Tip van DR PHIIIIIIIIIIIIIIL: Niet zeggen dat je op dieet bent. Beter zeggen ik heb geen zin, geen trek, last van mijn buik. Als mensen horen dat je op dieet bent, vinden ze je of zielig ogossiepossiearmemeissiepeissiejehoeftjeheusnietallestenontzeggenpeggen! Of ze gaan het ondermijnen door te roepen a) dat heb jij toch helemaal niet nooooooooooooooooodig? of b) o dat lukt je toch niet!quote:Op maandag 4 juli 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Gooi ik olie op het vuur als ik zeg dat het net lijkt of er mensen ongesteld zijn?
Maar eh, mijn eerste serieuze lijndag is alweer mislukt. Iemand gaf me een zak M&M's en ik durfde niet te zeggen dat ik op dieet was. Ik bedoel, dat heb ik in mijn leven al zo vaak gezegd en nu gaan mensen toch alleen maar lachen![]()
Het meest trieste is nog dat je gelijk hebt. Je kunt beter verzwijgen dat je lijnt. Andere dieetboeken roepen direct dat je iedereen in stelling moet brengen en op de hoogte moet brengen zodat ze niets 'fouts' voor je in huis halen en zo. Maar die houden geen rekening met de eeuwige lijner die inmiddels niet geloofwaardig meer isquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tip van DR PHIIIIIIIIIIIIIIL: Niet zeggen dat je op dieet bent. Beter zeggen ik heb geen zin, geen trek, last van mijn buik. Als mensen horen dat je op dieet bent, vinden ze je of zielig ogossiepossiearmemeissiepeissiejehoeftjeheusnietallestenontzeggenpeggen! Of ze gaan het ondermijnen door te roepen a) dat heb jij toch helemaal niet nooooooooooooooooodig? of b) o dat lukt je toch niet!
Hey, dat heb ik ook een beetje. Ik ben bijv. niet echt dol op gebak en taart. Dus als iemand me gebak aanbiedt dan bedenk ik me dat het mij die hoeveelheid nutteloze energie niet waard is. Biedt iemand me iets aan wat ik ècht heerlijk vind dan neem ik het gewoon (maar dan moet het wel echt super lekker zijn en de kcal dus wel waard zijn).quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:21 schreef Sjeen het volgende:
Mijn afval-tactiek => 'Life is all about priorities' oftewel ik maak bewuste keuzes wat ik eet. Ik wil genieten! Dus op een feestje laat ik de bitterballen aan me voorbij gaan en neem ik wel het sjoes of roseetje. En als ik vla wil, dan neem ik dus gewoon echte vla maar dan een half bakje, gewoon om te genieten...
Dus kan het wat sneller gaan.quote:De nicotine was de reden dat je stofwisseling versneld werkte, en dat zal dus nu wat langzamer gaan worden... Blijf je dan precies hetzelfde eten als je gewend was, dan zul je wel wat dikker worden, maar dit verdwijnt weer in de loop van een paar weken tot maanden.
Ik zwem in Eindhoven in de Tongelreep, kun je 's middags maar een uurtje terecht (ook nog achterlijke tijd van 16.30 tot 17.30) en kost E 4,90. Heb een kortingskaart (passepartout) gekocht en betaal nu E 1,00. Nu gaan ze ook nog de prijzen per 1 aug. verhogen, passepartout-houders gaan E 2,00 betalen, is een prijsstijging van 100% !!quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Niet alleen gaan zwemmen, KoninginWedstrijdjes met jezelf afspreken, veel afwisselen, op je techniek gaan letten met behulp van boekjes etc etc.
Ik wilde ook gaan zwemmen, maar ik ben er domweg gewoon te arm voor. Het is idd heel erg duur, octopussy. Ik vind 3,50 om 1,5 uur baantjes te trekken gewoon belachelijk. Ik zocht gewoon een bak met water, maar die vind je tegenwoordig niet meer. Alles heeft sproeiers, bubbelbaden, giga glijbanen etc. Een simpele bak water is teveel gevraagd. Ik zwom gratis bij de Aclo in Groningen, maar tsja, dat is nu wel heel ver weg voor mij en dus niet haalbaar.
Goed bezig Sjeen!quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Ook ik kom weer even updaten![]()
Oud:
Sjeen (1m70) (32,2) was 105 kg, weegt nu 93,1 kg en wil graag <90 kg wegen -11,9
Nieuw:
Sjeen (1m70) (32,1) was 105 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag <90 kg wegen -12,2
En ik hoorde net van vriendjelief dat ik een cadeautje van hem krijg als ik onder de 90 kilo kom...![]()
ik ga vanavond kijken of trimzwemmen een beetje leuk isquote:[b]Op woensdag 6 juli 2005 17:19
*knip*
Dus ja, het is enorm motiverend. Lekker zwemmen:
* het is saai
Jah helaas welquote:* het is duur (bij ons 2,90 voor 1 a 1.5 uur)
hier 20 centquote:
* je moet nog bijbetalen voor een kluisje (30 eurocent per keer)
heb geen bejaarde gezien, wel een bataljon huisvrouwenquote:
* het is propvol hangbejaarden
tijden zijn hier wel goed, en bovendien ben ik binnenkort een maand vrijquote:* ik kan bijna niet omdat ze zo weinig open zijn, en de enige keer dat ik kan is zondagochtend tussen 7 en 8.30 (Welke randmongool heeft die tijd bedacht?)
mm hier is het best wel frisjes, wordt beter als je zwemtquote:
* het water is te warm
geen bekenden gezien hierquote:* er werkt een exklasgenoot die ik niet wil zien
ook geen last vanquote:* de moeder van die exklasgenoot werkt er, en die wil ik ook niet zien
ik wel, kan me geen worst schelen en ik zie er beter uit dan 80 % van de mensen daarquote:* ik durf niet in een badpak
ik droog me meestal eerst af voordat ik me aankleedquote:* je kleren plakken na het zwemmen
dan heb je zeker nog nooit gedokenquote:* je haar voelt vies na het zwemmen
That would be mequote:
* iedere keer als ik ging was er een of andere vrouw die dacht dat ze goed kon zwemmen en ofwel borstcrawl deed waarbij ze het bad veranderde in een golfslagbad, ofwel rugcrawl deed schuin over drie of vier banen en je dus zonder het te merken overzwom =S
In Delft hier zijn er wel 3 (!!) zwembaden. En in ieder geval 1 daarvan is fatsoenlijk en anders is de Schilp in Rijswijk een prima zwembadquote:Jeetje, ik krijg er gelijk zin in =P Je hebt hier in de buurt alleen geen andere veilige zwembaden. Een heleboel in de buurt zijn al dicht, en ik vertik het om half Rotterdam door te crossen naar een of andere achterbuurt waar nog een zwembad staat.
quote:Maar inderdaad, zwemmen met iemand anders is ook niet echt een optie want dan ga je praten en als je praat zwem je niet. Of wel natuurlijk, maar dan verzuip je iedere keer half. Maar op vakantie ga ik wel zwemmen hoor, want ik wil niet zoals gebruikelijk twee kilo zwaarder terugkomen. En volgens mij is dat zwembad daar wel degelijk.
quote:Edit: ik kijk net op de site, en ze hebben wel de openingstijden veranderd. Je kunt nu twee keer per dag en ook nog eens twee avonden, maar die avonden zijn dan tegen het tarief van recreatiefzwemmen wat ze verhoogd hebben tot 3,50. =S
Om af te vallen hoef je ook niet op de weegschaal te gaan staan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef Miss_S het volgende:
Ik wil weer proberen af te vallen
heb alleen een probleem dat ik niet op de weegschaal wil
Ik ookquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:41 schreef octopussy het volgende:
op vakantie ga ik lekker in zee zwemmen tussen de witte haaien enzo (Kroatie)
Haaien? Hmmm... lijkt mij genoeg reden om alvast weer te gaan oefenen met zwemmen, je moet toch flink door kunnen zwemmen om een haai voor te blijvenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:41 schreef octopussy het volgende:
op vakantie ga ik lekker in zee zwemmen tussen de witte haaien enzo (Kroatie)
[..]
![]()
Zoals je ziet heb ik behalve de kosten geen enkel excuus om het niet te doen![]()
![]()
Dit is dan ook bedoeld als een schop onder mijn eigen kont...
En ook veel melk en honing zekerquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik was http://overgewicht.eigenstart.nl/ aan het aanvullen met informatie over alle (bij mij bekende) dieten en ik was aangekomen bij de B. In dit geval de B van bijbeldieet. Ik wist niet dat het zó serieus wasHet is namelijk een enorm populair dieet in Amerika (waar anders). Ik heb me er wel even mee vermaakt, met name de Bible Diet Quiz was een eyeopener (God houdt niet van vegetariërs). Daarbij is de bijbel erg Atkinsminded (veel vlees en veel vet).
Ik had er nog nooit van gehoord
ik ga 13 augustus en dan met de auto en tentje en duikspullen richting Kroatie voor 2 weekjesquote:
Nou gelijk heb je, die drempel is best hoog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Haaien? Hmmm... lijkt mij genoeg reden om alvast weer te gaan oefenen met zwemmen, je moet toch flink door kunnen zwemmen om een haai voor te blijven
Mijn ervaring is dat je de eerste keer even over een drempel moet om te gaan zwemmen, maar daarna heb ik het zsm een gewoonte gemaakt... net als naar je werk gaan en tandenpoetsen. Ik moet gewoon van mezelf.
Maarja, vanochtend ben ik lekker het zwembad voorbij gefietst met het idee "ik ga vanmiddag wel". Nu moet ik vanmiddag wel even doorzetten, anders fiets ik er weer net zo hard langs met het idee "ik ga morgen wel"... Ken mezelf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |