abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29049330
das idd wel balen dan dat het anders veel later wordt, ben benieuwd wat je rijschool er van vindt

Ik heb net rijles gehad, ging weer niet echt lekker, vooral kruispunten gaan nog niet lekker, dus nou wil me instructeur me TTT nog niet aanvragen en moet ik eerst als ik terugkom van vakantie laten zien dat het wel goed gaat.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:39:53 #202
51748 H4ze
wait...what?
pi_29050777
Mja, denk dat ze natuurlijk liever hebben dat ik 't bij hun afmaak. Maar 't wordt voor mij dan gewoon te lastig, aangezien ik ondertussen natuurlijk ook moet blijven lessen. En als ik pas 20 september ofzo kan afrijden...gaat wel erg veel geld kosten omdat ik 't ondertussen natuurlijk wel bij moet houden dmv lessn.

Maar goed, doordat ik heb gezegd dat ik bij een andere rijschool ga afrijden als ik niet voor 1 september bij hun kan afrijden, zorgt er wel voor dat ze nog naar extra mogelijkheden gaan kijken (of ik dus kan switchen met iemand).

Ben benieuwd
*BURP*
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:21:44 #203
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_29053019
vandaag 2e rijles gehad.. 2,5 week geleden 1e rijles gehad, en daarna op vakantie. Mocht al vanaf de eerste les gassen, sturen, schakelen, achteruit rijden. En vandaag ook remmen erbij en nog meer achteruit rijden. En dan 2 keer per week rijden, zodat het sneller gaat. Maar hij gaat op vakantie vanaf 30 juli, dus dan 1,2/3 weken niet rijden.. hmmz
pi_29053113
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:21 schreef mirrie1986 het volgende:
vandaag 2e rijles gehad.. 2,5 week geleden 1e rijles gehad, en daarna op vakantie. Mocht al vanaf de eerste les gassen, sturen, schakelen, achteruit rijden. En vandaag ook remmen erbij en nog meer achteruit rijden. En dan 2 keer per week rijden, zodat het sneller gaat. Maar hij gaat op vakantie vanaf 30 juli, dus dan 1,2/3 weken niet rijden.. hmmz
ik vind het echt raar dat je instructeur geen vervanger regelt als hij op vakantie gaat. Deed die van mij wel en snap echt niet dat sommige andere instructeurs dat niet doen
pi_29053753
pff wat een kut dag vandaag.

8 uur wakker. kwart over 9 naar het CBR gegaan, zag ik mijn instructeur met een niet al te vrolijk gezicht aan de telefoon bij de balie van het CBR. Kreeg ik van 'm te horen dat zijn auto tijdens een examen van zijn leerling het begeven had ( koppelingsbak deed niets meer ), dus hij ging zijn wagen ophalen ergens in de stad...
Ik kon dus in mijn eentje wachten in 't restaurant. om 10 voor 10 belde ik naar mijn instructeur hoe het ervoor stond, vertelde hij mij dat hij dus op een monteur zat te wachten en dat ik maar examen moest doen met de auto van zijn zoon ( ook een instructeur ). Ik kende zijn zoon niet en het restaurant was bijna leeg want iedereen was ondertussen examen doen, dus ik zat daar weer lekker met een onrustig gevoel.

Nadat het restaurant weer vol stroomde kwam ik 'm dus tegen, heb ik gevraagd of hij mij nog wat kon uitleggen onder de motorkap, wat mijn instructeur eigenlijk zou doen eventjes voor mijn examen. Na dit alles heb ik dus examen gedaan.. Het ging verre van lekker !
De richtingsaanwijzers wouden niet meewerken, als ik naar links aangaf, ging het groot licht ook mee aan. Wou ik het richtingsaanwijzer uit zetten, ging de richtingsaanwijzer de andere kant op,, dus ik zat onderweg meerdere malen te kutten ! Bochtje achteruit,, nou tis me weer overkomen. Liet de koppeling rustig opkomen, maar het wou dus totaal niei achteruit rijden.. dus ik liet 'm nog ietsjers meer opkomen en daar ging ik met een vaart de bocht achteruit !! verre van lekker !
voor de rest ging het goed, maar de examinator moest zo nodig verzinnen dat ik te laat keek in sommige bochten ( echt onzin ! ) & op de afloop in het kamertje ging hij GRAPJES maken over mijn zogenaamde fouten, hij allemaal lachen en brullen hoe het wel niet kon gaan als ik dit zou doen in het verkeer !

ach sodermieter toch op , ik reed veilig ! In de praktijk gaat ook niet alles perfect... maar ach ik voelde het wel aankomen ! is toch anders, als je in een andere auto rijdt dan wat je gewend ben !

bah... kweet niet wanneer ik weer examen kan doen.
Je had de blik van mijn rijinstructeur moeten zien, je zag de woede in zijn ogen op de examinator.. die was er echt niet blij mee dat ik gezakt was. HIj was er heilig van overtuigd dat ik zou slagen, dit wilde hij ook graag omdat hij volgende week op vakantie gaat. :/

Ik weet nog ik stond in het restaurant en ik vertelde men instructeur dat het gwoon kut was...
staat er een of andere examinator die er niets mee te maken heeft tegen me te vertellen dat het er niet zo uit ziet. Ik zei, wat ziet er zo niet uit ? hij krabte achter zn oren en zei, een kut ! gvd wat bijdehand zijn die mensen zeg , volgende keer echt tikken uitdelen als ze nog een keer zo asociaal zijn. beetje lachen en brullen & nog asociaal ook, mensen
Altijd aan het dromen...
pi_29053856
Ik had vanochtend m'n 2de les.

We hebben eerst even bochten gedaan (korte / lange bocht), vervolgens een verlaten weg opgegaan waar ik mocht remmen / gas geven. Die pedaaltjes zitten toch best dicht bij elkaar, dat is wel even wennen, en ik had nog wel speciaal smallere schoenen aangedaan

Vervolgens geoefend om uit stilstand de koppeling in te drukken, rem los, koppeling oplaten komen en gas geven, hij schakelde zegmaar nog. Hij legde me met een tekeningetje ook even uit hoe dat precies werkt die koppeling / vliegwiel etc. Het koppelen is me nog wel een beetje verwarrend....het was ook wel erg vroeg in de ochtend, maar dat kon helaas niet anders.

Woensdagmiddag ga ik weer, heb gelijk 2 lessen achter elkaar geboekt zodat ik wat meer "echte" rijtijd hebt.

Best verslavend dat autorijden

edit: vervelend om te lezen D! Rottige samenloop van omstandigheden
pi_29053861
Damn, dat is behoorlijk klote zeg D-Industries

Examen doen in een wildvreemde auto dat lijkt mij ook niks nee

En dat die examinator dan ook nog van alles gaat verzinnen en grapjes gaat zitten maken vind ik echt niet kunnen

pi_29054265
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:21 schreef mirrie1986 het volgende:
In je eerste les niet remmen ? das lastig stoplichten ontweken ofzow
pi_29054274
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Ra-z het volgende:

[..]

In je eerste les niet remmen ? das lastig stoplichten ontweken ofzow
neem aan dat instructeur wel remde dan hoor
pi_29055379
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:48 schreef D-Industries het volgende:
pff wat een kut dag vandaag.
[...]
pff wat een gedoe zeg dat is echt pech hebben. het is kut als je nog nooit in een auto hebt gereden en ineens examen moet doen. slecht geregeld ook. als je nog ff in die bak had kunnen oefenen. en dat die examinator grapjes maakt is helemaal debiel.. maar ja, volgende keer beter moet je maar denken.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29065759
Dat is echt kut D! Als ik jou was ging ik eens in overleg over de kosten van het volgende examen.. want het is natuurlijk ook hun schuld!
pi_29071618
Even ter verduidelijking, het was ook dezelfde wagen , ne volkswagen polo.
Maar de zoon zei al, de koppeling kan wat stroever zijn, dus daar hield ik al rekening mee !
En de richtingsaanwijzers.. dat kan ik niet verklaren.. zenuwen misschien ? Hoe het ook gebeurd is, het is zo gegaan !

Volgende keer beter...
Altijd aan het dromen...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:30:12 #213
51748 H4ze
wait...what?
pi_29072201
Zo verdomme man D-Industries, das echt zwaar kut allemaal En dan die "grappige" examinator...ik had 'm de middelvinger gegeven.
*BURP*
  zondag 24 juli 2005 @ 21:14:49 #214
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_29095409
Ik had em zn middelvinger ontnomen .

Morgen begint mijn spoedcursus. 12 dagen. 9 augustus afrijden. Vind et wel spannend en heb echt veel zin! Theorie heb ik al gehaald (in 1 x met 0 fout ). Heb nog nooit echt zelf autogereden dus ben benieuwd... Wel intensief volgens mij, 3 uur nonstop autorijden.
Woei!
  zondag 24 juli 2005 @ 22:33:15 #215
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_29097613
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

neem aan dat instructeur wel remde dan hoor
ind... Maar reed nog niet zo snel ( niet harder dan 80) dus hoefde ook bijna nooit te remmen..
pi_29104183
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:33 schreef mirrie1986 het volgende:

[..]

ind... Maar reed nog niet zo snel ( niet harder dan 80) dus hoefde ook bijna nooit te remmen..
bij niet harder dan 80 denk ik dat je vaker moet remmen dan bij hogere snelheden. want dat is dan niet op snel- en autowegen meestal binnenbebouwde kom verkeerslichten, zebrapaden etc... succes verder met rijles, ik ga vandaag lekker een paar daagjes op vakantie:D
"Trust can kill you, or set you free"
  maandag 25 juli 2005 @ 11:37:32 #217
56196 Sappii
Hokkebrok.
pi_29106690
Ik krijg straks om 13:00 mijn proefles bij de ANWB, spannend! Iemand ook hier die bij de ANWB zit..? Ik hoop dat het wat is. Ik ga denk ik een spoedcursus nemen.. Heb nu toch vakantie. Ik heb gister al geoefend met optrekken en schakelen in de waalhaven, dus ik hoop dat het meevalt.

@ D, dat is echt naaierij. Dat is gewoon suf van die rijinstructeur van je, hoe kan een rijschool het toelaten dat er zo gekloot wordt. :s
  maandag 25 juli 2005 @ 16:22:37 #218
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_29114495
Zojuist 3uur in de auto gezeten. Eerste x. Niet echt makkelijk hoor . Het koppelen wil nog niet helemaal. Maar goed, tis dan ook tenslotte de eerste x he . Zal morgen wel snelwegwerk worden. Vandaag regionale wegen bereden.
Woei!
pi_29123975
quote:
Op maandag 25 juli 2005 11:37 schreef Sappii het volgende:
Ik krijg straks om 13:00 mijn proefles bij de ANWB, spannend! Iemand ook hier die bij de ANWB zit..? Ik hoop dat het wat is. Ik ga denk ik een spoedcursus nemen.. Heb nu toch vakantie. Ik heb gister al geoefend met optrekken en schakelen in de waalhaven, dus ik hoop dat het meevalt.
En hoe ging/vond je het?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:48:00 #220
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_29138327
Ik mag weer
Woei!
pi_29139337
Telkens 3 uur lijkt me wel ff moeilijk. Ik vind het (tot nu toe) zelf wel makkelijk om een dagje of twee tussen lessen in te doen om even goed te kunnen nadenken over wat ik precies heb gedaan/geleerd
pi_29139469
Mij lijkt 3 uur ook erg lang, ik kan me na 1,5 uur al minder goed concentreren enzo, en ik moet idd ook altijd wel een paar dagen rust hebben om alles te laten bezinken enzo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:11:27 #223
56196 Sappii
Hokkebrok.
pi_29140889
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

En hoe ging/vond je het?
Ik vond dat ik een beetje in het diepe werd gegooid. Ik ging zitten en kreeg een standaarduitleg over de afstand van je stoel bij het stuur en hoe de spiegels moesten staan, je kent het wel. Nouja toen was het van, oke rij maar weg, koppellen, gassen, sturen, richting aangeven. Ik moest meteen alles doen. Hij maakte ook nog opmerkingen over dat ik heel goed moest kijken en zo, dus ik vond het bijzonder moeilijk voor een eerste keer om meteen overal op te letten. :s Echt relax kon je het niet noemen .. Probeerde hij ook nog eens een gesprek aan te knopen, alsof ik het al niet moeilijk genoeg had.

Ik weet niet of dit normaal is voor een proefles, maar bij mijn vriend (die zit bij solo-all-in) ging het zeg maar een stuk opbouwender allemaal. Eerst sturen, dan gas geven en zo en dan schakelen.

Nouja uhm, 8 augustus theorie examen, 9 augustus beginnen met autorijden, 31 augustus praktijk examen.

Wat ik overigens wel lame vond was dat ik nog eens 200,- vakantie toeslag moest dokken, en het inschrijven alleen al koste 150,-.
pi_29142701
Argh, ik heb medelijden met je, D

Weet er ook iemand of er een soort van rijsimulator is die beter is dan "3D rijsimulator"? Ik heb die geprobeerd en die werkte niet echt goed... Misschien van 1 of ander groot land waar ze er meer geld aan spenderen? Zoals Amerika ofzo? Want ik kan echt helemaal niks vinden :S
pi_29142765
Dan hier maar even mijn ei kwijt:

Net voor de tweede keer gezakt, en ik ben zo ontzettend teleurgesteld.... alles ging goed tot het laatste kruispunt: komen haaientanden aan, en ik vergeet voorrang te geven aan een klein kustraatje van links waar nooit iemand uitkomt. Ingreep, einde.

Speciale verrichtingen gingen perfect, alles goed gekeken, niet als een oud omaatje gereden, en dan op het laatste kruispunt..... ik voel me zon vreselijke loser... 60 lessen en dan nog geen rijbewijs. Zoveel geld en niets tastbaars. Aangezien de rest van mijn leven ook niet zo lekker loopt (afstuderen en scriptie schijven, stress, geen geld want ik werk momenteel niet) komt deze klap aan als een mokerslag. Ik ben dat rijden zo zat...

En al tweemaal te horen krijgen dat ik zo goed rijd, en een goede chauffeur ben.... ja daar heb ik niets aan examinator...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')