abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29790052
Net weer rijles gehad, was echt wel weer wennen na een maand. Ging op zich redelijk, niet uitzonderlijk goed of slecht, maar heb nog steeds die inzichtfoutjes die ik maar blijf maken, en dat moet er onderhand echt een keer uit als ik me rijbewijs wil hebben, want zo schiet het niet op
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:32:41 #227
51748 H4ze
wait...what?
pi_29790459
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:17 schreef Sylvana het volgende:
Net weer rijles gehad, was echt wel weer wennen na een maand. Ging op zich redelijk, niet uitzonderlijk goed of slecht, maar heb nog steeds die inzichtfoutjes die ik maar blijf maken, en dat moet er onderhand echt een keer uit als ik me rijbewijs wil hebben, want zo schiet het niet op
Wat voor inzichtsfoutjes precies?
*BURP*
pi_29790548
Net gebeld door iemand van SimCenter.

Het gaat om 16 uur rijden in de simulator die alles heeft van een Ford Focus. Je leert stap voor stap de auto kennen en gaat van beginnen, naar stadsverkeer, rotondes, en uiteindelijk de snelweg. Daarna dus de praktijkervaring opdoen in het echt. Lessen zijn omgerekend ongeveer 30euro per les. Ze hebben pakketten vanaf 650 euro oid.

Raden jullie mij dit af of juist aan? Persoonlijk lijkt het mezelf wel fijn om zonder enige auto-ervaring eerst ervaring op te doen in een simulator, zodat je zeker weet dat je alles goed leert en onder de knie hebt, waarbij een eventuele fout niet gelijk schade oplevert.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:42:57 #229
88233 Steve
Still the best.
pi_29790778
Je kunt net zo goed gewoon gaan rijden. Er zit altijd een instructeur langs, en zo snel maak je geen schade hoor.
Die simulator is wel iets goedkoper zo te zien.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29790839
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:32 schreef H4ze het volgende:

[..]

Wat voor inzichtsfoutjes precies?
Te laat reageren op kruispunten, met invoegen/uitvoegen op snelwegen, te hard ergens op af rijden, instructeur moet nog de hele tijd van alles zeggen, kan nog niet goed genoeg zelfstandig rijden zeg maar, en het zijn gewoon steeds dingen die ik al de hele tijd doe, die ik elke les fout die en die ik ook altijd fout blijf doen

Iemand een idee waar je een inzichtsbril kunt kopen?
pi_29791614
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Te laat reageren op kruispunten, met invoegen/uitvoegen op snelwegen, te hard ergens op af rijden, instructeur moet nog de hele tijd van alles zeggen, kan nog niet goed genoeg zelfstandig rijden zeg maar, en het zijn gewoon steeds dingen die ik al de hele tijd doe, die ik elke les fout die en die ik ook altijd fout blijf doen

Iemand een idee waar je een inzichtsbril kunt kopen?
tell me about it... pssst schuif die bril eens door naar mij. hier nog zo'n doos die het niet geweldig doet....

HOEVEEL UUR LESSEN HEB JIJ EROP ZITTEN? IK 12

Had getankt bij een benzinestation, reed weg en stond stil, shit er kwam verkeer aan... Instructeur: kijk eens links naast je. herken je daar iets?

Uh shit een fietspad, nouja en daar sta ik dan op.
Een klein voorbeeldje.
pi_29791653
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:07 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

tell me about it... pssst schuif die bril eens door naar mij. hier nog zo'n doos die het niet geweldig doet....

HOEVEEL UUR LESSEN HEB JIJ EROP ZITTEN? IK 12

Had getankt bij een benzinestation, reed weg en stond stil, shit er kwam verkeer aan... Instructeur: kijk eens links naast je. herken je daar iets?

Uh shit een fietspad, nouja en daar sta ik dan op.
Een klein voorbeeldje.
'

Dat heb ik dus ook heel vaak, dat ik vergeet naar de fietspaden te kijken, of dat ik bij een kruising alleen naar rechts kijk, om eventueel voorrang aan te verlenen en dan niet naar links kijk enzo

En ik heb al 26 lessen van 1,5 uur gehad, dus totaal al 39 uur
pi_29792542
@ sylvana: eingelijk moeten we onze capaciteiten bundelen... hahaha ik kijk bij kruispunten, of het opdraaien op een drukke weg, teveel naar links (hahaha en jij dus naar rechts). Ik rij al een stuk de weg op, kijk dan naar rechts, en damn, schrik dan want het verkeer van rechts komt razendsnel dichtbij. En dan sta ik in dilemma, zou ik het halen als ik hard rij> ??

Ik heb wel het gevoel dat alle lullige dingen die ik doe en waarover de instructeur opmerkingen over maakt, dat het heel leerzaam voor me is. Hij zegt heel vaak: meisje, daar ga je op zakken als je dat doet en bladibla. Heb ook gezegd dat hij die dingen vooooral moet blijven opmerken; ik zie nl. zelf ook dat het nog niet lekker gaat.

Geeft niets; alles komt goed.
Sprak gisteren zelfs collega's die hun rijbewijs pas de 5de keer haalden... of iemand die 60 uur les gehad en twee examens....
maar UITEINDELIJK ALLEMAAL WEL GESLAAGD.
pi_29792736
Tja, ik weet wel dat ik het verkeerd doe, als ik iets fout doe dan zeg ik het ook meteen zelf, maar ik doe het dus wel gewoon

En dat moet ik dus niet doen, ik weet best hoe het allemaal moet, maar ik doe het gewoon niet, of te laat
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:14:07 #235
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29795291
Wacht maar tot je een leuke ingreep krijgt van je instructeur Dan ga je zeker doen wat je moet doen.
Heb ik aan het begin gehad toen zat er iemand in mijn dode linkerhoek. Dus ik rondkijken maar kon niet vinden. Zei ze kijk es linksachter je... Ik schrok me rot
pi_29795787
ik denk dat het vanzelf goed komt sylvana en lambrusco. ik heb het zelf ook gehad dat sommige dingen gewoon niet gingen, maar ineens ging t wel. en wat je zegt sylvana, ik zei ook de hele tijd wat ik fout deed. want ik wist het wel, alleen dan dus net iets te laat. maar geleidelijk aan is t gewoon beter gegaan. ook dat te hard op iets inrijden enzo. nu rijd jij te hard, ik begon altijd te vroeg met remmen. echt mega irritant denk ik voor overige verkeer. maar je leert het toch af. het komt gewoon goed!
en over dat fietspad, laatst stond ik ook op een fietspad. dacht nl dat ik kon doorrijden, maar toen kwam er ineens nog heel wat verkeer aan (was uitrit). maar er kwamen geen fietsers aan zulke dignen blijven gebeuren. (niet dat ik nou zo'n geweldige bestuurder ben ofzo, maar heb dat papiertje wel ondanks dat dus.. )
en vandaag, pff. ik reed zo ergens in de stad. was heuvel en aan het eind een zebrapad. omdat je op die heuvel staat en er gebouwen zijn enzo en links een brug met hoge leuning, zie je niet goed of er voetgangers aankomen (en fietsers en auto's). pff vond het echt eng. en maar wachten, elke keer d8 ik dat ik kon gaan, maar dan kwam er weer iets. stond op goed moment midden op het zebrapad. ja sorry, maar zag t overige verkeer gewoon niet. gleed ook stukje achteruit, maar had op tijd door. uiteindelijk ging ik vlak voor een fietser (niet heel gevaarlijk hoor) maar was vervelend. en twas zo jammer want de rest van mijn rit had ik zo op mn gemak gereden. lekker mensen inhalen, gewoon,voelde me relaxed. maar zulke dingen brrr...
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29795812
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net gebeld door iemand van SimCenter.

Het gaat om 16 uur rijden in de simulator die alles heeft van een Ford Focus. Je leert stap voor stap de auto kennen en gaat van beginnen, naar stadsverkeer, rotondes, en uiteindelijk de snelweg. Daarna dus de praktijkervaring opdoen in het echt. Lessen zijn omgerekend ongeveer 30euro per les. Ze hebben pakketten vanaf 650 euro oid.

Raden jullie mij dit af of juist aan? Persoonlijk lijkt het mezelf wel fijn om zonder enige auto-ervaring eerst ervaring op te doen in een simulator, zodat je zeker weet dat je alles goed leert en onder de knie hebt, waarbij een eventuele fout niet gelijk schade oplevert.
Ik zou het niet doen. Heb zo'n simulator gezien. Ik denk dat je van Need for speed meer leert
Maar waarom achter zo'n duffe computer zitten als je lekker in een auto kan zitten. Kost meer, maar het gaat uiteindelijk om de uren op de weg.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29795897
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:14 schreef Boink het volgende:
Wacht maar tot je een leuke ingreep krijgt van je instructeur Dan ga je zeker doen wat je moet doen.
Heb ik aan het begin gehad toen zat er iemand in mijn dode linkerhoek. Dus ik rondkijken maar kon niet vinden. Zei ze kijk es linksachter je... Ik schrok me rot
zoiets ook gehad. mn instructeur vond dat ik bochten te ruim nam (zeg maar dus dat als het 2 banen was dan reed ik heel erg rechts en bijna tegen de stoep aan). en elke keer duwde hij het stuur terug. 1x liet ie me gaan, reed vol over die stoep en schrok me een ongeluk. en hij klagen over zn banden :p heb het nooit meer gedaan.
ook 1x viel de motor uit. van schrik trapte ik hard op de rem, maar er zat een auto achter. levensgevaarlijk zo leerde ik die dag. gelukkig remde deze op tijd, maar op zich verwacht je dat niet als automobilist. dus zo leer je zulke dingen vond het niet leuk, maar doe het dus ook nooit meer
pi_29795999
ik denk dat misschien 2 lessen in simulator handig kunnen zijn dat je dan echt kunt schakelen en de knopjes leert kennen in de auto. maar verder denk ik dat je gewoon de weg op moet en het zo moet leren. maar heb dus zelf geen ervaring met simulator. de weinig mensen waarvan ik weet dat ze met simulator hebben gelest vonden het niet positief.
pi_29798582
Ik meld me aan hier! Ik heb er nu 2 lessen van een uur opzitten en maandag m'n volgende les. Ik heb nu vooral moeite met starten en wegrijden, laat telkens de koppeling te vroeg los, waardoor ie uitslaat. Maar het gaat steeds beter, heb het nu wel door denk ik. Wel mag ik verder al gedeeltes helemaal zelf rijden, inclusief schakelen, dat is wel erg leuk. Tot nu toe is het allemaal spannend en leuk. Dus ik zal hier vaker te vinden zijn de komende tijd
Back in business.
pi_29799025
Welkom Shirley en veel plezier en succes met je rijlessen
pi_29799114
Dank je wel
Back in business.
pi_29804716
Hallo allen,

ik vroeg me af is het nou in je voordeel om in een rustig gebied af te rijden of juist niet?

Moet komende dagen elke dag 3 uur lessen en donderdag om 10:45 examen doen.

Groet Ben

[ Bericht 4% gewijzigd door ben1986 op 20-08-2005 08:42:59 ]
pi_29805032
@ Shirley: Join the club

Succes met de rijlessen :-)

@ Ben: afrijden in een rustig gebied werkt dat in je voordeel?? LOL dat denk ik wel... net zoals op een rustig tijdstip rijden in de stad (druk gebied). Hoe minder verkeer, hoe lekkerder dat kruispunten natuurlijk gaan,.... hahaha als je telkens als enige er komt aanrijden is het niet lastig om fouten te maken met voorrang etc.
pi_29805114
Check eens de slagingspercentages per stad en zie het verschil. Emmeloord 65 - 70 % Rotterdam 30 - 35% (ff uit mn hoofd ) . Wat een verschil! Ik reed af in Tiel, om 10.45. Ideale plaats, ideale tijd. Speelt dus zeker wel mee.

Zometeen mn 1e ritje maken nadat ik vorige week mn rijbewijs heb gehaald. Ben net week op vakantie geweest. Kheb et idee alsof ik het grondig verleerd heb. Mn pa gaat mee, ik rij dan ook in zijn auto
Woei!
pi_29805391
@ floriz: dat ben je niet verleerd in 1 week... laat effe horen hoe de rit was ;-)
pi_29807108
Tuurlijk verleer je dat niet in een weekje Floriz! Als je er eenmaal weer inzit gaat het allemaal goed

Ik zou zelf ook niet voor een simulator kiezen, ik heb er 1 xtje ingezeten, was gratis intestje, maar het is echt heel anders dan het 'normale' verkeer!
pi_29809394
Ben, natuurlijk is het makkelijker rijden in een rustige stad, want dan hoef je op veel minder dingen te letten en kun je minder fouten maken

Floriz, gefeiciteerd, en laat ff weten hoe het ging, maar rijden verleer je echt niet in een weekje hoor
pi_29809709
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama . 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
Woei!
pi_29809780
naturlijk is een andere auto in het begin ff wennen, dat heeft iedereen, maar hoe vaker je erin rijdt hoe beter het gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')