Tuurlijkquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:22 schreef mallemeid het volgende:
Ja het voelt echt retestoer!.
Isabeau, mag ik misschien ook in het lijstje?
Druiven of aardbeien comfort genoeg?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ik blijf gewoon meelezen al heb ik op dit moment zwaaaaaaaaaaaaar behoefte aan comfortfood!
In een blikje Red Bull zitten maar liefst 112 kcal, maar in Red Bull Light zitten er 8quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:52 schreef linebear het volgende:
Ik wil ook beginnen met afvallen.... heb een beetje een buikje en die moet er af.
Hebben jullie tips om het goed vol te houden en de verleiding te weerstaan.
Wat zijn nu do's en dont's op eetgebied. Wat mag je nu wel eten en wat absoluut....
Ik drink graag Red Bull... moet ik die maar laten staan.
Ik sport niet veel, maar fiets wel elke dag naar het werk (35 min. heen en 35 terug) en dat doe ik niet op slakkentempo, dat moet toch ook wel helpen
God nee! Tenzij iemand ze schoongewassen en al in mijn kast wil leggen en ik er dus niet voor uit huis hoef. (zoals helaas het geval is met veel koek, snoep, chips en chocola).quote:
*schrik* zo veel?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In een blikje Red Bull zitten maar liefst 112 kcal, maar in Red Bull Light zitten er 8
ja, nou ik heb mijn streef hier wel staan (83 kg), maar denk in mijn hoofd net als jij dat doet, elke 5 kg is weer een doel bereikt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:29 schreef teigan het volgende:
Beessie-Jen, mijn werkelijke streefgewicht staat hier ook nog niet... Ik zet nu elke keer een stap van 5 kilo omlaag, en als ik die bereik, dan pas ik de streef die er staat weer aan...
Ik wil uiteindelijk ergens rond de 70 kilo eindigen, maar dat is meer een vijf-jaren-plan
ja ik voel me ook al een stuk beter (en ook mooier) en ik zie mijn lichaam elke keer als ik in de spiegel kijk weer iets beter worden....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:53 schreef Sjeen het volgende:
Dat doe ik ook, mijn streefgewicht elke keer met 5 kilo bijstellenBen ook sinds april bezig en inmiddels bijna 12 kilo kwijt... En voel me super op dit moment en dat straal ik ook uit geloof ik!
bij mij gaat het nu ook minder snel, de eerste maand was ik zo 5 kg kwijt..... dus 1 kg per week...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:39 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu bijna 7 kilo kwijt sinds half december...
Bij mij gaat het dus nog trager, maar het gaat er nog af...
Ik eet ook gewoon lekker, zo af en toe eens wat ongezonds, ik doe er niet heel veel moeite voor, tenminste, totdat ik me kut voel, dan is het wel moeilijk...
Maar ik zie bij mezelf duidelijk wel verschil, en anderen zien het ook wel...
Broeken worden te groot enzo..
Hey lieverd,quote:Op zondag 3 juli 2005 17:54 schreef Faithy het volgende:
Hey lieverds,
Hoe gaat het met lijnen?
Ik ben vanaf maart de grote mislukking ingegaan en zit inmiddels weer op de 85..
Dus daar gaat weer aan gewerkt worden vanaf nu..
Ging heel slecht geestelijk, en zit nu weer veel beter in mn vel (gestopt met studie, werk nu full-time)..
Dus ik ga vanaf NU maar weer eens meedoen... want zo kan het niet langer...
Plannen: zwemmen, hockey per augustus, hardloopschoenen kopen en hardlopen over de boulevard hier 's ochtends 2 dagen per week (ochtend of avond), hier posten, de meeting die ik bij mij wilde organiseren weer oppakken.
Faithy (1m75) (..) is 85 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 70 wegen
Liefs,
Faithy
Faithy,quote:Op zondag 3 juli 2005 17:54 schreef Faithy het volgende:
Hey lieverds,
Hoe gaat het met lijnen?
Ik ben vanaf maart de grote mislukking ingegaan en zit inmiddels weer op de 85..
Dus daar gaat weer aan gewerkt worden vanaf nu..
Ging heel slecht geestelijk, en zit nu weer veel beter in mn vel (gestopt met studie, werk nu full-time)..
Dus ik ga vanaf NU maar weer eens meedoen... want zo kan het niet langer...
Plannen: zwemmen, hockey per augustus, hardloopschoenen kopen en hardlopen over de boulevard hier 's ochtends 2 dagen per week (ochtend of avond), hier posten, de meeting die ik bij mij wilde organiseren weer oppakken.
Faithy (1m75) (..) is 85 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 70 wegen
Liefs,
Faithy
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik was 3 kilo afgevallen en nu de zomer.......quote:Op zondag 3 juli 2005 23:31 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik kan eigenlijk niet in het ritme komen. Veel te veel zomerse feestjes met coctails en tapas en BBQ's enzo![]()
![]()
![]()
en dan lekker ijs![]()
![]()
![]()
Die boze smilie slaat écht helemaal nergens op, ik heb mijn best gedaan, heb iets over het hoofd gezien, jammer dan, niks om boos over te doen. Maar je bent van harte welkom om mijn plek in het updatelijstje eens een tijdje over te nemen, dan kun je het zelf beter doen.quote:
En ik vind het op mijn beurt nogal jammer dat jij op de moeite die het toch echt kost om een update te doen met eenquote:Op maandag 4 juli 2005 19:59 schreef Stout het volgende:
ben niet boos maar teleur gesteld, jammer dat je zo reagerrt dan
zullen vanaf nu samen overal nee tegen zeggen?quote:Op maandag 4 juli 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Gooi ik olie op het vuur als ik zeg dat het net lijkt of er mensen ongesteld zijn?
Maar eh, mijn eerste serieuze lijndag is alweer mislukt. Iemand gaf me een zak M&M's en ik durfde niet te zeggen dat ik op dieet was. Ik bedoel, dat heb ik in mijn leven al zo vaak gezegd en nu gaan mensen toch alleen maar lachen![]()
Zal ik dan de bolognese chips maar snel aan Atrimar geven?quote:Op maandag 4 juli 2005 23:08 schreef Faithy het volgende:
zullen vanaf nu samen overal nee tegen zeggen?
Ik ben zo trots dat ik de schaal met cote d'or toffee's vandaag niet heb aangeraakt.....
Ach, je wordt wat minder selectief he, zo laat op de avondquote:Op maandag 4 juli 2005 23:25 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou smakelijk, miss_d?
Tip van DR PHIIIIIIIIIIIIIIL: Niet zeggen dat je op dieet bent. Beter zeggen ik heb geen zin, geen trek, last van mijn buik. Als mensen horen dat je op dieet bent, vinden ze je of zielig ogossiepossiearmemeissiepeissiejehoeftjeheusnietallestenontzeggenpeggen! Of ze gaan het ondermijnen door te roepen a) dat heb jij toch helemaal niet nooooooooooooooooodig? of b) o dat lukt je toch niet!quote:Op maandag 4 juli 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Gooi ik olie op het vuur als ik zeg dat het net lijkt of er mensen ongesteld zijn?
Maar eh, mijn eerste serieuze lijndag is alweer mislukt. Iemand gaf me een zak M&M's en ik durfde niet te zeggen dat ik op dieet was. Ik bedoel, dat heb ik in mijn leven al zo vaak gezegd en nu gaan mensen toch alleen maar lachen![]()
Het meest trieste is nog dat je gelijk hebt. Je kunt beter verzwijgen dat je lijnt. Andere dieetboeken roepen direct dat je iedereen in stelling moet brengen en op de hoogte moet brengen zodat ze niets 'fouts' voor je in huis halen en zo. Maar die houden geen rekening met de eeuwige lijner die inmiddels niet geloofwaardig meer isquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tip van DR PHIIIIIIIIIIIIIIL: Niet zeggen dat je op dieet bent. Beter zeggen ik heb geen zin, geen trek, last van mijn buik. Als mensen horen dat je op dieet bent, vinden ze je of zielig ogossiepossiearmemeissiepeissiejehoeftjeheusnietallestenontzeggenpeggen! Of ze gaan het ondermijnen door te roepen a) dat heb jij toch helemaal niet nooooooooooooooooodig? of b) o dat lukt je toch niet!
Hey, dat heb ik ook een beetje. Ik ben bijv. niet echt dol op gebak en taart. Dus als iemand me gebak aanbiedt dan bedenk ik me dat het mij die hoeveelheid nutteloze energie niet waard is. Biedt iemand me iets aan wat ik ècht heerlijk vind dan neem ik het gewoon (maar dan moet het wel echt super lekker zijn en de kcal dus wel waard zijn).quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:21 schreef Sjeen het volgende:
Mijn afval-tactiek => 'Life is all about priorities' oftewel ik maak bewuste keuzes wat ik eet. Ik wil genieten! Dus op een feestje laat ik de bitterballen aan me voorbij gaan en neem ik wel het sjoes of roseetje. En als ik vla wil, dan neem ik dus gewoon echte vla maar dan een half bakje, gewoon om te genieten...
Dus kan het wat sneller gaan.quote:De nicotine was de reden dat je stofwisseling versneld werkte, en dat zal dus nu wat langzamer gaan worden... Blijf je dan precies hetzelfde eten als je gewend was, dan zul je wel wat dikker worden, maar dit verdwijnt weer in de loop van een paar weken tot maanden.
Ik zwem in Eindhoven in de Tongelreep, kun je 's middags maar een uurtje terecht (ook nog achterlijke tijd van 16.30 tot 17.30) en kost E 4,90. Heb een kortingskaart (passepartout) gekocht en betaal nu E 1,00. Nu gaan ze ook nog de prijzen per 1 aug. verhogen, passepartout-houders gaan E 2,00 betalen, is een prijsstijging van 100% !!quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Niet alleen gaan zwemmen, KoninginWedstrijdjes met jezelf afspreken, veel afwisselen, op je techniek gaan letten met behulp van boekjes etc etc.
Ik wilde ook gaan zwemmen, maar ik ben er domweg gewoon te arm voor. Het is idd heel erg duur, octopussy. Ik vind 3,50 om 1,5 uur baantjes te trekken gewoon belachelijk. Ik zocht gewoon een bak met water, maar die vind je tegenwoordig niet meer. Alles heeft sproeiers, bubbelbaden, giga glijbanen etc. Een simpele bak water is teveel gevraagd. Ik zwom gratis bij de Aclo in Groningen, maar tsja, dat is nu wel heel ver weg voor mij en dus niet haalbaar.
Goed bezig Sjeen!quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Ook ik kom weer even updaten![]()
Oud:
Sjeen (1m70) (32,2) was 105 kg, weegt nu 93,1 kg en wil graag <90 kg wegen -11,9
Nieuw:
Sjeen (1m70) (32,1) was 105 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag <90 kg wegen -12,2
En ik hoorde net van vriendjelief dat ik een cadeautje van hem krijg als ik onder de 90 kilo kom...![]()
ik ga vanavond kijken of trimzwemmen een beetje leuk isquote:[b]Op woensdag 6 juli 2005 17:19
*knip*
Dus ja, het is enorm motiverend. Lekker zwemmen:
* het is saai
Jah helaas welquote:* het is duur (bij ons 2,90 voor 1 a 1.5 uur)
hier 20 centquote:
* je moet nog bijbetalen voor een kluisje (30 eurocent per keer)
heb geen bejaarde gezien, wel een bataljon huisvrouwenquote:
* het is propvol hangbejaarden
tijden zijn hier wel goed, en bovendien ben ik binnenkort een maand vrijquote:* ik kan bijna niet omdat ze zo weinig open zijn, en de enige keer dat ik kan is zondagochtend tussen 7 en 8.30 (Welke randmongool heeft die tijd bedacht?)
mm hier is het best wel frisjes, wordt beter als je zwemtquote:
* het water is te warm
geen bekenden gezien hierquote:* er werkt een exklasgenoot die ik niet wil zien
ook geen last vanquote:* de moeder van die exklasgenoot werkt er, en die wil ik ook niet zien
ik wel, kan me geen worst schelen en ik zie er beter uit dan 80 % van de mensen daarquote:* ik durf niet in een badpak
ik droog me meestal eerst af voordat ik me aankleedquote:* je kleren plakken na het zwemmen
dan heb je zeker nog nooit gedokenquote:* je haar voelt vies na het zwemmen
That would be mequote:
* iedere keer als ik ging was er een of andere vrouw die dacht dat ze goed kon zwemmen en ofwel borstcrawl deed waarbij ze het bad veranderde in een golfslagbad, ofwel rugcrawl deed schuin over drie of vier banen en je dus zonder het te merken overzwom =S
In Delft hier zijn er wel 3 (!!) zwembaden. En in ieder geval 1 daarvan is fatsoenlijk en anders is de Schilp in Rijswijk een prima zwembadquote:Jeetje, ik krijg er gelijk zin in =P Je hebt hier in de buurt alleen geen andere veilige zwembaden. Een heleboel in de buurt zijn al dicht, en ik vertik het om half Rotterdam door te crossen naar een of andere achterbuurt waar nog een zwembad staat.
quote:Maar inderdaad, zwemmen met iemand anders is ook niet echt een optie want dan ga je praten en als je praat zwem je niet. Of wel natuurlijk, maar dan verzuip je iedere keer half. Maar op vakantie ga ik wel zwemmen hoor, want ik wil niet zoals gebruikelijk twee kilo zwaarder terugkomen. En volgens mij is dat zwembad daar wel degelijk.
quote:Edit: ik kijk net op de site, en ze hebben wel de openingstijden veranderd. Je kunt nu twee keer per dag en ook nog eens twee avonden, maar die avonden zijn dan tegen het tarief van recreatiefzwemmen wat ze verhoogd hebben tot 3,50. =S
Om af te vallen hoef je ook niet op de weegschaal te gaan staan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef Miss_S het volgende:
Ik wil weer proberen af te vallen
heb alleen een probleem dat ik niet op de weegschaal wil
Ik ookquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:41 schreef octopussy het volgende:
op vakantie ga ik lekker in zee zwemmen tussen de witte haaien enzo (Kroatie)
Haaien? Hmmm... lijkt mij genoeg reden om alvast weer te gaan oefenen met zwemmen, je moet toch flink door kunnen zwemmen om een haai voor te blijvenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:41 schreef octopussy het volgende:
op vakantie ga ik lekker in zee zwemmen tussen de witte haaien enzo (Kroatie)
[..]
![]()
Zoals je ziet heb ik behalve de kosten geen enkel excuus om het niet te doen![]()
![]()
Dit is dan ook bedoeld als een schop onder mijn eigen kont...
En ook veel melk en honing zekerquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik was http://overgewicht.eigenstart.nl/ aan het aanvullen met informatie over alle (bij mij bekende) dieten en ik was aangekomen bij de B. In dit geval de B van bijbeldieet. Ik wist niet dat het zó serieus wasHet is namelijk een enorm populair dieet in Amerika (waar anders). Ik heb me er wel even mee vermaakt, met name de Bible Diet Quiz was een eyeopener (God houdt niet van vegetariërs). Daarbij is de bijbel erg Atkinsminded (veel vlees en veel vet).
Ik had er nog nooit van gehoord
ik ga 13 augustus en dan met de auto en tentje en duikspullen richting Kroatie voor 2 weekjesquote:
Nou gelijk heb je, die drempel is best hoog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Haaien? Hmmm... lijkt mij genoeg reden om alvast weer te gaan oefenen met zwemmen, je moet toch flink door kunnen zwemmen om een haai voor te blijven
Mijn ervaring is dat je de eerste keer even over een drempel moet om te gaan zwemmen, maar daarna heb ik het zsm een gewoonte gemaakt... net als naar je werk gaan en tandenpoetsen. Ik moet gewoon van mezelf.
Maarja, vanochtend ben ik lekker het zwembad voorbij gefietst met het idee "ik ga vanmiddag wel". Nu moet ik vanmiddag wel even doorzetten, anders fiets ik er weer net zo hard langs met het idee "ik ga morgen wel"... Ken mezelf![]()
Goed ideequote:Op donderdag 7 juli 2005 23:25 schreef mallemeid het volgende:
Wow eefje wat goed van je!
Pandorah, wat ik doe tegen afzakkende broeken is knoopelastiek. Pruts je gewoon ergens in de band van je broek en je kan ze zo 1 of 2 maten kleiner maken. Nieuwe kleren kopen kan ook natuurlijk, maar dat wordt zo duur steeds
.
Dan zijn wij al terug, jammerquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:19 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik ga 13 augustus en dan met de auto en tentje en duikspullen richting Kroatie voor 2 weekjes![]()
Ik denk niet dat het gaat. Ik heb onder de douche zelfs al een paar keer het idee gehad dat ie helemaal van plaats was verschoven. Maar ik wil binnenkort wel aan de optiecien gaan vragen of ik daglenzen kan dragen af en toe (en wel dan) en daar durf ik wel met zwembril mee te zwemmen denk ik.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef mallemeid het volgende:
Kan je niet met je lenzen in zwemmen jojogirl? Ik vond het ook altijd irritant dat ik zonder bril zo slecht zag in het zwembad, maar dat ik heb sinds kort lenzen die ik ook tijdens het zwemmen kan dragen. Na het zwemmen mag ik ze er dan niet gelijk uithalen, na een uurtje pas omdat de lens dan aan mijn oog vastgezogen zit.
Wat grappigquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:14 schreef Maeghan het volgende:
Het eerste waar je bij mij gaat zien dat ik afgevallen ben is achterop m'n benen, dan krijg je echt zo'n zak-idee van kont tot knieholtes, dus ik ga echt niet m'n riem aansnoeren hoor. Geen gezicht =)
40 punten met weightwatchers ? dat is een beetje veel hoorquote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:17 schreef Vogue het volgende:
Maandag ga ik beginnen met het 40 punten dieet. Ik heb de CD rom van de WW al in huis!
geen probleem tochquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:57 schreef Vogue het volgende:
Wat ik al zei, ik heb niet zoveel ervaring met dieten. Excuseer mij dat ik niet uit mijn hoofd wist dat het 20 punten waren.
![]()
En dat hou je ook uit dan, op zo'n beetje yoghurt en een stukje banaan? Ik was al drie keer omgevallen van de honger denk ik.... =S Maar als je dan niet aan je kcal komt, waarom neem je dan geen halfvolle yoghurt in plaats van magere, en een hele banaan ipv een stukje? Dan kom je wel uit lijkt me.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik had idd 100 ml magere yoghurt genomen, MaeghanDaarbij had ik geen hele banaan
Ik weeg alles momenteel nauwkeurig en alles klopt qua kcal hoor.
Euhm, misschien wat later warm eten? Als je een uur later eet, zou je dan ook een uur later die vreetbuien krijgen? En als het toch niet uitmaakt wat het is, eet dan een heleboel wortels en komkommers.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:20 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?
Ik kan rustig een hele dag gezond eten , 3 maaltijden per dag , maar sávonds na 21.00 uur krijg ik altijd enorme vreetbuien. Ik moet me dan "vol"voelen , iets wat ik overdag niet heb. Ik eet dan niet, ik vreet dan . Het maakt niet eens uit wat als het maar veel is![]()
Ik eet genoeg bij de warme maaltijd dus een honger gevoel is het niet eens.
Iemand een idee ?
Hamkaascroissantjes doe ik dus ook niet zo vaak. Ik koop ze dus niet meer, het is dus alleen af en toe op m'n werk dat ik het niet kan laten om er een op te eten. Maar agz ik toch maar 3 dagen werk en de hamkaascroissantjes er niet altijd zijn (en ik natuurlijk ook probeer om ze te laten zitten) eet ik ze dus inderdaad hooguit een keer per week. Vroeger niet hoor, dan had ik drie dagen in de week college en ik ontbeet drie dagne in de week met twee hamkaascroissantjes, at er dan iedere zaterdag op m'n werk nog twee en ging ze tussendoor nog weleeens bij de AH halen =Dquote:Op maandag 11 juli 2005 00:06 schreef octopussy het volgende:
Maeghan het klinkt alsof je niet te veel eet, maar de verkeerde dingen (op avondeten na, want dat is prima). croissantjes, en dan vooral ham-kaas croissants zijn vreeeeselijk vet.
Ik vind het ook heerlijk dus ik leef met je mee.
Kan je met jezelf afspreken dat je 1 keer in de week een ham-kaas croissant mag?
Satesaus tikt ook aan, met een pistoletje erbij zeker!
Ik heb zo mijn eigen lunch-zonde: een volkoren panini met gerookte zalm![]()
op mijn stageplek maakten ze dit a la seconde voor je klaar voor een heel prettig prijsje. Vrijdag was mijn laatste stagedag, dus ik zal nu mezelf thuis moeten bezighouden met stageverslag maken enz.![]()
Ja, ik denk dat ik te streng bezig was omdat ik zo graag slank wilde eten en dan blijkt het tè slank te zijn geweest. Ik had geen honger of zo hoor, want ik at vreselijk veel groente, maar ja, daar zit nauwelijks energie in. Gemiddeld had ik over afgelopen week trouwens 1200 kcal, dus dat is dan weer wel voldoende in mijn ogen.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:
En dat hou je ook uit dan, op zo'n beetje yoghurt en een stukje banaan? Ik was al drie keer omgevallen van de honger denk ik.... =S Maar als je dan niet aan je kcal komt, waarom neem je dan geen halfvolle yoghurt in plaats van magere, en een hele banaan ipv een stukje? Dan kom je wel uit lijkt me.
Eigenlijk eet je dus heel normaal, maar let je erop dat je geen suiker en dergelijke binnenkrijgt. Ik krijg dat allemaal nooit opquote:Mjah goed, ik schijn veel te eten of zo. Als ik thuis ben en niets doe dan eet ik om een uur of 12 vier boterhammen (volkorenbrood met twenty-four, twee met vleeswaren of Hero D'light en twee met hagelslag of zo) om een uur of 12 (ik kom dan laat uit bed) en dan warm eten om een uur of 18.30/19.00. Bij m'n warm eten eet ik vrij veel. Er gaat bij ons met z'n drietjes wel eens anderhalve kilo groente in de pan op een dag. Als de buren zien hoe veel groente en aardappels er staan vragen ze altijd of we visite krijgenIk kom wel aan m'n twee ons zal ik maar zeggen =P Vlees eet ik gewoon een normale portie, absoluut niet meer dan nodig want ik houd er niet zo van. Verder drink ik water, (groene) thee en koffie zonder suiker.
Melk is voor veel mensen niet goed, maar niet iedereen weet dat. Ik geloof dat 2/3 van de wereldbevolking niet tegen melk kan, dus je bent eigenlijk in de meederheidquote:Melk is mooi niet goed voor elk.
ik vertrouw sowieso de meeste metingen niet meerquote:Op maandag 11 juli 2005 10:35 schreef marchien het volgende:
GIsteren in Groningen gratis vetmetingen.
Dus ik denkeven proberen.
Resultaat wat er uit kwam: VEEEEL te hoog.Toen was ik toch wel lichtelijk depri.
Toen mocht tararaboemdijee nog even proberen. VOlegns die meter was zijn vetpercentage 18%. Perfect dus.(BMI van 14,8)
Die meters op straat geloof ik dus niet meer.![]()
Moeilijk he, vooral dat sjoes smaakt met dit weer veel te goedquote:Op maandag 11 juli 2005 11:53 schreef Koningin het volgende:
Slecht weekend gehad, er is kermis bij ons in het dorp, al 2 avonden geweest (en dan kan ik die wijn/sjoes echt niet laten staan), vanavond weer![]()
Maar goed, het is weer goed weer, dat betekent dat ik weer op de fiets kan gaan werken. Dat is toch twee keer per dag een dik half uur fietsen!!
Toch is 1200 wel aan de lage kant hoor. Je lichaam past zich er op aan en dan loop je het risico dat je op een gegeven moment helemaal niet meer afvalt. En hou er erg in dat je natuurlijk ook nog gewoon vet nodig hebt. Ik probeer het altijd aan de 1600 tot 1800 te houden. Met minder houd ik het ook gewoon niet uit.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik denk dat ik te streng bezig was omdat ik zo graag slank wilde eten en dan blijkt het tè slank te zijn geweest. Ik had geen honger of zo hoor, want ik at vreselijk veel groente, maar ja, daar zit nauwelijks energie in. Gemiddeld had ik over afgelopen week trouwens 1200 kcal, dus dat is dan weer wel voldoende in mijn ogen.
Whaha, nee hoor ik eet niet normaal voor mijn doen. Ik eet ongeveer de helft van wat ik normaalgesproken at. Vroeger was het echt 4 boterhammen 's ochtends vroeg, dan nog 2 tot 4 laat op de ochtend en als we laat aten laat in de middag nog eens twee. En ook mijn hoeveelheid avondeten is flink verminderd. Op zich word je niet dik van 'gewoon' eten, maar als je er zo veel van eet als ik gewend was wel. In het begin was dit voor mijn doen echt een hongerdieet hoor, maar nu ben ik er wel aan gewend.quote:Eigenlijk eet je dus heel normaal, maar let je erop dat je geen suiker en dergelijke binnenkrijgt. Ik krijg dat allemaal nooit op4 boterhammen, het idee al...zou veel te veel zijn voor mij. Op de middelbare school had je van die idioten met 10 boterhammen en die aten ze nog op ook
Ik had er eigenlijk altijd 2 mee en dat was voldoende.
Als je gewoon de hele dag niets eet dan wordt je vetweefsel ook omgezet in bloedsuikerquote:Op maandag 11 juli 2005 16:16 schreef Plonky het volgende:
Op dit moment studeer ik Geneeskunde. Mijn theorie (ik zeg niet dat ik gelijk heb!!) is dat als ik mijn suiker spiegel laag hou (in de ochtend) dan worden de vetten (in mijn lichaam) en suiker opslag (in mijn lever) veranderd in bloed suiker om mijn suiker voorziening op een normaal niveau te houden. Als ik het gevoel heb dat ik ongezond bezig ben, stop ik gelijk, en dan probeer ik wat anders - ik vind mezelf weer niet zo erg dik!
Plonky, ga eens terug naar je boeken. Iedereen kan in zeer korte tijd heel veel afvallen, maar je lichaam zal je keihard terugpakken en weer naar je setpoint terug willen. En dat heeft het de vorige keer ook gedaan. Je staat op het punt om een jojo'er te worden als je weer zoveel wil afvallen in zo'n korte tijde. Niet doen. Als je straks arts bent zal je dat niemand aanraden. (onderaan http://overgewicht.eigenstart.nl/ in de linkerkolom vind je obesitas voor de arts, kijk daar anders eens tussen. Niemand zal je daar aanraden om snel af te vallen, integendeel).quote:Op maandag 11 juli 2005 19:28 schreef Plonky het volgende:
Nee ik bedoelde echt 15 kilo (van rond de 104kg naar 89kg) in 4 weken.
Ik ben toen 4 maanden lang op 89 kilo gebleven. Dan heb ik een half jaar rond de 93 geschommeld. En de laatste paar maanden ben ik naar de 95kg gekomen.
Aspartaam zit vooral in cola light toch? Daar heb ik alleen maar een blikje per dag van - dat is dus niet zoveel. Maar bedankt voor de waarschuwing. Ik zal er zeker op letter - te veel van het goede is dus ook niet goed
Dank je wel voor alle info en links. En het zal zeker allemaal lukken! - het moet lukken voor mijn gezondheid.
En zo te zien lukt het jou ook goed. Vooral door blijven gaan.
Ja, maar dat doe ik niet. Ik eet voor de rest goed hoor. Gisteren had ik alleen honger.Vandaag dus helemaal niet - alleen trek.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Als je gewoon de hele dag niets eet dan wordt je vetweefsel ook omgezet in bloedsuiker![]()
Dat van water wist ik wel. Ik heb het gewoon niet gezegd. Ik heb ALTIJD dorst en daarom ben ik vooral heel veel water aan het drinken. Het is moeilijk voor mij om alles uit te leggen omdat ik in Engeland studeer, en nog nooit in NL op school heb gezeten!quote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout en past de theorie te rigide toe. Het merendeel van de glycogeenvoorraad in je lever en spieren is al vrij snel verdwenen als je te weinig energie binnen krijgt met je dieet. Samen met je glycogeenvoorraad verdwijnt ook een behoorlijke hoeveelheid vocht (glycogeen wordt opgeslagen met vocht, bij het vrijkomen van glycogeen komt ook het vocht vrij) = de sterke gewichtsdaling bij het begin van elk energie-arm dieet. Je hebt met name tijdens een dieet 's morgens energie nodig om ervoor te zorgen dat je je in ieder geval de rest van de ochtend goed voelt en niet suf wordt. Eet in ieder geval pas na het sporten, eet iets kleins voor het sporten (een stukje fruit oid).
Dat komt voorlopig nog nietquote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Enne, pas op met wennen aan al te starre eettijden. Daar heb je niets aan zodra je co-schappen loopt![]()
Maar, zoals ik hierboven zeg, het is vooral een raadsel waarom het de vorige keer zo snel was gegaan.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:27 schreef marchien het volgende:
[..]
Plonky, ga eens terug naar je boeken. Iedereen kan in zeer korte tijd heel veel afvallen, maar je lichaam zal je keihard terugpakken en weer naar je setpoint terug willen. En dat heeft het de vorige keer ook gedaan. Je staat op het punt om een jojo'er te worden als je weer zoveel wil afvallen in zo'n korte tijde. Niet doen. Als je straks arts bent zal je dat niemand aanraden. (onderaan http://overgewicht.eigenstart.nl/ in de linkerkolom vind je obesitas voor de arts, kijk daar anders eens tussen. Niemand zal je daar aanraden om snel af te vallen, integendeel).
Enne, dit is Isabeau
Lieverd, dat heb ik 2-3 weken per jaarquote:Op maandag 11 juli 2005 23:24 schreef octopussy het volgende:
Isabeau, ik zou willen dat ik jou discipline en 'gebrek aan honger'had![]()
Als je van de brug springtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:11 schreef marchien het volgende:
Ik ga isabeau overtuigen om zometeen even in de vaart te zwemmen. DFan krijgen we onze beweging voor vandaag wel weer
Doodgaan is DE manier om snel gewicht te verliezen.quote:
1. Een buikje = vet; situps verbranden niet of nauwelijks vet. Honderden situps verbranden ongeveer het aantal calorieën in een kleine appel. Cardio/aerobic oefeningen zijn voor vetverbranding, situps voor spiermassa. Bij de buik ga je die spiermassa overigens pas zien bij een vetpercentage van onder de 17,5%.quote:Op maandag 11 juli 2005 14:33 schreef Plonky het volgende:
Update: *mijn start gewicht is gewijzigd van 97-->95*
Plonky (1m84) (28.1) was 95,0 kg, weegt nu 95,0 kg en wil graag 83,0kg wegen 0
Even wat vraagjes?
1 Heeft iemand een idee hoe ik mijn buikje kleiner kan maken? - behalve met wat ik al doe en situps?
2 Heeft iemand een idee how ik mijn borsten (ja, ik heb man boobs!) kleiner kan maken? - behalve met wat ik al doe?
Bij het crosstrainen vooral armen volgens mij.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:06 schreef dnzl het volgende:
Haal je dan het meest van de beweging uit je benen of uit je armen?
Probeer dan eens die middelste - niet bewegende delen - te pakken, dan doe je meer met je benen en dat moet zwaarder zijn. Mocht je dan nog uren achter elkaar kunnen crosstrainen dan heb je een prima conditie en zijn je beenspieren op 'endurance' gevormd. Je zou dan kunnen gaan trainen voor een marathonquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:22 schreef dp81 het volgende:
[..]
Bij het crosstrainen vooral armen volgens mij.
Niet dat ik enorm af moet vallen ofzo, maar een paar kilo ach ja. En ik ben het hardlopen en spinning wel weer zat, dit zag er gewoon gaaf uitquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:27 schreef dnzl het volgende:
Ja, dat werkt wel. Uiteraard hangt daar zo'n energieke sfeer dat het wel heel gemakkelijk lijkt, dat gaat in het echt zwaar tegenvallen.
Maar het gaat je zeker op weg helpen.
5 minuten naar die vent kijken en ik grijp naar de chocolade, chips & wodka om m'n irritatie weg te krijgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:27 schreef dnzl het volgende:
Ja, dat werkt wel. Uiteraard hangt daar zo'n energieke sfeer dat het wel heel gemakkelijk lijkt, dat gaat in het echt zwaar tegenvallen.
Maar het gaat je zeker op weg helpen.
Nee joh. Dat duurt wel een tijd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:04 schreef JaWi het volgende:
[..]
Niet dat ik enorm af moet vallen ofzo, maar een paar kilo ach ja. En ik ben het hardlopen en spinning wel weer zat, dit zag er gewoon gaaf uit. Maar dat je na een week al echt resultaat zou merken
?
Geen idee, volgens mij houdt de gemiddelde niet zwaar getrainde mensch dat helemaal geen week volquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:04 schreef JaWi het volgende:
[..]
Niet dat ik enorm af moet vallen ofzo, maar een paar kilo ach ja. En ik ben het hardlopen en spinning wel weer zat, dit zag er gewoon gaaf uit. Maar dat je na een week al echt resultaat zou merken
?
Weeg jij nou inmiddels elke morgen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Hij is geweldig![]()
Jeetje, je moet er toch niet aandenken die broek ooit weer te passen
(en ik ben tussen gisteren en vanmorgen een kilo lichter)
Okquote:
Het is ook voornamelijk cardio wat ik bij het fitness doe. Qua krachttraining valt het wel mee. Maar ik denk dat ik de krachtoefeningen eruit haal en langer fiets en hardloop.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:03 schreef dnzl het volgende:
Fietsen is ook niet de ideale manier om vet te verbranden.
Ga eens een weekje hardlopen en kijk eens wat dat voor je doet.
Met krachttraining verbrand je ook geen vet, je kweekt spieren (die zwaarder zijn als vet).
Het kan ook goed zijn dat je met fietsen je vet verbrand (je gewicht daalt door vet verlies), maar dat je dat qua gewicht niet merkt omdat je ook spieren kweekt. Wat ik overigens betwijfel want 1x per week is niet echt veel.
Ikzelf hou me nooit aan die eetmeters. Als je die dingen vaak moet geloven moet je jezelf dan de hele dag vol vitamine C proppen. Gewoon eten wat jij denkt wat beter voor jezelf helpt werkt dan meestal wel, ipv je strikt aan zo'n ding houden. Tenminste bij mij wel....quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:58 schreef Maeghan het volgende:
Tsssk, die eetmeter kan echt nooit kloppen hoor. Ik heb gisteren een grote bak sla op, en vijf aardappels en vier stuks fruit, plus een festini-ijsje waar al 30% van de ADH vit. C in zit, en dan zegt ie nog dat ik te weinig vitamine C binnen heb gekregen =S
Ja ik heb ooit jaren geleden eens zoiets gehad in een encyclopedie op cdrom, en daarbij kwam ik gemiddeld uit op 15 tot 20 keer de ADH. Toen at ik ook wel meer fruit en groente dan nu, maar te weinig vitamine C lijkt me helemaal niet kunnen kloppen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Dat lijkt me vaag, MaeghanIk zit altijd dik over de 200 mg vit. C per dag met de eetmeter.
Of je moet een hele ontbijtkoek op een dag eten, maar het lijkt me een beetje weinig.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:06 schreef ymme het volgende:
Ik eet nu elke dag 2 boterhammen met aardbeien, als ontbijt met 2 glazen melk. tussen door ontbijtkoek, en 's avonds gewoon eten, en vooral veel water drinken. Maar ja we hebben nog vakantie dus tussen door wordt er nog wel eens een bakje chips neer gezet. vanaf volgende week gaan we echt opletten!
Normaal eet ik ook meer, maar nu met de vakantie doen we niet veel. En heb ik er ook geen behoefte aan. Normaal eet ik 5 boterhammen op een dag, en ontbijtkoek en avondeten. en fruit.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:21 schreef Maeghan het volgende:
Inderdaad, daar mogen gerust nog twee boterhammen bij 's middags. Erg weinig Ymme, en je maakt het jezelf er alleen moeilijk mee.
Nogmaals, afgelopen week en deze week, kijken we er niet echt naar, het is vakantie en dat moet kunnenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:00 schreef Asskicking-fatboy het volgende:
Ymme: Waar is het overige fruit? Ik vind wat aardbeien op een boterham 's ochtends wel wat weinig qua fruit. Probeer ook wat meer calcium binnen te krijgen door iets van yoguhrt te eten of de aardbeien op brood af te wisselen met (smeer)kaas.
offtopic: Kaputwiehund, hoeveel maten groter is dat als dat je nu hebt? Gave foto :p
Deze broek is een maatje 56. Ik heb nu een pak gekocht in maat 48 en daarvan moest de broek nog een stukje ingenomen worden. Voor het overige zijn mijn maten als volgt veranderd:quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:00 schreef Asskicking-fatboy het volgende:
offtopic: Kaputwiehund, hoeveel maten groter is dat als dat je nu hebt? Gave foto :p
Ach ik vind het soms een beetje overdreven om zo te hameren op 2 stuks fruit en 3 ons groenten per dag. Ik ben al blij als ik 1 keer per dag wat fruit binnen krijg, al dan niet in de vorm van sinaasappelsap. Het is al moeilijk genoeg om je eetpatroon aan te passen op je energieverbruik. Om dan meteen alles zo perfect te moeten doen met calcium, een overvloed aan fruit en groente, meervoudig onverzadigde vetzuren, omega-3 vetzuren, magnesium, ijzer, water, langzame koolhydraten, vezels enz enz....quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:00 schreef Asskicking-fatboy het volgende:
Ymme: Waar is het overige fruit? Ik vind wat aardbeien op een boterham 's ochtends wel wat weinig qua fruit. Probeer ook wat meer calcium binnen te krijgen door iets van yoguhrt te eten of de aardbeien op brood af te wisselen met (smeer)kaas.
Wow, impressive. Hoe lang heb je hierover gedaan?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Deze broek is een maatje 56. Ik heb nu een pak gekocht in maat 48 en daarvan moest de broek nog een stukje ingenomen worden. Voor het overige zijn mijn maten als volgt veranderd:
Spijkerbroeken: van 38 naar 30-31
Bovenkleding: van xx(x)l naar M
Blouses: van boordmaat 44/45 naar 37/38
Ondergoed: van 8 naar 5
Mijn schoenmaat is wel hetzelfde gebleven
Een beetje overdreeven, vind je niet? Niemand zegt hier dat je alles tot op de gram moet afwegen en overal precies genoeg van binnen moet krijgen, maar het is wel overduidelijk dat Ymme te weinig eet en dat er twee productgroepen totaal niet vertegenwoordigd zijn in haar voeding.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:33 schreef octopussy het volgende:
Ach ik vind het soms een beetje overdreven om zo te hameren op 2 stuks fruit en 3 ons groenten per dag. Ik ben al blij als ik 1 keer per dag wat fruit binnen krijg, al dan niet in de vorm van sinaasappelsap. Het is al moeilijk genoeg om je eetpatroon aan te passen op je energieverbruik. Om dan meteen alles zo perfect te moeten doen met calcium, een overvloed aan fruit en groente, meervoudig onverzadigde vetzuren, omega-3 vetzuren, magnesium, ijzer, water, langzame koolhydraten, vezels enz enz....![]()
tja ik vind het een beetje overdreven, bovendien moet je zoveel energie in het bijhouden van je minimale en maximale inname van deze stoffen dat je bijna alleen al daarom gewicht verliest.
Tuurlijk is het een goed streven, maar ik vind het gewoon te veel werk om dat allemaal bij te houden. Dan maar iets minder ongezond. Misschien dat het 'fine tunen' vanzelf wel komt als je eenmaal een beetje een vast eetpatroon krijgt.
twee jaarquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:36 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Wow, impressive. Hoe lang heb je hierover gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |