Voor iedereen die zijn rijbewijs nog moet halen succes.
Ikzelf ben vorige week donderdag (18e) in Amsterdam geslaagd. En dat terwijl ik pas de 1e keer afreed.
Mijn instructeur moest wachten op mij om mijn theorie te halen, toen ik dat eindelijk op de 3e had gehaald, heeft hij mij meteen ingeschreven. Hij twijfelde nog even om het eerst als een TTT te laten doorgaan omdat ik nog wel regelmatig concentratie foutjes had. Maar ik zei dat ik graag gewoon wilde afrijden, omdat er in mijn pakket wel een TTT zat, zou ik wel een tweede examen door de rijschool betaald krijgen als ik gezakt was.
Ik was echt heel nerveus maar had nog veel lessen in die laatste week gedaan. Toen we uiteindelijk daar kwamen was het super druk en zette mijn instructeur de auto zelf even op een gunstige plek. Wij naar binnen, ruime zaal waar meedere examinatoren op hun kandidaten wachtte. Wij zochten een examitor die niet aanwezig bleek te zijn. Was er dus een invaller
![]()
, die ook nog een steek onder water gaf aan de examinator die er dus niet was. Hij vertelde mij dat iedereen nerveus is, maar dat ik moest rijden zoals ik bij de rijschool ook reed, dus niet speciale dingen gaan doen.
Wij dus naar de auto, kreeg ik een paar vragen, over de benzine meter en achterruit verwarming, maar door de zenuwen had ik beide eerst fout (wel zelf hersteld). Toen rijden en kreeg meteen een moeilijk situatie waar ik twee banen naar links moest opschuiven in een korte tijd met snel verkeer dat mij inhaalde. Maar lostte het wel goed op. Had een paar kleine foutjes (o.a. knipperlicht aangelaten), maar mijn sterke kant is toch dat ik defensief rij, en goed kijk.
Aangezien ik nooit gezakt ben, heb ik geen idee of ik mazzel heb gehad of dat ik gewoon goed rij en dus bij iedereen was geslaagd.
Maar ik ben nu super blij dat ik het heb gehaald, en nu op zoek naar een auto.
Ik reed in een Opel Astra, en ben ook boven de 30. Heb in totaal 32 uren les gehad. Had een hele aardige instructeur die wel elk foutje dat ik maakte vertelde maar op een rustige manier. En dat was wel wat ik nodig had.