abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29810262
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama . 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.
De status 'bagger-user' voorbij
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:30:40 #252
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_29812362
quote:
Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh.
haha ik les op dit moment in een volkswagen passaat. Wat een ding he, maar geloof me je went er wel aan
pi_29813525
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd . Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen? . Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.

[Nadjib Amhali Modus]
Alles komt goed, alles komt goed!
[/Nadjib Amhali Modus]
Woei!
pi_29815805
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd . Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen? . Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.

[Nadjib Amhali Modus]
[/Nadjib Amhali Modus]
LOL ik dacht hetzelfde als jij floriz... hahaha ook een toyota carolla aanschaffen dus... whahaha, ech tniet. Ik les ook in zo'n auto en ben van plan en leuk klein autootje te nemen/
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:30:12 #255
51748 H4ze
wait...what?
pi_29817962
Hmm ik ben tijdens 't lessen overgestapt van een toyo corolla naar een audi a3. In 't begin fftjes zitten klooien met de koppeling, iets ander aangrijpingspunt dan dat ik gewend was. Maar na een half uurtje reed ik er vloeiend mee weg. Als je gewoon al goed kan koppelen enzo, dan kan je dat binnen no time in een andere auto ook. Alleen ff 't aangrijpingspunt leren kennen
*BURP*
pi_29818600
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
Het werd mij destijd aangeraden omdat ik het wat eng vond om te gaan lessen.
Wel in 1 keer geslaagd overigens, na 32 uur lessen.
pi_29820311
@mal: goed joh, 32 lesuur en geslaagd.... wil dat best nadoen ;-)
pi_29824732
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

[Nadjib Amhali Modus]
[/Nadjib Amhali Modus]
Haha, sorry. Komt omdat je telkens er over hebt dat je gaat rijden met je vader in je vaders auto. Komt op mij over dat je stiekem even rijdt zonder dat je je rijbewijs hebt
pi_29824755
Oh en gefeliciteerd idereen! en sommige gecondoleerd natuurlijk
pi_29834229
Gisteren weer 3 uur gelest('s avonds), kijken gaat goed alleen bij het file parkeren heb ik problemen.
Als ik het op mijn manier doe gaat het goed maar ja dat is niet de bedoeling, kijk techniek en dan nog de auto onder controle houden is toch wat lastiger dan ik dacht maar ja heb tot donderdag om dat te oefenen.

Hellingproef ging eerste keer niet zo best(auto sloeg af), 2de keer ging het wel in 1 keer maar ja gewoon blijven oefenen dan komt het vast wel goed!

Gefeliciteerd iedereen die is geslaagd!
pi_29834886
quote:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama . 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf. maar misschien moet je dat ff proberen? of dat doe je allang. nu ja, oefenen is in ieder geval handig. succes!
"Trust can kill you, or set you free"
pi_29834924
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
als je het eng vindt dan kan het inderdaad helpen. kan je beetje vertellen hoe dat ging met die simulator? lekker dat je het in een keer hebt gehaald! feli
pi_29838809
Als je geslaagd bent kan je dan gelijk dezelfde dag nog je rijbewijs in handen hebben of duurt dat nog een paar weken?
pi_29838994
ja als je nog bij je stadsdeelkantoor / gemeentehuis terecht kunt (als ze dus open zijn) EN er is geen storing dan heb je hem dezelfde dag. je kunt erop wachten normaliter. 2 identieke foto's nodig. wanneer heb je examen? had je al gezegd, donderdag
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:36:46 #265
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29840291
ik blijf foto's maken zeg
pi_29840392
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ah, dat klinkt wel positief.

Kun je eens wat meer vertellen over de simulator etc?
pi_29840687
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:36 schreef Boink het volgende:
ik blijf foto's maken zeg
jep theorie ook nog en 1 voor op je examenpapiertje. maar het is de moeite waard toch?
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:20:33 #268
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_29841495
Theorie heb ik ondertussen al
Dus nu zou ik nog 3 foto's moeten hebben
pi_29841804
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:40 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt wel positief.

Kun je eens wat meer vertellen over de simulator etc?
Het werd allemaal heel rustig opgebouwd, in een soort korte lessen (computer programma) die je helemaal doorliep.
De eerste keer hoefde je alleen maar te sturen en daar kwam steeds meer bij. Gas geven/remmen, later ook schakelen. Nog later wegrijden, snelweg rijden, op en af-ritten enz. Dat iedere keer met een uitleg erbij van hoe je het moest doen. Het werd ook bijgehouden wat je zwakke punten waren, en aan het einde van ieder 'blok' deed je een toets.

Ik vond het persoonlijk wel fijn om al eens het idee van een snelweg te hebben meegekregen. Dat gaat toch een stuk sneller als je zelf achter het stuur zit. Hoewel het natuurlijk verkeers-inzichtelijk niet heel nuttig is, die simulator, heb ik er voor de handelingen (bijvoorbeeld de procedure bij rechts af slaan) wel veel aan gehad.
pi_29841806
Nog meer foto's. Voor nieuwe studie, OV-kaart, rijbewijs, wat gaat er nog meer komen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:39:25 #271
51748 H4ze
wait...what?
pi_29842075
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef Avani het volgende:
Nog meer foto's. Voor nieuwe studie, OV-kaart, rijbewijs, wat gaat er nog meer komen.
Ja idd..ik moet ook nieuwe laten maken
*BURP*
pi_29842895
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ja als je nog bij je stadsdeelkantoor / gemeentehuis terecht kunt (als ze dus open zijn) EN er is geen storing dan heb je hem dezelfde dag. je kunt erop wachten normaliter. 2 identieke foto's nodig. wanneer heb je examen? had je al gezegd, donderdag
Oke, bedankt voor de informatie, dat vroeg ik me af.

Jaja, donderdag(10:45) is de grote dag tot die tijd 3/4 uur rijden per dag!
pi_29868529
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:08 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf. maar misschien moet je dat ff proberen? of dat doe je allang. nu ja, oefenen is in ieder geval handig. succes!
Mij is geleerd terwijl je de koppeling op laat komen ook gas te geven. Maar het probleem is dat het aangrijpingspunt 10 cm hoger ligt, ff wennen he .
Woei!
pi_29868856
Ik ga om half 8 weer rijden, en heb ook steeds problemen met de koppeling. Mij is ook geleerd om de koppeling op te laten komen en dan al gas te geven. Rijdt de auto, dan de koppeling los, alleen voel ik niet wanneer de koppeling ''stopt'' zeg maar. Hopelijk gaat het straks beter.
Back in business.
pi_29870081
jaja je geeft wel gas terwijl je koppeling nog vast houdt, maar pas vanaf aangrijpingspunt. mijn punt was dus vrijwel direct. niet zoeken naar aangrijpingspunt.
niet doen tijdens les hoor, maar als je net in een auto rijdt (benzine) nadat je rijbewijs hebt en de motor valt vaak uit. dat helpt en je leert dan vanzelf vanaf waar je eigenlijk gas moet geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')