quote:Op donderdag 22 september 2005 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zal eens vragen aan mijn vader of hij een handtekening kan fixen, mijn vader werkt bij VWS
on·par·le·men·tair (bn.)quote:Op donderdag 22 september 2005 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een onzin dat hij daar z'n excuses voor moet aanbieden.....als dat geen uiting van betrokkenheid is weet ik het niet.
Bos vond dat ook niet nodig, part of the game , maar Hoogervorst was wrs. bang dat dit hem zal achtervolgen als hij er achter bleef staan, maar dat zal wel spoedig overschaduwd worden in 2006 door het nieuwe zorgverzekeringsstelsel...quote:Op donderdag 22 september 2005 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een onzin dat hij daar z'n excuses voor moet aanbieden.....als dat geen uiting van betrokkenheid is weet ik het niet.
Het is natuurlijk niet serieus bedoeld. Op de foto met Hoogervorst terwijl hij het kostgebaar maakt lijkt me veel stoerderquote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef RichardQuest het volgende:. Handtekening van een minister?
Ik zag onbeschaafdere dingen daar, vooral verbaal.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
on·par·le·men·tair (bn.)
1 van de manier waarop men zich uitdrukt, onbeschaafd
Het is onparlementair. Normen en waarden enzo.
Ja maar dat is dan juist weer enorm parlementairquote:Op donderdag 22 september 2005 12:18 schreef RichardQuest het volgende:
En in veel woorden...
http://www.planet.nl/plan(...)tid=622639/sc=5f1a0fquote:
Zuidoost-Brabant kan Europese topregio worden
Gepubliceerd op donderdag 22 september 2005
DEN HAAG (ANP) - Zuidoost-Brabant kan in Europa uitgroeien tot de belangrijkste technologieregio. Voorwaarde is wel dat er de komende jaren door de verschillende overheden en het bedrijfsleven 1,75 miljard euro wordt geïnvesteerd.
Om voldoende 'speelruimte' te hebben moet er een regelvrije zone voor de kennisindustrie komen. Ook grensoverschrijdende samenwerking met de agglomeraties Aken en Leuven is een voorwaarde.
Dat staat in een rapport van het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven. Het is donderdag in Den Haag aangeboden aan staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken. De regio staat nu samen met München op de derde plaats, na Stockholm en Helsinki.
Brainport
De regering heeft Zuidoost-Brabant al eerder aangewezen als zogenoemde Brainport. De regio draagt meer bij aan de nationale economie dan de afzonderlijke grootstedelijke gebieden in de Randstad. Het bedrijfsleven investeert er fors in onderzoek en ontwikkeling, ruim 3 procent van het bruto nationaal product. Het rapport pleit er voor om dat percentage de komende jaren te verdubbelen.
Het rapport pleit ook voor het schrappen van een aantal regels in de regio Eindhoven. Starters kunnen daardoor gemakkelijker aan de slag en bovendien is het eenvoudiger om wetenschappers uit de hele wereld naar Zuidoost-Brabant te halen.
Volgens het rapport doet Nederland er goed aan de komende jaren vooral in die regio te investeren omdat het rendement daar het hoogst is. ,,Zuidoost-Brabant is het trekpaard van de Nederlandse economie. De omzet groeit er dubbel zo hard als in de rest van het land'', aldus het rapport.
Op prinsjesdag werd al bekend dat het Rijk 40 miljoen euro wil investeren in het Holstcentrum, een onderzoeksinstituut op het gebied van onder meer elektronica en microsystemen. Een andere opsteker is de rijksbijdrage van 10 miljoen in de verhuizing van TNO Automotive van Delft naar Zuidoost-Brabant.
Maar niet fatsoenlijk.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan juist weer enorm parlementair![]()
de zorg is geen apenrotsquote:Op donderdag 22 september 2005 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?quote:Op donderdag 22 september 2005 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan juist weer enorm parlementair![]()
Ik heb laatst wat boekjes van zo'n honderd jaar oud gelezen, over wezen en vorm van het parlementarisme. Daarin wordt nog wel een stil gestaan bij al dat geklets. In eerste instantie waren er parlementen zonder beperking aan de spreektijd, toen werd er nog wel eens geprobeerd wetten te verhinderen door dagen (dagen!) door te emmeren. Ieder parlementslid mocht zolang oreren als 'ie wou. Daar is men dan ook wat van teruggekomen..
sir smoke-alot is een rapper die zijn succes eind jaren 90 beleefde bij wijze van promotionele optredens in het kader van de wietmarkt. Dat jij 'm niet kentquote:Op donderdag 22 september 2005 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Vandaar dat Sir Smoke a lot alleen maar in de bijstand zit.
Het zat er eens aan te komen. Landloperij is nou eenmaal niet goed voor den menschquote:
quote:Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ken alleen Mohammed. en Pedofeet.
Ja, verdomd:quote:Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?
Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ikquote:Op donderdag 22 september 2005 13:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, verdomd:
fi·li·bus·ter (de ~ (m.), ~s)
1 langdurige toespraak als vertragingstactiek
fi·li·bus·te·ren (onov.ww.)
1 obstructie plegen
Ik kende het woord wel, maar zonder de betekenis. Weer wat geleerd![]()
Recordhouder met 24 uur en 18 minuten is Strom Thurmond:quote:Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?
Volgens mij niet gebruikt; alleen gedreigd.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ik).
quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
quote:bron: Marc van Gestel
Redistricting.
Dat is het opnieuw trekken van de districtslijnen door de parlementen van de Amerikaanse staten. Dat gebeurt dus altijd door de partij die de meerderheid in het Congres van de betreffende staat heeft. Dan is het niet moeilijk om in te zien dat kiesdistricten dan zo veranderd worden dat in zoveel mogelijk districten de grootste partij ook vooral de grootste partij blijft. Goed en recent voorbeeld is Texas, waar, na de Republikeinse overwinning, in 2003 de districten zo werden aangepast dat een Democratische kandidaat in geen enkel Texaans district meer kans maakt. Niet dat de Democraten wel zuiver op de graat zijn. Zij doen al tijden van harte mee. Het lijkt een beetje bij de oorlogsbuit van de verkiezingsoverwinning te horen.
quote:Dodelijk val van Martinitoren blijkt geen ongeluk
ANP
GRONINGEN - Een 20-jarige Assenaar die in april 2004 door een val van de Martinitoren in Groningen om het leven kwam, blijkt door een vriendin van de toren te zijn geduwd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Groningen donderdag bekendgemaakt. De 24-jarige verdachte heeft bekend en is donderdag in bewaring gesteld.
Destijds ging justitie er vanuit dat het incident een ongeluk of zelfdoding was. ‘Wij hadden geen reden om aan te nemen dat het om een misdrijf ging’, aldus persofficier P. van Rest. Nieuwe getuigenverklaringen deden een ander licht op de zaak schijnen.
Uitholling van de democratie ?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...quote:
Gerrymandering?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...
In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
Idd.quote:
bedoel je niet boroughmongering?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.
Haha ja viel mij ook al op,quote:Op donderdag 22 september 2005 14:43 schreef Tafkahs het volgende:
waar komen al die nieuwe users vandaan
Komt door de linkse lente natuurlijkquote:Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ja viel mij ook al op,
Maar welkom allen.
Juist! Daarom schijnt het zonnetje vandaag ookquote:Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Komt door de linkse lente natuurlijk
Zoals ik al zei, ik was wat 100 jaar oude boekjes aan het leven over het parlementarisme. Daartussen zat ook literatuur over de nieuwe grondwet & de nieuwe kieswet, toen we overstapten van het districtenstelsel naar de evenredige vertegenwoordiging die we nu kennen (boekje uit 1916 of 17 geloof ik). Kieskringen worden daarin ook geintroduceerd en beschreven.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:42 schreef Sidekick het volgende:
Among western democracies, only Israel and the Netherlands are free from gerrymandering in the national government, having electoral systems with only one (nationwide) electoral district.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)0-BCCB-B3BDDD17CF27}quote:21/09 Expeditie naar bron van de Nijl gestart
In Egypte is een expeditie gestart naar de bron van de Nijl. Een team van Britten en Nieuw-Zeelanders vaart de komende drie maanden met een kleine boot de Nijl stroomopwaarts op tot aan de bron.
Het expeditieteam bestaat uit vijf mannen en vrouwen. Tijdens hun 6.000 km lange tocht moeten ze verschillende watervallen overwinnen. Daartoe staat hen een ULM-vliegtuigje ter beschikking, dat elk van de drie rubberboten met buitenboordmotor over de hindernissen kan brengen.
Hun tocht gaat van Egypte over Soedan, Oeganda, Tanzania en Rwanda naar Burundi, waar de Witte Nijl ontspringt. De bron van de Blauwe Nijl ligt in Ethiopië. Beide stromen vloeien samen in de Soedanese hoofdstad Khartoem.
Let vooral op zijn geschommel.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:50 schreef Floripas het volgende:
Dank voor het welkom.
Ik ben mijn verveling aan het verdrijven tijdens de boring spells van het begrotingsdebat op TV (lees: als Balkenende er weer eens omheen stottert)
Liever niet!quote:Op donderdag 22 september 2005 14:58 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Let vooral op zijn geschommel.
Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de weiquote:
Zeg, zal ik jou es ff bashen! Ik ben best gezeggelijk, maar me om de oren slaan met "'typisch vrouwengedrag" in een slowchatreeks die bijna uitsluitend door mannen wordt vol-gebept gaat me te ver. Knul.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
Is M. slotjes aan het zetten?quote:Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Aan digitale entiteiten zonder sociaal leven uit gaan leggen wat vrouwengedrag is.
Bedoelde het min of meer serieusquote:Op donderdag 22 september 2005 15:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de wei
Ieder z'n hobby. Ik studeer niet, dan wil je nog wel eens studeren voor je lol.. Tenminste ik wel. Maar ik ben dan ook al oud & wijs![]()
The doctor said you need had a vasectomy.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:30 schreef Tafkahs het volgende:
hoor je het eens van een ander, rennende-pop-met-hand-in-kont
Yohen toch.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Haal die spastische avatar eens weg JdW!
mijn mening = beleidquote:Op donderdag 22 september 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.
At one point, yes.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:35 schreef Floripas het volgende:
Mij feeling say you must have need a grammar course.
vind hem wel gaaf eigenlijkquote:Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Haal die spastische avatar eens weg JdW!
quote:Op donderdag 22 september 2005 15:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bedoelde het min of meer serieus.
Vast! Waar gaat 't over?quote:Vast leuker leesvoer dan "Collaborative Planning' van Patsy Healy. Taaie kost voor een mooie donderdagmiddag.
Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.quote:Oh je hebt nog wel schaapjes over?
Ik vraag pardon.quote:
Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzoquote:Op donderdag 22 september 2005 15:44 schreef sigme het volgende:
[..]Dat kwam dan weer niet bij me op.
[..]
Vast! Waar gaat 't over?
[..]
Lammetjes zijn coolquote:Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.
Uiteindelijk blijven er 7 volwassen dieren de winter over (1 ram). Die ram heeft zo ongeveer de komende 2 maanden de leukste tijd van het jaaren als 'ie daarmee doet wat 'ie moet doen komen in februari weer nieuwe lammetjes
![]()
[sub]Het 300ste bericht wordt dus ook gelezen, valt me niks tegen [/sub
hij is weer heerlijk, Yohenquote:Op donderdag 22 september 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de wat trageren onder ons; Tamagotchi is een kloon van zakjapanner en ik heb 1066 notes.
Onbedorven Bush;quote:Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef Floripas het volgende:
Johan, wat voor bush wordt dat?
[afbeelding]
Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch? "Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzo. En dat gaan we dan maandag lekker bespreken (in groepjes met daarin ook onverstaanbare indonesiërs).
Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..quote:[..]Lammetjes zijn cool.
quote:Op donderdag 22 september 2005 15:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hij is weer heerlijk, Yohen
[afbeelding]
http://odur.let.rug.nl/~usa/B/gerry/gerry.htmquote:Near the end of his two terms, scarred by partisan controversy, the Democratic-Republicans passed a redistricting measure to ensure their domination of the state senate. In response, the Federalists heaped ridicule on Gerry and coined the pun "gerrymander" to describe the salamander-like shape of one of the redistricted areas.
Ja het schijnt, althans dat proberen ze mij wijs te makenquote:Op donderdag 22 september 2005 15:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch?
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.quote:"Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.
In principe is het wel concreet te bevatten. je meot de extremen begrijpen om er tussenin goed te kunnen opereren.quote:Houden planologen zich tegenwoordig met gezweef bezig, of is wat je beschijft ook wel concreet te bevatten?
[..]
Jammer inderdaadquote:Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..
Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?quote:Op donderdag 22 september 2005 16:20 schreef du_ke het volgende:
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.
En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoelquote:Jammer inderdaad.
Zij het niet dat inflatie gewoon meeberekend wordt met de koopkrachtplaatjesquote:Je ziet dat de minima op nul blijven staan in de koopkrachtplaatjes, en dat betekent dus met inflatie in de min
Ja dat klopt wel aardigquote:Op donderdag 22 september 2005 16:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?
En het Waagstraatcomplex is buttom up, de bevolking dicteert middels referendum de nieuwbouw?
Zoiets? Of zit ik er concreet geheel naast?
[..]
Kan het me goed voorstellenquote:En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoel![]()
![]()
![]()
![]()
Als ze maar niet zo'n pop als Laura Bush wordtquote:
Wat is de eerste kamer dan?quote:
Tja, die zien we volgend jaar vast wel in een andere jas terugquote:Op donderdag 22 september 2005 16:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als Driek van Vugt er zat.....
He, een nieuwe kloon. Wat leuk.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:04 schreef Tamagotchi het volgende:
[Radio 1] Men kan lullen wat men wil,
Liefst in hetzelfde soort houten jas als zijn grote held:quote:Op donderdag 22 september 2005 16:58 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Tja, die zien we volgend jaar vast wel in een andere jas terug
Ludiekere schendingen van de persoonlijke integriteit dan maar.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:34 schreef Floripas het volgende:
Haha, ja, inderdaad, typisch hij.
Volgens mij is dat van die houten jas een doodsbedreiging. Wie belt Bart Jan Spruyt?
Ik heb nooit geweten waar hun hoofdkwartier nu precies was, alleen dat het zich ergens in Leiden bevond. Uitgerekend op 11 september zag ik het vanuit de trein. Het blijkt gevestigd in de straat waar ik vijf jaar naar school ben gegaan,quote:Op donderdag 22 september 2005 17:40 schreef Floripas het volgende:
Laat hem maar ruzie maken met dat Eurodusnietuig.
Ja, dat zijn twee zaken die voor zich spreken.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.indymedia.nl/nl/2002/05/3933.shtml
''Een taart is iets anders dan een kogel''.
Ja. Het is ook iets anders dan een debat.
volgens mij kun je dat toch vanuit de trein zien op het stuk tussen Leiden en Den Haag?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten waar hun hoofdkwartier nu precies was, alleen dat het zich ergens in Leiden bevond. Uitgerekend op 11 september zag ik het vanuit de trein. Het blijkt gevestigd in de straat waar ik vijf jaar naar school ben gegaan,.
Op welke school heb jij gezeten?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Floripas het volgende:
Ik herinner me nog dat het gekraakt was, toen zat ik ook nog op school. De Boerhaavelaan, geloof ik.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
volgens mij kun je dat toch vanuit de trein zien op het stuk tussen Leiden en Den Haag?
Je bent onderdeel van de omsingeling?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:45 schreef Floripas het volgende:
Zaterdag ik ook mijn dag.
het hq van eurodusniequote:
Ik overweeg ernstig om te gaan, ja.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je bent onderdeel van de omsingeling?
Nu weten de Zionisten en Kruisvaarders ook wat hun te wachten staat. De vergelijking gaat dus wel op.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Vergelijkingen met Laurel en Hardy en andere filmfiguren gaan niet op, aangezien die weten wat komen gaat.
Veel succes.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Floripas het volgende:
Ik overweeg ernstig om te gaan, ja.
Precies. Exit Cindy Sheehan.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu weten de Zionisten en Kruisvaarders ook wat hun te wachten staat. De vergelijking gaat dus wel op.
ja, dus?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars zei ik toch ook?
Ik kan niet voor die anderen spreken, maar ikzelf maak me nogal zorgen over de dienstenrichtlijn.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Veel succes.
Maar wat ik me afvraag, wat is de drang om het Binnenhof te gaan omsingelen, is dat een stukje links idealisme vermengd met calimero gedrag?
Wat is je angst daarin precies?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik kan niet voor die anderen spreken, maar ikzelf maak me nogal zorgen over de dienstenrichtlijn.
Wat kwam je doen?quote:Op donderdag 22 september 2005 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ging trouwens naar je geliefde Armsterdam.
Wij anti-Amerikanisten begrijpen elkaar tenminste.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Precies. Exit Cindy Sheehan.
Maar de Bolkenstein dienstenrichtlijn is iets dat mogelijk gemaakt zou worden als de Europese grondwetsverdragen geaccepteerd zouden worden. De Partij van de Arbeid en GroenLinks waren er voor om te tekenen.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:01 schreef Floripas het volgende:
Ik heb familie die in de glastuinbouw werkt. Ik vrees dat die hun arbo-regels wel kunnen vergeten als die dienstenrichtlijn er komt.
Zowaar ik bakkebaarden heb.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wij anti-Amerikanisten begrijpen elkaar tenminste.
Geinig. Was het wat? Als je de van Baerlestraat zou zijn uitgelopen richting de 2e Constantijn Huygenstraat, dan had je in cafe Souk een heerlijk bakje thee in een relaxte omgeving kunnen nuttigenquote:Op donderdag 22 september 2005 18:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ging naar de Souk in het Concertgebouw.
Dat klopt, en da's knap vervelend.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:04 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar de Bolkenstein dienstenrichtlijn is iets dat mogelijk gemaakt zou worden als de Europese grondwetsverdragen geaccepteerd zouden worden. De Partij van de Arbeid en GroenLinks waren er voor om te tekenen.
Met een ja had je overigens geen ja gezegd voor de dienstenrichtlijn, maar de beperkingen om die tot stand te laten komen waren weg.
Momenteel heb je alleen nog concurrentievervalsing door Poolse arbeiders.
Ja. In de Grote Zaal werden Stravinsky en Kachaturian afgewisseld met microtonale Berberzang en de 21-jarige zangeresquote:
Okay, maar dan begrijp ik nog niet wat a.s. zaterdag, de demonstratie om je onvrede te spuien over de maatregelen van Kabinet Balkenende 2, te maken heeft met de dienstenrichtlijn, die is immers even van tafel en zal niet meer in zijn huidige vorm terugkomen.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat klopt, en da's knap vervelend.
Ik heb overigens ook nee gezegd tegen de grondwet, net als bijna iedereen die ik ken. De Europese Commissie wil overigens gewoon doorgaan met de dienstenrichtlijn.
doe ik niet, er zijn tal van redenen om dit kabinet gewoon nooit meer te willen. Een daarvan is de tanende kwaliteit van de gezondheidszorg. Een goede 2e, waar jij je overigens ook nog eens kwaad voor hebt gemaakt, is het barre onderwijsbeleid. Om dan maar tot de 3 te komen, Brinkhorst is een absoluut stuk onbenul dat echt alle natuurwetten omtrent rationaliteit weet te tarten.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Goed zo, Harry. Verdedig het kabinet!
Zeker!quote:Op donderdag 22 september 2005 18:16 schreef Tafkahs het volgende:
. Een goede 2e, waar jij je overigens ook nog eens kwaad voor hebt gemaakt, is het barre onderwijsbeleid. Om dan maar tot de 3 te komen, Brinkhorst is een absoluut stuk onbenul dat echt alle natuurwetten omtrent rationaliteit weet te tarten.
Het is zeker niet de schuld van dit kabinet, maar ik kan mij niet goed vereenzelvigen met het huidige beleid. Althans, met een fors deel.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het verval van het onderwijs lijkt me niet de schuld van dit kabinet.
Daarvoor moet je verder terug de tijd in
ken uw evolutietheorieen.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is zeker niet de schuld van dit kabinet, maar ik kan mij niet goed vereenzelvigen met het huidige beleid. Althans, met een fors deel.
Zaterdag is de dag om dat kenbaar te makenquote:Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is zeker niet de schuld van dit kabinet, maar ik kan mij niet goed vereenzelvigen met het huidige beleid. Althans, met een fors deel.
Toe vader...quote:Op donderdag 22 september 2005 18:23 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ken uw evolutietheorieen.
Mazzel, ik ga zuipen voor de vrede
Wolffje houdt een plaats vrij.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zaterdag is de dag om dat kenbaar te maken
Ik geef ze daar wel degelijk de schuld van.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het verval van het onderwijs lijkt me niet de schuld van dit kabinet.
Daarvoor moet je verder terug de tijd in
het is bitter, ietwat zoet, wat het met het gestel doetquote:
Ja, maar door de VVD'er Hermans.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Bachelor-master was toch al ingevoerd voordat dit kabinet zitting nam?
Dus strikt gesproken Paars.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, maar door de VVD'er Hermans.
quote:Op donderdag 22 september 2005 18:31 schreef Floripas het volgende:
Ja. Hoorde je me zeggen dat ik blij was met Paars?
Dat zijn kleine details in het algehele plaatje van het verval in het onderwijs.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:25 schreef Floripas het volgende:
Ik geef ze daar wel degelijk de schuld van.
Collegegeldverhoging en -differentiatie? VVD gedaan.
Bachelor/Master? VVD gedaan.
Stufi niet gerepareerd? VVD gedaan.
Veel nuttige studies opgeheven ten faveure van nieuwe modestudies (Communicatie, Poep & Managment)? VVD gedaan.
Dat kost idd geld daarom ben ik ook niet tegen verhoging van collegegeld.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:41 schreef Floripas het volgende:
Dus jij bent voor schaalverkleining? Daar ben ik het wel mee eens. Grote faculteiten en scholengemeenschappen opsplitsen, enzovoorts. Klassen met maximaal 15 leerlingen of studenten.
Maar je begrijpt dat dat serieus geld gaat kosten, hè?
Maar waarom zou je daartoe het collegegeld moeten verhogen? Daardoor gaan er toch minder mensen studeren...?quote:Op donderdag 22 september 2005 18:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kost idd geld daarom ben ik ook niet tegen verhoging van collegegeld.
Maar verhoging zonder schaalverkleining lijkt me zinloos en dat extra geld verdwijnt enkel in de bureaucratische molen van veel te grote scholengemeenschappen.
Ik vind het ook merkwaardig dat niemand zich hard maakt voor schaalverkleining. Oa het onderwijs staat aan de basis van een goede samenleving en daar moet in geïnvesteerd worden.
Een schaalverkleining kost toch geld en goed onderwijs kost nou eenmaal ook geld.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:47 schreef Floripas het volgende:
Maar waarom zou je daartoe het collegegeld moeten verhogen? Daardoor gaan er toch minder mensen studeren...?
Koopkracht - De cijfersquote:Interessant om te zien vind ik dat het logisch is dat uitkeringsgerechtigden en AOW'ers natuurljik niet hard stijgen in 2001 en 2002, maar dat ze in de jaren daarna erg zijn ontzien
wat een mazzelaars zijn het toch weer. Ze presteren geen flikker en toch gaat het goed met hun koopkracht. We zijn weer eens veel te aardig in dit landje.
Nou, wat zijn we toch weer te aardig voor mensen die veertig jaar gewerkt hebben.
De meeste gepensioneerden hebben een eindloon pensioen, naast hun AOW.
Ik heb geen medelijden met ze.
Als ze geen eindloon pensioen hebben, hebben ze waarschijnlijk niet gewerkt.
Lenen, sparen, werken. Genoeg mogelijkheden als je echt wilt studeren.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:53 schreef Floripas het volgende:
Er zijn veel mensen die het niet kunnen betalen. Hoe los je dat dan op?
quote:'Kabouter Buttplug' in Rotterdam geplaatst
Het 6 meter hoge beeld 'Santaclaus' (een kerstman met een soort kerstboom in z'n ene hand) van kunstenaar Paul McCarthy, staat sinds vandaag op zijn tijdelijke plek op de binnenplaats van museum Boijmans van Beuningen. Het omstreden beeld, beter bekend als 'Kabouter Buttplug', werd in 2001 door de gemeente Rotterdam besteld.
Toen in 2003 in de gemeenteraad een aantal politici commentaar hadden op de vorm van het beeld, liet de betrokken wethouder weten dat de aanschaf niet meer teruggedraaid kon worden; de raadsleden hadden eerder aan de bel moeten trekken.
Dit jaar besloot de gemeenteraad dat het 280.000 euro kostende kunstwerk maximaal anderhalf jaar op de museumbinnenplaats blijft staan. Wat er daarna met het beeld gebeurt, is nog onduidelijk.
'Santaclaus' van Paul McCarthy. 6 meter hoog van brons
Uiteindelijke versie is knalrood van kleur
Burgemeester Ivo Opstelten zal 'Kabouter Buttplug' aanstaande maandag onthullen.
AOW'ers zijn niet meer in de werkzame leeftijd, dus ze zijn i.h.a. werkloos (als in: gepensioneerd).quote:Op donderdag 22 september 2005 18:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Koopkracht - De cijfers
Hoe zit dat? AOW is dus niet nodig en de mensen die het wel hebben, hebben niet gewerkt? Ja, ik weet er nauwelijks iets vanaf, hoor.
Een studie is een investering in je eigen toekomst. Daar moet je dan ook maar wat geld voor over hebben.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:01 schreef du_ke het volgende:
Het is toch juist zaak om zoveel mogelijk mensen te laten studeren!
Dus niet je financiele middelen als scherprechter laten dienen.
Trollen is okay gangstahquote:Op donderdag 22 september 2005 19:23 schreef MrX1982 het volgende:
Hip hop liefhebbers op de kast jagen. Is er iets mooiers![]()
Het enige nadeel is dat het té simpel is om te doen.quote:
Kennis is ook de toekomst van een land.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een studie is een investering in je eigen toekomst. Daar moet je dan ook maar wat geld voor over hebben.
Je weet zelf ook dat je tegenwoordig geen financiële planning voor 18 jaar kunt maken, dan is er een ICT-bubble en leeft iedereen op rozen, een paar jaar later leeft het land op schulden.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die geen geld hebben om hun kinderen te laten studeren zouden sws bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze kinderen hebben genomen als ze ze geen toekomst kunnen bieden
Dat risico willen veel mensen niet lopen, als de studie om welke reden dan ook niet lukt ben je de pineut. En die reden hoeft lang niet altijd je eigen schuld te zijn.quote:maar naast dat heb je altijd de mogelijkheid om geld te lenen of te sparen.
Ja, leuk, zo'n principe. Maar wat doe je dan als je kind bent van zulke ouders?quote:Op donderdag 22 september 2005 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een studie is een investering in je eigen toekomst. Daar moet je dan ook maar wat geld voor over hebben.
Mensen die geen geld hebben om hun kinderen te laten studeren zouden sws bij zichzelf te raden moeten gaan waarom ze kinderen hebben genomen als ze ze geen toekomst kunnen bieden maar naast dat heb je altijd de mogelijkheid om geld te lenen of te sparen. Je kinderen zijn niet meteen bezig met studeren. Je hebt zo 18 jaar de tijd om te sparen als ouders.
Hoe dat beeld eruit ziet boeit me geen reet, maar:quote:
Hoe bedoel je geld over de balkquote:Dit jaar besloot de gemeenteraad dat het 280.000 euro kostende
Lenen tot je geen hypotheek meer krijgt.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n principe. Maar wat doe je dan als je kind bent van zulke ouders?
Ja, dat is de filosofie die Amerika om zeep gaat helpenquote:Op donderdag 22 september 2005 19:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
...en mensen dus hun studie niet af gaan maken?quote:Op donderdag 22 september 2005 19:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lenen tot je geen hypotheek meer krijgt.
Ritaquote:Limb Bizkit - Break Stuff
It's just one of those days
When ya don't wanna wake up
Everything is fucked, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mother fucker!
It's just one of those days!
It's all about the he said she said bullshit
I think you better quit lettin' shit slip
Or you'll be leavin with a fat lip
I think you better quit talkin' that shit
It's just one of those days
Feelin' like a freight train
First one to complain
Leaves with a blood stain
Damn right I'm a maniac
You better watch your back
Cuz I'm fuckin' up your program
And if you're stuck up
You just lucked up
Next in line to get fucked up
Your best bet is to stay away motherfucker!
It's just one of those days!
It's all about the he said she said bullshit.
I think you better quit lettin shit slip
I think you better quit talkin that shit, punk
So come and get it
I feel like shit
My suggestion is to keep your distance
Cuz right now I'm dangerous
We've all felt like shit
And been treated like shit
All those motherfuckers, that want to step up
I hope ya know
I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
And if my day keeps going this way
I just might break something tonight
I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
I just might break something tonight
I pack a chainsaw
I'll skin your ass raw
I just might break your fuckin' face tonight
Give me stuff to break
Give me stuff to break
Just give me stuff to break
How 'bout your fuckin' face?
I hope you know I pack a chainsaw, what? A chainsaw, what?, a mutherfuckin' chainsaw, what?
So come and get it
It's all about the he said she said bullshit.
I think you better quit lettin shit slip
I think you better quit talkin that shit
Punk, so come and get it
DWHN-grapjes jatten op een slechte manier is .. slecht.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:09 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Van Aartsen in jubelstemming na overlijden bekende zwerver
En wij moeten collega's wordenquote:Op donderdag 22 september 2005 20:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
DWHN-grapjes jatten op een slechte manier is .. slecht.
Klopt, daarom zeg ik ook niet dat een student 100% zijn eigen studie moet betalen.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:34 schreef RichardQuest het volgende:
Kennis is ook de toekomst van een land.
Ook dat klopt maar je kunt wel geld opzij zetten op bijv. een spaarrekening voor je kinderen. Een beetje financiële lange termijn planning moet toch wel lukken.quote:Je weet zelf ook dat je tegenwoordig geen financiële planning voor 18 jaar kunt maken, dan is er een ICT-bubble en leeft iedereen op rozen, een paar jaar later leeft het land op schulden.
Nee het moet wel mogelijk zijn zonder dat een student zich helemaal scheel moet lenen en verder niet kan genieten van het leven. Dat is weer een ander uiterste.quote:Dat risico willen veel mensen niet lopen, als de studie om welke reden dan ook niet lukt ben je de pineut. En die reden hoeft lang niet altijd je eigen schuld te zijn.
Al ben ik het met je eens dat er te veel angst is om te lenen voor je studie, maar het totale bedrag moet niet tienduizenden euro's worden.
Voorlopig doen ze het nog tamelijk goed, me dunkt.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:49 schreef pberends het volgende:
Ja, dat is de filosofie die Amerika om zeep gaat helpen.
Zelf werken voor je studie en/of lenen. Daarnaast kan je ook gewoon gaan werken ipv studeren.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef Floripas het volgende:
Ja, leuk, zo'n principe. Maar wat doe je dan als je kind bent van zulke ouders?
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomiequote:Daarnaast kan je ook gewoon gaan werken ipv studeren.
Nooit gehoord van training on the job ?quote:Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef du_ke het volgende:
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie.
Good cop, bad cop.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:57 schreef pberends het volgende:
[..]
En wij moeten collega's worden [afbeelding]?
Jawel hoor maar de tijd is ook wel voorbij dat je als 18 jarige in een bedrijf instroomt en het daar je hele leven uit houdt. Een stevige theoretische basis kan geen kwaad lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nooit gehoord van training on the job ?
Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef du_ke het volgende:
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie.
Dit doe je expres!quote:Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.
Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?quote:Op donderdag 22 september 2005 21:44 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
Discussietip 3: Als je in debat bent met prof. dr. Arnold Heertje en je wil dat hij boos opstapt, laat je dan gewoon critisch uit over Israël. Succes verzekerd.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
Briljante tip.quote:
Is dat niet gewoon politici eigenquote:Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
Of je nu later je eigen studie afbetaalt, of dat je meer belasting betaalt omdat je hoger opgeleid bent en dus meer verdient, maakt toch ook niet veel verschil.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?
Aan de andere kant mag je als student dan ook goed onderwijs verwachten. En daar zit juist het probleem. Het onderwijs in Nederland is mi niet bijster goed door eerder genoemde acties.
quote:Op donderdag 22 september 2005 22:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb zojuist eens EuroNews opgezet. Wat een pravda-achtige nonsense-propaganda.
KIJK DAAR! BAROSSO! HIJ VINDT DAT DE EU ZIJN HOOFD NIET IN HET ZAND MAG STEKEN NA DE UITSLAG VAN DE REFERENDA IN NEDERLAND EN FRANKRIJK. <toespraak van Barosso in het frans> NU NAAR TERRORISME BESTRIJDING! DE EU COMMISIE KAN HAAR INWONERS NIET GEHEEL BESCHERMEN TEGEN ISLAMITISCHE TERRORISTEN. HOE KAN DIT? <shots van een vliegtuigterminal> WE MOETEN BETER WAKEN VOOR ONZE VIJANDEN EN VRIENDEN EN DIEGENE DIE ZEGGEN ONZE VRIENDEN OF VIJANDEN TE ZIJN. <volgende onderwerp, etc, etc, etc>
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Dat heet nou welvaart. Mensen willen verder van hun werk wonen.
Niets mee mis. Ik zou ook niet naast mijn werk willen wonen.
Ook daar vind je geen echte ruimte.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ook daar vind je geen echte ruimte.
Het is wel ruimer dan de Randstad maar nog steeds vrij beperkt.
Daar is ruimte genoeg inderdaadquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker worden.
Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ook daar vind je geen echte ruimte.
Het is wel ruimer dan de Randstad maar nog steeds vrij beperkt.
Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.quote:
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stadquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.
Of je moet een stadsmens zijn dan is het geen probleem
Maar dan zit je toch wel even op de fiets. Landelijk en stad gaat niet echt direct samen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef du_ke het volgende:
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stad.
Ja best wel inderdaad. Ach het heeft op sommige momenten ook wel zo z'n charme.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...
![]()
Het is he-le-maal leeg.
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.
De ruimte in Nederland is madurodam ruimte
quote:GRÖNNENS LAID
Van Lauwerzee tot Dollard tou,
van Drenthe tot aan 't Wad,
doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
is Grönnen, Stad en Ommelaand;
ain Pronkjewail in golden raand
is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
doar soest 't aan diek en wad,
moar rustig waarkt en wuilt het volk,
het volk van Loug en Stad.
is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaaid,
de wille, vast as stoal,
doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
in richt- en slichte toal.
is Stad en Ommelaand!
Met geen mensen om me heen zou ik ook gillend gek wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?
Klopt, en het is er nog niet ingestort.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Maar Oost-Groningen gaat het voor mij niet worden
Daar zitten toch communisten?
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder waterquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Maar Oost-Groningen gaat het voor mij niet worden
Daar zitten toch communisten?
kan wel hoor, beetje sportief figuur fietst 20-30 kilometer naar zijn werk en zelfde aantal weer terug naar huisquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.
...
De graanrepubliekquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder water.
Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
Ja echt een boek dat ik met veel plezier gelezen hebquote:
Als dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?
Complot van de kapitalistenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder water.
Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&stream=TKStream3&title=Tweede%20Kamer%20der%20Staten-Generaalquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Over 3 minuten wordt gestemd over de moties van de Tweede Kamer![]()
hmm, ik zou dan zeker geluk hebben gehad, veel Belgische leraren nl. alhoewel die fietsende leraar geen Belg wasquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:21 schreef du_ke het volgende:
Ja maar leraren zijn niet productief schijnt.
Welke moties eigenlijk? Dat heb ik gemist.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Over 3 minuten wordt gestemd over de moties van de Tweede Kamer![]()
Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen tochquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?
En waarom wordt er niet hoofdelijk gestemd?
Er was al van te voren gepeildquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?
Wilders en Nawijn waren als enigste voor de dadelmotie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef Floripas het volgende:
Ik kan het niet volgen vanaf hier, voed me meer, voed me meer!
Wie was voor de cacaomotie? En tegen de hermitagemotie?
Dat moet van tevoren worden aangevraagd.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat moet van tevoren worden aangevraagd.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?
Vraagt niemand dat.. dan is het een hamerstuk ?
Blijkbaar.quote:Stemmingen
Men zegt wel eens: de Kamer heeft besloten een kerncentrale te sluiten, of de Kamer wil de inkomstenbelasting verhogen. Maar het is beter te zeggen: na stemming is gebleken dat een meerderheid van de kamerleden de belasting wil verhogen of een kerncentrale wil sluiten. In de Tweede Kamer kan op drie manieren worden gestemd: per fractie, hoofdelijk of schriftelijk.
In het eerste geval stemmen de kamerleden bij hand opsteken. Als de leden van een fractie die in de vergaderzaal aanwezig zijn voor of tegen een wetsvoorstel of een wijziging op een wetsvoorstel (een amendement ) stemmen, dan gaat de Voorzitter er vanuit dat de hele fractie voor of tegen stemt.
Maar elk kamerlid kan om een hoofdelijke stemming vragen. Hierbij stemt ieder lid, wanneer zijn naam wordt afgeroepen, vóór of tegen. Het spreekt vanzelf dat bij zo'n hoofdelijke stemming alle kamerleden in de vergaderzaal aanwezig willen zijn. Elke stem telt!
Schriftelijke stemmingen vinden alleen plaats als de Kamer iemand moet voordragen of benoemen voor een belangrijke functie of bij het kiezen van haar eigen Voorzitter.
Pechthold had moeten opspringen en roepen "GODVERDOMME IK WIL WETEN WIE VOOR WAT STEMT"quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen toch?
Eensch.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maareh, serieus, het lijkt me beter om mensen een stemkastje te geven en de burger inzage te geven in het stemgedrag van de individuele politici.
Maar stemmen per fractie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:56 schreef sizzler het volgende:
Blijkbaar.
http://www.tweedekamer.nl(...)kamer/Stemmingen.jsp
Een grote poppenkast dusquote:Soms zijn kamerleden het niet eens met de plannen van een minister of een staatssecretaris. Of vinden ze dat de regering op een bepaald gebied actie moet ondernemen. Ze kunnen dat de regering en de Kamer laten weten via een motie. Als een motie door de Kamer wordt aangenomen dan moet de regering daar natuurlijk rekening mee houden.
Maar de regering is niet verplicht een motie uit te voeren. Ofschoon er moties bestaan waar ze eigenlijk niet om heen kan.
Zo lijkt het net een bijbelboekquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:02 schreef Floripas het volgende:
Als het goed is, kun je dat ook zien in de Handelingen.
Een individueel kamerlid moet het aanvragen. Als niemand het aanvraagt lijkt het me de regel dat het per fractie gaat.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar stemmen per fractie.
Vraagt de voorzitter dan in de vergadering : doen we dit per fractie?
Of had hij vantevoren al via zijn bodes gepeild bij de fractieleiders?
Ik dacht dat dit laatste de praktijk was ??
Formeel is de regering alleen verantwoording schuldig aan de Koningin ofzo, dacht ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |