quote:Voordat we officieel van start gaan, even wat info voor de trouwe Bassie & Adriaan-fans onder ons (Let op, dit kan schokkend zijn voor sommigen...):
Wisten jullie al dat de rol van Vlugge Japie door Bassie gespeeld werd?
En de Baron (in het begin) door Adriaan, en later door Paul van Gorcum?
Vast wel, want het is in vorige delen van dit topic al zo'n 20.000 keer vermeld.
(Kan ook 1 keertje meer of minder geweest zijn, ben de tel ff kwijtgeraakt...)
Voor foto's van de Baron: zie hier.
Er blijken trouwens ook héééééél veel Fokkers te zijn die zich verbaasden over het feit dat er in Duitsland zoveel borden naar de stad 'Ausfahrt' staan, of in Frankrijk naar 'Sortie', en er jaaaaren later pas achter kwamen dat dat gewoon 'uitrit' betekent en geen plaatsnaam is...
En ook dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...![]()
Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent.
Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet.
Dat ChrisJX een vrouw is...
Oh ja, en dan hebben we nog het bekende Disney-logo, dat door velen vroeger gelezen werd als 'Disnep' of 'Gisnep'...
En natuurlijk woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn
Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.
Dan kunnen we nu weer lachen/gieren/brullen om 'vers' materiaal!![]()
![]()
Dan zat je er toch niet zo gek ver naast, hoor...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:07 schreef GrupoBalanca het volgende:
nog van de vorige topic:
Ik dacht vroeger dat een vrouwtjes aap, een aapin werd genoemd
Whahaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:54 schreef GrupoBalanca het volgende:
DAMN worden ze zo genoemd ook
LOL
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:54 schreef GrupoBalanca het volgende:
LOL
.. het klonk zo logischquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:08 schreef _Liquid het volgende:
Toen ik 12 was ofzo kwam ik erachter dat oorwurmen niet echt in je oor gaan, en dus ook niet je hersens opeten....
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 03:08 schreef kless het volgende:
mn buurjongen dacht dat vroeger alles zwartwit was ( door alle oude zwar/wit fotos)
quote:Oh ja, en velen dachten ook dat vroeger alles zwart/wit was, net als op tv/foto's.
OMGquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:54 schreef GrupoBalanca het volgende:
LOL
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 06:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik dacht altijd dat als je de pitjes van een appel zou eten, er een appelboom in je buik ging groeien.
Ik ving eens een gesprekje op van een jongetje van een jaar of 12 dat duidelijk nog geen biologie had gehad: "Dat lijkt me echt verschrikkelijk, een kind krijgen. Een drol eruit persen is al lastig, hoe moet dat met een kind?"quote:Op woensdag 31 augustus 2005 03:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik dacht vroeger dat babies uit de kont kwamen
getver :\
OMG, is dat niet het geval dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 06:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik dacht altijd dat als je de pitjes van een appel zou eten, er een appelboom in je buik ging groeien.
Het kind heeft wel gelijk hoor. Het gevoel is ongeveer hetzelfde, het alleen veel meer pijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ving eens een gesprekje op van een jongetje van een jaar of 12 dat duidelijk nog geen biologie had gehad: "Dat lijkt me echt verschrikkelijk, een kind krijgen. Een drol eruit persen is al lastig, hoe moet dat met een kind?"
Verkapte kijk-mij-een-uitgewoonde-moeder-zijn postquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:04 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Het kind heeft wel gelijk hoor. Het gevoel is ongeveer hetzelfde, het alleen veel meer pijn.
Kwam ik ook pas zeer recent achterquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:14 schreef caradoc het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als je borg moest betalen, om zo uit de gevangenis te komen, dat je dat geld nooit meer terug krijgt. Blijkbaar wel dus. En tja ... borg krijg je eigenlijk altijd terug als je alles volgens de regels doet ... als je er logisch over nadenkt.
Als je borg betald en je gedraagt je goed dan krijg je die terugquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:21 schreef Gershom het volgende:
Huh? Ik snap het niet? Krijg je je borg terug?
toen ik de film opnieuw zag, begreep ik ineens waarom het paard Atreyu zomaar aan het wekken is. Als je goed kijkt zie je een stel suikerklontjes tussen zijn kleding liggen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb vroeger heel vaak met mijn nichtje de film The NeverEnding Story gekeken. Ik was nog erg jong, 8 ofzo.
Afgelopen zaterdag hebben we de film weer eens gekeken (ben ondertussen 21), en er werd mij veel meer duidelijk, bijvoorbeeld wie de enge wolf nou precies was, en waarom Atreyu's paard Artax nou doodgaat in het moeras (ik dacht vroeger gewoon omdat ie wegzakte, maar het schijnt dus een andere oorzaak te hebben...)
Veel mannen denken dat vrouwen uit de vagina plassen. En dus maar 2 gaten hebbenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 03:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik dacht vroeger dat babies uit de kont kwamen
getver :\
Ja okee, maar ik heb het over volwassen mannen!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Veel mannen denken dat vrouwen uit de vagina plassen. En dus maar 2 gaten hebben![]()
Het leuke is, dat veel volwassen vrouwen niet eens weten dat ze drie openingen hebben. Jaren terug ging het op TV eens over 'de eerste keer' enzo. Een jongen zei toen: "ik wist eerst niet welk gaatje ik moest hebben". De presentatrice van het programma vroeg toen of ie het dan nu wel wist... "ja de middelste" ze hij. De presentatrice zei toen: "huh, sinds wanneer hebben vrouwen drie gaatjes?".quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:10 schreef Gershom het volgende:
Ja, logisch.. Hoezo zouden ze op 8-jarige leeftijd moeten weten dat een meisje 3 gaten heeft?
Jouw kinderen komen uit je kont?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:04 schreef Jaymza het volgende:
Het kind heeft wel gelijk hoor. Het gevoel is ongeveer hetzelfde, het alleen veel meer pijn.
De Laan van NOI schijn je te moeten uitspreken als en-oo-ie ipv noiquote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:27 schreef Nepthys het volgende:
Ik heb een tijd gedacht dat het station Laan van NOI in Den Haag Laan van LOI heette. Mijn redenering was dat het station lag aan de laan waar het hoofdkantoor van de LOI zat, en dat dat kantoor zo groot was dat ze de hele laan er maar naar vernoemd hadden.
ECHT ???quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:00 schreef kokos het volgende:
Bassie en vlugge japie zijn het zelfde![]()
![]()
mijn moeder grijpt elke kans aan om mensen te vertellen dat het helemaaaaaaal geen pijn doet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:04 schreef Jaymza het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ving eens een gesprekje op van een jongetje van een jaar of 12 dat duidelijk nog geen biologie had gehad: "Dat lijkt me echt verschrikkelijk, een kind krijgen. Een drol eruit persen is al lastig, hoe moet dat met een kind?"
Was wel een goede tvp hequote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:52 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
ECHT ???![]()
![]()
![]()
Goh, nóóóóóit geweten...![]()
Ik heb er eens een Hagenees mee beledigdquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:39 schreef bietel het volgende:
Ik denk dat je vast niet de enige bent die het als 'laan van noi' uitspreekt Chris!
Ja, dat dan weer wel.quote:
De meest lompe zinsconstructie: "Hij is wereldberoemd in Nederland"quote:Op donderdag 1 september 2005 11:38 schreef clementien het volgende:
En ik dacht vroeger ook altijd dat als je "wereldberoemd" was, dat dan letterlijk iedereen op de wereld je kende. Zodra 1 iemand ter wereld niet wist wie je was, dan was je niet wereldberoemd
en mijn tante die altijd riep : dit is een echte Claude et Antoinne....en me ik maar afvragen wanneer het tussen Doir en YSL op de catwalk zou verschijnen...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:14 schreef clementien het volgende:
Ik kwam recent tot de ondekking dat het kledingmerk van C&A, Canda, staat voor C and A
Dan moet ik die ook nog maar een keer kijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb vroeger heel vaak met mijn nichtje de film The NeverEnding Story gekeken. Ik was nog erg jong, 8 ofzo.
Afgelopen zaterdag hebben we de film weer eens gekeken (ben ondertussen 21), en er werd mij veel meer duidelijk, bijvoorbeeld wie de enge wolf nou precies was, en waarom Atreyu's paard Artax nou doodgaat in het moeras (ik dacht vroeger gewoon omdat ie wegzakte, maar het schijnt dus een andere oorzaak te hebben...)
Fout. Het steelpannetje is maar een deel van het sterrenbeeld Grote Beerquote:Op donderdag 1 september 2005 15:24 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb vorige week iets geleerd over sterren. het steelpannetje = de grote beer en het is geen onderdeel van, zoals ik altijd dacht
wist ik veel
wtfquote:Op donderdag 1 september 2005 16:03 schreef rameijer het volgende:
[..]
Fout. Het steelpannetje is maar een deel van het sterrenbeeld Grote Beer![]()
bron: http://www.spacesecrets.com/informatie/index.php?sectie=artikel&artikel_id=14&categorie=4quote:De meeste mensen denken dat Ursa Major en het steelpannetje één en hetzelfde zijn. Dat is maar gedeeltelijk waar: het steelpannetje is maar een deel (ongeveer de helft) van het sterrenbeeld. Het is wel het deel wat het helderst is en daarom weten veel mensen niet dat het sterrenbeeld eigenlijk nog groter is.
weet je dat héél zeker?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:03 schreef rameijer het volgende:
[..]
Fout. Het steelpannetje is maar een deel van het sterrenbeeld Grote Beer![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ursa_Majorquote:De bijnaam voor dit sterrenbeeld is onder andere "de Steelpan"
Hij bedoelt wrs dat de sterren die het steelpannetje vormen (vier voor het pannetje en drie voor de steel, dacht ik) niet het hele sterrenbeeld Grote Beer vormenquote:Op donderdag 1 september 2005 16:15 schreef moomoo het volgende:
weet je dat héél zeker?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ursa_Major
Schuld van de Grieken, die hebben de boel bedachtquote:Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ik snap sowieso niet veel van die sterrenbeelden. Het is maar wat je erin ziet toch? Je zou toch net zo goed andere punten met elkaar kunnen verbinden? Er is iemand met heel veel fantasie bezig geweest.
quote:Op donderdag 1 september 2005 16:15 schreef moomoo het volgende:
[..]
weet je dat héél zeker?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ursa_Major
Goh, en hoe zou het toch komen dat "het steelpannetje" een bijnaam is voor de Ursa Major, aldus Wikipedia?quote:De meeste mensen denken dat Ursa Major en het steelpannetje één en hetzelfde zijn. Dat is maar gedeeltelijk waar: het steelpannetje is maar een deel (ongeveer de helft) van het sterrenbeeld. Het is wel het deel wat het helderst is en daarom weten veel mensen niet dat het sterrenbeeld eigenlijk nog groter is.
Ehhh... welke user bedoel je?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
En wat dachten jullie van die user die in bijna ieder topic weer terugkeert, TS?
Geen idee dacht ook altijd dat ze op de auto's richtequote:Op donderdag 1 september 2005 18:45 schreef PM-girl het volgende:
Maaruh, hoe meet politie dan je snelheid met een lasergun?
Doen ze ook. ze rossen infra rood stralen richting je auto ( pulsen ) je auto kaatst die stralen terug en word weer opgevangen door de lasergun. en door de tijd tussen de pulsen te meten weten ze je snelheidquote:Op donderdag 1 september 2005 13:34 schreef socks het volgende:
Tot een week geleden dacht ik dat als de politie snelheidsmetingen doet, ze met een lasergun op je auto richten.
quote:
Oh ja, natuurlijk...! Whahaha, LOL...quote:Op donderdag 1 september 2005 20:04 schreef _Arual_ het volgende:
Dat weet ik wel zeker.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:29 schreef Scootmobiel het volgende:
Ooit eens gehad op school, zo'n beetje tegen het einde van de laatste les aan...
Ik was inmiddels al behoorlijk moe en duf in m'n hoofd na een lange schooldag, dus ik verzucht tegen de klasgenote die naast me zat: 'Pffff, ik wou dat deze les afgelopen was... ik ben doodmoe.'
Zij blijkbaar zelf óók, want ze gaf als antwoord: 'Nou, ik ken er nóg een.'
Ik met m'n duffe kop: 'Oh ja? Wie dan?'
Zij: 'Nou, ik natuurlijk!!'
Ik: 'Oh, ehhh, ja, natuurlijk, ja... Stom van me.'![]()
Ja, ik heb er een abonnement op genomen... en dan wil je dat ook zo goed mogelijk benutten natuurlijk!quote:Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
En wat dachten jullie van die user die in bijna ieder topic weer terugkeert, TS?
Viel me laast ook op jah! Toevallig dat je het zegtquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:53 schreef mistermaniac het volgende:
Las vroeger altijd boeken van Paul van Loon, in een van zijn boeken kwam ook het karakter P. Onnoval voor. Nu las ik die naam laatst weer, en zie ik dat het gewoon een anagram is van zijn eigen naam
quote:Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Haha, nu ik dit weer nalees (na een gezonde en blijkbaar broodnodige portie nachtrustquote:Op donderdag 1 september 2005 22:05 schreef Scootmobiel het volgende:
Ja, ik heb er een abonnement op genomen... en dan wil je dat ook zo goed mogelijk benutten natuurlijk!![]()
![]()
Maarre... ff zonder gekheid... 't is gewoon m'n favoriete topicreeks, dus daar werk je dan ook graag aan mee, hè. Altijd weer lachen, deze reeks.
Als er een deel vol is, wacht ik altijd een poosje of er iemand een volgend deel aanmaakt, en zo niet, dan doe ik het gewoon zelf ff. Dan kunnen we gelijk weer verder.![]()
Volgens mij bedoelt Arual hier dat de user "TS" (Topic-Starter) in bijna elk topic genoemd wordtquote:Op donderdag 1 september 2005 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Misverstanden alom dus.quote:Opvrijdag 2 september 2005 13:02 schreef rameijer het volgende:
Volgens mij bedoelt Arual hier dat de user "TS" (Topic-Starter) in bijna elk topic genoemd wordt![]()
/inkoppertjequote:Op vrijdag 2 september 2005 00:59 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik haalde vroeger altijd, Aambeien en Aardbeien door elkaar.. snapte ook niet waarom mensen zo graag Aardbeien aten, totdat mij een keer toen werd uitgelegd dat Aardbeien niks met Aambeien te maken had
ben ik het helemaal mee eens, komt ook nogal onaardig over vind ik.quote:Op zondag 4 september 2005 10:35 schreef Brett-Anderson het volgende:
zucht, ik word een beetje moe van die huilende emotiocon. Die fokkers strooien er er echt mee.
quote:Op maandag 5 september 2005 15:59 schreef ChrisJX het volgende:
Jaren later moest ik er weer eens aan denken en toen begreep ik waarom: een opblaasbaar iets ontvangen is blijkbaar niet zo leuk als je met een klaplong in het ziekenhuis ligt
Haha! Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat er achter denkt, anders is het wel heel flauw.quote:Op maandag 5 september 2005 15:59 schreef ChrisJX het volgende:
Toen ik in de brugklas zat lag een leraar van mij een tijdje in het ziekenhuis. Aardige brugwuppen als wij warenbesloten wij de betreffende leraar klassikaal een kaartje te sturen. Een mooie groene (een 'opkikker'
) inclusief een opblaasbaar groen kussentje in de vorm van een kikker
Maar toen de leraar weer voor de klas stond, had hij ons nooit bedankt voor de kaart
Jaren later moest ik er weer eens aan denken en toen begreep ik waarom: een opblaasbaar iets ontvangen is blijkbaar niet zo leuk als je met een klaplong in het ziekenhuis ligt
Misschien dacht hij bij terugkomst helemaal niet aan die kaart, kan natuurlijk. En hoewel niemand van ons eraan dacht dat die kaart mss niet zo leuk was (wisten wij veel) kan ik me ook wel indenken dat de betreffende leraar de kaart zelf toch niet zo geschikt vondquote:Op maandag 5 september 2005 17:07 schreef Hugo- het volgende:
Haha! Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat er achter denkt, anders is het wel heel flauw.
Ik dacht dat die kaas zo lang gerijpt had... dus 48+ maanden. Nu niet meer hoor, maar vroeger welquote:Op maandag 5 september 2005 16:56 schreef Zephyrus het volgende:
Wat ik dus lang niet begreep is waar dat 30+ en 48+... enz. voor stond op een pakje kaas.
Nou heb ik altijd gedacht dat de kaas die in een pakje zit waarop bijvoorbeeld 48+ staat voor mensen is die 48 jaar of ouder zijnMaar het blijkt dus de hoeveelheid vet ofzo in de kaas te zijn.
![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:14 schreef clementien het volgende:
Ik kwam recent tot de ondekking dat het kledingmerk van C&A, Canda, staat voor C and A
En ik snapte het al helemaal niet meer toen ik een knuffelbeer zo groot als ik zelf was in mijn schoen nou ja, meer OP mijn schoenquote:Op maandag 5 september 2005 21:02 schreef JU87 het volgende:
Hoe sinterklaas bij mijn schoentje kwam was mij als kind een raadsel, aangezien ik in een flat met centrale verwarming woonde.
oeh I wish it was truequote:Op maandag 5 september 2005 20:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger ook altijd dat de verzekering gratis geregeld was ofzo. Dus als er iets kapot ging door mijn schuld dat de koningin of de regering dat dan betaalde.
Dat ding springt zo omhoog omdat hij met kracht terug slaat naar zijn normale houding. Doordat het halve balletje dus naar z'n normale houding gaat en zo met veel kracht de grond raakt springt hij omhoog. Ik zou zo'n ding toch liever niet op mijn oog leggen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:50 schreef anexis79 het volgende:
Vroeger hadden ze ook van die halve ruberen tennisballetjes die als je ze op de grond legde altijd ineens de lucht inknalden ... en zo hard mogelijk jankend naar huis.
voelt ff naar maar je word er niet blind vanquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:03 schreef caradoc het volgende:
[..]
Dat ding springt zo omhoog omdat hij met kracht terug slaat naar zijn normale houding. Doordat het halve balletje dus naar z'n normale houding gaat en zo met veel kracht de grond raakt springt hij omhoog. Ik zou zo'n ding toch liever niet op mijn oog leggen.
Volgens mij was dat een verhaal wat overal de ronte ging destijds, het komt mij nl ook bekend voor.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:50 schreef anexis79 het volgende:
Vroeger hadden ze ook van die halve ruberen tennisballetjes die als je ze op de grond legde altijd ineens de lucht inknalden.
Kwamen ze altijd naar mij toe (was toen een jaar of 9) dat ze dat dingetje wel eens op mijn oog zouden leggen dat ik dan een oog kwijt was.
Ik altijd vreselijk bang natuurlijk en zo hard mogelijk jankend naar huis.
Toch een jaartje of 3 geloofd.![]()
![]()
Idd , heb ik ook altijd gelooftquote:Op dinsdag 6 september 2005 21:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een verhaal wat overal de ronte ging destijds, het komt mij nl ook bekend voor.
talpa? wasda?:Pquote:Op dinsdag 6 september 2005 21:55 schreef SuperRembo het volgende:
Het viel me net opeens op dat het Talpa logo uit 10 bolletjes bestaat.
(ok, niet jaaaaren later, maar toch wel laat)
Dat verhaal kende ik ookquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:50 schreef anexis79 het volgende:
Vroeger hadden ze ook van die halve ruberen tennisballetjes die als je ze op de grond legde altijd ineens de lucht inknalden.
Kwamen ze altijd naar mij toe (was toen een jaar of 9) dat ze dat dingetje wel eens op mijn oog zouden leggen dat ik dan een oog kwijt was.
Ik altijd vreselijk bang natuurlijk en zo hard mogelijk jankend naar huis.
Toch een jaartje of 3 geloofd.![]()
![]()
Er zijn wel problemen mee geweest. Je kon namelijk iets vacuum zuigen met die dingen (je oog bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:02 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat verhaal kende ik ookmaar dan een beetje anders. Dat op het journaal was geweest dat kinderen blind waren geworden door dat speeltje en dat het mss wel verboden zou worden/verboden was.
Maar goed, dat is dus niet waar
Ik vroeg me altijd af welke enorme pauper zo'n ding op zijn oog zou leggen.quote:Op woensdag 7 september 2005 01:42 schreef The_Punisher het volgende:
[..]
Er zijn wel problemen mee geweest. Je kon namelijk iets vacuum zuigen met die dingen (je oog bijvoorbeeld).
Daarom is er later een gaatje gemaakt in het midden van dat ding.
gevonden:
http://www.recall-warnings.com/cpsc-content-93-93065.html
quote:Op woensdag 7 september 2005 15:11 schreef Neptun3 het volgende:
Dacht vroeger dat wanneer ik tv keek die mensen aan het werk gingen, dus wanneer ik de tv uitzette (we hadden maar 2 zenders en ja ik weet het, 1975 is erg lang geleden) dat die mensen stopte met die dingen te doen en gingen zitten.
Was sport om snel van zender te wisselen om te kijken of ik ze kon betrappen...
Zo snapte ik ook niet dat er destijds een vrouw serieus is gestikt in een Flippo.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:33 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Ik vroeg me altijd af welke enorme pauper zo'n ding op zijn oog zou leggen.
Ja, en toen moesten die dingen ineens in plastic verpaktquote:Op woensdag 7 september 2005 17:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zo snapte ik ook niet dat er destijds een vrouw serieus is gestikt in een Flippo.
als of je dan niet kan stikkenquote:Op woensdag 7 september 2005 17:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ja, en toen moesten die dingen ineens in plastic verpakt
ik zag het later....(nu dus)quote:Op woensdag 7 september 2005 21:36 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]
Ik zie nu pas dat het logo van speurders.nl de snuit van een hond voorstelt
Ik dacht ook altijd dat die dingen Stendiemessen heetten haha.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:53 schreef Yonderboi het volgende:
Ik dacht heel lang dat standy messen zo handig waren........
Maar snijden met een stanleymes ging toch wat makkelijker
Haha ja dat ik precies hetzelfde met dat liedje Smooth Criminal, ik dacht ook steeds dat ie Anywhere you're walking zong, totdat ik laatst zijn lyric opzochtquote:Op zondag 11 september 2005 22:20 schreef Quoi het volgende:
Ik dacht altijd bij een bepaald nummer van Michael Jackson (ook zoiets, ik kom niet op de naam!) dat hij zong: Anywhere you're walking, anywhere you're walking, are you walking any....(ofzoiets). Pas vandeweek hoorde ik dat hij zingt: Anny are you OK?
Beetje vaag, want weet de titel niet en dus nog niet wat hij precies zong, maar inieder geval zong ik jaaaaarenlang wel mooi het verkeerde!
toch verdenk ik de schrijvers van een dubbele bodem, aangezien die vader het grootste kind was...quote:Op zondag 11 september 2005 22:43 schreef ToBe het volgende:
Hmmm misschien is deze al geweest.
Je had altijd de serie "Married with Children", met Al Bundy e.d.
Ik heb altijd gedacht dat Married with Children betekende: Getrouwd "met" de kinderen. Maar het betekent dus "Getrouwd, met kinderen", oftewel het geeft een vorm van samenleven weer...
Toen ik tot deze ontdekking kwam heb ik het voorzichtig gepolsd bij enkele anderen. Gelukkig was niemand ooit op deze ontdekking gekomen... (achteraf gezien: Getrouwd met de kinderen: Married to Children... schaam!!!)
in de categorie Sortie Ausfahrt dan maar ?quote:Op zondag 11 september 2005 22:56 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Vroeger gingen we vaak naar Duitsland met vakantie en in steden zag ik vaak de Einbahnstrasse. Ik dacht dat dat gewoon een veel voorkomende straatnaam was.
Pas veeeeeel later, toen ik Duits leerde op de middelbare school, kwam ik er achter dat het een straat met éénrichtingsverkeer betrof![]()
Neeeeeeeeeeeh. Einbahnstraße?? Waaaaaaah. Bliep, tjirp tjirp.. je suis Napoleon!!!! aargh.quote:Op zondag 11 september 2005 22:56 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Vroeger gingen we vaak naar Duitsland met vakantie en in steden zag ik vaak de Einbahnstrasse. Ik dacht dat dat gewoon een veel voorkomende straatnaam was.
Pas veeeeeel later, toen ik Duits leerde op de middelbare school, kwam ik er achter dat het een straat met éénrichtingsverkeer betrof![]()
Ik weet het nu pasquote:Op maandag 12 september 2005 02:11 schreef Jeffurrr het volgende:
Ik kwam er vrij laat achter dat 'vlees' niet zomaar een homp 'eetvlees' is, maar dat het compleet uit spieren en pezen bestaat. En dat terwijl ik met glans voor Biologie 1 en 2 was geslaagd op t VWO. D'OH!
Ik dacht altijd dat ie zong 'Anny in je Hokkie'quote:Op zondag 11 september 2005 22:20 schreef Quoi het volgende:
Ik dacht altijd bij een bepaald nummer van Michael Jackson (ook zoiets, ik kom niet op de naam!) dat hij zong: Anywhere you're walking, anywhere you're walking, are you walking any....(ofzoiets). Pas vandeweek hoorde ik dat hij zingt: Anny are you OK?
Beetje vaag, want weet de titel niet en dus nog niet wat hij precies zong, maar inieder geval zong ik jaaaaarenlang wel mooi het verkeerde!
Ze denkt zeker ook dat het 5 keer zo snel warm is als je de knop van de radiator op 5 zet i.p.v. op 1quote:Op maandag 12 september 2005 00:50 schreef wonderer het volgende:
Mijn moeder kwam er vandaag achter dat de twee kopjes knop op een senseo apparaat NIET betekent dat je kopje dan sneller vol is.
Nee. Ze is heus wel slim, alleen hier had ze even niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 16 september 2005 04:59 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Ze denkt zeker ook dat het 5 keer zo snel warm is als je de knop van de radiator op 5 zet i.p.v. op 1
Oh, want ik dacht dat eerst welquote:Op vrijdag 16 september 2005 05:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee. Ze is heus wel slim, alleen hier had ze even niet over nagedacht.
quote:Put yo ass on my face
I love the way your pussy tastes
Girl you know you are the one
Take that ass and make me come (2x)
Wiggle, wiggle, wiggle like a gypsy queen,quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:03 schreef Dennis_enzo het volgende:
Toen ik klein was had ik 'wiggle wiggle' vaak hard aanstaan, en ik zong altijd hard mee (nou ja, de klanken dan, ik kon nog geen Engels). Later kwam ik erachter wat ze nou eigenlijk zongen
[..]
Doirquote:Op donderdag 1 september 2005 13:08 schreef missC het volgende:
[..]
en mijn tante die altijd riep : dit is een echte Claude et Antoinne....en me ik maar afvragen wanneer het tussen Doir en YSL op de catwalk zou verschijnen...
Dat je je posts kan editten?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:30 schreef missC het volgende:
wtfquote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef wabbit het volgende:
ik kom er net pas achter dat wicky de viking een jongen was![]()
quote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef wabbit het volgende:
Dat heb ik me ook afgevraagd.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef wabbit het volgende:
der bestaan toch geen stoere meisjes vikingen?quote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef wabbit het volgende:
Die hebben dan ook een jurkje aan in de seriequote:Op woensdag 21 september 2005 21:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
der bestaan toch geen stoere meisjes vikingen?![]()
In de 78-delige van 1975 t/m 1979 door de KRO uitgezonden tekenfilmserie 'Wickie, de Viking' is Wickie de zoon van Halvar, de leider van het vikingdorp.quote:
Verrek nou je het zegtquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:34 schreef Nepthys het volgende:
Ik realiseerde me vandaag opeens dat 'Oranje boven' precies dezelfde melodie heeft als 'We zijn er bijna'
Ja, ik haalde die twee dan ook wel eens door elkaar... Dan zong ik keihard mee: 'We zijn er bijna, we zijn er bijna, leve de koningin!'quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:34 schreef Nepthys het volgende:
Ik realiseerde me vandaag opeens dat 'Oranje boven' precies dezelfde melodie heeft als 'We zijn er bijna'
Dat is toch ook zo? Het woord orgie komt oorspronkelijk van die feesten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:34 schreef -Marjo- het volgende:
Dat een orgie iets heel anders is dan een eetfeestje...
Ik dacht dat die feestjes in Asterix waar die Romeienen liggend eten orgies heetten...
Ja, maar nu betekent het iets anders...quote:Op vrijdag 23 september 2005 07:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Het woord orgie komt oorspronkelijk van die feesten.
Hahahaquote:Op woensdag 21 september 2005 15:53 schreef wabbit het volgende:
quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:43 schreef moryana het volgende:
Vroeger dacht ik dus ook altijd dat stampot boerenkool en stampot mous 2 verschillende dingen waren! Mous luste ik wel, maar boerenkool niet. Nu weet ik wel beter en lust ik het geen van beide.
Stamppot Mous is toch boerenkool-stamppot met gerst?quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:43 schreef moryana het volgende:
Vroeger dacht ik dus ook altijd dat stampot boerenkool en stampot mous 2 verschillende dingen waren! Mous luste ik wel, maar boerenkool niet. Nu weet ik wel beter en lust ik het geen van beide.
het verbaasd me echt hoe weinig sommige vrouwen van het voetbal afweten.. Zo was ik laatst met een groepje aan het voetballen en op een gegeven moment wilt zo'n meid die bal dus gewoon halverwege de achterlijn ingooien ipv op de cornerstip trappenquote:Op vrijdag 23 september 2005 23:07 schreef tanna het volgende:
Effe weer over voetbal; het zijn meestal dezelfde die scoren, en ik vond die gasten altijd van die uitslovers die een ander geen kans wilden geven om uit te blinken..........maar het blijkt dus hun taak in de wedstrijd te zijn, scoren......snappen jullie me een beetje?![]()
Ben nl geen voetballover![]()
vrouwen zijn niet de enige hoorquote:Op zaterdag 24 september 2005 05:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
het verbaasd me echt hoe weinig sommige vrouwen van het voetbal afweten.. Zo was ik laatst met een groepje aan het voetballen en op een gegeven moment wilt zo'n meid die bal dus gewoon halverwege de achterlijn ingooien ipv op de cornerstip trappen. K bedoel je hebt het Nederlands elftal toch weleens zien spelen of niet dan!
.
ik heb het begrip "laatste man" nooit begrepen, want dat is dus niet de keeper, maar in mijn visie (letterlijk : wat ik zie) is dat wel zo...quote:Op zaterdag 24 september 2005 05:11 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
vrouwen zijn niet de enige hoor
heb me jarenlang zitten afrvragen bij welke club die man in het zwart hoorde die altijd zo druk zwaaiend en fluitend over het veld huppelde.
Waarom moet je iets van voetbal afweten? Ik kan je zo de regels voor karate of skispringen uitleggen, maar die van voetbal niet. Ik bedoel, je hebt toch wel eens naar het nieuwjaarsspringen in Garmisch-Partenkirchn gekeken of niet dan!quote:Op zaterdag 24 september 2005 05:01 schreef Sport_Life het volgende:
het verbaasd me echt hoe weinig sommige vrouwen van het voetbal afweten.. Zo was ik laatst met een groepje aan het voetballen en op een gegeven moment wilt zo'n meid die bal dus gewoon halverwege de achterlijn ingooien ipv op de cornerstip trappen. K bedoel je hebt het Nederlands elftal toch weleens zien spelen of niet dan!
.
Een Oostenrijker vroeg eens aan mij of we in Nederland ook tunnels hadden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:08 schreef Donkey_ het volgende:
Ik snapte vroeger nooit, waarom we bergen op onze munten hadden staan, we hebben toch helemaal geen bergen...
Later kwam ik erachter die bergen het hoofd van beatrix voor moest stellen![]()
Bij straatvoetbal is dat normaal hoor, corners (quote:Op zaterdag 24 september 2005 05:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
.
Jij: Maar wel heuvels!quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een Oostenrijker vroeg eens aan mij of we in Nederland ook tunnels hadden.
Ik: uh... ja, natuurlijk wel...
hij: maar er zijn toch geen bergen
we speelden ook op een grasveld... normaal veld met normale goals.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Bij straatvoetbal is dat normaal hoor, corners () maak je maar op een grasveld
.
Krijg nou wat...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:34 schreef Nepthys het volgende:
Orgie betekent inderdaad ook dat men een drinkgelag houdt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:34 schreef -Marjo- het volgende:
Dat een orgie iets heel anders is dan een eetfeestje...
Ik dacht dat die feestjes in Asterix waar die Romeienen liggend eten orgies heetten...
Vette onzinquote:Op donderdag 1 september 2005 15:24 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb vorige week iets geleerd over sterren. het steelpannetje = de grote beer en het is geen onderdeel van, zoals ik altijd dacht
wist ik veel
quote:Op woensdag 28 september 2005 22:21 schreef Operc het volgende:
ik dacht tot zondag dat het was: "je kunt er geen pijl op trekken"
blijkt het peil te zijn...
wist ik ook niet..quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Net als 'polshoogte nemen'... Dat blijkt dus 'poolshoogte nemen' te zijn.
Moet je vooral tegen de Hell's angels zeggen.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:38 schreef cerror het volgende:
Leer is gay, niet stoer.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:38 schreef missC het volgende:
[..]
ik heb het begrip "laatste man" nooit begrepen, want dat is dus niet de keeper, maar in mijn visie (letterlijk : wat ik zie) is dat wel zo...
quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]Weer wat geleerd!
En Kortjakje...quote:Op donderdag 29 september 2005 12:03 schreef Nepthys het volgende:
[..]
![]()
Even nog een vraagje voor de mensen die het verband tussen Oranje boven en We zijn er bijna ook nog niet hadden gelegd: hadden jullie al wel door dat Schaapje, schaapje heb je witte wol, het Alfabetlied en Twinkle twinkle little star ook dezelfde melodie hebben?
Haha, ja, dat heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik daar achter was.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef sararaats het volgende:
dat Chevy Chase in de clip van "You call me Al" het nummer playbackt
Heeft te maken met de hoogte van de poolster, waarmee je dus je plaats kunt bepalenquote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]Weer wat geleerd!
quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:53 schreef Yonderboi het volgende:
Grand Prix = Grote Prijs ..... nog nooooit eerder bij stilgestaan![]()
Heb ook geen idee wta t is.. dacht altijd in mijn heldere ogen ofzo..quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:57 schreef bloempjuh het volgende:
Ik dacht heel lang dat IMHO betekende In My Holy Opinion. Vond dat wel eigendunkerig..
Je vond het zeker ook zo vreemd als die vrouw "kijk, hier is je Kinder" zei.quote:Op vrijdag 30 september 2005 01:13 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Toen ik 15 ofzo was ontdekte ik dat Kinder surprise niet staat voor surprise voor kinderen, maar dat Kinder het merk is en Surprise de productnaam. Kinder is trouwens weer onderdeel van Ferrero.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 01:34 schreef Allan24 het volgende:
Ik vond het vroeger nooit logisch als men aan een NS-loket een retourtje bestelde, dat er dan een andere plaatsnaam als bestemming werd genoemd. Een retourticket had als eindbestemming immers hetzelfde station als vanwaar je vertrekt?
Pas later werd de kilometer-tariefstructuur van de NS me duidelijk.
dat begrijp ik niet? dan zou je een electrische gitaar ook niet moeten horen... en zoiezo als er geen versterker op aangesloten zit dan komt er nog wel geluid vanaf, al is het dan heel zacht..quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:11 schreef super-muffin het volgende:
Ik kwam er pas van de zomer achter dat je een bas gitaar niet hoort omdat er het geen klankenkast heeft, en niet om dat de tonen te laag zijn voor je gehoor.
grapje?? In My Humble Opinionquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:42 schreef Kimske het volgende:
kan iemand me ff zeggen wat imho is? ben nu errug nieuwsgierig!
Ik wist t dus echt niet.... ging er ook altijd van uit dat IMO 'in mijn ogen' was.. dank je!quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
grapje?? In My Humble Opinion
En dat van de NS werd me pas duidelijk toen ik het voor de 2de keer las![]()
En die melodieen van die liedjesbesef ik me nu ook pas
voel me best wel dom soms
Ja dat klopt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:24 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
dat begrijp ik niet? dan zou je een electrische gitaar ook niet moeten horen... en zoiezo als er geen versterker op aangesloten zit dan komt er nog wel geluid vanaf, al is het dan heel zacht..
en OMGF ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:42 schreef Kimske het volgende:
kan iemand me ff zeggen wat imho is? ben nu errug nieuwsgierig!
't zou wel kunnen natuurlijk, het komt immers allebei op hetzelfde neer. Nederlandse versie van IMO zeg maar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:51 schreef Kimske het volgende:
[..]
Ik wist t dus echt niet.... ging er ook altijd van uit dat IMO 'in mijn ogen' was.. dank je!![]()
ja een typ-hussel mijnerzijds...quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Oh My Fucking God
Huh? Ligt dit aan mij.. of is 't normaal OMFG?
Ach, STFUquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef Modwire het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat STFU staat voor: Start Talking Faster You.![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef Modwire het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat STFU staat voor: Start Talking Faster You.![]()
quote:IM(H)O is In My (Honest) Humble Opinion.
BHFH? Da's de user bloodhoundfromhellquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef GrupoBalanca het volgende:
en wat betekend BHF ofzo iets??
quote:Op donderdag 29 september 2005 05:36 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
whahaha, auw pijn van het lachen.
Doet me een beetje denken aan mijn vriendinnetje, die snapte niet wat er bedoeld werd met de "vrije man"
tijdens het ek2004 was er een terugblik met de medeling dat Cocu de "vrije man" was. Mijn vriendin zo: "huh, oh is hij de vrije man! altijd hij"
Wat heb ik gelachen.
het werd vandeweek nog moeilijker voor me; mijn buurmeisje voetbalt, legt uit waar ze staat in het spel en ik roep : aha Laatse Vrouw ! Nee dus, ook mijn buurmeisje is een vent in het veld en wordt gewoon laatste man genoemd...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:50 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dan mag je ook nog ff om mij lachen want ik heb ook geen idee?! Bovendien vat ik ook nog steeds dat "laatste man" niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik zo weinig interesse in voetbal heb dat ik waarschijnlijk de enige man op aarde ben die niet weet wat buitenspel inhoudt. No idea, couldn't care less.
Eusj!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:16 schreef LennyKravitz het volgende:
Dat FOK! een afkorting is...las het vandaag op de Frontpage!
Van http://www.sydlexia.com/novemberrain.htmquote:The video never explicitly indicates how she died, but the mirror that covers half of her coffin hints that it was a rather violent death.
Waarvan dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:16 schreef LennyKravitz het volgende:
quote:
quote:OMG is an internet acronym meaning "oh wow, im so cool i have midget pron" or it can be used to represent the initials of the Order of Many Gays.
Use as often as you can.
OMG!!!
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:08 schreef Hugo- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wahaha, nogmaals hoe naief kun je zijn! Aan dat voorbeeld zie je toch dat het een stomme grap is.
Jij gaf die wikipedia site die uitleg gaf over afkortingen. Ze zijn alleen niet helemaal serieus op die pagina en veranderen de afkortingen.quote:
Oh.. wat betekent het dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:39 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Jij gaf die wikipedia site die uitleg gaf over afkortingen. Ze zijn alleen niet helemaal serieus op die pagina en veranderen de afkortingen.
Omdat de zoek platligt, duhquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:09 schreef Modwire het volgende:
UTFS heb ik nog nooit van gehoord...
OMG! Das gewoon een begrip aant worden op het wereldwijde inet!quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
BHFH? Da's de user bloodhoundfromhell
Danny zei ergens ooit dat het helemaal niet zo was. Het is jullie gewoon wijs gemaakt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:16 schreef LennyKravitz het volgende:
quote:
1: Ga naar het reactieschermquote:Op zondag 2 oktober 2005 13:49 schreef GrupoBalanca het volgende:
14.gif ben ik wel benieuwd naar..
Hier ben ik nu dus jaaaaaaaaaaaaaaaaren later pas achter gekomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
LOL, hier heb ik dus echt even hardop om gelachen!quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:31 schreef missC het volgende:
zo stond er bij onze bakker : "speculaas uit grootmoeders tijd". Vroeg ik me toch hardop af of dat dan nog wel lekker was...
Dat verstond ik ook altijd verkeerdquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:31 schreef ChrisJX het volgende:
Nog een bakkerverhaal
Als je je bestelling hebt gedaan wordt er altijd gevraagd: "Anders nog iets?"
Ik verstond altijd "Annesdeswiet?"
Deed dat geen pijn?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 03:02 schreef Redskillz het volgende:
ik draaide tong en lip altijd om vroegâh
Dan kun je me dat vast uitleggen, want ik kom er maar niet achterquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:37 schreef Modwire het volgende:
Ik kom er ook net achter wat 14.gif betekent...![]()
Heb 't alquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:29 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dan kun je me dat vast uitleggen, want ik kom er maar niet achter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |