abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26604103
Eerst een stukje geschiedenis. Dit topic is ooit begonnen door een te hoog alcoholpromilage in het bloed van Do2, in combinatie van een gemis aan een leuk topic. Zodoende besloot Do2 zelf een topic te openen.

En nu een nieuwe ronde, nieuwe kansen, zelfde spelregels.
Je plaatst een afbeelding van een kunstwerk, en de anderen moeten de titel en kunstenaar raden. Diegene die het geraden heeft mag weer een nieuwe opgave plaatsten. En als dit binnen een half uur niet gedaan is, dan mag iedere willekeurige user iets plaatsen.

Slowchat is niet het einde van de wereld, maar hou het enigszins binnen de perken.

Deel 23-2 is per ongeluk middels mijn magische scrollwieltje naar Het Keldertje verplaatst en door mij niet terug te schoppen (en dat met dezelfde titel )

De laatste opgave van Z uit deel 23 deel 1 was:

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26605268
Ben benieuwd of ze de titel van bovenstaand werk in het keldertje al hebben geraden.

Na enkele vergeefse zoekpogingen op klokhoofden en soortgelijke termen heb ik nog niets gevonden.
ook "fagots stay out" leverde me niks op
Wellicht dat een hint me verder kan helpen?
vind het trouwens een lelijk schilderij, vooral door die vrouw met dat afgrijselijk gestreepte shirt
Freestyle
pi_26607424
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben benieuwd of ze de titel van bovenstaand werk in het keldertje al hebben geraden.
Dat mag ik niet vertellen

En ik vind het een vaag schilderij dat ik al eerder heb gezien, maar geen idee meer wie de kunstenaar was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26611570
Net nog even een zoekpoging ondernomen, zoeken op tijd was tijdverspilling.
Z, waar blijft die hint?
Freestyle
pi_26612215

Ik gokte op de titel "a clock head" als variant op "a block head".
vrij vertaald: "een klok voor je kop" als variant op "een bord voor je kop"
Dit plaatje getiteld "clock head" is gemaakt door ene Jim Meehan. Maar verder zoeken op deze schilder leverde niet het schilderij van Z. op.
Kortom, een dood spoor.
pi_26612372
Dat plaatje ben ik ook al herhaaldelijk tegengekomen Gajus.
Mijn arm doet pijn van het zoeken, dus ik wacht even af.
Freestyle
pi_26612383
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
... vind het trouwens een lelijk schilderij, vooral door die vrouw met dat afgrijselijk gestreepte shirt.
Je mag van een schilder verwachten dat hij kiest voor een smakelijker kledingstuk. Toch is dit niet gebeurd. Vermoedelijk omdat geschilderd is vanaf een foto. Een procede dat we kennen van Rob Scholte en andere grote-stappen-snel-thuis schilders.
pi_26612479
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:05 schreef Gajus het volgende:

[..]

Je mag van een schilder verwachten dat hij kiest voor een smakelijker kledingstuk. Toch is dit niet gebeurd. Vermoedelijk omdat geschilderd is vanaf een foto. Een procede dat we kennen van Rob Scholte en andere grote-stappen-snel-thuis schilders.
Vroeg me al af of er iets van een foto inzat.
Vooral de linkerschouder van de dame stoort me, de reflectie is raar...

ben ondertussen toch nog aan het zoeken
Freestyle
pi_26612495
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat plaatje ben ik ook al herhaaldelijk tegengekomen Gajus.
Mijn arm doet pijn van het zoeken, dus ik wacht even af.
Hoi AE ... zijn jouw Tranen Van Plezier inmiddels opgedroogd?
Terwijl Z. zich vermaakt met Koninginnenach o.i.d., krijgen wij verlammingsverschijnselen. Dat is onverantwoord.
Ondertussen kunnen wij een tussendoortje inlassen, toch?
pi_26612550
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:15 schreef Gajus het volgende:

[..]

Hoi AE ... zijn jouw Tranen Van Plezier inmiddels opgedroogd?
Terwijl Z. zich vermaakt met Koninginnenach o.i.d., krijgen wij verlammingsverschijnselen. Dat is onverantwoord.
Ondertussen kunnen wij een tussendoortje inlassen, toch?
Die zijn wel opgedroogd ja, al is dat plezier er nog wel. Vind het vermakelijk om conclusies te zien die uit de lucht zijn gegrepen.

Goed idee om een tussenronde in te lassen, kan Z lekker los gaan in de oranjemassa.
Plaats jij er een? *liefkijk*
Freestyle
pi_26612602
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vooral de linkerschouder van de dame stoort me, de reflectie is raar...
Uit het schilderij blijkt dat van linksachter de schilder het buitenlicht invalt. Dat verklaart die reflectie op de linkerschouder. Zo´n sterke reflectie verwacht je wel van een satijnen kledingstuk maar niet van een katoenen kledingstuk. Inderdaad bizar ...
pi_26612624
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Plaats jij er een? *liefkijk*
Heb je bepaalde voorkeuren ... qua stroming, qua thema ... roept u maar!
pi_26612670
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:28 schreef Gajus het volgende:

[..]

Uit het schilderij blijkt dat van linksachter de schilder het buitenlicht invalt. Dat verklaart die reflectie op de linkerschouder. Zo´n sterke reflectie verwacht je wel van een satijnen kledingstuk maar niet van een katoenen kledingstuk. Inderdaad bizar ...
Door die reflectie vind ik het op leer lijken. Het glimt in elk geval teveel voor een katoenen kledingstuk. En ook de "doorgelopen" kleur geel van de onderste 2 gele strepen op dat kledingstuk ogen raar.
Het hele plaatje trouwens.
"Time faces" of "Faces of time" levert me niets op, leek me anders best voordehand liggend.
Freestyle
pi_26612679
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:31 schreef Gajus het volgende:

[..]

Heb je bepaalde voorkeuren ... qua stroming, qua thema ... roept u maar!
Modern, abstract, veel kleuren, choas... zoiets?
Freestyle
pi_26612848
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 01:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Modern, abstract, veel kleuren, choas... zoiets?

Voldoet het enigszins aan jouw wensen? mij wel
pi_26612938
Die voldoet aardig aan mijn wensen, al mogen van mij de kleuren gerust feller en uitbundiger en het beeld nóg chaotischer.
De stijl/kleurgebruik van het schilderij komt me bekend voor... doet me denken aan iets van enkele decennia terug.
zie ik daar links in het beeld nou een roodharige dame met zweep?
Freestyle
pi_26612977
Hint: de gezochte schilder en Willem de Kooning deelden een atelier met elkaar, eind jaren 30.
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:19:21 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26613047
T
V

P...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_26613062
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:11 schreef Gajus het volgende:
Hint: de gezochte schilder en Willem de Kooning deelden een atelier met elkaar, eind jaren 30.
Gevonden!

Het is "Water of the Flowery Mill" van Arshile Gorky uit 1944.
Freestyle
pi_26613065
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die voldoet aardig aan mijn wensen, al mogen van mij de kleuren gerust feller en uitbundiger en het beeld nóg chaotischer.
Voor pure chaos moet je bij Dootje zijn. Laat dit gestructureerde chaos zijn.
quote:
De stijl/kleurgebruik van het schilderij komt me bekend voor... doet me denken aan iets van enkele decennia terug.
Klopt. In 1948 koos de schilder voor het hiernamaals.
quote:
zie ik daar links in het beeld nou een roodharige dame met zweep?
Ik wou dat ik die roodharige dame met zweep kon ontdekken.
pi_26613073
De in Rotterdam geboren kunstenaar arriveerde in 1926 in New York als verstekeling op een schip.
Samen met Arshile Gorky deelde hij een atelier, vanuit waar hij eind jaren '40 zich manifesteerde als abstract-expressionist.
Freestyle
pi_26613091
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gevonden!
Het is "Water of the Flowery Mill" van Arshile Gorky uit 1944.
Helemaal goed.
pi_26613099
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:21 schreef Gajus het volgende:

[..]

Voor pure chaos moet je bij Dootje zijn. Laat dit gestructureerde chaos zijn.
Daarvoor heb ik DOT-je niet nodig, aan chaos nooit gebrek bij mij.
quote:
Klopt. In 1948 koos de schilder voor het hiernamaals.
Dat is van ver voor mijn tijd.
quote:
Ik wou dat ik die roodharige dame met zweep kon ontdekken.
Halverwege naar links, daar ongeveer in het midden, zie je d'r nu?
Freestyle
pi_26613115
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:24 schreef Gajus het volgende:

[..]

Helemaal goed.
Mag ik dan nu met een gerust hart gaan slapen?
Freestyle
pi_26613129
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 02:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
De in Rotterdam geboren kunstenaar arriveerde in 1926 in New York als verstekeling op een schip.
Samen met Arshile Gorky deelde hij een atelier, vanuit waar hij eind jaren '40 zich manifesteerde als abstract-expressionist.
En Atchile Gorky (geboren Vosdanik Adoian) arriveerde in 1920 in Amerika en in 1925 in New York, als Armeense vluchteling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')