dat kan hier niet helaasquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja, ik woon in de buurt van Hoogeveen. Hoe weet jij dat?Ik les niet in Hoogeveen trouwens.
Als je me uit zou kunnen lessen hoe ik een Pbtje stuur?![]()
ik zie het nuquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:06 schreef BaggerUser het volgende:
al die moeite die ik voor een nieuw topic had gedaan!en ik was eerder
misschien een tip om op wiki.fok.nl de openingspost neer te zetten zodat iedereen makkelijk het nieuwe topic kan openenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
ik zie het nuHad niet meer gekeken.
Maar hier staan de nieuwe geslaagden![]()
![]()
Ik snap het niet zo goed, was de instructeur zelf gezakt voor een instructeur examen, en dat 10 keer? Of was er iemand 10 keer gezakt bij hem? Beetje onduidelijk opgeschrven zo...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:25 schreef Lethe het volgende:
Fikse boete voor gezakte rij-instructeur
Uitgegeven: 4 augustus 2005 10:12
RIJSWIJK - Tien keer zakken voor zijn examen bleek voor een autorij-instructeur in Rijswijk (ZH) geen reden om de lessen aan zijn leerlingen te onderbreken. De politie meldde donderdag dat zij de 48-jarige Hagenaar woensdag betrapte bij een controle en hem een boete van 495 euro heeft opgelegd.
Het certificaat van de instructeur was verlopen sinds januari 1997, aldus de politie. Een andere instructeur die aan de politiecontrole werd onderworpen, bleek ook een verlopen certificaat te hebben.
Hij mocht 'pas' sinds 12 juli geen les meer geven, maar hij kreeg wel dezelfde boete als zijn collega. De lessen van de twee werden afgebroken en de L-bordjes zijn van de auto's gehaald, aldus de politie.
Bron: nu.nl
Leuk he.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:14 schreef Varr het volgende:
Wauw wat reed ik net goed zeg.Slechts wat schoonheidsfoutjes vandaag, zulke lessen vrolijken me nou helemaal op!
Dat went wel. Het is even wennen zo op de snelweg.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:46 schreef Sappii het volgende:
Vandaag was mijn eerste officiele les. Vond het best eng op de snelweg.![]()
De instructeur was gezakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:16 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ik snap het niet zo goed, was de instructeur zelf gezakt voor een instructeur examen, en dat 10 keer? Of was er iemand 10 keer gezakt bij hem? Beetje onduidelijk opgeschrven zo...
Hey, doe Raimond de groetjes van mijquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef BaggerUser het volgende:
ik les bij blokzijl uit zuidwolde trouwens(woon overigens gewoon in hoogeveen)
Waar was dat? Er zijn in Hoorn een aantal van die 'valkuil' kruisingen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:46 schreef thettes het volgende:
daarna kwam ik bij een T-splitsing en mocht alleen naar rechts... maar ik zag het bord niet gelijk dus ik begon te stressen... ik was al bij de haaientanden toen ik eindelijk zag dat ik naar rechts moest. In m'n zenuwen probeerde ik de schade te beperken door gauw nog rechtsaf te slaan, zonder onnodig veel stil te staan. Maarja, toen kwam een busje van links en trapte die kerel op de rem.
[...]
Ha, op dezelfde datum mag ik ook weer. En... ik zakte ook al om dezelfde reden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:46 schreef thettes het volgende:
Gezakt
het ging 10 minuten lekker, geen foutjes... daarna kwam ik bij een T-splitsing en mocht alleen naar rechts... maar ik zag het bord niet gelijk dus ik begon te stressen... ik was al bij de haaientanden toen ik eindelijk zag dat ik naar rechts moest. In m'n zenuwen probeerde ik de schade te beperken door gauw nog rechtsaf te slaan, zonder onnodig veel stil te staan. Maarja, toen kwam een busje van links en trapte die kerel op de rem.
31e ga ik er weer voor![]()
Als je gaat proefrijden krijg je groene kentekenplaten mee, dit zijn zogenaamde 'verzekerde' of 'handelaars' platen. Hiermee is de WA in elk geval geregeld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
misschien weten jullie dit, maar vroeg me af, hoe werkt dat met een proefrit als je net een maand je rijbewijs hebt. lijkt mij wel leuk om verschillende auto's beetje uit te proberen, maar kan dat wel?
en hoe gaat dat dan? sturen ze iemand mee?? en hoe werkt het als je schade rijdt (dat ben ik natuurlijk niet van plan), ben je dan flink de sjaak?
ja, maar ik doe zelf ook graag mee. Heb namelijk 4 uur les per dag achterelkaar.. Na 2 uur even eruit stappen en bakje koffie nemen is dan toch een welkome pauzequote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:47 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hebben jullie ook zo'n instructeur die het liefst koffie leut?
Mwah, niet zo'n last van. Op een geven moment zakt het wel een beetje weg natuurlijk, maar als je dan lekker chilled smiddags, dan lekker een nachtje slaapt, dan rij je toch al weer een stuk beter de volgende dagquote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
haha denk dat dat een andere situatie isbevalt dat 4 uur les achter elkaar? ik verloor mijn concentratie in het begin na iets meer dan een uur, dus dat had weinig nut voor mij. maar na voldoende lessen kon ik mn concentratie steeds beter vasthouden. toen ging alles ook wat makkelijker, dus dan kost alles niet meer zoveel energie/nadenken etc
is gewoon te vinden op site van het cbr. en dan daar ergens rijschool gegevens. als iemand echt behoefte heeft aan de link kan ik die wel even opzoekenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:13 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ loontjah: sja ze zijn niet de goedkoopste in de stad maar ik heb op een internetsite gekeken waarop je de percentages kunt vinden van het aantal geslaagden per rijschool... (rijschoolgegevens.nl ofzo heet de site... naam kwijt). Rijschool staat goed aangeschreven en vond dat ook belangrijk. 40 euro voor 1 uur, heb een pakket met 38 uur rijles, 2 uur roso-training (=sliptraining op circuit), een examen, plus meteen een herexamen voor 1970 euro. Daarnaast heb ik nog een ttt erbij genomen.
Kijk wel hoe alles loopt.
zeker oncharmant, maar je begon er zelf over, dus was zeer geinteresseerd wat die leeftijd dan wel niet zou zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ferryfan: hahah lekkere oncharmante vraag.... uhm pssst, net de 30 gepasseerd, maar lijk vele jaren jonger :-) In studententijd gebruik gemaakt van ov-jaarkaart, auto had ik niet nodig. En sja daar is het er ook niet van gekomen. Tot nu dus. Het leren autorijden op "latere" leeftijd heeft voor- en nadelen. Vaak heb je meer rust in je, maar je bent soms ook voorzichtiger.
Een babbeltje onder de rijles, ja hoor dat doen we ook.... Maar auto aan de kant zetten in een les van 1,5 tot 2 uur om 10 tot 15 minuten iets te gaan drinken? Stel dat je zo'n 20 bijeenkomsten heb. 200 minuten. LOL, voor 60 minuten les betaal je al 40 euro. Dure bakkies koffie. Hahha... Bij 4 uur lessen aan een stuk lijkt het me niet meer dan normaal dat je even wat gaat drinken. Dat zijn totaal andere omstandigheden, dat is duidelijk.
[..]
wacht er niet te lang meequote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:00 schreef Floriz87 het volgende:
Ik heb steeds 3 uur achter elkaar gereden. Na 1,5 uur rijden tien minuutjes pauze. Bevalt dan wel hoor! Tjah, je concentratie verslapt wel een beetje, dat klopt. Maar vooral zorgen dat je goed uitgerust bent, dan is het wel te doen.
Gisteren had ik eigenlijk zoiets van: hmm, kheb nu wel mn rijbewijs, maar kweet niet of ik zo de weg op durf. Maar daar ben ik inmiddels wel overheen gestapt en kga binnenkort ff lekker karren
Oh ik heb op precies dezelfde manier gezocht hoor. Ik heb uiteindelijk gekozen tussen twee rijscholen die hetzelfde percentage hadden. Alleen was de ene iets goedkoper, waardoor ik nu bij deze terecht ben gekomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Mar: Sja deze muts is afgegaan op de rijschool met de hoogste slagingspercentages onder de mensen die voor het eerst afrijden. En verder heb je gelijk dat het ook mogelijk is waar voor je geld te krijgen als je ergens voor minder geld lest. In zo'n 2,5 tot 3 maanden moet ik het ook kunnen halen, hoop hoop.
@ iedereen: hebben jullie ook een heel pakket genomen? hoe zitten jullie dan met de prijs?
35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:18 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Tijdens de onderhandeling over welk pakket ik het best zou kunnen nemen zei tie ineens: nou je hebt toch wel 35 tot 40 lessen nodig. Ha, mijn reactie was direct: "uh, ging het zo slecht?"
Idd, je kunt het wel met 30 proberen, maar de kans is dan toch best groot dat je het niet haalt....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.
heb precies dezelfde situatie, dan trek je zovaak op dat je je er niet meer op concentreerd en je er nog niet niet genoeg gewend aan bent dat je het automatisch doet, terwijl je bij inpakeren heel erg oplet en concentreerd en dat dus vlekkeloos gaatquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:24 schreef Aurelium het volgende:
Zo, mooie week les gehad. Gaat al best goed vind ik. Helaas nog 2 keer stil gevallen vandaag in 4 uur tijd. 1 keer omdat ik de koppeling te snel op liet komen in zn 2 toen ik al zwaar afgeremd was voor een stoplicht dat plotseling op groen sprong. Te snel willen doorrijden en dan dus zwaar afslaan![]()
En een keer dat ik bij het stoppen voor het stoplicht in zn 3 had gezet ipv zn 1.... tja, bij het wegrijden viel de motor al uit voordat ik ook maar 10 centimeter vooruit was gekomen
Maar toch, de bijzondere verichtingen lukken tot nu toe allemaal wel.
Idd dat komt allemaal goedquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:58 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
heb precies dezelfde situatie, dan trek je zovaak op dat je je er niet meer op concentreerd en je er nog niet niet genoeg gewend aan bent dat je het automatisch doet, terwijl je bij inpakeren heel erg oplet en concentreerd en dat dus vlekkeloos gaat![]()
als straks rijden wat meer went gaat het goed![]()
Ik ga ook voor mn 3e keer opquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:38 schreef U.F.O het volgende:
Aanstaande dinsdag heb ik om 10.45 uur weer examen (derde keer).
Vind je et te vroeg of??quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:02 schreef Adsum het volgende:
Morgen om 08.15 uur weer 2 uurtjes er tegenaan
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem![]()
![]()
Moest vanmorgen om 9.50 afrijden en het ging echt super!
Gelijk naar gemeentehuis geweest en mn rijbewijs opgehaald, straks gelijk touren!
Ja! Hahaquote:Op maandag 15 augustus 2005 12:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Gefeliciteerd!!!![]()
Nu begint het 'echte' rijden![]()
Oeh, gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem![]()
![]()
Moest vanmorgen om 9.50 afrijden en het ging echt super!
Gelijk naar gemeentehuis geweest en mn rijbewijs opgehaald, straks gelijk touren!
* KiwiTjuHh hoopt zich ook snel in het lijstje te vinden
weet iemand hier nog iets van?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi![]()
ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?
ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
Dat kan bij bijna elke rijschool. Soms kan het zelfs in 8 dagenquote:
Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi![]()
ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?
ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
Succes ik zal voor je duimenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.
Hopelijk wordt het wat.Ik laat vanmiddag wel weten hoe het gegaan is.
een examen kost iets van 200 euro volgens mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:01 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Goede morgen! *****FERRYFAN BEDANKT VOOR JE OPBEURENDE KIJK!!!!*****
Nog een hele tijd liggen piekeren. Mijn pakket gaat over de 2000 euro. 40 x40=1600 (40 losse lessen) en dan zou je dus ruim 400 euro overhebben voor examengeld. Wat kost 1 examen? Joh volgens mij ben ik achteraf met de losse lessen beter af. Maar volgens de brochure kunnen gemaakte afspraken niet worden veranderd. Verder geven ze het advies lessen van 2 uur achter elkaar te pakken, En dan lees je bij de kleine lettertjes; "aan de adviezen die worden gegeven kunnen geen rechten worden verleend". Slimme jongens. Maarja heb de factuur nog niet binnen, en de doelstelling die ik op het inschrijfformulier aankruiste: 6 tot 9 weken red ik no way niet. Door zijn planning dus.
Dilemma; NOG STEEDS.
In mijn ogen is zijn doel van de TTT, zien waaraan nog gewerkt moet worden en dan de laatste 10 uur daar flink op trainen. Nouja hij als instructeur moet dat toch ook weten? Daar heb ik geen TTT voor nodig. Mijn doel is om de bijzondere verrichtingen te halen. En volgens mij gaat dat dan niet lukken. Is niet dat ik negatief ben maar wel reeel. Die 140 euro voor de TTT kan ik beter weg laten vallen en dat uitsparen voor extra lessen of een eventueel derde examen wat ik moet doen (2 examens zitten al bij het pakket).
Wat zijn precies alle bijzondere verrichtingen:
- recht stuk achteruit rijden
- achteruit door bocht
- keren met steken
- hellingproef
- fileparkeren
- parkeren in parkeervak vooruit
- parkeren in parkeer achteruit
Als ik ze precies allemaal weet dan kan ik hem eraan herinneren. LOL, anders krijg ik op de dag van mijn TTT in de twee uur les voorafgaand nog wat nieuwe dingen. Dat wil ik dus no way.
Awww, ben er nog niet uit.
succes!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.
Hopelijk wordt het wat.Ik laat vanmiddag wel weten hoe het gegaan is.
wat is die uitsluiting door exameninstituut? is dat als je naar BNOR gaat? of waT?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).
Zoals ik in mijn vorige post al meldde heb ik er zo eentje geboekt.
Eerst intest doen bij de ANWB, dan schatten ze je niveau in. En daarna kun je kiezen tussen gewoon lessen, of de 10-daagse cursus. In mijn geval kost het ongeveer ¤ 2.300 (met rijbewijsgarantie). Je krijgt dan ook nog een ANWB-lidmaatschap erbij, en de kosten van de intest (¤66) krijg je achteraf weer terug als je meteen een lespakket koopt na de intest.
Die rijbewijsgarantie geld "tot en met het behalen van uw rijvaardigheidsbewijs of uitsluiting door het exameninstituut van verdere deelname", dus je kunt dan doorgaan zolang nodig is.
pfff wat een rotzak zegquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Goedemorgen fokkers...
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
Vanochtend mocht ik voor de 2e keer gaan afrijden. Slecht geslapen vannacht natuurlijk best wel gespannen, maar had wel het idee dat ik het zou gaan halen.
Alleen toen ik hoorde dat ik de schrik van CBR Dordrecht had Meneer V. Heijden werd ik wel een beetje bang. (Al zeker 30 jaar in dienst)
In ieder geval het begin ging lekker en na een minuut of 15 komen we bij een onoverzichtelijke kruising aan. Ik wilde links afslaan en ik dacht nog voor de auto van rechts te kunnen, maar deze nam de laatste meters richting de kruising zoveel snelheid (denk dat hij wel 80 reed ipv 50) dat ik op laatste moment genoodzaakt was om te stoppen. Ik wilde net remmen, maar de baas deed het zelf al en dus zoals dat dan heet "een ingreep".
Na dat moment ging het rijden gelijk een stuk minder en was boos en niet meer zo zelfverzekerd als voor ik begon. Alles ging goed tot bij minuut 25 toen ik alweer op de terugweg was. Ik moest bij de 2e verkeerslichten links af. Maar op dat moment zat ik helemaal op de rechterbaan en moest dus 3 banen opschuiven met een druk spitsverkeer naast me. Die **()*)@@! had me natuurlijk ook gewoon rechtdoor kunne laten gaan, maar uiteraard moest meneer me ff naaien en mij een hele moeilijke situtatie te laten oplossen. Dat ging dus niet goed, want ik twijfelde om een paar banen naar links te gaan door het drukke verkeer. En toen meneer het wat te lang vond duren pakte hij me stuur en ramde hem tussen het drukke verkeer naar links :s
Op dat moment stond ik van binnen te koken en kwam bij de laatste kruising voor het CBR kwam er een fietser zomaar zonder te kijken overgestoken (ik had voorrang) en waardoor ik laat moest remmen en uiteraard vond meneer dat niet goed. Want ik had beter vooruit moeten kijken!
Conslusie: Gezakt!
Reden: Voorrang verlenen en beter kijken!
De bijzondere verrichtingen gingen trouwens prima, maar dat interesseert ze geen ruk dus mensen die een TTT willen doen voor hun examen, doe het niet is zonde van je geld!
Gezakt, en wel om de volgende redenenquote:
Inderdaad. Dat is mij ook verteld (nb door de examinator zelf!) toen ik de eerste keer zakte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:10 schreef Boink het volgende:![]()
Die 2e rede slaat nergens op.. Wanneer mogelijk moet ik altijd op de rechterbaan rijden..
das lekker dat ze elkaar tegen gaan sprekenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:20 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is mij ook verteld (nb door de examinator zelf!) toen ik de eerste keer zakte.
Ik heb het hem ook gezegd, maar hij was er nog steeds niet mee eens.
Ach vriendin van mij is geslaagd..EN wat zei de examinator "je maakte wel paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, maar tis wel voldoende"quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ja ben met je eens. soms verzinnen ze gewoon sh*t. maar veel mensen geloven daar niet in. die denken dat als je goed rijdt je ook slaagt. nou dat is zeker niet altijd zo.
Het rijexamen dient om vast te stellen of je op een veilige manier aan het verkeer kan deelnemen. Ondanks het feit dat het dezelfde examinator is en dezelfde uitspraken zal het níet om dezelfde foutjes gaan en níet om hetzelfde kijkgedrag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:26 schreef TommyKnocker84 het volgende:
[..]
Ach vriendin van mij is geslaagd..EN wat zei de examinator "je maakte wel paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, maar tis wel voldoende"
En ik vandaag bij de zelfde examinator "je maakte paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, tis dus onvoldoende!
Balen man, ik snap hoe je je voelt. (vorige week ook voor de 2e keer gezakt)quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Goedemorgen fokkers...
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
Vanochtend mocht ik voor de 2e keer gaan afrijden. Slecht geslapen vannacht natuurlijk best wel gespannen, maar had wel het idee dat ik het zou gaan halen.
Alleen toen ik hoorde dat ik de schrik van CBR Dordrecht had Meneer V. Heijden werd ik wel een beetje bang. (Al zeker 30 jaar in dienst)
In ieder geval het begin ging lekker en na een minuut of 15 komen we bij een onoverzichtelijke kruising aan. Ik wilde links afslaan en ik dacht nog voor de auto van rechts te kunnen, maar deze nam de laatste meters richting de kruising zoveel snelheid (denk dat hij wel 80 reed ipv 50) dat ik op laatste moment genoodzaakt was om te stoppen. Ik wilde net remmen, maar de baas deed het zelf al en dus zoals dat dan heet "een ingreep".
Na dat moment ging het rijden gelijk een stuk minder en was boos en niet meer zo zelfverzekerd als voor ik begon. Alles ging goed tot bij minuut 25 toen ik alweer op de terugweg was. Ik moest bij de 2e verkeerslichten links af. Maar op dat moment zat ik helemaal op de rechterbaan en moest dus 3 banen opschuiven met een druk spitsverkeer naast me. Die **()*)@@! had me natuurlijk ook gewoon rechtdoor kunne laten gaan, maar uiteraard moest meneer me ff naaien en mij een hele moeilijke situtatie te laten oplossen. Dat ging dus niet goed, want ik twijfelde om een paar banen naar links te gaan door het drukke verkeer. En toen meneer het wat te lang vond duren pakte hij me stuur en ramde hem tussen het drukke verkeer naar links :s
Op dat moment stond ik van binnen te koken en kwam bij de laatste kruising voor het CBR kwam er een fietser zomaar zonder te kijken overgestoken (ik had voorrang) en waardoor ik laat moest remmen en uiteraard vond meneer dat niet goed. Want ik had beter vooruit moeten kijken!
Conslusie: Gezakt!
Reden: Voorrang verlenen en beter kijken!
De bijzondere verrichtingen gingen trouwens prima, maar dat interesseert ze geen ruk dus mensen die een TTT willen doen voor hun examen, doe het niet is zonde van je geld!
Argh. Had ik een uitgebreide reply getypt, gaat er iets verkeerd en kan ik opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:55 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal!! He leuk een man van mijn leeftijd op het forum erbij. WOMBCAT: hahaha ik ben wel iets jonger dus bij deze ben jij nu topicoudste.
Overde ANWB heb ik twee mensen gehoord en beiden negatief. Je had het over examengarantie? Dat is wel een relaxed gevoel zoals jij dat uitlegt. Bij m'n kapster ging het zo. Na 2 weken bleek haar instructeur te zeggen: "Nou meisje voor dat examen morgen ben jij nog niet klaar" Madame moest een pakket van 500 euro bij kopen. Ze zakte weer er huppetee weer een pakket van 500 euro erbovenop. Mijn ervaring met de huidige rijschool is dat waar je ook lest: HOU REKENING MET DE KLEINE LETTERTJES. Alles werkt in hun voordeel. Op inschrijfkaart vul je de optie 6 tot 9 weken in. Compacte opleiding. Als je vervolgens minder wordt ingepland dat krijg je te horen dat aan alle adviezen en raadgevingen geen rechten ontleend kunnen worden. Kortom ik heb geen been om op te staan. Ik kan gaan "zeuren" bij meneer de lesgever dat ik aan de 4 uur les per week wil komen, maar hij zegt het niet in te kunnen plannen. Daar houdt het op.
Hoi! Ik kom dus ook uit Dordrecht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
...
Conslusie: Gezakt!
Geen idee. (Wat is BNOR trouwens)?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:50 schreef Ferryfan4ever het volgende:
wat is die uitsluiting door exameninstituut? is dat als je naar BNOR gaat? of waT?
Kijk, dat schept hoopquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:46 schreef JuG het volgende:
Ik heb vanmorgen afgereden en ben geslaagd !
Heb een 8 daagse opleiding gedaan bij de ANWB (de baas betaalde !) en zelf gezorgd voor mijn theorie. Alles in 1 keer gehaald. Nu ben ik de trotse bezitter van zo'n mooi roze papiertje.
BNOR = bureau nader onderzoek rijvaardigheid, daar kun je naartoe als je meer dan 4 keer bent gezakt in een jaar tijd.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Geen idee. (Wat is BNOR trouwens)?
[..]
In de volksmond: het staatsexamenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:41 schreef U.F.O het volgende:
[..]
BNOR = bureau nader onderzoek rijvaardigheid, daar kun je naartoe als je meer dan 4 keer bent gezakt in een jaar tijd.
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=103
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=164
Gewoon heel veel oefenen met vragen, denk ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef dribbel79 het volgende:
Klote, sinds 1999 mijn rijbewijs B en nu ga ik beginnen met A, maar ik krijg de theorie niet onder de knie...van de 100 vragen 17 fout etc. bij proefexamens..
Iemand tips 'n trucs??
Hi Dribbel,quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef dribbel79 het volgende:
Klote, sinds 1999 mijn rijbewijs B en nu ga ik beginnen met A, maar ik krijg de theorie niet onder de knie...van de 100 vragen 17 fout etc. bij proefexamens..
Iemand tips 'n trucs??
Wat ik ook al zei: dat slagingspercentage hoeft niets te zeggen... maar he het geeft je wel een globale indruk. Er staan ook scholen bij met een % van 25. Sja dan vind ik het toch zonde van mijn geld om daar te gaan lessen. Heb er dan minder vertrouwen in.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef Ferryfan4ever het volgende:
hoi. slagingspercentage zegt op zich toch niet heel veel over jezelf. het kan ook betekenen dat je 20 lessen extra hebt (bij wijze van spreke) voor je examen mag doen t.o.v. een andere rijschool. ik had zelf nl een pakket van 20 lessen en ik d8 na die 20 lessen mag ik examen doen. maar na 16 lessen ofzo mocht ik pas ttt aanvragen (en dit duurt dan nog 6 weken tot ttt). te vroeg examen doen is natuurlijk ook niet goed. maar ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. rijscholen met hoog slagingspercentage zijn gewoon voorzichtiger met wanneer afrijden.
over de spiegel. ik mocht m ook neit gebruiken.(ken mensen die dat overigens wel mochten) maar dat is niet erg. als je zelf rijdt heeft t alleen maar voordelen. sowieso mag je zonder rechterbuitenspiegel rijden (of zonder binnenspiegel met rechterbuitenspiegel). dus dat kun je al. en zodra je zelf gaat rijden is die spiegel voor jou alleen maar extra. dat met zo'n fietser op een rotonde. gewoon goed vantevoren kijken of je iets ziet. en dan voordat je afslaat ook nog goed over je schouder. en goed opletten of het een een- of tweerichtingsfietspad is. succes!
en het ging kutquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:45 schreef flappiewappie het volgende:
ik mag vandaag weer \o/
Wat ik wel eens heb gehoord, is dat er scholen zijn die twee namen hebben. De betere leerlingen schrijven ze onder de ene naam in, de andere onder de andere. Dan kunnen ze stunten met een hoog slaginspercentage, terwijl ze eigenlijk gewoon op het gemiddelde zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:17 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Wat ik ook al zei: dat slagingspercentage hoeft niets te zeggen... maar he het geeft je wel een globale indruk. Er staan ook scholen bij met een % van 25. Sja dan vind ik het toch zonde van mijn geld om daar te gaan lessen. Heb er dan minder vertrouwen in.
Is een gevoel wat je erbij hebt.
Thx over je info wat betreft de rechtenbuitenspiegel....
shit aankleden en naar m'n werk. Daaaag daaaaagggggg....
Laten we hopen dat mijn examinator dat over ongeveer 2 uurtjes ook zegt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:09 schreef Nam het volgende:
Btw, na afloop zegt de examinator alleen maar iets in de trant van Proficiat/Gefeliciteerd natuurlijk![]()
Als het goed is ben je nu aan het rijden dan, heel veel succes en hopelijk zegt jouw examinator dat ook jaquote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:12 schreef Avani het volgende:
[..]
Laten we hopen dat mijn examinator dat over ongeveer 2 uurtjes ook zegt.![]()
Tja, meer tips dan die je zelf opnoemt zijn er eigenlijk niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:08 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Enige waar ik moeite mee heb is eigenlijk het invoegen op de snelweg... tips? (behalve rustig blijven en kijken)
Ach, de gemiddelde leerling weet bij de 10e les wel met z'n koppeling om te gaan, dus dan rijdt jij vast en zeker ook heel relaxt wegquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:47 schreef Brembo het volgende:
Nou ja, ik ben ook begonnen met rylessen. Heb al 3 lessen gehad
, maar goed het is wel verdomde lastig. Rijzelf in een ford focus, rijd prima. Alleen dat wegrijden is af en toe een ramp....
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Wat een stomme reden om je te laten zakken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
![]()
![]()
"Ik ben een voorstander van vlot rijden, maar jij rijdt net ff te vlot".![]()
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Pfoe 15.00...das best laat. Ik hoop dat ze dan niet al teveel mensen hebben laten slagenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
toch heeft het voordelen om het even te oefenen en later weer. anders ben je straks een hele les kwijt aan die bijzondere dingen. en dat zakt best snel weg. gewoon een paar keer doen. kijken hoeveel je ervan hebt onthouden etc. het is handig (vond ik) voor jezelf een lijstje te maken met wat precies de regels zijn bij zo'n bijzondere verrichting.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal,
Straatje keren 2 keer mogen doen... Te weinig voor die eerste keer.... Zou het liefst een hele poos alleen daarmee bezig zijn geweest totdat ik het beheers. En daarna de volgende stap. Nee, van alles een beetje,.... en pfff volgende keer weer veel herhalen omdat ik dan veel kwijt ben. Ohja hoe zat het ook alweer?
"Fijn" nieuws... instructeur krijgt een nieuwe grotere auto. Word altijd kotsmisselijk van de geur van nieuwe auto's maar dat terzijde: De nieuwe auto wordt groter. Hollikidee, NOG GROTER!! Mensen, mensen, mensen, als ik ooit mijn rijbewijs haal wil ik een klein ford kaatje o.i.d. Nee, geef mij maar lekker een grotere lesauto. Damn. Gevraagd wanneer deze auto komt... Toch niet vlak voor mijn examen vroeg ik nog. Maar instructeur kon de vraag niet beantwoorden.
Hoe zat het ook al weer? Hoeveel uur moet je in een wagen hebben gelesd voordat je erin examen kan doen?
Doe ik hem op de dexelfde datum om... 14.00 uur geloof ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:43 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.Ik dacht eerst dat het niet zo'n goed tijdstip zou zijn, maar ik heb gewoon geen zin om langer te wachten.
![]()
JE BENT EEN SCHAT, THX FERRYLOVER!!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:38 schreef Ferryfan4ever het volgende:
je email staat er niet dus hier komt het lijstje:
fileparkeren ben ik nu niet meer zeker van, heb t beetje kort opgeschreven, die probeer ik eerst nog even uit:D
Draaien door steken: Eerst stuur je naar links (stuur helemaal naar links draaien terwijl je al vooruit gaat). je rijdt zo tot je wielen de stoeprand raken. daarna stuur je helemaal naar rechts en rijd je achteruit tot je wielen de stoeprand raken. dan stuur je weer naar links en kun je weg rijden. goed kijken ondertussen. (als je leraar een lage auto heeft, zal je iets eerder moeten ophouden, adners sloop je de onderkant LOL)
achteruit parkeren in een parkeervak
Vakken:
| | | | x |
bij eerste lijn start je met de auto. als het handvat van je auto bij de tweede lijn is ga je indraaien (naar rechts sturen). je belandt op het kruisje. belangrijk is niet te vergeten je stuur recht te zetten in het vak terwijl je nog zachtjes rolt. (je begint dus 3 lijnen na jouw parkeervak. zoals op het plaatje. ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke auto geldt.)
Achteruitrijden geen regel geleerd. goed achteruit kijken, af en toe voor je uit. beetje rond kijken, maar vooral naar achter.
Achteruit bochtje om. ook geen regels geleerd. je moet vooral goed opletten. en niet vergeten stuur op het eind recht te draaien.
halve draai in een keer. aan te raden (net als eigenlijk bij de andere verrichtingen) gedurende de les dit nog te doen met alleen koppeling anders ga je veel te hard. later als je goed onder de knie hebt gas bij geven. van extra belang hierbij is niet te vergeten nog even goed te kijken bij het wegrijden. extra zeg maar. omdat het een bijzondere verrichting is heeft al het verkeer voorrang.
hellingproef je hebt 2 methodes, met of zonder handrem. met handrem is het makkelijkst. je laat koppeling beetje opkomen, handrem eraf en gelijk gas geven. zeer goed te doen.
zonder handrem is het pittig, je moet koppeling laten opkomen tot aangrijpingspunt, en dan snel rem los en gas geven. risico is dat koppeling niet ver genoeg laat opkomen, dus achteruit gaat. of te ver, dus motor slaat af. maar als het niet zo steil is, is handrem niet nodig.
als algemene regel (heb al geschreven, maar nog ff): al het andere verkeer heeft voorrang op jou bij zo'n bijzondere verrichting. dus ook daarom goed kijken. hoop dat het een beetje duidelijk is
dat fileparkeren komt dus nog
Klopt was bij mij ook...Tuurlijk ben je telleurgesteld als je voor de 2e keer ook zak, maar nu heb ik echt zoiets dan maar de 3e keerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:31 schreef H4ze het volgende:
Maar toch, de tweede keer zakken is minder erg dan de eerste keer zakken. Althans, zo voelt 't bij mij. raar maar waar
Ja preciesquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:53 schreef TommyKnocker84 het volgende:
[..]
Klopt was bij mij ook...Tuurlijk ben je telleurgesteld als je voor de 2e keer ook zak, maar nu heb ik echt zoiets dan maar de 3e keer![]()
Weet ik. Dat was ik ook niet van plan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:41 schreef Ferryfan4ever het volgende:
jammer h4zevolgende keer beter!
avani uitkijken dat je daardoor niet te langzaam gaat rijden, pakken ze je straks daarop. is lastig want je moet bij zo'n examen vaak laten zien wat die examinator belangrijk vindt
Wat voor inzichtsfoutjes precies?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:17 schreef Sylvana het volgende:
Net weer rijles gehad, was echt wel weer wennen na een maand. Ging op zich redelijk, niet uitzonderlijk goed of slecht, maar heb nog steeds die inzichtfoutjes die ik maar blijf maken, en dat moet er onderhand echt een keer uit als ik me rijbewijs wil hebben, want zo schiet het niet op
Te laat reageren op kruispunten, met invoegen/uitvoegen op snelwegen, te hard ergens op af rijden, instructeur moet nog de hele tijd van alles zeggen, kan nog niet goed genoeg zelfstandig rijden zeg maar, en het zijn gewoon steeds dingen die ik al de hele tijd doe, die ik elke les fout die en die ik ook altijd fout blijf doenquote:
tell me about it... pssst schuif die bril eens door naar mij. hier nog zo'n doos die het niet geweldig doet....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Te laat reageren op kruispunten, met invoegen/uitvoegen op snelwegen, te hard ergens op af rijden, instructeur moet nog de hele tijd van alles zeggen, kan nog niet goed genoeg zelfstandig rijden zeg maar, en het zijn gewoon steeds dingen die ik al de hele tijd doe, die ik elke les fout die en die ik ook altijd fout blijf doen
Iemand een idee waar je een inzichtsbril kunt kopen?
'quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:07 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
tell me about it... pssst schuif die bril eens door naar mij. hier nog zo'n doos die het niet geweldig doet....
HOEVEEL UUR LESSEN HEB JIJ EROP ZITTEN? IK 12
Had getankt bij een benzinestation, reed weg en stond stil, shit er kwam verkeer aan... Instructeur: kijk eens links naast je. herken je daar iets?
Uh shit een fietspad, nouja en daar sta ik dan op.
Een klein voorbeeldje.
Ik zou het niet doen. Heb zo'n simulator gezien. Ik denk dat je van Need for speed meer leertquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net gebeld door iemand van SimCenter.
Het gaat om 16 uur rijden in de simulator die alles heeft van een Ford Focus. Je leert stap voor stap de auto kennen en gaat van beginnen, naar stadsverkeer, rotondes, en uiteindelijk de snelweg. Daarna dus de praktijkervaring opdoen in het echt. Lessen zijn omgerekend ongeveer 30euro per les. Ze hebben pakketten vanaf 650 euro oid.
Raden jullie mij dit af of juist aan? Persoonlijk lijkt het mezelf wel fijn om zonder enige auto-ervaring eerst ervaring op te doen in een simulator, zodat je zeker weet dat je alles goed leert en onder de knie hebt, waarbij een eventuele fout niet gelijk schade oplevert.
zoiets ook gehad. mn instructeur vond dat ik bochten te ruim nam (zeg maar dus dat als het 2 banen was dan reed ik heel erg rechts en bijna tegen de stoep aan). en elke keer duwde hij het stuur terug. 1x liet ie me gaan, reed vol over die stoep en schrok me een ongeluk. en hij klagen over zn banden :p heb het nooit meer gedaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:14 schreef Boink het volgende:
Wacht maar tot je een leuke ingreep krijgt van je instructeurDan ga je zeker doen wat je moet doen.
Heb ik aan het begin gehad toen zat er iemand in mijn dode linkerhoek. Dus ik rondkijken maar kon niet vinden. Zei ze kijk es linksachter je... Ik schrok me rot
Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama. 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
haha ik les op dit moment in een volkswagen passaat. Wat een ding he, maar geloof me je went er wel aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh.
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverdquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.
LOL ik dacht hetzelfde als jij floriz... hahaha ook een toyota carolla aanschaffen dus... whahaha, ech tniet. Ik les ook in zo'n auto en ben van plan en leuk klein autootje te nemen/quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd. Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen?
. Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.
[Nadjib Amhali Modus]
Alles komt goed, alles komt goed!
[/Nadjib Amhali Modus]
Haha, sorry. Komt omdat je telkens er over hebt dat je gaat rijden met je vader in je vaders auto. Komt op mij over dat je stiekem even rijdt zonder dat je je rijbewijs hebtquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd. Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen?
. Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.
[Nadjib Amhali Modus]
Alles komt goed, alles komt goed!
[/Nadjib Amhali Modus]
ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama. 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
als je het eng vindt dan kan het inderdaad helpen. kan je beetje vertellen hoe dat ging met die simulator? lekker dat je het in een keer hebt gehaald! feliquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
Het werd mij destijd aangeraden omdat ik het wat eng vond om te gaan lessen.
Wel in 1 keer geslaagd overigens, na 32 uur lessen.
Ah, dat klinkt wel positief.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
Het werd mij destijd aangeraden omdat ik het wat eng vond om te gaan lessen.
Wel in 1 keer geslaagd overigens, na 32 uur lessen.
jep theorie ook nogquote:
Het werd allemaal heel rustig opgebouwd, in een soort korte lessen (computer programma) die je helemaal doorliep.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt wel positief.
Kun je eens wat meer vertellen over de simulator etc?
Ja idd..ik moet ook nieuwe laten makenquote:Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef Avani het volgende:
Nog meer foto's.Voor nieuwe studie, OV-kaart, rijbewijs, wat gaat er nog meer komen.
![]()
Oke, bedankt voor de informatie, dat vroeg ik me af.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ja als je nog bij je stadsdeelkantoor / gemeentehuis terecht kunt (als ze dus open zijn) EN er is geen storing dan heb je hem dezelfde dag. je kunt erop wachten normaliter. 2 identieke foto's nodig. wanneer heb je examen? had je al gezegd, donderdag
Mij is geleerd terwijl je de koppeling op laat komen ook gas te geven. Maar het probleem is dat het aangrijpingspunt 10 cm hoger ligt, ff wennen hequote:Op zondag 21 augustus 2005 12:08 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf.maar misschien moet je dat ff proberen? of dat doe je allang. nu ja, oefenen is in ieder geval handig. succes!
Wat bedoel je precies met aangrijpingspunt?quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:12 schreef Ferryfan4ever het volgende:
jaja je geeft wel gas terwijl je koppeling nog vast houdt, maar pas vanaf aangrijpingspunt. mijn punt was dus vrijwel direct. niet zoeken naar aangrijpingspunt.
niet doen tijdens les hoor, maar als je net in een auto rijdt (benzine) nadat je rijbewijs hebt en de motor valt vaak uit. dat helpt en je leert dan vanzelf vanaf waar je eigenlijk gas moet geven.
ah ok...nou, daar kom ik dus soms te laat achter,waardoor die uitslaat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:26 schreef Ferryfan4ever het volgende:
als je koppeling laat opkomen is er een punt waarop auto begint te 'trillen' en je voelt dat ie vooruit wil. dat is het punt, vlak voordat de auto gaat rijden.
Wel balen, maar het is iig niet zo dat je het grondig hebt verknald. Dat biedt perspectieven! Veel succes voor de volgende x!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:40 schreef thettes het volgende:
Eerste keer gezakt, en terecht. Het ging niet dramatisch, maar niet goed genoeg.
Heb vandaag in purmerend gereden (nog nooit geweest, les altijd in hoorn e.o.) en wat ging dat goed! Als je een gebied niet kent let je vanzelf beter op, en kijk je wél ver vooruit (waar het bij mij gewoonlijk aan schort).
31e weer examen, wish me luck :p
Geld gast...veel geldquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:42 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Maar goed, wat heb ik te verliezen
Nou vertel...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:14 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Het blijft grote ellende. Snap nog steeds niet hoe ik het heb kunnen halen (morgen precies een jaar geleden!). Iedereen heel, heel veel sterkte ermee!
volgens mij wordt dat toch pas ge-edit bij een nieuw topic?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ga zo maar eens een stukje touren.. toch handig zo'n rijbewijs!![]()
Iedereen die nog moet, veel succes ik blijf het topic volgen!
* KiwiTjuHh ziet zichzelf nog niet in OP staan.. heb 15 aug mn rijbewijs gehaald
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
volgens mij wordt dat toch pas ge-edit bij een nieuw topic?
ik kan niet meer editten. Volgende topic sta je er (als het goed is) in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik heb geen idee
nouja, ik zie het vanzelf!
klopt blijft klotequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:14 schreef flappiewappie het volgende:
klote optrekken..., sla de 7e les nog steeds regelmatig af... morgen weer proberen
Op de motor??quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:14 schreef flappiewappie het volgende:
klote optrekken..., sla de 7e les nog steeds regelmatig af... morgen weer proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |