abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:15:00 #251
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29206738
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Mischien even een domme vraag , maar kun je je theorie-examen gratis annuleren?
Voor wijzigingen kunt u contact opnemen met de theorie reserveringslijn 0900 2270227

Aldus het papiertje van mijn reservering...
pi_29206748
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Mischien even een domme vraag , maar kun je je theorie-examen gratis annuleren?
ja dat kan...
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:08:30 #253
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_29209579
Morgen om 14.00u examen . Vandaag nog 4 uurtjes gereden en ging wel goed. M'n instructrice zei dat als ik geconcentreerd rij het geen probleem moet zijn. Echt zenuwachtig ben ik nog niet, maar dat gaat nog zeker komen denk ik .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:37:13 #254
110777 Adsum
Is present!
pi_29216337
Zo, vandaag mijn theorie gehaald, had ´slechts´ 5 fouten
Ever higher. Ever better.
pi_29276926
Dinsdag afrijden
Ik heb mijn 3 CBR toetsen gehaald maar de examinator had het commentaar dat ik soms te langzaam rijd in woonwijken
pi_29276977
Mn instructeur gaat in september op vakantie, daarna krijgt ie een nieuwe auto, en daarna moet ik afrijden. Heerlijk .
pi_29277031
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:37 schreef Adsum het volgende:
Zo, vandaag mijn theorie gehaald, had ´slechts´ 5 fouten
Gefeliciteerd. Had ik ook 5 fouten.

Maandag eindelijk weer rijles, na 3 weken. En dan 23 augustus afrijden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_29277260
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:45 schreef Nam het volgende:
Dinsdag afrijden
Ik heb mijn 3 CBR toetsen gehaald maar de examinator had het commentaar dat ik soms te langzaam rijd in woonwijken
Heb je niet zo'n snelheidsbegrenzer? Dat je die dan op 30 kan zetten? Is wel handig, ook al geef je zoveel gas, het blijft toch maximaal 30
pi_29277321
Snelheidsbegrenzer?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29277331
"te langzaam". Je moet dus gewoon 35 rijden als het kan, dan is't prima. Denk ik.
pi_29277387
Dan kan je ook de cruisecontrol op 31 instellen.
pi_29277440
ja, rijd meestal tussen de 25-30 maar dat houdt 't verkeer teveel op kreeg ik te horen
ik les in een mercedes, zo'n nieuw model maar daar zit geen snelheidsbegrenzer in.

dacht eerst dat je cruisecontrol bedoelde
pi_29277443
ik reed altijd 50 waar je 30 mocht vond mn rijinstructeur goed.. hij zei alleen "bedenk je wel dat je je zelf minder tijd geeft om goed te kijken overal, wanneer je 30 gaat kan je alles op je dooie gemak doen" en : "de examinator ziet liever niet dat je 50 rijdt, rij op het examen maar 40 ongeveer"

Hopeloos benzine verslaafd
pi_29277474
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:56 schreef veldmuis het volgende:
"te langzaam". Je moet dus gewoon 35 rijden als het kan, dan is't prima. Denk ik.
Ik bedoel eigenlijk dat hij dan gewoon zijn gaspedaal helemaal kan indrukken en dus op langere stukken niet meer om zijn snelheid hoeft te denken en ook niet meer te langzaam rijdt.
pi_29277534
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef Youp het volgende:
ik reed altijd 50 waar je 30 mocht vond mn rijinstructeur goed.. hij zei alleen "bedenk je wel dat je je zelf minder tijd geeft om goed te kijken overal, wanneer je 30 gaat kan je alles op je dooie gemak doen" en : "de examinator ziet liever niet dat je 50 rijdt, rij op het examen maar 40 ongeveer"

Of je vliegt eerder uit de bocht
pi_29277585
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Of je vliegt eerder uit de bocht
koeien, sloot... enzo...

daarbij ben ik niet uit een bocht gevlogen
pi_29277690
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef Youp het volgende:

40 waar je 30 mag?
Ik moet m in die 30-wijken altijd in z'n 2 laten staan, maar bij 40 gaat dat ding zo'n herrie maken, dus ik hou het maar op 35 .
pi_29277718
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

40 waar je 30 mag?
Ik moet m in die 30-wijken altijd in z'n 2 laten staan, maar bij 40 gaat dat ding zo'n herrie maken, dus ik hou het maar op 35 .
ik mocht altijd doorkachelen.. ik had ook een rijinstructeur van 21 of 22
pi_29277961
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

40 waar je 30 mag?
hmmm dat doe ik dus ook maar op stukken waar het kan moet ik naar de 3
ruilen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Nam op 30-07-2005 22:43:31 ]
pi_29287237
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:22 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ik niet (zie boven, dank voor de steun mensen, waardeer het erg) maar wel vrienden/huisgenoten. Allen slaagden en waren erg positief over meer tijd, meer aandacht en minder hardvochtige examinatoren.

Overigens een heel andere vraag: ik denk erover een bezwaarbrief te schrijven aan het CBR. Niet omdat ik gezakt ben per se (een voorrangsfout, tja doe je weinig aan) maar omdat er iemand meereed in de auto bij het examen.

Mijn rijleraar vroeg of ik wilde dat hij meereed tijdens de rit. Dat kan wel, maar is niet verplicht. Ik zei liever van niet, omdat het al erg genoeg is om 1 persoon te hebben die op je vingers kijkt, laat staan 2. Daar ging hij mee akkoord, begreep de rede. Bij examen aangekomen meldde examinator dat er iemand "mee ging kijken, dat is wel goed toch?" Waarschijnlijk aan aankomend examinator. Nou dat vond ik eigenlijk niet dus, maar ik zei door zenuwen ingegeven: "Ik kan weinig anders he." Dus man ging mee wat ik al niet prettig vond. Tijdens de rit ging ook zijn telefoon nog af, welke hij doodleuk opnam. Verre van leuk dus.

Mijn vriend vond het werkelijk belachelijk, maar ik vraag me af of ik niet doodleuk weggelachen wordt bij deze nazi-instelling met mijn klacht. Iemand met een mening???
ik vind het echt belachelijk dat er iemand mee rijdt op je examen. één examinator is al genoeg. en dan gaat die persoon ook nog zitten bellen. dit kan gewoon niet. maar helaas ben ik bang dat het die mensen niks kan schelen ik las dat iemand zei dat je later ook moet kunnen rijden met iemand achterin aan het bellen. dat zal best maar later ben je niet zo gestresst als voor je examen. ik vind dat ze er wel wat meer rekening mee hadden moeten houden. laat zo iemand maar meerijden op een TTT. dan staat er toch niet zoveel op het spel. desnoods gooi je die persoon er ff uit voor een BV. lol
maar echt kl*te zeg dat je weer gezakt bent vooral omdat het goed gaat allemaal. maar je moet het maar zo zien, volgende keer komt het helemaal goed!
weet je al wat je verder gaat doen?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29287280
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:54 schreef Frasier het volgende:
Morgenochtend mijn TTT. Ben benieuwd. Is het zo dat als de examinator die je tijdens je TTT hebt je bevalt dat je die dan ook kan krijgen met je echte examen.

Ik hoorde trouwens ook dat als je vrijstelling hebt verdient voor speciale verrichtingen dat die dan alleen geldt voor het komende examen en niet bij degene die daar eventueel op volgen. Iemand die daar iets van weet?
ja je kunt dezelfde krijgen, maar dat moet je dan ff vragen enzo. mijn leraar die zei toen dat we op de dag zelf gingen ruilen ofzo. dat dat kon. maar toen was mijn examinator ziek dus toen kreeg ik een andere en volgens hem was die relaxt dus hoefde ik niet te ruilen. nou lekker relaxt die vent maakte me gestresst. hij ging tijdens examen zeggen wat ik fout deed ARGHHHHH

en die vrijstelling geldt idd alleen voor komende examen. een TTT heeft ook geen zin om die los te doen. het scheelt geloof ik 30 euro met het gewone examen. als ie toevallig in je pakket zit kun je hem doen. ik dacht dat ik er wel wat aan zou hebben qua stress. nou op zich maakte ik me voor mn 2e examen wel druk over parkeren enzo, maar verder was ik bij mn 1e examen er erger aan toe dan bij mn 2e lol
pi_29287535
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ik vind het echt belachelijk dat er iemand mee rijdt op je examen. één examinator is al genoeg. en dan gaat die persoon ook nog zitten bellen. dit kan gewoon niet. maar helaas ben ik bang dat het die mensen niks kan schelen ik las dat iemand zei dat je later ook moet kunnen rijden met iemand achterin aan het bellen. dat zal best maar later ben je niet zo gestresst als voor je examen. ik vind dat ze er wel wat meer rekening mee hadden moeten houden. laat zo iemand maar meerijden op een TTT. dan staat er toch niet zoveel op het spel. desnoods gooi je die persoon er ff uit voor een BV. lol
maar echt kl*te zeg dat je weer gezakt bent vooral omdat het goed gaat allemaal. maar je moet het maar zo zien, volgende keer komt het helemaal goed!
weet je al wat je verder gaat doen?
Ja, ik heb toevallig gisteren de klachtenbrief geschreven! Niet zozeer omdat ik denk dat ik een geweldige zaak heb, maar meer omdat ik niet over me heen heb laten lopen. Ik kijk wel wat ze ermee gaan doen, ben wel benieuwd.
En verder..... over 2 weken ben ik jarig, en heb ik met mijn ouders afgesproken dat er een examencadeautje inzit. Ikzelf kan het niet meer betalen als afstuderende student. Mijn ouders waren er fel op tegen dat ik door het geldplaatje zou moeten stoppen, ook al voelde ik me bezwaard (heb alles zelf betaald eerder). Dus doorgaan het wordt!
pi_29287604
goed idee van die brief, misschien leren ze er iets van. hopelijk...

yeah dat is wel mooi want ergens zou het wel zonde zijn als je er nu mee moest stoppen. ja leven is duur he voor student, i know it. en ik ben nog niet eens aan het afstuderen wat studeer je?

mijn moeder had me 1000 euro gegeven (Was pakket met 20 lessen, TTT en examen). maar goed dat was bij lange na niet genoeg voor mij. ik denk dat ik er zelf 20 lessen aan geplakt heb en een extra examen. dure grap dat lessen. vriendin van mij is gestopt, kon het niet meer betalen. gelukkig had ze theorie nog niet, want anders had ze ook dat opnieuw moeten doen tzt.
pi_29322699
vandaag na 3 weken (vakantie) weer rijlessen. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb er 0,0% zin in...
Haleloeja
pi_29325876
hoelang duurt het afrijden eigenlijk?
ik hoor van sommigen 20 min, van anderen weer 30 en dan nog weer eens 40
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:00:36 #276
51748 H4ze
wait...what?
pi_29326496
55 minuten. Maar das het totale examen. Je bent namelijk naast de rit zelf ook nog tijd kwijt aan:
quote:
Vooraf

In het examencentrum maak je eerst kennis met de examinator. Deze legt uit hoe het examen verloopt. Daarna volgt op de parkeerplaats een ogentest, waarbij je het kenteken van een stilstaande auto moet kunnen lezen op een afstand van ongeveer 25 meter. Vervolgens vraagt de examinator je een aantal voorbereidings- en controlehandelingen uit te voeren aan de examenauto.
*BURP*
pi_29342767
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Ra-z het volgende:

[..]

In je eerste les niet remmen ? das lastig stoplichten ontweken ofzow
Niet iedereen woont in een stad
pi_29345525
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:00 schreef H4ze het volgende:
55 minuten. Maar das het totale examen. Je bent namelijk naast de rit zelf ook nog tijd kwijt aan:
[..]
dat hangt ervanaf. ik heb van meer mensen gehoord dat een examinator het al snel voldoende vond (geluksvogels). en ik heb ook gehoord dat een examinator maar door bleef rijden. men zei net zolang tot diegene een fout maakte.
maar ik was zelf wel binnen het uur klaar met het totale examen, beide keren.
pi_29345551
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in een stad
in een dorp zijn ook verkeerslichten en veel zebrapaden..
pi_29346075
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:34 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

in een dorp zijn ook verkeerslichten en veel zebrapaden..
Bij ons niet. (Drenthe...)
pi_29351290
Ik moet over een 1,5 op
Ging nog even fileparkeren met mijn instructeur omdat ik dat niet echt super kan, weet nou niet of de auto meer op de weg stond of meer in 't vak . aja, hij stond iig wel recht
pi_29353503
Ik was binnen 30 minuten weer weg op het CBR. 15 minuten gereden en een kleine voor- en nabespreking..
Bier hoort rijkelijk te vloeien!
pi_29355489
ik heb zojuis 20 min gereden, dus die 55 is wel erg ruim genomen.
pi_29359429
Nou ik ben gister eindelijk geslaagd!!!

De 5e keer. Moest dus voor het eerst bij de BNOR. Maar wat is het beter daar zeg. Ik had zo'n aardig en lieve mevrouw. Ik moest altijd in Amsterdam afrijden, maar nu bij de BNOR in Amstelveen. Daar wist ik heel geen weg, alleen van te voren even er gereden met m'n instructeur. Had denk ook wel mee dat het zo rustig was op de weg (maandag, midden in de zomer, om 10.50u).

In ieder geval, het was niet in zo'n gebouw als het CBR, maar gewoon in de ontbijtzaal van een hotel, waar we de examinatrice ontmoetten. Heel relaxte sfeer, praatje maken van te voren, en ze deed echt haar best om me op m'n gemak te stellen. Ik ging echt dood van de zenuwen, maar ze ging er echt goed mee om.

Bij het CBR vond ik dat ze meer algemene praatjes hielden, zij ging echt op mezelf in, op mijn situatie. En we hadden alle tijd. Ik kreeg zelfs een kauwgumpje van haar tegen de zenuwen omdat ik stijf stond van de zenuwen. En toen we bijvoorbeeld straatje gingen keren, hoefde ik niet gelijk auto stil te zetten en te keren, maar eerst even praten (over omgeving enzo) en we hadden gewoon alle tijd. Ze gaf ook hele duidelijke aanwijzingen. En toen kwamen we terug, het was goed gegaan voor m'n gevoel, maar dat had ik al eens eerder gehad, dat gevoel. Maarja, toen was ik dus geslaagd, kon het niet echt geloven eigenlijk, maar ben echt zooo blij

Nouja misschien hebben mensen hier wat aan, mijn ervaring is dus dat het bij de BNOR echt heel goed bevallen is, en geef de moed dus niet op
You gotta learn to live
and live and learn
pi_29361220
Nevermind...

[ Bericht 92% gewijzigd door -Jay-20- op 02-08-2005 15:52:20 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:09:33 #286
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_29361926
Vriend van me heeft nu zn rijbewijs, dus wij ff toeren in een suzuki alto. Anyway zo'n hele rustige weg op het platteland, ging ik ook ff rijden. Dat viel vies tegen zeg, zo'n benzine auto wanneer je alleen nog maar diesel hebt gereden, toen ik reed ging het wel ok, maar sjeeee je moest echt die rem superdiep intrappen wou je eindelijk afremmen, en het stuur zat ook nogal wat speling in. Al met al wel leuk een keer te proberen.

Donderdag weer rijles, volgende week maar eens hard met theorie bezig!
pi_29363944
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:52 schreef Lethe het volgende:

De 5e keer. Moest dus voor het eerst bij de BNOR. Maar wat is het beter daar zeg. Ik had zo'n aardig en lieve mevrouw. Ik moest altijd in Amsterdam afrijden, maar nu bij de BNOR in Amstelveen. Daar wist ik heel geen weg, alleen van te voren even er gereden met m'n instructeur. Had denk ook wel mee dat het zo rustig was op de weg (maandag, midden in de zomer, om 10.50u).

In ieder geval, het was niet in zo'n gebouw als het CBR, maar gewoon in de ontbijtzaal van een hotel, waar we de examinatrice ontmoetten. Heel relaxte sfeer, praatje maken van te voren, en ze deed echt haar best om me op m'n gemak te stellen. Ik ging echt dood van de zenuwen, maar ze ging er echt goed mee om.

Bij het CBR vond ik dat ze meer algemene praatjes hielden, zij ging echt op mezelf in, op mijn situatie. En we hadden alle tijd. Ik kreeg zelfs een kauwgumpje van haar tegen de zenuwen omdat ik stijf stond van de zenuwen. En toen we bijvoorbeeld straatje gingen keren, hoefde ik niet gelijk auto stil te zetten en te keren, maar eerst even praten (over omgeving enzo) en we hadden gewoon alle tijd. Ze gaf ook hele duidelijke aanwijzingen. En toen kwamen we terug, het was goed gegaan voor m'n gevoel, maar dat had ik al eens eerder gehad, dat gevoel. Maarja, toen was ik dus geslaagd, kon het niet echt geloven eigenlijk, maar ben echt zooo blij

Nouja misschien hebben mensen hier wat aan, mijn ervaring is dus dat het bij de BNOR echt heel goed bevallen is, en geef de moed dus niet op
Gefeliciteerd!!!
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:11:48 #288
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_29379724
ik heb vandaag rijtest gehad (ivm mn hand) en ik heb het gehaald krijg geen beperkingen op mn rijbewijs!

zonnestraaltje jij woont toch in de buurt van hoogeveen? bij wie les je ?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_29384989
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:52 schreef Lethe het volgende:

GEFELICITEERD!
Woei!
pi_29386894
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:11 schreef BaggerUser het volgende:
zonnestraaltje jij woont toch in de buurt van hoogeveen? bij wie les je ?
Ja, ik woon in de buurt van Hoogeveen. Hoe weet jij dat? Ik les niet in Hoogeveen trouwens.

Als je me uit zou kunnen lessen hoe ik een Pbtje stuur?
pi_29388757
Fokking hell.

Gezakt (1e keer). Belachelijk. Alles ging goed, lekker en veilig en comfortabel gereden. Toch gezakt. Waarom ja niet vlot doorgereden binnen de bebouwde kom. Das alles 20 op plekken waar je 30 of 40 kan. Das toch wel fftjes veilig en kan ik goed kijken. Nja tis nu eenmaal zo. Kost me weer hardtstikke veel geld. Voor de volgende keer
pi_29389730
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:58 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Fokking hell.

Gezakt (1e keer). Belachelijk. Alles ging goed, lekker en veilig en comfortabel gereden. Toch gezakt. Waarom ja niet vlot doorgereden binnen de bebouwde kom. Das alles 20 op plekken waar je 30 of 40 kan. Das toch wel fftjes veilig en kan ik goed kijken. Nja tis nu eenmaal zo. Kost me weer hardtstikke veel geld. Voor de volgende keer
Was de snelheid serieus het énigste probleem???
pi_29389863
ik ben gister voor de 4e keer gezakt omdat ik "te laat reageer" en te langzaam rij
waarom kan die ********* (vrouwlijk scheldwoord, zelf invullen) niet gewoon zeggen dat ik ben gezakt omdat ik zei dat kermisvolk paupervolk is
Mag je trouwens 2x achter elkaar dezelfde examinator hebben?
pi_29390342
Als ik bovenstaande berichten over zakken lees, kan (alweer) zo kwaad worden. Welk een narcistische autoritaire tirannen zijn examinatoren toch!
Geen enkele andere instantie mag zo veel geld vragen voor een service, en om mensen dan een beetje willekeurig te laten zakken of slagen. Te langzaam rijden in onoverzichtelijk straatjes, echt me reet. Dat je met 80 op de snelweg rijdt waar je 120 mag, alla, maar dit soort dingen zijn zo unfair!

Ergo: mijn klachtenbrief is geschreven en gaat vandaag op de bus. Het CBR mag zich even verantwoorden over zijn doen en laten!
pi_29390396
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:43 schreef Ferryfan4ever het volgende:
goed idee van die brief, misschien leren ze er iets van. hopelijk...

yeah dat is wel mooi want ergens zou het wel zonde zijn als je er nu mee moest stoppen. ja leven is duur he voor student, i know it. en ik ben nog niet eens aan het afstuderen wat studeer je?
Lees het nu pas . Ben studente communicatiewetenschap, dus een beetje verbolgen brief kan ik wel in elkaar flansen. Scriptie overtuigend schrijven is hetzelfde
pi_29390540
Wie gaat het volgende topic aanmaken?
pi_29390583
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:51 schreef Geqxon het volgende:
Wie gaat het volgende topic aanmaken?
Jij.
pi_29391272
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:26 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Was de snelheid serieus het énigste probleem???
Bij mn TTT keek ik te weinig (klopt ook ik knalde gewoon overal overheen). Maar nu dus als ik een kruispunt naderde nam ik wat snelheid weg keek ff paar keer en reed er dan overheen. Zelfde geld voor kleine straatjes. Dat mocht allemaal veel vlotter. Gewoon snel kijken en doorstromen. Dat was het probleem. Ik vind het ook heel sneu. Vooral omdat ik nu weer fokking veel geld kwijt ben voor weer wat lessen (uitzuigers) én een examen en er dan opeens wel rare dingen kunnen gebeuren (nu was het lekker rustig).

[ Bericht 2% gewijzigd door WorkingClassHero_9 op 03-08-2005 14:22:24 ]
pi_29391440
Ik lees dat redelijk wat mensen moeite hebben met de koppeling de eerste les. Is dit echt zo lastig? Ik weet hoe de koppeling werkt (tandwielen die je van elkaar haalt door de koppeling in te drukken, schakkelen naar een ander tandwiel, tandwielen op elkaar door de koppeling op te laten komen), en ik heb een keertje een stukje op een parkeerplaats gereden, dus koppeling op laten komen, remmen, beetje gas, en dat soort dingen Het enige wat ik ff niet wist, was dat je tijdens het tot stilstand komen met je rem ook je koppeling in moest drukken, maar dat lijkt me logisch omdat hij dan door wilt rijden
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:42:19 #300
88233 Steve
Still the best.
pi_29394126
Echt lastig is het koppelen ook niet, maar je moet het gewoon wat gedaan hebben. Ik had er best moeite mee in het begin. Te snel omhoog laten komen, of veel te veel gassen enz.
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')