Dat heb ik ook. Ik heb het nooit zo goed bijgehouden, maar volgens mij ben ik nu minder dik dan ik mijn hele (volwassen) leven geweest ben en toch stoort stoort het overgewicht dat er nog wel zit me nu meer dan ooit!quote:Op maandag 30 mei 2005 10:18 schreef octopussy het volgende:
Het maffe is dat ik me trouwens dikker dan ooit voel! Ik ben nog steeds bijna 10 kilo lichter dan anderhalf jaar geleden maar de nieuwste foto's van mij vind ik echt verschrikkelijk. Ik denk dat ik erg snel gewend ben geraakt aan mezelf toen ik 90 kilo was een jaar geleden![]()
![]()
Bubsel (1m71) (43,6) was 143,3 kg, weegt nu 127,5 kg en wil graag 72 kg wegen -15,8quote:Bubsel (1m71) (43,6) was 143,3 kg, weegt nu 127,6 kg en wil graag 72 kg wegen -15,7
Hey, welkom! Enne...dat wat je zegt zegt natuurlijk niets over jou, maar heel erg veel over de achterlijk idioten die zoiets denken te kunnen roepen.quote:Op maandag 30 mei 2005 10:27 schreef Talietje het volgende:
als ik op straat loop, word ik soms wel eens voor dikke hoer uitgemaakt zomaar..
Hoe lang ga je dit kuurtje volhouden?quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:52 schreef Levitation het volgende:
Vorige week ben ik weer -totaal onverklaarbaar- een kilo aangekomen.
Ben nu maar eens met een 'weightcare' kuurtje begonnen: 580 kcal per dag.
Alleen heb ik besloten het kuurtje een beetje aan te passen... zag na 1,5 dag dubbel, had visioenen van boterhammen en viel (letterlijk) bijna om. Heb 't aantal kcal dus maar opgevoerd naar 900. Eet 'n maaltijdreep extra, wat rauwkost en een sinaasappel. Kijken hoelang ik het uit houd.
De overklaarbare kilo was er na 1 dag wel meteen weer af
Een kuurtje kan motiverend werken... maar daarna moet je natuurlijk weer goed opletten. Jojo-effect kun je aardig voorkomen door, 1. niet te lang te kuren (nooit meer dan 3 weken) en 2. veel te bewegen. Ik ben van plan deze kuur ongeveer 2 weken te volgen, tenminste als ik eerste week door kom. Verder fiets en wandel ik iedere dag en zwem ik 2 keer in de week 'n uur. Genoeg beweging dusquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hoe lang ga je dit kuurtje volhouden?
Ooit zal je toch weer meer gaan eten en waarschijnlijk kom je dan weer sneller bij......of niet?
Dit is niet gek hoor. Je lichaam grijpt onmiddelijk die extra kcal aan om een glycogeenvoorraad op te bouwen. Hierbij wordt dan ook vocht vastgehouden ---> extra kilo op de weegschaal. Even weer minder eten en je lichaam breekt die extra glycogeenvoorraad gewoon weer af. Dag kiloquote:Op donderdag 2 juni 2005 08:52 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook het idee dat ik eigenlijk heel gezond en niet te veel eet.
Als ik dan 1 keer eens wat meer eet om welke reden dan ook: hup gelijk 1 kilo erbij.
Lijkt wel of het veel sneller gaat, dan wanneer je niet lijnt
Oh ja, helemaal mee eens!! Supermals, zacht, romig...hmmmmquote:Op vrijdag 3 juni 2005 06:38 schreef YPPY het volgende:
Tip mbt gezond eten: de Hollandse nieuwe is erg lekker.
Normaal zou ik het ook heel slecht kunnen, maar aangezien ik nu op buitenlandse stage ben haal ik gewoon weinig in huis, dus er is gewoon niks te snoepen bij mij thuisquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:54 schreef ymme het volgende:
Hoe kan het dat jullie het zo goed en lang volhouden.
Ik wil het zo graag, maar het lukt me niet! Als er iets tegen zit, dan begin ik weer te snoepen
Ik ben gewoon slap.
Als er iets tegen zit wil ik ook snoepen. Maar ja ik bedenk me dan wel, als ik dit snoep, val ik niet af. Dus wat wil ik liever? Afvallen of iets doen, wat het eigenlijke probleem toch niet helpt. Ik bedoel als er iets tegenzit, gaat dat niet weg door te snoepen. Dus ik zou mijzelf dubbel pakken op dat moment. a) ik doe niets constructiefs aan de dingen die tegen zitten b) ik zorg er ZELF voor dat ik niet afval.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:54 schreef ymme het volgende:
Ik wil het zo graag, maar het lukt me niet! Als er iets tegen zit, dan begin ik weer te snoepen
Ik ben gewoon slap.
dat heb ik ook hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:54 schreef ymme het volgende:
Ik ben gewoon slap.
Dietiste word niet meer vergoed door het ziekenfonds! En geld daarvoor heb ik nietquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:32 schreef teigan het volgende:
Kan het ook zijn dat je ook gewoon gaat snoepen omdat je te weinig eet ymme???
Dan kun je nog zo je best doen, maar dan komt het niet goed...
Ik zou begeleiding zoeken bij een goede dietiste, en daar het probleem eens bespreken..
Bubsel (1m71) (43,5) was 143,3 kg, weegt nu 127,3 kg en wil graag 72 kg wegen -16quote:Bubsel (1m71) (43,6) was 143,3 kg, weegt nu 127,5 kg en wil graag 72 kg wegen -15,8
Ik zou zeggen 's avonds sporten dan, maar dat wil je natuurlijk niet horenquote:Op maandag 6 juni 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ik ben gister 's morgens een uurtje gaan sporten en dan kan ik echt daarna de hele dag eten....
Hoe kan ik dit het best oplossen?
's avond sporten is geen probleem, eet ik erna kommetje yogurth en het is goed.
Normaal ga ik ook 's avonds sporten, maar af en toe komt het zo uit dat ik wel eens op zondag morgen ga.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 's avonds sporten dan, maar dat wil je natuurlijk niet horen
Kun je met gezonde snacks je trek niet stillen? Water/ ranja drinken?
Appels kopenquote:Op maandag 6 juni 2005 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 's avonds sporten dan, maar dat wil je natuurlijk niet horen
Kun je met gezonde snacks je trek niet stillen? Water/ ranja drinken?
nou ik zit ook in het ziekenfonds en je hebt 16 EH om naar een dietiste te gaan (dat wil zeggen 6 voor eerste consult en dan nog 5 keer per jaar (2eh per controle)...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:05 schreef ymme het volgende:
[..]
Dietiste word niet meer vergoed door het ziekenfonds! En geld daarvoor heb ik niet![]()
Welkomquote:Op maandag 6 juni 2005 14:17 schreef mallemeid het volgende:
Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij een dietist in het zkh
Wat ik me nou gelijk afvroeg bij dit artikel is of ze ook hebben gekeken naar de overige eet en drinkgewoontes van die kinderen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
'Melk drinken maakt dik'
Uitgegeven: 7 juni 2005 07:05
WASHINGTON - Hoe meer melk kinderen drinken, des te dikker worden ze. En dat is niet alles: halfvolle melk is een grotere boosdoener dan volle melk.
Dat zijn de uitkomsten van een maandag gepubliceerd Amerikaans onderzoek, waaraan 12.000 kinderen in de leeftijd van 9 tot 14 jaar meededen.
De wetenschappers noemen de uitkomsten opvallend, omdat juist de magere en halfvolle melk samengaan met een hoger gewicht. "Het kan zijn dat kinderen makkelijker naar melk met minder vet grijpen. In dat geval is het niet zozeer de melk, maar zijn het de calorieën die schuldig zijn", zei onderzoekster C. Berkey in een reactie.
----
Weet ik gelijk hoe ik ooit zo dik ben gekomen!
Ik denk ook niet dat dat de intentie is van het onderzoek. Het is meer dat mensen 4 glazen halfvolle melk drinken ipv 2 glazen volle melk, daardoor worden mensen dikker.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:25 schreef Koningin het volgende:
Ik drink nooit melk en toch ben ik dik, dus die theorie klopt ook voor geen meter.
Kan me niet voorstellen dat als je een glaasje melk per dag drinkt dikker wordt.
Als je er na elke dag naar de Mac gaat wel...!!
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:13 schreef ymme het volgende:
Ik heb vanochtend, 1 banaan op. Op school 2 boterhammen met ommelet. (dat was tegen een uur of 8.45) ga ik straks na mijn examens een hard broodje met ham halen. En vanvond eten we pannenkoeken, omdat we laat thuis zijn, en meteen weer weg moeten
Is dit goed?
Normaal heb ik iets van achterham of iets dergelijk op brood. Vandaag was verwen dag voor op stage.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:49 schreef Koningin het volgende:
Misschien moet je je broodbeleg veranderen van de ommeletten naar iets calorie-arms. Dat scheelt al denk ik.
Jjij vraagt wat mensen ervan vinden, koningin geeft een valide advies, en daar heb je een weerwoord op omdat het een verwendag is. Ik snap niet waarom je dan om advies vraagt, maar dat kan aan mij liggen.Bijzonder KCal-arm of eten waardoor je afvalt lijkt het me niet. Dat hoeft van mij ook niet hoor, maar ik snap je vraag dan niet helemaalquote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:52 schreef ymme het volgende:
Normaal heb ik iets van achterham of iets dergelijk op brood. Vandaag was verwen dag voor op stage.
Ik snap wel wat je hiermee bedoelt, ik snap alleen niet waarom je vraagt 'is dat goed'.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:25 schreef ymme het volgende:
Ik bedoel daar alleen maar mee te zeggen, dat ik dat normaal (brood met ommelet) niet op brood heb. En dat het echte afvallen pas begint na de vakantie, dus eind juli!
Is dat dan zo moeilijk te begrijpen of....
Dan zou het dus mogelijk zijn om in 44 dagen 16 kilo af te vallen. En dan natuurlijk blijven letten op je eten. Want anders vliegen de kilo's er weer aan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:54 schreef ClioSporT het volgende:
Gegarandeerd resultaat.
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Ik ben na 22 dagen (weekenden niet inbegrepen) puur dieet 8 kilo afgevallen
Bedenk je wel dat het afvallen in het begin sneller gaat en later over het algemeen minder snel.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:42 schreef ymme het volgende:
Dan zou het dus mogelijk zijn om in 44 dagen 16 kilo af te vallen. En dan natuurlijk blijven letten op je eten. Want anders vliegen de kilo's er weer aan.
Nee dat snap ik ook wel. In het begin is het vooral vocht wat je verliest. Maar ik heb het dieet toch wat aangepast. Want anders is het gewoon veel te weinig. Niet veel veranderingen gedaan hoor. Ik zal het dadelijk even postenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat het afvallen in het begin sneller gaat en later over het algemeen minder snel.
Het is geen rekensommetje van 44 dagen 16 kilo, 88 dagen 32 kilo, enz.
Je maag niet zijn zin geven is heel simpel. Je hoofd weerstaan; dat is het probleem.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef ymme het volgende:
Ik ga me eetpatroon ook aanpassen, maar ik denk dat eerst mijn maag toch moet wennen aan het feit, dat het niet zijn zin gaat krijgen als hij eten wilt
Ben jij gek, gewoon doen zoals het er staat. Weet je hoe weinig dat is. Is gewoon slecht voor je gezondheid joh. En vooral omdat ik bloedarmoede heb en dergelijke, moet ik toch een beetje goed eten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:54 schreef ClioSporT het volgende:
Dat glaasje water met citroen die je elke ochtend moet nemen is best wel belangrijk ook al is het zo goor als ik weet niet wat.. Het zet in je lichaam alles in werking zeg maar als je net wakker bent.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ff 1 boterham extra of ff 1 tomaat extra bijna alles verpest. Eigenlijk gewoon doen zoals het er staat. In yoghurt zitten nou eenmaal ook weer vitamientjes die je nodig hebt. Misschien werkt jouw manier ook, wie weet.
Je hebt nog 3 weken tot aan je vakantie, begin nu al. Dan heb je tijdens de vakantie wat reserve!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Normaal heb ik iets van achterham of iets dergelijk op brood. Vandaag was verwen dag voor op stage.
Wij (ik en mijn vriend) willen graag afvallen![]()
![]()
Maar nu is het zo dat we 4 juli op vakantie gaan 2 weken, dus dan heeft het nu nog geen zin om te lijnen. Dus nu willen we een beetje opletten, en na de vakantie echt lijnen (gezond eten, veel bewegen)
Je mag in het weekend eten wat je wilt hoor. Zo zwak is een menselijk lichaam nou ook weer niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 07:21 schreef ymme het volgende:
[..]
Ben jij gek, gewoon doen zoals het er staat. Weet je hoe weinig dat is. Is gewoon slecht voor je gezondheid joh. En vooral omdat ik bloedarmoede heb en dergelijke, moet ik toch een beetje goed eten.
Pepsels zijn zoute sticksquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Way to go zusje! Dat soort mijlpalen zijn toch altijd kleine feestjes!
Wat zijn eigenlijk pepsels?
Kan ik me goed voorstellen inderdaad. Ware het niet dat ik niks in huis heb. Geen chips, geen koekjes, geen chocolade of snoepjes.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij mij is het juist andersom marchien; als ik weinig te doen heb, dan ga ik juist zitten snaaien en zo, als ik niet oplet.
**nieuw**quote:Levitation (1m70) (34,0) was 102 kg, weegt nu 98,2 kg en wil graag 80 kg wegen -3,8
Is het niet zinniger om bij jouw gewicht te kijken of je vetpercentage goed is ipv je blind te staren op een -toch al lage- bmi? Zou als ik jou was lekker de sportschool in gaan en wat spieren kweken. Afvallen lijkt me in jouw geval eigenlijk niet zo gezond.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:32 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
2 dagen geleden:
1m87 > 68,9 Kilo > bmi niet opgemeten
Zojuist:
1m87 > 67,2 Kilo > 19,0 bmi > - 1,7
ik wil:
1m87 > 62,0 > bmi 17,73 > -5,2
Waarom denk je in hemelsnaam dat het een dikmaker is? Omdat er bubbels in zitten of zo? Het is gewoon water met een beetje koolzuur. Heerlijk gezond en je kan er zoveel van drinken als je wilt (eh, maar geen 6 liter op een avondquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
hallo. ik heb een [stomme] vraag
ik drink veel spa rood.
valt dat ook onder water, of is dat stiekem ook een 'dikmaker' die je onder frisdrank moet rekenen
Goed als je misselijk bentquote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:40 schreef thaleia het volgende:
Ik krijg wel een opgezette buik als ik veel koolzuur drink, misschien had MissyMirjam die associatie ook?
quote:
Ho hoquote:Op woensdag 15 juni 2005 19:06 schreef Maeghan het volgende:
Fijn he, zo'n dieet? Misschien moet je toch eens iets normaals proberen?
Nee, je hoort niet moe te worden van dieten. Als je moe wordt, dan dieet je dus te streng. Je kan moe worden van een gebrek aan energie of aan voedingsstoffen (alhoewel dat meestal niet zo snel gebeurt), of in jouw geval kan het (waarschijnlijker) ook zijn van een slingerend suikerspiegel.
Ik raad het je in ieder geval af om hiermee door te gaan, maar je gaat vast niet naar me luisteren.
Chroom GTF helpt om je bloedsuikerspiegel constant te houden, hierdoor krijg je minder trek in zoetigheid en is je dieet dus beter vol te houden. Ik slik het al zo'n 2 maanden en vind dat het goed helpt. Ik haal 't bij 't kruidvat (eigen merk).quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:59 schreef Vogue het volgende:
Nou... ik heb even een terugvalNa anderhalve week ik fase 1 te hebben gehangen van het South Beach dieet (geen koolhydraten en suikers), ben ik zo'n 2 kg afgevallen.
Vandaag begon de ellende. Ik kon geen groentes en rauwkost meer zien, was lusteloos en extreem moe en had enorme behoefte aan zoet.
<knip>
...en even die ontzettend irritante avatar weghalenquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien is die twee kilo net op strategische plaatsen erbij gekomen? Op je wangen ofzo, dat kan je gezicht heel erg veranderen natuurlijk.
Je hoeft niet te telexen, maar je moet wel even een regeltje maken als je opgenomen wilt worden
Neem aan dat je de mijne bedoelt? Zal het straks even doenquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:45 schreef octopussy het volgende:
[..]
...en even die ontzettend irritante avatar weghalen![]()
![]()
![]()
dank je...quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:51 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Neem aan dat je de mijne bedoelt? Zal het straks even doen
Regeltje:
Ballebek (1m88) (29,9) was 105,7 kg, weegt nu 105,7 kg en wil graag 90 kg wegen 0,0
En nu op naar de sportschool; lekker rustig is het daar nu...
Heb ook heeel impulsief net een fiets gekocht; dat zal ook wel schelen ipv iedere x met de tram of de auto iets gaan doen.
2 pakjes droge melba toast of gewoon van die knakcrackertjes die per 6 in een pakje zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:42 schreef Koningin het volgende:
Electrocute, wat bedoel je met overdag toastjes eten?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dank jequote:Op donderdag 16 juni 2005 16:29 schreef octopussy het volgende:
[..]
dank je...
en heel veel succes met je nieuwe levenswijze![]()
een fiets is een goed begin. De mijne staat alleen al een tijd in de schuur omdat hij nagekeken moet worden door een fietsenmaker. Slecht excuus he?![]()
Beetje een late reactie maar ik kom eigenlijk ook nooit in dit topic.quote:Op donderdag 2 juni 2005 06:56 schreef YPPY het volgende:
Ik hoop ook dat iemand reageert die nooit meer aangekomen is.
En daar kun jij op leven??quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:47 schreef Electrocute het volgende:
[..]
2 pakjes droge melba toast of gewoon van die knakcrackertjes die per 6 in een pakje zitten.
**nieuw**quote:**oud**
Levitation (1m70) (33,6) was 102 kg, weegt nu 97,1 kg en wil graag 80 kg wegen -4,9
Je nieuwe BMI is 26,42 80 : (1,74*1,74)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:16 schreef marchien het volgende:
oud: marchien (1m74) (26,09) was 87 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 65 kg wegen -8,0
nieuw: marchien (1m74) was 87 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -7,0
bmi aanpassen wil niet, de link waarop je hem uitrekent doet het niet
Dacht trouwens echt dat er wel wat af zou zijn...., ga je heel vrolijk op de weegschaal staan![]()
Ik edit mijn post wel ff, bedankt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je nieuwe BMI is 26,42 80 : (1,74*1,74)het komt ook weer goed
Ik eet meestal een appel of twee en 's avonds yoghurt met fruit, dacht dat ik dat al had gezegd. Ik heb een nogal hectisch leven en geen tijd om uitgebreid te lunchen. Ik ben overigens helemaal nooit van het brood mee naar school geweest. Dus niet de illusie krijgen dat ik nu ineens absurd veel minder ben gaan eten.:) Ik ben alleen opgehouden met zoete en vette dingen te eten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:56 schreef Pandorah het volgende:
Eloctrocute: twee hele pakken van die kale melba dingen?? Ik denk dat het wellicht verstandiger is om gewoon te lunchen ipv zo 'raar' te eten. Op zich zit er niet zo veel in zo’n melba toast (ik zie op het pak 13,3 kcal) maar het is nogal eenzijdig. Ik geloof zelfs ook te weinig als er 30 van die dingen in het pak zitten. En ik mis het fruit bij je. Die knakcrackertjes ken ik niet.
Dank je!quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:56 schreef Pandorah het volgende:
Welkom Ballebek, je bent het van plan goed aan te pakken door zomaar die fiets te kopen!![]()
Hoi hoi hoiquote:Op vrijdag 17 juni 2005 06:59 schreef YPPY het volgende:
Welkom Ballebek. Fietsen is erg leuk, je kunt mee als we de fietsmeeting gaan houden.
quote:Afslankpil schokt babybrein
Een antirook- en antivreetpil die volgend jaar op de markt komt, moet uit handen blijven van zwangere vrouwen. Rimonabant kan epileptische aanvallen bij de ongeboren baby opwekken, leiden Franse en Hongaarse neurowetenschappers af uit onderzoek bij jonge ratjes.
Je mag tegenwoordig bijna niets meer als zwangere vrouw. Alcohol is taboe, roken blijkt nog schadelijker dan al werd aangenomen. En stresshormonen kunnen het ongeboren kind een slechte start geven, dus wind je vooral niet op over al die beperkingen. Het zal niemand verbazen dat ook blowen, het roken van cannabis, in het lijstje van ongeoorloofde activiteiten staat.
Kinderen van cannabisgebruikers hebben vaak een lichte geestelijke achterstand. Wat is er misgegaan bij hun hersenontwikkeling? Dat wordt langzaam duidelijker. Op de website van het vakblad Proceedings of the National Academy of Sciences staat deze week een artikel dat daar een steentje aan bijdraagt. Bovendien toont het een mogelijk gevaar van 'rimonabant', een afslank- en antirookpil die volgend jaar op de markt moet komen.
Rimonabant is ontwikkeld nadat was ontdekt hoe het komt dat veel mensen van blowen een sterk hongergevoel krijgen. Zogenaamde cannabinoïdreceptoren in de hersenen reageren op de stof THC en dat levert een hongersignaal op. Rimonabant zet juist een rem op die cannabinoïdreceptoren, waardoor de trek in eten vermindert. De trek in een sigaret of een glas whisky trouwens ook, bleek bij praktijkproeven.
Natuurlijk zitten die receptoren niet in het brein om ons gevoelig te maken voor cannabis en pillen. Hun echte taak is te reageren op de zogenaamde endocannabinoïden, signaalstoffen die in de hersenen zelf worden aangemaakt. Zouden die signaalstoffen ook in de vroege ontwikkeling al een rol spelen, vroegen Christophe Bernard en een vijftal collega's uit Frankrijk en Hongarije zich af. En zo ja, raakt het evenwicht dan verstoord bij cannabisgebruik of het slikken van rimonabant?
Ze onderzochten de invloed die de cannabinoïdreceptoren hebben op de ontwikkeling van de hersenen bij pasgeboren ratjes. Die worden naakt, blind en hulpeloos geboren. Mensenbaby's hebben in dat stadium nog een tijdje in de baarmoeder tegoed. Wetenschappers nemen daarom vaak aan dat ratjes in de eerste week na de geboorte goed te vergelijken zijn met ongeboren baby's in de laatste maanden van de zwangerschap.
Het waren niet bepaald prettige proeven voor de diertjes. Er waren experimenten met plakjes hersenen van jonge ratjes, maar ook met levende ratjes die elektroden in hun hersenen geïmplanteerd kregen. Uit die proeven bleek dat de cannabinoïdreceptoren inderdaad aanwezig zijn op bepaalde plekken in het jonge rattenbrein, en dat ze invloed hebben op de prikkeloverdracht tussen zenuwcellen.
De prikkeloverdracht raakte verstoord wanneer de cannabinoïdreceptoren werden gestimuleerd of geremd. Een injectie met cannabisachtige stoffen legde de activiteit lam, terwijl een spuitje met het actieve bestanddeel uit rimonabant bij de ratjes resulteerde in epilepsieverschijnselen. En dat is relevant, schrijven de onderzoekers. Zowel cannabisgebruik als het slikken van zogenaamde cannabinoïdreceptor-antagonisten, waar rimonabant onder valt, verstoren het evenwicht in de jonge hersenen en beïnvloeden daardoor de ontwikkeling van de netwerkstructuur.
De resultaten steunen dus niet alleen het idee dat blowen tijdens de zwangerschap hersenproblemen bij de baby kan opleveren, maar wijst ook op een gevaar van een pil die nog niet eens op de markt is. Rimonabant kan je straks helpen bij het stoppen met roken of drinken, maar je moet er wel op tijd bij zijn. Wie al zwanger is, zal het van pure wilskracht moeten hebben.
C. Bernard, H. Gozlan, M. Milh, Y.M. Morozov, T.F. Freud en Y. Ben-Ari: "Altering cannabinoid signaling during development disrupts neuronal activity", PNAS Early Edition, 13 juni 2005
quote:Het tegendeel blijkt waar te zijn. Uit onderzoek blijkt dat mensen die dieet cola drinken geen gewicht verliezen, maar juist in gewicht aankomen (wetenschappelijke bijeenkomst van de American Diabetes Association, San Diego juni 2005). De resultaten uit een onderzoek met 1550 Amerikanen zijn verbluffend. De kans om in de loop van 6 jaar overgewicht te ontwikkelen was 32,8% bij gebruik van één tot twee blikjes gewone cola, maar bij gebruik van de zelfde hoeveelheid dieet Cola bleek de kans op overgewicht 54,6%. Ligt het aan de dieet cola? Niemand kent het antwoord. Het kan ook wel zijn dat mensen die merken dat ze te zwaar zijn op dieet cola overgaan. Dat vertekent het beeld behoorlijk.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat ik als student toegang heb tot een handvol tijdschriften over overgewicht en zo..Gratis artikelen lezen.
ow? okquote:Op maandag 20 juni 2005 10:17 schreef teigan het volgende:
marchien Volgens mij nemen we meestal de negatieve updates niet mee, blijven we meestal toch van het positieve uitgaan....
Juist daarom had ik hem niet meegenomen, omdat dat doorgaans niet gedaan wordt. Ik kan het aanpassen als je wiltquote:Op maandag 20 juni 2005 09:04 schreef marchien het volgende:
Ik ben niet mee-ge-update
Niet zo heel dramatisch was een negatieve update, maar toch
Ik ben dat boekje nog niet tegengekomen in de winkel. Wat is de methode van dat boekje?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 06:18 schreef Stout het volgende: oja, ik lijn met het boekje van Sonja Bakker
Ja maar 2 kilo spieren op 2,5 week?! Dat geloof ik toch ook niet. Vanochtend echt heel verdrietig toen ik op de weegstaal stond. Je gaat gewoon twijfelen of je nog aan sport moet doen, op deze manier... *zucht*quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:03 schreef Sjeen het volgende:
voor Droeke... Is het misschien zo dat je nu vet verliest en spieren kweekt? Spieren zijn toch zwaarder dan vet dacht ik. Dan val je dus niet af, maar je geeft wel je lichaam en conditie een megaboost...
quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:05 schreef Maeghan het volgende:
Ik ga jullie aan het huilen maken:
Maeghan (1m67) (30,5) was 93,6 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 65 kg wegen –8,6
Gegeten van de week: twee dozen merci, twee satebroodjes, anderhalve liter cola, vijf bolletjes haagen-dasz, twee c1000 chocoladeijsjes, vijf blikjes cassis, twee sinassplitten, vier croissants, twee ham-kaas croissants, een doos lily o'briens bonbons, vijf wodkamixen, en daarnaast mijn gewone eten. Niet gesport, en echt niet weinig gedronken.
Nieuw regeltje:
Maeghan (1m67) (30,2) was 93,6 kg, weegt nu 84.1 kg en wil graag 65 kg wegen –9.5
uh ik zou toch wat minder euforisch zijn Maegan. Ze zeggen bij de WW wel eens "god straft direct, de WW een week later". Het kan best zijn dat je volgende week dus een kloteresultaat hebtquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:26 schreef Maeghan het volgende:
Nee ik zou het ook niemand aanraden of zo, maar op de een of andere manier kom ik dus al zeker een maand niet meer aan, wat ik ook eet. Ik vind het wel verdacht, maar zolang ik verder geen schrikbarende verschijnselen krijg hoor je mij niet klagen =P
M'n moeder zat net te roepen dat het vast allemaal vocht was. Lekker boeiend =P Er staat toch 84, of niet? =P
quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:21 schreef octopussy het volgende:
"god straft direct, de WW een week later"
Lichte pillen zijn OK, nuvaring is fantastischquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Och, octopussy, ik heb net chocolademouse op(en ben al een maand of 2-3 niet aangekomen of afgevallen en niet op oude gewicht terug).
Ik ga trouwens overstappen op een veel lichtere pil (dat scheelt bij mij zo'n 3 kilo aan vocht). Even ter motivatie en dan eens kijken of ik de draad toch weer op kan pakken. Ow, octopussy, doe jij iets speciaals het weekend van 2-3 juli?
Bij mij was ook een stuk wortel achtergebleven, maar hij is net zolang gaan snijden tot het was gevonden. Als ze het niet hebben gevonden dan heb je kans dat het gaat rottenquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:19 schreef teigan het volgende:
ik kan ook ff niet eten, mijn verstandskies is weg....
Er is nog een stukje wortel blijven zitten, die is afgebroken, en ze konden hem niet meer vinden..
Maar het bloed nu nog wel steeds, en om half 12 was ik al klaar met die behandeling..
hoort dat zo?(sorry dat het offtopic is)
Dank je, en jij gefeliciteerd met je verdwenen afwasjequote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Veel plezier, marchien en gefeliciteerd met je schoonpa![]()
Bijna de helft dus...quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:36 schreef Levitation het volgende:
Info over kcal van coca-cola producten
Heeft wel minder kcal dan cola...
(27 tegen 42)
Kaboutertjesquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef marchien het volgende:
Dank je, en jij gefeliciteerd met je verdwenen afwasje
"Veel" hangt af van hoeveel je er van drinkt, als je elke dag 300ml drinkt is dat dus 3x27=81 kcal. Da's net zoveel als een droge boterham. In sinaasappelsap zitten meer kcal. (45 per 100ml).quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bijna de helft dus...
das nog wel een redelijk verschil.
Ik weet alleen niet of dat nog steeds veel is of niet...
vraag is misschien wel.... wat is veel?
Ik heb met yoghurtijs ontbetenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga trouwens maar eens proberen te ontbijten. Met yoghurt of zo.
Echt een interessant artikelquote:En naarmate vetzucht meer voorkomt, nemen ook de gevallen van diabetes toe- wat suggereert dat het een het ander veroorzaakt. "Maar het kan ook zijn dat ouderdomsdiabetes vetzucht veroorzaakt" zegt Campos (auteur van The Obesity Myth) "Of dat een onbekende derde factor zowel diabetes als vetzucht veroorzaakt."
Ik had geloof ik al een tijdje terug een artikel in deze topicreeks geplaatst waarin stond dat jarenlang de relatie overgewicht & ziekte is overdreven. Ik denk dat het artikel wat jij net hebt gelezen gebaseerd is op dat onderzoek, aangezien in dat onderzoek ook stond dat mensen met een bmi boven de 25 gezonder zijn dan mensen met een bmi onder de 20. Het hield trouwens wel ergens op, bij een bmi boven de 35 geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:16 schreef Levitation het volgende: Ben het nu aan het lezen... de strekking is dat de risicos (al dan niet opzettelijk) heel erg worden overdreven. Zo schijnt het zo te zijn dat mensen met een BMI tussen de 25 en 30 gemiddeld langer leven dan mensen met een bmi tussen de 20 en 25. (En mensen met een bmi tussen de 30 en 35 zijn gezonder dan mensen met een te laag gewicht)
dus ik hou het maar op warmtequote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je eerst achter de reden moet komen waarom je vocht vasthoudt, Stout, anders ben je bezig met symptoombestrijding. Kan het het warme weer zijn of heb je er altijd last van?
denk het warme weer, normaal heb ik het niet Gebruik je een zware anticonceptiepil? marvelon, lichter kan niet ivm zwangerschap die er bij lichtere pil is ontstaan ( en die nu 4 jaar is )Gebruik je pijnstillers zoals ibuprofen, naproxen of diclofenac? neeGebruik je veel zout voedsel of strooi je veel extra zout over je eten? nee, zo wie zo niet, hou niet van zout eten
Waarom probeer je iets niet wat langer, zeg pak em beet een maand? Niet dat ik enthousiast ben over pillen (verre van zelfs, ik zou dus ook zeker iets anders dan pillen bedenken), maar je moet niet direct wonderen verwachten, iets heeft ook een kans nodig om te gaan werken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:23 schreef Vogue het volgende:
Na anderhalve week south beach in cominatie met die rotpillen (mijn maag raakte er helemaal door van slag) was ik een halve kilo aangekomen!! Eerst 2 kg afgevallen en daarna bleek ik vorige week zaterdag zwaarder dan mijn begingewicht! Ik ben dus maar gelijk met die troep gestopt
De laatste week wat gezonder gegeten, veel fruit, groente en vis. En het bewonderenswaardige resultaat: -0,2 kgToch maar wat anders proberen, wellicht het 40 puntendieet.
Getver, wat een gedoe, teigan!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:27 schreef teigan het volgende:
pfff, nu hebben we hier ook wat hooor..
quote:'Vroege dood voor dikke mensen op dieet'
Uitgegeven: 27 juni 2005 09:03
Laatst gewijzigd: 27 juni 2005 09:13
LONDEN - Mensen met overgewicht die op dieet gaan, lopen een hoger risico om vroeg te sterven dan dikke mensen die dat niet doen. Dit blijkt uit een onderzoek van het Instituut voor Preventieve Geneeskunde in Kopenhagen, meldde de Britse krant The Guardian maandag. De resultaten moet wel nog worden bevestigd door vervolgonderzoek.
De onderzoekers volgden 2957 Finnen met overgewicht gedurende 24 jaar. Na analyse van de data bleek dat mensen met overgewicht die binnen zes jaar afvallen twee keer zoveel kans hebben om in de daaropvolgende achttien jaar te sterven dan dikke mensen die niet afvallen.
De wetenschappers konden geen duidelijke verklaring vinden voor de uitkomsten van de studie. Mogelijk zorgt afvallen voor vetverlies in belangrijke organen en weefsels, met een verhoogde overlijdenskans als gevolg.
Het Deense onderzoek bevestigt het belang van preventie. Voorkomen van overgewicht lijkt gezonder te zijn dan afvallen
Ik las het ook net...quote:Op maandag 27 juni 2005 09:31 schreef Isabeau het volgende:
We schaffen de dieetclub maar af. Ik word arts en behoor levens te verlengen, niet te verkorten
[..]
Pcies, ze zullen ook wel mensen bij de onderzoeksgroep hebben genomen die een eetstoornis hebben. Misschien zelfs wel mensen die door ziekte zoveel afvallen. Ja dan is het verband tussen de overlijdingskans en het afvallen natuurlijk snel gelegd. Afvallen staat niet gelijk aan gezonder gaan leven. Daarom denk ik ook dat veel mensen met overgewicht wel eens gezonder kunnen zijn dan men aanneemt.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Dat is ook wat ik dacht hoor, LevitationEr zit enorm veel verschil tussen op een crashdieet gaan of je gewoontes veranderen met gezoner eten + meer bewegen.
Prima hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 12:05 schreef octopussy het volgende:
oja, Isabeau nog bedankt voor de uitnodiging van de DnD meet. Ik heb besloten om toch maar niet te gaan omdat ik op het moment tegen een zooi deadlines aanloop (en tegen het eind van mijn stage) en ik denk dat ik een beetje kalm aan moet doen met de 'sociale activiteiten', behalve de familieverplichtingen.
Volgende keer wil ik graag mee!
He dank jequote:Op maandag 27 juni 2005 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien kan iemand ymme wat tips geven?
Weight watchers.. wie heeft hier ervaring mee?
1 dag zonder groente/fruit is dat zo erg dan...quote:Op maandag 27 juni 2005 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het maar vluchtig doorgenomen en doe niet aan WW, maar ik mis behoorlijk vaak zuivel (alleen eerste twee dagen melk), en met die zaterdag is vanalles mis...waar is je fruit, je groente?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |