abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29762079
ik zal m later vanavond ff opzoeken. maar misschien heeft jouw leraar de regeltjes net iets anders uitgelegd.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29764660
Ik heb er alweer wat kilometertjes opzitten.. (150 ofzo)! Het is toch eventjes anders zonder instructeur, maar wel leuk! Had vanmorgen alleen wat problemen met starten en wegrijden.. auto wou niet meewerken maar ging daarna gelukkig wel goed!

Ben ook al op snelweg geweest, ingehaald, straatje keren, achteruit inparkeren.. haha!

Echt leuk
pi_29764922
Heb inmiddels de datum uitgezocht voor mijn rijopleiding. 24 Oktober beginnen, tot en met 4 november. Ik heb ook gevraagd hoe het nu zit met die lesuren. Ik krijg dan circa 4 uren per dag, later (over een week of 4) krijg ik een schema hoe het precies in elkaar zit.
Ik kan ook meerijden met iemand als ik dat wil (en als nog iemand dat wil), maar het werd me niet echt aangeraden. Er werd namelijk gezegd dat je dan wel erg lang in de auto zit op een dag, en dat wordt erg vermoeiend.
Ik hoop dat het lesschema wat gunstig is, want ik heb nog wel genoeg vrije dagen ervoor, maar het zou wel handig zijn als ik nog iets kon werken in die periode, want ik ben anders zowat door mijn dagen heen.
Maar goed, aangezien ik over een weekje nog een week op vakantie ga, en dan dus die periode voor het lessen heb in oktober/november, heb ik de rest van het jaar niet heel veel dagen meer nodig om vrij te nemen.
pi_29766285
je email staat er niet dus hier komt het lijstje:
fileparkeren ben ik nu niet meer zeker van, heb t beetje kort opgeschreven, die probeer ik eerst nog even uit:D
Draaien door steken: Eerst stuur je naar links (stuur helemaal naar links draaien terwijl je al vooruit gaat). je rijdt zo tot je wielen de stoeprand raken. daarna stuur je helemaal naar rechts en rijd je achteruit tot je wielen de stoeprand raken. dan stuur je weer naar links en kun je weg rijden. goed kijken ondertussen. (als je leraar een lage auto heeft, zal je iets eerder moeten ophouden, adners sloop je de onderkant LOL)
achteruit parkeren in een parkeervak
Vakken:
| | | | x |
bij eerste lijn start je met de auto. als het handvat van je auto bij de tweede lijn is ga je indraaien (naar rechts sturen). je belandt op het kruisje. belangrijk is niet te vergeten je stuur recht te zetten in het vak terwijl je nog zachtjes rolt. (je begint dus 3 lijnen na jouw parkeervak. zoals op het plaatje. ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke auto geldt.)
Achteruitrijden geen regel geleerd. goed achteruit kijken, af en toe voor je uit. beetje rond kijken, maar vooral naar achter.
Achteruit bochtje om. ook geen regels geleerd. je moet vooral goed opletten. en niet vergeten stuur op het eind recht te draaien.
halve draai in een keer. aan te raden (net als eigenlijk bij de andere verrichtingen) gedurende de les dit nog te doen met alleen koppeling anders ga je veel te hard. later als je goed onder de knie hebt gas bij geven. van extra belang hierbij is niet te vergeten nog even goed te kijken bij het wegrijden. extra zeg maar. omdat het een bijzondere verrichting is heeft al het verkeer voorrang.
hellingproef je hebt 2 methodes, met of zonder handrem. met handrem is het makkelijkst. je laat koppeling beetje opkomen, handrem eraf en gelijk gas geven. zeer goed te doen.
zonder handrem is het pittig, je moet koppeling laten opkomen tot aangrijpingspunt, en dan snel rem los en gas geven. risico is dat koppeling niet ver genoeg laat opkomen, dus achteruit gaat. of te ver, dus motor slaat af. maar als het niet zo steil is, is handrem niet nodig.

als algemene regel (heb al geschreven, maar nog ff): al het andere verkeer heeft voorrang op jou bij zo'n bijzondere verrichting. dus ook daarom goed kijken. hoop dat het een beetje duidelijk is
dat fileparkeren komt dus nog
pi_29768096
Avani, balen zeg, de volgende keer ga je gewoon slagen hoor

Ferryfan4ever, ik heb sommige dingen heel anders geleerd, denk dat het per instructeur verschillend is hoe je iets precies moet doen
pi_29768448
jep dat heb ik vantevoren ook al ergens gezegd volgens mij verschilt echt per leraar. toch zal de regel misschien hetzelfde zijn. dat va dat parkeervak bijv. mijn vriend kent hem zo in tekst niet, maar toen ging ik het tekenen en zei hij, oh ja, zo komt ie me wel bekend voor. dus tsja
net als met dat fileparkeren, je let misschien op andere punten.
pi_29769580
dat zou idd wel kunnen ja

Ik mag morgen eindelijk weer Heb er echt zin in, maar hoop wel dat het dan niet hevig staat te regenen of te onweren, want dat vind ik altijd zo kut rijden. En dan kun je wel zeggen dat je ook met zulk weer moet leren rijden, maar ik heb al vaak genoeg in de regen/onweer gereden en vind er echt geen zak aan
pi_29769845
tsja maar is juist handig om t te leren want dat lijken me moment dat je liever in de auto zit dan op de fiets succes!
pi_29771454
Ik vind in de regen rondrijden wel rustgevend Lekker geluid!
pi_29774076
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:38 schreef Ferryfan4ever het volgende:
je email staat er niet dus hier komt het lijstje:
fileparkeren ben ik nu niet meer zeker van, heb t beetje kort opgeschreven, die probeer ik eerst nog even uit:D
Draaien door steken: Eerst stuur je naar links (stuur helemaal naar links draaien terwijl je al vooruit gaat). je rijdt zo tot je wielen de stoeprand raken. daarna stuur je helemaal naar rechts en rijd je achteruit tot je wielen de stoeprand raken. dan stuur je weer naar links en kun je weg rijden. goed kijken ondertussen. (als je leraar een lage auto heeft, zal je iets eerder moeten ophouden, adners sloop je de onderkant LOL)
achteruit parkeren in een parkeervak
Vakken:
| | | | x |
bij eerste lijn start je met de auto. als het handvat van je auto bij de tweede lijn is ga je indraaien (naar rechts sturen). je belandt op het kruisje. belangrijk is niet te vergeten je stuur recht te zetten in het vak terwijl je nog zachtjes rolt. (je begint dus 3 lijnen na jouw parkeervak. zoals op het plaatje. ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke auto geldt.)
Achteruitrijden geen regel geleerd. goed achteruit kijken, af en toe voor je uit. beetje rond kijken, maar vooral naar achter.
Achteruit bochtje om. ook geen regels geleerd. je moet vooral goed opletten. en niet vergeten stuur op het eind recht te draaien.
halve draai in een keer. aan te raden (net als eigenlijk bij de andere verrichtingen) gedurende de les dit nog te doen met alleen koppeling anders ga je veel te hard. later als je goed onder de knie hebt gas bij geven. van extra belang hierbij is niet te vergeten nog even goed te kijken bij het wegrijden. extra zeg maar. omdat het een bijzondere verrichting is heeft al het verkeer voorrang.
hellingproef je hebt 2 methodes, met of zonder handrem. met handrem is het makkelijkst. je laat koppeling beetje opkomen, handrem eraf en gelijk gas geven. zeer goed te doen.
zonder handrem is het pittig, je moet koppeling laten opkomen tot aangrijpingspunt, en dan snel rem los en gas geven. risico is dat koppeling niet ver genoeg laat opkomen, dus achteruit gaat. of te ver, dus motor slaat af. maar als het niet zo steil is, is handrem niet nodig.

als algemene regel (heb al geschreven, maar nog ff): al het andere verkeer heeft voorrang op jou bij zo'n bijzondere verrichting. dus ook daarom goed kijken. hoop dat het een beetje duidelijk is
dat fileparkeren komt dus nog
JE BENT EEN SCHAT, THX FERRYLOVER!!
HELLINGPROEF EN STRAATJE KEREN GEDAAN EN HET KOMT OVEREEN MET WAT JE SCHRIJFT. MET EEN HELE KLEINE AANPASSING KLOPT HET MET WAT IK HEB GELEERD. SUPERHANDIG DUS.
pi_29776725
dat is mooi je zult het net anders hebben geleerd waarschijnlijk ja, maar de grote lijnen moet zo ongeveer wel overeenkomen voor jezelf dus ff opschrijven met die aanpassignen, dan kan je het zo nu en dan nalezen :p succes
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:20:36 #212
51748 H4ze
wait...what?
pi_29778242
GODVERDOMME GRAFZOOOOOOOOI weer gezakt.

En het ging zoooo goed. tot ik vergat voorang te geven aan een busje dat rechtdoor ging (en ik sloeg links af). Uberdom, maar ik dacht dat ik 't nog wel zou halen.

Verder zei die examinator dat ik echt perfect heb gereden, en dat 't inzicht verder wel aanwezig is.

Verdomme ik baal nu echt zo gigantisch erg he

Over 2 weken poging drie
*BURP*
pi_29778846
damn, das wel erg balen zeg H4ze
pi_29779088
Jammer. Zeker als je het idee hebt dat je heel goed hebt gereden, dat had ik dus ook. Hopelijk haal je het over 2 weken. Ik ga de komende tijd iig goed op m'n snelheid letten, zodat ze niet kunnen zeggen dat ik te vlot rijd. Iets anders kan ik geloof ik niet doen. Alhoewel ik niet echt veel rijlessen heb, misschien nog 2 voordat ik weer ga afrijden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:09:31 #215
51748 H4ze
wait...what?
pi_29779683
Ja idd balen. Ik snap mezelf ook gewoon niet...waarom ik dat busje nou niet gewoon ff voorrang heb gegeven.
*BURP*
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:31:58 #216
51748 H4ze
wait...what?
pi_29780468
Maar toch, de tweede keer zakken is minder erg dan de eerste keer zakken. Althans, zo voelt 't bij mij. raar maar waar
*BURP*
pi_29780762
jammer h4ze volgende keer beter!
avani uitkijken dat je daardoor niet te langzaam gaat rijden, pakken ze je straks daarop. is lastig want je moet bij zo'n examen vaak laten zien wat die examinator belangrijk vindt
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:45:03 #218
110777 Adsum
Is present!
pi_29780878
Vandaag ff een dagje zonder rijles, dus ff met de auto van mama rijden
Morgen weer lekker 2 uurtjes lessen, en daarna iedere zaterdag i.v.m. school.
Ever higher. Ever better.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:53:45 #219
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_29781147
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:31 schreef H4ze het volgende:
Maar toch, de tweede keer zakken is minder erg dan de eerste keer zakken. Althans, zo voelt 't bij mij. raar maar waar
Klopt was bij mij ook...Tuurlijk ben je telleurgesteld als je voor de 2e keer ook zak, maar nu heb ik echt zoiets dan maar de 3e keer
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:07:24 #220
51748 H4ze
wait...what?
pi_29781606
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:53 schreef TommyKnocker84 het volgende:

[..]

Klopt was bij mij ook...Tuurlijk ben je telleurgesteld als je voor de 2e keer ook zak, maar nu heb ik echt zoiets dan maar de 3e keer
Ja precies En de eerste keer reed ik ook gewoon zwaar bagger en was ik op heel veel punten gezakt. Deze keer reed ik gewoon prima (zei de examinator zelf ook), alleen weegde die ene fout gewoon zwaar mee.

Maar goed, 1 voordeel: nu hoef ik vanavond niet de BOB te spelen (feestje bij een maat van me)
*BURP*
pi_29781648
En vergeet niet, 3 x is ....

Iig bij mij wel
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:25:33 #222
51748 H4ze
wait...what?
pi_29782236
Dat ook nog ja
*BURP*
pi_29783431
Gecondoleerd.
De status 'bagger-user' voorbij
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:33:39 #224
51748 H4ze
wait...what?
pi_29789108
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Gecondoleerd.
thnx
*BURP*
pi_29789149
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:41 schreef Ferryfan4ever het volgende:
jammer h4ze volgende keer beter!
avani uitkijken dat je daardoor niet te langzaam gaat rijden, pakken ze je straks daarop. is lastig want je moet bij zo'n examen vaak laten zien wat die examinator belangrijk vindt
Weet ik. Dat was ik ook niet van plan.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')