Tja, meer tips dan die je zelf opnoemt zijn er eigenlijk niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:08 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Enige waar ik moeite mee heb is eigenlijk het invoegen op de snelweg... tips? (behalve rustig blijven en kijken)
Ach, de gemiddelde leerling weet bij de 10e les wel met z'n koppeling om te gaan, dus dan rijdt jij vast en zeker ook heel relaxt wegquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:47 schreef Brembo het volgende:
Nou ja, ik ben ook begonnen met rylessen. Heb al 3 lessen gehad
, maar goed het is wel verdomde lastig. Rijzelf in een ford focus, rijd prima. Alleen dat wegrijden is af en toe een ramp....
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Wat een stomme reden om je te laten zakken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
![]()
![]()
"Ik ben een voorstander van vlot rijden, maar jij rijdt net ff te vlot".![]()
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Pfoe 15.00...das best laat. Ik hoop dat ze dan niet al teveel mensen hebben laten slagenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
toch heeft het voordelen om het even te oefenen en later weer. anders ben je straks een hele les kwijt aan die bijzondere dingen. en dat zakt best snel weg. gewoon een paar keer doen. kijken hoeveel je ervan hebt onthouden etc. het is handig (vond ik) voor jezelf een lijstje te maken met wat precies de regels zijn bij zo'n bijzondere verrichting.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal,
Straatje keren 2 keer mogen doen... Te weinig voor die eerste keer.... Zou het liefst een hele poos alleen daarmee bezig zijn geweest totdat ik het beheers. En daarna de volgende stap. Nee, van alles een beetje,.... en pfff volgende keer weer veel herhalen omdat ik dan veel kwijt ben. Ohja hoe zat het ook alweer?
"Fijn" nieuws... instructeur krijgt een nieuwe grotere auto. Word altijd kotsmisselijk van de geur van nieuwe auto's maar dat terzijde: De nieuwe auto wordt groter. Hollikidee, NOG GROTER!! Mensen, mensen, mensen, als ik ooit mijn rijbewijs haal wil ik een klein ford kaatje o.i.d. Nee, geef mij maar lekker een grotere lesauto. Damn. Gevraagd wanneer deze auto komt... Toch niet vlak voor mijn examen vroeg ik nog. Maar instructeur kon de vraag niet beantwoorden.
Hoe zat het ook al weer? Hoeveel uur moet je in een wagen hebben gelesd voordat je erin examen kan doen?
Doe ik hem op de dexelfde datum om... 14.00 uur geloof ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:43 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.Ik dacht eerst dat het niet zo'n goed tijdstip zou zijn, maar ik heb gewoon geen zin om langer te wachten.
![]()
JE BENT EEN SCHAT, THX FERRYLOVER!!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:38 schreef Ferryfan4ever het volgende:
je email staat er niet dus hier komt het lijstje:
fileparkeren ben ik nu niet meer zeker van, heb t beetje kort opgeschreven, die probeer ik eerst nog even uit:D
Draaien door steken: Eerst stuur je naar links (stuur helemaal naar links draaien terwijl je al vooruit gaat). je rijdt zo tot je wielen de stoeprand raken. daarna stuur je helemaal naar rechts en rijd je achteruit tot je wielen de stoeprand raken. dan stuur je weer naar links en kun je weg rijden. goed kijken ondertussen. (als je leraar een lage auto heeft, zal je iets eerder moeten ophouden, adners sloop je de onderkant LOL)
achteruit parkeren in een parkeervak
Vakken:
| | | | x |
bij eerste lijn start je met de auto. als het handvat van je auto bij de tweede lijn is ga je indraaien (naar rechts sturen). je belandt op het kruisje. belangrijk is niet te vergeten je stuur recht te zetten in het vak terwijl je nog zachtjes rolt. (je begint dus 3 lijnen na jouw parkeervak. zoals op het plaatje. ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke auto geldt.)
Achteruitrijden geen regel geleerd. goed achteruit kijken, af en toe voor je uit. beetje rond kijken, maar vooral naar achter.
Achteruit bochtje om. ook geen regels geleerd. je moet vooral goed opletten. en niet vergeten stuur op het eind recht te draaien.
halve draai in een keer. aan te raden (net als eigenlijk bij de andere verrichtingen) gedurende de les dit nog te doen met alleen koppeling anders ga je veel te hard. later als je goed onder de knie hebt gas bij geven. van extra belang hierbij is niet te vergeten nog even goed te kijken bij het wegrijden. extra zeg maar. omdat het een bijzondere verrichting is heeft al het verkeer voorrang.
hellingproef je hebt 2 methodes, met of zonder handrem. met handrem is het makkelijkst. je laat koppeling beetje opkomen, handrem eraf en gelijk gas geven. zeer goed te doen.
zonder handrem is het pittig, je moet koppeling laten opkomen tot aangrijpingspunt, en dan snel rem los en gas geven. risico is dat koppeling niet ver genoeg laat opkomen, dus achteruit gaat. of te ver, dus motor slaat af. maar als het niet zo steil is, is handrem niet nodig.
als algemene regel (heb al geschreven, maar nog ff): al het andere verkeer heeft voorrang op jou bij zo'n bijzondere verrichting. dus ook daarom goed kijken. hoop dat het een beetje duidelijk is
dat fileparkeren komt dus nog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |