Oeh, gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem![]()
![]()
Moest vanmorgen om 9.50 afrijden en het ging echt super!
Gelijk naar gemeentehuis geweest en mn rijbewijs opgehaald, straks gelijk touren!
* KiwiTjuHh hoopt zich ook snel in het lijstje te vinden
weet iemand hier nog iets van?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi![]()
ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?
ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
Dat kan bij bijna elke rijschool. Soms kan het zelfs in 8 dagenquote:
Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:16 schreef crossover het volgende:
hoihoi![]()
ik wordt in november 18, en ik ben al een beetje rond aan het
neuzen..ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen. ik dacht dat je
bij de ANWB een snelle cursus had? is dat wat?
ik kan al een beetje autorijden (lees: auto starten, schakelen en bochten nemen en stoppen)
Succes ik zal voor je duimenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.
Hopelijk wordt het wat.Ik laat vanmiddag wel weten hoe het gegaan is.
een examen kost iets van 200 euro volgens mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:01 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Goede morgen! *****FERRYFAN BEDANKT VOOR JE OPBEURENDE KIJK!!!!*****
Nog een hele tijd liggen piekeren. Mijn pakket gaat over de 2000 euro. 40 x40=1600 (40 losse lessen) en dan zou je dus ruim 400 euro overhebben voor examengeld. Wat kost 1 examen? Joh volgens mij ben ik achteraf met de losse lessen beter af. Maar volgens de brochure kunnen gemaakte afspraken niet worden veranderd. Verder geven ze het advies lessen van 2 uur achter elkaar te pakken, En dan lees je bij de kleine lettertjes; "aan de adviezen die worden gegeven kunnen geen rechten worden verleend". Slimme jongens. Maarja heb de factuur nog niet binnen, en de doelstelling die ik op het inschrijfformulier aankruiste: 6 tot 9 weken red ik no way niet. Door zijn planning dus.
Dilemma; NOG STEEDS.
In mijn ogen is zijn doel van de TTT, zien waaraan nog gewerkt moet worden en dan de laatste 10 uur daar flink op trainen. Nouja hij als instructeur moet dat toch ook weten? Daar heb ik geen TTT voor nodig. Mijn doel is om de bijzondere verrichtingen te halen. En volgens mij gaat dat dan niet lukken. Is niet dat ik negatief ben maar wel reeel. Die 140 euro voor de TTT kan ik beter weg laten vallen en dat uitsparen voor extra lessen of een eventueel derde examen wat ik moet doen (2 examens zitten al bij het pakket).
Wat zijn precies alle bijzondere verrichtingen:
- recht stuk achteruit rijden
- achteruit door bocht
- keren met steken
- hellingproef
- fileparkeren
- parkeren in parkeervak vooruit
- parkeren in parkeer achteruit
Als ik ze precies allemaal weet dan kan ik hem eraan herinneren. LOL, anders krijg ik op de dag van mijn TTT in de twee uur les voorafgaand nog wat nieuwe dingen. Dat wil ik dus no way.
Awww, ben er nog niet uit.
succes!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:26 schreef U.F.O het volgende:
Ik heb zometeen, over 5 minuten nog een uurtje les, daarna mijn derde examen om 10.45 uur.
Hopelijk wordt het wat.Ik laat vanmiddag wel weten hoe het gegaan is.
wat is die uitsluiting door exameninstituut? is dat als je naar BNOR gaat? of waT?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij de ANWB heb je een 8 of 10 daagse cursus (hangt wat af van je niveau: hoeveel lessen ze inschatten dat je nodig hebt).
Zoals ik in mijn vorige post al meldde heb ik er zo eentje geboekt.
Eerst intest doen bij de ANWB, dan schatten ze je niveau in. En daarna kun je kiezen tussen gewoon lessen, of de 10-daagse cursus. In mijn geval kost het ongeveer ¤ 2.300 (met rijbewijsgarantie). Je krijgt dan ook nog een ANWB-lidmaatschap erbij, en de kosten van de intest (¤66) krijg je achteraf weer terug als je meteen een lespakket koopt na de intest.
Die rijbewijsgarantie geld "tot en met het behalen van uw rijvaardigheidsbewijs of uitsluiting door het exameninstituut van verdere deelname", dus je kunt dan doorgaan zolang nodig is.
pfff wat een rotzak zegquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Goedemorgen fokkers...
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
Vanochtend mocht ik voor de 2e keer gaan afrijden. Slecht geslapen vannacht natuurlijk best wel gespannen, maar had wel het idee dat ik het zou gaan halen.
Alleen toen ik hoorde dat ik de schrik van CBR Dordrecht had Meneer V. Heijden werd ik wel een beetje bang. (Al zeker 30 jaar in dienst)
In ieder geval het begin ging lekker en na een minuut of 15 komen we bij een onoverzichtelijke kruising aan. Ik wilde links afslaan en ik dacht nog voor de auto van rechts te kunnen, maar deze nam de laatste meters richting de kruising zoveel snelheid (denk dat hij wel 80 reed ipv 50) dat ik op laatste moment genoodzaakt was om te stoppen. Ik wilde net remmen, maar de baas deed het zelf al en dus zoals dat dan heet "een ingreep".
Na dat moment ging het rijden gelijk een stuk minder en was boos en niet meer zo zelfverzekerd als voor ik begon. Alles ging goed tot bij minuut 25 toen ik alweer op de terugweg was. Ik moest bij de 2e verkeerslichten links af. Maar op dat moment zat ik helemaal op de rechterbaan en moest dus 3 banen opschuiven met een druk spitsverkeer naast me. Die **()*)@@! had me natuurlijk ook gewoon rechtdoor kunne laten gaan, maar uiteraard moest meneer me ff naaien en mij een hele moeilijke situtatie te laten oplossen. Dat ging dus niet goed, want ik twijfelde om een paar banen naar links te gaan door het drukke verkeer. En toen meneer het wat te lang vond duren pakte hij me stuur en ramde hem tussen het drukke verkeer naar links :s
Op dat moment stond ik van binnen te koken en kwam bij de laatste kruising voor het CBR kwam er een fietser zomaar zonder te kijken overgestoken (ik had voorrang) en waardoor ik laat moest remmen en uiteraard vond meneer dat niet goed. Want ik had beter vooruit moeten kijken!
Conslusie: Gezakt!
Reden: Voorrang verlenen en beter kijken!
De bijzondere verrichtingen gingen trouwens prima, maar dat interesseert ze geen ruk dus mensen die een TTT willen doen voor hun examen, doe het niet is zonde van je geld!
Gezakt, en wel om de volgende redenenquote:
Inderdaad. Dat is mij ook verteld (nb door de examinator zelf!) toen ik de eerste keer zakte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:10 schreef Boink het volgende:![]()
Die 2e rede slaat nergens op.. Wanneer mogelijk moet ik altijd op de rechterbaan rijden..
das lekker dat ze elkaar tegen gaan sprekenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:20 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is mij ook verteld (nb door de examinator zelf!) toen ik de eerste keer zakte.
Ik heb het hem ook gezegd, maar hij was er nog steeds niet mee eens.
Ach vriendin van mij is geslaagd..EN wat zei de examinator "je maakte wel paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, maar tis wel voldoende"quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ja ben met je eens. soms verzinnen ze gewoon sh*t. maar veel mensen geloven daar niet in. die denken dat als je goed rijdt je ook slaagt. nou dat is zeker niet altijd zo.
Het rijexamen dient om vast te stellen of je op een veilige manier aan het verkeer kan deelnemen. Ondanks het feit dat het dezelfde examinator is en dezelfde uitspraken zal het níet om dezelfde foutjes gaan en níet om hetzelfde kijkgedrag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:26 schreef TommyKnocker84 het volgende:
[..]
Ach vriendin van mij is geslaagd..EN wat zei de examinator "je maakte wel paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, maar tis wel voldoende"
En ik vandaag bij de zelfde examinator "je maakte paar foutjes en je moet wat beter kijken in het verkeer, tis dus onvoldoende!
Balen man, ik snap hoe je je voelt. (vorige week ook voor de 2e keer gezakt)quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Goedemorgen fokkers...
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
Vanochtend mocht ik voor de 2e keer gaan afrijden. Slecht geslapen vannacht natuurlijk best wel gespannen, maar had wel het idee dat ik het zou gaan halen.
Alleen toen ik hoorde dat ik de schrik van CBR Dordrecht had Meneer V. Heijden werd ik wel een beetje bang. (Al zeker 30 jaar in dienst)
In ieder geval het begin ging lekker en na een minuut of 15 komen we bij een onoverzichtelijke kruising aan. Ik wilde links afslaan en ik dacht nog voor de auto van rechts te kunnen, maar deze nam de laatste meters richting de kruising zoveel snelheid (denk dat hij wel 80 reed ipv 50) dat ik op laatste moment genoodzaakt was om te stoppen. Ik wilde net remmen, maar de baas deed het zelf al en dus zoals dat dan heet "een ingreep".
Na dat moment ging het rijden gelijk een stuk minder en was boos en niet meer zo zelfverzekerd als voor ik begon. Alles ging goed tot bij minuut 25 toen ik alweer op de terugweg was. Ik moest bij de 2e verkeerslichten links af. Maar op dat moment zat ik helemaal op de rechterbaan en moest dus 3 banen opschuiven met een druk spitsverkeer naast me. Die **()*)@@! had me natuurlijk ook gewoon rechtdoor kunne laten gaan, maar uiteraard moest meneer me ff naaien en mij een hele moeilijke situtatie te laten oplossen. Dat ging dus niet goed, want ik twijfelde om een paar banen naar links te gaan door het drukke verkeer. En toen meneer het wat te lang vond duren pakte hij me stuur en ramde hem tussen het drukke verkeer naar links :s
Op dat moment stond ik van binnen te koken en kwam bij de laatste kruising voor het CBR kwam er een fietser zomaar zonder te kijken overgestoken (ik had voorrang) en waardoor ik laat moest remmen en uiteraard vond meneer dat niet goed. Want ik had beter vooruit moeten kijken!
Conslusie: Gezakt!
Reden: Voorrang verlenen en beter kijken!
De bijzondere verrichtingen gingen trouwens prima, maar dat interesseert ze geen ruk dus mensen die een TTT willen doen voor hun examen, doe het niet is zonde van je geld!
Argh. Had ik een uitgebreide reply getypt, gaat er iets verkeerd en kan ik opnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:55 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal!! He leuk een man van mijn leeftijd op het forum erbij. WOMBCAT: hahaha ik ben wel iets jonger dus bij deze ben jij nu topicoudste.
Overde ANWB heb ik twee mensen gehoord en beiden negatief. Je had het over examengarantie? Dat is wel een relaxed gevoel zoals jij dat uitlegt. Bij m'n kapster ging het zo. Na 2 weken bleek haar instructeur te zeggen: "Nou meisje voor dat examen morgen ben jij nog niet klaar" Madame moest een pakket van 500 euro bij kopen. Ze zakte weer er huppetee weer een pakket van 500 euro erbovenop. Mijn ervaring met de huidige rijschool is dat waar je ook lest: HOU REKENING MET DE KLEINE LETTERTJES. Alles werkt in hun voordeel. Op inschrijfkaart vul je de optie 6 tot 9 weken in. Compacte opleiding. Als je vervolgens minder wordt ingepland dat krijg je te horen dat aan alle adviezen en raadgevingen geen rechten ontleend kunnen worden. Kortom ik heb geen been om op te staan. Ik kan gaan "zeuren" bij meneer de lesgever dat ik aan de 4 uur les per week wil komen, maar hij zegt het niet in te kunnen plannen. Daar houdt het op.
Hoi! Ik kom dus ook uit Dordrecht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Ik ben nieuw op dit forum..ben 20 jaar en kom uit Dordrecht
...
Conslusie: Gezakt!
Geen idee. (Wat is BNOR trouwens)?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:50 schreef Ferryfan4ever het volgende:
wat is die uitsluiting door exameninstituut? is dat als je naar BNOR gaat? of waT?
Kijk, dat schept hoopquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:46 schreef JuG het volgende:
Ik heb vanmorgen afgereden en ben geslaagd !
Heb een 8 daagse opleiding gedaan bij de ANWB (de baas betaalde !) en zelf gezorgd voor mijn theorie. Alles in 1 keer gehaald. Nu ben ik de trotse bezitter van zo'n mooi roze papiertje.
BNOR = bureau nader onderzoek rijvaardigheid, daar kun je naartoe als je meer dan 4 keer bent gezakt in een jaar tijd.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Geen idee. (Wat is BNOR trouwens)?
[..]
In de volksmond: het staatsexamenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:41 schreef U.F.O het volgende:
[..]
BNOR = bureau nader onderzoek rijvaardigheid, daar kun je naartoe als je meer dan 4 keer bent gezakt in een jaar tijd.
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=103
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=164
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |