk onbenul dat echt alle natuurwetten omtrent rationaliteit weet te tarten.
Zeker!
  donderdag 22 september 2005 @ 18:18:07 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30831416
Slapende tijgers, dat zeg ik ervan.

Ik gruw bij de gedachte dat dit kabinet zulke zaken steunt, en er de handtekening onderzet. Dat wil ik ze graag even laten horen.
pi_30831457
Het verval van het onderwijs lijkt me niet de schuld van dit kabinet.

Daarvoor moet je verder terug de tijd in
pi_30831517
Gelukkig heeft de SP de slag om de NEE strijd gewonnen, er is hoop

..Zelfs al laat NOVA een pauperstel zien (2 verdieners, 2 auto's, 2 kinderen, 1 gedachte) dat allemaal mooie glimmende nieuwe spulletjes bezi, dat 3000 euro in de maand moeten opmaken en dan nog zeiken dat zij niet uitkomen met het geld dat zij verdienen, dat Balkenende het zo slecht doet vanwege de gestegen benzineprijzen. Het schaamrood stijgt je naar de kaken!
pi_30831525
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:19 schreef MrX1982 het volgende:

Het is zeker niet de schuld van dit kabinet, maar ik kan mij niet goed vereenzelvigen met het huidige beleid. Althans, met een fors deel.
pi_30831555
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is zeker niet de schuld van dit kabinet, maar ik kan mij niet goed vereenzelvigen met het huidige beleid. Althans, met een fors deel.
ken uw evolutietheorieen.

Mazzel, ik ga zuipen voor de vrede
pi_30831591
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Zaterdag is de dag om dat kenbaar te maken
pi_30831592
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ken uw evolutietheorieen.

Mazzel, ik ga zuipen voor de vrede
Toe vader...
pi_30831613
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zaterdag is de dag om dat kenbaar te maken
Wolffje houdt een plaats vrij.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:25:59 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30831619
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:19 schreef MrX1982 het volgende:

Ik geef ze daar wel degelijk de schuld van.

Collegegeldverhoging en -differentiatie? VVD gedaan.
Bachelor/Master? VVD gedaan.
Stufi niet gerepareerd? VVD gedaan.
Veel nuttige studies opgeheven ten faveure van nieuwe modestudies (Communicatie, Poep & Managment)? VVD gedaan.
pi_30831630
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:24 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Toe vader...
het is bitter, ietwat zoet, wat het met het gestel doet
pi_30831670
Bachelor-master was toch al ingevoerd voordat dit kabinet zitting nam?
  donderdag 22 september 2005 @ 18:29:14 #162
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30831697
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Bachelor-master was toch al ingevoerd voordat dit kabinet zitting nam?
Ja, maar door de VVD'er Hermans.
pi_30831726
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, maar door de VVD'er Hermans.
Dus strikt gesproken Paars. .
  donderdag 22 september 2005 @ 18:31:55 #164
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30831877
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:31 schreef Floripas het volgende:
Ja. Hoorde je me zeggen dat ik blij was met Paars?
pi_30831879
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:25 schreef Floripas het volgende:
Ik geef ze daar wel degelijk de schuld van.

Collegegeldverhoging en -differentiatie? VVD gedaan.
Bachelor/Master? VVD gedaan.
Stufi niet gerepareerd? VVD gedaan.
Veel nuttige studies opgeheven ten faveure van nieuwe modestudies (Communicatie, Poep & Managment)? VVD gedaan.
Dat zijn kleine details in het algehele plaatje van het verval in het onderwijs.

Ik vind overigens de bachelor/master indeling helemaal niet zo slecht(met oog op de globalisering) en verhoging van het collegegeld ook niet.
Ik vind overigens wel dat bij een verhoging van het collegegeld de prestaties van de onderwijsinstelling ook omhoog moeten.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:37:43 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30832000
Mammoetwet en schaalvergroting

Die hebben beide gezorgd voor de ondergang van het onderwijs. Ik heb met name een hard hoofd in schaalvergroting. Ik zie er enkel de nadelige effecten van.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:41:54 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30832053
Dus jij bent voor schaalverkleining? Daar ben ik het wel mee eens. Grote faculteiten en scholengemeenschappen opsplitsen, enzovoorts. Klassen met maximaal 15 leerlingen of studenten.

Maar je begrijpt dat dat serieus geld gaat kosten, hè?
pi_30832127
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:41 schreef Floripas het volgende:
Dus jij bent voor schaalverkleining? Daar ben ik het wel mee eens. Grote faculteiten en scholengemeenschappen opsplitsen, enzovoorts. Klassen met maximaal 15 leerlingen of studenten.

Maar je begrijpt dat dat serieus geld gaat kosten, hè?
Dat kost idd geld daarom ben ik ook niet tegen verhoging van collegegeld.

Maar verhoging zonder schaalverkleining lijkt me zinloos en dat extra geld verdwijnt enkel in de bureaucratische molen van veel te grote scholengemeenschappen.

Ik vind het ook merkwaardig dat niemand zich hard maakt voor schaalverkleining. Oa het onderwijs staat aan de basis van een goede samenleving en daar moet in geïnvesteerd worden.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:45:40 #171
93744 Finder_elf_towns
pi_30832157
[update] Politie ontkent bankoverval Enschede

Dat is vlakbij mijn school , who wants to touch me?
  donderdag 22 september 2005 @ 18:47:56 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30832217
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat kost idd geld daarom ben ik ook niet tegen verhoging van collegegeld.

Maar verhoging zonder schaalverkleining lijkt me zinloos en dat extra geld verdwijnt enkel in de bureaucratische molen van veel te grote scholengemeenschappen.

Ik vind het ook merkwaardig dat niemand zich hard maakt voor schaalverkleining. Oa het onderwijs staat aan de basis van een goede samenleving en daar moet in geïnvesteerd worden.
Maar waarom zou je daartoe het collegegeld moeten verhogen? Daardoor gaan er toch minder mensen studeren...?
pi_30832284
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:47 schreef Floripas het volgende:
Maar waarom zou je daartoe het collegegeld moeten verhogen? Daardoor gaan er toch minder mensen studeren...?
Een schaalverkleining kost toch geld en goed onderwijs kost nou eenmaal ook geld.

Bovendien is het een investering in je eigen toekomst, daar mag je wat mij betreft best voor betalen.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:53:38 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30832370
Er zijn veel mensen die het niet kunnen betalen. Hoe los je dat dan op?
pi_30832428
quote:
Interessant om te zien vind ik dat het logisch is dat uitkeringsgerechtigden en AOW'ers natuurljik niet hard stijgen in 2001 en 2002, maar dat ze in de jaren daarna erg zijn ontzien

wat een mazzelaars zijn het toch weer. Ze presteren geen flikker en toch gaat het goed met hun koopkracht. We zijn weer eens veel te aardig in dit landje.

Nou, wat zijn we toch weer te aardig voor mensen die veertig jaar gewerkt hebben.

De meeste gepensioneerden hebben een eindloon pensioen, naast hun AOW.
Ik heb geen medelijden met ze.
Als ze geen eindloon pensioen hebben, hebben ze waarschijnlijk niet gewerkt.
Koopkracht - De cijfers

Hoe zit dat? AOW is dus niet nodig en de mensen die het wel hebben, hebben niet gewerkt? Ja, ik weet er nauwelijks iets vanaf, hoor.
pi_30832495
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:53 schreef Floripas het volgende:
Er zijn veel mensen die het niet kunnen betalen. Hoe los je dat dan op?
Lenen, sparen, werken. Genoeg mogelijkheden als je echt wilt studeren.

Veel mensen willen het liefste voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar dat is niet realistisch als je daarnaast ook allerlei dingen verwacht. Kwaliteit kost nou eenmaal geld.
pi_30832583
Het is toch juist zaak om zoveel mogelijk mensen te laten studeren!

Dus niet je financiele middelen als scherprechter laten dienen.
pi_30832671
quote:
'Kabouter Buttplug' in Rotterdam geplaatst

Het 6 meter hoge beeld 'Santaclaus' (een kerstman met een soort kerstboom in z'n ene hand) van kunstenaar Paul McCarthy, staat sinds vandaag op zijn tijdelijke plek op de binnenplaats van museum Boijmans van Beuningen. Het omstreden beeld, beter bekend als 'Kabouter Buttplug', werd in 2001 door de gemeente Rotterdam besteld.

Toen in 2003 in de gemeenteraad een aantal politici commentaar hadden op de vorm van het beeld, liet de betrokken wethouder weten dat de aanschaf niet meer teruggedraaid kon worden; de raadsleden hadden eerder aan de bel moeten trekken.

Dit jaar besloot de gemeenteraad dat het 280.000 euro kostende kunstwerk maximaal anderhalf jaar op de museumbinnenplaats blijft staan. Wat er daarna met het beeld gebeurt, is nog onduidelijk.

'Santaclaus' van Paul McCarthy. 6 meter hoog van brons
Uiteindelijke versie is knalrood van kleur

Burgemeester Ivo Opstelten zal 'Kabouter Buttplug' aanstaande maandag onthullen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30832708
Eerbetoon aan Pim?
pi_30832721
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Koopkracht - De cijfers

Hoe zit dat? AOW is dus niet nodig en de mensen die het wel hebben, hebben niet gewerkt? Ja, ik weet er nauwelijks iets vanaf, hoor.
AOW'ers zijn niet meer in de werkzame leeftijd, dus ze zijn i.h.a. werkloos (als in: gepensioneerd).
Wie gewerkt heeft, heeft bovenop de WAO pensioen.
Wie geen pensioen heeft bovenop de AOW heeft (waarschijnlijk) niet gewerkt.
pi_30832739
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:01 schreef du_ke het volgende:
Het is toch juist zaak om zoveel mogelijk mensen te laten studeren!

Dus niet je financiele middelen als scherprechter laten dienen.
Een studie is een investering in je eigen toekomst. Daar moet je dan ook maar wat geld voor over hebben.

Mensen die geen geld hebben om hun kinderen te laten studeren zouden sws bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze kinderen hebben genomen als ze ze geen toekomst kunnen bieden maar naast dat heb je altijd de mogelijkheid om geld te lenen of te sparen. Je kinderen zijn niet meteen bezig met studeren. Je hebt zo 18 jaar de tijd om te sparen als ouders.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:12:00 #182
93744 Finder_elf_towns
pi_30832879
-koffie-moment-

[ Bericht 75% gewijzigd door Finder_elf_towns op 22-09-2005 19:17:05 ]
pi_30833070
Ik heb de tekst gezien
pi_30833248
Hip hop liefhebbers op de kast jagen. Is er iets mooiers
  donderdag 22 september 2005 @ 19:27:06 #185
93744 Finder_elf_towns
pi_30833375
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:23 schreef MrX1982 het volgende:
Hip hop liefhebbers op de kast jagen. Is er iets mooiers
Trollen is okay gangstah
pi_30833493
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Trollen is okay gangstah
Het enige nadeel is dat het té simpel is om te doen.
Een keer boe en ze zitten op de spreekwoordelijke kast.

Yo nigga let's slap some bitches
pi_30833627
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een studie is een investering in je eigen toekomst. Daar moet je dan ook maar wat geld voor over hebben.
Kennis is ook de toekomst van een land.
quote:
Mensen die geen geld hebben om hun kinderen te laten studeren zouden sws bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze kinderen hebben genomen als ze ze geen toekomst kunnen bieden
Je weet zelf ook dat je tegenwoordig geen financiële planning voor 18 jaar kunt maken, dan is er een ICT-bubble en leeft iedereen op rozen, een paar jaar later leeft het land op schulden.
quote:
maar naast dat heb je altijd de mogelijkheid om geld te lenen of te sparen.
Dat risico willen veel mensen niet lopen, als de studie om welke reden dan ook niet lukt ben je de pineut. En die reden hoeft lang niet altijd je eigen schuld te zijn.
Al ben ik het met je eens dat er te veel angst is om te lenen voor je studie, maar het totale bedrag moet niet tienduizenden euro's worden.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:36:33 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833703
quote:

[..]

Mensen die geen geld hebben om hun kinderen te laten studeren zouden sws bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze kinderen hebben genomen als ze ze geen toekomst kunnen bieden maar naast dat heb je altijd de mogelijkheid om geld te lenen of te sparen. Je kinderen zijn niet meteen bezig met studeren. Je hebt zo 18 jaar de tijd om te sparen als ouders.
Ja, leuk, zo'n principe. Maar wat doe je dan als je kind bent van zulke ouders?
pi_30833791
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hoe dat beeld eruit ziet boeit me geen reet, maar:
quote:
Dit jaar besloot de gemeenteraad dat het 280.000 euro kostende
Hoe bedoel je geld over de balk .
pi_30833809
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Lenen tot je geen hypotheek meer krijgt.
pi_30834051
quote:

[..]

Ja, dat is de filosofie die Amerika om zeep gaat helpen .
  donderdag 22 september 2005 @ 20:00:38 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30834457
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Lenen tot je geen hypotheek meer krijgt.
...en mensen dus hun studie niet af gaan maken?

Ja. da's goed voor onze economie!
pi_30834769

Van Aartsen in jubelstemming na overlijden bekende zwerver
  donderdag 22 september 2005 @ 20:43:10 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30836081
quote:
Limb Bizkit - Break Stuff

It's just one of those days
When ya don't wanna wake up
Everything is fucked, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mother fucker!
It's just one of those days!

It's all about the he said she said bullshit
I think you better quit lettin' shit slip
Or you'll be leavin with a fat lip
I think you better quit talkin' that shit

It's just one of those days
Feelin' like a freight train
First one to complain
Leaves with a blood stain
Damn right I'm a maniac
You better watch your back
Cuz I'm fuckin' up your program
And if you're stuck up
You just lucked up
Next in line to get fucked up
Your best bet is to stay away motherfucker!
It's just one of those days!

It's all about the he said she said bullshit.
I think you better quit lettin shit slip
I think you better quit talkin that shit, punk
So come and get it

I feel like shit
My suggestion is to keep your distance
Cuz right now I'm dangerous
We've all felt like shit
And been treated like shit
All those motherfuckers, that want to step up

I hope ya know
I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
And if my day keeps going this way
I just might break something tonight

I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
I just might break something tonight

I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
I just might break your fuckin' face tonight

Give me stuff to break
Give me stuff to break
Just give me stuff to break
How 'bout your fuckin' face?

I hope you know I pack a chainsaw, what? A chainsaw, what?, a mutherfuckin' chainsaw, what?
So come and get it

It's all about the he said she said bullshit.
I think you better quit lettin shit slip
I think you better quit talkin that shit
Punk, so come and get it
Rita
  donderdag 22 september 2005 @ 20:52:06 #195
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30836488
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:09 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Van Aartsen in jubelstemming na overlijden bekende zwerver
DWHN-grapjes jatten op een slechte manier is .. slecht.
pi_30836724
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

DWHN-grapjes jatten op een slechte manier is .. slecht.
En wij moeten collega's worden ?
pi_30836817
Ach eenmaal aan de macht evalueer je sidekick toch gewoon weg?
pi_30836837
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:
Kennis is ook de toekomst van een land.
Klopt, daarom zeg ik ook niet dat een student 100% zijn eigen studie moet betalen.
quote:
Je weet zelf ook dat je tegenwoordig geen financiële planning voor 18 jaar kunt maken, dan is er een ICT-bubble en leeft iedereen op rozen, een paar jaar later leeft het land op schulden.
Ook dat klopt maar je kunt wel geld opzij zetten op bijv. een spaarrekening voor je kinderen. Een beetje financiële lange termijn planning moet toch wel lukken.
quote:
Dat risico willen veel mensen niet lopen, als de studie om welke reden dan ook niet lukt ben je de pineut. En die reden hoeft lang niet altijd je eigen schuld te zijn.
Al ben ik het met je eens dat er te veel angst is om te lenen voor je studie, maar het totale bedrag moet niet tienduizenden euro's worden.
Nee het moet wel mogelijk zijn zonder dat een student zich helemaal scheel moet lenen en verder niet kan genieten van het leven. Dat is weer een ander uiterste.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:49 schreef pberends het volgende:
Ja, dat is de filosofie die Amerika om zeep gaat helpen .
Voorlopig doen ze het nog tamelijk goed, me dunkt.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef Floripas het volgende:
Zelf werken voor je studie en/of lenen. Daarnaast kan je ook gewoon gaan werken ipv studeren.
pi_30836922
quote:
Daarnaast kan je ook gewoon gaan werken ipv studeren.
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie .
  donderdag 22 september 2005 @ 21:03:09 #200
89730 Drugshond
  donderdag 22 september 2005 @ 21:03:59 #201
89730 Drugshond
  donderdag 22 september 2005 @ 21:04:54 #202
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30837060
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:57 schreef pberends het volgende:

[..]

En wij moeten collega's worden [afbeelding]?
Good cop, bad cop.
pi_30837071
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nooit gehoord van training on the job ?
Jawel hoor maar de tijd is ook wel voorbij dat je als 18 jarige in een bedrijf instroomt en het daar je hele leven uit houdt. Een stevige theoretische basis kan geen kwaad lijkt me.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:06:08 #204
89730 Drugshond
pi_30837902
Frank de Grave
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 22 september 2005 @ 21:34:02 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30838373
Frank Begrave.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:34:42 #207
93744 Finder_elf_towns
pi_30838408
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
pi_30838633
Wanneer worden er weer goeie games gemaakt zoals Bladerunner van vroeger

6 CD's ofzo was ie toen, prachtige game.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30838648
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef du_ke het volgende:
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie .
Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:40:33 #210
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30838664
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
Dit doe je expres!
pi_30838830
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.
pi_30839018
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:44 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.
Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?

Aan de andere kant mag je als student dan ook goed onderwijs verwachten. En daar zit juist het probleem. Het onderwijs in Nederland is mi niet bijster goed door eerder genoemde acties.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:50:26 #213
93744 Finder_elf_towns
pi_30839039
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit doe je expres!
Duh.
pi_30839381
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
pi_30839547
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
Discussietip 3: Als je in debat bent met prof. dr. Arnold Heertje en je wil dat hij boos opstapt, laat je dan gewoon critisch uit over Israël. Succes verzekerd.
pi_30839869
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:04 schreef sizzler het volgende:
Succes verzekerd.
Briljante tip.
Als je tegen Heertje op verlies staat over Israel beginnen.
Meerdere malen gezien dat hij schuimbekkend weg liep. Wel zonde trouwens dat je die tip met iedereen deelt. Ach, what the hell..
pi_30839885
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon politici eigen
  donderdag 22 september 2005 @ 22:28:35 #218
93744 Finder_elf_towns
pi_30840381
Ik heb zojuist eens EuroNews opgezet. Wat een pravda-achtige nonsense-propaganda.

KIJK DAAR! BAROSSO! HIJ VINDT DAT DE EU ZIJN HOOFD NIET IN HET ZAND MAG STEKEN NA DE UITSLAG VAN DE REFERENDA IN NEDERLAND EN FRANKRIJK. <toespraak van Barosso in het frans> NU NAAR TERRORISME BESTRIJDING! DE EU COMMISIE KAN HAAR INWONERS NIET GEHEEL BESCHERMEN TEGEN ISLAMITISCHE TERRORISTEN. HOE KAN DIT? <shots van een vliegtuigterminal> WE MOETEN BETER WAKEN VOOR ONZE VIJANDEN EN VRIENDEN EN DIEGENE DIE ZEGGEN ONZE VRIENDEN OF VIJANDEN TE ZIJN. <volgende onderwerp, etc, etc, etc>
  donderdag 22 september 2005 @ 22:35:50 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30840639
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?

Aan de andere kant mag je als student dan ook goed onderwijs verwachten. En daar zit juist het probleem. Het onderwijs in Nederland is mi niet bijster goed door eerder genoemde acties.
Of je nu later je eigen studie afbetaalt, of dat je meer belasting betaalt omdat je hoger opgeleid bent en dus meer verdient, maakt toch ook niet veel verschil.

Het onderwijs in Nederland is trouwens wel bijster goed. Als je de angelsaksische universiteiten niet meerekent, dan scoren we extreem hoog.

Onderwijs gaat over meer dan een dikke baan krijgen later. Het gaat ook om algemene ontwikkeling.
pi_30840800
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb zojuist eens EuroNews opgezet. Wat een pravda-achtige nonsense-propaganda.

KIJK DAAR! BAROSSO! HIJ VINDT DAT DE EU ZIJN HOOFD NIET IN HET ZAND MAG STEKEN NA DE UITSLAG VAN DE REFERENDA IN NEDERLAND EN FRANKRIJK. <toespraak van Barosso in het frans> NU NAAR TERRORISME BESTRIJDING! DE EU COMMISIE KAN HAAR INWONERS NIET GEHEEL BESCHERMEN TEGEN ISLAMITISCHE TERRORISTEN. HOE KAN DIT? <shots van een vliegtuigterminal> WE MOETEN BETER WAKEN VOOR ONZE VIJANDEN EN VRIENDEN EN DIEGENE DIE ZEGGEN ONZE VRIENDEN OF VIJANDEN TE ZIJN. <volgende onderwerp, etc, etc, etc>
.

Ik kijk nooit naar die pulpzender.
pi_30842165
Wat ben ik blij met het bestaan van online engels-nederlandse woordenboeken. Wat een ellende in het engels een stuk schrijven over wat in het nederlands al lastig te bevatten is .
  donderdag 22 september 2005 @ 23:15:38 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30842741
Traditions of planning thought
  donderdag 22 september 2005 @ 23:39:06 #225
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843293
Yep . En de komende 4 weken zal ik hier elke donderdagavond nog wel lopen zeuren (niet alle vakken zijn even tof ).
  donderdag 22 september 2005 @ 23:55:18 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843656
Zeg, kun jij er als planoloog niet eens wat aan doen dat iedereen zo ver van z'n werk woont en naar die belachelijke industrieterreinen moet rijden?
pi_30843742
Ja net als vroeger. Alle arbeiders op het terrein van de fabriek.
  donderdag 22 september 2005 @ 23:58:58 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843793
Nee. Alle dienstenbedrijven gemengd door de bewoonde wijken heen.
pi_30843827
Tja dat is mooi samengevat in de 'wet' behoud van reistijd. Het maakt mondiaal gezien niet zo gek veel uit waar je woont, Nederland, Mali, China of Chili overal is de dagelijkse reistijd woon-werk-woon gemiddeld 1,5 uur. Dat is schijnbaar de tijd die we er voor over hebben. Waar men vroeger moest fietsen of wat later met de brommer ging was het vereist om dicht bij je werk te wonen (of je werk dichtbij te zoeken). Die noodzaak is nu verdwenen, hiermee is de bereidheid te verhuizen voor je werk afgenomen en is de blik vor het zoeken van werk verruimd. Komt nog eens bij dat iedereen graag in een eensgezinswoning met tuin woont wat ook ruimte vreet. En tadaa daar hebben we een congestieprobleem .
pi_30844011
Dat heet nou welvaart. Mensen willen verder van hun werk wonen.

Niets mee mis. Ik zou ook niet naast mijn werk willen wonen.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:08:16 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844061
Nee, hoor, mensen ergeren zich rot aan de reistijden en de zielloze industrieterreinen waar ze naartyoe moeten. De mensen die ik erover spreek, althans.

Ik ben blij dat ik in het centrum werk.
pi_30844107
Ik zou bijv. nooit in een stad willen wonen. Ik vind reizen bovendien niet erg. Lekker in de auto naar mijn werk.

Geef mij maar de ruimte, helaas is dat moeilijk in Nederland te vinden.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:11:17 #234
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30844149
Goh, wat is Verhagen toch streng voor Balkenende op het moment
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:11:24 #235
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844179
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Dat heet nou welvaart. Mensen willen verder van hun werk wonen.

Niets mee mis. Ik zou ook niet naast mijn werk willen wonen.
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker worden .
pi_30844215
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
Ook daar vind je geen echte ruimte.
Het is wel ruimer dan de Randstad maar nog steeds vrij beperkt.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:14:01 #238
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30844242
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

pi_30844255
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
Daar is ruimte genoeg inderdaad . Of Noord-west Friesland ook zo'n ramp.
pi_30844258
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker worden .
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.

Of je moet een stadsmens zijn dan is het geen probleem
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:15:17 #241
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844290
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...

Het is he-le-maal leeg.
pi_30844293
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.

De ruimte in Nederland is madurodam ruimte
pi_30844317
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.

Of je moet een stadsmens zijn dan is het geen probleem
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stad .
pi_30844354
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef du_ke het volgende:
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stad .
Maar dan zit je toch wel even op de fiets. Landelijk en stad gaat niet echt direct samen.

Of je moet in zo'n verschrikkelijke vinex locatie gaan wonen.
pi_30844357
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...

Het is he-le-maal leeg.
Ja best wel inderdaad. Ach het heeft op sommige momenten ook wel zo z'n charme.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:17:53 #246
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30844391
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.

De ruimte in Nederland is madurodam ruimte
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?
pi_30844406
Maar Oost-Groningen gaat het voor mij niet worden

Daar zitten toch communisten?
pi_30844414
quote:
GRÖNNENS LAID

Van Lauwerzee tot Dollard tou,
van Drenthe tot aan 't Wad,
doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
is Grönnen, Stad en Ommelaand;
ain Pronkjewail in golden raand
is Stad en Ommelaand!

Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
doar soest 't aan diek en wad,
moar rustig waarkt en wuilt het volk,
het volk van Loug en Stad.
is Stad en Ommelaand!

Doar woont de dege degelkhaaid,
de wille, vast as stoal,
doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
in richt- en slichte toal.
is Stad en Ommelaand!
.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:19:00 #249
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844456
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Met geen mensen om me heen zou ik ook gillend gek worden .
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:20:15 #251
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844485
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:

Klopt, en het is er nog niet ingestort.

Het is de lucht achter de wolk'n
Het is het torentje van Spiek...
pi_30844493
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:

Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder water .

Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
pi_30844497
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

...
kan wel hoor, beetje sportief figuur fietst 20-30 kilometer naar zijn werk en zelfde aantal weer terug naar huis zoals een leraar van mijn middelbare school dat deed
pi_30844532
Ja maar leraren zijn niet productief schijnt.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:21:20 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844534
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
De graanrepubliek
pi_30844552
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

De graanrepubliek
Ja echt een boek dat ik met veel plezier gelezen heb .
pi_30844576
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als dat zou kunnen.

Rust en ruimte, ik teken daarvoor
pi_30844639
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:

Complot van de kapitalisten
pi_30844657
Dan zoek je eens wat en kom je verdorie een ware kwaliteitsuser tegen !

http://forum.fok.nl/user/history/17865
pi_30844725
Indrukwekkende posthistory
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:26:37 #261
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30844747
Over 3 minuten wordt gestemd over de moties van de Tweede Kamer
pi_30844793
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&stream=TKStream3&title=Tweede%20Kamer%20der%20Staten-Generaal
pi_30844795
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:21 schreef du_ke het volgende:
Ja maar leraren zijn niet productief schijnt.
hmm, ik zou dan zeker geluk hebben gehad, veel Belgische leraren nl. alhoewel die fietsende leraar geen Belg was
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:27:53 #264
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30844798
Iemand die z'n mond weet te houden als alles al gezegd is.
Petje af.
Respèct.
pi_30844801
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
Indrukwekkende posthistory
Voor jouw tijd .
pi_30844813
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welke moties eigenlijk? Dat heb ik gemist.
pi_30844847
op Nederland 3 is nu een docu bezig over de verwoesting van een tropisch paradijs
pi_30844920
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:28 schreef du_ke het volgende:
Voor jouw tijd .
Zonde, goede ouwe tijd
pi_30845026
Ja toen kozzmic nog gewoon Mod was .
pi_30845128
Vroeger was alles beter.

Veel heb je niet aan die wetenschap
pi_30845152
Pff lange dagen maken ze in de Kamer.

Hoe houden ze dat vol, zijn er al eens onderzoeken geweest naar cocaine sporen op het toilet?
pi_30845194
Ach straks weer op reces om bij te komen .
pi_30845232
Ze hebben meer vakantie dan docenten, dat zegt genoeg
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:40:17 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30845249
Jouw aprtij wellicht. De mijne doet niet aan vakantie, geloof ik.
pi_30845269
Ik heb geen partij .
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:42:57 #276
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30845372
Ja bevalt prima .
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:45:29 #278
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30845428
dan.

Ik was er echt totaal vanuitgegaan dat je een GroenLinkser was. Je stemt het wel, neem ik aan?
pi_30845440
Cacao motie verworpen

Waarom wordt dat stemmen niet electronisch gedaan
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:45:50 #280
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30845445
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?

En waarom wordt er niet hoofdelijk gestemd?
pi_30845458
Och zo nu en dan (de laatste paar keer wel).
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:47:09 #282
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30845493
Ik kan het niet volgen vanaf hier, voed me meer, voed me meer!

Wie was voor de cacaomotie? En tegen de hermitagemotie?
pi_30845498
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?

Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen toch ?
pi_30845518
quote:

Er was al van te voren gepeild
En men peilde unaniem voor.
Vandaar dat het een hamerstuk is
pi_30845578
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef Floripas het volgende:
Ik kan het niet volgen vanaf hier, voed me meer, voed me meer!

Wie was voor de cacaomotie? En tegen de hermitagemotie?
Wilders en Nawijn waren als enigste voor de dadelmotie.
Verbod op bezit, gebruik en handel in dadels uit het M-Oosten.
pi_30845584
quote:

Dat moet van tevoren worden aangevraagd.

Een politiek truucje. Als je denkt dat je een nipte minderheid hebt en de tegenpartijen zijn in aantal minder aanwezig dan de voorstemmers dan kan je een hoofdelijke stemming aanvragen zodat je toch net de meerderheid hebt. Van een CDA'er hoorde ik dat ze zo de LPF in het begin een paar keer gefopt hebben.
pi_30845627
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat moet van tevoren worden aangevraagd.
Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?
Vraagt niemand dat.. dan is het een hamerstuk ?
pi_30845642
De politiek zit vol trucjes

Opzich is het wel interessant. Macht
pi_30845660
Geen sociale plicht voor studenden. Mooi.
pi_30845683
Staan die moties eigenlijk nog ergens online plus uitslag?
pi_30845754
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?
Vraagt niemand dat.. dan is het een hamerstuk ?
quote:
Stemmingen

Men zegt wel eens: de Kamer heeft besloten een kerncentrale te sluiten, of de Kamer wil de inkomstenbelasting verhogen. Maar het is beter te zeggen: na stemming is gebleken dat een meerderheid van de kamerleden de belasting wil verhogen of een kerncentrale wil sluiten. In de Tweede Kamer kan op drie manieren worden gestemd: per fractie, hoofdelijk of schriftelijk.

In het eerste geval stemmen de kamerleden bij hand opsteken. Als de leden van een fractie die in de vergaderzaal aanwezig zijn voor of tegen een wetsvoorstel of een wijziging op een wetsvoorstel (een amendement ) stemmen, dan gaat de Voorzitter er vanuit dat de hele fractie voor of tegen stemt.

Maar elk kamerlid kan om een hoofdelijke stemming vragen. Hierbij stemt ieder lid, wanneer zijn naam wordt afgeroepen, vóór of tegen. Het spreekt vanzelf dat bij zo'n hoofdelijke stemming alle kamerleden in de vergaderzaal aanwezig willen zijn. Elke stem telt!

Schriftelijke stemmingen vinden alleen plaats als de Kamer iemand moet voordragen of benoemen voor een belangrijke functie of bij het kiezen van haar eigen Voorzitter.
Blijkbaar.

http://www.tweedekamer.nl(...)kamer/Stemmingen.jsp
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:00:58 #292
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30845885
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen toch ?
Pechthold had moeten opspringen en roepen "GODVERDOMME IK WIL WETEN WIE VOOR WAT STEMT"

Maareh, serieus, het lijkt me beter om mensen een stemkastje te geven en de burger inzage te geven in het stemgedrag van de individuele politici.
pi_30845915
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maareh, serieus, het lijkt me beter om mensen een stemkastje te geven en de burger inzage te geven in het stemgedrag van de individuele politici.
Eensch.
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:02:58 #294
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30845966
quote:
Maar stemmen per fractie.
Vraagt de voorzitter dan in de vergadering : doen we dit per fractie?
Of had hij vantevoren al via zijn bodes gepeild bij de fractieleiders?
Ik dacht dat dit laatste de praktijk was ??
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:06:16 #296
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30846006
Het was voorzover ik kon opmaken niet gevraagd. Maar dan nog, zoiets vraag je niet want een individueel fractielid gaat heus niet opspringen om nee te zeggen.
pi_30846038
quote:
Soms zijn kamerleden het niet eens met de plannen van een minister of een staatssecretaris. Of vinden ze dat de regering op een bepaald gebied actie moet ondernemen. Ze kunnen dat de regering en de Kamer laten weten via een motie. Als een motie door de Kamer wordt aangenomen dan moet de regering daar natuurlijk rekening mee houden.

Maar de regering is niet verplicht een motie uit te voeren. Ofschoon er moties bestaan waar ze eigenlijk niet om heen kan.
Een grote poppenkast dus
pi_30846050
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:02 schreef Floripas het volgende:
Als het goed is, kun je dat ook zien in de Handelingen.
Zo lijkt het net een bijbelboek .
pi_30846058
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar stemmen per fractie.
Vraagt de voorzitter dan in de vergadering : doen we dit per fractie?
Of had hij vantevoren al via zijn bodes gepeild bij de fractieleiders?
Ik dacht dat dit laatste de praktijk was ??
Een individueel kamerlid moet het aanvragen. Als niemand het aanvraagt lijkt het me de regel dat het per fractie gaat.
pi_30846116
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

Een grote poppenkast dus
Formeel is de regering alleen verantwoording schuldig aan de Koningin ofzo, dacht ik.
Een motie van wantrouwen is eigenlijk wettelijk krachteloos.
Een regering kan gewoon blijven zitten als de Kamer een motie van wantrouwen aanneemt.
pi_30846121
Analyse dan krijgen we van dat amerikaanse gedrag waarbij op basis van stemgedrag een links-rechtsschaal wordt opgesteld .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')