Dat mag ik niet vertellenquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben benieuwd of ze de titel van bovenstaand werk in het keldertje al hebben geraden.
Je mag van een schilder verwachten dat hij kiest voor een smakelijker kledingstuk. Toch is dit niet gebeurd. Vermoedelijk omdat geschilderd is vanaf een foto. Een procede dat we kennen van Rob Scholte en andere grote-stappen-snel-thuis schilders.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
... vind het trouwens een lelijk schilderij, vooral door die vrouw met dat afgrijselijk gestreepte shirt.
Vroeg me al af of er iets van een foto inzat.quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Je mag van een schilder verwachten dat hij kiest voor een smakelijker kledingstuk. Toch is dit niet gebeurd. Vermoedelijk omdat geschilderd is vanaf een foto. Een procede dat we kennen van Rob Scholte en andere grote-stappen-snel-thuis schilders.![]()
Hoi AE ... zijn jouw Tranen Van Plezier inmiddels opgedroogd?quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat plaatje ben ik ook al herhaaldelijk tegengekomen Gajus.
Mijn arm doet pijn van het zoeken, dus ik wacht even af.
Die zijn wel opgedroogd ja, al is dat plezier er nog wel. Vind het vermakelijk om conclusies te zien die uit de lucht zijn gegrepen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoi AE ... zijn jouw Tranen Van Plezier inmiddels opgedroogd?
Terwijl Z. zich vermaakt met Koninginnenach o.i.d., krijgen wij verlammingsverschijnselen. Dat is onverantwoord.![]()
Ondertussen kunnen wij een tussendoortje inlassen, toch?![]()
Uit het schilderij blijkt dat van linksachter de schilder het buitenlicht invalt. Dat verklaart die reflectie op de linkerschouder. Zo´n sterke reflectie verwacht je wel van een satijnen kledingstuk maar niet van een katoenen kledingstuk. Inderdaad bizar ...quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vooral de linkerschouder van de dame stoort me, de reflectie is raar...
Heb je bepaalde voorkeuren ... qua stroming, qua thema ... roept u maar!quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Plaats jij er een? *liefkijk*
Door die reflectie vind ik het op leer lijken. Het glimt in elk geval teveel voor een katoenen kledingstuk. En ook de "doorgelopen" kleur geel van de onderste 2 gele strepen op dat kledingstuk ogen raar.quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
Uit het schilderij blijkt dat van linksachter de schilder het buitenlicht invalt. Dat verklaart die reflectie op de linkerschouder. Zo´n sterke reflectie verwacht je wel van een satijnen kledingstuk maar niet van een katoenen kledingstuk. Inderdaad bizar ...![]()
Modern, abstract, veel kleuren, choas... zoiets?quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heb je bepaalde voorkeuren ... qua stroming, qua thema ... roept u maar!![]()
quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Modern, abstract, veel kleuren, choas... zoiets?
Gevonden!quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:11 schreef Gajus het volgende:
Hint: de gezochte schilder en Willem de Kooning deelden een atelier met elkaar, eind jaren 30.
Voor pure chaos moet je bij Dootje zijn. Laat dit gestructureerde chaos zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die voldoet aardig aan mijn wensen, al mogen van mij de kleuren gerust feller en uitbundiger en het beeld nóg chaotischer.
Klopt. In 1948 koos de schilder voor het hiernamaals.quote:De stijl/kleurgebruik van het schilderij komt me bekend voor... doet me denken aan iets van enkele decennia terug.
Ik wou dat ik die roodharige dame met zweep kon ontdekken.quote:zie ik daar links in het beeld nou een roodharige dame met zweep?
Helemaal goed.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gevonden!
Het is "Water of the Flowery Mill" van Arshile Gorky uit 1944.
Daarvoor heb ik DOT-je niet nodig, aan chaos nooit gebrek bij mij.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor pure chaos moet je bij Dootje zijn. Laat dit gestructureerde chaos zijn.![]()
Dat is van ver voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:21 schreef Gajus het volgende:
Klopt. In 1948 koos de schilder voor het hiernamaals.![]()
Halverwege naar links, daar ongeveer in het midden, zie je d'r nu?quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:21 schreef Gajus het volgende:
Ik wou dat ik die roodharige dame met zweep kon ontdekken.![]()
![]()
En Atchile Gorky (geboren Vosdanik Adoian) arriveerde in 1920 in Amerika en in 1925 in New York, als Armeense vluchteling.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
De in Rotterdam geboren kunstenaar arriveerde in 1926 in New York als verstekeling op een schip.
Samen met Arshile Gorky deelde hij een atelier, vanuit waar hij eind jaren '40 zich manifesteerde als abstract-expressionist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |