Het zat er eens aan te komen. Landloperij is nou eenmaal niet goed voor den menschquote:
quote:Op donderdag 22 september 2005 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ken alleen Mohammed. en Pedofeet.
Ja, verdomd:quote:Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?
Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ikquote:Op donderdag 22 september 2005 13:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, verdomd:
fi·li·bus·ter (de ~ (m.), ~s)
1 langdurige toespraak als vertragingstactiek
fi·li·bus·te·ren (onov.ww.)
1 obstructie plegen
Ik kende het woord wel, maar zonder de betekenis. Weer wat geleerd![]()
Recordhouder met 24 uur en 18 minuten is Strom Thurmond:quote:Op donderdag 22 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In de VS noemen ze dit toch een filibuster?
Volgens mij niet gebruikt; alleen gedreigd.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is nog niet zo gek lang geleden nog gebruikt door de demcraten om een of andere benoeming door Bush tegen te houden (die hij er vervolgens in een reces alsnog doordrukte geloof ik).
quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
quote:bron: Marc van Gestel
Redistricting.
Dat is het opnieuw trekken van de districtslijnen door de parlementen van de Amerikaanse staten. Dat gebeurt dus altijd door de partij die de meerderheid in het Congres van de betreffende staat heeft. Dan is het niet moeilijk om in te zien dat kiesdistricten dan zo veranderd worden dat in zoveel mogelijk districten de grootste partij ook vooral de grootste partij blijft. Goed en recent voorbeeld is Texas, waar, na de Republikeinse overwinning, in 2003 de districten zo werden aangepast dat een Democratische kandidaat in geen enkel Texaans district meer kans maakt. Niet dat de Democraten wel zuiver op de graat zijn. Zij doen al tijden van harte mee. Het lijkt een beetje bij de oorlogsbuit van de verkiezingsoverwinning te horen.
quote:Dodelijk val van Martinitoren blijkt geen ongeluk
ANP
GRONINGEN - Een 20-jarige Assenaar die in april 2004 door een val van de Martinitoren in Groningen om het leven kwam, blijkt door een vriendin van de toren te zijn geduwd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Groningen donderdag bekendgemaakt. De 24-jarige verdachte heeft bekend en is donderdag in bewaring gesteld.
Destijds ging justitie er vanuit dat het incident een ongeluk of zelfdoding was. ‘Wij hadden geen reden om aan te nemen dat het om een misdrijf ging’, aldus persofficier P. van Rest. Nieuwe getuigenverklaringen deden een ander licht op de zaak schijnen.
Uitholling van de democratie ?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...quote:
Gerrymandering?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hmm, nee, ik zoek toch een iets vreemdere term. Redistricting is de officiele term, maar volgens mij is er nog een andere...
In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:Ik ben trouwens op zoek naar de term voor het veranderen van districten van een staat in de VS voor politiek gewin, weet iemand dat?
Idd.quote:
bedoel je niet boroughmongering?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Engeland heet het geknoei met districten om er politiek voordeel uit te halen burrowmongering, oftewel districtenhandel.
Haha ja viel mij ook al op,quote:Op donderdag 22 september 2005 14:43 schreef Tafkahs het volgende:
waar komen al die nieuwe users vandaan
Komt door de linkse lente natuurlijkquote:Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ja viel mij ook al op,
Maar welkom allen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |