Nooit gehoord van training on the job ?quote:Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef du_ke het volgende:
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie.
Good cop, bad cop.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:57 schreef pberends het volgende:
[..]
En wij moeten collega's worden [afbeelding]?
Jawel hoor maar de tijd is ook wel voorbij dat je als 18 jarige in een bedrijf instroomt en het daar je hele leven uit houdt. Een stevige theoretische basis kan geen kwaad lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nooit gehoord van training on the job ?
Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef du_ke het volgende:
Nee daar hebben we veel aan in een kenniseconomie.
Dit doe je expres!quote:Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt toch ook mensen nodig die bijv. het vuil ophalen, helemaal niet denigrerend bedoeld.
Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?quote:Op donderdag 22 september 2005 21:44 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard en die zullen er altijd ook wel blijven. Maar dan nog moet je proberen het niveau van je populatie zo hoog mogelijk te krijgen.
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Frank de Grave is het eeuwige talend èn het bewijs dat trendwatchers enkel onzin verkopen.
Discussietip 3: Als je in debat bent met prof. dr. Arnold Heertje en je wil dat hij boos opstapt, laat je dan gewoon critisch uit over Israël. Succes verzekerd.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
Briljante tip.quote:
Is dat niet gewoon politici eigenquote:Op donderdag 22 september 2005 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren nog gezien tijdens een dabat over Prinsjesdag. Wat kan die man slap lullen zeg. Lange betogen houden zonder antwoord te geven op de vraag is ook een kunst.
Of je nu later je eigen studie afbetaalt, of dat je meer belasting betaalt omdat je hoger opgeleid bent en dus meer verdient, maakt toch ook niet veel verschil.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is zo, maar mag je dan niet verwachten dat mensen ook zelf investeren in hun toekomst?
Aan de andere kant mag je als student dan ook goed onderwijs verwachten. En daar zit juist het probleem. Het onderwijs in Nederland is mi niet bijster goed door eerder genoemde acties.
quote:Op donderdag 22 september 2005 22:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb zojuist eens EuroNews opgezet. Wat een pravda-achtige nonsense-propaganda.
KIJK DAAR! BAROSSO! HIJ VINDT DAT DE EU ZIJN HOOFD NIET IN HET ZAND MAG STEKEN NA DE UITSLAG VAN DE REFERENDA IN NEDERLAND EN FRANKRIJK. <toespraak van Barosso in het frans> NU NAAR TERRORISME BESTRIJDING! DE EU COMMISIE KAN HAAR INWONERS NIET GEHEEL BESCHERMEN TEGEN ISLAMITISCHE TERRORISTEN. HOE KAN DIT? <shots van een vliegtuigterminal> WE MOETEN BETER WAKEN VOOR ONZE VIJANDEN EN VRIENDEN EN DIEGENE DIE ZEGGEN ONZE VRIENDEN OF VIJANDEN TE ZIJN. <volgende onderwerp, etc, etc, etc>
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Dat heet nou welvaart. Mensen willen verder van hun werk wonen.
Niets mee mis. Ik zou ook niet naast mijn werk willen wonen.
Ook daar vind je geen echte ruimte.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ook daar vind je geen echte ruimte.
Het is wel ruimer dan de Randstad maar nog steeds vrij beperkt.
Daar is ruimte genoeg inderdaadquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:11 schreef Floripas het volgende:
Oost-Groningen overwogen?
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
Je draait het een beetje om. Door de welvaart is de noodzaak om dicht bij je werk te wonen afgenomen. Mijn voorkeur heeft toch eerder een baan waar ik lekker op de fiets heen kan. 's ochtends lekker wakker worden.
Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ook daar vind je geen echte ruimte.
Het is wel ruimer dan de Randstad maar nog steeds vrij beperkt.
Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.quote:
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stadquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.
Of je moet een stadsmens zijn dan is het geen probleem
Maar dan zit je toch wel even op de fiets. Landelijk en stad gaat niet echt direct samen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef du_ke het volgende:
Och de meeste steden hebben wel redelijk landelijk gelegen woonwijken. Maar voorlopig zit ik nog wel even prima op mijn kleine studentenkamer midden in stad.
Ja best wel inderdaad. Ach het heeft op sommige momenten ook wel zo z'n charme.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, man, wat heb ik over dat Hogelaand zitten staren, en staren, en staren...
![]()
Het is he-le-maal leeg.
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ben je weleens in de VS geweest? dáár heb je ruimte.
De ruimte in Nederland is madurodam ruimte
quote:GRÖNNENS LAID
Van Lauwerzee tot Dollard tou,
van Drenthe tot aan 't Wad,
doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
is Grönnen, Stad en Ommelaand;
ain Pronkjewail in golden raand
is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
doar soest 't aan diek en wad,
moar rustig waarkt en wuilt het volk,
het volk van Loug en Stad.
is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaaid,
de wille, vast as stoal,
doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
in richt- en slichte toal.
is Stad en Ommelaand!
Met geen mensen om me heen zou ik ook gillend gek wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?
Klopt, en het is er nog niet ingestort.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Maar Oost-Groningen gaat het voor mij niet worden
Daar zitten toch communisten?
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder waterquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Maar Oost-Groningen gaat het voor mij niet worden
Daar zitten toch communisten?
kan wel hoor, beetje sportief figuur fietst 20-30 kilometer naar zijn werk en zelfde aantal weer terug naar huisquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is opzich een voordeel van de fiets maar echt ver van je werk kan je dan nooit wonen.
...
De graanrepubliekquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder water.
Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
Ja echt een boek dat ik met veel plezier gelezen hebquote:
Als dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wil je een heel natuurpark om je huis heen ofzo?
Complot van de kapitalistenquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
Ja het Oldambt. Daarom zetten ze dat nu onder water.
Boeiende literatuur over dit onderwerp is overigens de Graanrepubliek van Frank Westerman.
http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&stream=TKStream3&title=Tweede%20Kamer%20der%20Staten-Generaalquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Over 3 minuten wordt gestemd over de moties van de Tweede Kamer![]()
hmm, ik zou dan zeker geluk hebben gehad, veel Belgische leraren nl. alhoewel die fietsende leraar geen Belg wasquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:21 schreef du_ke het volgende:
Ja maar leraren zijn niet productief schijnt.
Welke moties eigenlijk? Dat heb ik gemist.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Over 3 minuten wordt gestemd over de moties van de Tweede Kamer![]()
Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen tochquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?
En waarom wordt er niet hoofdelijk gestemd?
Er was al van te voren gepeildquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mozes, de Tweede Kamer heeft zojuist haast unaniem een subsidie voor de hermitage in Amsterdam aangenomen tijdens de beschouwingen. What the hell?
Wilders en Nawijn waren als enigste voor de dadelmotie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef Floripas het volgende:
Ik kan het niet volgen vanaf hier, voed me meer, voed me meer!
Wie was voor de cacaomotie? En tegen de hermitagemotie?
Dat moet van tevoren worden aangevraagd.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat moet van tevoren worden aangevraagd.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als 1kamerlid een hoofdelijke stemming aanvraagt, dan moet het.?
Vraagt niemand dat.. dan is het een hamerstuk ?
Blijkbaar.quote:Stemmingen
Men zegt wel eens: de Kamer heeft besloten een kerncentrale te sluiten, of de Kamer wil de inkomstenbelasting verhogen. Maar het is beter te zeggen: na stemming is gebleken dat een meerderheid van de kamerleden de belasting wil verhogen of een kerncentrale wil sluiten. In de Tweede Kamer kan op drie manieren worden gestemd: per fractie, hoofdelijk of schriftelijk.
In het eerste geval stemmen de kamerleden bij hand opsteken. Als de leden van een fractie die in de vergaderzaal aanwezig zijn voor of tegen een wetsvoorstel of een wijziging op een wetsvoorstel (een amendement ) stemmen, dan gaat de Voorzitter er vanuit dat de hele fractie voor of tegen stemt.
Maar elk kamerlid kan om een hoofdelijke stemming vragen. Hierbij stemt ieder lid, wanneer zijn naam wordt afgeroepen, vóór of tegen. Het spreekt vanzelf dat bij zo'n hoofdelijke stemming alle kamerleden in de vergaderzaal aanwezig willen zijn. Elke stem telt!
Schriftelijke stemmingen vinden alleen plaats als de Kamer iemand moet voordragen of benoemen voor een belangrijke functie of bij het kiezen van haar eigen Voorzitter.
Pechthold had moeten opspringen en roepen "GODVERDOMME IK WIL WETEN WIE VOOR WAT STEMT"quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dit kabinet ging wat aan dat soort dingen doen toch?
Eensch.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maareh, serieus, het lijkt me beter om mensen een stemkastje te geven en de burger inzage te geven in het stemgedrag van de individuele politici.
Maar stemmen per fractie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:56 schreef sizzler het volgende:
Blijkbaar.
http://www.tweedekamer.nl(...)kamer/Stemmingen.jsp
Een grote poppenkast dusquote:Soms zijn kamerleden het niet eens met de plannen van een minister of een staatssecretaris. Of vinden ze dat de regering op een bepaald gebied actie moet ondernemen. Ze kunnen dat de regering en de Kamer laten weten via een motie. Als een motie door de Kamer wordt aangenomen dan moet de regering daar natuurlijk rekening mee houden.
Maar de regering is niet verplicht een motie uit te voeren. Ofschoon er moties bestaan waar ze eigenlijk niet om heen kan.
Zo lijkt het net een bijbelboekquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:02 schreef Floripas het volgende:
Als het goed is, kun je dat ook zien in de Handelingen.
Een individueel kamerlid moet het aanvragen. Als niemand het aanvraagt lijkt het me de regel dat het per fractie gaat.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar stemmen per fractie.
Vraagt de voorzitter dan in de vergadering : doen we dit per fractie?
Of had hij vantevoren al via zijn bodes gepeild bij de fractieleiders?
Ik dacht dat dit laatste de praktijk was ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |