abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30824736
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Komt door de linkse lente natuurlijk
Juist! Daarom schijnt het zonnetje vandaag ook .

Ofwel tijd om op het balkon een of ander vaag engels studieboek te lezen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30824765
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:42 schreef Sidekick het volgende:
Among western democracies, only Israel and the Netherlands are free from gerrymandering in the national government, having electoral systems with only one (nationwide) electoral district.
Zoals ik al zei, ik was wat 100 jaar oude boekjes aan het leven over het parlementarisme. Daartussen zat ook literatuur over de nieuwe grondwet & de nieuwe kieswet, toen we overstapten van het districtenstelsel naar de evenredige vertegenwoordiging die we nu kennen (boekje uit 1916 of 17 geloof ik). Kieskringen worden daarin ook geintroduceerd en beschreven.
Kiesdistricten worden in de kritiek op het parlementarisme beschreven.

Erg interessant om het huidig systeem beschreven te zien vanuit de situatie dat het plan er al was maar de invoering nog geen feit was
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30824836
Boeiend inderdaad .
  donderdag 22 september 2005 @ 14:50:03 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30824842
Dank voor het welkom.

Ik ben mijn verveling aan het verdrijven tijdens de boring spells van het begrotingsdebat op TV (lees: als Balkenende er weer eens omheen stottert)
pi_30824918
quote:
21/09 Expeditie naar bron van de Nijl gestart

In Egypte is een expeditie gestart naar de bron van de Nijl. Een team van Britten en Nieuw-Zeelanders vaart de komende drie maanden met een kleine boot de Nijl stroomopwaarts op tot aan de bron.
Het expeditieteam bestaat uit vijf mannen en vrouwen. Tijdens hun 6.000 km lange tocht moeten ze verschillende watervallen overwinnen. Daartoe staat hen een ULM-vliegtuigje ter beschikking, dat elk van de drie rubberboten met buitenboordmotor over de hindernissen kan brengen.
Hun tocht gaat van Egypte over Soedan, Oeganda, Tanzania en Rwanda naar Burundi, waar de Witte Nijl ontspringt. De bron van de Blauwe Nijl ligt in Ethiopië. Beide stromen vloeien samen in de Soedanese hoofdstad Khartoem.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)0-BCCB-B3BDDD17CF27}

iets goedkoper dan een reisje naar de Maan, maar minstens net zo interessant
pi_30825094
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:50 schreef Floripas het volgende:
Dank voor het welkom.

Ik ben mijn verveling aan het verdrijven tijdens de boring spells van het begrotingsdebat op TV (lees: als Balkenende er weer eens omheen stottert)
Let vooral op zijn geschommel.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30825151
MAAHH!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 22 september 2005 @ 15:07:55 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30825409
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Let vooral op zijn geschommel.
Liever niet!

En ik kijk ook liever niet naar Donner met zijn wenkbrouwen als rupsen, Sharon Dijksma die een soort blauw tafzijden sinaasappelnet aanheeeft, of Halsema, die geheel in het paars is - zelfs heur haar, zo lijkt het.
pi_30825447
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:49 schreef du_ke het volgende:
Boeiend inderdaad .
Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de wei

Ieder z'n hobby. Ik studeer niet, dan wil je nog wel eens studeren voor je lol.. Tenminste ik wel. Maar ik ben dan ook al oud & wijs
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30825792
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
pi_30825961
Aan digitale entiteiten zonder sociaal leven uit gaan leggen wat vrouwengedrag is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30825962
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Je gaat toch niet aan een planoloog jouw omschrijving voor ''boeiend'' uitleggen? Typisch vrouwengedrag.
Zeg, zal ik jou es ff bashen! Ik ben best gezeggelijk, maar me om de oren slaan met "'typisch vrouwengedrag" in een slowchatreeks die bijna uitsluitend door mannen wordt vol-gebept gaat me te ver. Knul.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:26:52 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826025
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef Sidekick het volgende:
Aan digitale entiteiten zonder sociaal leven uit gaan leggen wat vrouwengedrag is.
Is M. slotjes aan het zetten?
pi_30826045
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef sigme het volgende:
blaat
.
pi_30826143
hoor je het eens van een ander, rennende-pop-met-hand-in-kont
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30826181
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, je weet wel... buiten in de zon, Domela Nieuwenhuis onder handbereik, schaapjes blatend in de wei

Ieder z'n hobby. Ik studeer niet, dan wil je nog wel eens studeren voor je lol.. Tenminste ik wel. Maar ik ben dan ook al oud & wijs
Bedoelde het min of meer serieus . Vast leuker leesvoer dan "Collaborative Planning' van Patsy Healy. Taaie kost voor een mooie donderdagmiddag.

Oh je hebt nog wel schaapjes over ?
pi_30826201
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:30 schreef Tafkahs het volgende:
hoor je het eens van een ander, rennende-pop-met-hand-in-kont
The doctor said you need had a vasectomy.
pi_30826206
Haal die spastische avatar eens weg JdW!
Allah Al Watan Al Malik
pi_30826226
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Yohen toch.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:35:48 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826263
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.
pi_30826291
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is voor mij erg moeilijk om te bepalen of dit jouw mening is, dan wel beleid.
mijn mening = beleid
Allah Al Watan Al Malik
pi_30826301
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:35 schreef Floripas het volgende:
Mij feeling say you must have need a grammar course.
At one point, yes.
pi_30826322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

mijn mening = beleid
pi_30826343
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
vind hem wel gaaf eigenlijk .
pi_30826375
Voor de wat trageren onder ons; Tamagotchi is een kloon van zakjapanner en ik heb 1066 notes.
pi_30826400
En als deze verdwijnt, komt Bush terug.
pi_30826479
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedoelde het min of meer serieus .
Dat kwam dan weer niet bij me op.
quote:
Vast leuker leesvoer dan "Collaborative Planning' van Patsy Healy. Taaie kost voor een mooie donderdagmiddag.
Vast! Waar gaat 't over?
quote:
Oh je hebt nog wel schaapjes over ?
Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.
Uiteindelijk blijven er 7 volwassen dieren de winter over (1 ram). Die ram heeft zo ongeveer de komende 2 maanden de leukste tijd van het jaar en als 'ie daarmee doet wat 'ie moet doen komen in februari weer nieuwe lammetjes

Het 300ste bericht wordt dus ook gelezen, valt me niks tegen

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 22-09-2005 15:49:47 ]
pi_30826521
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

.
Ik vraag pardon.
  donderdag 22 september 2005 @ 15:48:08 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30826612
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat kwam dan weer niet bij me op.
[..]

Vast! Waar gaat 't over?
[..]
Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzo . En dat gaan we dan maandag lekker bespreken (in groepjes met daarin ook onverstaanbare indonesiërs).
quote:
Er gaan er nog 5.. Maar daar wacht ik nog even mee.
Uiteindelijk blijven er 7 volwassen dieren de winter over (1 ram). Die ram heeft zo ongeveer de komende 2 maanden de leukste tijd van het jaar en als 'ie daarmee doet wat 'ie moet doen komen in februari weer nieuwe lammetjes

[sub]Het 300ste bericht wordt dus ook gelezen, valt me niks tegen [/sub
Lammetjes zijn cool .
pi_30826673
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de wat trageren onder ons; Tamagotchi is een kloon van zakjapanner en ik heb 1066 notes.
hij is weer heerlijk, Yohen

pi_30826744
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef Floripas het volgende:
Johan, wat voor bush wordt dat?

[afbeelding]
Onbedorven Bush;

Groetende Bush:

pi_30826838
Dochter Bush:

pi_30826845
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ben nog maar op pagina 30 maar tot nu toe een beetje het voor mij bekende verhaal over de ontwikkeling in planning van technisch rationeel naar communicatief rationeel ofwel van modernistisch naar post modernistisch. Op zich niet heel lastig maar ik moet er nog een stukje over schrijven met een eigen mening enzo . En dat gaan we dan maandag lekker bespreken (in groepjes met daarin ook onverstaanbare indonesiërs).
Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch? "Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.

Houden planologen zich tegenwoordig met gezweef bezig, of is wat je beschijft ook wel concreet te bevatten?
quote:
[..]Lammetjes zijn cool .
Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..
pi_30826882
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hij is weer heerlijk, Yohen

[afbeelding]
pi_30826889
Over gerrymandering en de uitvinder: Elbridge Gerry 1744-1814

quote:
Near the end of his two terms, scarred by partisan controversy, the Democratic-Republicans passed a redistricting measure to ensure their domination of the state senate. In response, the Federalists heaped ridicule on Gerry and coined the pun "gerrymander" to describe the salamander-like shape of one of the redistricted areas.
http://odur.let.rug.nl/~usa/B/gerry/gerry.htm
pi_30826960
describe the salamander-like shape of one of the redistricted areas.

Hele kiesdistricten die het op een shapeshiften zetten!
pi_30827184
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30827645
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet heel lastig zegt 'ie. Dit klinkt voor mij echt als gruwelijke brei. Het hele postmodernisme is sowieso wat aan mij voorbijgegaan, bestaat het ook planologisch?
Ja het schijnt, althans dat proberen ze mij wijs te maken .
quote:
"Communicatief rationeel", dat ben ik vast niet, en nooit geweest ook. Bij technisch rationeel kan ik me nog íets voorstellen, hoewel het me klinkt als een tautologie.
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.
quote:
Houden planologen zich tegenwoordig met gezweef bezig, of is wat je beschijft ook wel concreet te bevatten?
[..]
In principe is het wel concreet te bevatten. je meot de extremen begrijpen om er tussenin goed te kunnen opereren.
quote:
Ja, maar als je ze naar de slacht brengt is dat even geen voordeel..
Jammer inderdaad .
pi_30827862
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:20 schreef du_ke het volgende:
Ach het zijn de termen die mijn hoogleraar graag gebruikt. Heeft een beetje te maken met de verschuiving van een maakbare samenleving (top-buttom) naar Buttom Up, ontwikkelingen vanuit de bevolking. Het zijn beiden extremen en het meeste speelt er tussenin is het idee min of meer.
Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?

En het Waagstraatcomplex is buttom up, de bevolking dicteert middels referendum de nieuwbouw?

Zoiets? Of zit ik er concreet geheel naast?
quote:
Jammer inderdaad .
En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoel
  donderdag 22 september 2005 @ 16:29:06 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30827958
Even wat anders, zogen jullie net Weisglas de Kamer als een boze schoolmeester toespreken? Gheghe.
pi_30828222
Wouter Bos had een lache-opmerking met z'n podcast:
quote:
Je ziet dat de minima op nul blijven staan in de koopkrachtplaatjes, en dat betekent dus met inflatie in de min
Zij het niet dat inflatie gewoon meeberekend wordt met de koopkrachtplaatjes .
pi_30828238
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Bijlmer is dan een voorbeeld van maakbaarheid via planologie? Evenals Beijum? Je bouwt een gezellige wijk en dan worden de mensen vanzelf lief & gezellig?

En het Waagstraatcomplex is buttom up, de bevolking dicteert middels referendum de nieuwbouw?

Zoiets? Of zit ik er concreet geheel naast?
[..]
Ja dat klopt wel aardig .
quote:
En dan tegelijktijd de laatste pakketjes uit de diepvries op moeten eten. Zelfgemaakte lamsshoarma (veel lekkerder van coteletjes-vlees dan van afsnijsels trouwens). Beetje dubbel gevoel
Kan het me goed voorstellen .
  donderdag 22 september 2005 @ 16:37:16 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30828278
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Dochter Bush:

[afbeelding]
Als ze maar niet zo'n pop als Laura Bush wordt .
  donderdag 22 september 2005 @ 16:44:54 #98
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 22 september 2005 @ 16:49:31 #99
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30828670
Bush! Bush! Bush!
pi_30828727
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

de zorg is geen apenrots
Apenrots = Tweede Kamer
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')