Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama. 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
haha ik les op dit moment in een volkswagen passaat. Wat een ding he, maar geloof me je went er wel aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh.
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverdquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik zou niet in een andere auto gaan rijden dan je leswagen voorlopig. Raadde mijn rijinstructeur ook af. Moet je telkens weer wennen.
LOL ik dacht hetzelfde als jij floriz... hahaha ook een toyota carolla aanschaffen dus... whahaha, ech tniet. Ik les ook in zo'n auto en ben van plan en leuk klein autootje te nemen/quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd. Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen?
. Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.
[Nadjib Amhali Modus]
Alles komt goed, alles komt goed!
[/Nadjib Amhali Modus]
Haha, sorry. Komt omdat je telkens er over hebt dat je gaat rijden met je vader in je vaders auto. Komt op mij over dat je stiekem even rijdt zonder dat je je rijbewijs hebtquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:08 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ehh, kheb mn rijbewijs al lieverd. Dus nu moet ik maar een Toyota Corrola aanschaffen?
. Idd een grove bak, die volkswagen passat. Oefening baart kunst he.
[Nadjib Amhali Modus]
Alles komt goed, alles komt goed!
[/Nadjib Amhali Modus]
ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:45 schreef Floriz87 het volgende:
Jullie hadden gelijk, het rijden was ik niet verleerd! Maar dat betekent niet dat de rit goed ging. Sterker nog, het was 1 groot drama. 10x auto af laten slaan. Weet je wat het probleem is? Dat enorme verschil in auto. Heb gelest in Toyota Corolla en mn pa heeft volkswagen passat stationwagon. Groter dan een tank. Bovendien zit het koppelingspunt echt totaal anders bij die auto! Echt heel erg wennen joh. Vanmiddag weer ff karren met mn pa, hopelijk gaat het dan beter. Maar goed, kheb geen brokken gemaakt, en dat is het belangrijkst
als je het eng vindt dan kan het inderdaad helpen. kan je beetje vertellen hoe dat ging met die simulator? lekker dat je het in een keer hebt gehaald! feliquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
Het werd mij destijd aangeraden omdat ik het wat eng vond om te gaan lessen.
Wel in 1 keer geslaagd overigens, na 32 uur lessen.
Ah, dat klinkt wel positief.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef _Mal_ het volgende:
Ik ben begonnen met 8 uur lessen in een simulator. Toen ik later in een echte auto ging lessen zei mijn instructeur dat hij echt kon merken dat ik er wat aan gehad had. Hij zei overigens ook dat het niet bij iedereen nuttig was, maar dat je dat vooraf niet kon weten.
Het werd mij destijd aangeraden omdat ik het wat eng vond om te gaan lessen.
Wel in 1 keer geslaagd overigens, na 32 uur lessen.
jep theorie ook nogquote:
Het werd allemaal heel rustig opgebouwd, in een soort korte lessen (computer programma) die je helemaal doorliep.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt wel positief.
Kun je eens wat meer vertellen over de simulator etc?
Ja idd..ik moet ook nieuwe laten makenquote:Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef Avani het volgende:
Nog meer foto's.Voor nieuwe studie, OV-kaart, rijbewijs, wat gaat er nog meer komen.
![]()
Oke, bedankt voor de informatie, dat vroeg ik me af.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ja als je nog bij je stadsdeelkantoor / gemeentehuis terecht kunt (als ze dus open zijn) EN er is geen storing dan heb je hem dezelfde dag. je kunt erop wachten normaliter. 2 identieke foto's nodig. wanneer heb je examen? had je al gezegd, donderdag
Mij is geleerd terwijl je de koppeling op laat komen ook gas te geven. Maar het probleem is dat het aangrijpingspunt 10 cm hoger ligt, ff wennen hequote:Op zondag 21 augustus 2005 12:08 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ik weet niet hoe jij optrekken hebt geleerd bij rijles, maar ik heb altijd geleerd koppeling opkomen tot aangrijpingspunt en dan gas. nu was dat in een diesel en het schijnt dat die koppeling meer trekkracht heeft, of hoe je dat wilt omschrijven. nadat ik mn papiertje had, heb ik in benzine gereden en dat ding slaat veel sneller af als je alleen met koppeling doet. mn vriend zei toen vrijwel direct gas geven. nu moet je daar ff mee wennen, in het begin deed ik dat veel te onzuinig want dan voel je dat nog niet aan. hij sloeg niet af maar wel 3000 toeren omdat ik te vroeg gas gaf.maar misschien moet je dat ff proberen? of dat doe je allang. nu ja, oefenen is in ieder geval handig. succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |