Dat lijkt me idd veel waarschijnlijker dan Anton Pieckquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:41 schreef Gajus het volgende:
Ik vermoed een 17-de eeuwse Hollandse meester.![]()
Dat het me aan Anton Pieck doet denken, daarmee zeg ik nog niet dat ik denk dat het Anton Pieck is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd veel waarschijnlijker dan Anton Pieck
Huh? Waar, wat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
@AE, wat doet Bin Laden in de OP trouwens???
Nu zie ik het pas... wat vaag.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Op de plek waar BdT25 moet staan....
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nu klopt ie weer, het laatste cijfertje van dat deel was weggevallen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:23 schreef cioran63 het volgende:
Het is geen 17e eeuwse Hollandse meester ...
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wauw, meteen bij binnenkomst hier zie ik een oogstrelende afbeelding in erotische sferen.
Goedenavonds!
Nog exacter: Amsterdamse grachtengordel. zijstraat van de Spiegelgrachtquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ohwja, dan is het wel de bedoeling dat ik ga zoeken natuurlijk.
Hmmz... Nederlands..
Nee helemaal niets.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:02 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
AE-tje ... nog iets geks gedaan vandaag, in navolging van Beertje's wijze raad?![]()
Wat wil dat over mij zeggen?quote:Dat jij iets erotisch ziet, zegt meer over jou dan over het kunstwerk.![]()
Voor mij is het zo maar een plaatje dat geïnspireerd is op de Griekse mythologie.![]()
Je weet zijn/haar huis te wonen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nog exacter: Amsterdamse grachtengordel. zijstraat van de Spiegelgracht
Ja hoor ... staat gewoon in het telefoonboek vermeld ... Lange Leidsedwarsstraat 87.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je weet zijn/haar huis te wonen?
Duivelskunstenares .. daar had ik niet van jou verwacht.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ohw Gajus, wat maak jij het me zo schandalig makkelijk.
Van wie het werk is, ben ik al uit, dat is van de kunstenares Gerti Bierenbroodspot.
De titel ben ik nog naar op zoek.
Mooi werk wat deze kunstenares maakt.
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Prometheus" van Gerti Bierenbroodspot.![]()
Maar wel een site die het bekijken waard is.quote:Op de site van Bierenbroodspot na lang zoeken wel... een beetje onhandige site
Waar had je niet van mij verwacht?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Duivelskunstenares .. daar had ik niet van jou verwacht.![]()
toevallig gebruik gemaakt van http://www.telefoongids.e2u.cc/ ?
Het is inderdaad Gerti Bierenbroodspot.![]()
Het werk wat op de site staat is inderdaad het bekijken waard, erg mooi.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
[..]
Maar wel een site die het bekijken waard is.![]()
Nouja zeg, waarom is ze "die kut"?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:57 schreef Otherside het volgende:
Oh, is dat die kut...
Geen man die dat kan bevestigen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:57 schreef Otherside het volgende:
Oh, is dat die kut...
Toegevoegd aan mijn lijstje favorieten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
via www.ikhebje.nl kwam ik daar inderdaad op uit
Jij wist haar huis anders al te wonen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Toegevoegd aan mijn lijstje favorieten.![]()
En hoe denk je dat ik dat voor mekaar gekregen hebt? Juistem ... ik heb haar site volledig doorzocht en toen dit werk weloverwogen gekozen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:11 schreef Otherside het volgende:
Nu ja, ik houd eigenlijk helemaal niet van haar werk...
Gajus heeft het voor mekaar gekregen om net die ene eruit te pikken die me dan weer wel aanspreekt...
Zij is gewoon publiciteitsgeil ... hier een rondleiding door haar huis:quote:
Ja, dat moet haast wel...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
En hoe denk je dat ik dat voor mekaar gekregen hebt? Juistem ... ik heb haar site volledig doorzocht en toen dit werk weloverwogen gekozen.![]()
Ze heeft geen lelijk huis.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zij is gewoon publiciteitsgeil ... hier een rondleiding door haar huis:
http://www.vivenda.nl/mag_presentator.asp?Page=43&MYN=52004
Tssk tsssk...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:30 schreef Otherside het volgende:
Kunstenaars die zichzelf erg serieus nemen, neem ik ook niet al te serieus, trouwens...
Ik heb altijd een zwak gehad voor kunstenaars die zichzelf voortdurend verwijten dat alles wat ze tot nog toe gemaakt hebben waardeloze troep is, om daarna weer helemaal opnieuw te ( kunnen ) beginnen...
Ik vind de gedachte dat al mijn schilderijen elk moment in rook kunnen opgaan ook wel een bevrijdende gedachte, eigenlijk...
Burn them! Burn them all, i say!
Suggereer je daarmee dat het uit een Engelstalige taalgebied komt?quote:
Als ik zeg dat mijn kind mijn grootste kunstwerk is (wat ik nog steeds vind tot heden), dan beginnen jullie meteen te piepen dat dat geen kunst is.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:34 schreef Otherside het volgende:
Het zijn ook altijd die kunstenaars die geen kinderen hebben,
die hun schilderijen als kinderen beschouwen, he...
Ja, met huisdieren werkt dat ook vaak zo...
Nee hoor, dat maak jij er van.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:38 schreef Gajus het volgende:
[..]
Suggereer je daarmee dat het uit een Engelstalige taalgebied komt?
Mijn eerste indruk is iemand uit de omgeving van August Macke ... dus Duits, ca. 1910.
Ja, maar jij bent dan ook slecht in dingen weggooien..quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:37 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Tssk tsssk...
Je doet maar, heb ik er altijd nog zo'n 50 werken van je opgeslagen staan op mijn computer.
verwijten doe ik mezelf vanalles, maar om nou te zeggen dat alles wat ik tot nu toe heb gemaakt waardeloze troep is... nou nee, dat vind ik toch echt niet.
Is dat me aan te zien ofzo?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:43 schreef Otherside het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dan ook slecht in dingen weggooien..
..
Het vermogen tot relativeren is mijns inziens een groot goed, AE...
Kommernissen moet je in een paar woorden kunnen rechtvaardigden...
Nu ja, ik vind dat hooguit 'n beetje oneerlijk, want een kind baren ligt nu eenmaal niet in mijn vermogen...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als ik zeg dat mijn kind mijn grootste kunstwerk is (wat ik nog steeds vind tot heden), dan beginnen jullie meteen te piepen dat dat geen kunst is.
Verbranden is te drastisch. Je moet er wel afstand van kunnen nemen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:30 schreef Otherside het volgende:
Ik vind de gedachte dat al mijn schilderijen elk moment in rook kunnen opgaan ook wel een bevrijdende gedachte, eigenlijk... Burn them! Burn them all, i say!
Het leven is nou eenmaal onrechtvaardig Do2Os, daar moet men mee leren leven.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:46 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nu ja, ik vind dat hooguit 'n beetje oneerlijk, want een kind baren ligt nu eenmaal niet in mijn vermogen...
Misschien verklaart dat weer wel waarom er veel meer kunstenaars zijn van het mannelijke geslacht... Ik bedoel, ze moeten toch iets, he...
Nu ja, voor mij is schilderen een beetje als op avontuur gaan...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:48 schreef Gajus het volgende:
[..]
Verbranden is te drastisch. Je moet er wel afstand van kunnen nemen.
Het baren van nageslacht is géén kunst. Dat is puur natuur.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
Als ik zeg dat mijn kind mijn grootste kunstwerk is (wat ik nog steeds vind tot heden), dan beginnen jullie meteen te piepen dat dat geen kunst is.
Dan neig ik in de richting van Picabia c.s. ... dus Frans/Spaans omstreeks 1920.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze kunstenaar komt niet uit Engelstalig gebied en ook niet uit Duitsland.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het baren van nageslacht is géén kunst. Dat is puur natuur.
anders zouden konijnen de grootste kunstenaars zijn.
Het grootbrengen van nageslacht is een mix van natuur en cultuur (lees: kunst).
maar het gaat mij te ver om Jip een wandelend kunstwerk te noemen (zoals Mathilde W. zichzelf kwalificeerde)
Als je een BdT-deel terugkijkt... kun je lezen dat ik een zwak voor Mathilde had/heb.quote:
En toch ben ik trots op jouw schepping...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als je een BdT-deel terugkijkt... kun je lezen dat ik een zwak voor Mathilde had/heb.
En jij kan het weten, je hebt hem live kunnen meemaken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:00 schreef Otherside het volgende:
Ik vind Jip een veel beter kunstwerk...
Nee, niet uit Frankrijk, noch uit Spanje.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dan neig ik in de richting van Picabia c.s. ... dus Frans/Spaans omstreeks 1920.
Nu ik haar weer zie na lange tijd ... wat intens triest te moeten leven als 'kermisattractie'.quote:
Ahhhwww....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:07 schreef Otherside het volgende:
Ik ben ook trots op jouw schepping...
Ja, Jip is als een goed kunstwerk: Je moet er de tijd voor nemen, maar ook niet teveel,quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
En jij kan het weten, je hebt hem live kunnen meemaken.
Die heeft weinig van Mathilde weg he?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:08 schreef Otherside het volgende:
[..]
En toch ben ik trots op jouw schepping...
Flesje wijn uit de tijd dat Rothko nog niet suicidaal was.quote:
Ik zie nachtbrakers staan en ik denk dus ik meld me effe bij mijn homies, gaat het ineens over kunst.quote:
Ik kan me niet herinneren dat ik bij onze ontmoeting in paniek naar buiten ben gerend en God om zijn genade heb gesmeekt...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
wellicht kun je naar gajus toe ook even bevestigen dat ik weinig overeenkomsten vertoon met Mathilda
Beetje postopkricqen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wat doe je hier dan Akelig Puberaal Kereltje...
()
Er bestaat geen betere remedie tegen dit tropische (binnen-) klimaat.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:12 schreef Otherside het volgende:
Biertje?
Dat kan natuurlijk ook zijn doordat je zat vastgebonden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:17 schreef Otherside het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik bij onze ontmoeting in paniek naar buiten ben gerend en God om zijn genade heb gesmeekt...
Ik heb hier bier uit de tijd dat kinderen baren tot kunstvorm is verheven...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:14 schreef APK het volgende:
[..]
Flesje wijn uit de tijd dat Rothko nog niet suicidaal was.
Ik geef toe, rennen wordt dan wel wat lastiger,quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook zijn doordat je zat vastgebonden.
Gelukkig maar, dat staat dus pas over een jaar of twee in de schappen bij Albert Heijn met 35% korting.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:19 schreef Otherside het volgende:
Ik heb hier bier uit de tijd dat kinderen baren tot kunstvorm is verheven...
Niet als ik doordrink...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:23 schreef APK het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat staat dus pas over een jaar of twee in de schappen bij Albert Heijn met 35% korting.![]()
Je hebt mij reeds lang overtuigd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
wellicht kun je naar gajus toe ook even bevestigen dat ik weinig overeenkomsten vertoon met Mathilda
Vooral als ik degene ben die 't moet bevestigen...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
maar als anderen dat moeten bevestigen, dan word ik argwanend
Ohw, ik dacht dat je nog twijfelde.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Je hebt mij reeds lang overtuigd.![]()
maar als anderen dat moeten bevestigen, dan word ik argwanend
Als ik jou was... zou ik me daarvoor doodschamen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:29 schreef Otherside het volgende:
Ik sta trouwens wel in de top 10 van Fok-posters, he...
Realiseren jullie dat wel?
Een beetje respect lijkt me wel op z'n plaats...
Euh, tja....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:29 schreef Otherside het volgende:
Ik sta trouwens wel in de top 10 van Fok-posters, he...
Realiseren jullie dat wel?
Een beetje respect lijkt me wel op z'n plaats...
Jij zou willen dat je mij was!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als ik jou was... zou ik me daarvoor doodschamen.
Als ik dat zou willen, zou ik dat wel zijn, maar dat wil ik niet, dus blijf ik lekker mezelf.quote:
"I said R-E-S-P-E-C-Tquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:31 schreef APK het volgende:
[..]
Euh, tja....
Dat is dan weer minder.
Ik zou het niet bij een sollicitatiegesprek vermelden.
Omdat jij het bent:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef JAM het volgende:
Laat iemand alsjeblieft eens koffie serveren. Laat iemand eindelijk eens die eeuwige koffie serveren.
.
Wat is jouw echte probleem? Een (relationele) snaar gesprongen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef JAM het volgende:
Laat iemand alsjeblieft eens koffie serveren. Laat iemand eindelijk eens die eeuwige koffie serveren.
.
Ikke dom!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
APK: Zij is een hij is niet mij...
Dat heb je toch wel in de gaten he?
Omdat jij het bent... en omdat je ook echt op zoek bent, geef ik een hint.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:40 schreef Gajus het volgende:
Onderwijl probeer ik dat schilderij te traceren. Wat van geen kanten lukt. Heb je nog een hintje?![]()
Ik heb een deadline voor een stuk voor een tijdschrijft en ik vreesde dat ik hem niet ga halen, daarnet had ik een briljante ingeving. Ik zou bijna katholiek worden, God zij dank.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat is jouw echte probleem? Een (relationele) snaar gesprongen?![]()
Jij mag van mij alles doen wat je wil en voor mij hoef je niets te laten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:51 schreef Otherside het volgende:
Zeg, AE, cynisme en Otherside; mag dat?
Ik kan me niet altijd beheersen, realiseer ik me opeens......
Toch niet de Tina, he?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb een deadline voor een stuk voor een tijdschrijft en ik vreesde dat ik hem niet ga halen, daarnet had ik een briljante ingeving. Ik zou bijna katholiek worden, God zij dank.
.
Is daar wel een voorbeeld van te noemen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Overigens; wat is een typisch voorbeeld van wanpresaties door kinderen die de ouders uitbundig vieren? Laat iemand dat eens bedenken. Ik bied 10 euro..
Ik noem een zwemdiploma.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Is daar wel een voorbeeld van te noemen?
Je kent het werk en de kunstenaar in kwestie?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:00 schreef cioran63 het volgende:
Het is wel een beetje een antroposofisch werkje van die Zweed.
Hmm...misschien betrek ik het een beetje teveel op hoe mij dat toentertijd afging.quote:
Hazes die in een vliegtuig terug uit Torremolinos oid iemand op zijn muil slaat omdat hij geen respect voor zijn kinderen had.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Overigens; wat is een typisch voorbeeld van wanpresaties door kinderen die de ouders uitbundig vieren? Laat iemand dat eens bedenken. Ik bied 10 euro..
Nee, in het geheel niet, maar hij of zij lijkt zich te bedienen van bepaalde vormdingen die mij eraan deden denken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Je kent het werk en de kunstenaar in kwestie?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, lukt het met zoeken?
Anders geef ik je nog een hint.
De gezochte titel van dit schilderij past mijns inzien bij het beeld wat de afbeelding weergeeft, mede daarom spreekt het me ook aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:12 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, in het geheel niet, maar hij of zij lijkt zich te bedienen van bepaalde vormdingen die mij eraan deden denken.
Heb je een kind opgevoed naar jouw (gedroomde) evenbeeld; kind - inmiddels volwassen - komt thuis met de mededeling dat ie lid geworden is van de PvdA.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Tijd voor een feestje, dus...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heb je een kind opgevoed naar jouw (gedroomde) evenbeeld; kind - inmiddels volwassen - komt thuis met de mededeling dat ie lid geworden is van de PvdA.![]()
Deze is wat moeilijker... mag wel na al die weggevertjes van mij de afgelopen dagen.quote:
Kijkend naar de afbeelding, zie ik een groep musici op de bühne: eerste van rechts een zangeres, tweede van rechts een gitarist, derde/vierde van rechts een trompetist.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
De gezochte titel van dit schilderij past mijns inzien bij het beeld wat de afbeelding weergeeft, mede daarom spreekt het me ook aan.
Al heb je daar weinig hint aan verder.
Nee daarmee zit je er helemaal naast.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kijkend naar de afbeelding, zie ik een groep musici op de bühne: eerste van rechts een zangeres, tweede van rechts een gitarist, derde/vierde van rechts een trompetist.
Bevat de titel het woord 'music', 'jazz' o.i.d.?
Das geen paradox maar een cryptische beschrijving.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:26 schreef Otherside het volgende:
Je moet van paradoxen houden wil je dat kunnen waarmaken, hoor...
Maar goed, ik ga slapen... Ik wens u alle toe wat u mij toewenst...
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:28 schreef cioran63 het volgende:
Guest in the unreal World 1995 120 x 150 cm oil on canvas
Helemaal correct.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:29 schreef cioran63 het volgende:
Kent Wahlbeck.
Nu wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:29 schreef cioran63 het volgende:
Nooit van gehoord overigens.
J.M. Padtbergquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:31 schreef JAM het volgende:
Laat iemand een naam verzinnen voor een hele vieze Duitse zweepjesSMhomofiel.
Lucida lijkt mij de aangewezen persoon om zo´n vraag goed te beantwoorden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:31 schreef JAM het volgende:
Laat iemand een naam verzinnen voor een hele vieze Duitse zweepjesSMhomofiel.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.... mij spreekt dat juist wel aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:33 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, nu wel. Ik vind dat werk wel een beetje rommelig.
Soms zou ik het wel eens met jouw ogen wilen kunnen bekijken. Ik doe mijn best.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.... mij spreekt dat juist wel aan.
Nu al?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:39 schreef Gajus het volgende:
Cioran, bedankt voor het oplossen. Ik kan nu relaxed mijn bedstede opzoeken.![]()
Aan allen, (alvast) welterusten.![]()
Als ik je door mijn ogen kon laten kijken, zou ik dat zonder twijfelen doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:40 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Soms zou ik het wel eens met jouw ogen wilen kunnen bekijken. Ik doe mijn best.
Niet dat je het aan mij vraagt... maar nee, dat vind ik niet zo gek.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:41 schreef cioran63 het volgende:
Goede nacht heer, maar bent u dan van de VVD? Tot mijn schrik bedacht ik me toevallig vandaag dat juist de VVD al mijn belangen het best behartigt. Maar erop stemmen, ik moet er niet aan denken. Gek he?
naschrift: mijn voorbeeld was louter hypothetisch; iedere overeenkomst met de werkelijheid berust op toeval.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:41 schreef cioran63 het volgende:
Goede nacht heer, maar bent u dan van de VVD? Tot mijn schrik bedacht ik me toevallig vandaag dat juist de VVD al mijn belangen het best behartigt. Maar erop stemmen, ik moet er niet aan denken. Gek he?
Ik wel. Ik denk dat ik oud begin te worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Niet dat je het aan mij vraagt... maar nee, dat vind ik niet zo gek.
Dat is wel wat vroeg voor iemand van jouw leeftijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:01 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik denk dat ik oud begin te worden.
Ik weet niet precies wat het is. Naïef is misschien wel het woord ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als ik je door mijn ogen kon laten kijken, zou ik dat zonder twijfelen doen.
Mijn ogen zijn nog naïef als het om kunst gaat, dat is lastig zo te kijken voor iemand met een ervaren oog in kunst.
wellicht heeft het ook met smaakverschil te maken
Zo naïef dat ik de kunstenaar van de fotoserie die je geplaatst hebt, vooralsnog niet weet te vinden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:06 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het is. Naïef is misschien wel het woord ja.
Hou je helemaal niet van rommelig?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:17 schreef cioran63 het volgende:
Al is de fotoserie hierboven eigenlijk ook wel naïef te noemen. Maar niet rommelig.
Nee, ik vind rommelig zo rommelig, niet heel duidelijk. Ik hou van kunst die zich uitspreekt op een duidelijke manier.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hou je helemaal niet van rommelig?
De vogels fluiten alweer... ik denk dat ik mijn zoekpoging maar inruil voor een slaappoging.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:33 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, ik vind rommelig zo rommelig, niet heel duidelijk. Ik hou van kunst die zich uitspreekt op een duidelijke manier.
MIsschien is mijn fotoserie ook niet makkelijk te vinden, zie ik nu, hij is van de site van Museum Ludwig verdwenen.
Een poging danwel... niet gezegd dat het meteen lukt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:37 schreef cioran63 het volgende:
Ook goed, slaap lekker!
Oeis... dan kan ik niet achterblijven.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:45 schreef cioran63 het volgende:
Ik ga ook zo, ik maak er natuurlijk geen potje van.
![]()
Had bijna je hint over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:34 schreef cioran63 het volgende:
Bij wijze van hoge uitzondering.
Morgen zal ik nog eens op mijn gemak naar meer beeld en info van Hans-Peter Feldmann zoeken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:02 schreef cioran63 het volgende:
Kijk, dat vind ik nou fijn! Ik hou erg van Hans-Peter Feldmann. Zo gewoon en sterk en ontroerend! Lang leve Hans-Peter.
Nu nogmaals goedenacht!
Zo is dat. Het leven is niets dan ijdelheid, zegt Prediker, dus waarom zouden we ons druk maken. Slaap en droom fijn!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Morgen zal ik nog eens op mijn gemak naar meer beeld en info van Hans-Peter Feldmann zoeken.
Nu de opgave alsnog geraden is, kunnen jij en ik met een gerust hart gaan slapen.
Ondertussen heb ik nog een vlam in mijn slechte gewoonte gestoken... nog enkele minuten uitstel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:08 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Zo is dat. Het leven is niets dan ijdelheid, zegt Prediker, dus waarom zouden we ons druk maken.
Idem dito.quote:Slaap en droom fijn!
zo is hetquote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:16 schreef zoalshetis het volgende:
dit ga ik terug willen vinden.
Ontroerend zijn natuurlijk de wat verouderde auto-type's, dat zou op zich al iets zijn, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel meer dat er helemaal niks gebeurt op dat kruispunt, althans, niks bijzonders. Het zou ieder willekeurig kruispunt kunnen zijn. Maar toch krijgt het een vreemde spanning, juist door die fotoserie, en daardoor een bepaalde schoonheid. Er gebeurt niks van belang en het gaat nergens over. Het is bijna het leven zelf.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:30 schreef Otherside het volgende:
Wat maakt die fotoserie zo ontroerend, cioran?
Het zijn geen oude auto´s maar het is een oude foto-serie, gemaakt omstreeks 1970.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heb de fotoserie vandaag nog eens bekeken... ik zie wel enigszins het ontroerende erin waar Cioran het over heeft.
Mede door de oude auto-type's en het zwart-wit beeld geven de foto's een sobere, verlaten, ietwat kille indruk.
Dan waren het toen geen oude auto's, maar nu zijn ze dat wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het zijn geen oude auto´s maar het is een oude foto-serie, gemaakt omstreeks 1970.
zijn jou die wijde broekspijpen opgevallen?![]()
Tja, ik weet het niet; de tranen springen hier niet spontaan in de ogen van het kijken naar een willekeurig moment uit het leven van een willekeurig kruispunt...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:42 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ontroerend zijn natuurlijk de wat verouderde auto-type's, dat zou op zich al iets zijn, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel meer dat er helemaal niks gebeurt op dat kruispunt, althans, niks bijzonders. Het zou ieder willekeurig kruispunt kunnen zijn. Maar toch krijgt het een vreemde spanning, juist door die fotoserie, en daardoor een bepaalde schoonheid. Er gebeurt niks van belang en het gaat nergens over. Het is bijna het leven zelf.
Dat is fijn te weten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:14 schreef Augustina het volgende:
Ja, ze leeft nog.
Dat mag best gevierd worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:14 schreef Augustina het volgende:
Ja, ze leeft nog.
Okee, doe ik dat, load ik um even op, onder dezelfde naam, komt ie als het goed is in plaats van die er nu staat.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:21 schreef Otherside het volgende:
Je kan 'm toch alsnog plaatsen...
Het plaatje wat er nu staat, is de opgave.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Okee, doe ik dat, load ik um even op, onder dezelfde naam, komt ie als het goed is in plaats van die er nu staat.
Een engel met op haar linkerschouder een duif. Een vredesduif?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:51 schreef Augustina het volgende:
Ik zie, ik zie planeten en een engel.
Ik zou dat graag willen bevestigen ... maar waar en wanneer kan ik het lezen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:53 schreef JAM het volgende:
Mijn verhaal is af. Het is werkelijk een prachtig verhaal geworden.
Jij weet het antwoord van de opgave?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:10 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Gevonden! Dus een schaamteloze tvp.
November. Overal waar je wil. Het komt in een tijdschrift met een handig formaatje om het mee te nemen en te lezen waar je maar wilt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik zou dat graag willen bevestigen ... maar waar en wanneer kan ik het lezen?
Dit is een eigentijds werk, maar niet uit ons eigen vaderland.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:03 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een engel met op haar linkerschouder een duif. Een vredesduif?
Is dit eigentijdse, vaderlandse kunst?
AE, enige aanwijzingen zijn welkom!
Dankzij de vele trefwoorden ben ik uitgekomen op Jean Mason.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het gaat om een Amerikaanse kunstenares.
Ze werd in 1960 geboren in Japan, maar is geen Japanse. (haar vader zat bij de luchtmacht)
Ze groeide verder grotendeels op in verschillende delen van Amerika, studeerde af in Kansas en woont tegenwoordig in Omaha.
Deze kunstenares heeft veel schilderijen gemaakt met als thema "Soul, Blues en Jazz artiesten".
Doet mij denken aan een song van Chuck Berry.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:16 schreef Augustina het volgende:
Go Gajus, go Gajus!
Big Bangquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:01 schreef Gajus het volgende:
Ik heb de site van Jean Mason nageplozen, maar dat ene werk niet kunnen ontdekken. Misschien dat het iemand anders wel lukt: http://www.jeanmason.com/paintings.html . Good luck.![]()
Geef eens een indicatie qua thema: een alledaagse sfeertekening, een anecdotisch voorval, een maatschappelijke kwestie, een diepzinnige overpeinzing, een persoonlijk ontboezeming o.i.d. .quote:Op zondag 29 mei 2005 01:03 schreef JAM het volgende:
Nu ga ik aan een nieuw verhaal beginnen. ...
Onbegrijpelijk, zelfs gebruikmakend van de titel krijg ik het niet te pakken.quote:
Ik heb gewoon op de site gekeken, en he-le-maal doorgeklikt naar pagina 2, alwaar ( een afbeelding van ) het gezochte schilderij in haar volledigheid te zien is...quote:Op zondag 29 mei 2005 01:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, zelfs gebruikmakend van de titel krijg ik het niet te pakken.![]()
Hoe luidde jou zoekopdracht precies?![]()
Bedrieglijk en Gevaarlijk!quote:Op zondag 29 mei 2005 02:09 schreef Otherside het volgende:
Laat me je verleiden...
Werkelijk?quote:Op zondag 29 mei 2005 02:16 schreef cioran63 het volgende:
Gespiekt? Niks hoor, ik ken dat werk heus wel.
Ik ben een luie Fokker...quote:Op zondag 29 mei 2005 02:16 schreef cioran63 het volgende:
Maar waarom zet je het niet op een gratis server, ergens, sluit je dat meteen helemaal uit.
Nu ja, in mijn optiek is dit ook niet rommelig,quote:Op zondag 29 mei 2005 02:19 schreef cioran63 het volgende:
Maar dit is geen rommelig werk hoor, zit een heel duidelijke lijn in, je ziet zo'n getekende kop, en hop, Paladino schiet in je kop. Verder ben ik het best op de hoogte van de kunst uit de jaren 80 geloof ik, omdat ik er toen gretig kennis van nam, voor het eerst.
Dat ben ik ook wel.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:21 schreef Otherside het volgende:
Wat beschouw je wel als rommelig dan?
Ben ik dan toch wel nieuwsgierig naar...
Nou, ik gebruikte rommelig hier volgens mij in de zin van veel verschillende werken. Ik bedoel, zoals bij die zweed, dat je een schilderij ziet en het volgende en dat daar dan helemaal geen lijn in te ontdekken valt. Dat het lijkt of ieder schilderij weer door een ander is gemaakt. Dat kan de bedoeling zijn, maar als het een rommelige indruk maakt, dan lijkt het eerder alsof iemand maar wat zit te zoeken, zonder te weten wat ie nou precies wil.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:21 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nu ja, in mijn optiek is dit ook niet rommelig,
maar hij laat hier en daar natuurlijk wel het een en ander aan het toeval over..
Wat beschouw je wel als rommelig dan?
Ben ik dan toch wel nieuwsgierig naar...
Ik kan me daar wel een beetje in vinden, maar een kunstenaar die zichzelf op een gegeven moment een zeer specifieke stijl aanmeet en daarin vervolgens volledig vastroest, vind ik ook weer een zeer treurige zaak...quote:Op zondag 29 mei 2005 02:27 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou, ik gebruikte rommelig hier volgens mij in de zin van veel verschillende werken. Ik bedoel, zoals bij die zweed, dat je een schilderij ziet en het volgende en dat daar dan helemaal geen lijn in te ontdekken valt. Dat het lijkt of ieder schilderij weer door een ander is gemaakt. Dat kan de bedoeling zijn, maar als het een rommelige indruk maakt, dan lijkt het eerder alsof iemand maar wat zit te zoeken, zonder te weten wat ie nou precies wil.
Rommelig binnen een schilderij kan ook, maar dan is er iets irritants in de vorm, of een duidelijke stijlbreuk die niet opzettelijk is binnen het schilderij.
Zoiets.
Argh ... gewoon over het hoofd gezien ... dank voor het rechtzetten van dit euvel.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:07 schreef Otherside het volgende:
Ik heb gewoon op de site gekeken, en he-le-maal doorgeklikt naar pagina 2, alwaar ( een afbeelding van ) het gezochte schilderij in haar volledigheid te zien is...
O, maar ik vind zeker ook dat een kunstenaar zich moet ontwikkelen, ik kan me niet voorstellen dat het leuk is van tevoeren al te weten wat je gaat maken, en hoe het eruit gaat zien. Dat hou je niet lang vol. Ja, mensen als Corneille wel. Maar die zien dat vast zelf ook wel. Ergens. En die worden daar heus niet blij van, maar ja, die man was een jaar of veertig en eigenlijk wel klaar. Maar ja, wat moet je dan met de rest van je leven, en je hypotheek, of je derde huis. Dus die gasten gaan maar door. Op routine.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:37 schreef Otherside het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel een beetje in vinden, maar een kunstenaar die zichzelf op een gegeven moment een zeer specifieke stijl aanmeet en daarin vervolgens volledig vastroest, vind ik ook weer een zeer treurige zaak...
Corneille is daar een goed voorbeeld van...Die herhaalt zichzelf alleen nog maar...
Maar hoe sta je dan tegenover, bijvoorbeeld, een Picasso?
Die heeft in zijn leven toch ook aardig wat verschillende stijlen omarmt...
( Hij heeft daarover zelf overigens ooit eens gezegd dat ie niet zoekt, maar enkel vindt... )
Dat terrein mag je zelf belopen...quote:Op zondag 29 mei 2005 02:29 schreef cioran63 het volgende:
En paladino is heel consequent in bovenstaand schilderij, en ook in de rest van zijn werk zit een helder verhaal. Goede kunstenaars maken nooit echt rommelig werk. Luie wel. Of talentloze.
Nee, laten we vooral niets verbieden...quote:Op zondag 29 mei 2005 02:46 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Maar een verbod op het tot op het bot uitwerken van iets, tientallen jaren lang, zoals Ryman doet, of On Kawara, dat zou ook niet moeten.
Ja, bijna alles mag, zolang het maar goed is.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:50 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nee, laten we vooral niets verbieden...
We zijn nu eindelijk zover dat ( bijna ) alles mag...
Zolang het maar weet te boeien. Wie dan ook.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:51 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, bijna alles mag, zolang het maar goed is.
Nee hoor, dat zijn kwalificaties. Eindoordelen, na kijken en vergelijken. Dat iets de mensen boeit hoeft niet te betekenen dat het goede kunst is. RTL Boulevard boeit erg veel mensen.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:55 schreef Otherside het volgende:
Termen als "goed" en "slecht" zijn holle termen...
Als mijn eindoordeel, na kijken en vergelijken, is dat een kunstwerk goed is ( -omdat deze mij weet te boeien - ), wie is die ander dan om mij te vertellen dat dat niet het geval is?quote:Op zondag 29 mei 2005 02:57 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn kwalificaties. Eindoordelen, na kijken en vergelijken. Dat iets de mensen boeit hoeft niet te betekenen dat het goede kunst is. RTL Boulevard boeit erg veel mensen.
Schilderijen met afbeeldingen van (naakte) vrouwen kennen wij in overvloed. Niet verwonderlijk aangezien het merendeel der schilders mannelijk is en het merendeel der mannen hetero is. Dit schilderij wijkt af van het gebruikelijke stramien. Is hier sprake van een vrouwelijke of homo-mannelijke schilder? met excuses voor de generalisaties; zijn niet als zodanig bedoeld.quote:
Nou, dan is het voor jou goede kunst. Een ander zal het daar niet mee eens zijn, weer anderen misschien wel. Als helemaal niemand het met je eens is, zou ik aan mijn oordeel gaan twijfelen, maar zelfs dan bestaat de mogelijkheid dat de anderen zich vergissen.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:01 schreef Otherside het volgende:
[..]
Als mijn eindoordeel, na kijken en vergelijken, is dat een kunstwerk goed is ( -omdat deze mij weet te boeien - ), wie is die ander dan om mij te vertellen dat dat niet het geval is?
Holle termen dus...quote:Op zondag 29 mei 2005 03:05 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou, dan is het voor jou goede kunst. Een ander zal het daar niet mee eens zijn, weer anderen misschien wel. Als helemaal niemand het met je eens is, zou ik aan mijn oordeel gaan twijfelen, maar zelfs dan bestaat de mogelijkheid dat de anderen zich vergissen.
Als je iets institutioneel benoemt wilt zien als goede kunst, zullen de mensen met het meeste gezag binnen dat instituut het als zodanig moeten benoemen. Als ze dat niet willen, blijft het alleen voor jou goede kunst.
Er is hier sprake van een vrouwelijke schilder, die een portet van een man heeft gemaakt. Wel een goede observatie dus, geen idee of dat wel politiek correct is.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:02 schreef Gajus het volgende:
[..]
Schilderijen met afbeeldingen van (naakte) vrouwen kennen wij in overvloed. Niet verwonderlijk aangezien het merendeel der schilders mannelijk is en het merendeel der mannen hetero is. Dit schilderij wijkt af van het gebruikelijke stramien. Is hier sprake van een vrouwelijke of homo-mannelijke schilder? met excuses voor de generalisaties; zijn niet als zodanig bedoeld.
Dat hoofd lijkt mij natuurgetrouw afgebeeld, in tegenstelling tot de rest. Dat doet vermoeden dat het een zelfportret betreft. Klopt dat?
Wat jij wil, cioran.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:10 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee dus, kwalificaties voor eigen gebruik, of voor gebruik in de maatschappij.
RTL Boulevard is één van de zeer weinige TV-programma' s waar ik nog naar kijk. Inderdaad, omdat het mij boeit. Het boeiende aan dat programma vind ik en vele anderen de cabareteske wijze waarop gevestigde reputaties besmeurd worden. Voor mij is het een eigentijdse vorm van cabaret, vallend in de categorie podiumkunsten.quote:Op zondag 29 mei 2005 02:57 schreef cioran63 het volgende:
Nee hoor, dat zijn kwalificaties. Eindoordelen, na kijken en vergelijken. Dat iets de mensen boeit hoeft niet te betekenen dat het goede kunst is. RTL Boulevard boeit erg veel mensen.
Ja, was ook een slecht voorbeeld, pardon, niet boeiend voorbeeld, ik kijk er ook met plezier naar als het toevallig voorbij komt. Laten we dan zeggen dat de schilderijen van Bob Ross ook veel mensen boeien. Maar goed, we komen hier nooit uit, gelukkig.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
RTL Boulevard is één van de zeer weinige TV-programma' s waar ik nog naar kijk. Inderdaad, omdat het mij boeit. Het boeiende aan dat programma vind ik en vele anderen de cabareteske wijze waarop gevestigde reputaties besmeurd worden. Voor mij is het een eigentijdse vorm van cabaret, vallend in de categorie podiumkunsten.![]()
Ja, dat is oersaai, want ik vind bijvoorbeeld al dat alles wat als kunst bedoeld is, kunst mag heten, alleen gaat het om het onderscheid goede boeiende kunst en slechte kunst. Maar die discussie heeft hier en elders al een enorme vieze soepbaard.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:26 schreef Otherside het volgende:
Ik vind de hele discussie over wat wel of niet voor kunst mag doorgaan ronduit saai, eerlijk gezegd...
Nee, niet echt,quote:Op zondag 29 mei 2005 03:24 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Overigens ben ik wel benieuwd naar het eigen werk van Do2, of is dat geheim?
Dus geen website, wil je dat ook helemaal niet? Wel regelmatig tentoonstellingen, of wil je dat ook helemaal niet?quote:Op zondag 29 mei 2005 03:28 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nee, niet echt,
maar telkens als ik mensen beloof om iets op te sturen, vergeet ik het.
Ik beloof dus liever niets meer...
Geen website waar ik trots op ben.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:33 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Dus geen website, wil je dat ook helemaal niet? Wel regelmatig tentoonstellingen, of wil je dat ook helemaal niet?
Ja, als je er maar vrolijk onder blijft. Maar het is wel zo, blijkbaar, dat reacties van buitenaf invloed hebben op produktie. Als die kar stilvalt, dat je er dan steeds minder mee bezig bent. Maar je was dus wel op weg. Hoelang geleden ben je van de academie gekomen? ( Ik ben ergerlijk nieuwsgierig, negeer de vragen maar als je er geen trek in hebt}quote:Op zondag 29 mei 2005 03:41 schreef Otherside het volgende:
[..]
Geen website waar ik trots op ben.
En "tentoonstellingen" behoren inmiddels ook tot een ver verleden...
Ben er de laatste tijd niet zo veel mee bezig...
Komt vast wel weer...
O, gelukkig, dan is er geen man overboord.quote:Op zondag 29 mei 2005 03:55 schreef Otherside het volgende:
Oh, maar ik produceer nog wel, hoor.
De afdeling verkoop ligt hier momenteel gewoon even stil,.
Ik heb 't op de academie niet lang vol gehouden;
werd mij te veel geluld en te weinig geschilderd...
Ik ken je emailadres, dus wie weet stuur ik nog eens wat op...
Volgens mij wacht Gajus ook nog steeds op een mailtje...quote:Op zondag 29 mei 2005 04:02 schreef cioran63 het volgende:
[..]
O, gelukkig, dan is er geen man overboord.
Maar graag, als je wat opstuurt, al is dat geloof ik ijdele hoop, gezien je eerdere opmerking.
quote:Op zondag 29 mei 2005 04:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Hallo, hier ben ik weer vanuit mijn eigen home onder mijn vertrouwde nick.
quote:
Wiens broer?quote:Op zondag 29 mei 2005 04:07 schreef Otherside het volgende:
Je hebt trouwens de groeten van broer, AE...
O ja, dat kun je natuurlijk instellen enzo.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:09 schreef Otherside het volgende:
Ik zit hier pas op pagina 3...
Nee, meid, jij kent 'm...quote:Op zondag 29 mei 2005 04:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ken je die?
hihi it's a small world
Doe hem de groeten maar terug!
Wat ben je toch een misselijke trut...quote:Op zondag 29 mei 2005 04:15 schreef Otherside het volgende:
[..]
Nee, meid, jij kent 'm...
Ik heb verder geen idee wie het is...
Maar ik zal ze terugdoen!
Even kijken of ik 't topic nog kan vinden,...
Ik ook van jou...quote:Op zondag 29 mei 2005 04:17 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat ben je toch een misselijke trut...
Hehe, dat bespaart mij een hoop penissen.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:18 schreef Gajus het volgende:
Eindelijk gevonden ... Joe Gould van Alice Neel (1900-1984).![]()
Goed! Zeg ik ten overvloede. U kunt nu naar bed, als u wilt.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:18 schreef Gajus het volgende:
Eindelijk gevonden ... Joe Gould van Alice Neel (1900-1984).![]()
[afbeelding]
de ongecensureerde versie
Deze keer geef ik ze de kans niet, ze worden overstemd door de stereo.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:22 schreef Otherside het volgende:
Hé, ik hoor de vogeltjes!
Dat zou best kunnen, mevrouw Neel was toen nog op haar best. Later werd het iets minder, maar wel eerlijk geschilderd.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:26 schreef Gajus het volgende:
Volgens mij hebben die Alice Neel en Joe Gould zich bijzonder vermaakt tijdens de totstandkoming van dit werk. kijkend naar zijn pretoogjes denk ik dat de maakster ook schaars gekleed was.![]()
Ole!quote:Op zondag 29 mei 2005 04:39 schreef Ole het volgende:
Sowwy os... ben niet zo geinspireerd op dit moment..
Ja, zoiets viel me ook al op. Het is haar beste schilderij, vind ik. Zeker achteraf gezien. Tragisch leven, inderdaad.quote:Op zondag 29 mei 2005 04:39 schreef Gajus het volgende:
Ik heb net haar website bekeken en biografie gelezen. Toch wel een tragisch leven, zelfdodingspogingen incluis.
opvallend dat in het overzicht van haar werken die Joe Gould ontbreekt
Waar verontschuldig je je voor?quote:Op zondag 29 mei 2005 04:39 schreef Ole het volgende:
Sowwy os... ben niet zo geinspireerd op dit moment..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |