abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29873846
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:12 schreef Ferryfan4ever het volgende:
jaja je geeft wel gas terwijl je koppeling nog vast houdt, maar pas vanaf aangrijpingspunt. mijn punt was dus vrijwel direct. niet zoeken naar aangrijpingspunt.
niet doen tijdens les hoor, maar als je net in een auto rijdt (benzine) nadat je rijbewijs hebt en de motor valt vaak uit. dat helpt en je leert dan vanzelf vanaf waar je eigenlijk gas moet geven.
Wat bedoel je precies met aangrijpingspunt?
Back in business.
pi_29874081
als je koppeling laat opkomen is er een punt waarop auto begint te 'trillen' en je voelt dat ie vooruit wil. dat is het punt, vlak voordat de auto gaat rijden.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29874114
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:26 schreef Ferryfan4ever het volgende:
als je koppeling laat opkomen is er een punt waarop auto begint te 'trillen' en je voelt dat ie vooruit wil. dat is het punt, vlak voordat de auto gaat rijden.
ah ok...nou, daar kom ik dus soms te laat achter,waardoor die uitslaat.
Back in business.
pi_29874456
jep dat snap ik, maar je moet ff ermee oefenen, op een goed moment krijg je vanzelf het gevoel ervoor. het is vooral van belang dat als je voelt dat ie gaat uitvallen, dat je of meer gas bijgeeft als je al gas geeft, of gewoon je koppeling weer wat indrukt, dat werkt goed.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29875758
Eerste keer gezakt, en terecht. Het ging niet dramatisch, maar niet goed genoeg.

Heb vandaag in purmerend gereden (nog nooit geweest, les altijd in hoorn e.o.) en wat ging dat goed! Als je een gebied niet kent let je vanzelf beter op, en kijk je wél ver vooruit (waar het bij mij gewoonlijk aan schort).

31e weer examen, wish me luck :p
pi_29877719
morning allemaal.... ik ben er even wat minder.... werk is weer begonnen.

morgen rijlesje
pi_29879416
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:40 schreef thettes het volgende:
Eerste keer gezakt, en terecht. Het ging niet dramatisch, maar niet goed genoeg.

Heb vandaag in purmerend gereden (nog nooit geweest, les altijd in hoorn e.o.) en wat ging dat goed! Als je een gebied niet kent let je vanzelf beter op, en kijk je wél ver vooruit (waar het bij mij gewoonlijk aan schort).

31e weer examen, wish me luck :p
Wel balen, maar het is iig niet zo dat je het grondig hebt verknald. Dat biedt perspectieven! Veel succes voor de volgende x!
Woei!
pi_29881851
Morgen nog 1x rijles (opeens komt die instructeur ermee dat ik kruispunten soms te hard benader en dat ik mn koppeling onnodig gebruik in sommige situaties: bijvoorbeeld afremmen voor een bocht. Ik schakel dan naar 2 en ben aan het remmen met de koppeling ingedrukt. Schijnt dat je dan moet blijven remmen en de koppeling alweer moet op laten komen en vervolgens in zn 2 door de bocht moet, toch?!) en dan donderdag voor de 2e keer afrijden.
Ben bang dat het weer zwaar shit weer wat net als afgelopen keer. Toen zag ik echt de wegmarkeringen niet goed en zat ik te hannessen met die sprays van de vrachtwagens.
Heb nu wel betablockers van de dokter gekregen dus ik hoop dat de zenuwen meevallen dit keer, anders gaat het gewoon weer niet lukken ben ik bang. Maar goed, wat heb ik te verliezen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:52:47 #284
51748 H4ze
wait...what?
pi_29882165
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:42 schreef SpartaRotterdam het volgende:
Maar goed, wat heb ik te verliezen
Geld gast...veel geld

en als je ouders 't betalen zijn zij weer veel geld kwijt natuurlijk
*BURP*
pi_29882774
ja idd het geld, das ook mn grootste zorg ... en helaas mijn ouders betalen het niet ... zou ook wel raar zijn voor een bijna 30 jarige gast
pi_29882945
Het blijft grote ellende. Snap nog steeds niet hoe ik het heb kunnen halen (morgen precies een jaar geleden!). Iedereen heel, heel veel sterkte ermee!
Paan!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:22:20 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_29883195
Ik ga straks naar mn 12e les toe..
Als je een Audi A6 met een L op de dak ziet in Utrecht, ga direct aan de kant en geef voorang.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:35:31 #288
51748 H4ze
wait...what?
pi_29883639
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:14 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Het blijft grote ellende. Snap nog steeds niet hoe ik het heb kunnen halen (morgen precies een jaar geleden!). Iedereen heel, heel veel sterkte ermee!
Nou vertel...
*BURP*
pi_29887315
Ik ga zo maar eens een stukje touren.. toch handig zo'n rijbewijs!
Iedereen die nog moet, veel succes ik blijf het topic volgen!

* KiwiTjuHh ziet zichzelf nog niet in OP staan.. heb 15 aug mn rijbewijs gehaald
pi_29887755
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:25 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ga zo maar eens een stukje touren.. toch handig zo'n rijbewijs!
Iedereen die nog moet, veel succes ik blijf het topic volgen!

* KiwiTjuHh ziet zichzelf nog niet in OP staan.. heb 15 aug mn rijbewijs gehaald
volgens mij wordt dat toch pas ge-edit bij een nieuw topic?
pi_29887831
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

volgens mij wordt dat toch pas ge-edit bij een nieuw topic?
Ik heb geen idee
nouja, ik zie het vanzelf!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:59:41 #292
88233 Steve
Still the best.
pi_29888390
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik heb geen idee
nouja, ik zie het vanzelf!
ik kan niet meer editten. Volgende topic sta je er (als het goed is) in.

Pff, ben nu hard met de theorie bezig. Nog even lekker hard leren, paar oefentoetsen maken en het moet gaan lukken . Met lessen gaat het ook steeds beter, alleen wat verkeerssituaties die soms nog misgaan. Ben blij dat het lekker gaat nu.

O ja, geslaagden gefeliciteerd natuurlijk
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:05:18 #293
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_29888567
Whaa, maandag eerste motorrijles...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_29888839
klote optrekken..., sla de 7e les nog steeds regelmatig af... morgen weer proberen
pi_29891303
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:14 schreef flappiewappie het volgende:
klote optrekken..., sla de 7e les nog steeds regelmatig af... morgen weer proberen
klopt blijft klote Ik heb er nu 4 lessen op zitten en moet zeggen dat het wel lekker gaat. Optrekken gaat goed nu, de koppeling moet je gewoon ff laten hangen en dan iets meer gas bij geven, je moet het niet in 1 beweging proberen te doen maar gewoon ff de koppeling laten hangen bij het opkomen. Ik heb al geparkeerd, achteruit rijden etc. en ben op de snelweg geweest en ben nu bezig met oefenen van het kijken volgens de regels van het CBR. Volgende les waarschijnlijk file parkeren.
@spartarotterdam, als je op een redelijke scherpe bocht aan komt moet je natuurlijk eerst remmen maar zodra je het gevoel hebt dat je langzaam genoeg gaat moet je hem op de motor in zijn 2 laten remmen. Nog voor de bocht en de rem loslaten. Kijken ---> richting aangeven en de bocht nemen.

Het begint steeds leuker te worden, eerst was het een beetje nutteloos rondrijden maar nu zijn we echt bezig met verrichtingen en leer ik ook weer wat. Het enige nare is een dubbele rotonde en als het opeens vet druk wat met overig verkeer.

Succes iedereen en gefeliciteerd voor de geslaagde
pi_29891513
Zo, ben net terug van het touren.. was leuk! Alleen sommige ouderen zijn echt irritant!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50:40 #297
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_29891867
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:14 schreef flappiewappie het volgende:
Op de motor??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_29894837
Voor iedereen die zijn rijbewijs nog moet halen succes.
Ikzelf ben vorige week donderdag (18e) in Amsterdam geslaagd. En dat terwijl ik pas de 1e keer afreed.
Mijn instructeur moest wachten op mij om mijn theorie te halen, toen ik dat eindelijk op de 3e had gehaald, heeft hij mij meteen ingeschreven. Hij twijfelde nog even om het eerst als een TTT te laten doorgaan omdat ik nog wel regelmatig concentratie foutjes had. Maar ik zei dat ik graag gewoon wilde afrijden, omdat er in mijn pakket wel een TTT zat, zou ik wel een tweede examen door de rijschool betaald krijgen als ik gezakt was.

Ik was echt heel nerveus maar had nog veel lessen in die laatste week gedaan. Toen we uiteindelijk daar kwamen was het super druk en zette mijn instructeur de auto zelf even op een gunstige plek. Wij naar binnen, ruime zaal waar meedere examinatoren op hun kandidaten wachtte. Wij zochten een examitor die niet aanwezig bleek te zijn. Was er dus een invaller , die ook nog een steek onder water gaf aan de examinator die er dus niet was. Hij vertelde mij dat iedereen nerveus is, maar dat ik moest rijden zoals ik bij de rijschool ook reed, dus niet speciale dingen gaan doen.

Wij dus naar de auto, kreeg ik een paar vragen, over de benzine meter en achterruit verwarming, maar door de zenuwen had ik beide eerst fout (wel zelf hersteld). Toen rijden en kreeg meteen een moeilijk situatie waar ik twee banen naar links moest opschuiven in een korte tijd met snel verkeer dat mij inhaalde. Maar lostte het wel goed op. Had een paar kleine foutjes (o.a. knipperlicht aangelaten), maar mijn sterke kant is toch dat ik defensief rij, en goed kijk.
Aangezien ik nooit gezakt ben, heb ik geen idee of ik mazzel heb gehad of dat ik gewoon goed rij en dus bij iedereen was geslaagd.

Maar ik ben nu super blij dat ik het heb gehaald, en nu op zoek naar een auto.
Ik reed in een Opel Astra, en ben ook boven de 30. Heb in totaal 32 uren les gehad. Had een hele aardige instructeur die wel elk foutje dat ik maakte vertelde maar op een rustige manier. En dat was wel wat ik nodig had.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_29894916
Gefeliciteerd met je rijbewijs Omega
pi_29895133
Maandag is het zover voor mij, om kwart voor 11. Vandaag nog even gelest en te horen gekregen van m'n instructeur dat als ik maandag zo rij het geen probleem moet zijn. Ach ja leuk allemaal als ik maandag na afloop van examen dat roze papiertje maar mag ophalen .
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')