abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29534680
4 uur les = dus per week
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:04:11 #52
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29535793
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
misschien weten jullie dit, maar vroeg me af, hoe werkt dat met een proefrit als je net een maand je rijbewijs hebt. lijkt mij wel leuk om verschillende auto's beetje uit te proberen, maar kan dat wel?
en hoe gaat dat dan? sturen ze iemand mee?? en hoe werkt het als je schade rijdt (dat ben ik natuurlijk niet van plan), ben je dan flink de sjaak?
Als je gaat proefrijden krijg je groene kentekenplaten mee, dit zijn zogenaamde 'verzekerde' of 'handelaars' platen. Hiermee is de WA in elk geval geregeld.
Of je alleen mag rijden of dat er iemand mee gaat hangt denk ik een beetje af van het soort auto dat je gaat proberen. (als je voor een Lamborghini Diablo gaat, dan zal er waarschijnlijk een man of 10 meegaan om je in de gaten te houden. Een derdehands Fiat Panda mag je vermoedelijk zo meenemen). Daarnaast is de indruk die je persoonlijk achterlaat ook belangrijk (beschaafd of race-petje).

Laten we eerlijk zijn, er zijn genoeg mensen die pas hun rijbewijs hebben en die aanzienlijk beter rijden dan mensen die al 20 jaar een rijbewijs hebben! Dat weet die dealer ook heus wel.

Hoe het afloopt als je schade rijdt is volgens mij per dealer anders, gewoon van te voren vragen. Ik heb al heel wat auto's proefgereden (heb al wat langer mijn rijbewijs) en eigenlijk nooit iets gehoord over dat ik bij schade moest betalen. Toen ik echter een paar maanden geleden een motorfiets ging proefrijden had in een eigen risico van 2500 euro... (op een motorfiets van 2500 euro, lachen, niet?). DIt werd wel van te voren luid en duidelijk aangekondigd.
pi_29536818
Joepie, eerste keer geslaagd.... Geen opmerkingen, papiertje al opgehaald, maar ik durf nog niet te rijden... Eerst ff alle spanningen loslaten !!!
Sappig !!
pi_29536913
@LOONTJAH: PROFICIAT!!!!!
pi_29537756
@ lambrusco: mijn instructeur hield wel van babbeltje ja, maar was wel in de auto. helaas was het dan ook zo dat hij soms nog aan het praten was met iemand anders in mijn lestijd. (en dan na paar minuutjes vroeg ik toch maar of ik al mocht wegrijden.) of hij kwam te laat. zo verloor ik her en der minuutje of 5. maar goed, ik had geen zin om er problemen over te maken. en uiteindelijk toch geslaagd lol. ps hoe oud ben je dan? als ik vragen mag
@bartman misschien maar een keertje proberen dan als ze zoiets maar van tevoren zeggen met dat eigen risico is het best.
feli loontjah! heb je al een auto om lekker in te gaan toeren?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29537809
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:47 schreef lambrusco_bianco het volgende:

Hebben jullie ook zo'n instructeur die het liefst koffie leut?
ja, maar ik doe zelf ook graag mee. Heb namelijk 4 uur les per dag achterelkaar.. Na 2 uur even eruit stappen en bakje koffie nemen is dan toch een welkome pauze
Jupiler is goed
pi_29538250
haha denk dat dat een andere situatie is bevalt dat 4 uur les achter elkaar? ik verloor mijn concentratie in het begin na iets meer dan een uur, dus dat had weinig nut voor mij. maar na voldoende lessen kon ik mn concentratie steeds beter vasthouden. toen ging alles ook wat makkelijker, dus dan kost alles niet meer zoveel energie/nadenken etc
pi_29538422
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
haha denk dat dat een andere situatie is bevalt dat 4 uur les achter elkaar? ik verloor mijn concentratie in het begin na iets meer dan een uur, dus dat had weinig nut voor mij. maar na voldoende lessen kon ik mn concentratie steeds beter vasthouden. toen ging alles ook wat makkelijker, dus dan kost alles niet meer zoveel energie/nadenken etc
Mwah, niet zo'n last van. Op een geven moment zakt het wel een beetje weg natuurlijk, maar als je dan lekker chilled smiddags, dan lekker een nachtje slaapt, dan rij je toch al weer een stuk beter de volgende dag
Jupiler is goed
pi_29538527
Ik heb steeds 3 uur achter elkaar gereden. Na 1,5 uur rijden tien minuutjes pauze. Bevalt dan wel hoor! Tjah, je concentratie verslapt wel een beetje, dat klopt. Maar vooral zorgen dat je goed uitgerust bent, dan is het wel te doen.
Gisteren had ik eigenlijk zoiets van: hmm, kheb nu wel mn rijbewijs, maar kweet niet of ik zo de weg op durf. Maar daar ben ik inmiddels wel overheen gestapt en kga binnenkort ff lekker karren
Woei!
pi_29539922
@ferryfan: hahah lekkere oncharmante vraag.... uhm pssst, net de 30 gepasseerd, maar lijk vele jaren jonger :-) In studententijd gebruik gemaakt van ov-jaarkaart, auto had ik niet nodig. En sja daar is het er ook niet van gekomen. Tot nu dus. Het leren autorijden op "latere" leeftijd heeft voor- en nadelen. Vaak heb je meer rust in je, maar je bent soms ook voorzichtiger.

Een babbeltje onder de rijles, ja hoor dat doen we ook.... Maar auto aan de kant zetten in een les van 1,5 tot 2 uur om 10 tot 15 minuten iets te gaan drinken? Stel dat je zo'n 20 bijeenkomsten heb. 200 minuten. LOL, voor 60 minuten les betaal je al 40 euro. Dure bakkies koffie. Hahha... Bij 4 uur lessen aan een stuk lijkt het me niet meer dan normaal dat je even wat gaat drinken. Dat zijn totaal andere omstandigheden, dat is duidelijk.

@ aurelium: bevalt het wel 4 uur lessen per dag?? wel zwaar he? Ik heb op z'n langst 2 uur les gehad. Zolang de les vlotjes verloopt vliegt de tijd. Maar als het tegenzit (had dat vorige week een keer) dan zit je echt op je horloge te kijken van; sjeeee wat duurt deze les lang.

@ floris: Hey goed joh, hey je kunt het!! Have fun karrend door de stad of elders.
pi_29540549
Mijn lessen kostten mij maar 34 euro per uur ! Dus mag blij zijn met 40 lessen hoor ik wel !
Sappig !!
pi_29540751
@ loontjah: sja ze zijn niet de goedkoopste in de stad maar ik heb op een internetsite gekeken waarop je de percentages kunt vinden van het aantal geslaagden per rijschool... (rijschoolgegevens.nl ofzo heet de site... naam kwijt). Rijschool staat goed aangeschreven en vond dat ook belangrijk. 40 euro voor 1 uur, heb een pakket met 38 uur rijles, 2 uur roso-training (=sliptraining op circuit), een examen, plus meteen een herexamen voor 1970 euro. Daarnaast heb ik nog een ttt erbij genomen.
Kijk wel hoe alles loopt.
pi_29542297
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 17:13 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ loontjah: sja ze zijn niet de goedkoopste in de stad maar ik heb op een internetsite gekeken waarop je de percentages kunt vinden van het aantal geslaagden per rijschool... (rijschoolgegevens.nl ofzo heet de site... naam kwijt). Rijschool staat goed aangeschreven en vond dat ook belangrijk. 40 euro voor 1 uur, heb een pakket met 38 uur rijles, 2 uur roso-training (=sliptraining op circuit), een examen, plus meteen een herexamen voor 1970 euro. Daarnaast heb ik nog een ttt erbij genomen.
Kijk wel hoe alles loopt.
is gewoon te vinden op site van het cbr. en dan daar ergens rijschool gegevens. als iemand echt behoefte heeft aan de link kan ik die wel even opzoeken
pi_29542389
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ferryfan: hahah lekkere oncharmante vraag.... uhm pssst, net de 30 gepasseerd, maar lijk vele jaren jonger :-) In studententijd gebruik gemaakt van ov-jaarkaart, auto had ik niet nodig. En sja daar is het er ook niet van gekomen. Tot nu dus. Het leren autorijden op "latere" leeftijd heeft voor- en nadelen. Vaak heb je meer rust in je, maar je bent soms ook voorzichtiger.

Een babbeltje onder de rijles, ja hoor dat doen we ook.... Maar auto aan de kant zetten in een les van 1,5 tot 2 uur om 10 tot 15 minuten iets te gaan drinken? Stel dat je zo'n 20 bijeenkomsten heb. 200 minuten. LOL, voor 60 minuten les betaal je al 40 euro. Dure bakkies koffie. Hahha... Bij 4 uur lessen aan een stuk lijkt het me niet meer dan normaal dat je even wat gaat drinken. Dat zijn totaal andere omstandigheden, dat is duidelijk.

[..]
zeker oncharmant, maar je begon er zelf over, dus was zeer geinteresseerd wat die leeftijd dan wel niet zou zijn. maar ik gebruik ook ov dus heb ook geen auto nodig, maar ik wilde graag rijbewijs want mijn vriend reed altijd, ook in de auto van mijn moeder. en toen ging mijn moeder me ineens sponsoren dus toen werd het interessant
dat van die rust lijkt me wel mooi. ik was zelfs bij les gestresst. pas tegen het eind van mijn lessen had ik daar geen last van. terwijl ik normaal nooit last van stress heb. wellicht een beetje zenuwen voor een schriftelijk examen (mondelijk wat meer LOL), maar dit was echt te gek.
ja maar dat babbeltje onder les daarbij bedoel ik een babbeltje waabrij de auto stilstaat. (en niet omdat we aan het wachten waren voor een verkeerslicht, amar gewoon bij mij in de straat, of bij degene die ik naar huis reed). zeg 5 minuten per les, dan toch zeker 2 extra lessen, dus is ook niet onaardig..
pi_29542426
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:00 schreef Floriz87 het volgende:
Ik heb steeds 3 uur achter elkaar gereden. Na 1,5 uur rijden tien minuutjes pauze. Bevalt dan wel hoor! Tjah, je concentratie verslapt wel een beetje, dat klopt. Maar vooral zorgen dat je goed uitgerust bent, dan is het wel te doen.
Gisteren had ik eigenlijk zoiets van: hmm, kheb nu wel mn rijbewijs, maar kweet niet of ik zo de weg op durf. Maar daar ben ik inmiddels wel overheen gestapt en kga binnenkort ff lekker karren
wacht er niet te lang mee ik hoor van iedereen dat je gelijk moet gaan rijden. heb ik ook maar gedaan. was echt spannend in het begin, zeker toen ik alleen in de auto zat, maar het is wel goed om daarmee te oefenen.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:59:44 #66
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29544531
Jeetje, mijn lessen kosten slechts 27 euro per 50 minuten... En ik krijg absoluut waar voor mijn centjes, tot zover ben ik namelijk heel tevreden want het schiet lekker op; 21 lessen gehad momenteel en 15 september afrijden.
pi_29545407
Nou ik heb dus nu ruim een week m'n rijbewijs, ik rij nu lekker naar m'n (vakantie)werk enzo. Vrijdag ga ik zelfs naar Harlingen rijden (ga op vakantie naar Terschelling). Kleine twee uur rijden. Zal wel ff vreemd zijn, maar ik ga het gewoon proberen
You gotta learn to live
and live and learn
pi_29545990
@ Mar: Sja deze muts is afgegaan op de rijschool met de hoogste slagingspercentages onder de mensen die voor het eerst afrijden. En verder heb je gelijk dat het ook mogelijk is waar voor je geld te krijgen als je ergens voor minder geld lest. In zo'n 2,5 tot 3 maanden moet ik het ook kunnen halen, hoop hoop.

@ lethe: wow meteen 2 uur achter het stuur? gewoon gaan proberen dat is het beste wat je kunt doen. zo heb ik een vriendin die haar rijbewijs heeft en haast nooit rijdt. de snelweg? die durft ze niet eens op... sja dan kan je je ook afvragen wat voor nut het heeft gehad om je rijbewijs te halen.
Nou we horen na je vakantie wel hoe het is gegaan.

Uhm navigatiesysteem aan boord?? Hahaha, ik raakte in een korte stress-dip op de snelweg toen ik zelf moest uitzoeken hoe we terug naar m'n stad moesten. De keren daarvoor werd precies verteld waar ik van de snelweg afmoest enzo. Is toch gemakkelijker... Awwww, heb nog niet veel lessen gehad en moest overal tegelijk op letten. Wat dat betreft had ik me wel verkeken op het leren autorijden. Ben ook altijd een waardeloze bijrijder geweest; lette nooit op borden e.d. tijdens meerijden. Had ik dat maar wel gedaan.
Hm en nu? Nu begin ik een vervelend persoon te worden als ik met iemand meerijd,... want dan gaat het zo: "he, je keek helemaal niet over je schouder naar de dode hoek... en blablabla". Hahaha alsof ik er zelf wel de hele tijd aan denk. Maarja de bewustwording neemt wel toe, wat een goed punt is.

@ iedereen: hebben jullie ook een heel pakket genomen? hoe zitten jullie dan met de prijs?
pi_29551625
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Mar: Sja deze muts is afgegaan op de rijschool met de hoogste slagingspercentages onder de mensen die voor het eerst afrijden. En verder heb je gelijk dat het ook mogelijk is waar voor je geld te krijgen als je ergens voor minder geld lest. In zo'n 2,5 tot 3 maanden moet ik het ook kunnen halen, hoop hoop.

@ iedereen: hebben jullie ook een heel pakket genomen? hoe zitten jullie dan met de prijs?
Oh ik heb op precies dezelfde manier gezocht hoor. Ik heb uiteindelijk gekozen tussen twee rijscholen die hetzelfde percentage hadden. Alleen was de ene iets goedkoper, waardoor ik nu bij deze terecht ben gekomen.

En ik heb een pakket genomen ja, van 24 lessen inclusief het examen en een tussentijdse toets. Kosten zijn rond de 1000-1100 euro geloof ik.
pi_29553992
@ lambrusco: Dat pakket van jou (of moet ik maar 'u' zeggen? ) is niet duur hoor! Misschien een btje veel lessen, maar is misschien net wat je nodig hebt. Slipcursus lijkt me ook wel handig. Ik heb dan een 2weekse spoedcursus gedaan. 12 lessen * 3 uur = 36uur totaal. Voor 1600 euro. En ik had nog een 2 urige les extra genomen. Alles bij elkaar was ik voor 1700 euro klaar. Best tevreden mee (mn ouders nog meer denk ik ). Als je het maar in 1x haalt, dat scheelt echt heel veel!

@ Ferry: Tjah, ik zou wel willen, maar ik ga net een week op vakantie. Dus nu kan ik na het afrijden 1,5 week niet meer rijden. Maar ja, de schade zal wel meevallen. Als ik terugkom gaat mn pa me gelijk ff helpen met het besturen van zijn auto. En na een paar keer mag ik het wel alleen af denk. Ben benieuwd!

En daarna ff wat vrienden bezoeken die 1,5 uur rijden verderop wonen, heb er wel zin in

Wat een slechte TS trouwens, hij heeft me nog steeds niet in het lijstje staan
Woei!
pi_29555148
@mar10: hm jij hebt het dus op dezelfde manier aangepakt. Sja weet je mijn instructeur was tijdens het rijden van de intest redelijk positief, complimenteerde me dat ik op borden lette en verder viel het hem op dat ik redelijk precies ben (dat kan ook een nadeel zijn in het verkeer). Tijdens de onderhandeling over welk pakket ik het best zou kunnen nemen zei tie ineens: nou je hebt toch wel 35 tot 40 lessen nodig. Ha, mijn reactie was direct: "uh, ging het zo slecht?"
Ik leer het wel zei meneer, ik ben een gemiddelde leerling en heb wel wat tijd nodig.

@ iedereen: weet je dat rijscholen vaak bij het inschalen al rekening houden met het feit van welk geslacht je bent? Raar, kijk er zijn vrouwen die instappen en lekker wegrijden, toch (uhuh ik niet). En omgekeerd.

@ Floris: Ai, ai, wat zei je daar? Uhm, of je me u moet noemen? Ik werk met jongeren en word in die situatie vaak U genoemd. Maar zeg maar JIJ... ;-) Had je al gelezen dat ik een jaar of 23 lijk. LOL. Onze pakketten lijken qua hoeveelheid aardig op elkaar. Net wat jij zegt; als je in 1 keer slaagt scheelt het veel. Ik heb dan 1 examen en meteen een her erbij. Stel dat ik de eerste keer slaag, ja dan ben je naar verhouding wat duurder uit geweest.

Heb de ttt toets erbij genomen, maar na op het forum te hebben gelezen zit ik te denken of ik daar wel wijs aan heb gedaan. Is toch weer zo'n 130 euro. Heb nog geen rekening binnengekregen. En hij zal vast nog niet aangevraagd zijn, zit te denken of ik de tussentijdse toets moet anuleren. Wat vinden jullie?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:50:09 #72
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29555836
Zo terug van vakantie en weer gaan bikkelen hoop in september me papiertje te halen. ( April begonnen )
25 augustus TTT
pi_29556088
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:18 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Tijdens de onderhandeling over welk pakket ik het best zou kunnen nemen zei tie ineens: nou je hebt toch wel 35 tot 40 lessen nodig. Ha, mijn reactie was direct: "uh, ging het zo slecht?"
35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.
pi_29557937
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:02 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.
Idd, je kunt het wel met 30 proberen, maar de kans is dan toch best groot dat je het niet haalt....
Sommige zijn gewoon goed of hebben dan geluk en halen het met 30 lessen, de meeste gaan meteen voor 40 , of zakken na 30 lessen, doen er dan nog 10 bij en slagen dan toch met 40 lessen
Jupiler is goed
pi_29561788
ik had ook een pakket. 1000 euro, 20 uur les, TTT en examen. als ik zo andere verhalen lees best prijzig. maar goed. heb zelf nog 20 uur extra bij moeten betalen (a +- 36euro p/u) en 1 examen extra.
ik heb ook via die site van cbr gezocht. ik heb gekeken naar slagingspercentage maar ook of er niet teveel leerlingen waren wilde geen nummertje zijn.

@ floriz nou ja in 1,5e week verleer je het rijden echt niet

@ lambrusco TTT is geen 130 euro in een pakket, dan komt het goedkoper uit, maar misschien kun je annuleren en krijg je wel 130 terug. (dus dan zijn de andere dingen goedkoper) dat moet je even bekijken. mij heeft het niet veel geholpen. ik had vrijstelling en beetje gevoel hoe zo'n examen ging, maar toen zakte ik en was ik de keer daarop extra gestresst voor de bijzondere verrichtingen maar goed, na je ttt heb je wel een goede indicatie van wat een examinator vindt van je rijkunsten. en aan de hand daarvan is het goed te zien wat je nog moet aanpassen. op zich kan je leraar dat zelf ook wel beoordelen denk ik, maar goed
ook stom dat ze rekening houden met geslacht. vrouwen zijn voorzichtiger. ik heb wel op les bij van die 'macho's' in de auto gezeten die met 1 hand aan het stuur reden, door oranje wilden rijden terwijl het licht al bijna op rood ging en dat soort dingen. op grond daarvan mogen sommige mannen ook wel langer ingepland worden LOL.
volgens mij hebben veel mensen 30 lessen voor hun 1e examen. (tenzij ze een speedcursus hebben of al voorkennis hebben etc). en veel zullen dan ook slagen. en 35 tot 40 hebben sommige 1e examen, andere herexamen. dat idee heb ik erbij.

succes boink!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')