Moeilijk he, vooral dat sjoes smaakt met dit weer veel te goedquote:Op maandag 11 juli 2005 11:53 schreef Koningin het volgende:
Slecht weekend gehad, er is kermis bij ons in het dorp, al 2 avonden geweest (en dan kan ik die wijn/sjoes echt niet laten staan), vanavond weer![]()
Maar goed, het is weer goed weer, dat betekent dat ik weer op de fiets kan gaan werken. Dat is toch twee keer per dag een dik half uur fietsen!!
Toch is 1200 wel aan de lage kant hoor. Je lichaam past zich er op aan en dan loop je het risico dat je op een gegeven moment helemaal niet meer afvalt. En hou er erg in dat je natuurlijk ook nog gewoon vet nodig hebt. Ik probeer het altijd aan de 1600 tot 1800 te houden. Met minder houd ik het ook gewoon niet uit.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik denk dat ik te streng bezig was omdat ik zo graag slank wilde eten en dan blijkt het tè slank te zijn geweest. Ik had geen honger of zo hoor, want ik at vreselijk veel groente, maar ja, daar zit nauwelijks energie in. Gemiddeld had ik over afgelopen week trouwens 1200 kcal, dus dat is dan weer wel voldoende in mijn ogen.
Whaha, nee hoor ik eet niet normaal voor mijn doen. Ik eet ongeveer de helft van wat ik normaalgesproken at. Vroeger was het echt 4 boterhammen 's ochtends vroeg, dan nog 2 tot 4 laat op de ochtend en als we laat aten laat in de middag nog eens twee. En ook mijn hoeveelheid avondeten is flink verminderd. Op zich word je niet dik van 'gewoon' eten, maar als je er zo veel van eet als ik gewend was wel. In het begin was dit voor mijn doen echt een hongerdieet hoor, maar nu ben ik er wel aan gewend.quote:Eigenlijk eet je dus heel normaal, maar let je erop dat je geen suiker en dergelijke binnenkrijgt. Ik krijg dat allemaal nooit op4 boterhammen, het idee al...zou veel te veel zijn voor mij. Op de middelbare school had je van die idioten met 10 boterhammen en die aten ze nog op ook
Ik had er eigenlijk altijd 2 mee en dat was voldoende.
Als je gewoon de hele dag niets eet dan wordt je vetweefsel ook omgezet in bloedsuikerquote:Op maandag 11 juli 2005 16:16 schreef Plonky het volgende:
Op dit moment studeer ik Geneeskunde. Mijn theorie (ik zeg niet dat ik gelijk heb!!) is dat als ik mijn suiker spiegel laag hou (in de ochtend) dan worden de vetten (in mijn lichaam) en suiker opslag (in mijn lever) veranderd in bloed suiker om mijn suiker voorziening op een normaal niveau te houden. Als ik het gevoel heb dat ik ongezond bezig ben, stop ik gelijk, en dan probeer ik wat anders - ik vind mezelf weer niet zo erg dik!
Plonky, ga eens terug naar je boeken. Iedereen kan in zeer korte tijd heel veel afvallen, maar je lichaam zal je keihard terugpakken en weer naar je setpoint terug willen. En dat heeft het de vorige keer ook gedaan. Je staat op het punt om een jojo'er te worden als je weer zoveel wil afvallen in zo'n korte tijde. Niet doen. Als je straks arts bent zal je dat niemand aanraden. (onderaan http://overgewicht.eigenstart.nl/ in de linkerkolom vind je obesitas voor de arts, kijk daar anders eens tussen. Niemand zal je daar aanraden om snel af te vallen, integendeel).quote:Op maandag 11 juli 2005 19:28 schreef Plonky het volgende:
Nee ik bedoelde echt 15 kilo (van rond de 104kg naar 89kg) in 4 weken.
Ik ben toen 4 maanden lang op 89 kilo gebleven. Dan heb ik een half jaar rond de 93 geschommeld. En de laatste paar maanden ben ik naar de 95kg gekomen.
Aspartaam zit vooral in cola light toch? Daar heb ik alleen maar een blikje per dag van - dat is dus niet zoveel. Maar bedankt voor de waarschuwing. Ik zal er zeker op letter - te veel van het goede is dus ook niet goed
Dank je wel voor alle info en links. En het zal zeker allemaal lukken! - het moet lukken voor mijn gezondheid.
En zo te zien lukt het jou ook goed. Vooral door blijven gaan.
Ja, maar dat doe ik niet. Ik eet voor de rest goed hoor. Gisteren had ik alleen honger.Vandaag dus helemaal niet - alleen trek.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Als je gewoon de hele dag niets eet dan wordt je vetweefsel ook omgezet in bloedsuiker![]()
Dat van water wist ik wel. Ik heb het gewoon niet gezegd. Ik heb ALTIJD dorst en daarom ben ik vooral heel veel water aan het drinken. Het is moeilijk voor mij om alles uit te leggen omdat ik in Engeland studeer, en nog nooit in NL op school heb gezeten!quote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout en past de theorie te rigide toe. Het merendeel van de glycogeenvoorraad in je lever en spieren is al vrij snel verdwenen als je te weinig energie binnen krijgt met je dieet. Samen met je glycogeenvoorraad verdwijnt ook een behoorlijke hoeveelheid vocht (glycogeen wordt opgeslagen met vocht, bij het vrijkomen van glycogeen komt ook het vocht vrij) = de sterke gewichtsdaling bij het begin van elk energie-arm dieet. Je hebt met name tijdens een dieet 's morgens energie nodig om ervoor te zorgen dat je je in ieder geval de rest van de ochtend goed voelt en niet suf wordt. Eet in ieder geval pas na het sporten, eet iets kleins voor het sporten (een stukje fruit oid).
Dat komt voorlopig nog nietquote:Op maandag 11 juli 2005 20:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Enne, pas op met wennen aan al te starre eettijden. Daar heb je niets aan zodra je co-schappen loopt![]()
Maar, zoals ik hierboven zeg, het is vooral een raadsel waarom het de vorige keer zo snel was gegaan.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:27 schreef marchien het volgende:
[..]
Plonky, ga eens terug naar je boeken. Iedereen kan in zeer korte tijd heel veel afvallen, maar je lichaam zal je keihard terugpakken en weer naar je setpoint terug willen. En dat heeft het de vorige keer ook gedaan. Je staat op het punt om een jojo'er te worden als je weer zoveel wil afvallen in zo'n korte tijde. Niet doen. Als je straks arts bent zal je dat niemand aanraden. (onderaan http://overgewicht.eigenstart.nl/ in de linkerkolom vind je obesitas voor de arts, kijk daar anders eens tussen. Niemand zal je daar aanraden om snel af te vallen, integendeel).
Enne, dit is Isabeau
Lieverd, dat heb ik 2-3 weken per jaarquote:Op maandag 11 juli 2005 23:24 schreef octopussy het volgende:
Isabeau, ik zou willen dat ik jou discipline en 'gebrek aan honger'had![]()
Als je van de brug springtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:11 schreef marchien het volgende:
Ik ga isabeau overtuigen om zometeen even in de vaart te zwemmen. DFan krijgen we onze beweging voor vandaag wel weer
Doodgaan is DE manier om snel gewicht te verliezen.quote:
1. Een buikje = vet; situps verbranden niet of nauwelijks vet. Honderden situps verbranden ongeveer het aantal calorieën in een kleine appel. Cardio/aerobic oefeningen zijn voor vetverbranding, situps voor spiermassa. Bij de buik ga je die spiermassa overigens pas zien bij een vetpercentage van onder de 17,5%.quote:Op maandag 11 juli 2005 14:33 schreef Plonky het volgende:
Update: *mijn start gewicht is gewijzigd van 97-->95*
Plonky (1m84) (28.1) was 95,0 kg, weegt nu 95,0 kg en wil graag 83,0kg wegen 0
Even wat vraagjes?
1 Heeft iemand een idee hoe ik mijn buikje kleiner kan maken? - behalve met wat ik al doe en situps?
2 Heeft iemand een idee how ik mijn borsten (ja, ik heb man boobs!) kleiner kan maken? - behalve met wat ik al doe?
Bij het crosstrainen vooral armen volgens mij.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:06 schreef dnzl het volgende:
Haal je dan het meest van de beweging uit je benen of uit je armen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |