verrektquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik snap pas een jaar of 2 de dubbele betekenis van de naam van het tv programma " Blik op de weg". Ik dacht nooit door.. ik dacht gewoon letterlijk een 'blik op de weg werpen' , en voor mensen die het nog niet snappen, de tweede is dus 'blik' als in metaal![]()
Beetje jammer dat je het nog niet door hebt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik snap pas een jaar of 2 de dubbele betekenis van de naam van het tv programma " Blik op de weg". Ik dacht nooit door.. ik dacht gewoon letterlijk een 'blik op de weg werpen' , en voor mensen die het nog niet snappen, de tweede is dus 'blik' als in metaal![]()
Whehequote:Op zondag 24 juli 2005 22:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Beste verkapte tvp van de maand![]()
.
Dat had ik met Limahl van Kajagoogoo. Luister 'Neverending Story' maar eens, dat is toch gewoon een vrouwenstem! En om de een of andere reden dacht ik altijd dat Bonnie Tyler (die van Total Eclipse of the Heart) zwart wasquote:Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef Knarf het volgende:
Dat de zanger van Culture Club een jongetje was.
Volgens mij had Chr0nicle het wel door hoor. Hoe wou je anders 'metaal' verklaren, door op vangrail te duiden?quote:Op maandag 25 juli 2005 09:52 schreef ArtyShock het volgende:
Beetje jammer dat je het nog niet door hebt.
Het is ten eerste figuurlijk "een blik op de weg werpen". Als in kijken.
De tweede betekenis van blik is niet metaal maar auto.
Waarom leg ik dit uit?
Hij kent schijnbaar de aanduiding 'blik' niet voor auto. That's all. Ik neem aan dat 'ie nog net wèl begrijpt dat het blikken metaal op auto's slaat.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:05 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij had Chr0nicle het wel door hoor. Hoe wou je anders 'metaal' verklaren, door op vangrail te duiden?
Ik denk dat ik beter snap dan meneer Teeuwenquote:Op maandag 25 juli 2005 10:10 schreef ArtyShock het volgende:
En ik verwijs naar H. Teeuwen voor een uitleg over het verschil tussen letterlijk en figuurlijk.![]()
Kan ook voor bv oren zijn, is een spiegel die er licht in schijntquote:Op maandag 25 juli 2005 10:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat het ronde stukje metaal voor het oog van een dokter in ouderwetse films voor het bestuderen van het oog was, maar het is dus voor de keelinspectie.
quote:Op maandag 25 juli 2005 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan ook voor bv oren zijn, is een spiegel die er licht in schijnt
Dat wist ik tot recent ook niet, ik ben altijd veel te snelquote:Op maandag 25 juli 2005 20:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat windows XP een grijze achtergrond krijgt als je op "computer uitschakelen" in het startmenu klikt
Hahaha, hier moest ik echt hard om lachenquote:Op zondag 24 juli 2005 19:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Somewhere over the rainbow way up high...
Ik verstond altijd:
Somewhere over the rainbow waits a pie...
Handig, heb je geen achternaam meer nodigquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef HuubTuub het volgende:
Totdat ik een jaar of 5 was dacht ik dat ik de enige persoon was die "Erik" heette, dus dat iedere naam uniek was.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef HuubTuub het volgende:
Totdat ik een jaar of 5 was dacht ik dat ik de enige persoon was die "Erik" heette, dus dat iedere naam uniek was.
Dan kom je er vandaag achter dat hij niet Jim maar James heetquote:Op zondag 24 juli 2005 15:59 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik kwam er gisteravond achter dat Jim Belushi en John Belushi broers zijn..![]()
[afbeelding]
Jim
[afbeelding]
John
Zolang hij maar geen medicijnen gaat studeren is het goedquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:09 schreef Jajong het volgende:
Haha een vriend van me dacht tot voorkort dat je nieren in je benen zaten HAHAHA en hij is ook nog es een vrij intelligente jongen
quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:11 schreef stephanie_xx het volgende:
[..]
Dan kom je er vandaag achter dat hij niet Jim maar James heet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |