Gewoon heel veel oefenen met vragen, denk ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef dribbel79 het volgende:
Klote, sinds 1999 mijn rijbewijs B en nu ga ik beginnen met A, maar ik krijg de theorie niet onder de knie...van de 100 vragen 17 fout etc. bij proefexamens..
Iemand tips 'n trucs??
Hi Dribbel,quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef dribbel79 het volgende:
Klote, sinds 1999 mijn rijbewijs B en nu ga ik beginnen met A, maar ik krijg de theorie niet onder de knie...van de 100 vragen 17 fout etc. bij proefexamens..
Iemand tips 'n trucs??
Wat ik ook al zei: dat slagingspercentage hoeft niets te zeggen... maar he het geeft je wel een globale indruk. Er staan ook scholen bij met een % van 25. Sja dan vind ik het toch zonde van mijn geld om daar te gaan lessen. Heb er dan minder vertrouwen in.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef Ferryfan4ever het volgende:
hoi. slagingspercentage zegt op zich toch niet heel veel over jezelf. het kan ook betekenen dat je 20 lessen extra hebt (bij wijze van spreke) voor je examen mag doen t.o.v. een andere rijschool. ik had zelf nl een pakket van 20 lessen en ik d8 na die 20 lessen mag ik examen doen. maar na 16 lessen ofzo mocht ik pas ttt aanvragen (en dit duurt dan nog 6 weken tot ttt). te vroeg examen doen is natuurlijk ook niet goed. maar ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. rijscholen met hoog slagingspercentage zijn gewoon voorzichtiger met wanneer afrijden.
over de spiegel. ik mocht m ook neit gebruiken.(ken mensen die dat overigens wel mochten) maar dat is niet erg. als je zelf rijdt heeft t alleen maar voordelen. sowieso mag je zonder rechterbuitenspiegel rijden (of zonder binnenspiegel met rechterbuitenspiegel). dus dat kun je al. en zodra je zelf gaat rijden is die spiegel voor jou alleen maar extra. dat met zo'n fietser op een rotonde. gewoon goed vantevoren kijken of je iets ziet. en dan voordat je afslaat ook nog goed over je schouder. en goed opletten of het een een- of tweerichtingsfietspad is. succes!
en het ging kutquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:45 schreef flappiewappie het volgende:
ik mag vandaag weer \o/
Wat ik wel eens heb gehoord, is dat er scholen zijn die twee namen hebben. De betere leerlingen schrijven ze onder de ene naam in, de andere onder de andere. Dan kunnen ze stunten met een hoog slaginspercentage, terwijl ze eigenlijk gewoon op het gemiddelde zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:17 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Wat ik ook al zei: dat slagingspercentage hoeft niets te zeggen... maar he het geeft je wel een globale indruk. Er staan ook scholen bij met een % van 25. Sja dan vind ik het toch zonde van mijn geld om daar te gaan lessen. Heb er dan minder vertrouwen in.
Is een gevoel wat je erbij hebt.
Thx over je info wat betreft de rechtenbuitenspiegel....
shit aankleden en naar m'n werk. Daaaag daaaaagggggg....
Laten we hopen dat mijn examinator dat over ongeveer 2 uurtjes ook zegt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:09 schreef Nam het volgende:
Btw, na afloop zegt de examinator alleen maar iets in de trant van Proficiat/Gefeliciteerd natuurlijk![]()
Als het goed is ben je nu aan het rijden dan, heel veel succes en hopelijk zegt jouw examinator dat ook jaquote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:12 schreef Avani het volgende:
[..]
Laten we hopen dat mijn examinator dat over ongeveer 2 uurtjes ook zegt.![]()
Tja, meer tips dan die je zelf opnoemt zijn er eigenlijk niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:08 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Enige waar ik moeite mee heb is eigenlijk het invoegen op de snelweg... tips? (behalve rustig blijven en kijken)
Ach, de gemiddelde leerling weet bij de 10e les wel met z'n koppeling om te gaan, dus dan rijdt jij vast en zeker ook heel relaxt wegquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:47 schreef Brembo het volgende:
Nou ja, ik ben ook begonnen met rylessen. Heb al 3 lessen gehad
, maar goed het is wel verdomde lastig. Rijzelf in een ford focus, rijd prima. Alleen dat wegrijden is af en toe een ramp....
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Wat een stomme reden om je te laten zakken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:33 schreef Avani het volgende:
![]()
![]()
"Ik ben een voorstander van vlot rijden, maar jij rijdt net ff te vlot".![]()
Voor mijn gevoel heb ik echt nog nooit zo goed gereden. Alles ging gewoon goed. Toen ik klaar was, had ik er echt een heel goed gevoel erover, maar neeIk heb me aan de snelheid gehouden, 1 keer niet met inhalen en overal goed gekeken. Ik was niet zenuwachtig, maar ze vond dat ik net ff te vlot reed.
Waarschijnlijk kwam het alleen maar, omdat ik een vrachtwagen inhaalde, wat zij dus niet zo nodig vond. Daar ging ik wel even over de maximum snelheid heen ja, misschien 7 km/h, maar mijn instructeur was daar juist wel een voorstander van, anders zat je daar heel de tijd achter. Nou ja, 31 augustus mag ik weer. Dat is gelukkig wel lekker snel. Ik had hem alleen liever gelijk gehad, zeker als het voor je gevoel heel goed ging. Als het nou nog slecht ging, dan had ik het minder erg gevonden.
![]()
Pfoe 15.00...das best laat. Ik hoop dat ze dan niet al teveel mensen hebben laten slagenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Wat een stomme reden om je te laten zakken.Ik ben afgelopen dinsdag ook gezakt op wat kleine dingen.
![]()
Gelukkig mag ik ook op 31 augustus weer (om 15.00 uur); hopelijk slagen we allebei.
toch heeft het voordelen om het even te oefenen en later weer. anders ben je straks een hele les kwijt aan die bijzondere dingen. en dat zakt best snel weg. gewoon een paar keer doen. kijken hoeveel je ervan hebt onthouden etc. het is handig (vond ik) voor jezelf een lijstje te maken met wat precies de regels zijn bij zo'n bijzondere verrichting.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal,
Straatje keren 2 keer mogen doen... Te weinig voor die eerste keer.... Zou het liefst een hele poos alleen daarmee bezig zijn geweest totdat ik het beheers. En daarna de volgende stap. Nee, van alles een beetje,.... en pfff volgende keer weer veel herhalen omdat ik dan veel kwijt ben. Ohja hoe zat het ook alweer?
"Fijn" nieuws... instructeur krijgt een nieuwe grotere auto. Word altijd kotsmisselijk van de geur van nieuwe auto's maar dat terzijde: De nieuwe auto wordt groter. Hollikidee, NOG GROTER!! Mensen, mensen, mensen, als ik ooit mijn rijbewijs haal wil ik een klein ford kaatje o.i.d. Nee, geef mij maar lekker een grotere lesauto. Damn. Gevraagd wanneer deze auto komt... Toch niet vlak voor mijn examen vroeg ik nog. Maar instructeur kon de vraag niet beantwoorden.
Hoe zat het ook al weer? Hoeveel uur moet je in een wagen hebben gelesd voordat je erin examen kan doen?
Doe ik hem op de dexelfde datum om... 14.00 uur geloof ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:43 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik ook om 3 uur, dus hopelijk hebben we meer geluk dan.Ik dacht eerst dat het niet zo'n goed tijdstip zou zijn, maar ik heb gewoon geen zin om langer te wachten.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |