abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28583298
Kan je niet met je lenzen in zwemmen jojogirl? Ik vond het ook altijd irritant dat ik zonder bril zo slecht zag in het zwembad, maar dat ik heb sinds kort lenzen die ik ook tijdens het zwemmen kan dragen. Na het zwemmen mag ik ze er dan niet gelijk uithalen, na een uurtje pas omdat de lens dan aan mijn oog vastgezogen zit.
pi_28586860
Mallemeid, jij gaat snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeetje zeg, is dat wel goed zou ik me haast afvragen.. Wanneer moet je naar de dietiste??
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_28587757
Ik ben dol op zwemmen en met de Aclo (studentensportvereniging van Groningen) was het zwemmen echt geweldig. Op de Aclo-uren waren er alleen maar jonge mensen in het bad die stevig doorzwommen en niet aan het 'spelen' waren, maar hard aan het trainen. Een baan voor vrije slag, een baan voor schoolslag, een baan voor rugslag etc. Echt ideaal Dát was wel heel erg leuk. Tussen dobberende bejaarden zwemmen die hun permanentje niet nat willen hebben is echt een verschrikking. (ik heb zelf een keer een boos omaatje meegemaakt omdat ik borstcrawl deed....haar haar werd nat )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28587829
Ik heb even op de site van 'mijn zwembad' gekeken en het kost nu 3 euro. Ook hebben ze conditiezwemmen (dat klinkt goed), maar dat is op dinsdag van 10:00 tot 10:30. Weinig conditieverbetering als het maar een half uurtje is en 's morgens op een doordeweeksedag Nou ja, laat maar dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28588965
Volgens mij klopt het allemaal wel teigan, de dietiste zei ook dat het snel kan gaan in het begin. Ik had alles mee ofzo? Mijn leeftijd iig. 15 juli heb ik weer een afspraak. Na zes weken dieet zal het afvallen trouwens een stuk minder snel gaan, maar dat zie ik dan wel weer .

Isabeau, dat lijkt mij ook niet echt conditieverbetering . Misschien is het wel een heel intensief halfuurtje?
pi_28599322
Het is weer tijd geworden voor een update.

Oud:
Eefje2602(27.9) (1m65) was 105 kg, is nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen, -29

Nieuw:
Eefje2602(27.2) (1.m65) was 105 kg, is nu 74 kg en wil graag 68 kg wegen, -31
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 juli 2005 @ 21:17:22 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_28601771
Eefje Jij bent mijn voorbeeld!!! Wat is jou tactiek... hoe lang doe ben je er al mee bezig... heb je tips!

Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_28606095
Wat gaan we allemaal goed ineens zeg
In het kader van de positieve afvalvibe….

Oud:
Pandorah (1m68) (25,4) was 89,5 kg, weegt nu 71,8 kg en wil graag 65 kg wegen - 17,7

Nieuw:
Pandorah (1m68) (25,01) was 89,5 kg, weegt nu 70,6 kg en wil graag 65 kg wegen - 18,9

Ik wist niet wat ik zag vanochtend, zomaar 1,2 kg afgevallen … En zowaar bijna een gezond BMI . Voorlopig blijf ik even in dit topic totdat ik echt onder de BMI van 25 zit, veel gezelliger hier .

Enige nadeel van al dat afvallen is dat je broeken de hele tijd van je kont afzakken en dat je telkens nieuwe kleding moet kopen . Vla koop ik trouwens van Optimel. Zitten wat minder calorieetjes in en best lekker. Die GO is inderdaad niet zo te eten…

Ik zeg inderdaad ook nooit meer dat ik lijn (naja, men ziet het onderhand wel). Ik zeg altijd dat ik een zwakke maag heb en niet tegen vet eten kan. En veel snoep wil ik ook niet want daar word ik moe van. Zo weer ik de chocolade die mij wordt aangeboden…
Grappig. Ik pas dezelfde taktiek als Sjeen toe . Ik eet alleen maar lekkere dingen met beleid. In een winkel niet mijn schepdrop te vinden? Dan loop ik weg. Wel te vinden, dan schep ik er 10 ofzo. Dat is wel weer genoeg om van mijn dropzucht af te komen voor een weekje… Ijsjes eet ik in de vorm van perenijsjes of spits. En een zo’n ijsje is dan mijn toetje. Jee, en tegenwoordig lukt het mij om die dingen niet in een keer op te eten maar verspreid…

Zwemmen heb ik een tijdje geleden gedaan met een vriendin maar we vonden het niet zo leuk (waren niet van die waterliefhebbers geloof ik). Ik ben even kwijt wat de prijzen waren maar in Utrecht moet je zo verdomde ver naar een zwembad fietsen . Dan heb ik er geen zin meer in. In den Hommel hadden ze de banen met lijnen gedaan. Je had er 6 banen. De kwekkende huisvrouwen werden naar baan 1 verdreven en de snellen hadden hun eigen baan. Zo heeft elke baan dan zijn eigen snelheid. Dat werkt wel goed… Ik zwom trouwens iedereen voorbij (zelfs mijn snelle mannelijke collega die vervolgens niet meer wilde zwemmen ) met een eenvoudige zwemslag . Zwemmen is iig er goed voor de spieren. Toen ik last had van nekrsi, raadde mijn huisarts ook aan om te zwemmen. Nu ga ik liever fietsen (of spinning) of een rondje skaten.

Welkom weer Jojogirl
Ook best slank voor op je brood: niet te dik banaan, tomaat met komkommer en sla, rode besjes

En welkom ook weer Faithy… hopelijk zit je nu wat beter in je vel zodat het afvallen wat beter gaat .
pi_28607071
Wow eefje wat goed van je!

Pandorah, wat ik doe tegen afzakkende broeken is knoopelastiek. Pruts je gewoon ergens in de band van je broek en je kan ze zo 1 of 2 maten kleiner maken . Nieuwe kleren kopen kan ook natuurlijk, maar dat wordt zo duur steeds .
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:02:19 #160
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_28615481
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:25 schreef mallemeid het volgende:
Wow eefje wat goed van je!

Pandorah, wat ik doe tegen afzakkende broeken is knoopelastiek. Pruts je gewoon ergens in de band van je broek en je kan ze zo 1 of 2 maten kleiner maken . Nieuwe kleren kopen kan ook natuurlijk, maar dat wordt zo duur steeds .
Goed idee Maar gaat het dan niet heel erg bobbelen? Dat heb ik bij oude broeken al als ik er een riem omheen gooi.
Ik was laatst even bij mijn ouders en daar lagen nog broeken van mij in de kast. Ik zag mijn faforiete korte broek van vorig jaar, trok hem aan, deed hem dicht, liet hem los...... En stond toen weer in mijn onderbroek.
Dat was wel even schrikken. Had nooit gedacht dat het echt zoveel scheelde. Niemand ziet het ook aan mij en ik voel me nog steeds net zo dik.
Mijn korte broek die ik bewaard had voor betere tijden pastte trouwens perfect.
Carpe diem
pi_28615618
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik ga 13 augustus en dan met de auto en tentje en duikspullen richting Kroatie voor 2 weekjes
Dan zijn wij al terug, jammer
Wij gaan ook met de tent 23 juli en dan 2 weken.....
pi_28615708
marchien, misschien meerdere stukjes knoopelastiek gebruiken, zodat het wat gelijkmatig verdeeld is? Of als het heel erg te groot is vragen aan iemand die handig is met de naaimachine of die de broek voor je wil innemen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:17:47 #163
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_28615751
Je riem wat extra aansnoeren of wat elastiek erin zetten is een mooie tijdelijke oplossing. Op een gegeven moment liep ik erbij als MC Hammer in zijn beste dagen, toen heb ik toch maar nieuwe broeken gekocht
Zu hause ist alles besser
pi_28631488
Riem extra aansnoeren wordt op een gegeven moment echt geen gezicht, kaputwiehund (bij mij tenminste niet). Dus elastiek of innemen is dan een idee, alleen kan ik alleen hechten en niet naaien (ik hecht ook al mijn kapotte kleren, dan weet ik tenminste wat ik doe).

Nu ik trouwens al die diëten bij elkaar aan het zoeken ben voor de dieetpaginastartpagina kom ik wel hele vage dingen tegen. Ik krijg er gewoon de kriebels van. Mensen die elkaar allerlei troep aanraden en mensen die de mafste crashdieten volgen en dan idd 5 kg in een week afvallen (vocht dus), maar je leest nooit hoeveel ze een maand na dat dieet nog kwijt zijn. Vage 'reinigingskuren' waar sommigen heel erg ziek van worden, maar dan gewoon "dapper doorzetten" (heus, er vallt niets te reinigen, dat doet je lichaam zelf uitstekend, het is zelfs niet eens 'baat het niet dan schaadt het niet' want het schaadt wel) en allerlei dieten die nèrgens op zijn gebaseerd (zoals het bloedgroepdieet). Waarom moeten mensen toch altijd zo maf doen...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:27:06 #165
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28638691
Oops, ik had dit eerder in het verkeerde *zomer* topic gezet. Nu maar weer opnieuw neer zetten hierzo, waar het hoort!

Twee jaar geleden ben ik in ongeveer 4 weken tijd van 104kg naar 89kg gegaan. (dit is van zomer 2003 - kerst 2003 volgehouden). Ik ben ongeveer 1.85m.

Een paar tips die mij hielpen (sommige weten mensen al wel!):
* Drink geen dranken met heel veel suiker er in (drink Cola light in plaats van Cola, etc...)
* Eet elke dag optijd (ontbijt 8.00, middag eten 12.00-13.00, avond eten 17.00-18.00)
* Eet niet zoveel tussen avond tijd en als je naar bed gaat - tuurlijk kan er wel wat fruit in, of wat groente - lekker gezond doen, maar nooit te veel.
* Als je honger hebt tijdens de dag, niet snacken - eet bijvoorbeeld Wasa knackertjes (of zoiets) met heel veel vezels!
* Neem geen boter
* Elke ochtend 35-40 minuten joggen - het ging elke dag sneller! - het is natuurlijk niet continu joggen, maar joggen totdat je een beetje uitgeput bent, en dan door blijven wandelen, en dan weer beginnen
* Na het joggen eet ik voor 1-2uur helemaal niets - alleen water. (zodat het vet kan worden omgezet in suikers om mijn suiker spiegel normaal te houden)
* Let op de energie waarde van de verschillende *kleine* dingen - niet alleen suiker of vet gehalte

Ik heb mezelf niet uitgehongerd, omdat ik dat niet gezond vind. Maar ik heb gewoon op alles gelet!

Jammer genoeg is er nu 8kg bijgekomen - dus ik weeg nu 97kg
De boosdoeners:
- Stress! - examens, universiteit, op mezelf wonen
- Vrouwen - 6 weken geleden is het uit gegaan met mijn *vriendin*, en dan heb ik 4 weken heel veel troep binnen gewerkt!
- Ijs - hier kan ik liters van wegwerken
- Chocola - hier kan ik kilo's van wegwerken

Ik weet zeker dat het met eten te maken heeft omdat ik per dag zeker 40 minuten wandelde voor de laatste 2 jaar.

Ik vind mezelf dus te dik, en omdat ik wat aantrekkelijker wil worden en omdat het gezonder is ben ik van plan om er aan te werken!.

Deze week ben net thuis gekomen, en ik ben gisteren begonnen met joggen en minder eten. Ik ben van plan om eerst naar de 90kg te gaan, en dan de 85kg. Alleen, ik heb een paar vraagjes!

1/. Ik heb een redelijk groot buikje! Hoe kom ik daar het makkelijkst van af? - behalve sit-ups natuurlijk
2/. Ik heb ook man borsten (geen DD hoor! ). Hoe kan ik die kleiner maken?
3/. Zijn er nog andere tips?

Dus, mijn info:
Plonky (1m84) (28.4) was 97,0 kg, weegt nu 97,0 kg en wil graag 85,0 wegen 0

Morgen lekker vroeg op. Dan ga ik eventjes een half uurtje rennen en daarna fietsen.

Ik heb vandaag ook 30 sit-ups gedaan - niet veel, maar toch wel wat. Morgen nog wat meer
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:59:35 #166
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_28639815
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:46 schreef mallemeid het volgende:
Kan je niet met je lenzen in zwemmen jojogirl? Ik vond het ook altijd irritant dat ik zonder bril zo slecht zag in het zwembad, maar dat ik heb sinds kort lenzen die ik ook tijdens het zwemmen kan dragen. Na het zwemmen mag ik ze er dan niet gelijk uithalen, na een uurtje pas omdat de lens dan aan mijn oog vastgezogen zit.
Ik denk niet dat het gaat. Ik heb onder de douche zelfs al een paar keer het idee gehad dat ie helemaal van plaats was verschoven. Maar ik wil binnenkort wel aan de optiecien gaan vragen of ik daglenzen kan dragen af en toe (en wel dan) en daar durf ik wel met zwembril mee te zwemmen denk ik.
* Jojogirl heeft niet zoveel keuze in lenzen wegens grote sterkte en lastige ogen.

Gefeli met je mijlpaal Pandorah!

En allemaal bedankt voor de broodbeleg tips Ik heb al allerlei lekker dingen zien langskomen.

Morgen of zondag ga ik weer wegen dus ik ben erg benieuwd.
pi_28640432
Hahaha, ik zie het al voor me dat ik m'n broeken moet gaan aantrekken. Nee hoor, ik ben gewoon zo slim geweest om al mijn kleren te bewaren. Eerst was het propvol, maar de maten 48 en 46 heb ik inmiddels al weg kunnen gooien en als ik nog een kilo of 5 afval kan ik wel weer in de 42. Goed, dat zijn kleren van toen ik 15 was dus allemaal paarse broeken met wijde pijpen, maar who cares =P

Het eerste waar je bij mij gaat zien dat ik afgevallen ben is achterop m'n benen, dan krijg je echt zo'n zak-idee van kont tot knieholtes, dus ik ga echt niet m'n riem aansnoeren hoor. Geen gezicht =)
Sanity is (not) statistical
pi_28640757
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:14 schreef Maeghan het volgende:
Het eerste waar je bij mij gaat zien dat ik afgevallen ben is achterop m'n benen, dan krijg je echt zo'n zak-idee van kont tot knieholtes, dus ik ga echt niet m'n riem aansnoeren hoor. Geen gezicht =)
Wat grappig Ik kan me daar eigenlijk niete cht een voorstelling van maken. Bij mij zie je het het allereerst op mijn rug...ook al zo vaag.
pi_28647429
Ik blijf al een paar weken op hetzelfde gewicht, vandaar dat ik niet update.
pi_28652020
Oud: Vogue (1m70) (29,6) was 85,4 kg, weegt nu 85,2 kg en wil graag 66 kg wegen -0.2

Nieuw: Vogue (1m70) (29,2) was 85,4 kg, weegt nu 84.8 kg en wil graag 66 kg wegen -0.6

Ik had besloten om even helemaal te stoppen met het dieten, en wat blijkt? Sinds ik weer af en toe een ijsje eet, of een boterham met chocoladevlokken, val ik af! (hoewel heeel erg langzaam )
Maandag ga ik beginnen met het 40 punten dieet. Ik heb de CD rom van de WW al in huis!

Verder wil ik me verontschuldigen dat ik niet zoveel reageer in deze topicreeks, ik lees alles wel met interesse maar weet nooit zoveel te zeggen omdat ik weinig ervaring heb met dieten
pi_28653133
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:17 schreef Vogue het volgende:

Maandag ga ik beginnen met het 40 punten dieet. Ik heb de CD rom van de WW al in huis!
40 punten met weightwatchers ? dat is een beetje veel hoor
pi_28654546
Wat ik al zei, ik heb niet zoveel ervaring met dieten. Excuseer mij dat ik niet uit mijn hoofd wist dat het 20 punten waren.

pi_28654699
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:57 schreef Vogue het volgende:
Wat ik al zei, ik heb niet zoveel ervaring met dieten. Excuseer mij dat ik niet uit mijn hoofd wist dat het 20 punten waren.

geen probleem toch , het puntenaantal bereken je dus door een vragenlijstje in te vullen en daar komt dan een getal uit; zoals wat is je lichaamsbeweging en wat is je huidige gewicht; maar dat lijstje heb ik hier niet.
pi_28657410
40 punten dieet bestaat ook wel, alleen is dat 1000 kcal per dag...
Ennuh, als je echt effectief af wil vallen, dan hoort het ook niet supersnel te gaan uiteindelijk.. Dan gaat het er gewoon om dat je je eetpatroon zo veranderd, dat je dit heel lang vol kan houden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_28658414
1000 kcal is dan ook eigenlijk veel te weinig daar schrikt je lichaam van en gaat in spaarstand.

*zucht* en als ik lijn dan moet ik er bijna tegen eten om die 1000 kcal te halen, mijn streven is vaak 1200...maar gisteravond moest ik ook nadat mijn buikje al rond was gegeten (oh wat heb ik zalig gegeten ) nog per se een schaal yoghurt met banaan opeten omdat ik anders de 1000 niet eens haalde. Het lijkt bij mij af en toe wel of ik alleen over de 1000 kom als ik ongezond ga doen (met een Mars oid haal ik het met gemak )

ps: met name op dagen zoals vandaag dat ik 's nachts heb gewerkt en dan pas laat in de middag uit bed kom en ontbijt&lunch 1 maaltijd is.
pi_28662536
Ik heb het weleens geprobeerd met 1200 kcal.. als man zijnde, had constant een knorrende maag en de volgende ochtend meteen 700 gram lichter
pi_28663233
1200 is echt veel te weinig voor een man hoor, en die 700 gram zijn helaas geen 700 gram vet, maar vnl. vocht.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:29:44 #178
4177 Jojogirl
pi_28664237
Hoe krijg je het voor elkaar om niet aan de 1000 te komen Isabeau? Eet je dan alleen nog maar groenvoer ofzo?

* Jojogirl is aan ontbijten en lunchen meestal al minstens vijf of zeshonderd calorien kwijt.
pi_28669079
Ik ben ook steeds verbaasd, Jojogirl. Voor mijn gevoel eet ik namelijk best veel (groente en fruit idd). Ik heb ook geen seconde honger oid. Ik ga nu naar bed, maar ik zal morgen eens een voorbeelddag neerzetten. Daar is op zich niets mis mee.

Het lijnen mislukt bij mij nooit omdat ik honger heb of zo, maar met name omdat ik te moe ben om me druk te maken om eten en dan grijp ik te snel naar kant&klaar of candybars etc. Ik kan pas 's avonds na 8 uur eten en dan barst ik dus rond 6-7 uur van de eh...trek. In het weekend ben ik vervolgens nog te moe van de week ervoor en kan het me ook weinig schelen etc etc. Dieet mislukt. Nu heb ik vakantie en gaat het prima.
pi_28676074
Wat eet ik.

8 juli
ontbijt+lunch ('s nachts gewerkt, dus pas om 14:00 ontbijt)
1 volkorenboterham met Blue Band Goede Start en rosbief
1 volkorenboterham met sellery salade en komkommer
1 volkorenbeschuit met aardbeien
1 flesje Yakult Light
360 kcal

avondeten
170 gr kabeljauw uit de oven in 50 ml witte wijn
groenteroerbak van veldui, courgette, wortel en rode paprika (alles vers) in gemersiroop (gebakken in olijfolie)
150 gr rijst
625 kcal

en toen zat ik dus propvol, maar moest nog meer eten omdat ik nog onder de 1000 kcal zat.
yoghurt met kersen, aardbeien en banaan
1 toffee (in het kader van mijn dieet: 1 klein snoepje per dag)
145 kcal

In totaal dus 1130 kcal, maar ik heb een afspraak met mezelf dat ik eigenlijk rond de 1400 kcal per dag moet eten. Tsja.

9 juli
brunch
1 wentelteefje met stroop
1 wentelteefje met basterdsuiker
1 mandarijntje
500 kcal (let op dat de kaneel ook kcal bevat)

avondeten
varkenshaasje gebakken in blue band
150 gr aardappelen
sla van sla, gele paprika, ui, komkommer, banaan, olijven en tomaat.
380 kcal

En weer genoeg in mijn maag, alleen nog steeds maar 880 kcal.
Daarom maar weer het ene snoepje per dag in de vorm van een perenijsje (50 kcal)
's avonds nog kersen en Go! limoen yoghurtdrank (150 kcal)

Dan maar eens een dag met 3 maaltijden.

6 juli
ontbijt
kom melk met muesli
Yakult Light
255 kcal

lunch
2 kommen zelfgemaakte groentesoep
1 volkorenboterham
150 kcal

avondeten
100 gr kalfsfilet gebakken in blue band
200 gr aardappelen
500 gr spinazie
tomaat & komkommersalade in Balsamicoazijn
schaaltje yoghurt met aardbeien
610 kcal

1 dropje

totaal 1030 kcal, ook nog maar net over de 1000

En ik zit echt vol van al dat eten. Ik kan tussendoor misschien nog een extra kop karnemelk of drinkyoghurt nemen of zo, of nòg meer fruit.
pi_28679015
Hoi Allemaal,

hierbij wil ik me aanmelden voor dit clubbie.

IrisVrede (1m66) (25,4) was 70 kg, weegt nu 70kg en wil graag 60 kg wegen 0,0

Mijn methode: ben ik nog niet over uit. Maar ik denk dat ik vooral steun wil en wat hulp mbt meer gaan bewegen.
Ik heb een aantal dieetboekjes gekocht. Maar omdat ik voor andere kwaaltjes therapie volg (met bij behorende, helaas wisselende voedselvoorschriften) Weet ik dus niet welke methode ik het beste kan volgen.

Momenteel mag ik geen varkensvlees eten en moet ik zo min mogelijk zuivel gebruiken. Om er voor te zorgen dat ik savonds niet meer ga snacken of als avondmaaltijd een bord patat neem, wil ik een huiskamerrestaurant opstarten>>> zie het topic Huiskamerrestaurant van mij.

Ik wens Iedereen sterkte en veel succes

[ Bericht 3% gewijzigd door Isabeau op 10-07-2005 13:28:04 (van het woord huiskamerrestaurant een link gemaakt) ]
pi_28679633
Van harte welkom Iris Welke dieetboekjes heb je gekocht en heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken.

Dan wil ik verder niet flauw doen, maar je BMI is 25,4 en er bestaat een afspraak dat mensen met een gezond BMI (onder de 25,0) over het afvallen praten in een ander topic op Fok, namelijk Slank de zomer in XXII -- Summer's coming, hurry! Je zit er zo dicht tegenaan dat ik je bijna wil aanraden daar te beginnen. Waarschijnlijk heb je na een week lijnen al een gezond BMI namelijk. Ze zijn in dat topic ook heel enthousiast en lief en doen veel aan beweging. Dat er twee reeksen lopen had te maken met het gegeven dat sommigen die bijv. 115 kg waren het niet prettig vonden dat er meiden van 60 kg liepen te roepen dat ze zo graag 55 wilden wegen. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
pi_28680191
tuurlijk

maar ik dacht bij het lezen en het feit dat ik dus wel boven de 25 zat dat ik me hier moest melden
vandaar.

Ik heb daarbij het irritante probleem dat bij mij al het vet rond mijn middel zit en ik heb geen idee hoe ik daarvan af moet komen. >> ik meld me bij deze dus dan hier maar af en aan bij het andere topic.
pi_28682908
Isabeau: waarom neem je dan niet van sommige producten de minder magere variant?

Wat ik trouwens ook niet snap, je geeft aan dat yoghurt met banaan, kers, aardbeien en een toffee bij elkaar 145 kcal is. Maar bijv. magere yoghurt 100 ml is 35 kca en 100 ml is bij mij toch echt niet genoeg voor een bakje, een banaan is al 110 kcal, dan je andere fruit nog, plus je toffee. Volgens mij kom je dan toch al gauw aan de 250 kcal hoor. Of je moet echt een miniscuul beetje watersoep met anderhalf stukje fruit eten?
pi_28684821
Ik had idd 100 ml magere yoghurt genomen, Maeghan Daarbij had ik geen hele banaan Ik weeg alles momenteel nauwkeurig en alles klopt qua kcal hoor.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:43:22 #186
4177 Jojogirl
pi_28688267
* Jojogirl had ook al het idee dat die dingen toch meer caloriën zouden moeten opleveren.

Je lijkt inderdaad weinig bijzonders te doen Isabeau. Misschien kan je proberen zoveel mogelijk toch 3 keer per dag te eten? En dan misschien 2 boterhammen bij de lunch i.p.v. maar 1? Meer het meeste ziet er gewoon goed uit. Vreemd...

Ik heb trouwens niet meer gewogen vandaag omdat ik de hele dag gegeocached heb en dus niet naar de sportschool ben geweest. Ik zal me morgenochtend wel hier thuis wegen voor een update.
pi_28688678
Vandaag ruim in de kcal met mijn zelfgemaakte pizza

Ik eet normaal ook 3x op een dag, tenzij ik nachtdienst heb. Dan sta ik pas 's middags op en eet dus 2x op een dag. 's Nachts eten word ik misselijk van En die kcal kloppen gewoon hoor, je mag het narekenen Roep maar, dan zet ik het aantal grammen erbij.

En die keer dat ik 1 boterham at was dat om te soppen in de 500 ml soep. Daar had ik echt wel genoeg aan, daar kon niet nog een boterham bij hoor
  zondag 10 juli 2005 @ 23:20:14 #188
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28694419
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Ik kan rustig een hele dag gezond eten , 3 maaltijden per dag , maar sávonds na 21.00 uur krijg ik altijd enorme vreetbuien. Ik moet me dan "vol"voelen , iets wat ik overdag niet heb. Ik eet dan niet, ik vreet dan . Het maakt niet eens uit wat als het maar veel is

Ik eet genoeg bij de warme maaltijd dus een honger gevoel is het niet eens.

Iemand een idee ?
pi_28695249
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik had idd 100 ml magere yoghurt genomen, Maeghan Daarbij had ik geen hele banaan Ik weeg alles momenteel nauwkeurig en alles klopt qua kcal hoor.
En dat hou je ook uit dan, op zo'n beetje yoghurt en een stukje banaan? Ik was al drie keer omgevallen van de honger denk ik.... =S Maar als je dan niet aan je kcal komt, waarom neem je dan geen halfvolle yoghurt in plaats van magere, en een hele banaan ipv een stukje? Dan kom je wel uit lijkt me.

Mjah goed, ik schijn veel te eten of zo. Als ik thuis ben en niets doe dan eet ik om een uur of 12 vier boterhammen (volkorenbrood met twenty-four, twee met vleeswaren of Hero D'light en twee met hagelslag of zo) om een uur of 12 (ik kom dan laat uit bed) en dan warm eten om een uur of 18.30/19.00. Bij m'n warm eten eet ik vrij veel. Er gaat bij ons met z'n drietjes wel eens anderhalve kilo groente in de pan op een dag. Als de buren zien hoe veel groente en aardappels er staan vragen ze altijd of we visite krijgen Ik kom wel aan m'n twee ons zal ik maar zeggen =P Vlees eet ik gewoon een normale portie, absoluut niet meer dan nodig want ik houd er niet zo van. Verder drink ik water, (groene) thee en koffie zonder suiker.

Ik werk twee tot drie keer per week van 12 tot 21. Dan ontbijt ik meestal in m'n pauze rond 1500 omdat ik het voor m'n werk niet red. Ik neem het me altijd voor, maar uiteindelijk kom ik dan toch veel te laat uit bed. Dan neem ik twee croissantjes en een blikje cassis (zo'n smal hoog blikje, dus geen 330 ml) en 's avonds een mora saté pistoletje met thee of ijsthee, en dan als ik thuis ben om 21.30 eet ik warm.

Verder eet ik fruit wanneer ik daar trek in heb en gemiddeld eens in de drie dagen heb ik een chocoladeuitspatting (variërend van één candybar of een paar koekjes tot een doos bonbons, al lukt het de laatste tijd redelijk om de schade beperkt te houden). Ik heb ook een zwak voor hamkaascroissantjes. Ik ga ze niet meer tussendoor halen bij de AH en ik koop ze ook niet meer op m'n werk in m'n pauze, maar ik eet er wel eens stiekem een op als ik het brood moet afschrijven. Dan moet ik ze toch allemaal weggooien en dan lachen ze zo vriendelijk naar me

Voordat iemand gaat vragen of ik nooit zuivel gebruik: nee, ik kan er helaas niet meer tegen. Maaaaar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo makkelijk afgevallen ben als sinds ik niet meer tegen zuivel kan, en voor de calcium hoef je het ook niet te doen, dus ik zou het ook nooit meer willen eigenlijk. Melk is mooi niet goed voor elk.
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:20 schreef N.icka het volgende:
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Ik kan rustig een hele dag gezond eten , 3 maaltijden per dag , maar sávonds na 21.00 uur krijg ik altijd enorme vreetbuien. Ik moet me dan "vol"voelen , iets wat ik overdag niet heb. Ik eet dan niet, ik vreet dan . Het maakt niet eens uit wat als het maar veel is

Ik eet genoeg bij de warme maaltijd dus een honger gevoel is het niet eens.

Iemand een idee ?
Euhm, misschien wat later warm eten? Als je een uur later eet, zou je dan ook een uur later die vreetbuien krijgen? En als het toch niet uitmaakt wat het is, eet dan een heleboel wortels en komkommers.

En uitzoeken hoe het komt natuurlijk. Waarom wil je na die tijd eten? Is het omdat je dan aan het eind van de dag eindelijk rustig kunt gaan zitten of zo? ga je op dat moment tv kijken en is het je gewoonte daarbij te eten? ik noem maar wat, maar probeer zelf te bedenken hoe het komt...
  maandag 11 juli 2005 @ 00:03:15 #190
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28695724
Aan het eind van de dag is het eten een soort rustpunt voor me , ik sla alleen volledig door dan.

Zet ik potje thee en dan wil ik er een koekje bij , koekje wordt een pak , dan krijg ik trek in nog meer zoets en dan eet ik bv veel ijs, hoe meer ik eet hoe meer ik "door"' moet eten .

Wortels en appels geven dat gevoel niet maar dan wordt ik zo onrustig , het lijkt wel een verslaving als ik het zo lees
pi_28695815
Maeghan het klinkt alsof je niet te veel eet, maar de verkeerde dingen (op avondeten na, want dat is prima). croissantjes, en dan vooral ham-kaas croissants zijn vreeeeselijk vet.
Ik vind het ook heerlijk dus ik leef met je mee.
Kan je met jezelf afspreken dat je 1 keer in de week een ham-kaas croissant mag?
Satesaus tikt ook aan, met een pistoletje erbij zeker!

Ik heb zo mijn eigen lunch-zonde: een volkoren panini met gerookte zalm
op mijn stageplek maakten ze dit a la seconde voor je klaar voor een heel prettig prijsje. Vrijdag was mijn laatste stagedag, dus ik zal nu mezelf thuis moeten bezighouden met stageverslag maken enz.
pi_28696371
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:06 schreef octopussy het volgende:
Maeghan het klinkt alsof je niet te veel eet, maar de verkeerde dingen (op avondeten na, want dat is prima). croissantjes, en dan vooral ham-kaas croissants zijn vreeeeselijk vet.
Ik vind het ook heerlijk dus ik leef met je mee.
Kan je met jezelf afspreken dat je 1 keer in de week een ham-kaas croissant mag?
Satesaus tikt ook aan, met een pistoletje erbij zeker!

Ik heb zo mijn eigen lunch-zonde: een volkoren panini met gerookte zalm
op mijn stageplek maakten ze dit a la seconde voor je klaar voor een heel prettig prijsje. Vrijdag was mijn laatste stagedag, dus ik zal nu mezelf thuis moeten bezighouden met stageverslag maken enz.
Hamkaascroissantjes doe ik dus ook niet zo vaak. Ik koop ze dus niet meer, het is dus alleen af en toe op m'n werk dat ik het niet kan laten om er een op te eten. Maar agz ik toch maar 3 dagen werk en de hamkaascroissantjes er niet altijd zijn (en ik natuurlijk ook probeer om ze te laten zitten) eet ik ze dus inderdaad hooguit een keer per week. Vroeger niet hoor, dan had ik drie dagen in de week college en ik ontbeet drie dagne in de week met twee hamkaascroissantjes, at er dan iedere zaterdag op m'n werk nog twee en ging ze tussendoor nog weleeens bij de AH halen =D

Croissantjes zijn wel vet, maar daar staat dan weer tegenover dat je geen beleg erop doet. Tenminste, ik niet. Wat dat betreft valt het dus wel mee. Een croissant is 8 gram vet en 160 kcal volgens de voedingswijzer. Twee croissantjes is dus niet meer dan twee boterhammen met margarine en vleeswaren. Verder eet ik ook wel eens broodjes met een slaatje, of alleen fruit, of krentenbollen, maar de croissantjes winnen het toch vrij vaak. Op de een of andere manier hebben ze gewoon niets lekkers en gezonds op m'n werk. Geen kant-en-klare broodjes gezond of zo, en de salades zijn alleen in veel te grote verpakkingen te krijgen. En vleeswaren hou ik al niet van, maar zeker niet op m'n werk omdat de afdeling gewoon superslecht schoongemaakt wordt. En een boterham die 's ochtens is klaargemaakt krijg ik 's middags echt niet meer weg Goed, dit klinkt wel heel erg als goedkope smoesjes, maar ik weet ook best dat het gemakszucht is hoor. Maar op zich zit het probleem niet zo in die croissantjes. Meer in de chocoladeuitspattingen. Begin dit jaar at ik gemiddeld nog zo'n halve kilo chocola in de week. Wat dat betreft ben ik vooruit toch? =P

[ Bericht 7% gewijzigd door Maeghan op 11-07-2005 00:34:19 ]
pi_28698873
Update :

was :
Stout (1m70) (33,98) was 106.8 weegt nu 98.2, wil graag 70 kg wegen - 8.6 kg

Is nu :
Stout (1m70) (33,63) was 106.8 weegt nu 97.2, wil graag 70 kg wegen - 9.6 kg

dus weer een kg minder. Nu 4 weken bezig, vandaag start week 5. Deze week staat bewegen centraal, elke dag minimaal een half uur.
pi_28699590
WHOPPAAAAAAAAAAAAAAAA! Nieuwe week, nieuwe kansen. Ik had mezelf gedurende de periode van tentamenstress vrijaf gegeven. Ik hoefde niet te letten op wat ik at, mocht gewoon alles in mijn mond stoppen waar ik zin in had.

En eigenlijk was dat helemaal niet zo veel. Alleen wel ontzettend verkeerde dingen. Door het weer heb ik maar weinig zin in eten en vaak genoeg was het 4 uur en dacht ik god ik heb nog niets gegeten. En dan ging ik chips eten en donuts en noem maar op. Nu zijn de tentamens voorbij en nu ga ik echt weer goed letten op wat ik eet en vooral drink. Ik heb een heerlijke grote tas vol fruit gehaald op de markt en wil tot het avondeten eigenlijk fruit eten, aangevuld met yoghurt en een beetje kellogs special K. Het avondeten eet ik dan gewoon met de pot mee, maar gedoseerde porties. En ik drink alleen nog maar water. (behalve bij het innemen van de vitaminepillen e.d. daarbij drink ik cranberry sap).

Dus daar gaan we weer!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_28699677
Succes dancing !!!
pi_28700020
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:

En dat hou je ook uit dan, op zo'n beetje yoghurt en een stukje banaan? Ik was al drie keer omgevallen van de honger denk ik.... =S Maar als je dan niet aan je kcal komt, waarom neem je dan geen halfvolle yoghurt in plaats van magere, en een hele banaan ipv een stukje? Dan kom je wel uit lijkt me.
Ja, ik denk dat ik te streng bezig was omdat ik zo graag slank wilde eten en dan blijkt het tè slank te zijn geweest. Ik had geen honger of zo hoor, want ik at vreselijk veel groente, maar ja, daar zit nauwelijks energie in. Gemiddeld had ik over afgelopen week trouwens 1200 kcal, dus dat is dan weer wel voldoende in mijn ogen.
quote:
Mjah goed, ik schijn veel te eten of zo. Als ik thuis ben en niets doe dan eet ik om een uur of 12 vier boterhammen (volkorenbrood met twenty-four, twee met vleeswaren of Hero D'light en twee met hagelslag of zo) om een uur of 12 (ik kom dan laat uit bed) en dan warm eten om een uur of 18.30/19.00. Bij m'n warm eten eet ik vrij veel. Er gaat bij ons met z'n drietjes wel eens anderhalve kilo groente in de pan op een dag. Als de buren zien hoe veel groente en aardappels er staan vragen ze altijd of we visite krijgen Ik kom wel aan m'n twee ons zal ik maar zeggen =P Vlees eet ik gewoon een normale portie, absoluut niet meer dan nodig want ik houd er niet zo van. Verder drink ik water, (groene) thee en koffie zonder suiker.
Eigenlijk eet je dus heel normaal, maar let je erop dat je geen suiker en dergelijke binnenkrijgt. Ik krijg dat allemaal nooit op 4 boterhammen, het idee al...zou veel te veel zijn voor mij. Op de middelbare school had je van die idioten met 10 boterhammen en die aten ze nog op ook Ik had er eigenlijk altijd 2 mee en dat was voldoende.
quote:
Melk is mooi niet goed voor elk.
Melk is voor veel mensen niet goed, maar niet iedereen weet dat. Ik geloof dat 2/3 van de wereldbevolking niet tegen melk kan, dus je bent eigenlijk in de meederheid
  maandag 11 juli 2005 @ 10:35:09 #197
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_28700750
GIsteren in Groningen gratis vetmetingen.
Dus ik denk even proberen.
Resultaat wat er uit kwam: VEEEEL te hoog.Toen was ik toch wel lichtelijk depri.
Toen mocht tararaboemdijee nog even proberen. VOlegns die meter was zijn vetpercentage 18%. Perfect dus. (BMI van 14,8)
Die meters op straat geloof ik dus niet meer.
Carpe diem
pi_28701633
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:35 schreef marchien het volgende:
GIsteren in Groningen gratis vetmetingen.
Dus ik denk even proberen.
Resultaat wat er uit kwam: VEEEEL te hoog.Toen was ik toch wel lichtelijk depri.
Toen mocht tararaboemdijee nog even proberen. VOlegns die meter was zijn vetpercentage 18%. Perfect dus. (BMI van 14,8)
Die meters op straat geloof ik dus niet meer.
ik vertrouw sowieso de meeste metingen niet meer

mijn weegschaal is ook zo geweldig. op zich geeft hij wel vrij consistent hetzelfde gewicht aan, zelfs als ik dat niet wil.
maar dan de grafiek die die weergeeft (mijn stipje staat ver naast het 'gezonde gewicht' gebied). Ik mag dus 55 kilo wegen als ondergrens

dat is ongeveer 40 kilo minder dan ik nu weeg
ik zou er echt niet uitzien met 55 kilo volgens mij
pi_28702659
Slecht weekend gehad, er is kermis bij ons in het dorp, al 2 avonden geweest (en dan kan ik die wijn/sjoes echt niet laten staan), vanavond weer

Maar goed, het is weer goed weer, dat betekent dat ik weer op de fiets kan gaan werken. Dat is toch twee keer per dag een dik half uur fietsen!!
pi_28702850
Marchien Ik heb zoiets in Tsjechie eens gedaan, maar die dingen werken ook op geleiding, dus met zweethandjes scoor je zowieso al veel beter..
Mijn vriendje had toen het vetpercentage dat een topatleet ook zou hebben.... En dat is hij dus niet.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')