Dank je, en jij gefeliciteerd met je verdwenen afwasjequote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Veel plezier, marchien en gefeliciteerd met je schoonpa![]()
Bijna de helft dus...quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:36 schreef Levitation het volgende:
Info over kcal van coca-cola producten
Heeft wel minder kcal dan cola...
(27 tegen 42)
Kaboutertjesquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef marchien het volgende:
Dank je, en jij gefeliciteerd met je verdwenen afwasje
"Veel" hangt af van hoeveel je er van drinkt, als je elke dag 300ml drinkt is dat dus 3x27=81 kcal. Da's net zoveel als een droge boterham. In sinaasappelsap zitten meer kcal. (45 per 100ml).quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bijna de helft dus...
das nog wel een redelijk verschil.
Ik weet alleen niet of dat nog steeds veel is of niet...
vraag is misschien wel.... wat is veel?
Ik heb met yoghurtijs ontbetenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga trouwens maar eens proberen te ontbijten. Met yoghurt of zo.
Echt een interessant artikelquote:En naarmate vetzucht meer voorkomt, nemen ook de gevallen van diabetes toe- wat suggereert dat het een het ander veroorzaakt. "Maar het kan ook zijn dat ouderdomsdiabetes vetzucht veroorzaakt" zegt Campos (auteur van The Obesity Myth) "Of dat een onbekende derde factor zowel diabetes als vetzucht veroorzaakt."
Ik had geloof ik al een tijdje terug een artikel in deze topicreeks geplaatst waarin stond dat jarenlang de relatie overgewicht & ziekte is overdreven. Ik denk dat het artikel wat jij net hebt gelezen gebaseerd is op dat onderzoek, aangezien in dat onderzoek ook stond dat mensen met een bmi boven de 25 gezonder zijn dan mensen met een bmi onder de 20. Het hield trouwens wel ergens op, bij een bmi boven de 35 geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:16 schreef Levitation het volgende: Ben het nu aan het lezen... de strekking is dat de risicos (al dan niet opzettelijk) heel erg worden overdreven. Zo schijnt het zo te zijn dat mensen met een BMI tussen de 25 en 30 gemiddeld langer leven dan mensen met een bmi tussen de 20 en 25. (En mensen met een bmi tussen de 30 en 35 zijn gezonder dan mensen met een te laag gewicht)
dus ik hou het maar op warmtequote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je eerst achter de reden moet komen waarom je vocht vasthoudt, Stout, anders ben je bezig met symptoombestrijding. Kan het het warme weer zijn of heb je er altijd last van?
denk het warme weer, normaal heb ik het niet Gebruik je een zware anticonceptiepil? marvelon, lichter kan niet ivm zwangerschap die er bij lichtere pil is ontstaan ( en die nu 4 jaar is )Gebruik je pijnstillers zoals ibuprofen, naproxen of diclofenac? neeGebruik je veel zout voedsel of strooi je veel extra zout over je eten? nee, zo wie zo niet, hou niet van zout eten
Waarom probeer je iets niet wat langer, zeg pak em beet een maand? Niet dat ik enthousiast ben over pillen (verre van zelfs, ik zou dus ook zeker iets anders dan pillen bedenken), maar je moet niet direct wonderen verwachten, iets heeft ook een kans nodig om te gaan werken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:23 schreef Vogue het volgende:
Na anderhalve week south beach in cominatie met die rotpillen (mijn maag raakte er helemaal door van slag) was ik een halve kilo aangekomen!! Eerst 2 kg afgevallen en daarna bleek ik vorige week zaterdag zwaarder dan mijn begingewicht! Ik ben dus maar gelijk met die troep gestopt
De laatste week wat gezonder gegeten, veel fruit, groente en vis. En het bewonderenswaardige resultaat: -0,2 kgToch maar wat anders proberen, wellicht het 40 puntendieet.
Getver, wat een gedoe, teigan!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:27 schreef teigan het volgende:
pfff, nu hebben we hier ook wat hooor..
quote:'Vroege dood voor dikke mensen op dieet'
Uitgegeven: 27 juni 2005 09:03
Laatst gewijzigd: 27 juni 2005 09:13
LONDEN - Mensen met overgewicht die op dieet gaan, lopen een hoger risico om vroeg te sterven dan dikke mensen die dat niet doen. Dit blijkt uit een onderzoek van het Instituut voor Preventieve Geneeskunde in Kopenhagen, meldde de Britse krant The Guardian maandag. De resultaten moet wel nog worden bevestigd door vervolgonderzoek.
De onderzoekers volgden 2957 Finnen met overgewicht gedurende 24 jaar. Na analyse van de data bleek dat mensen met overgewicht die binnen zes jaar afvallen twee keer zoveel kans hebben om in de daaropvolgende achttien jaar te sterven dan dikke mensen die niet afvallen.
De wetenschappers konden geen duidelijke verklaring vinden voor de uitkomsten van de studie. Mogelijk zorgt afvallen voor vetverlies in belangrijke organen en weefsels, met een verhoogde overlijdenskans als gevolg.
Het Deense onderzoek bevestigt het belang van preventie. Voorkomen van overgewicht lijkt gezonder te zijn dan afvallen
Ik las het ook net...quote:Op maandag 27 juni 2005 09:31 schreef Isabeau het volgende:
We schaffen de dieetclub maar af. Ik word arts en behoor levens te verlengen, niet te verkorten
[..]
Pcies, ze zullen ook wel mensen bij de onderzoeksgroep hebben genomen die een eetstoornis hebben. Misschien zelfs wel mensen die door ziekte zoveel afvallen. Ja dan is het verband tussen de overlijdingskans en het afvallen natuurlijk snel gelegd. Afvallen staat niet gelijk aan gezonder gaan leven. Daarom denk ik ook dat veel mensen met overgewicht wel eens gezonder kunnen zijn dan men aanneemt.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Dat is ook wat ik dacht hoor, LevitationEr zit enorm veel verschil tussen op een crashdieet gaan of je gewoontes veranderen met gezoner eten + meer bewegen.
Prima hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 12:05 schreef octopussy het volgende:
oja, Isabeau nog bedankt voor de uitnodiging van de DnD meet. Ik heb besloten om toch maar niet te gaan omdat ik op het moment tegen een zooi deadlines aanloop (en tegen het eind van mijn stage) en ik denk dat ik een beetje kalm aan moet doen met de 'sociale activiteiten', behalve de familieverplichtingen.
Volgende keer wil ik graag mee!
He dank jequote:Op maandag 27 juni 2005 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien kan iemand ymme wat tips geven?
Weight watchers.. wie heeft hier ervaring mee?
1 dag zonder groente/fruit is dat zo erg dan...quote:Op maandag 27 juni 2005 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het maar vluchtig doorgenomen en doe niet aan WW, maar ik mis behoorlijk vaak zuivel (alleen eerste twee dagen melk), en met die zaterdag is vanalles mis...waar is je fruit, je groente?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |