dat kan hier niet helaasquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja, ik woon in de buurt van Hoogeveen. Hoe weet jij dat?Ik les niet in Hoogeveen trouwens.
Als je me uit zou kunnen lessen hoe ik een Pbtje stuur?![]()
ik zie het nuquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:06 schreef BaggerUser het volgende:
al die moeite die ik voor een nieuw topic had gedaan!en ik was eerder
misschien een tip om op wiki.fok.nl de openingspost neer te zetten zodat iedereen makkelijk het nieuwe topic kan openenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
ik zie het nuHad niet meer gekeken.
Maar hier staan de nieuwe geslaagden![]()
![]()
Ik snap het niet zo goed, was de instructeur zelf gezakt voor een instructeur examen, en dat 10 keer? Of was er iemand 10 keer gezakt bij hem? Beetje onduidelijk opgeschrven zo...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:25 schreef Lethe het volgende:
Fikse boete voor gezakte rij-instructeur
Uitgegeven: 4 augustus 2005 10:12
RIJSWIJK - Tien keer zakken voor zijn examen bleek voor een autorij-instructeur in Rijswijk (ZH) geen reden om de lessen aan zijn leerlingen te onderbreken. De politie meldde donderdag dat zij de 48-jarige Hagenaar woensdag betrapte bij een controle en hem een boete van 495 euro heeft opgelegd.
Het certificaat van de instructeur was verlopen sinds januari 1997, aldus de politie. Een andere instructeur die aan de politiecontrole werd onderworpen, bleek ook een verlopen certificaat te hebben.
Hij mocht 'pas' sinds 12 juli geen les meer geven, maar hij kreeg wel dezelfde boete als zijn collega. De lessen van de twee werden afgebroken en de L-bordjes zijn van de auto's gehaald, aldus de politie.
Bron: nu.nl
Leuk he.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:14 schreef Varr het volgende:
Wauw wat reed ik net goed zeg.Slechts wat schoonheidsfoutjes vandaag, zulke lessen vrolijken me nou helemaal op!
Dat went wel. Het is even wennen zo op de snelweg.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:46 schreef Sappii het volgende:
Vandaag was mijn eerste officiele les. Vond het best eng op de snelweg.![]()
De instructeur was gezakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:16 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ik snap het niet zo goed, was de instructeur zelf gezakt voor een instructeur examen, en dat 10 keer? Of was er iemand 10 keer gezakt bij hem? Beetje onduidelijk opgeschrven zo...
Hey, doe Raimond de groetjes van mijquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef BaggerUser het volgende:
ik les bij blokzijl uit zuidwolde trouwens(woon overigens gewoon in hoogeveen)
Waar was dat? Er zijn in Hoorn een aantal van die 'valkuil' kruisingen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:46 schreef thettes het volgende:
daarna kwam ik bij een T-splitsing en mocht alleen naar rechts... maar ik zag het bord niet gelijk dus ik begon te stressen... ik was al bij de haaientanden toen ik eindelijk zag dat ik naar rechts moest. In m'n zenuwen probeerde ik de schade te beperken door gauw nog rechtsaf te slaan, zonder onnodig veel stil te staan. Maarja, toen kwam een busje van links en trapte die kerel op de rem.
[...]
Ha, op dezelfde datum mag ik ook weer. En... ik zakte ook al om dezelfde reden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:46 schreef thettes het volgende:
Gezakt
het ging 10 minuten lekker, geen foutjes... daarna kwam ik bij een T-splitsing en mocht alleen naar rechts... maar ik zag het bord niet gelijk dus ik begon te stressen... ik was al bij de haaientanden toen ik eindelijk zag dat ik naar rechts moest. In m'n zenuwen probeerde ik de schade te beperken door gauw nog rechtsaf te slaan, zonder onnodig veel stil te staan. Maarja, toen kwam een busje van links en trapte die kerel op de rem.
31e ga ik er weer voor![]()
Als je gaat proefrijden krijg je groene kentekenplaten mee, dit zijn zogenaamde 'verzekerde' of 'handelaars' platen. Hiermee is de WA in elk geval geregeld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
misschien weten jullie dit, maar vroeg me af, hoe werkt dat met een proefrit als je net een maand je rijbewijs hebt. lijkt mij wel leuk om verschillende auto's beetje uit te proberen, maar kan dat wel?
en hoe gaat dat dan? sturen ze iemand mee?? en hoe werkt het als je schade rijdt (dat ben ik natuurlijk niet van plan), ben je dan flink de sjaak?
ja, maar ik doe zelf ook graag mee. Heb namelijk 4 uur les per dag achterelkaar.. Na 2 uur even eruit stappen en bakje koffie nemen is dan toch een welkome pauzequote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:47 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hebben jullie ook zo'n instructeur die het liefst koffie leut?
Mwah, niet zo'n last van. Op een geven moment zakt het wel een beetje weg natuurlijk, maar als je dan lekker chilled smiddags, dan lekker een nachtje slaapt, dan rij je toch al weer een stuk beter de volgende dagquote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
haha denk dat dat een andere situatie isbevalt dat 4 uur les achter elkaar? ik verloor mijn concentratie in het begin na iets meer dan een uur, dus dat had weinig nut voor mij. maar na voldoende lessen kon ik mn concentratie steeds beter vasthouden. toen ging alles ook wat makkelijker, dus dan kost alles niet meer zoveel energie/nadenken etc
is gewoon te vinden op site van het cbr. en dan daar ergens rijschool gegevens. als iemand echt behoefte heeft aan de link kan ik die wel even opzoekenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:13 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ loontjah: sja ze zijn niet de goedkoopste in de stad maar ik heb op een internetsite gekeken waarop je de percentages kunt vinden van het aantal geslaagden per rijschool... (rijschoolgegevens.nl ofzo heet de site... naam kwijt). Rijschool staat goed aangeschreven en vond dat ook belangrijk. 40 euro voor 1 uur, heb een pakket met 38 uur rijles, 2 uur roso-training (=sliptraining op circuit), een examen, plus meteen een herexamen voor 1970 euro. Daarnaast heb ik nog een ttt erbij genomen.
Kijk wel hoe alles loopt.
zeker oncharmant, maar je begon er zelf over, dus was zeer geinteresseerd wat die leeftijd dan wel niet zou zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ferryfan: hahah lekkere oncharmante vraag.... uhm pssst, net de 30 gepasseerd, maar lijk vele jaren jonger :-) In studententijd gebruik gemaakt van ov-jaarkaart, auto had ik niet nodig. En sja daar is het er ook niet van gekomen. Tot nu dus. Het leren autorijden op "latere" leeftijd heeft voor- en nadelen. Vaak heb je meer rust in je, maar je bent soms ook voorzichtiger.
Een babbeltje onder de rijles, ja hoor dat doen we ook.... Maar auto aan de kant zetten in een les van 1,5 tot 2 uur om 10 tot 15 minuten iets te gaan drinken? Stel dat je zo'n 20 bijeenkomsten heb. 200 minuten. LOL, voor 60 minuten les betaal je al 40 euro. Dure bakkies koffie. Hahha... Bij 4 uur lessen aan een stuk lijkt het me niet meer dan normaal dat je even wat gaat drinken. Dat zijn totaal andere omstandigheden, dat is duidelijk.
[..]
wacht er niet te lang meequote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:00 schreef Floriz87 het volgende:
Ik heb steeds 3 uur achter elkaar gereden. Na 1,5 uur rijden tien minuutjes pauze. Bevalt dan wel hoor! Tjah, je concentratie verslapt wel een beetje, dat klopt. Maar vooral zorgen dat je goed uitgerust bent, dan is het wel te doen.
Gisteren had ik eigenlijk zoiets van: hmm, kheb nu wel mn rijbewijs, maar kweet niet of ik zo de weg op durf. Maar daar ben ik inmiddels wel overheen gestapt en kga binnenkort ff lekker karren
Oh ik heb op precies dezelfde manier gezocht hoor. Ik heb uiteindelijk gekozen tussen twee rijscholen die hetzelfde percentage hadden. Alleen was de ene iets goedkoper, waardoor ik nu bij deze terecht ben gekomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Mar: Sja deze muts is afgegaan op de rijschool met de hoogste slagingspercentages onder de mensen die voor het eerst afrijden. En verder heb je gelijk dat het ook mogelijk is waar voor je geld te krijgen als je ergens voor minder geld lest. In zo'n 2,5 tot 3 maanden moet ik het ook kunnen halen, hoop hoop.
@ iedereen: hebben jullie ook een heel pakket genomen? hoe zitten jullie dan met de prijs?
35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:18 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Tijdens de onderhandeling over welk pakket ik het best zou kunnen nemen zei tie ineens: nou je hebt toch wel 35 tot 40 lessen nodig. Ha, mijn reactie was direct: "uh, ging het zo slecht?"
Idd, je kunt het wel met 30 proberen, maar de kans is dan toch best groot dat je het niet haalt....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
35 tot 40 lessen is niet zo veel hoor, volgens mij.
heb precies dezelfde situatie, dan trek je zovaak op dat je je er niet meer op concentreerd en je er nog niet niet genoeg gewend aan bent dat je het automatisch doet, terwijl je bij inpakeren heel erg oplet en concentreerd en dat dus vlekkeloos gaatquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:24 schreef Aurelium het volgende:
Zo, mooie week les gehad. Gaat al best goed vind ik. Helaas nog 2 keer stil gevallen vandaag in 4 uur tijd. 1 keer omdat ik de koppeling te snel op liet komen in zn 2 toen ik al zwaar afgeremd was voor een stoplicht dat plotseling op groen sprong. Te snel willen doorrijden en dan dus zwaar afslaan![]()
En een keer dat ik bij het stoppen voor het stoplicht in zn 3 had gezet ipv zn 1.... tja, bij het wegrijden viel de motor al uit voordat ik ook maar 10 centimeter vooruit was gekomen
Maar toch, de bijzondere verichtingen lukken tot nu toe allemaal wel.
Idd dat komt allemaal goedquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:58 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
heb precies dezelfde situatie, dan trek je zovaak op dat je je er niet meer op concentreerd en je er nog niet niet genoeg gewend aan bent dat je het automatisch doet, terwijl je bij inpakeren heel erg oplet en concentreerd en dat dus vlekkeloos gaat![]()
als straks rijden wat meer went gaat het goed![]()
Ik ga ook voor mn 3e keer opquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:38 schreef U.F.O het volgende:
Aanstaande dinsdag heb ik om 10.45 uur weer examen (derde keer).
Vind je et te vroeg of??quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:02 schreef Adsum het volgende:
Morgen om 08.15 uur weer 2 uurtjes er tegenaan
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa, ik heb hem![]()
![]()
Moest vanmorgen om 9.50 afrijden en het ging echt super!
Gelijk naar gemeentehuis geweest en mn rijbewijs opgehaald, straks gelijk touren!
Ja! Hahaquote:Op maandag 15 augustus 2005 12:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Gefeliciteerd!!!![]()
Nu begint het 'echte' rijden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |