Euh, tja....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:29 schreef Otherside het volgende:
Ik sta trouwens wel in de top 10 van Fok-posters, he...
Realiseren jullie dat wel?
Een beetje respect lijkt me wel op z'n plaats...
Jij zou willen dat je mij was!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als ik jou was... zou ik me daarvoor doodschamen.
Als ik dat zou willen, zou ik dat wel zijn, maar dat wil ik niet, dus blijf ik lekker mezelf.quote:
"I said R-E-S-P-E-C-Tquote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:31 schreef APK het volgende:
[..]
Euh, tja....
Dat is dan weer minder.
Ik zou het niet bij een sollicitatiegesprek vermelden.
Omdat jij het bent:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef JAM het volgende:
Laat iemand alsjeblieft eens koffie serveren. Laat iemand eindelijk eens die eeuwige koffie serveren.
.
Wat is jouw echte probleem? Een (relationele) snaar gesprongen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef JAM het volgende:
Laat iemand alsjeblieft eens koffie serveren. Laat iemand eindelijk eens die eeuwige koffie serveren.
.
Ikke dom!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
APK: Zij is een hij is niet mij...
Dat heb je toch wel in de gaten he?
Omdat jij het bent... en omdat je ook echt op zoek bent, geef ik een hint.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:40 schreef Gajus het volgende:
Onderwijl probeer ik dat schilderij te traceren. Wat van geen kanten lukt. Heb je nog een hintje?![]()
Ik heb een deadline voor een stuk voor een tijdschrijft en ik vreesde dat ik hem niet ga halen, daarnet had ik een briljante ingeving. Ik zou bijna katholiek worden, God zij dank.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat is jouw echte probleem? Een (relationele) snaar gesprongen?![]()
Jij mag van mij alles doen wat je wil en voor mij hoef je niets te laten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:51 schreef Otherside het volgende:
Zeg, AE, cynisme en Otherside; mag dat?
Ik kan me niet altijd beheersen, realiseer ik me opeens......
Toch niet de Tina, he?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb een deadline voor een stuk voor een tijdschrijft en ik vreesde dat ik hem niet ga halen, daarnet had ik een briljante ingeving. Ik zou bijna katholiek worden, God zij dank.
.
Is daar wel een voorbeeld van te noemen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Overigens; wat is een typisch voorbeeld van wanpresaties door kinderen die de ouders uitbundig vieren? Laat iemand dat eens bedenken. Ik bied 10 euro..
Ik noem een zwemdiploma.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Is daar wel een voorbeeld van te noemen?
Je kent het werk en de kunstenaar in kwestie?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:00 schreef cioran63 het volgende:
Het is wel een beetje een antroposofisch werkje van die Zweed.
Hmm...misschien betrek ik het een beetje teveel op hoe mij dat toentertijd afging.quote:
Hazes die in een vliegtuig terug uit Torremolinos oid iemand op zijn muil slaat omdat hij geen respect voor zijn kinderen had.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Overigens; wat is een typisch voorbeeld van wanpresaties door kinderen die de ouders uitbundig vieren? Laat iemand dat eens bedenken. Ik bied 10 euro..
Nee, in het geheel niet, maar hij of zij lijkt zich te bedienen van bepaalde vormdingen die mij eraan deden denken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Je kent het werk en de kunstenaar in kwestie?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, lukt het met zoeken?
Anders geef ik je nog een hint.
De gezochte titel van dit schilderij past mijns inzien bij het beeld wat de afbeelding weergeeft, mede daarom spreekt het me ook aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:12 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, in het geheel niet, maar hij of zij lijkt zich te bedienen van bepaalde vormdingen die mij eraan deden denken.
Heb je een kind opgevoed naar jouw (gedroomde) evenbeeld; kind - inmiddels volwassen - komt thuis met de mededeling dat ie lid geworden is van de PvdA.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 02:58 schreef JAM het volgende:
Tijd voor een feestje, dus...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heb je een kind opgevoed naar jouw (gedroomde) evenbeeld; kind - inmiddels volwassen - komt thuis met de mededeling dat ie lid geworden is van de PvdA.![]()
Deze is wat moeilijker... mag wel na al die weggevertjes van mij de afgelopen dagen.quote:
Kijkend naar de afbeelding, zie ik een groep musici op de bühne: eerste van rechts een zangeres, tweede van rechts een gitarist, derde/vierde van rechts een trompetist.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
De gezochte titel van dit schilderij past mijns inzien bij het beeld wat de afbeelding weergeeft, mede daarom spreekt het me ook aan.
Al heb je daar weinig hint aan verder.
Nee daarmee zit je er helemaal naast.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kijkend naar de afbeelding, zie ik een groep musici op de bühne: eerste van rechts een zangeres, tweede van rechts een gitarist, derde/vierde van rechts een trompetist.
Bevat de titel het woord 'music', 'jazz' o.i.d.?
Das geen paradox maar een cryptische beschrijving.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:26 schreef Otherside het volgende:
Je moet van paradoxen houden wil je dat kunnen waarmaken, hoor...
Maar goed, ik ga slapen... Ik wens u alle toe wat u mij toewenst...
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:28 schreef cioran63 het volgende:
Guest in the unreal World 1995 120 x 150 cm oil on canvas
Helemaal correct.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:29 schreef cioran63 het volgende:
Kent Wahlbeck.
Nu wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:29 schreef cioran63 het volgende:
Nooit van gehoord overigens.
J.M. Padtbergquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:31 schreef JAM het volgende:
Laat iemand een naam verzinnen voor een hele vieze Duitse zweepjesSMhomofiel.
Lucida lijkt mij de aangewezen persoon om zo´n vraag goed te beantwoorden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:31 schreef JAM het volgende:
Laat iemand een naam verzinnen voor een hele vieze Duitse zweepjesSMhomofiel.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.... mij spreekt dat juist wel aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:33 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, nu wel. Ik vind dat werk wel een beetje rommelig.
Soms zou ik het wel eens met jouw ogen wilen kunnen bekijken. Ik doe mijn best.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.... mij spreekt dat juist wel aan.
Nu al?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:39 schreef Gajus het volgende:
Cioran, bedankt voor het oplossen. Ik kan nu relaxed mijn bedstede opzoeken.![]()
Aan allen, (alvast) welterusten.![]()
Als ik je door mijn ogen kon laten kijken, zou ik dat zonder twijfelen doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:40 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Soms zou ik het wel eens met jouw ogen wilen kunnen bekijken. Ik doe mijn best.
Niet dat je het aan mij vraagt... maar nee, dat vind ik niet zo gek.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:41 schreef cioran63 het volgende:
Goede nacht heer, maar bent u dan van de VVD? Tot mijn schrik bedacht ik me toevallig vandaag dat juist de VVD al mijn belangen het best behartigt. Maar erop stemmen, ik moet er niet aan denken. Gek he?
naschrift: mijn voorbeeld was louter hypothetisch; iedere overeenkomst met de werkelijheid berust op toeval.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:41 schreef cioran63 het volgende:
Goede nacht heer, maar bent u dan van de VVD? Tot mijn schrik bedacht ik me toevallig vandaag dat juist de VVD al mijn belangen het best behartigt. Maar erop stemmen, ik moet er niet aan denken. Gek he?
Ik wel. Ik denk dat ik oud begin te worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Niet dat je het aan mij vraagt... maar nee, dat vind ik niet zo gek.
Dat is wel wat vroeg voor iemand van jouw leeftijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:01 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik denk dat ik oud begin te worden.
Ik weet niet precies wat het is. Naïef is misschien wel het woord ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als ik je door mijn ogen kon laten kijken, zou ik dat zonder twijfelen doen.
Mijn ogen zijn nog naïef als het om kunst gaat, dat is lastig zo te kijken voor iemand met een ervaren oog in kunst.
wellicht heeft het ook met smaakverschil te maken
Zo naïef dat ik de kunstenaar van de fotoserie die je geplaatst hebt, vooralsnog niet weet te vinden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:06 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het is. Naïef is misschien wel het woord ja.
Hou je helemaal niet van rommelig?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:17 schreef cioran63 het volgende:
Al is de fotoserie hierboven eigenlijk ook wel naïef te noemen. Maar niet rommelig.
Nee, ik vind rommelig zo rommelig, niet heel duidelijk. Ik hou van kunst die zich uitspreekt op een duidelijke manier.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hou je helemaal niet van rommelig?
De vogels fluiten alweer... ik denk dat ik mijn zoekpoging maar inruil voor een slaappoging.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:33 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, ik vind rommelig zo rommelig, niet heel duidelijk. Ik hou van kunst die zich uitspreekt op een duidelijke manier.
MIsschien is mijn fotoserie ook niet makkelijk te vinden, zie ik nu, hij is van de site van Museum Ludwig verdwenen.
Een poging danwel... niet gezegd dat het meteen lukt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:37 schreef cioran63 het volgende:
Ook goed, slaap lekker!
Oeis... dan kan ik niet achterblijven.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:45 schreef cioran63 het volgende:
Ik ga ook zo, ik maak er natuurlijk geen potje van.
![]()
Had bijna je hint over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 04:34 schreef cioran63 het volgende:
Bij wijze van hoge uitzondering.
Morgen zal ik nog eens op mijn gemak naar meer beeld en info van Hans-Peter Feldmann zoeken.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:02 schreef cioran63 het volgende:
Kijk, dat vind ik nou fijn! Ik hou erg van Hans-Peter Feldmann. Zo gewoon en sterk en ontroerend! Lang leve Hans-Peter.
Nu nogmaals goedenacht!
Zo is dat. Het leven is niets dan ijdelheid, zegt Prediker, dus waarom zouden we ons druk maken. Slaap en droom fijn!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Morgen zal ik nog eens op mijn gemak naar meer beeld en info van Hans-Peter Feldmann zoeken.
Nu de opgave alsnog geraden is, kunnen jij en ik met een gerust hart gaan slapen.
Ondertussen heb ik nog een vlam in mijn slechte gewoonte gestoken... nog enkele minuten uitstel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:08 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Zo is dat. Het leven is niets dan ijdelheid, zegt Prediker, dus waarom zouden we ons druk maken.
Idem dito.quote:Slaap en droom fijn!
zo is hetquote:Op zaterdag 28 mei 2005 05:16 schreef zoalshetis het volgende:
dit ga ik terug willen vinden.
Ontroerend zijn natuurlijk de wat verouderde auto-type's, dat zou op zich al iets zijn, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel meer dat er helemaal niks gebeurt op dat kruispunt, althans, niks bijzonders. Het zou ieder willekeurig kruispunt kunnen zijn. Maar toch krijgt het een vreemde spanning, juist door die fotoserie, en daardoor een bepaalde schoonheid. Er gebeurt niks van belang en het gaat nergens over. Het is bijna het leven zelf.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:30 schreef Otherside het volgende:
Wat maakt die fotoserie zo ontroerend, cioran?
Het zijn geen oude auto´s maar het is een oude foto-serie, gemaakt omstreeks 1970.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heb de fotoserie vandaag nog eens bekeken... ik zie wel enigszins het ontroerende erin waar Cioran het over heeft.
Mede door de oude auto-type's en het zwart-wit beeld geven de foto's een sobere, verlaten, ietwat kille indruk.
Dan waren het toen geen oude auto's, maar nu zijn ze dat wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het zijn geen oude auto´s maar het is een oude foto-serie, gemaakt omstreeks 1970.
zijn jou die wijde broekspijpen opgevallen?![]()
Tja, ik weet het niet; de tranen springen hier niet spontaan in de ogen van het kijken naar een willekeurig moment uit het leven van een willekeurig kruispunt...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:42 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ontroerend zijn natuurlijk de wat verouderde auto-type's, dat zou op zich al iets zijn, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel meer dat er helemaal niks gebeurt op dat kruispunt, althans, niks bijzonders. Het zou ieder willekeurig kruispunt kunnen zijn. Maar toch krijgt het een vreemde spanning, juist door die fotoserie, en daardoor een bepaalde schoonheid. Er gebeurt niks van belang en het gaat nergens over. Het is bijna het leven zelf.
Dat is fijn te weten.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:14 schreef Augustina het volgende:
Ja, ze leeft nog.
Dat mag best gevierd worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:14 schreef Augustina het volgende:
Ja, ze leeft nog.
Okee, doe ik dat, load ik um even op, onder dezelfde naam, komt ie als het goed is in plaats van die er nu staat.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:21 schreef Otherside het volgende:
Je kan 'm toch alsnog plaatsen...
Het plaatje wat er nu staat, is de opgave.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Okee, doe ik dat, load ik um even op, onder dezelfde naam, komt ie als het goed is in plaats van die er nu staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |