abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:27:08 #101
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29654648
Jij meer dan je moeder zeker
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:29:23 #102
88233 Steve
Still the best.
pi_29654718
KiwiTjuHh gefeliciteerd!!!
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29655433
Goed geraden Boink
Thankss!

Heb net mn 1e ritje gehad! Haha.. dwars door centrum hier (niet dat dat nu zo groot is maar toch )
pi_29657120
PROFICIATTTTTTTTT KIWI
pi_29657599
Gefeliciteerd.

Vandaag ook weer rijles en het rijden gaat goed, maar volgens mij weet je het maar nooit met je examen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_29657650
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem

Moest vanmorgen om 9.50 afrijden en het ging echt super!
Gelijk naar gemeentehuis geweest en mn rijbewijs opgehaald, straks gelijk touren!

* KiwiTjuHh hoopt zich ook snel in het lijstje te vinden
Oeh, gefeliciteerd!!!

Ik moet morgen op, hopelijk lukt het mij ook.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_29660412
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem
Had ik je al Gefeliciteerd!!! ?

Trots op Loes is
pi_29660856
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi

ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?

ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
weet iemand hier nog iets van?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:05:39 #109
110777 Adsum
Is present!
pi_29661394
Gefeli Kiwi !
Ever higher. Ever better.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:05:53 #110
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29661408
Enigste wat ik weet is die 10daagse cursus..
Je kan ook bij je rijschool zeggen dat je met spoed je rijbewijs nodig hebt. Dan wordt je binnen maand klaargestoomd..
pi_29661621
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:50 schreef crossover het volgende:

[..]

weet iemand hier nog iets van?
Dat kan bij bijna elke rijschool. Soms kan het zelfs in 8 dagen Maar plan zo'n cursus wel ver van te voren en neem een intake les. Want examen aanvragen duren lang op dit moment
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29666049
Beetje geeikel over die 4 uur les per week... Wie het al eerder heeft gelezen weet waar het over gaat: zou in mijn pakket 4 uur les per week krijgen.... Nu is het gemiddeld zo'n 2,5 tot 3 uur per week geweest. Cursus gaat nu dus langer duren. Heb gevraagd of hij met plannen van de lessen mij wel probeert 4 uur in te plannen per week. Zegt tie dat dat niet gaat. Mooi gekloot.... Het pakket neem je toch op basis van dat aantal uren??
Pfff, zucht.
pi_29678007
zit even terug te rekenen: eind van 6de lesweek en pas 12 uur les gehad... da's dus 2 uur gemiddeld per week.

na 28 uur les ttt... 28 uur les zal ik hebben gehad na 10 weken (terwijl je met 4 uur per week dus in 10 weken de hele cursus had moeten kunnen doen...

gemiddeld nog geen 3 uur per week les.... HM ZAL DIT NADELIGE EFFECTEN HEBBEN OP HET TOTALE RIJEFFECT??

Lang en onduidelijk verhaal... maar ik zit er mee dat ik nog niet eens met het oefenen van de bijzondere verrichtingen ben begonnen na ruim 10 uur les. De koppeling beheers ik nog niet feilloos. Voelt een beetje als soort van touw rond m'n nek -> weten dat die ttt eind september eraan komt terwijl ik nog niet 1 bijzondere verrichting beheers of heb geoefend.

ADVIES van jullie? Graag heel veel meningen van jullie. Wat moet ik doen?? Mening van instructeur is ttt te laten staan want dan heb je daarna nog zo'n 10 uur om te lessen en dan kan je nog van alles verbeteren. Maarja aan de andere kant zeg ik: waarom een toets plannen terwijl ik er waarschijnlijk niet aan toe ben?! Gvdm baal baal baal...

de les vond ik vandaag overigens redelijk gaan...

aan de geslaagden: proficiat!!
pi_29681751
stom dat hij 4 uur zegt en dan vervolgens geen tijd heeft om 4 uur in te plannen. als ie zo doorgaat en mensen horen ervan dan kan ie over paar maandjes wel 4 uur inplannen omdat niemand meer bij hem wil lessen
over die bijzondere verrichtingen. ik had voor mijn TTT een aantal zelfs nog niet gehad. hele draai in 1x. die moest ik gaan doen maar nooit geoefend. mijn leraar dacht van wel. en parkeren in parkeervak achteruit, ook nooit gehad. dat legde hij me op de dag van mn ttt uit, alsof ik dat dan nog kon onthouden. ik denk dat je het wel redt. de meeste dingen vergen niet veel. recht achteruit rijden(voldoende kijken), die draai die zijn zeer goed te doen(gewoon rustig erbij rijden). hellingproef moet je met handrem doen dan is ie makkelijk (ik had altijd geleerd met voetrem, maar toen op examen stond ik op redelijke helling en die man zei gebruik je handrem. ik dacht laat ik dat eens proberen wel goed de handrem eraf, die fout maakte ik na mn examen LOL). en dan keren door steken en fileparkeren,daarvoor moet je ff de regels kennen. en dan nog dat parkeervak, maar dat vragen ze nooit. maar is ook regeltjes leren.
Dus dat lukt je zeker wel. Belangrijk is dat je goed kijkt bij b.v. omdat je geen voorrang hebt. vooral opletten bij wegrijden erna.
maar als je zelf echt niet ervoor voelt moet je je TTT verzetten. misschien ff kijken tot hoelang van tevoren dat kan? dan kan je het nog even aankijken. ik had bij mijn lessen dat het van de ene op de andere les ineens een stuk beter ging. misschien heb jij dat ook wel. eind september toch nog wel lang weg. als je dan 2 uur les per week hebt, dan heb je er nog (minstens) 12. er kan veel gebeuren in 12 lessen. succes! laat nog even weten wat je beslissing is.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29681965
Goede morgen! *****FERRYFAN BEDANKT VOOR JE OPBEURENDE KIJK!!!!*****
Nog een hele tijd liggen piekeren. Mijn pakket gaat over de 2000 euro. 40 x40=1600 (40 losse lessen) en dan zou je dus ruim 400 euro overhebben voor examengeld. Wat kost 1 examen? Joh volgens mij ben ik achteraf met de losse lessen beter af. Maar volgens de brochure kunnen gemaakte afspraken niet worden veranderd. Verder geven ze het advies lessen van 2 uur achter elkaar te pakken, En dan lees je bij de kleine lettertjes; "aan de adviezen die worden gegeven kunnen geen rechten worden verleend". Slimme jongens. Maarja heb de factuur nog niet binnen, en de doelstelling die ik op het inschrijfformulier aankruiste: 6 tot 9 weken red ik no way niet. Door zijn planning dus.
Dilemma; NOG STEEDS.

In mijn ogen is zijn doel van de TTT, zien waaraan nog gewerkt moet worden en dan de laatste 10 uur daar flink op trainen. Nouja hij als instructeur moet dat toch ook weten? Daar heb ik geen TTT voor nodig. Mijn doel is om de bijzondere verrichtingen te halen. En volgens mij gaat dat dan niet lukken. Is niet dat ik negatief ben maar wel reeel. Die 140 euro voor de TTT kan ik beter weg laten vallen en dat uitsparen voor extra lessen of een eventueel derde examen wat ik moet doen (2 examens zitten al bij het pakket).

Wat zijn precies alle bijzondere verrichtingen:
- recht stuk achteruit rijden
- achteruit door bocht
- keren met steken
- hellingproef
- fileparkeren
- parkeren in parkeervak vooruit
- parkeren in parkeer achteruit

Als ik ze precies allemaal weet dan kan ik hem eraan herinneren. LOL, anders krijg ik op de dag van mijn TTT in de twee uur les voorafgaand nog wat nieuwe dingen. Dat wil ik dus no way.
Awww, ben er nog niet uit.
pi_29682151
Gisteren een intest gedaan bij de ANWB (hier in Dordrecht).
Ik werd als een gemiddelde leerling beoordeeld en heb nu een pakket gekocht met rijbewijsgarantie. Ik ga zo'n 10-daagse cursus doen eind oktober, moet de preciese datum nog bepalen in overleg met het werk, want moet er tijd voor vrijmaken natuurlijk.
Net als Lambrusco ben ik al wat ouder (35, maar itt haar ben ik man). Vroeger ooit wel eens lessen gehad en ook een paar examens, vandaar dat ik nu maar gegaan ben voor de rijbewijsgarantie, als het misgaat kan ik doorgaan tot ik een ons weeg bij wijze van spreken. Ik hoop er geen gebruik van te hoeven maken, maar je weet maar nooit.

Met de intest (die was voornamelijk op de dijken hier buiten de bebouwde kom) had ik wel als voordeel dat ik veel fiets, en die wegen al vrij goed ken.
pi_29682229
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.

Hopelijk wordt het wat. Ik laat vanmiddag wel weten hoe het gegaan is.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_29682404
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi

ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?

ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).
Zoals ik in mijn vorige post al meldde heb ik er zo eentje geboekt.

Eerst intest doen bij de ANWB, dan schatten ze je niveau in. En daarna kun je kiezen tussen gewoon lessen, of de 10-daagse cursus. In mijn geval kost het ongeveer ¤ 2.300 (met rijbewijsgarantie). Je krijgt dan ook nog een ANWB-lidmaatschap erbij, en de kosten van de intest (¤66) krijg je achteraf weer terug als je meteen een lespakket koopt na de intest.
Die rijbewijsgarantie geld "tot en met het behalen van uw rijvaardigheidsbewijs of uitsluiting door het exameninstituut van verdere deelname", dus je kunt dan doorgaan zolang nodig is.
pi_29682421
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.

Succes ik zal voor je duimen
Sappig !!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:37:12 #120
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29683446
Suc6 UFO!!

Vanochtend m'n 24e les gehad. Ging wel okay... Alleen met kijken was ik telkens te laat Hehe..
Nog 1 les voor me TTT. Spanneeeend
pi_29683467
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:40 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Succes ik zal voor je duimen
* Wombcat duimt mee
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:05:24 #122
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_29684116
Goedemorgen fokkers...

Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht

Vanochtend mocht ik voor de 2e keer gaan afrijden. Slecht geslapen vannacht natuurlijk best wel gespannen, maar had wel het idee dat ik het zou gaan halen.

Alleen toen ik hoorde dat ik de schrik van CBR Dordrecht had Meneer V. Heijden werd ik wel een beetje bang. (Al zeker 30 jaar in dienst)

In ieder geval het begin ging lekker en na een minuut of 15 komen we bij een onoverzichtelijke kruising aan. Ik wilde links afslaan en ik dacht nog voor de auto van rechts te kunnen, maar deze nam de laatste meters richting de kruising zoveel snelheid (denk dat hij wel 80 reed ipv 50) dat ik op laatste moment genoodzaakt was om te stoppen. Ik wilde net remmen, maar de baas deed het zelf al en dus zoals dat dan heet "een ingreep".

Na dat moment ging het rijden gelijk een stuk minder en was boos en niet meer zo zelfverzekerd als voor ik begon. Alles ging goed tot bij minuut 25 toen ik alweer op de terugweg was. Ik moest bij de 2e verkeerslichten links af. Maar op dat moment zat ik helemaal op de rechterbaan en moest dus 3 banen opschuiven met een druk spitsverkeer naast me. Die **()*)@@! had me natuurlijk ook gewoon rechtdoor kunne laten gaan, maar uiteraard moest meneer me ff naaien en mij een hele moeilijke situtatie te laten oplossen. Dat ging dus niet goed, want ik twijfelde om een paar banen naar links te gaan door het drukke verkeer. En toen meneer het wat te lang vond duren pakte hij me stuur en ramde hem tussen het drukke verkeer naar links :s

Op dat moment stond ik van binnen te koken en kwam bij de laatste kruising voor het CBR kwam er een fietser zomaar zonder te kijken overgestoken (ik had voorrang) en waardoor ik laat moest remmen en uiteraard vond meneer dat niet goed. Want ik had beter vooruit moeten kijken!

Conslusie: Gezakt!

Reden: Voorrang verlenen en beter kijken!

De bijzondere verrichtingen gingen trouwens prima, maar dat interesseert ze geen ruk dus mensen die een TTT willen doen voor hun examen, doe het niet is zonde van je geld!
pi_29685268
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:01 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Goede morgen! *****FERRYFAN BEDANKT VOOR JE OPBEURENDE KIJK!!!!*****
Nog een hele tijd liggen piekeren. Mijn pakket gaat over de 2000 euro. 40 x40=1600 (40 losse lessen) en dan zou je dus ruim 400 euro overhebben voor examengeld. Wat kost 1 examen? Joh volgens mij ben ik achteraf met de losse lessen beter af. Maar volgens de brochure kunnen gemaakte afspraken niet worden veranderd. Verder geven ze het advies lessen van 2 uur achter elkaar te pakken, En dan lees je bij de kleine lettertjes; "aan de adviezen die worden gegeven kunnen geen rechten worden verleend". Slimme jongens. Maarja heb de factuur nog niet binnen, en de doelstelling die ik op het inschrijfformulier aankruiste: 6 tot 9 weken red ik no way niet. Door zijn planning dus.
Dilemma; NOG STEEDS.

In mijn ogen is zijn doel van de TTT, zien waaraan nog gewerkt moet worden en dan de laatste 10 uur daar flink op trainen. Nouja hij als instructeur moet dat toch ook weten? Daar heb ik geen TTT voor nodig. Mijn doel is om de bijzondere verrichtingen te halen. En volgens mij gaat dat dan niet lukken. Is niet dat ik negatief ben maar wel reeel. Die 140 euro voor de TTT kan ik beter weg laten vallen en dat uitsparen voor extra lessen of een eventueel derde examen wat ik moet doen (2 examens zitten al bij het pakket).

- achteruit door bocht
- keren met steken
- hellingproef
- fileparkeren
- parkeren in parkeervak vooruit

Als ik ze precies allemaal weet dan kan ik hem eraan herinneren. LOL, anders krijg ik op de dag van mijn TTT in de twee uur les voorafgaand nog wat nieuwe dingen. Dat wil ik dus no way.
Awww, ben er nog niet uit.
een examen kost iets van 200 euro volgens mij.
Inschrijfgeld praktijkexamen ¤ 139,90
Eigen verklaring ¤ 19,-
Gebruik auto tijdens examen/t.t.t. ¤ 46,00 (dit hangt denk ik van rijschool af)
voor het 2e examen (e.v) hoef je geen eigen verklaring meer te betalen.
dus die tussentijdse toets van jou is praktisch gratis als je 2 examens hebt. de vraag is dus kan je in dat pakket echt je geld terug krijgen?

- achteruit door bocht
- keren met steken
- hellingproef
- fileparkeren
- parkeren in parkeervak vooruit dit zegt mij niets. volgens mij hoef je alleen achteruit omdat vooruit niet moeilijk is.
-halve draai in 1 keer
op meer kom ik nu even niet, als ik me nog iets herinner dan hoor je het!
ze staan ook in je theorieboek. de meeste tenminste.
ttt is denk ik meer dan 140 want je betaalt ook nog autohuur. maar goed je moet misschien nog een keer een goed gesprek hebben met die vent en misschien nu al lessen inplannen voor over 2 weken? dan kan het niet dat hij geen tijd voor jou heeft toch? dan heeft ie vast nog niets staan.
succes!
pi_29685320
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:

succes!!
pi_29685344
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).
Zoals ik in mijn vorige post al meldde heb ik er zo eentje geboekt.

Eerst intest doen bij de ANWB, dan schatten ze je niveau in. En daarna kun je kiezen tussen gewoon lessen, of de 10-daagse cursus. In mijn geval kost het ongeveer ¤ 2.300 (met rijbewijsgarantie). Je krijgt dan ook nog een ANWB-lidmaatschap erbij, en de kosten van de intest (¤66) krijg je achteraf weer terug als je meteen een lespakket koopt na de intest.
Die rijbewijsgarantie geld "tot en met het behalen van uw rijvaardigheidsbewijs of uitsluiting door het exameninstituut van verdere deelname", dus je kunt dan doorgaan zolang nodig is.
wat is die uitsluiting door exameninstituut? is dat als je naar BNOR gaat? of waT?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')