Voor wijzigingen kunt u contact opnemen met de theorie reserveringslijn 0900 2270227quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Mischien even een domme vraag, maar kun je je theorie-examen gratis annuleren?
ja dat kan...quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Mischien even een domme vraag, maar kun je je theorie-examen gratis annuleren?
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:37 schreef Adsum het volgende:
Zo, vandaag mijn theorie gehaald, had ´slechts´ 5 fouten
Heb je niet zo'n snelheidsbegrenzer? Dat je die dan op 30 kan zetten? Is wel handig, ook al geef je zoveel gas, het blijft toch maximaal 30quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:45 schreef Nam het volgende:
Dinsdag afrijden![]()
Ik heb mijn 3 CBR toetsen gehaald maar de examinator had het commentaar dat ik soms te langzaam rijd in woonwijken![]()
Ik bedoel eigenlijk dat hij dan gewoon zijn gaspedaal helemaal kan indrukken en dus op langere stukken niet meer om zijn snelheid hoeft te denken en ook niet meer te langzaam rijdt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:56 schreef veldmuis het volgende:
"te langzaam". Je moet dus gewoon 35 rijden als het kan, dan is't prima. Denk ik.
Of je vliegt eerder uit de bochtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef Youp het volgende:
ik reed altijd 50 waar je 30 mochtvond mn rijinstructeur goed.. hij zei alleen "bedenk je wel dat je je zelf minder tijd geeft om goed te kijken overal, wanneer je 30 gaat kan je alles op je dooie gemak doen" en : "de examinator ziet liever niet dat je 50 rijdt, rij op het examen maar 40 ongeveer"
koeien, sloot... enzo...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Of je vliegt eerder uit de bocht![]()
40 waar je 30 mag?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef Youp het volgende:
ik reed altijd 50 waar je 30 mochtvond mn rijinstructeur goed.. hij zei alleen "bedenk je wel dat je je zelf minder tijd geeft om goed te kijken overal, wanneer je 30 gaat kan je alles op je dooie gemak doen" en : "de examinator ziet liever niet dat je 50 rijdt, rij op het examen maar 40 ongeveer"
ik mocht altijd doorkachelen..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
40 waar je 30 mag?
Ik moet m in die 30-wijken altijd in z'n 2 laten staan, maar bij 40 gaat dat ding zo'n herrie maken, dus ik hou het maar op 35.
hmmm dat doe ik dus ook maar op stukken waar het kan moet ik naar de 3quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
40 waar je 30 mag?
Ik moet m in die 30-wijken altijd in z'n 2 laten staan, maar bij 40 gaat dat ding zo'n herrie maken, dus ik hou het maar op 35.
ik vind het echt belachelijk dat er iemand mee rijdt op je examen. één examinator is al genoeg. en dan gaat die persoon ook nog zitten bellen. dit kan gewoon niet. maar helaas ben ik bang dat het die mensen niks kan schelenquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:22 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ik niet (zie boven, dank voor de steun mensen, waardeer het erg) maar wel vrienden/huisgenoten. Allen slaagden en waren erg positief over meer tijd, meer aandacht en minder hardvochtige examinatoren.
Overigens een heel andere vraag: ik denk erover een bezwaarbrief te schrijven aan het CBR. Niet omdat ik gezakt ben per se (een voorrangsfout, tja doe je weinig aan) maar omdat er iemand meereed in de auto bij het examen.
Mijn rijleraar vroeg of ik wilde dat hij meereed tijdens de rit. Dat kan wel, maar is niet verplicht. Ik zei liever van niet, omdat het al erg genoeg is om 1 persoon te hebben die op je vingers kijkt, laat staan 2. Daar ging hij mee akkoord, begreep de rede. Bij examen aangekomen meldde examinator dat er iemand "mee ging kijken, dat is wel goed toch?" Waarschijnlijk aan aankomend examinator. Nou dat vond ik eigenlijk niet dus, maar ik zei door zenuwen ingegeven: "Ik kan weinig anders he." Dus man ging mee wat ik al niet prettig vond. Tijdens de rit ging ook zijn telefoon nog af, welke hij doodleuk opnam. Verre van leuk dus.
Mijn vriend vond het werkelijk belachelijk, maar ik vraag me af of ik niet doodleuk weggelachen wordt bij deze nazi-instelling met mijn klacht. Iemand met een mening???
ja je kunt dezelfde krijgen, maar dat moet je dan ff vragen enzo. mijn leraar die zei toen dat we op de dag zelf gingen ruilen ofzo. dat dat kon. maar toen was mijn examinator ziek dus toen kreeg ik een andere en volgens hem was die relaxt dus hoefde ik niet te ruilen. nou lekker relaxt die vent maakte me gestresst. hij ging tijdens examen zeggen wat ik fout deed ARGHHHHHquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:54 schreef Frasier het volgende:
Morgenochtend mijn TTT. Ben benieuwd. Is het zo dat als de examinator die je tijdens je TTT hebt je bevalt dat je die dan ook kan krijgen met je echte examen.
Ik hoorde trouwens ook dat als je vrijstelling hebt verdient voor speciale verrichtingen dat die dan alleen geldt voor het komende examen en niet bij degene die daar eventueel op volgen. Iemand die daar iets van weet?
Ja, ik heb toevallig gisteren de klachtenbrief geschreven! Niet zozeer omdat ik denk dat ik een geweldige zaak heb, maar meer omdat ik niet over me heen heb laten lopen. Ik kijk wel wat ze ermee gaan doen, ben wel benieuwd.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ik vind het echt belachelijk dat er iemand mee rijdt op je examen. één examinator is al genoeg. en dan gaat die persoon ook nog zitten bellen. dit kan gewoon niet. maar helaas ben ik bang dat het die mensen niks kan schelenik las dat iemand zei dat je later ook moet kunnen rijden met iemand achterin aan het bellen. dat zal best maar later ben je niet zo gestresst als voor je examen. ik vind dat ze er wel wat meer rekening mee hadden moeten houden. laat zo iemand maar meerijden op een TTT. dan staat er toch niet zoveel op het spel. desnoods gooi je die persoon er ff uit voor een BV. lol
maar echt kl*te zeg dat je weer gezakt bentvooral omdat het goed gaat allemaal. maar je moet het maar zo zien, volgende keer komt het helemaal goed!
weet je al wat je verder gaat doen?
quote:Vooraf
In het examencentrum maak je eerst kennis met de examinator. Deze legt uit hoe het examen verloopt. Daarna volgt op de parkeerplaats een ogentest, waarbij je het kenteken van een stilstaande auto moet kunnen lezen op een afstand van ongeveer 25 meter. Vervolgens vraagt de examinator je een aantal voorbereidings- en controlehandelingen uit te voeren aan de examenauto.
Niet iedereen woont in een stadquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Ra-z het volgende:
[..]
In je eerste les niet remmen ?das lastig stoplichten ontweken ofzow
dat hangt ervanaf. ik heb van meer mensen gehoord dat een examinator het al snel voldoende vond (geluksvogels). en ik heb ook gehoord dat een examinator maar door bleef rijden. men zei net zolang tot diegene een fout maakte.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:00 schreef H4ze het volgende:
55 minuten. Maar das het totale examen. Je bent namelijk naast de rit zelf ook nog tijd kwijt aan:
[..]
in een dorp zijn ook verkeerslichtenquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in een stad
Bij ons niet. (Drenthe...)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:34 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
in een dorp zijn ook verkeerslichtenen veel zebrapaden..
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:52 schreef Lethe het volgende:
Nou ik ben gister eindelijk geslaagd!!!![]()
De 5e keer. Moest dus voor het eerst bij de BNOR. Maar wat is het beter daar zeg. Ik had zo'n aardig en lieve mevrouw. Ik moest altijd in Amsterdam afrijden, maar nu bij de BNOR in Amstelveen. Daar wist ik heel geen weg, alleen van te voren even er gereden met m'n instructeur. Had denk ook wel mee dat het zo rustig was op de weg (maandag, midden in de zomer, om 10.50u).
In ieder geval, het was niet in zo'n gebouw als het CBR, maar gewoon in de ontbijtzaal van een hotel, waar we de examinatrice ontmoetten. Heel relaxte sfeer, praatje maken van te voren, en ze deed echt haar best om me op m'n gemak te stellen. Ik ging echt dood van de zenuwen, maar ze ging er echt goed mee om.
Bij het CBR vond ik dat ze meer algemene praatjes hielden, zij ging echt op mezelf in, op mijn situatie. En we hadden alle tijd. Ik kreeg zelfs een kauwgumpje van haar tegen de zenuwen omdat ik stijf stond van de zenuwen. En toen we bijvoorbeeld straatje gingen keren, hoefde ik niet gelijk auto stil te zetten en te keren, maar eerst even praten (over omgeving enzo) en we hadden gewoon alle tijd. Ze gaf ook hele duidelijke aanwijzingen. En toen kwamen we terug, het was goed gegaan voor m'n gevoel, maar dat had ik al eens eerder gehad, dat gevoel. Maarja, toen was ik dus geslaagd, kon het niet echt geloven eigenlijk, maar ben echt zooo blij
Nouja misschien hebben mensen hier wat aan, mijn ervaring is dus dat het bij de BNOR echt heel goed bevallen is, en geef de moed dus niet op
GEFELICITEERD!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:52 schreef Lethe het volgende:
Nou ik ben gister eindelijk geslaagd!!!![]()
De 5e keer. Moest dus voor het eerst bij de BNOR. Maar wat is het beter daar zeg. Ik had zo'n aardig en lieve mevrouw. Ik moest altijd in Amsterdam afrijden, maar nu bij de BNOR in Amstelveen. Daar wist ik heel geen weg, alleen van te voren even er gereden met m'n instructeur. Had denk ook wel mee dat het zo rustig was op de weg (maandag, midden in de zomer, om 10.50u).
In ieder geval, het was niet in zo'n gebouw als het CBR, maar gewoon in de ontbijtzaal van een hotel, waar we de examinatrice ontmoetten. Heel relaxte sfeer, praatje maken van te voren, en ze deed echt haar best om me op m'n gemak te stellen. Ik ging echt dood van de zenuwen, maar ze ging er echt goed mee om.
Bij het CBR vond ik dat ze meer algemene praatjes hielden, zij ging echt op mezelf in, op mijn situatie. En we hadden alle tijd. Ik kreeg zelfs een kauwgumpje van haar tegen de zenuwen omdat ik stijf stond van de zenuwen. En toen we bijvoorbeeld straatje gingen keren, hoefde ik niet gelijk auto stil te zetten en te keren, maar eerst even praten (over omgeving enzo) en we hadden gewoon alle tijd. Ze gaf ook hele duidelijke aanwijzingen. En toen kwamen we terug, het was goed gegaan voor m'n gevoel, maar dat had ik al eens eerder gehad, dat gevoel. Maarja, toen was ik dus geslaagd, kon het niet echt geloven eigenlijk, maar ben echt zooo blij
Nouja misschien hebben mensen hier wat aan, mijn ervaring is dus dat het bij de BNOR echt heel goed bevallen is, en geef de moed dus niet op
Ja, ik woon in de buurt van Hoogeveen. Hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:11 schreef BaggerUser het volgende:
zonnestraaltje jij woont toch in de buurt van hoogeveen? bij wie les je ?
Was de snelheid serieus het énigste probleem???quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:58 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Fokking hell.
Gezakt (1e keer). Belachelijk. Alles ging goed, lekker en veilig en comfortabel gereden. Toch gezakt. Waarom ja niet vlot doorgereden binnen de bebouwde kom. Das alles 20 op plekken waar je 30 of 40 kan. Das toch wel fftjes veilig en kan ik goed kijken. Nja tis nu eenmaal zo. Kost me weer hardtstikke veel geld. Voor de volgende keer
Lees het nu pasquote:Op zondag 31 juli 2005 10:43 schreef Ferryfan4ever het volgende:
goed idee van die brief, misschien leren ze er iets van. hopelijk...
yeah dat is wel mooi want ergens zou het wel zonde zijn als je er nu mee moest stoppen. ja leven is duur he voor student, i know it. en ik ben nog niet eens aan het afstuderenwat studeer je?
Jij.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:51 schreef Geqxon het volgende:
Wie gaat het volgende topic aanmaken?
Bij mn TTT keek ik te weinig (klopt ook ik knalde gewoon overal overheen). Maar nu dus als ik een kruispunt naderde nam ik wat snelheid weg keek ff paar keer en reed er dan overheen. Zelfde geld voor kleine straatjes. Dat mocht allemaal veel vlotter. Gewoon snel kijken en doorstromen. Dat was het probleem. Ik vind het ook heel sneu. Vooral omdat ik nu weer fokking veel geld kwijt ben voor weer wat lessen (uitzuigers) én een examen en er dan opeens wel rare dingen kunnen gebeuren (nu was het lekker rustig).quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:26 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Was de snelheid serieus het énigste probleem???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |