ik vind het echt raar dat je instructeur geen vervanger regelt als hij op vakantie gaat. Deed die van mij wel en snap echt niet dat sommige andere instructeurs dat niet doenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:21 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag 2e rijles gehad.. 2,5 week geleden 1e rijles gehad, en daarna op vakantie. Mocht al vanaf de eerste les gassen, sturen, schakelen, achteruit rijden. En vandaag ook remmen erbij en nog meer achteruit rijden. En dan 2 keer per week rijden, zodat het sneller gaat. Maar hij gaat op vakantie vanaf 30 juli, dus dan 1,2/3 weken niet rijden.. hmmz
In je eerste les niet remmen ?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:21 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag 2e rijles gehad.. 2,5 week geleden 1e rijles gehad, en daarna op vakantie. Mocht al vanaf de eerste les gassen, sturen, schakelen, achteruit rijden. En vandaag ook remmen erbij en nog meer achteruit rijden. En dan 2 keer per week rijden, zodat het sneller gaat. Maar hij gaat op vakantie vanaf 30 juli, dus dan 1,2/3 weken niet rijden.. hmmz
neem aan dat instructeur wel remde dan hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Ra-z het volgende:
[..]
In je eerste les niet remmen ?das lastig stoplichten ontweken ofzow
pff wat een gedoe zegquote:
ind... Maar reed nog niet zo snel ( niet harder dan 80) dus hoefde ook bijna nooit te remmen..quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
neem aan dat instructeur wel remde dan hoor
bij niet harder dan 80 denk ik dat je vaker moet remmen dan bij hogere snelheden. want dat is dan niet op snel- en autowegen meestalquote:Op zondag 24 juli 2005 22:33 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
ind... Maar reed nog niet zo snel ( niet harder dan 80) dus hoefde ook bijna nooit te remmen..
En hoe ging/vond je het?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:37 schreef Sappii het volgende:
Ik krijg straks om 13:00 mijn proefles bij de ANWB, spannend! Iemand ook hier die bij de ANWB zit..? Ik hoop dat het wat is. Ik ga denk ik een spoedcursus nemen.. Heb nu toch vakantie.Ik heb gister al geoefend met optrekken en schakelen in de waalhaven, dus ik hoop dat het meevalt.
Ik vond dat ik een beetje in het diepe werd gegooid.quote:
Ja ik heb ook die anwb cursus gedaanquote:Op maandag 25 juli 2005 11:37 schreef Sappii het volgende:
Ik krijg straks om 13:00 mijn proefles bij de ANWB, spannend! Iemand ook hier die bij de ANWB zit..? Ik hoop dat het wat is. Ik ga denk ik een spoedcursus nemen.. Heb nu toch vakantie.Ik heb gister al geoefend met optrekken en schakelen in de waalhaven, dus ik hoop dat het meevalt.
@ D, dat is echt naaierij. Dat is gewoon suf van die rijinstructeur van je, hoe kan een rijschool het toelaten dat er zo gekloot wordt. :s
Lekker naaiend dan. Waarom doe ik dan in vredesnaam die toets waar dus eigenlijk toch niets te halen valt maar wel 70 euro kost.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:05 schreef Bullet-tooth het volgende:
Inderdaad geldt die vrijstelling alleen voor het eerste examen en dus niet voor een eventueel herexamen!
Ik niet (zie boven, dank voor de steun mensen, waardeer het erg) maar wel vrienden/huisgenoten. Allen slaagden en waren erg positief over meer tijd, meer aandacht en minder hardvochtige examinatoren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:56 schreef skamzz het volgende:
Grrrr voor de 4e keer gezakt bij het CBR, terwijl ik voor mijn gevoel best goed reedmaar nee, je kijkt te laat bij kruispunten was weer het commentaar. Fuck toch off, Ik ga het nu maar bij het BNOR. proberen, iemand ervaring daarmee??
Zo, de vrijstelling voor bijzondere verichtingen is binnen. Voor de rest ging het ook wel erg lekker. De examinator had er vrij weinig op aan te merken. Ik kreeg alleen het advies bepaalde dingen nog iets verder te verfijnen maar over het algemeen was ik goed op niveau.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:54 schreef Frasier het volgende:
Morgenochtend mijn TTT. Ben benieuwd. Is het zo dat als de examinator die je tijdens je TTT hebt je bevalt dat je die dan ook kan krijgen met je echte examen.
Ik hoorde trouwens ook dat als je vrijstelling hebt verdient voor speciale verrichtingen dat die dan alleen geldt voor het komende examen en niet bij degene die daar eventueel op volgen. Iemand die daar iets van weet?
Ik bij het CBR in Bussum.. bedoel je die?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:30 schreef THC1 het volgende:
wie heeft hier wel eens afgereden bij het CBR in utrecht en welke examinator had je ?
nee, je krijgt een andere examinatorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:54 schreef Frasier het volgende:
Morgenochtend mijn TTT. Ben benieuwd. Is het zo dat als de examinator die je tijdens je TTT hebt je bevalt dat je die dan ook kan krijgen met je echte examen.
Ik hoorde trouwens ook dat als je vrijstelling hebt verdient voor speciale verrichtingen dat die dan alleen geldt voor het komende examen en niet bij degene die daar eventueel op volgen. Iemand die daar iets van weet?
Je mag niet eens afrijden in een andere auto dan waarin je gelest hebt hoor... dat kan je aankaarten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:48 schreef D-Industries het volgende:
pff wat een kut dag vandaag.
en dat ik maar examen moest doen met de auto van zijn zoon ( ook een instructeur ).
Daar ben ik het mee eens maar ook weer niet...quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:01 schreef Providentia het volgende:
[..]
Je mag niet eens afrijden in een andere auto dan waarin je gelest hebt hoor... dat kan je aankaarten.
Klopt, maar het mag officieel niet. Je moet minimaal 4 lesuren in een andere auto hebben gereden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:55 schreef MewBie het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens maar ook weer niet...
Ik ben het er mee eens omdat je eigenlijk in een leerfase zit tijdens je examen (het echte rijden leer je pas nadat je geslaagd bent) is het eigenlijk niet te doen voor 90% van de mensen on "even" in een andere lesauto te stappen en je examen te rijden. Maar nadat je geslaagd bent moet het ook in een keer goed gaan in een andere auto, er is dan immers niemand die ook oplet en indien nodig extra gas kan geven of kan remmen, je kan het je dan niet of nauwelijks veroorloven om "grote" fouten te maken.
Ikzelf heb ook de 2de keer examen gedaan in een andere auto als waarmee ik lesde en de eerste keer examen deed, omdat mijn instructeur op vakantie ging (en daarna zou stoppen is mij verteld) en ik een van zijn laatste examen kandidaten was (zo niet de laaste, de rest zou later examen doen en overgenomen worden door andere instructeurs). Ik heb toen ook maar 1!!! lesuur gehad in die auto, en ik reed het 2de examen bijna foutloos op wat kleine kijfoutjes na.
Maar dat overstappen van de ene auto naar de andere is iets wat je kan of niet kan, zo simpel is dat. Je kan dus idd proberen om het aan te kaarten, maar je loopt natuurlijk ook de kans dat het CBR zegt: Dan had je moeten weigeren en een andere keer examen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |